Tsja, het was op een gegeven moment een hype voor jonge stellen om zo'n jaren '30 krot te kopen. "Geweldige kwaliteit" werd er dan gezegd. Weer van dat gelul dat men ekaar wijsmaakt en dat dan een eigen leven begint te leiden.quote:Op maandag 26 januari 2009 21:30 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Ik woon in de provincie die in december gewoon 2% steeg... Maar hier zijn de prijzne gewoon lager maar ik trok een vergelijking om het duidelijk te maken met de nieuwbouwwoning. Dat kan je als makelaar toch niet verkopen? Hoe leg je dat dan uit? Ja deze is 80 jaar oud met 30 jaar achterstallig onderhoud en deze is 2 jaar oud en verkeert in perfecte staat. Ze kosten evenveel en ook allebei jaren 30 bouwstijl.
Dat gaat je hier in de randstad niet lukken. Voor zo'n huis zit je hier tussen de 250 en 275 zonder kk.quote:Op maandag 26 januari 2009 17:11 schreef capricia het volgende:
[..]
De natte droom van een starter is een rijtjeshuis met een tuin in de randstad in een kindvriendelijke buurt onder de 2 ton, zonder achterstallig onderhoud...
Zoals lange tijd alle pijlen in de richting stonden om huizenprijzen op te stuwen, zijn bijna alle pijlen nu gedraaid om de huizenprijzen naar beneden te brengen.quote:Op maandag 26 januari 2009 21:52 schreef Halcon het volgende:
[..]
Mensen die worden ontslagen kunnen best eens problemen krijgen met het betalen van de lasten en kunnen zeker geen nieuwe hypotheek krijgen.
Wat ook meespeelt is dat bedrijven niet snel meer een vast contract zullen geven en banken nu proberen zo min mogelijk geld uit te lenen. Gevolg is dat heel wat minder mensen een hypotheek kunnen krijgen en dat mensen die er wel een kunnen krijgen minder kunnen lenen dan voorheen,
Wat ik om me heen zie is dat veel verkopers toch nog vasthouden aan de -fictieve- prijs die ze een half jaar geleden voor hun woning konden krijgen, hooguit met 10% korting op de vraagprijs.quote:Op maandag 26 januari 2009 20:41 schreef felony het volgende:
Heeft er iemand recente ervaringen met het kopen van een huis? Denken verkopers nu eerder na over een bod van 10-15% onder vraagprijs (in gevallen waarbij woning al lange tijd te koop staat), of beledig je daarmee de verkoper?
Je ziet inderdaad hier en daar wel wat prijsdalingen, maar echt massaal flink verlagen is nog niet aan de orde.quote:Op maandag 26 januari 2009 22:22 schreef LXIV het volgende:
Wat ik om me heen zie is dat veel verkopers toch nog vasthouden aan de -fictieve- prijs die ze een half jaar geleden voor hun woning konden krijgen, hooguit met 10% korting op de vraagprijs.
Biedingen van 15% onder de huidige vraagprijs worden niet geaccepteerd. Het adagium "voor dat geld kan ik het huis een half jaar leeg laten staan" worden nog gebruikt.
De crisis zit in ieder geval nog niet in de hoofden van de verkopers. Die denken dat dit zeer tijdelijk is, en dat ze beter een half jaar kunnen wachten dan een bod van 25K minder te accepteren.
En die buffer wordt nog wel vergroot ookquote:Op dinsdag 27 januari 2009 12:06 schreef Lemmeb het volgende:
De prijsdalingen liggen nu nog opgeslagen (gebufferd) in een extreem lange verkoopduur. P
http://www.nu.nl/economie(...)egelen-kabinet-.htmlquote:AMSTERDAM - De overheid moet mensen met dubbele woonlasten eindelijk te hulp schieten door tijdelijke verhuur makkelijker te maken. De Vereniging Eigen Huis (VEH) wil dat het kabinet daartoe de Leegstandswet wijzigt en de huurbescherming beperkt.
.......
Zoiets noemen ze ook wel "uitstel van executie". Er zal een keer beweging in moeten komen.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 12:10 schreef Richie_Rich het volgende:
[..]
En die buffer wordt nog wel vergroot ook![]()
[..]
http://www.nu.nl/economie(...)egelen-kabinet-.html
quote:Op maandag 26 januari 2009 20:41 schreef felony het volgende:
Denken verkopers nu eerder na over een bod van 10-15% onder vraagprijs (in gevallen waarbij woning al lange tijd te koop staat), of beledig je daarmee de verkoper?
Het is toch van de zotte om huiseigenaren nog eens extra te sponsoren.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 12:10 schreef Richie_Rich het volgende:
[..]
[..]
en dan praten over marktwerkingquote:Op dinsdag 27 januari 2009 19:11 schreef crazy_ivan het volgende:
[..]
Het is toch van de zotte om huiseigenaren nog eens extra te sponsoren.
McMansions zijn dat, geen fijne ontwikkeling.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 19:27 schreef Lurf het volgende:
.............. maar dat de huizen de laatste tijd wat groter zijn geworden en de perceeltjes kleiner.
Uitstel van executie. Sowieso is het in strijd met vrijwel elke hypotheekakte in Nederland. Dat zou VEH toch moeten weten.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 12:10 schreef Richie_Rich het volgende:
[..]
[..]
Er is geen huis onverkoopbaar. Een notaris heeft ´n huis doorgaans zelfs binnen 5 minuten verkocht.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 17:55 schreef henkway het volgende:
Huizen onverkoopbaar, das toch erg , nou dan maar slopen he
ongelofelijk, onverkoopbaar, vreselijk niemand die ze wil hebben![]()
![]()
![]()
Dan moet het nog zeker 10 jaar doorzetten, aangezien de prijzen nog niet eens met 1% gedaald zijnquote:Op dinsdag 27 januari 2009 19:47 schreef huismerk het volgende:
Als het nog even doorzet dan kan ik straks in het Gooi wonen voor de maandlasten waar ik nu voor in Arnhem woon
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |