250k is ook veel te veel voor een lelijke rijtjescontainer in Zoetermeer.quote:Op zaterdag 31 januari 2009 13:36 schreef SjonLok het volgende:
Ik zit even naar huizen te kijken, kom ik ineens deze tegen.
Vraagprijs was 250k, en is nu 200k. Wow! 20% prijsdaling.

Goed plan, maar niet voldoendequote:Op zaterdag 31 januari 2009 10:54 schreef LXIV het volgende:
Ik snap niet waarom ze niet snel die seniorenappartementen plaatsen waar blijkbaar zoveel vraag naar is.
Je huisvest die mensen zoals ze willen op een comfortabele manier. Je schept ruimte voor gezinnen om eengezinswoningen te betrekken en je bespaart veel natuur omdat er geen vierkante kilometers vol vinex neergezet hoeft te worden.
Zet gewoon een tiental torens met 50 appartementen daarin. Kun je met de vrijgekomen ruimte een hele vinexlocatie besparen.

Mwah. Prima huis imho en aardig groot. Aaardige tuin. Geweldig is het allemaal niet nee, maar anderhalf jaar geleden hadden ze er makkelijk 275k voor gekregen.quote:Op zaterdag 31 januari 2009 15:39 schreef Demophon het volgende:
[..]
Ben niet echt onder de indruk, de jaren '70 bouwkwaliteit kun je je vragen over stellen en de buurt loop ik ook niet warm voor. Als ik zo de foto's zie dan is de inrichting van de woonkamer en ander kamer ook al oud (en waarschijnlijk versleten) alhoewel de badkamer er netjes en verzorgt uitziet. De tuin is drie keer niks.
Ik vind 200k nog te hoog, en zou meer voor de 175k -185k gaan.

Wat een flauwe kul, als die mensen daar nu met plezier wonen. Lekker hun gang laten gaan.quote:Op zaterdag 31 januari 2009 18:18 schreef kibo het volgende:
Goed plan, maar niet voldoende
Die oudjes zijn vaak met geen stok uit hun oude vertrouwde huisje te krijgen.
Je zal met oprotpremies ofzoiets moeten gaan werken.

zijn er weer enkele duizenden bij gekomen op Fundaquote:Zoek in 179.319 koopwoningen
De verkoopprijs van nieuwbouw zakt welquote:Nieuwbouwplan Hiltjesdamweide
Van het nieuwbouwplan Hiltjesdamweide is gestart met de verkoop van het woningtype Zwanebloem. Het betreft hier 12 patiowoningen: woningen met slaapkamer en badkamer op de begane grond, 2 slaapkamers op de 1e verdieping, een eigentijdse uitstraling en luxe uitgevoerd. De kavelgroottes variëren van 169 m² tot 244 m². De prijzen zijn vanaf ¤ 239.500,- v.o.n.
Tevens is het mogelijk dit type woning te huren vanaf ¤ 750,- per maand.
.

Yep, dat men wil gaan verhuren zegt genoeg. In Belgie gaan overigens al veel nieuwbouwappartementen met flinke korting de deur uit. Dat is al een tijdje gaande.quote:Op zondag 1 februari 2009 09:11 schreef henkway het volgende:
[..]
zijn er weer enkele duizenden bij gekomen op Funda
En de opgeleverde woningen willen ze nu ook verhuren
[..]
De verkoopprijs van nieuwbouw zakt wel

Haha zie dat maar eens te vinden, slecht nieuws verkoopt. De krant van tegenwoordig staat bol van de ellende joh.quote:Op maandag 2 februari 2009 10:57 schreef Suijk het volgende:
Er was toch ook laatst een nieuwsbericht over de vele starters die hypotheekgesprekken hebben aangevraagd?

quote:Kortom, van de vijf potentiële oorzaken van een woningmarktcrisis blijft alleen het marktsentiment als mogelijke boosdoener over. Er is in Nederland niet teveel of speculatief gebouwd, de kans dat de reële rente hard gaat stijgen is gering, de economische crisis gaat waarschijnlijk gepaard met een relatief lage werkloosheid en de demografie ziet er voor het land als geheel nog goed uit. De kans op een diepe en structurele crisis op de woningmarkt is dan ook klein.

Gevonden: http://www.ad.nl/economie(...)potheekadviseur.htmlquote:Op maandag 2 februari 2009 11:49 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Haha zie dat maar eens te vinden, slecht nieuws verkoopt. De krant van tegenwoordig staat bol van de ellende joh.

Interessante reactie idd. waarin vooral geprobeerd wordt op basis van feite een potentiele daling te verklaren en niet op basis van loze kreten zonder onderbouwing.quote:Op maandag 2 februari 2009 12:19 schreef CWH het volgende:
Bij de reacties op het artikel in NRC van Schinkel
http://weblogs.nrc.nl/web(...)rlandse-huizenmarkt/
vond ik de laatste reactie, die van Piet Eichholtz van de Uni van Maastricht, ook wel interessant. Zijn conclusie:
[..]

Niet om lullig te doen, maar hij is ook gewoon werkzaam in de vastgoedsector. Dus enige vraagtekens kun je wel zetten bij zijn onafhankelijkheid en kritische benadering.quote:Op maandag 2 februari 2009 12:57 schreef CWH het volgende:
Die Eichholtz is de man van dat bekende Herengracht grafiekje:
http://www.fdewb.unimaas.nl/hoogleraren/?mode=single&userid=24
Iemand die dus wel kritisch naar de huizenmarkt kijkt.
En inderdaad, we kunnen ons hier helemaal dood discusieren, uiteindelijk weet niemand echt wat er in de toekomst met de huizenprijzen gaat gebeuren.

Nu wel en met dat grafiekje niet die was toch heilig enzo?quote:Op maandag 2 februari 2009 15:06 schreef watchers het volgende:
[..]
Niet om lullig te doen, maar hij is ook gewoon werkzaam in de vastgoedsector. Dus enige vraagtekens kun je wel zetten bij zijn onafhankelijkheid en kritische benadering.
http://www.finance-ideas.nl/team/medewerkers.html

Da's idd wel grappig. Het grafiekje van 'm was de absolute waarheid, maar nu hij wat nuanceert, heeft 'ie opeens last van belangenverstrengeling.quote:Op maandag 2 februari 2009 15:45 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Nu wel en met dat grafiekje niet die was toch heilig enzo?

Weet je hoevaak ik dat grafiekje in twijfel heb getrokken!quote:Op maandag 2 februari 2009 18:02 schreef WammesWaggel het volgende:
Of dat grafiekje sloeg alleen maar op de Amsterdamse binnenstad, dat is toch weer een andere markt dan zeg Delfzijl en Tilburg.
Het is is slechts een suggestie hoor.

Dat grafiekje is gewoon een feit, zijn gewoon data die op te zoeken zijn. Dus waarom zou je dat in twijfel trekken, dat is hetzelfde als de AEX van de periode 1980-2000 in twijfel trekkenquote:Op maandag 2 februari 2009 18:06 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Weet je hoevaak ik dat grafiekje in twijfel heb getrokken!
Maar nee, meneer watcher en consorten vonden dta het heilig was en deel uitmaakte van het beweis dat de prijzen gingen dalen. En nu komt hij dit stukje nuanceren, please

Ik heb nooit gerefereerd aan zijn grafiek, hoor. Jij bent vooralsnog degene die die blijkbaar heilig verklaart, op dezelfde manier als dat je anderen hier voortdurend in de mond probeert te leggen dat ze gezegd hebben dat in een paar maanden tijd de huizenprijs met 20% of meer zou dalen. Als je je argumentaties kracht moet bijzetten door andere vals zaken in de mond leggen, spreekt dat redelijk voor zichzelf.quote:Op maandag 2 februari 2009 15:45 schreef Sjabba het volgende:
Nu wel en met dat grafiekje niet die was toch heilig enzo?
Zo gek als een draaideur, dacht ik toen.quote:Hoogleraar: sloop van huizen nodig in Zuid-Limburg
In Limburg zullen de huizenprijzen de komende jaren sterk dalen als er niets wordt gedaan. Huizensloop is een maatregel die helpt. Dat zegt hoogleraar Piet Eichholtz van de Universiteit Maastricht na een week van verontrustende berichten over de ontwikkelingen op de onroerend-goedmarkt.
Zo is de gemiddelde Nederlandse huizenprijs volgens de Nederlandse Verenging van Makelaars voor het eerst sinds 1990 gedaald. Landelijk ziet Eichholtz niet zoveel problemen met de prijs, maar in Limburg krimpt de bevolking en daarom zal de vraag naar huizen afnemen. Woningen moeten daarom volgens de hoogleraar massaal gesloopt worden om de prijzen stabiel te houden. Volgens Eichholtz zullen de prijzen vooral dalen in het Zuiden van Limburg.

In Zuid-Limburg, en dan vooral de voormalige Mijnstreek, nu Parkstad, neemt het aantal inwoners af. In 2008 is de stijging/daling ongeveer 0 geweest. In 2010 zal het overslaan op een daling omdat er relatief veel ouderen zijn.quote:Op maandag 2 februari 2009 20:43 schreef watchers het volgende:
[..]
Ik heb nooit gerefereerd aan zijn grafiek, hoor. Jij bent vooralsnog degene die die blijkbaar heilig verklaart, op dezelfde manier als dat je anderen hier voortdurend in de mond probeert te leggen dat ze gezegd hebben dat in een paar maanden tijd de huizenprijs met 20% of meer zou dalen. Als je je argumentaties kracht moet bijzetten door andere vals zaken in de mond leggen, spreekt dat redelijk voor zichzelf.
Bij Eichholtz wel erg positieve uitspraken over de toestand nu en vooral in de toekomst mag je gerust even noemen dat hij ook een baan heeft in de business die afhankelijk is van bepaalde ontwikkelingen op die vastgoedmarkt (Ik vind het sowieso een nogal apart beroep om te hebben naast je baan als wetenschapper, maar ok). Dat zou wellicht het feit kunnen verklaren dat hij wat steken laat vallen in zijn voorspelling.
Overigens... Ik bedacht me nu net dat ik een poosje terug had gehoord over een of andere Limburgse hoogleraar met een maf plan... Ik dacht: zal toch niet? En ja hoor...
[..]
Zo gek als een draaideur, dacht ik toen.
Ik mag eigenlijk inmiddels hopen dat ze die Herengracht-index wel nog even onafhankelijk gecontroleerd hebben naderhand
Hoe dan ook: met of zonder die index... in mijn opinie gaat de huizenprijs gewoon omlaag.

Tsja, dat is dan dom.quote:Op maandag 2 februari 2009 21:15 schreef Ixnay het volgende:
[..]
In Zuid-Limburg, en dan vooral de voormalige Mijnstreek, nu Parkstad, neemt het aantal inwoners af. In 2008 is de stijging/daling ongeveer 0 geweest. In 2010 zal het overslaan op een daling omdat er relatief veel ouderen zijn.
Nou zou je denken dat ze even rustig aan doen met nieuwe huizen bouwen, maar overal in Heerlen en Kerkrade zie je nieuwbouw projecten de grond uit schieten waarvan ze de helft nog niet verkocht krijgen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |