Ik hoop maar dat Mestras door heeft dat het een grap wasquote:Op zondag 25 januari 2009 11:29 schreef Becherovka het volgende:
ik heb zojuist heel hard gelachen om mijn eigen grap over de kabelbaan. hardop. in de ub.
quote:
jamaar hoe moet ik er dan uitkomen? kan toch niet met een fiets door die stationshal sjouwen?quote:Op zondag 25 januari 2009 14:19 schreef lost95 het volgende:
[..]
Ik hoop maar dat Mestras door heeft dat het een grap was
Niet naar boven de roltrap op, maar een van de twee tunnels onder de sporen gebruikenquote:Op zondag 25 januari 2009 20:01 schreef Mestras het volgende:
[..]
jamaar hoe moet ik er dan uitkomen? kan toch niet met een fiets door die stationshal sjouwen?
Zoals Dirk Jan aangeeft kan je de tunnel gebruiken, maar je kan ook de stationshal in en dan bij de uitgang naar de bussen eruit. Of je kan de uitgang naar de jaarbeurs gebruiken:quote:Op zondag 25 januari 2009 20:01 schreef Mestras het volgende:
[..]
jamaar hoe moet ik er dan uitkomen? kan toch niet met een fiets door die stationshal sjouwen?
quote:Politieagenten hebben vanmiddag in de Utrechtse wijk Zuilen waarschuwingsschoten gelost om twee vuurwapengevaarlijke jongens te kunnen arresteren. Eén van hen is slechts 14 jaar oud. Een deel van de wijk is nog steeds afgesloten. Dat meldt het Algemeen Dagblad.
[...]
Na de arrestaties stroomden jongeren Marokkanen massaal naar Zuilen en ontstond er even een grimmige sfeer in de buurt. Een ME-bus en de hondenbrigade werden ingezet om de situatie beheersbaar te houden.
[...]
Het Prins Bernhardplein is al tijden een beruchte hangplek in de wijk waar vooral Marokkaanse jongeren ernstige overlast veroorzaken.
Dat zit zelfs nog in het bovenste stuk zuilen wat nu niet eens gekleurd isquote:Op maandag 26 januari 2009 01:51 schreef dyna18 het volgende:
Zuilen mag ook wel 'wat' roder
http://www.spitsnieuws.nl(...)en_na_schietpar.html
[..]
Ah, vandaar die politiehelikopter in de lucht gisteren.quote:Op maandag 26 januari 2009 01:51 schreef dyna18 het volgende:
Zuilen mag ook wel 'wat' roder
http://www.spitsnieuws.nl(...)en_na_schietpar.html
[..]
Ja, maar degene die info wilde over de Utrechtse wijken, vroeg naar de hipheid van de wijken. Hoograven Noord heeft een boel lelijke bejaardenflats. Voor de rest woon je er inderdaad prima, zolang je maar niet te dicht in de buurt van de gekleurde flats komt.quote:Op zaterdag 24 januari 2009 22:42 schreef dyna18 het volgende:
Hmmm ik ben geel en paars. Toch is geel een prima buurt hoor, niets geen overlast hier.
Ja het is inderdaad weer wat beter dan Ondiep. Toch ook wel erg volks vind ik hoor. De huizen zijn er heel goedkoop, maar volgens mij met reden.quote:Op zondag 25 januari 2009 09:37 schreef jakkop het volgende:
Tuurlijk is het enorm globaal. En bloemenbuurt had wat mij betreft wel wat minder oranje gemogen.
Hm, ja, je hebt gelijk denk ik. Volgens mij is Voordorp inderdaad die uitstulpsel nu je het zo zegt. Zo tegen de tijd dat ik blauw in aan het kleuren was had ik het weer een beetje gehad met de accuratessequote:Op zondag 25 januari 2009 10:18 schreef _Ollie het volgende:
Is wat je met voordorp hebt aangegeven niet tuindorp oost? Volgens mij ligt voordorp nog wat verder naar het noordoosten, waar je geen kleur aan hebt gegeven.
en wat is geel?
Ik ben (nog) groen, oudwijk.
Maar volgens mij valt die buurt nog wel mee.quote:Utrecht, 08-01-2009
Winkel overvallen
UTRECHT Woensdagmorgen 7 januari is een winkel aan de Andesdreef overvallen.
Omstreeks 10.25 uur kwamen twee personen met vuurwapens de winkel binnen. Ze bedreigden personeel, eisten geld en verlieten met buit de winkel. Beide daders hadden hun gezicht totaal bedekt met bivakmutsen met zelfgeknipte oogsgaten.
quote:Op dinsdag 27 januari 2009 16:32 schreef speknek het volgende:
Gefeli! Welke straat? Of wil je dat niet zeggen?.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oost Lombok dus, precies tussen de kanaalstraat en vleutenseweg in en echt super dichtbij het station. Opzich klinkt het ideaal dus. Ik ben alleen benieuwd hoe gehorig de woning is (ik zal er zelf niet veel last van ondervinden maar mijn buren/onderburen wel gok ik) en ik moet even bekijken hoe het zit met verwarming. Ik kan best wat kou verdragen maar het moet niet gaan vriezen in mijn huisje![]()
Ah K.... Tolsteeg is inderdaad niet echt hip.quote:Op maandag 26 januari 2009 13:08 schreef speknek het volgende:
Ja, maar degene die info wilde over de Utrechtse wijken, vroeg naar de hipheid van de wijken. Hoograven Noord heeft een boel lelijke bejaardenflats. Voor de rest woon je er inderdaad prima, zolang je maar niet te dicht in de buurt van de gekleurde flats komt.
Inderdaad, ik woon er ook en ik vind het een prima plek, met 10 minuten midden in het centrum, met 5 minuten op de snelweg, een winkelcentrum om de deur. Het scheelt denk ik wel het merendeel van de woningen en flats koopwoningen zijn. Niet echt hip, wel erg fijn wonen.quote:Op woensdag 28 januari 2009 01:22 schreef dyna18 het volgende:
[..]
Ah K.... Tolsteeg is inderdaad niet echt hip.
Maar ik ben al lang blij dat ik wat betaalbaars heb gevonden zonder overlast. Gelukkig niets geen problemen hier, en zit wel lekker dicht tegen het centrum aan.
ik weet het ook niet.. ik zou d'r niet willen wonen iigquote:Op woensdag 28 januari 2009 15:25 schreef Nobu het volgende:
De Uithof lichtgroen, is daar iets te doen dan behalve wonen en studeren?
Nou ik niet direct eerste geworden hoor. Ik stond 15de na het aflopen de reageertijd. Daarna is dit in de loop van de weken teruggegaan naar 12 ofzo en toen stond ik eergister plotseling eerste. Kwam voor mij ook als een grote verassing en ik ging er dus ook vanuit dat er iets mis moest zijn met de woning. Ik heb bij Bo-Ex ook gevraagd waarom iedereen afgewezen had maar schijnbaar hebben al die mensen geen gehoor gegeven aan Bo-Ex. Dat is hun verhaal, of ik het moet geloven is een tweede uiteraard.quote:Op woensdag 28 januari 2009 16:35 schreef _Ollie het volgende:
Je staat dus 5,5 jaar ingeschreven bij woningnet en bent eerste geworden met reageren op een appartement? Kun je vertellen wat voor appartement precies? dan weet ik een beetje wat ik kan verwachten
Precies van 15de naar eerste zegt al genoeg. Overigens als je in die regionen zit zul je de komende tijd vaker op één terecht komen, dus laat je vooral niet opjagen (al klinkt het niet slecht).quote:Op woensdag 28 januari 2009 16:50 schreef TheSeeker_NL het volgende:
[..]
Nou ik niet direct eerste geworden hoor. Ik stond 15de na het aflopen de reageertijd. Daarna is dit in de loop van de weken teruggegaan naar 12 ofzo en toen stond ik eergister plotseling eerste. Kwam voor mij ook als een grote verassing en ik ging er dus ook vanuit dat er iets mis moest zijn met de woning. Ik heb bij Bo-Ex ook gevraagd waarom iedereen afgewezen had maar schijnbaar hebben al die mensen geen gehoor gegeven aan Bo-Ex. Dat is hun verhaal, of ik het moet geloven is een tweede uiteraard.s.
Ik reageer al een tijdje op woningen in Lombok. Vaak eindigde ik tussen 20-40ste plek. Dit keer kwam ik dus al wat hoger uit en met een portie geluk ben ik eerste geworden. Natuurlijk weet je nooit wat ik in de toekomst eventueel zou kunnen krijgen maar ik vraag me af in hoeverre ik hier geluk mee heb gehad en hoelang ik anders moet wachten op iets wat beter is dan dit. En in wat voor opzichte het dus beter zal zijn. Want de staat van de huizen zijn in de hele wijk ongeveer vergelijkbaar verwacht ik. Eventueel een tuin/balkon wat ik nu niet heb, maar ik ga net zo graag met wat vrienden langs het water zitten of in het park.quote:Op woensdag 28 januari 2009 16:56 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Precies van 15de naar eerste zegt al genoeg. Overigens als je in die regionen zit zul je de komende tijd vaker op één terecht komen, dus laat je vooral niet opjagen (al klinkt het niet slecht).
Overigens heb ik met 5,5/6 jaar wachttijd in 2005 een huisje in pijlsweerd kunnen betrekken; een rijtjeswoning met tuin, dus denk eraan dat dat ook tot de mogelijkheden behoort.
Nu alweer een half jaartje weg en woon ik lekker in een donkergroen gedeelte in Tuinwijk/vogelenbuurt(koop)
Werkt inderdaad het beste; bij mijn huurhuis wist ik meteen dat ik hem wilde hebben; je krijgt toch altijd het gevoel bij een huis of het iets voor jou is of niet.quote:Op woensdag 28 januari 2009 17:05 schreef TheSeeker_NL het volgende:
Als ik dan aanwezig ben kan ik bepalen of ik hem wil of niet. Nog een paar dagen de tijd om het een en ander uit te zoeken dus qua onderhoudskosten en wat Bo-Ex voor haar rekening neemt.
spannend
Thnx, het bevalt zeer goed tot dusver. Tuinwijk bestaat meer uit de jaren 30 huizen iets verderop of de lelijke flats nog wat verder op...quote:Op woensdag 28 januari 2009 17:02 schreef speknek het volgende:
Ja mooi plekje zit je hoor. Ik vind eigenlijk dat stukje Tuinwijk qua bouwstijl e.d. veel meer op Vogelenbuurt lijken.
Op zich hoef ik niet perse nu iets voor mezelf. Echter, ik kom net terug van een jaar reizen en wil wel wat eigen ruimte. Ben 24 en wil niet voor eeuwig thuis blijven wonen, niet dat de situatie slecht is of iets dergelijks. Had me wel voorgenomen om op mezelf te gaan zodra ik terugkwam.quote:Op woensdag 28 januari 2009 19:52 schreef MoneyTalks het volgende:
Mja TheSeeker, is het echt noodzakelijk dat je NU iets voor jezelf hebt? Maakt een half jaartje of een jaartje wachten veel uit? Dat die rekenhuur laag is boeit niet, als je een hogere huur hebt krijg je namelijk gewoon huurtoeslag..
Op zich prettig, maar ik zit liever binnen 2 minuten in een kroeg en fiets dan wel 15 minuten naar college als het moet.quote:Op woensdag 28 januari 2009 15:56 schreef speknek het volgende:
Overigens lijkt het me nog best relaxt als je studeert om binnen 2 minuten in de collegezaal te zitten.
De rest van de stad hoeft wat mij betreft ook niet open, maar een paar supermarkten zijn wel erg fijn. Zeker aangezien we de hele week werken en niet altijd tijd hebben om op zaterdag alle boodschappen te doen.quote:Op woensdag 28 januari 2009 21:33 schreef zatoichi het volgende:
Van mij hoeft het niet; heb ook tegen de koopzondag gestemd.... De stad is op zijn mooist op een rustige zondag als al die kutmensen uit de omgeving van Utrecht er niet te vinden zijn, maar echte Utrechters genieten van hun stad en een lekker biertje drinken in hun stamkroeg!
Eigenlijk is de maandagochtend nog mooier....
Geboren in Oudenrijn ziekenhuis en woonachtig in Lombokquote:Op woensdag 28 januari 2009 23:31 schreef Becherovka het volgende:
Iemand voelt zich aangesproken hoor.
Yup. Zelf vind ik het erg makkelijk dat ik boven op de winkels woon. Komt vaak genoeg voor dat ik tijdens het koken merk dat ik nog wat mis... geen probleem, ik stap de deur uit en ben bij de supermarkt.quote:Op woensdag 28 januari 2009 07:00 schreef WaVe het volgende:
Dyna: aan je foto's te zien, woon je boven het winkelcentrum, klopt dat?
Welke kant je ook opgaat in Utrecht, overal zijn ze wel bezig! Ik reed zondag tegen een compleet afgesloten 24-10 plein aan, geen vooreaarschuwingen niks langs de weg, gewoon ineens een hek voor je neus!quote:Op donderdag 29 januari 2009 18:49 schreef Naamah het volgende:
Pfff, ik ben echt slecht met dit topic, ben 'm elke keer kwijt als er een nieuwe wordt geopend!
Anyway, ik moet echt even m'n frustraties over het afsluiten van de Rodebrug kwijt! Dat ding is mijn beleving echt al hartstikke lang dicht, denk elke keer dat het binnenkort wel over zal zijn. Vandaag toch maar eens checken op de site wanneer ie weer open is, blijkt dat ze gewoon een jaar nodig hebben om dat ding te vervangen! Dat snap ik gewoon echt niet! Dat een brug vervangen lang kan duren, oke.. Maar het is maar een klein brugje en een heel jaar?!?! Naja.. het is voor mij gewoon erg onhandig, met name als het druk is kost het me zoveel tijd.. En dan ligt een van de mogelijke omrijroutes (Talmalaan enzo) ook nog eens open, pffff..
Zo, nu ga ik weer gezellig doen hoor
Ik wou net vragen of je al wat had besloten! Gefeliciteerd!quote:Op dinsdag 3 februari 2009 11:26 schreef TheSeeker_NL het volgende:
packing my bags and going to disneyland Lombok!
Inderdaad. En jammer dat de Neude in 2en is gespleten door de busbaan.quote:Op zondag 8 februari 2009 20:26 schreef Nielsch het volgende:
Jammer trouwens dat het Janskerkhof een parkeerplaats is in plaats van een leuk terras a la de Neude.
Dat was zwaar kut. Mensen voor de haltes Adelaarstraat, Willem van Noortstraat en Willem van Noortplein mogen een klein stukje lopen. Klein stukjequote:Op donderdag 29 januari 2009 21:47 schreef jakkop het volgende:
Kaatstraat vanaf Oudenoord was dinsdag ook opeens afgesloten.
Echt niet normaal heh, zeven man politie die mensen die door het winkelgebied heen fietsten bekeurden. Wat een respect krijg je voor de zwakke arm van de wet.quote:Op donderdag 12 februari 2009 00:35 schreef jakkop het volgende:
Zo, de fiets-gestapo ging weer flink aan de bak vandaag in het centrum.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |