quote:
quote:Tottenham koopt keeper Cudicini
Uitgegeven: 26 januari 2009 13:50
Laatst gewijzigd: 26 januari 2009 14:00
LONDEN - Tottenham Hotspur heeft doelman Carlo Cudicini overgenomen van Chelsea. Zijn huidige club heeft dit maandag bekendgemaakt.
De Italiaan stond vanaf 1999 onder contract bij Chelsea. Hij was de vaste keeper totdat de Tsjech Peter Cech in 2004 naar Londen kwam.
Cudicini mocht transfervrij vertrekken.Hij wordt bij Tottenham Hotspur concurrent van oud-PSV'er Heurelho Gomes.
Dus wellicht mag Gomes nu inderdaad vertrekken. Al breekt m'n klomp als Reker hem daadwerkelijk weer binnen fietst, helemaal in deze situatie....quote:... knip...
quote:Manco eerder terug bij PSV na mislukte missie Peru
26/01/2009 12:35
PSV kan Reimond Manco snel weer in Eindhoven begroeten. Het Zuid-Amerikaanse jeugdkampioenschap is op een teleurstelling uitgelopen voor de Peruaanse aanvaller.
Al na drie van de vier groepsduels was Peru uitgeschakeld voor een plaats in de volgende ronde. De beloftes van Peru gingen ook in hun vierde optreden ten onder. Het gastland Venezuela won met 3-1 van de formatie van coach Héctor Chumpitaz Dulanto.
Manco sloot een teleurstellend toernooi af met slechte beurt. De PSV-aanvaller kreeg tegen Venezuela zes minuten na rust een rode kaart voor zijn rol in een opstootje.
dat moet gewoon, daarna krijgen we AZ (thuis), FC Groningen (uit), Heerenveen (thuis), Twente (uit), Feyenoord (uit)............... dus denk dat in die serie wel wat punten verloren gaanquote:Op maandag 26 januari 2009 14:07 schreef -SG- het volgende:
De komende 3 wedstrijden moeten we gewoon 9 punten kunnen halen.
Niet vergeten dat Spurs net de 2de keeper aan Valencia heeft verkocht hequote:
dan moet er wel een plekje zijn bij de grote clubs en die is er volgens mij niet. Bovendien zullen de clubs niet direct in de rij staan na het afgelopen half jaarquote:Op maandag 26 januari 2009 14:42 schreef Yi-Long het volgende:
Gomes moet gewoon eerst nog een echte grote club gaan doen in het buitenland, voor hij terugkomt naar PSV. Het is een fantastische keeper, en als het dan even tegenzit moet je niet meteen willen terugrennen naar je oude nest...
duhquote:Op maandag 26 januari 2009 13:36 schreef ganzenherder het volgende:
[..]
Gomes komt nu ook in het Ronaldo Romario rijtje
Heel goed Reker. Ga dan potdomme maar eens iets anders concreets doen om de situatie te doen omslaan.quote:Een oplossing is zo één, twee, drie niet voor handen. Een voortijdig vertrek van Stevens is volgens Jan Reker geen optie. Net zo min als paniekaankopen op de nog een dikke week geopende transfermarkt. ,,We moeten vooral geen gekke dingen doen,'' zegt de directeur
Mogen er allemaal vragen gesteld worden over zijn onverzorgde uiterlijk?quote:Op maandag 26 januari 2009 15:49 schreef neilpad het volgende:
Derksen beantwoordt vandaag wat vragen over Stevens, Derksen en Gomes op www.vi.nl.
Ben het in grote lijnen wel met hem eens.
quote:Op maandag 26 januari 2009 14:07 schreef -SG- het volgende:
De komende 15 wedstrijden moeten we gewoon 45 punten kunnen halen.
Op de site van de BBC ook nog een stukje over oa. Mancoquote:
Dat plaatje klopt niet bepaaldquote:Op maandag 26 januari 2009 16:32 schreef murpheh het volgende:
Trouwens, psv - heerenveen is toch op vrijdag 27 feb of niet? Aangezien in de op staat 28 feb en ik er heen wou maar op zaterdag niet kan ;p
volgens mij is het op vrijdag jaquote:Op maandag 26 januari 2009 16:32 schreef murpheh het volgende:
Trouwens, psv - heerenveen is toch op vrijdag 27 feb of niet? Aangezien in de op staat 28 feb en ik er heen wou maar op zaterdag niet kan ;p
Zoiets jaquote:Op maandag 26 januari 2009 17:02 schreef NoelGallagher het volgende:
Staan er nu maar 32 wedstrijden in het speelschema?
En als we nou met erg veel geluk gelijkspelen?quote:Op maandag 26 januari 2009 17:00 schreef GustavFTW het volgende:
Kaartje besteld voor de graafschap - psv, als ze nu weer gelijkspelen breng ik gewoon ongeluk *klopt af*
Tevens tvp
Er klopt verder ook niet veel vanquote:Op maandag 26 januari 2009 17:02 schreef NoelGallagher het volgende:
Staan er nu maar 32 wedstrijden in het speelschema?
Ik hoop dat-ie het niet vaker gaat doen in ieder gevalquote:Op maandag 26 januari 2009 17:15 schreef BigKahuna het volgende:
Wat vinden jullie van de uitspraken van Toivonen over dat schwalbes maken normaal is?
Schandalig en belachelijk.quote:Op maandag 26 januari 2009 17:15 schreef BigKahuna het volgende:
Wat vinden jullie van de uitspraken van Toivonen over dat schwalbes maken normaal is?
Eerlijk en openhartig. En de jongen heeft gelijk, elke spits laat zich met enige regelmaat makkelijk vallen. Hypocriet gezever omdat er nou eens 1 iemand een keertje eerlijk isquote:Op maandag 26 januari 2009 17:15 schreef BigKahuna het volgende:
quote:
ben het volledig eens met de schrijver, voor zijn ontwikkeling had hij beter nog een jaartje of 2 bij Alianza Lima kunnen blijven, dan was hij nu verder geweest dan dat hij is. Ben echter blij dat PSV hem wel zo vroeg heeft opgepikt, want had hij daar langer gebleven en uitgegroeit tot een super spits dan had PSV hem nooit meer kunnen halen.quote:Op maandag 26 januari 2009 16:19 schreef Radegast het volgende:
[..]
Op de site van de BBC ook nog een stukje over oa. Manco
http://www.bbc.co.uk/blog(...)_two_years_with.html
Dat ze het allemaal doen (schwalbes maken) wil nog niet zeggen dat het normaal is.quote:Op maandag 26 januari 2009 17:36 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Eerlijk en openhartig. En de jongen heeft gelijk, elke spits laat zich met enige regelmaat makkelijk vallen. Hypocriet gezever omdat er nou eens 1 iemand een keertje eerlijk is
Schwalbes zijn blijkbaar de norm. Dat is dus ´normaal´. Onsportief maar dat is het vasthouden van een tegenspeler ook, daar hoor je nooit iemand over....quote:Op maandag 26 januari 2009 17:40 schreef Vitamine_C het volgende:
[..]
Dat ze het allemaal doen (schwalbes maken) wil nog niet zeggen dat het normaal is.
Maar als schwalbes van Suarez veroordeeld worden, dan kun je schwalbes van Toivonen niet ineens goedkeuren (geen idee of jij dat doet, maar in het algemeen, veel PSV-supporters doen dat wel terwijl het wel geaccepteerd wordt van eigen spelers).quote:Op maandag 26 januari 2009 17:43 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Schwalbes zijn blijkbaar de norm. Dat is dus ´normaal´. Onsportief maar dat is het vasthouden van een tegenspeler ook, daar hoor je nooit iemand over....
Ik kom uit het straatvoetbal, en daar was je wel gek als je sowieso een schwalbe zou proberen. Toen ging ik bij een club spelen, in de spits, en toen kreeg ik kritiek van teamgenoten dat ik me nooit liet vallen maar op me benen bleef staan en doorging met de aanval, wanneer ik aangetikt werd....(!)quote:Op maandag 26 januari 2009 17:36 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Eerlijk en openhartig. En de jongen heeft gelijk, elke spits laat zich met enige regelmaat makkelijk vallen. Hypocriet gezever omdat er nou eens 1 iemand een keertje eerlijk is
Wat jij vindt boeit dan ook niemand.quote:Op maandag 26 januari 2009 18:03 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Ik kom uit het straatvoetbal, en daar was je wel gek als je sowieso een schwalbe zou proberen. Toen ging ik bij een club spelen, in de spits, en toen kreeg ik kritiek van teamgenoten dat ik me nooit liet vallen maar op me benen bleef staan en doorging met de aanval, wanneer ik aangetikt werd....(!)
Ik vind het gewoon absoluut niet horen bij een prof-sporter, als je op zo'n manier probeert te winnen. Zeer ZEER respectloos, niet alleen naar de tegenstander, maar ook naar het publiek, naar je club, en vooral naar je zelf.
Zolang het MIJ maar boeit wat ik te melden heb, blijf ik het gewoon hier neerdumpen...quote:Op maandag 26 januari 2009 18:10 schreef Paaskonijn het volgende:
[..]
Wat jij vindt boeit dan ook niemand.
Ik ben het ook met hem eens hoor. Alleen ik zie vaak mensen vanuit PSV-kant schelden om schwalbes van bijvoorbeeld Suarez, dus ik vroeg me af hoe men op zo'n speler reageerde.quote:Op maandag 26 januari 2009 17:36 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Oneens. Het is een redelijke lijnkeeper (ook niet echt een goede), maar buiten de 5 meter is het nog steeds een ramp. Bij Jong PSV heeft hij het wat dat betreft ietsje makkelijk bij hoge ballen bijv. Hij speelt dan toch vaak tegen kleine aanvallertjes. En uitkomen kan hij ook niet.quote:Op zondag 25 januari 2009 12:48 schreef djnospinzone het volgende:
Iemand een gifje van Reker die jankt?
VerrekteZakHooi, Ramos keept dit en vorig seizoen goed bij Jong PSV. Daarvoor inderdaad drama.
Ik vind Toivonen nu al een eikel en hoop dat 'ie veel gele kaarten haalt.quote:Op maandag 26 januari 2009 18:14 schreef BigKahuna het volgende:
[..]
Ik ben het ook met hem eens hoor. Alleen ik zie vaak mensen vanuit PSV-kant schelden om schwalbes van bijvoorbeeld Suarez, dus ik vroeg me af hoe men op zo'n speler reageerde.
Eens, daarom vind ik Amrabat ook een super speler, die knokt gewoon terug en stoomt door. Laat zich (over het algemeen) niet snel vallen, daar heb ik een stuk meer respect voor en waardeer ik ook een stuk meer.quote:Op maandag 26 januari 2009 18:03 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Ik kom uit het straatvoetbal, en daar was je wel gek als je sowieso een schwalbe zou proberen. Toen ging ik bij een club spelen, in de spits, en toen kreeg ik kritiek van teamgenoten dat ik me nooit liet vallen maar op me benen bleef staan en doorging met de aanval, wanneer ik aangetikt werd....(!)
Ik vind het gewoon absoluut niet horen bij een prof-sporter, als je op zo'n manier probeert te winnen. Zeer ZEER respectloos, niet alleen naar de tegenstander, maar ook naar het publiek, naar je club, en vooral naar je zelf.
bronquote:PSV heeft een serieuze kans bij Saviola
Javier Saviola heeft genoeg van zijn rol als bankzitter bij Real Madrid. De Argentijn van De Koninklijke zint op een vertrek en ziet daarbij PSV als een zeer serieuze optie.
In gesprek met Defensa Central geeft de kleine Argentijn aan dat PSV pogingen heeft ondernomen hem naar Eindhoven te halen. "PSV zit al een tijdje achter me aan en dat kan ik erg waarderen."
Die blijk van waardering uit hij door openlijk te flirten met de regerend landskampioen van Nederland: "Dat PSV mij wil hebben vind ik een eer, zeker omdat ze al een paar seizoenen achter me aan zitten. Mijn voorkeur gaat nu dan ook uit naar PSV."
Een verlenging van zijn tijdperk in Madrid lijkt in ieder geval uitgesloten. "Nu wíl ik weg. Als ik niet speel dan vertrek ik. Punt. Ik heb geen zin om alleen maar op de bank te zitten", aldus Het Konijntje.
PSV, dat begin dit seizoen tevergeefs informeerde naar de diensten van Saviola, is niet de enige club die gecharmeerd is van de Zuid-Amerikaan. Uit Engeland zouden Portsmouth, Everton en Wigan Athletic gegadigden zijn om de 27-jarige oud-speler van FC Barcelona over te nemen.
Jammer.quote:Op maandag 26 januari 2009 18:14 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Zolang het MIJ maar boeit wat ik te melden heb, blijf ik het gewoon hier neerdumpen...
Tja, ik vind het persoonlijk niet thuis horen in het voetbal maar zoals ik al zei, ik vind het wel fijn dat iemand er eens open voor uit komt. Hypocriet gelul hier in Nederland altijd over schwalbe's, er gebeurt zoveel op het veld wat niet door de beugel kan maar nee, een schwalbe is hét grote kwaad.quote:Op maandag 26 januari 2009 18:14 schreef BigKahuna het volgende:
[..]
Ik ben het ook met hem eens hoor. Alleen ik zie vaak mensen vanuit PSV-kant schelden om schwalbes van bijvoorbeeld Suarez, dus ik vroeg me af hoe men op zo'n speler reageerde.
HOAX!!!!11!!quote:
en de bron voor dat bericht is zeker dat bericht van soccernews?quote:
Dit dusquote:Op maandag 26 januari 2009 18:20 schreef Suijk het volgende:
[..]
Maar serieus, ik vind het niet slim om het zo te zeggen. Hij speelt net 1 wedstrijd mee en scheidsrechters zullen wellicht ook minder geneigd zijn om een strafschop/vrije trap te geven, ook als het wel echt is. Zo'n imago kom je niet snel vanaf.
Nee, de bron is een of andere Argentijnse krant met een interview met Saviola... Maar goed, ik geloof er ook vrij weinig van. Zou wel een stunt zijnquote:Op maandag 26 januari 2009 18:42 schreef rubbereend het volgende:
[..]
en de bron voor dat bericht is zeker dat bericht van soccernews?
bron: NRCquote:Stevens wilde opstappen bij PSV
Gedreven voetbaltrainer in het nauw
Gepubliceerd: 26 januari 2009 16:43 | Gewijzigd: 26 januari 2009 17:14
In het verleden was Huub Stevens bij Roda JC, HSV en Schalke 04 succesvol. Bij PSV vallen de resultaten tegen. „De druk is hier veel groter dan in Duitsland.”
Door onze redacteur Koen Greven
Als Huub Stevens (55) begin november vorig jaar na de verloren uitwedstrijd tegen NEC naar Jan Reker stapt met de mededeling dat hij het moeilijk heeft als trainer van PSV en aan stoppen denkt, stelt de algemeen directeur hem gerust. „‘Trek het je niet te zwaar aan, dit hoort bij voetbal. We hebben gewoon een wisselvallig seizoen en in de groep zitten minder persoonlijkheden’, zei ik toen tegen hem”, stelt Reker vrijdag in de directiekamer van PSV. „Na die wedstrijd tegen NEC zijn de trainers en de spelers bij elkaar gaan zitten. Met zijn allen hebben ze geconcludeerd dat er aanpassingen nodig waren. Sindsdien is er meer duidelijkheid.”
De technische staf en de groep beginnen twee maanden geleden dan met nieuwe moed aan een reeks van tien wedstrijden. Daarvan worden er drie gewonnen. De clubleiding hoopt vurig op een opleving na de winterstop, maar die komt er niet. „De resultaten blijven nog uit”, stelt Reker in de aanloop naar PSV-NAC. „Als ik het eerste half jaar bezie dan kan ik voor mezelf alleen maar concluderen dat Huub Stevens een fantastische coach voor PSV kan zijn.”
Een dag nadat algemeen directeur Reker de woorden over de hoofdtrainer heeft uitgesproken, loopt PSV in de thuiswedstrijd tegen NAC voor de tiende keer dit seizoen tegen puntenverlies aan. Als de bezoekers uit Breda in de tweede helft op voorsprong komen, roert het Eindhovense publiek zich. Voor het eerst deze eeuw zwaaien de fans in het Philips Stadion met witte zakdoekjes. Reker: „De stem van het volk is belangrijk, maar niet beslissend.”
Stevens wordt in Eindhoven omringd door oude bekenden. Zijn oud-trainer Reker is algemeen directeur, oud-ploeggenoten Adrie van Kraaij en Willy van der Kuylen zijn respectievelijk manager Transfers en Scouting en hoofdscout van de club. Maar van Stevens’ doelstelling om het familiegevoel terug te brengen komt weinig terecht.
Voordat Stevens op 1 juli 2008 samen met zijn assistenten Dwight Lodeweges en Jan Wouters aan de slag gaat bij PSV, waarschuwt Sef Vergoossen zijn opvolger voor de „complexe en onevenwichtige samenstelling van de selectie”. „Ik weet dat Huub in het verleden in Duitsland iedereen Duits liet praten. Maar het is anders om Nederlandse jongens als Rafael van der Vaart, Nigel de Jong of Youri Mulder Duits te laten spreken dan de Zuid-Amerikanen bij PSV Nederlands te laten praten. Dat is met jongens als Carlos Salcido en Edison Méndez niet haalbaar. Maar je moet wél goed met ze communiceren. Dat heb ik Huub verteld”, zegt Vergoossen.
Stevens communiceert slecht bij PSV. Een groot deel van de spelersgroep weet niet waar ze aan toe is bij de mijnwerkerszoon. Stevens heeft in het verleden naam gemaakt met de wijze waarop hij Roda JC, Schalke 04 en HSV uit de sportieve malaise wist te halen. Orde, discipline, saamhorigheid en hard werken zijn de sleutelbegrippen van zijn werkmethode. In Duitsland krijgt hij de bijnaam Der Harter Hund en vooral in Gelsenkirchen en in Hamburg wordt hij op handen gedragen.
De profs van PSV moeten wennen aan zijn regels. Zo moeten ze zich tientallen malen opdrukken als iemand tijdens de training de bal met de hand raakt. De voetballers vragen zich in de voorbereiding vooral af hoe het ideale elftal van de coach eruit zal zien. Een vraag die tot op de dag van vandaag onbeantwoord is.
In de richting van de media is het gedrag van Stevens ook moeilijk te voorspellen. Het ene moment neemt de coach uitgebreid de tijd om de pers te woord te staan. Geduldig legt de oud-verdediger dan uit welke stappen hij met ‘het nieuwe PSV’ wil maken. Maar als de druk op de ploeg toeneemt, trekt hij een schild op. Dan reageert Stevens kortaf of probeert zijn toehoorders met een boze blik of gebaar te intimideren. Zo weigert hij bijvoorbeeld een hand van een verslaggever van de NOS met de woorden: „Ik geef alleen vrienden een hand.” Niet zelden volgt na zo’n actie een bulderende lach ten teken dat hij het allemaal niet zo bedoelt. Om met Stevens eigen woorden te spreken: zijn humor wordt niet altijd goed begrepen.
Middenvelder Tommie van der Leegte, die Stevens in het verleden nog als jeugdtrainer bij PSV meemaakte, is de eerste speler die in de voorbereiding gedesillusioneerd vertrekt. Hij verwijt de coach vooral een gebrek aan helderheid. Een klacht die tijdens het seizoen vaker te horen is binnen de selectie van PSV. Assistenten Lodeweges en Wouters slagen er niet of nauwelijks in de stemming binnen de spelersgroep te peilen. Door de vele wisselingen in de opstellingen groeit de onvrede bij veel spelers. Het grootst is de verbazing als Stevens eind oktober uit het niets Eric Addo centraal in de verdediging zet. De Ghanees blundert in het uitduel met Olympique Marseille en is er daarmee deels verantwoordelijk voor dat PSV wordt uitgeschakeld in de Champions League. Een paar dagen later speelt PSV bij NEC, dan zonder Addo, de slechtste wedstrijd van het seizoen.
De geboren straatvechter wil stoppen, maar blijft op aandringen van Reker aan. Hij vraagt zijn spelers om zelf met oplossingen te komen. Uit verschillende relletjes blijkt in de weken daarna hoe diep de onvrede zit bij sommige spelers. Zo scheldt Danko Lazovic zijn trainer tijdens een wedstrijd tegen Ajax openlijk uit en stelt vice-aanvoerder Carlos Salcido in een interview dat hij zich als voetballer „mentaal voelt doodgemaakt”.
Stevens probeert de voorvallen af te doen als incidenten. Zo zegt hij over Lazovic afgelopen week in Voetbal International: „Die jongen heeft zijn excuses gemaakt en een boete gekregen van de directie. Dan is het toch goed?” En Salcido is in de ogen van Stevens uit op een vertrek. „Salcido heeft vanaf dag één gezegd dat hij weg wil. Diezelfde speler wilde vorig seizoen al een negatief verhaal vertellen over de trainer (Sef Vergoossen, red.) die er toen zat. En nu gebruikt hij mij om een breuk te forceren.”
De Mexicaan lacht zelf een beetje minzaam als hem na het teleurstellende gelijkspel tegen NAC om een reactie op de recente uitlatingen van Stevens wordt gevraagd. Salcido: „Het interesseert mij niets meer wat hij allemaal zegt. Ik speel voor PSV. Binnen de groep heb ik met niemand problemen.”
Stevens deelt in het vraaggesprek met VI ook een steek onder water uit aan Lodeweges en Wouters door te stellen dat hij „deze staf niet heeft samengesteld”. De assistenten willen niet reageren. Ook Adrie van Kraaij, Willy van der Kuylen en Mart van den Heuvel willen over „vriend” Stevens niet praten. Na afloop van PSV-NAC neemt een aantal spelers een vluchtroute naar het spelershome.
Aanvoerder Timmy Simons stelt zich diplomatiek op als hem wordt gevraagd naar de opmerkingen van Stevens. „We hebben te maken met volwassen mensen die zelf wel weten wat ze wel en niet moeten zeggen”, stelt de captain, die ook moedeloos wordt van de resultaten. „Ik had het gevoel dat er een verbetering in zat, maar de resultaten blijven uit. Daar kan je niet omheen. Je kan niet hetzelfde verhaal blijven vertellen. Er moet een keer een oplossing komen. Welke dat is, weet ik ook niet.”
Reker probeert vooral de rust te bewaren. „Ik had verwacht dat Huub het wat makkelijker van zich af zou kunnen zetten dat dit een moeilijk jaar wordt. Maar zijn gedrevenheid en winnaarsmentaliteit is zo enorm waardoor de teleurstelling extra groot is bij hem. Ik denk dat de druk hier voor hem groter is dan in Duitsland. Daar mocht hij winnen, hier moet het. Dat ik hem goed ken is geen probleem. Dan zeg je elkaar juist de waarheid. Maar iedereen heeft wel zijn eigen functie. En iedereen heeft zijn eigen verantwoordelijkheid. Het belang van PSV staat altijd bovenaan. Dat weet Huub.”
Derksen kun je ook totaal niet meer serieus nemen als 'voetbalkenner'. Hij probeert te scoren over de rug van mensen/spelers die hij niet mag, en je zult hem geen slecht woord horen zeggen over de mensen die hem om een of andere reden wel aanstaan.quote:Op maandag 26 januari 2009 19:20 schreef VerrekteZakHooi het volgende:
Boeiend stukje van de NRC.
Beter dan dat gezwets van Derksen over Reker in ieder geval. Telkens dat gelul dat PSV moest bezuinigen en saneren en weet ik veel wat en dat Reker PSV zo goed uit de rode cijfers heeft getrokken. Maar PSV gaf onder Hiddink net zo veel uit, alleen kwam er minder geld binnen door uitgaande transfers en de 27 miljoen extra in de CL (2x Ajax en 1x twente eruit) van en de ongeveer 9 miljoen door verkoop parkeerterrein. Dat is gewoon 36 miljoen die je min of meer krijgt. Hoewel, die CL deelnames zijn wel steeds bewerkstelligd door de goede spelers die Hiddink achterliet.
En die pipo van een Van den Bunder is ook niet echt een held met betrekking tot het commerciele gedeelte als je 4 topjaren niet weet om te zetten in goede sponsordeals enzo.
ik krijg hier een beetje het idee dat er een brand is in de selectie, Stevens probeert links te blussen, dan breekt er rechts weer een brandje uit en langzaam staat het hele gebouw in lichterlaaien. Zijn collega brandweermannen Wouters en Lodeweges begint hij af te vallen. en de leider van het korps Reker staat er zo bij:quote:
Reker duwt PSV juist ín de rode cijfers... Miljoenen worden weggesmeten aan prutsers en de inkomsten uit Europees voetbal zijn nagenoeg verdampt. Geen CL volgend seizoen en als het zo doorgaat vrees ik zelfs dat we wel eens helemaal buiten de boot kunnen vallen.quote:Op maandag 26 januari 2009 19:20 schreef VerrekteZakHooi het volgende:
Boeiend stukje van de NRC.
Beter dan dat gezwets van Derksen over Reker in ieder geval. Telkens dat gelul dat PSV moest bezuinigen en saneren en weet ik veel wat en dat Reker PSV zo goed uit de rode cijfers heeft getrokken. Maar PSV gaf onder Hiddink net zo veel uit, alleen kwam er minder geld binnen door uitgaande transfers en de 27 miljoen extra in de CL (2x Ajax en 1x twente eruit) van en de ongeveer 9 miljoen door verkoop parkeerterrein. Dat is gewoon 36 miljoen die je min of meer krijgt. Hoewel, die CL deelnames zijn wel steeds bewerkstelligd door de goede spelers die Hiddink achterliet.
En die pipo van een Van den Bunder is ook niet echt een held met betrekking tot het commerciele gedeelte als je 4 topjaren niet weet om te zetten in goede sponsordeals enzo.
Hij bracht het lekker inderdaad ik zag het helemaal voor mequote:
Bij Reker moet ik inderdaad aan deze foto denken.quote:Op maandag 26 januari 2009 19:48 schreef rubbereend het volgende:
[..]
ik krijg hier een beetje het idee dat er een brand is in de selectie, Stevens probeert links te blussen, dan breekt er rechts weer een brandje uit en langzaam staat het hele gebouw in lichterlaaien. Zijn collega brandweermannen Wouters en Lodeweges begint hij af te vallen. en de leider van het korps Reker staat er zo bij:
"Niks aan de hand, gewoon een ongelukkig seizoen, de trainer doet prima werk, we komen er wel!"
quote:PSV'ers zijn tactische keuzes van Stevens beu
26/01/2009 21:35
EXCLUSIEF - De positie van PSV-trainer Huub Stevens staat zwaar onder druk. Uit gesprekken met verschillende spelers van de Eindhovense club blijkt dat het vertrouwen in de Limburgerse oefenmeester tot een minimum is gedaald.
De voetballers van PSV hebben veel moeite met de emotionele uitbarstingen van Stevens langs de lijn, maar ernstiger is de onvrede over de tactische keuzes van de Limburger. Zijn weigering om, ondanks een hardnekkige wens binnen de spelersgroep, te kiezen voor een systeem met twee spitsen zorgt voor frustratie bij de spelers.
Ze verwijten hun coach een te laffe speelwijze te hanteren en zijn unaniem in hun opvatting dat er veel meer uit het aanwezige spelersmateriaal te halen valt. De keuze van Stevens om aanvallers Danko Lazovic, Danny Koevermans en Nordin Amrabat op de bank te houden tegen NAC en de Zweedse nieuweling Ola Toivonen als enige spits op te stellen zorgde voor veel scheve gezichten.
Vanuit de selectie is de smeekbede om een meer aanvallende speelwijze enkele maanden geleden al aangekaart bij Stevens, maar in de ogen van de spelers heeft hij daar niets mee gedaan.
De spanningen binnen PSV mondden zaterdagavond tijdens de rust van het thuisduel met NAC Breda uit in een rel in de kleedkamer. Daar werd ternauwernood een handgemeen tussen keeperstrainer Hans Segers en de Hongaarse middenvelder Balázs Dzsudzsák voorkomen.
In de jongste uitgave van Voetbal International staat meer over de penibele situatie van Stevens bij PSV. Het nummer ligt vanaf komende woensdag in de winkel.
VI
opvolging? We kunnen niet weer Wouters tijdelijk voor de groep zetten. Die heeft vorig jaar een draaiend team de nek omgedraaidquote:
Precies wat ik dacht.quote:Op maandag 26 januari 2009 21:47 schreef rubbereend het volgende:
[..]
opvolging? We kunnen niet weer Wouters tijdelijk voor de groep zetten. Die heeft vorig jaar een draaiend team de nek omgedraaid
Het kostte Feyenoord de hele staf.quote:Op maandag 26 januari 2009 21:47 schreef mcyodogg het volgende:
Wat krijgen we nou? Spelers die even gaan zeggen hoe PSV moet spelen
Gebeurt wel vaker, bij Oranje bijvoorbeeld. Maar ik denk dat het meer is dat de spelers graag 4-4-2 willen spelen omdat daar de spitsen de kwaliteiten voor hebben en Stevens verrekt het. En nu staan er dus elke keer spitsen voorin te zwemmen zoals dit hele seizoen al blijkt en Toivonen ook nog eens aangeeft.quote:Op maandag 26 januari 2009 21:47 schreef mcyodogg het volgende:
Eens kijken wat 'ie doet met een niet-draaiend team danquote:Op maandag 26 januari 2009 21:47 schreef rubbereend het volgende:
opvolging? We kunnen niet weer Wouters tijdelijk voor de groep zetten. Die heeft vorig jaar een draaiend team de nek omgedraaid
daar wordt ik beide niet echt warm vanquote:Op maandag 26 januari 2009 21:53 schreef Zapper het volgende:
[..]
Eens kijken wat 'ie doet met een niet-draaiend team dan
Maar voldoende keuze toch? Brandts of Verbeek, ofzo
Tja... de sportieve resultaten vind ik echter toch meer de schuld van de trainer, die gewoon prima spelersmateriaal heeft maar er niet mee om kan gaan. Als je gewoon kijkt naar de selectie van PSV is dat gewoon top-3 waardig, net als in de seizoenen hiervoor.quote:Op maandag 26 januari 2009 21:28 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Reker duwt PSV juist ín de rode cijfers... Miljoenen worden weggesmeten aan prutsers en de inkomsten uit Europees voetbal zijn nagenoeg verdampt. Geen CL volgend seizoen en als het zo doorgaat vrees ik zelfs dat we wel eens helemaal buiten de boot kunnen vallen.
quote:Op maandag 26 januari 2009 21:49 schreef dndiek het volgende:
Wel typisch dat Dzsudzsák (toch een van beste meest spelende de laatste weken) nadrukkelijk wordt genoemd
Ik vind het prima dat de spelers een mening hebben, en het is ook wel iets om rekening te houden. Maar als je als trainer dalijk niet eens achter je eigen formatie kan staan, dan is het tijd je koffers te pakken.quote:Op maandag 26 januari 2009 21:49 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Gebeurt wel vaker, bij Oranje bijvoorbeeld. Maar ik denk dat het meer is dat de spelers graag 4-4-2 willen spelen omdat daar de spitsen de kwaliteiten voor hebben en Stevens verrekt het. En nu staan er dus elke keer spitsen voorin te zwemmen zoals dit hele seizoen al blijkt en Toivonen ook nog eens aangeeft.
Rijkaard dan?quote:Op maandag 26 januari 2009 21:55 schreef rubbereend het volgende:
daar wordt ik beide niet echt warm van
hij solt ook wekelijks met de spelers dus ik denk dat de spelers hem nu terug flikkenquote:Op maandag 26 januari 2009 21:57 schreef mcyodogg het volgende:
[..]
Ik vind het prima dat de spelers een mening hebben, en het is ook wel iets om rekening te houden. Maar als je als trainer dalijk niet eens achter je eigen formatie kan staan, dan is het tijd je koffers te pakken.
Inhoudelijk gezien kan ik me er best in vinden. Niet dat ik iets tegen 4-3-3 heb, alleen doet PSV dat nu zonder een rechtsbuiten en dan slaat het nergens op. Dan kan je beter gewoon 4-4-2 spelen.
dat zou natuurlijk een zeer gewenste kandidaat zijn.... maarja die tekent en komt nietquote:
Dat zou wel een kutstreek zijn van 'mquote:Op maandag 26 januari 2009 22:05 schreef rubbereend het volgende:
dat zou natuurlijk een zeer gewenste kandidaat zijn.... maarja die tekent en komt niet
Negatief? Man, als dat gebeurt spring ik een gat in de lucht!quote:Op maandag 26 januari 2009 21:55 schreef -_Guitarist_- het volgende:
In het meest negatieve geval zijn we Stevens, Reker én Afellay dus kwijt... wat blijft er dan over van ons PSV?
Dat was sarcasmequote:
soccernews is doorgaans heel betrouwbaar hoor.quote:Op maandag 26 januari 2009 22:46 schreef endr0me het volgende:
Dat bericht van Saviola lijkt me niet te kloppen toch? dat zou wel een enorm leuke speler voor de eredivisie zijn
quote:Op maandag 26 januari 2009 23:16 schreef sjimz het volgende:
[..]
soccernews is doorgaans heel betrouwbaar hoor.
Mwah.... als Stevens wordt vervangen door een trainer die de poppetjes simpelweg op de juiste positie zet, en volgens mij snapt iedere lamlul wel dat danko en Koef NAAST elkaar horen te spelen, Afellay CENTRAAL hoort te spelen, dat Culina en Mendez te weinig bijdragen en teveel ballen inleveren, en dat Marcellis en Salcido gewoon naast elkaar in het centrum van de verdediging moeten staan, dan is dat meteen al een hele verbetering vergeleken met het gekluns dat Stevens telkens weer verzint.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 00:33 schreef ganzenherder het volgende:
Ik ben geen fan om nu midden in een seizoen een nieuwe trainer en algemeen directeur te nemen hoor. Die nieuwe mensen moeten ook een eerlijke start kunnen krijgen en zoveel zal er ook weer niet veranderen als er een nieuwe trainer komt midden in een seizoen. Laat Stevens en Reker maar even aankloten en met bloed zweet en tranen een uefa-cup ticket binnenslepen en stamp ze dan aan het eind van het seizoen maar weg
Hoe veel verder kan het dan nog?quote:Op dinsdag 27 januari 2009 00:36 schreef rubbereend het volgende:
als het tussen Stevens en de selectie niet maar nog verder afbrokkeld.
Relax, sit back and watchquote:Op dinsdag 27 januari 2009 01:22 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Hoe veel verder kan het dan nog?
kijken hoever Reker het laat komenquote:
Ach, zo erg als bij Feyenoord was is het nu nog niet! Dus slechter kan nog makkelijk!quote:Op dinsdag 27 januari 2009 01:22 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Hoe veel verder kan het dan nog?
Amenquote:Op dinsdag 27 januari 2009 00:45 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Mwah.... als Stevens wordt vervangen door een trainer die de poppetjes simpelweg op de juiste positie zet, en volgens mij snapt iedere lamlul wel dat danko en Koef NAAST elkaar horen te spelen, Afellay CENTRAAL hoort te spelen, dat Culina en Mendez te weinig bijdragen en teveel ballen inleveren, en dat Marcellis en Salcido gewoon naast elkaar in het centrum van de verdediging moeten staan, dan is dat meteen al een hele verbetering vergeleken met het gekluns dat Stevens telkens weer verzint.
Als PSV 3 jaar geleden gewoon naar het advies had geluisterd van Hiddink om Rutten aan te stellen als hoofdcoach, dan had het PSV van nu en de afgelopen 2,5 jaar er heel anders uitgezien. En volgens mij een stuk leuker en beter.
Ben ik ook geen voorstander van. Aan de andere kant: op Stevens na wil IEDEREEN dat Stevens op die manier gaat spelen.quote:Op maandag 26 januari 2009 21:47 schreef mcyodogg het volgende:
Maar ja de ego's van bepaalde mensen was te groot om naar Guus te luisteren...quote:Op dinsdag 27 januari 2009 00:45 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Mwah.... als Stevens wordt vervangen door een trainer die de poppetjes simpelweg op de juiste positie zet, en volgens mij snapt iedere lamlul wel dat danko en Koef NAAST elkaar horen te spelen, Afellay CENTRAAL hoort te spelen, dat Culina en Mendez te weinig bijdragen en teveel ballen inleveren, en dat Marcellis en Salcido gewoon naast elkaar in het centrum van de verdediging moeten staan, dan is dat meteen al een hele verbetering vergeleken met het gekluns dat Stevens telkens weer verzint.
Als PSV 3 jaar geleden gewoon naar het advies had geluisterd van Hiddink om Rutten aan te stellen als hoofdcoach, dan had het PSV van nu en de afgelopen 2,5 jaar er heel anders uitgezien. En volgens mij een stuk leuker en beter.
bron: ED.nlquote:Hiddink: 'Het doet me pijn'
door Frans van den Nieuwenhof. dinsdag 27 januari 2009 | 06:00 |
EINDHOVEN - Vaker dan misschien wordt gedacht, bezoekt Guus Hiddink de thuiswedstrijden van PSV. Ook zaterdagavond, tegen NAC Breda, was hij aanwezig in het Philips Stadion. De voormalige succescoach kreeg soms pijn aan de ogen. "Het doet me echt pijn als ik zie hoe de club in korte tijd aan het afzakken is."
Hiddink volgt de ontwikkelingen bij PSV, zoals hij stelt, op afstand. Vanuit zijn nieuwe huis in Amsterdam of zijn hotel in Moskou. Zaterdag nodigden zijn vrienden Jan Louwers (oud-speler van PSV en EVV Eindhoven) en Kees Ploegsma (oud-manager van de club) hem uit voor een etentje en een bezoek aan de wedstrijd.
Hiddink beschouwt: "Het is me te gemakkelijk om de verantwoordelijkheid voor het slechte spel nu alleen bij trainer Huub Stevens te leggen. De clubleiding is daar ook debet aan. PSV blijft een goede, warme club, maar in combinatie daarmee moet je wel hoge eisen blijven stellen aan alle mensen die er werken."
In zijn ogen vlucht de directie van PSV 'te gemakkelijk' in het excuus van 'een bepaald financieel plaatje'. "Op zo'n manier verschaf je jezelf een alibi. Het gaat er juíst om dat je als club inventief bent en de juiste contacten hebt."
De oud-trainer en voormalig technisch directeur was in zijn tijd bij PSV (1987-1990 en 2002-2006) niet alleen goed voor zes landstitels, drie KNVB-bekers, een Europa Cup én een halve finaleplaats in de Champions League. Bovenal verkreeg PSV in zijn laatste periode een mondiale uitstraling. "In die tijd stond er een zeer aansprekend geheel. Vooral voor jonge voetballers uit binnen- en buitenland. Je was als club een springplank voor spelers die na twee à drie jaar een stapje hogerop konden komen. Iedereen wist: om bij PSV te slagen, moet je aan een vrij hoog niveau voldoen. Dat gaf de club een fantastische aantrekkingskracht."
Hij gaat verder: "Je voelde dat er iets aan het gebeuren was. Eindhoven was het voetbalcentrum van Nederland, daarbuiten had je een aansprekende naam in heel Europa en verder. Daardoor kon je de lat steeds wat hoger leggen."
Dat roep je al jaren Eend. Ben het ook helemaal met je eens. Maar ik ben bang dat het er nooit van zal komen...quote:Op dinsdag 27 januari 2009 11:52 schreef rubbereend het volgende:
Ploegsma directuer
Hiddink in de RvC samen met supportersvertegenwoordiging en een aantal zakenmensen
Rutten voor de groep
maar daar zal wel weinig van komen denk ik, maar het lijkt me wel mooi
zo standvastig ben ik nouquote:Op dinsdag 27 januari 2009 11:54 schreef Neoktheone het volgende:
[..]
Dat roep je al jaren Eend. Ben het ook helemaal met je eens. Maar ik ben bang dat het er nooit van zal komen...
Je duwt jou ook niet zomaar omquote:
dus eigenlijk moet ik in de RvCquote:
Eend for president, dat had ik een paar jaar geleden zelfs in mijn sig staan.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 12:12 schreef rubbereend het volgende:
[..]
dus eigenlijk moet ik in de RvC
quote:Op dinsdag 27 januari 2009 12:26 schreef lookinforyou het volgende:
[..]
Eend for president, dat had ik een paar jaar geleden zelfs in mijn sig staan.
Dus ik stem voor!
Helder momentquote:Op dinsdag 27 januari 2009 12:12 schreef rubbereend het volgende:
[..]
dus eigenlijk moet ik in de RvC
Vooral dit sterkt me in mijn mening. Met Vergoossen was er ook veel gezeik. Er zit volgens mij een aantal dingen goed fout in de spelersgroep. En dat zijn onder andere die 3 die ik hierboven heb genoemd. Weg met die gasten.quote:Voordat Stevens op 1 juli 2008 samen met zijn assistenten Dwight Lodeweges en Jan Wouters aan de slag gaat bij PSV, waarschuwt Sef Vergoossen zijn opvolger voor de „complexe en onevenwichtige samenstelling van de selectie”.
En als die 3 weg zijn, is alles ineens weer koek en ei bij PSV .........quote:Op dinsdag 27 januari 2009 12:39 schreef ErikT het volgende:
Ik vind het wéér opvallend dat iedereen hier (en elders) vindt dat de technische staf weg moet. Van de mensen die vinden dat er iemand weg moet.
Ik vind dat er een aantal spelers weg moet, helemaal gezien de bevestigingen in dat artikel uit het NRC:
- Salcido: spelers die niet bij PSV willen spelen moeten oprotten, hoe goed ze ook zijn
- Mendez: iedere keer gezeik. Sowieso voegt hij geen donder toe aan PSV
- Lazovic: alleen maar een grote smoel en een zekerheidje voor gedonder. Tel daarbij op zijn gebrek aan doelpunten, en hij moet wegwezen.
Dan zet je Danny en Toivonen in de spits, en verder allemaal mensen in het elftal die Nederlands of iig Engels spreken.
Stevens hoeft van mij niet weg. Hij is een goede coach. Hij moet alleen ff wat duidelijker gaan zijn en de juiste spelers opstellen. (Dat is wel heel wat, maar okee.)
Reker hoeft van mij ook nog steeds niet weg. Ik vind hem nog steeds een held dat hij Lemic eruit heeft gemieterd, en dat PSV er financieel veel en veel beter voor staat dan een paar jaar terug.
[..]
Vooral dit sterkt me in mijn mening. Met Vergoossen was er ook veel gezeik. Er zit volgens mij een aantal dingen goed fout in de spelersgroep. En dat zijn onder andere die 3 die ik hierboven heb genoemd. Weg met die gasten.
Ik ben het hier wel redelijk mee eens. Niet dat ikdenk dat dit het probleem oplost. Maar....quote:Op dinsdag 27 januari 2009 12:39 schreef ErikT het volgende:
Ik vind dat er een aantal spelers weg moet, helemaal gezien de bevestigingen in dat artikel uit het NRC:
- Salcido: spelers die niet bij PSV willen spelen moeten oprotten, hoe goed ze ook zijn
- Lazovic: alleen maar een grote smoel en een zekerheidje voor gedonder. Tel daarbij op zijn gebrek aan doelpunten, en hij moet wegwezen.
Nee natuurlijk niet, maar hun aanwezigheid voegt niks toe.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 12:46 schreef lookinforyou het volgende:
[..]
En als die 3 weg zijn, is alles ineens weer koek en ei bij PSV .........
Ik denk toch van niet.
Misschien heb je daar wel een goed punt, maar als je 4 keer op rij de beste van de Eredivisie bent, dan moet je niet in het vijfde seizoen kansloos uitgeschakeld worden in de CL, en op de helft van het seizoen al helemaal niet meer meedoen om de titel. Ik denk dat er iets niet goed zit bij PSV, misschien wordt het allemaal wel opgeblazen, maar zo'n terugval is onacceptabel voor mij en vele PSV'ers.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 12:50 schreef Longmen het volgende:
Maar goed jullie hebben zoveel successen gekend de afgelopen jaren dan is het toch eens een keer klaar? Wordt het niet een beetje gedramatiseerd allemaal?
Die uitschakeling in de CL is eigenlijk helemaal niet zo schandalig. Liverpool, Atletico en Olympique hebben een veel groter budget dan PSV en uiteindelijk is de hoogte van het budget over het algemeen bepalend in de CL. Je kunt niet elk jaar stunten door in de 1/2 finale te komen en AC Milan bijna uit te schakelen. In de competitie zijn de prestaties inderdaad dramatisch, maar Gomes heeft nog een aantal jaren het nodige kunnen verbloemen met deze reddingen.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 13:19 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Misschien heb je daar wel een goed punt, maar als je 4 keer op rij de beste van de Eredivisie bent, dan moet je niet in het vijfde seizoen kansloos uitgeschakeld worden in de CL, en op de helft van het seizoen al helemaal niet meer meedoen om de titel. Ik denk dat er iets niet goed zit bij PSV, misschien wordt het allemaal wel opgeblazen, maar zo'n terugval is onacceptabel voor mij en vele PSV'ers.
Na Ajax de meeste geloof ik.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 13:27 schreef Suijk het volgende:
Plus er was toch zo'n statistiekje dat jullie eigenlijk wel heel veel kansen hadden?
dat is de basistaak van Stevensquote:Op dinsdag 27 januari 2009 12:39 schreef ErikT het volgende:
Ik vind het wéér opvallend dat iedereen hier (en elders) vindt dat de technische staf weg moet. Van de mensen die vinden dat er iemand weg moet.
Dan zet je Danny en Toivonen in de spits, en verder allemaal mensen in het elftal die Nederlands of iig Engels spreken.
Stevens hoeft van mij niet weg. Hij is een goede coach. Hij moet alleen ff wat duidelijker gaan zijn en de juiste spelers opstellen. (Dat is wel heel wat, maar okee.)
Dat hij daarna alleen maar vriendjes heeft binnengehaald en op belangrijke posities heeft geplaatst baart je geen zorgen? En dat erboven Reker in de RvC mensen zitten die de situatie rond Lemic in de hand hebben gewerkt? Daar hoeft ook niemand weg?quote:Reker hoeft van mij ook nog steeds niet weg. Ik vind hem nog steeds een held dat hij Lemic eruit heeft gemieterd, en dat PSV er financieel veel en veel beter voor staat dan een paar jaar terug.
[..]
Maar onder vergoosen bleven de rijen voornamelijk gesloten en kwam er relatief weinig naar buiten. Nu zijn we elke 3 dagen in het nieuws en dan mogen we nog blij zijn dat in Rotterdam alles op zijn gat ligt anders hadden alle journalisten zich helemaal op PSV gestord.quote:Vooral dit sterkt me in mijn mening. Met Vergoossen was er ook veel gezeik. Er zit volgens mij een aantal dingen goed fout in de spelersgroep. En dat zijn onder andere die 3 die ik hierboven heb genoemd. Weg met die gasten.
Dan moet je geen 20 miljoen uitgeven aan Koevermans, Lazovic en Nijland als ze blijkbaar niet goed genoeg zijn......... Zeggen dat je niet met geld kan smijten maar wel voor een karvracht geld uitgeven aan middelmaat. En dan helpt het helemaal niet dat Stevens ze maar de ene keer niet en de andere keer wel opsteld.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 13:27 schreef Suijk het volgende:
Plus er was toch zo'n statistiekje dat jullie eigenlijk wel heel veel kansen hadden?
Ach *snik* dromen kan altijd.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 11:52 schreef rubbereend het volgende:
Ploegsma directuer
Hiddink in de RvC samen met supportersvertegenwoordiging en een aantal zakenmensen
Rutten voor de groep
maar daar zal wel weinig van komen denk ik, maar het lijkt me wel mooi
Doelpogingen, niet 'kansen'. \quote:Op dinsdag 27 januari 2009 13:27 schreef Suijk het volgende:
Je komt over al een verwende ajaciedquote:Op dinsdag 27 januari 2009 13:19 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Misschien heb je daar wel een goed punt, maar als je 4 keer op rij de beste van de Eredivisie bent, dan moet je niet in het vijfde seizoen kansloos uitgeschakeld worden in de CL, en op de helft van het seizoen al helemaal niet meer meedoen om de titel. Ik denk dat er iets niet goed zit bij PSV, misschien wordt het allemaal wel opgeblazen, maar zo'n terugval is onacceptabel voor mij en vele PSV'ers.
Een tussenjaar is geen probleem, alleen zie ik dit niet als tussenseizoen.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 15:16 schreef Longmen het volgende:
[..]
Je komt over al een verwende ajacied![]()
Snap wel dat dit voor een fan onacceptabel is maar je kon dit gewoon aan zien komen. Geen enkel team heeft een voortdurende piek...
quote:Een tussenseizoen houdt m.i. in dat er vanuit een bepaalde visie wordt gebouwd richting de toekomst en is alleen wanneer aan deze voorwaarden wordt voldaan acceptabel. Helaas is binnen dit PSV geen enkele visie te ontdekken.
Aan het begin van het seizoen werd ons voorgespiegeld dat de selectie versterkt was met zowel ervaren persoonlijkheden als jonge talenten. Enkele maanden later kun je concluderen dat de persoonlijkheden (Isaksson, Brechet, Maza) in meer of mindere mate compleet door de mand zijn gevallen.
De talenten kom niet of nauwelijks aan spelen toe (Manco, Nijland) of spelen zonder zelfvertrouwen omdat ze op en neer vliegen van bank naar basis (Pieters, Amrabat).
De met veel tamtam aangestelde toptrainer ligt overhoop met de halve selectie, houdt stug vast aan een failliet concept en slaagt er niet in enige lijn in het spel te krijgen.
Wat mij betreft niet bepaald de kenmerken van een tussenseizoen maar meer van een angstaanjagend snel verval.
In het begin van de CL-campagne speelde PSV met 1 aanvaller en haalde het geen resultaten. Tegen het einde speelden ze met 3 aanvallers en waren de resultaten net zo slecht.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 15:27 schreef Yi-Long het volgende:
Over de CL: Ja PSV had hele goede tegenstanders, maar we moeten ook constateren dat PSV die wedstrijden gewoon VEELS te laf inging, qua opstelling, en dat je dan bij voorbaat als kansloos bent.
Ik denk dat als PSV die wedstrijden gewoon met een betere opstelling was aangegaan, ipv Afallay aan de zijkant, en gekloot met de spitsen en de verdediging, dat we dan heus wel nog ergens een paar puntjes hadden kunnen pikken.
Liverpool heeft dit hele seizoen nog maar van 1 tegenstander verloren(Spurs), zelfs de grote ploegen in Engeland hebben hen nog niet verslagen, wat kan je dan van PSV verwachten?quote:We moeten de tegenstanders ook weer niet overschatten. Natuurlijk heeft Liverpool een fantastisch team, dat vooral heel duur is, maar zelfs Liverpool verliest wel eens van een 'kleintje' in de competitie, en PSV speelt normaal gesproken gewoon goed, volwassen voetbal. De laatste jaren is het helaas, door de laffere coaches, iets minder, en laten ze de tegenstanders teveel komen omdat ze een beetje bangig achterover leunen.
Misschien lijken die namen kwalitiet in naam, maar op veld valt het dan nogal tegen. Al deze spelers krijgen ook gewoon hun kansen van Stevens. Misschien dat alleen Koevermans wat te klagen heeft, omdat hij het telkens met de laatste 20 minuten moet doen.quote:Als je spelers als Afellay, Dzsudzak, Amrabat, Koef en Lazovic hebt, dan vind ik dat je gewoon veel aanvallende kwaliteit hebt, en dan moet je daar ook vanuit gaan en gewoon met ballen voetballen.
OK, dan kun je ook verliezen, maar dan verlies je tenminste terwijl je lef hebt getoond en hebt laten zien dat je niet bang bent. Met dat laffe voetbal is het enige wat je doet 'hopen op een stuntje'. Tja.... en we zien dat dat zelden zal werken, en al helemaal niet als je steeds loopt te kutten met de opstelling van de verdediging (opeens Simons als centrale back enzo...(!))
In Rotterdam kan je inderdaad prima zien wat jarenlang wanbeleid voor gevolgen heeft. We hebben momenteel alle ingrediënten om ze achterna te gaan.quote:Op maandag 26 januari 2009 22:00 schreef GustavFTW het volgende:
Ik voorzie ook een Feyenoord scenario..
Toch zonde aangezien het bij PSV altijd rustig was, en dit jaar is PSV eigenlijk alleen maar negatief in de media. Kunnen ze beter schoon schip maken en met een schone lei beginnen.
Dat zie ik alleen maar gebeuren indien het volgende zou gebeuren:quote:Op dinsdag 27 januari 2009 16:28 schreef neilpad het volgende:
Of we gaan AZ achterna, die na een dramatisch seizoen vorig jaar nu soeverein aan de macht gaan.
quote:Op dinsdag 27 januari 2009 11:52 schreef rubbereend het volgende:
Ploegsma directuer
Rutten voor de groep
Daar is er teveel heibel voor binnen PSV vrees ik....quote:Op dinsdag 27 januari 2009 16:28 schreef neilpad het volgende:
Of we gaan AZ achterna, die na een dramatisch seizoen vorig jaar nu soeverein aan de macht gaan.
Inderdaad. En we weten allemaal waar het is begonnen.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 16:07 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
In Rotterdam kan je inderdaad prima zien wat jarenlang wanbeleid voor gevolgen heeft. We hebben momenteel alle ingrediënten om ze achterna te gaan.
Gisteren in het Sportjournaal vergeleek Van Gaal PSV ook al met het AZ van vorig jaar. Ik hoop dat dat het geval is, ik vrees echter structurelere problemen. :|quote:Op dinsdag 27 januari 2009 16:28 schreef neilpad het volgende:
Ongetwijfeld vinden de mensen die Hiddink en van Raaij en later Lemic, Valckx en de Visser om er nog maar een paar te noemen, buitengewerkt hebben van zichzelf dat ze het allemaal in het belang van de club deden. Alleen hebben ze natuurlijk een te groot ego om toe te geven dat ze het niet zo best doen...quote:Op dinsdag 27 januari 2009 16:45 schreef HL_Dog43 het volgende:
[..]
Inderdaad. En we weten allemaal waar het is begonnen.
R V C. Strontzakken die er zitten. Ze willen de absolute macht hebben binnen de club, en het boeit ze niks dat PSV langzaam kapot gaat.
Er is sinds Reker aan de macht een heleboel shit aan de hand man. O.a. 4 trainers versleten binnen 1,5 jaar en de 5de staat misschien al zo voor de deur.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 18:06 schreef neilpad het volgende:
Vorig jaar kwamen de kwaliteiten er gewoon niet uit bij AZ en was het niet alleen te wijten aan pech.
Als PSV "gewoon" van Roda JC en NAC had gewonnen door wat efficienter met de kansen om te gaan dan was er nu NIKS aan de hand.
wil je even kijken wie het is dan?quote:Op dinsdag 27 januari 2009 18:38 schreef VerrekteZakHooi het volgende:
[..]
Er is sinds Reker aan de macht een heleboel shit aan de hand man. O.a. 4 trainers versleten binnen 1,5 jaar en de 5de staat misschien al zo voor de deur.
quote:RvC PSV: Stevens en Reker blijven
De Raad van Commissarissen van PSV laat bij monde van Wim van der Leegte weten dat trainer Huub Stevens en algemeen directeur Jan Reker aan zullen blijven bij PSV. Het lid reageert hiermee op de vermeende onrust in Eindhoven.
Steeds vaker steken de geruchten de kop op dat Stevens niet met alle spelers van de Eindhovense club door één deur kan. Een vertrek zou nabij kunnen zijn, maar Van der Leegte spreekt dat tegenover Omroep Brabant tegen.
Hij verklaarde dat de RvC 'het volste vertrouwen heeft in Stevens en Reker' en dat 'het geduld bewaard moet worden'. De felle kritiek van supporters (en spelers) ziet Van der Leegte als een uiting van 'emoties in sportief moeilijke tijden'.
RvC rot op olé oléquote:Op dinsdag 27 januari 2009 19:55 schreef Pipo_de_Clown het volgende:
raad van commissarissen bekt niet lekker om te roepen vanaf de tribuneReker er uit zal al heel wat schelen...
[ afbeelding ]
Misschien als we een Servische 'schoonmaakdienst' inhuren.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 20:08 schreef noxious het volgende:
Echt, opzouten met die RvC!
Maar hoe hard de supporters ook protesteren, ik denk dat de RvC nooit op zal stappen, hooguit dat ze hun stro-man Reker lozen.
Zelfs dat zie ik eerlijk gezegd niet gebeurenquote:Op dinsdag 27 januari 2009 20:08 schreef noxious het volgende:
Maar hoe hard de supporters ook protesteren, ik denk dat de RvC nooit op zal stappen, hooguit dat ze hun stro-man Reker lozen.
Ja, want alle kritiek op Reker, de RvC en Stevens is pas ontstaan na die 2 duelsquote:Op dinsdag 27 januari 2009 18:06 schreef neilpad het volgende:
Vorig jaar kwamen de kwaliteiten er gewoon niet uit bij AZ en was het niet alleen te wijten aan pech.
Als PSV "gewoon" van Roda JC en NAC had gewonnen door wat efficienter met de kansen om te gaan dan was er nu NIKS aan de hand.
Tja, er zit gewoon een "Timmer"-kliekje, die heeft met zijn kliek van Raaij en Hiddink de club uit geveegd en die kliek (al zal hij misschien lichtjes van samenstelling zijn verandert) zit er nog steeds. Als ze allemaal zo machtsgeil zijn als Timmer kan je je lol op, dan zullen ze nooit vertrekken nee.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 20:08 schreef noxious het volgende:
Echt, opzouten met die RvC!
uit het AD! misschien gaan we er toch een keer komen!quote:Stevens nu toch overstag bij PSV
EINDHOVEN - Huub Stevens heeft zijn visie op de speelwijze van PSV bijgesteld. De coach koerst op de training af op een systeem met voorin twee spitsen plus een ruit op het middenveld, met Simons als controleur in de punt naar achteren en Afellay op 'tien'.
1 2 3 4 5 | Marcellis - Salcido - Bréchet - ???? Simons Bakkal - Afellay - Amrabat Toivoinen - Koevermans |
Heldquote:Stevens overstag: nieuwe tactiek voor PSV
De spelers van PSV lijken hun trainer te hebben overtuigd van een nieuw toe te passen tactiek. Huub Stevens koerst in de trainingen namelijk af op een systeem met twee spitsen.
Op het middenveld heeft hij een ruit in gedachten. Timmy Simons zal dan als controleur fungeren, terwijl Ibrahim Afellay de centrale aanvallende positie bekleedt. Dat meldt het AD dinsdagavond.
Binnen de selectie leeft nadrukkelijk het gevoel dat PSV met twee echte spitsen aanvallend beduidend meer daadkracht heeft dan in een spelconcept met slechts één echte aanvaller. Tot deze week wilde Stevens niet van zijn systeem afwijken, maar daar lijkt nu verandering in gekomen te zijn.
Ola Toivonen lijkt in ieder geval verzekerd te zijn van een basisplaats in de spits. Zijn samenspel met Danny Koevermans verliep op de training een stuk beter dan met Danko Lazovic, waardoor ook Koevermans kan rekenen op een plaats bij de eerste elf.
Nee, Isaksson staat nog in het doelquote:Op dinsdag 27 januari 2009 21:31 schreef Pipo_de_Clown het volgende:
[..]
uit het AD! misschien gaan we er toch een keer komen!
[ code verwijderd ]
Tja.... Brechet hoort niet als centrale verdediger te spelen, en Marcellis hoort niet als rechtsback te spelen, en ik zie liever Koef naast Danko ipv naast Toivonen, maar het is in ieder geval een stapje in de goede richting.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 21:31 schreef Pipo_de_Clown het volgende:
[..]
uit het AD! misschien gaan we er toch een keer komen!
[ code verwijderd ]
Ramos is ook 3x niks IMO, daar kan Stevens dus ook niks aan doen.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 21:33 schreef Blueberrypancake het volgende:
[..]
Nee, Isaksson staat nog in het doel
Man, ik had PSV ook kunnen trainen. Welke trainer zou met al die aanvallers tijdenlang zonder twee spitsen spelen?quote:
Mendez en Culina horen niet in de basis te staan.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 22:21 schreef mcyodogg het volgende:
Ben benieuwd wie nou links en rechts op het middenveld spelen. Hopelijk Bakkal die vaak verrassend de 16 induikt, en dan zal die andere wel Mendez worden.
Culina kan weinig kwaad op rechtsback, en ik kan verder ook niemand anders verzinnen voor Mendez. Wuytens misschien?quote:Op dinsdag 27 januari 2009 22:24 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Mendez en Culina horen niet in de basis te staan.
Dzsudzsák links en Amrabat rechts?quote:Op dinsdag 27 januari 2009 22:21 schreef mcyodogg het volgende:
Ben benieuwd wie nou links en rechts op het middenveld spelen. Hopelijk Bakkal die vaak verrassend de 16 induikt, en dan zal die andere wel Mendez worden.
Die mag een tijdje gaan bankenquote:
Als ze jou aanstellen weet ik zeker dat we geen Europees voetbal meer spelen.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 22:18 schreef RayMania het volgende:
[..]
Man, ik had PSV ook kunnen trainen.
Wat ziet iedereen toch in die Pieters? Bij fc Utrecht vond ik hem er al nooit bovenuit steken maar ik vind het nog steeds 3x niks hoor. Misschien over 5 jaar ofzo, maar dan zie ik hem eerder als centrale verdediger, maar daar koop je nu nog niks voor. Hij is gewoon niet wendbaar genoeg voor een echte back, ik vind hem eerder log en lomp.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 22:54 schreef Prik0 het volgende:
--------------Isaksson
Culina - Marcellis - Salcido - Pieters .
--------------Simons
---Amrabat - Afellay - Bakkal
----Toivonen - Koevermans
quote:Op dinsdag 27 januari 2009 22:54 schreef Prik0 het volgende:
--------------Isaksson
Culina - Marcellis - Salcido - Pieters .
--------------Simons
---Amrabat - Afellay - Bakkal
----Toivonen - Koevermans
Even eerlijk, vind jij Ramos bij jong PSV wel zo goed keepen dan? Ik vind dat namelijk ook altijd tegenvallen als ik die samenvattingen zo ziequote:Op woensdag 28 januari 2009 00:02 schreef Vitamine_C het volgende:
We hebben helaas niets beters op linksback dan Pieters (Zonneveld, Salcido en Brechet zijn allemaal net zo slecht op de llinksback positie)
[..]
(alhoewel Pieters inwisselbaar is)
In het schaduw elftal zou ik wel Ramos als reserve keep hebben. Zoet is absoluut een groot talent maar het is nog veel te vroeg voor hem om de positie van 2e keep te gaan vullen. Ramos moet je niet meteen afreken op die fout tegen Roda (Isaksson doet precies hetzelfde tegen NAC).
Natuurlijk is Pieter niet de topper waarmee je de CL ingaat maar hij is wel de beste en meest talentvolle linksback die we hebben en verdient daarom ook het vertrouwen. Ramos is in mijn ogen niet het grote talent en daarom zie ik liever een Nederlandse jongen die nu iets minder is maar wel veel meer potentie heeft zo dicht bij het eerste elftal waar hij zich als 2e keeper veel beter kan ontwikkelen dan als 3e keeper.quote:Op woensdag 28 januari 2009 00:02 schreef Vitamine_C het volgende:
We hebben helaas niets beters op linksback dan Pieters (Zonneveld, Salcido en Brechet zijn allemaal net zo slecht op de llinksback positie)
[..]
(alhoewel Pieters inwisselbaar is)
In het schaduw elftal zou ik wel Ramos als reserve keep hebben. Zoet is absoluut een groot talent maar het is nog veel te vroeg voor hem om de positie van 2e keep te gaan vullen. Ramos moet je niet meteen afreken op die fout tegen Roda (Isaksson doet precies hetzelfde tegen NAC).
liever nog linksback als Kromkamp weer op rechts kan.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 22:48 schreef endr0me het volgende:
Ik vind als buitenstaander Culina het ook prima doen als rechtsback, lekker laten staan.
Dat is het gevaar van deze move van Stevens. Op het eerste gezicht krijgen de spelers hun zin doordat er straks met 2 spitsen wordt gespeeld, maar als de verdediging en het middenveld nog steeds een rommeltje is doordat de spelers op een verkeerde positie staan, of de verkeerde spelers opgesteld worden in de basis, dan ben je achterin nog steeds heel kwetsbaar, en kun je nog steeds geen aanvallen lekker opbouwen.quote:Op woensdag 28 januari 2009 02:18 schreef rubbereend het volgende:
[..]
liever nog linksback als Kromkamp weer op rechts kan.
Ben benieuwd, niet alleen voor Stevens staat de boel nu onder hoogspanning. Nu ligt de bal ook bij de spelers. Ze willen dit systeem en moeten het ook laten zien nu. niet alleen tegend e 3 relatief mindere tegenstanders maar ook daarna als het erop aankomt!
... maar teveel balverlies en te vaak domme beslissingen. Dan zie ik toch liever een Kromkamp, die wellicht verdedigend niet fantastisch is, maar aanvallend WEL een zeer toegevoegde waarde is (ik zou Kromkamp zelfs gewoon op het middenveld willen zien, ipv als rechts-back)quote:Op woensdag 28 januari 2009 02:30 schreef rubbereend het volgende:
Culina moet je dan ook niet opbouwend gebruiken. Gewoon als draver op de vleugel. Hij is een stofzuiger, redelijk snel en kan een redelijk voorzet doen. tis niet het niveau wat we nastreven maar in de huidige selectie gewoon bruikbaar als aanvallende vleugelverdediger
Idd.. ben erg benieuwd dit weekend... het 'woord' is nu aan de speler en dan heb je nog mazzel dat je tegen de graafschap speelt (overigens alle respect voor de graafschap)quote:Op woensdag 28 januari 2009 02:18 schreef rubbereend het volgende:
[..]
liever nog linksback als Kromkamp weer op rechts kan.
Ben benieuwd, niet alleen voor Stevens staat de boel nu onder hoogspanning. Nu ligt de bal ook bij de spelers. Ze willen dit systeem en moeten het ook laten zien nu. niet alleen tegend e 3 relatief mindere tegenstanders maar ook daarna als het erop aankomt!
Hier schrik ik niet echt van, van met name Kromkamp was al bekend dat hij veel verdient bij PSV.quote:Op woensdag 28 januari 2009 11:52 schreef BliksemSchigt het volgende:
Salarissen volgens de Sportweek:
PSV’ers in top100:
30. Ibrahim Afellay – 1.700.000
31. Jan Kromkamp – 1.600.000
52. Danny Koevermans – 840.000
54. Otman Bakkal – 800.000
60. Mike Zonneveld – 750.000
72. Dirk Marcellis – 600.000
80. Bas Roorda – 500.000
88. Stef Nijland – 450.000
Totaal: 7.240.000 euro
quote:4. (4) Mark van Bommel (voetbal) 6.000.000
Toivonen en Koevermans, met Afellay erachter. Nou, dan moeten de doelpunten toch wel gaan vallen.quote:
Van kromkamp was het al wel bekend ja, maar vind Roorda en Nijland toch wel veel verdienen hoorquote:Op woensdag 28 januari 2009 12:10 schreef ruud.nl het volgende:
[..]
Hier schrik ik niet echt van, van met name Kromkamp was al bekend dat hij veel verdient bij PSV.
Marcellis zou wat hoger kunnen gaan staan.
Als van Bommel terug zou komen naar PSV, zal hij er wel flink op achteruitgaan:
[..]
Denk dat dat ook mede de reden zal zijn dat Van Bommel voorlopig niet terug komt naar PSVquote:Op woensdag 28 januari 2009 12:10 schreef ruud.nl het volgende:
[..]
Als van Bommel terug zou komen naar PSV, zal hij er wel flink op achteruitgaan:
quote:Op woensdag 28 januari 2009 12:19 schreef Vitamine_C het volgende:
Denk dat dat ook mede de reden zal zijn dat Van Bommel voorlopig niet terug komt naar PSV
Dat zullen op een enkeling na de minst verdienende spelers in de selectie zijn, denk ik zo.quote:Op woensdag 28 januari 2009 12:19 schreef Vitamine_C het volgende:
[..]
Van kromkamp was het al wel bekend ja, maar vind Roorda en Nijland toch wel veel verdienen hoor
[..]
Denk dat dat ook mede de reden zal zijn dat Van Bommel voorlopig niet terug komt naar PSV
quote:PSV en Huub Stevens gaan per direct uit elkaar. De hoofdtrainer heeft zijn ontslag aangeboden. De directie betreurt dat, maar respecteert zijn beslissing.
quote:PSV en Huub Stevens per direct uit elkaar
28 januari 2009 13:10
Huub Stevens heeft aan de directie van PSV zijn ontslag aangeboden. De hoofdtrainer is van mening dat er geen echte ‘click’ is tussen hem en de spelersgroep. De samenwerking verloopt niet optimaal, ondanks een grote inzet en vele pogingen en gesprekken om tot verbetering te komen.
Geen vertrouwen
PSV en Huub Stevens hebben tot hun spijt vast moeten stellen dat de onderlinge relatie en het vertrouwen tussen hoofdtrainer en selectie niet voldoende zijn om optimaal te presteren. Reden voor Stevens om in het belang van PSV zijn ontslag in te dienen. De leiding betreurt het besluit, maar respecteert zijn beslissing. Zij heeft de afgelopen periode alles in het werk gesteld om Stevens optimaal te steunen en een situatie als deze te voorkomen. PSV beraadt zich momenteel over de ontstane situatie.
© PSV NV
Viel wel te verwachten. Aan de ene kant jammer, maar hopelijk kan een nieuwe trainer er meer uit halen.quote:PSV en Huub Stevens per direct uit elkaar
28 januari 2009 13:10
Huub Stevens. Huub Stevens heeft aan de directie van PSV zijn ontslag aangeboden. De hoofdtrainer is van mening dat er geen echte ‘click’ is tussen hem en de spelersgroep. De samenwerking verloopt niet optimaal, ondanks een grote inzet en vele pogingen en gesprekken om tot verbetering te komen.
Geen vertrouwen
PSV en Huub Stevens hebben tot hun spijt vast moeten stellen dat de onderlinge relatie en het vertrouwen tussen hoofdtrainer en selectie niet voldoende zijn om optimaal te presteren. Reden voor Stevens om in het belang van PSV zijn ontslag in te dienen. De leiding betreurt het besluit, maar respecteert zijn beslissing. Zij heeft de afgelopen periode alles in het werk gesteld om Stevens optimaal te steunen en een situatie als deze te voorkomen. PSV beraadt zich momenteel over de ontstane situatie.
De PSV SMS-alert service. Maar bericht op PSV.nl zegt voldoende.quote:
Het zal me benieuwenquote:Op woensdag 28 januari 2009 13:27 schreef ErikT het volgende:
Dit gaat toch niks oplossen. Na ja, of misschien schopt de nieuwe trainer wel een aantal spelers uit de selectie...
quote:Op woensdag 28 januari 2009 13:27 schreef ErikT het volgende:
Dit gaat toch niks oplossen. Na ja, of misschien schopt de nieuwe trainer wel Lazovic en Mendez uit de selectie...
Dat is het trieste inderdaadquote:Op woensdag 28 januari 2009 13:27 schreef ruud.nl het volgende:
Ontzettend jammer dat het niet heeft gewerkt, het is wel een PSV'er in hart en nieren.
Ja, bij Roda kunnen ze hem wel weer gebruiken.quote:Op woensdag 28 januari 2009 13:25 schreef Prik0 het volgende:
Het is natuurlijk wel lullig voor Huub aangezien dit zijn droom was maar als het niet werkt moet je gewoon je conclusies trekken. Huub kan beter ergens in Oost-Europa een paar ex-mijnwerkers trainen.
Die man is ook niet gek...quote:Op woensdag 28 januari 2009 13:29 schreef vitessezuid113 het volgende:
aan de ene kant toch wel verassend dat ie zelf is opgestapt.
Hiddink natuurlijk, of Advocaat misschien.quote:Op woensdag 28 januari 2009 13:28 schreef Joenes het volgende:
Wie zou dan een goede trainer voor dit PSV zijn? Zie Verbeek het ook niet doen. Buitenlander?
quote:PSV biedt Ramos aan bij Mechelen
Door Olga (Nuongirl) op woensdag 28 januari 2009 13:19
Bron: Goal.com
PSV hoopt doelman Cassio Ramos ervaring op te laten doen bij een andere club.
De jonge Braziliaan is momenteel tweede keeper achter Andreas Isaksson, maar mocht vorige week zijn debuut maken tegen Roda JC. Volgens De Telegraaf heeft PSV Ramos aangeboden om te verhuren aan KV Mechelen, waar Olivier Renard eerste doelman is. Renard is momenteel geblesseerd en Ramos zou de mogelijke vervanger kunnen zijn.
PSV heeft Bas Roorda nog achter de hand als stand-in voor Isaksson.
Ja, ik denk het wel..quote:Op woensdag 28 januari 2009 13:34 schreef LudoSanders het volgende:
Het is vast naïef van me om te denken dat achter het mediaoptreden van Hiddink gisteren bedoelingen zaten?
Wishfull thinkingquote:Op woensdag 28 januari 2009 13:34 schreef LudoSanders het volgende:
Het is vast naïef van me om te denken dat achter het mediaoptreden van Hiddink gisteren een bedoeling zat?
Precies en vanaf het moment dat PSV vorig jaar kampioen werd is er erg veel fout gegaan en gebeurt waar Stevens niets aan kon doen. Ik denk dat Reker meer heeft verneukt dan Stevens.quote:Op woensdag 28 januari 2009 13:34 schreef mcyodogg het volgende:
Ik weet dat het een moeizaam jaar is, maar dit is wel erg extreem. Vele vragen, niet in de laatste plaats of het de spelersgbroep is waarmee het niet klikt, of 2/3 spelers.
Zonde dit, denk dat iedereen (en mate name Stevens zelf) wel wat meer had voorgesteld van zijn terugkeer.
En dan besluit de nieuwe coach om weer met 1 spits te gaan spelen!quote:Op woensdag 28 januari 2009 13:26 schreef -SG- het volgende:
Net nu ze besloten hebben 4-4-2 te spelen.
ik pleit even daarvoor ook voor Kromkamp hè............. Culina zou dan naar links kunnen waar we helemaal niks hebbenquote:Op woensdag 28 januari 2009 03:15 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
... maar teveel balverlies en te vaak domme beslissingen. Dan zie ik toch liever een Kromkamp, die wellicht verdedigend niet fantastisch is, maar aanvallend WEL een zeer toegevoegde waarde is (ik zou Kromkamp zelfs gewoon op het middenveld willen zien, ipv als rechts-back)
Culina is gewoon een speler waar ik me aan kan storen tijdens een wedstrijd, omdat er zo weinig slimheid in zit...
Rijkaard en Jans niet hoop ik.quote:Op woensdag 28 januari 2009 13:38 schreef Frenkel het volgende:
Deze mogen wel komen:
Advocaat
Jans
Rutten
Hiddink
Rijkaard?
'Dan maar Rutten.'quote:Op woensdag 28 januari 2009 13:41 schreef northernlight81 het volgende:
[..]
Rijkaard en Jans niet hoop ik.
1 Hiddink
2 Advocaat
En als die geen van beide willen (wat vrij waarschijnlijk is) dan maar Rutte.
Slechtste resultaat ooit toch bij PSV? Drie gespeeld, nul punten.quote:Op woensdag 28 januari 2009 13:42 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Gooien ze Wouters weer tegen zijn zin voor de groep?
Is een hele goede, maar zeker nog geen Hiddink of Advocaat.quote:
daar is Reker toch al constant mee bezig, in het begin ook met dat coachen van Stevens..... hij draait alle kanten op Reker.quote:Op woensdag 28 januari 2009 13:44 schreef Rucebo het volgende:
Weinig nieuws in de VI, behalve dat Reker achter de rug van Huub om kritiek op hem zou hebben ivm zijn verdedigende speelstijl. Als ik het stuk zo lees kan ik me wel voorstellen dat Huub de eer aan zichzelf houdt, want veel krediet of steun had hij toch niet meer...
droomscenarioquote:Op woensdag 28 januari 2009 13:45 schreef Wooldoor het volgende:
Je kan het eigenlijk al min of meer voorspellen:
Stevens naar Schalke en Rutten naar PSV
Reker zelf in een dubbelfunctie!quote:Op woensdag 28 januari 2009 13:45 schreef rubbereend het volgende:
wei gaat in hemelsnaam het seizoen afmaken
Ik denk niet dat Stevens direct weer ergens aan de slag gaat.quote:Op woensdag 28 januari 2009 13:45 schreef Wooldoor het volgende:
Je kan het eigenlijk al min of meer voorspellen:
Stevens naar Schalke en Rutten naar PSV
Rutten met Eikelkamp en Cocu.quote:
maar nu is het nog veel te vroeg voor hem.quote:Op woensdag 28 januari 2009 13:51 schreef northernlight81 het volgende:
Cocu sowieso een keer vandaag of morgen.
ik vind hem wel origineelquote:
quote:Advocaat zou nog alleen voor PSV willen werken in Nederland
Dick Advocaat is niet van plan in Nederland terug te keren als trainer. Enkel voor PSV wil de huidige oefenmeester van Zenit Sint-Petersburg een uitzondering maken.
Dat zegt Advocaat in een interview met het Algemeen Dagblad. "Ik heb tweemaal het Nederlands elftal onder mijn hoede gehad en ook PSV. Wat moet ik nog doen?", zegt hij over een mogelijke terugkeer naar de Eredivisie.
Advocaat: "Alleen als PSV in de problemen komt en mij echt nodig heeft, zou ik voor die club een uitzondering willen maken. Zoals Sef Vergoossen deed, toen Ronald Koeman vertrok. Gelukkig is van zo'n situatie geen sprake in Eindhoven. PSV heeft met Huub Stevens een uitstekende trainer in huis."
Lang was er twijfel of Advocaat zijn aflopende contract bij Zenit zou verlengen. "Drie prijzen pakken in één seizoen, dat is een mooi moment", licht hij toe. "Maar als ik nu vertrek, moet ik wachten op een club waar problemen ontstaan, waar de trainer wordt ontslagen. Dat zie ik niet zo zitten. Daarom heb ik bijgetekend."
zelfde geldt voor Jan Rekerquote:Op woensdag 28 januari 2009 13:53 schreef -Vaduz- het volgende:
Wel een logisch vertrek. Stevens had PSV meer schade berokkend als hij bleef.
Zou er een stemming zijn geweest?quote:Op woensdag 28 januari 2009 13:54 schreef neilpad het volgende:
GVD wat baal ik hier van, de spelers groep heeft nu hun zin gekregen en ik hoop dat die lamme flikkers nu dan ook eens gaan presteren.
in zijn interview laatst in de VI zei hij nooit meer in Nederland te willen werken bovendien verdient hij een godsvermogen in Ruslandquote:
Als assistent bedoelde ik.quote:Op woensdag 28 januari 2009 13:51 schreef rubbereend het volgende:
[..]
maar nu is het nog veel te vroeg voor hem.
Beenhakker als ad intrim?
Precies, vooral die mannetjes met hun grote mond, die mogen nu hun voeten wel eens laten spreken...quote:Op woensdag 28 januari 2009 13:54 schreef neilpad het volgende:
GVD wat baal ik hier van, de spelers groep heeft nu hun zin gekregen en ik hoop dat die lamme flikkers nu dan ook eens gaan presteren.
Feyenoord zat toch achter die vent aan?quote:Op woensdag 28 januari 2009 13:55 schreef northernlight81 het volgende:
[..]
Als assistent bedoelde ik.
Beenhakker zie ik niet bij PSV komen. Dan zou hij zijn baan bij Polen opgeven om 4 maanden een slecht draaiend elftal wat alleen nog uefacup kan halen en waar hij verder niets mee heeft te coachen.
pas voor volgend jaarquote:Op woensdag 28 januari 2009 13:58 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Feyenoord zat toch achter die vent aan?
Klopt, hij is zijn geloofwaardig allang kwijt en moet nu ook opstappen. Maar daar is hij te trots voor, hij vindt dat hij uitstekend werk verricht.quote:
Omdat hij zijn ontslag heeft ingediend zou het opeens niet kunnen wil je zeggenquote:Op woensdag 28 januari 2009 13:58 schreef DuvelDuvel het volgende:
Ik dacht dat Stevens nog kleine stapjes en vorderingen zag tijdens de training
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |