Niet alleen in de jouwe.quote:Op maandag 26 januari 2009 14:08 schreef Richie_Rich het volgende:
[..]
Om eerlijk te zijn, erg herkenbaar in m'n vriendenkring
Kosten voor bouw van huzien zijn laatste jaren zeer snel gestegen door hoge grondstofprijzen. Verder wordt de regelgeving mbt geluids & warmte isolatie e.d. steeds strenger waardoor ook de kosten stijgen.quote:Op maandag 26 januari 2009 14:34 schreef shilizous_88 het volgende:
Zouden de projectontwikkelaars hier nou ook gigantische winsten op maken of zijn de kosten voor het maken van een huis ook fenominaal gestegen.
Dan is het dus eigenlijk de staat die de oorzaak is van de huizenmarkt.quote:Op maandag 26 januari 2009 14:50 schreef Keijs het volgende:
[..]
Kosten voor bouw van huzien zijn laatste jaren zeer snel gestegen door hoge grondstofprijzen. Verder wordt de regelgeving mbt geluids & warmte isolatie e.d. steeds strenger waardoor ook de kosten stijgen.
Maar ook van groot belang is dat ongeveer 25% van de prijs wordt bepaald door de grondprijzen die de gemeente doorrekent, en die hebben zich de afgelopen tien jaar behoorlijk verrijkt met deze torenhoge grondprijzen.
Google er zelf eens op of zo. Ook het kabinet en het CPB hebben het over het woningtekort. Maakt mij niet uit als je het niet wilt geloven, maar een feit blijft doordoor nog steeds een feit.quote:Op maandag 26 januari 2009 13:36 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Ik begrijp hieruit dat je de hotemetoten napraat. Degenen die er belang bij hebben dat de bubbel nog verder wordt opgeblazen. Ja, volgens hen is er een woningtekort. Waar dat dan precies uit zou moeten blijken, zeggen ze er niet bij.
Het is een feit, want het kabinet en het CPB zeggen het?quote:Op maandag 26 januari 2009 16:06 schreef capricia het volgende:
[..]
Google er zelf eens op of zo. Ook het kabinet en het CPB hebben het over het woningtekort. Maakt mij niet uit als je het niet wilt geloven, maar een feit blijft doordoor nog steeds een feit.
Inhoudelijk graag.quote:Op maandag 26 januari 2009 16:10 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Het is een feit, want het kabinet en het CPB zeggen het?
Geloof jij altijd alles wat de hoge heren je voorspiegelen? Jij geloofde zeker ook dat IJsland een betrouwbare bank was, totdat dat toch niet het geval bleek te zijn? Jij gelooft zeker ook nog steeds dat heel Irak volligt met massavernietigingswapens?
Tja, als jij stelt dat iets een feit is omdat het CBS of de overheid dat zeggen, dan zijn de aangehaalde voorbeelden prima inhoudelijk om aan te geven dat dat toch echt een drogredenatie is.quote:
Op het moment dat mensen woningen niet meer kunnen betalen verdwijnt daarmee de vraag naar woningen? Lijkt me niet. En wat voor andere woonoplossingen zie jij dan daarvoor in de plaats komen? Huren in de vrije sector?quote:Op maandag 26 januari 2009 16:25 schreef watchers het volgende:
[..]
Dat zogenaamde structurele woningtekort is nogal relatief te noemen, want als men woningen niet meer kan betalen, daalt vanzelf de vraag naar woningen en dan gaat je structurele woningtekort al omlaag. Mensen zoeken dan andere woonoplossingen.
De user watchers zegt het wmb hierboven allemaal al. Meer heb ik er eigenlijk niet aan toe te voegen.quote:
Ik ben het helemaal met je eens dat de woningprijzen aan het dalen zijn. Ik vraag me alleen af, in het licht van het feit dat er een woningtekort zou zijn, hoe lang zo'n daling door zal zetten.quote:Op maandag 26 januari 2009 16:25 schreef watchers het volgende:
[..]
Tja, als jij stelt dat iets een feit is omdat het CBS of de overheid dat zeggen, dan zijn de aangehaalde voorbeelden prima inhoudelijk om aan te geven dat dat toch echt een drogredenatie is.
Dat zogenaamde structurele woningtekort is nogal relatief te noemen, want als men woningen niet meer kan betalen, daalt vanzelf de vraag naar woningen en dan gaat je structurele woningtekort al omlaag. Mensen zoeken dan andere woonoplossingen.
Zolang niet duidelijk is hoe het CBS en de overheid dat woningtekort hebben vastgesteld (iedereen geteld die zei een eigen woning te willen hebben en dat afzetten tegen het aantal woningen?), kun je die beweringen natuurlijk niet als feit presenteren. Statistieken zijn sowieso al vaak afhankelijk van de vraagstelling.
Thuis bljven wonen , enkele collega's van me zijn al 27 en 29 en wonen allemaal thuis.quote:Op maandag 26 januari 2009 16:29 schreef ioko het volgende:
[..]
Op het moment dat mensen woningen niet meer kunnen betalen verdwijnt daarmee de vraag naar woningen? Lijkt me niet. En wat voor andere woonoplossingen zie jij dan daarvoor in de plaats komen? Huren in de vrije sector?
In Drenthe (dus ook in Roden) en in Groningen!! Mijn dag kan niet meer stuk!quote:
Dat zijn toch geen oplossingen? Dat is tijdelijk. De vraag naar woningen blijft gewoon bestaan. Je hebt wel gelijk dat hierdoor de markt op slot zit. Ik vraag me daarnaast af of veel starters niet teveel willen.quote:Op maandag 26 januari 2009 16:42 schreef henkway het volgende:
[..]
Thuis bljven wonen , enkele collega's van me zijn al 27 en 29 en wonen allemaal thuis.
gewoon omdat er geen mogelijkheid is, zelfs niet voor tweeverdieners en ze hebben zich er bij neergelegd merk ik, ik kocht vroeger een woning van een inkomen en het inkomen van mijn vriendintelde voor de helft mee
De natte droom van een starter is een rijtjeshuis met een tuin in de randstad in een kindvriendelijke buurt onder de 2 ton, zonder achterstallig onderhoud...quote:Op maandag 26 januari 2009 17:10 schreef ioko het volgende:
[..]
Dat zijn toch geen oplossingen? Dat is tijdelijk. De vraag naar woningen blijft gewoon bestaan. Je hebt wel gelijk dat hierdoor de markt op slot zit. Ik vraag me daarnaast af of veel starters niet teveel willen.
Is toch geen gekke eis? Het zou in ieder geval geen gekke eis moeten zijn.quote:Op maandag 26 januari 2009 17:11 schreef capricia het volgende:
[..]
De natte droom van een starter is een rijtjeshuis met een tuin in de randstad in een kindvriendelijke buurt onder de 2 ton, zonder achterstallig onderhoud...
Tja toen ik me rijbewijs had wilde ik ook graag een nieuwe Mercedes voor 800 gulden.quote:Op maandag 26 januari 2009 17:18 schreef TubewayDigital het volgende:
[..]
Is toch geen gekke eis? Het zou in ieder geval geen gekke eis moeten zijn.
Rijtjeshuisquote:Op maandag 26 januari 2009 17:11 schreef capricia het volgende:
[..]
De natte droom van een starter is een rijtjeshuis met een tuin in de randstad in een kindvriendelijke buurt onder de 2 ton, zonder achterstallig onderhoud...
Waarom zou dat per se tijdelijk moeten zijn? Zo ging het hier vroeger ook en zo gaat het in veel andere landen nog steeds. En het werkt prima.quote:Op maandag 26 januari 2009 17:10 schreef ioko het volgende:
[..]
Dat zijn toch geen oplossingen? Dat is tijdelijk.
Zou niet verkeerd zijn als starters weer gewoon eens gingen sparen voordat ze een huis willen kopen.quote:Op maandag 26 januari 2009 17:36 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Waarom zou dat per se tijdelijk moeten zijn? Zo ging het hier vroeger ook en zo gaat het in veel andere landen nog steeds. En het werkt prima.
http://www.news.com.au/bu(...)6398-5013951,00.htmlquote:"There's huge demand for Rolls-Royces, too, but most people can't afford them. Demand is no good if prices are too high."
Juist, de meeste mensen willen groter dan ze kunnen betalen en moeten dus met minder genoegen nemen, maar dat neemt niet weg dta er wel een vraag is en blijft. Dus is het goed om genoeg Rolls-Royces in de markt te zetten zodat iedereen straks een leuke 2e hands kan rijden....quote:Op maandag 26 januari 2009 18:42 schreef WammesWaggel het volgende:
Even over het tekort aan woningen in Nederland:
[..]
http://www.news.com.au/bu(...)6398-5013951,00.html
zou dat echt zo zijn of is er gewoon geen andere keus in nederland?quote:Op maandag 26 januari 2009 17:11 schreef capricia het volgende:
[..]
De natte droom van een starter is een rijtjeshuis...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |