abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 28 januari 2009 @ 16:50:52 #51
42636 TheSeeker_NL
Damn fine coffee
pi_65497577
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 16:35 schreef _Ollie het volgende:
Je staat dus 5,5 jaar ingeschreven bij woningnet en bent eerste geworden met reageren op een appartement? Kun je vertellen wat voor appartement precies? dan weet ik een beetje wat ik kan verwachten
Nou ik niet direct eerste geworden hoor. Ik stond 15de na het aflopen de reageertijd. Daarna is dit in de loop van de weken teruggegaan naar 12 ofzo en toen stond ik eergister plotseling eerste. Kwam voor mij ook als een grote verassing en ik ging er dus ook vanuit dat er iets mis moest zijn met de woning. Ik heb bij Bo-Ex ook gevraagd waarom iedereen afgewezen had maar schijnbaar hebben al die mensen geen gehoor gegeven aan Bo-Ex. Dat is hun verhaal, of ik het moet geloven is een tweede uiteraard.

Wat voor appartement precies? Een tweekamer apparement met een woonkamer van ongeveer 25m2 en een slaapkamer van 9m2. Verder een kleine badkamer, een kleine keuken en een wc. In totaal volgensmij iets van 42m2. Klein maar prima dus voor 1-2 mensen. De staat van het huis is verder dus niet al te best, verder ook geen cv, enkel beglazing, gehorig... etc etc.

Pluspuntje: rekenhuur 210 euro per maand
Pluspuntje: de ligging is wel echt heel erg top vind ik persoonlijk. Ik loop 30 meter links of rechts en ik zit in het bruisende hart van Lombok. Erg gezellig dus.
pi_65497763
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 16:50 schreef TheSeeker_NL het volgende:

[..]

Nou ik niet direct eerste geworden hoor. Ik stond 15de na het aflopen de reageertijd. Daarna is dit in de loop van de weken teruggegaan naar 12 ofzo en toen stond ik eergister plotseling eerste. Kwam voor mij ook als een grote verassing en ik ging er dus ook vanuit dat er iets mis moest zijn met de woning. Ik heb bij Bo-Ex ook gevraagd waarom iedereen afgewezen had maar schijnbaar hebben al die mensen geen gehoor gegeven aan Bo-Ex. Dat is hun verhaal, of ik het moet geloven is een tweede uiteraard.s.
Precies van 15de naar eerste zegt al genoeg. Overigens als je in die regionen zit zul je de komende tijd vaker op één terecht komen, dus laat je vooral niet opjagen (al klinkt het niet slecht).

Overigens heb ik met 5,5/6 jaar wachttijd in 2005 een huisje in pijlsweerd kunnen betrekken; een rijtjeswoning met tuin, dus denk eraan dat dat ook tot de mogelijkheden behoort.

Nu alweer een half jaartje weg en woon ik lekker in een donkergroen gedeelte in Tuinwijk/vogelenbuurt (koop)
  woensdag 28 januari 2009 @ 17:02:03 #53
8369 speknek
Another day another slay
pi_65497980
Ja mooi plekje zit je hoor. Ik vind eigenlijk dat stukje Tuinwijk qua bouwstijl e.d. veel meer op Vogelenbuurt lijken.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  woensdag 28 januari 2009 @ 17:05:27 #54
42636 TheSeeker_NL
Damn fine coffee
pi_65498102
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 16:56 schreef zatoichi het volgende:

[..]

Precies van 15de naar eerste zegt al genoeg. Overigens als je in die regionen zit zul je de komende tijd vaker op één terecht komen, dus laat je vooral niet opjagen (al klinkt het niet slecht).

Overigens heb ik met 5,5/6 jaar wachttijd in 2005 een huisje in pijlsweerd kunnen betrekken; een rijtjeswoning met tuin, dus denk eraan dat dat ook tot de mogelijkheden behoort.

Nu alweer een half jaartje weg en woon ik lekker in een donkergroen gedeelte in Tuinwijk/vogelenbuurt (koop)
Ik reageer al een tijdje op woningen in Lombok. Vaak eindigde ik tussen 20-40ste plek. Dit keer kwam ik dus al wat hoger uit en met een portie geluk ben ik eerste geworden. Natuurlijk weet je nooit wat ik in de toekomst eventueel zou kunnen krijgen maar ik vraag me af in hoeverre ik hier geluk mee heb gehad en hoelang ik anders moet wachten op iets wat beter is dan dit. En in wat voor opzichte het dus beter zal zijn. Want de staat van de huizen zijn in de hele wijk ongeveer vergelijkbaar verwacht ik. Eventueel een tuin/balkon wat ik nu niet heb, maar ik ga net zo graag met wat vrienden langs het water zitten of in het park.

Maar je hebt gelijk aan de ene kant wil ik me niet laten opjagen, aan de andere kant wil ik natuurlijk ook niet een domme keuze maken en deze kans laten schieten. Lastig lastig. Ik heb in elk geval nog even de tijd om na te denken. Maandag is er namelijk een open bezoekdag (ik weet de juiste naam hier even niet voor) maar dan mogen alle geïnteresseerden dus langs het huisje komen. Als ik dan aanwezig ben kan ik bepalen of ik hem wil of niet. Nog een paar dagen de tijd om het een en ander uit te zoeken dus qua onderhoudskosten en wat Bo-Ex voor haar rekening neemt.

spannend
pi_65498330
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 17:05 schreef TheSeeker_NL het volgende:
Als ik dan aanwezig ben kan ik bepalen of ik hem wil of niet. Nog een paar dagen de tijd om het een en ander uit te zoeken dus qua onderhoudskosten en wat Bo-Ex voor haar rekening neemt.

spannend
Werkt inderdaad het beste; bij mijn huurhuis wist ik meteen dat ik hem wilde hebben; je krijgt toch altijd het gevoel bij een huis of het iets voor jou is of niet.
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 17:02 schreef speknek het volgende:
Ja mooi plekje zit je hoor. Ik vind eigenlijk dat stukje Tuinwijk qua bouwstijl e.d. veel meer op Vogelenbuurt lijken.
Thnx, het bevalt zeer goed tot dusver. Tuinwijk bestaat meer uit de jaren 30 huizen iets verderop of de lelijke flats nog wat verder op...

Jij woont tegenwoordig in Lombok toch? In die buurt (vlakbij de kerk tenminste) had ik ook een huis op het oog die ik graag wilde hebben, maar die is aan mijn neus voorbij gegaan omdat mensen meer dan 20.000 dan de vraagprijs gingen bieden terwijl dat hele huis opgeknapt moest worden (wel 80m2 tuin). Ach ja die goede oude tijd van voor de kredietcrisis
pi_65503822
Mja TheSeeker, is het echt noodzakelijk dat je NU iets voor jezelf hebt? Maakt een half jaartje of een jaartje wachten veel uit? Dat die rekenhuur laag is boeit niet, als je een hogere huur hebt krijg je namelijk gewoon huurtoeslag..
Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
  woensdag 28 januari 2009 @ 20:04:29 #57
42636 TheSeeker_NL
Damn fine coffee
pi_65504254
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 19:52 schreef MoneyTalks het volgende:
Mja TheSeeker, is het echt noodzakelijk dat je NU iets voor jezelf hebt? Maakt een half jaartje of een jaartje wachten veel uit? Dat die rekenhuur laag is boeit niet, als je een hogere huur hebt krijg je namelijk gewoon huurtoeslag..
Op zich hoef ik niet perse nu iets voor mezelf. Echter, ik kom net terug van een jaar reizen en wil wel wat eigen ruimte. Ben 24 en wil niet voor eeuwig thuis blijven wonen, niet dat de situatie slecht is of iets dergelijks. Had me wel voorgenomen om op mezelf te gaan zodra ik terugkwam.

Huurtoeslag moet ik me nog even in verdiepen. Ik weet bijvoorbeeld nog niet of ik in aanmerking kom daarvoor en hoeveel dit zou zijn in dat geval. Maar het is wel zo dat wanneer je boven een bepaalde inkomensgrens komt dat die toeslag sowieso vervalt. Dus wanneer ik fulltime zou gaan werken zou ik met deze woning meer geld kunnen sparen. Daarbij komt dat ik een aantal vrienden in Lombok wonen dus deze wijk is voor mij gewoon heel interessant

Ik vraag me af of een (half) jaar wachten mij veel beters zal opleveren in dezelfde wijk? Wat denk jij? Ik gok erop dat ik over een aantal jaar uiteindelijk een koopwoning wil en dan misschien wel in een andere wijk of (sub)stad. Maar goed, veel dingen om over na te denken zo plotseling en weinig tijd voor ik mijn beslissing moet maken. Komt nog bij dat ik dit weekend weg ben! Maandag moet de knop door
pi_65504713
Naja, als jij denkt dat je teveel gaat verdienen voor huurtoeslag, en over een paar jaar misschien wil kopen, dan lijkt het me al een andere situatie. Ik zou gewoon gaan kijken en op basis daarvan beslissen.
  woensdag 28 januari 2009 @ 20:38:11 #59
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_65505464
TheSeeker_NL : als jij nu al 5,5 jaar ingeschreven staat en in den beginne op plek 15 stond, dan ben je over een krappe 4 tot 6 weken ook rond de eerste 5 uit gekomen. Ik zou dit tochthok zeker niet accepteren. Er staan vaak genoeg woningen op woningnet in Lombok. Deze woning is gewoon al 14 keer afgewezen(oke stel dat de helft niets heeft laten horen, issie nog 7 keer afgewezen!).

Je moet er rekening mee houden dat als je deze woning nu accpeteert, je er ook heul lang aan vast zit! Stel dat het idd een vochtig tochtig rottend hol blijkt te zijn, kan je overnieuw beginnen met het opbouwen van je inschrijvingsjaren....

Ik persoonlijk zou wachten.... tot ik meer in de buurt van de 1e plek stond...
Goedemiddag! Kan ik u ergens mee helpen?
pi_65505844
TVP

Ik vind het echt superrelaxed dat enkele supermarkten tegenwoordig op zondag open zijn. Utrecht wordt stapje bij stapje steeds minder dorps!
pi_65507539
Inderdaad, en het werd gofterdomme tijd ook.
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 15:56 schreef speknek het volgende:
Overigens lijkt het me nog best relaxt als je studeert om binnen 2 minuten in de collegezaal te zitten.
Op zich prettig, maar ik zit liever binnen 2 minuten in een kroeg en fiets dan wel 15 minuten naar college als het moet.

Wat betreft inschrijven en wachttijd: ik sta nu ongeveer 5,5 jaar ingeschreven en ben nog lang niet in de buurt gekomen van een prettige woning voor weinig geld. de laatste keer dat ik iets probeerde was het plaats 40
obviously doctor, you've never been a thirteen year-old girl
pi_65507736
Van mij hoeft het niet; heb ook tegen de koopzondag gestemd.... De stad is op zijn mooist op een rustige zondag als al die kutmensen uit de omgeving van Utrecht er niet te vinden zijn, maar echte Utrechters genieten van hun stad en een lekker biertje drinken in hun stamkroeg!

Eigenlijk is de maandagochtend nog mooier....
pi_65507835
We hebben het ook niet over koopzondag imho, maar een levensmiddelenzaak zoals een supermarkt moet gewoon open kunnen zijn in deze tijd. De rest van de winkels mag lekker dicht blijven van mij, al was het maar om kleine ondernemers te beschermen.
pi_65507931
Ok dan is het goed

Zelfs de kleine AH op het willem van noortplein is tegenwoordig op zondag open....
pi_65508447
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 21:33 schreef zatoichi het volgende:
Van mij hoeft het niet; heb ook tegen de koopzondag gestemd.... De stad is op zijn mooist op een rustige zondag als al die kutmensen uit de omgeving van Utrecht er niet te vinden zijn, maar echte Utrechters genieten van hun stad en een lekker biertje drinken in hun stamkroeg!

Eigenlijk is de maandagochtend nog mooier....
De rest van de stad hoeft wat mij betreft ook niet open, maar een paar supermarkten zijn wel erg fijn. Zeker aangezien we de hele week werken en niet altijd tijd hebben om op zaterdag alle boodschappen te doen.
pi_65508516
Hehe, laatst gingen we op zondag op de Albert Heijn aan de Twijnstraat. Onderweg raakten we echter beland in Cafe de Poort en vele Palms en een diner later toch nog even naar de Supermarkt geweest om brood en ijs te halen.
pi_65508720
Owja, er schijnt een standbeeld van Herman Berkien op het Ledig Erg te staan, maar het is me echt nog nooit opgevallen.
  woensdag 28 januari 2009 @ 22:42:00 #68
8369 speknek
Another day another slay
pi_65510667
Van mij mogen de winkels wel open, als je in je stamkroeg zit heb je geen last van de provincialen, en anders heb ik zondag toch niks in de binnenstad te zoeken.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_65511090
Huilies die zeuren over provincialen Zonder het geld die de 'provincialen' in het laatje brengen was Utrecht al helemaal een pauperstad, nog erger dan het nu al is
pi_65512620
Iemand voelt zich aangesproken hoor.
  woensdag 28 januari 2009 @ 23:36:47 #71
8369 speknek
Another day another slay
pi_65512793
Die Tokkies leggen alleen geld in bij de FEBO, big deal.
pi_65512866
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 23:31 schreef Becherovka het volgende:
Iemand voelt zich aangesproken hoor.
Geboren in Oudenrijn ziekenhuis en woonachtig in Lombok
pi_65515239
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 07:00 schreef WaVe het volgende:

Dyna: aan je foto's te zien, woon je boven het winkelcentrum, klopt dat?
Yup. Zelf vind ik het erg makkelijk dat ik boven op de winkels woon. Komt vaak genoeg voor dat ik tijdens het koken merk dat ik nog wat mis... geen probleem, ik stap de deur uit en ben bij de supermarkt.

Alleen op zaterdag is het wat lastig parkeren. Dan komen er echt meer mensen die met de auto boodschappen gaan doen.
pi_65539119
Pfff, ik ben echt slecht met dit topic, ben 'm elke keer kwijt als er een nieuwe wordt geopend!

Anyway, ik moet echt even m'n frustraties over het afsluiten van de Rodebrug kwijt! Dat ding is mijn beleving echt al hartstikke lang dicht, denk elke keer dat het binnenkort wel over zal zijn. Vandaag toch maar eens checken op de site wanneer ie weer open is, blijkt dat ze gewoon een jaar nodig hebben om dat ding te vervangen! Dat snap ik gewoon echt niet! Dat een brug vervangen lang kan duren, oke.. Maar het is maar een klein brugje en een heel jaar?!?! Naja.. het is voor mij gewoon erg onhandig, met name als het druk is kost het me zoveel tijd.. En dan ligt een van de mogelijke omrijroutes (Talmalaan enzo) ook nog eens open, pffff..

Zo, nu ga ik weer gezellig doen hoor
*Kleine muisjes hebben kleine wensjes; beschuitjes met gestampte mensjes*
pi_65542179
De gemeente Utrecht heeft nooit bepaald uitgeblonken in het plannen van verbouwingen en onderhoud.
  donderdag 29 januari 2009 @ 20:50:53 #76
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_65543942
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 18:49 schreef Naamah het volgende:
Pfff, ik ben echt slecht met dit topic, ben 'm elke keer kwijt als er een nieuwe wordt geopend!

Anyway, ik moet echt even m'n frustraties over het afsluiten van de Rodebrug kwijt! Dat ding is mijn beleving echt al hartstikke lang dicht, denk elke keer dat het binnenkort wel over zal zijn. Vandaag toch maar eens checken op de site wanneer ie weer open is, blijkt dat ze gewoon een jaar nodig hebben om dat ding te vervangen! Dat snap ik gewoon echt niet! Dat een brug vervangen lang kan duren, oke.. Maar het is maar een klein brugje en een heel jaar?!?! Naja.. het is voor mij gewoon erg onhandig, met name als het druk is kost het me zoveel tijd.. En dan ligt een van de mogelijke omrijroutes (Talmalaan enzo) ook nog eens open, pffff..

Zo, nu ga ik weer gezellig doen hoor
Welke kant je ook opgaat in Utrecht, overal zijn ze wel bezig! Ik reed zondag tegen een compleet afgesloten 24-10 plein aan, geen vooreaarschuwingen niks langs de weg, gewoon ineens een hek voor je neus!
pi_65546346
Kaatstraat vanaf Oudenoord was dinsdag ook opeens afgesloten.
Eins, zwei, hoeplakai.
  maandag 2 februari 2009 @ 18:35:16 #78
62913 Blik
The one and Only!
pi_65665038
even tvp
  dinsdag 3 februari 2009 @ 11:26:08 #79
42636 TheSeeker_NL
Damn fine coffee
pi_65686007
packing my bags and going to disneyland Lombok!
  dinsdag 3 februari 2009 @ 11:26:48 #80
8369 speknek
Another day another slay
pi_65686032
Gefeliciteerd! Gelukkig is de winter bijna voorbij .
  dinsdag 3 februari 2009 @ 11:31:06 #81
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_65686159
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 11:26 schreef TheSeeker_NL het volgende:
packing my bags and going to disneyland Lombok!
Ik wou net vragen of je al wat had besloten! Gefeliciteerd!
  dinsdag 3 februari 2009 @ 11:38:42 #82
42636 TheSeeker_NL
Damn fine coffee
pi_65686430
Dank je wel! Ja gelukkig is die winter bijna voorbij, eerste maand zal ik toch nog wel bezig zijn met klussen en daarna wordt het elke dag 20+ graden dus ik zie het zonnig in!
pi_65696838
Donkergroen hierzo! 8)
Born To Rock
  dinsdag 3 februari 2009 @ 17:22:39 #84
85962 ioko
I Appear Missing
pi_65698411
Ik ben ook blij dat ik donkergroen ben
Coincidence
Makes sense
Only with you
  zaterdag 7 februari 2009 @ 21:20:49 #85
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_65835273
Ik ben gewoon NIET ingekleurd, wat houden de ongekleurde tussenzones in?
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_65835628
Dat speknek schijt heeft aan je wijk.
  zondag 8 februari 2009 @ 00:24:54 #87
8369 speknek
Another day another slay
pi_65839288
.

Waar woon je, Schepenbuurt ofzo?
  zondag 8 februari 2009 @ 19:54:51 #88
141482 Q.
JurassiQ
pi_65859196
Ja, hallo.
For great justice!
pi_65860304
Jammer trouwens dat het Janskerkhof een parkeerplaats is in plaats van een leuk terras a la de Neude.
pi_65860717
quote:
Op zondag 8 februari 2009 20:26 schreef Nielsch het volgende:
Jammer trouwens dat het Janskerkhof een parkeerplaats is in plaats van een leuk terras a la de Neude.
Inderdaad. En jammer dat de Neude in 2en is gespleten door de busbaan.
Eins, zwei, hoeplakai.
  zondag 8 februari 2009 @ 23:22:58 #91
185695 PhifeDawg
a-biento, saucy bitch!
pi_65866797
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 21:47 schreef jakkop het volgende:
Kaatstraat vanaf Oudenoord was dinsdag ook opeens afgesloten.
Dat was zwaar kut. Mensen voor de haltes Adelaarstraat, Willem van Noortstraat en Willem van Noortplein mogen een klein stukje lopen. Klein stukje

Vogelenbuurt represent trouwens
Si vous n’aimez pas la mer, si vous n’aimez pas la montagne, si vous n’aimez pas la ville… allez vous faire foutre !
pi_65868157
Jammer ook, dat het Janskerkhof geen immuniteit meer is.
pi_65868819
Vandaag hebben ze de velgen van een vriend van me proberen te jatten. Stalen velgen van een VW Polo... stond geparkeerd achter de kardinaal de jongweg, bij de flat. Ze hadden pas 1 velg meegenomen (inclusief wieldop en moeren) en zijn waarschijnlijk gestoord in hun werk.

Ik snap er geen reet van. Stalen velgen van een VW polo, daar ga je toch geen strafblad voor riskeren...
pi_65871568
Tja die studentenflats hè; je bent er zo weg, en het ligt naast overvecht en vlakbij ondiep (5de in de top 20 van slechtste wijken van Nederland).
pi_65874016
Die flats bedoelde ik niet helemaal, zat een beetje vanuit mezelf te denken, maar ik bedoel de flat die vanaf het griftpark exact aan de andere kant van het Eykmanplein (rotonde op de kardinaal de jongweg) staat.

Hier dus:

http://maps.google.com/?ie=UTF8&ll=52.104364,5.134177&spn=0.00371,0.009763&z=17
pi_65874481
Tuindorp_Oost dus.
Een van de betere wijken in Utrecht.
Ook een van de wijken waar zelden tot nooit wat gebeurd.

Maar ja....
  dinsdag 10 februari 2009 @ 23:36:50 #97
133414 Joesse
Surrender your ego
pi_65972250
Zo, de fiets-gestapo ging weer flink aan de bak vandaag in het centrum.
Eins, zwei, hoeplakai.
pi_65974358
Ik werk tegenwoordig in het stationsgebied, echt heerlijk dat ik in de pauze zo even naar Oude Gracht kan of even de Dom een kusje kan geven. .
For great justice!
  donderdag 12 februari 2009 @ 09:51:36 #100
8369 speknek
Another day another slay
pi_65976464
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 00:35 schreef jakkop het volgende:
Zo, de fiets-gestapo ging weer flink aan de bak vandaag in het centrum.
Echt niet normaal heh, zeven man politie die mensen die door het winkelgebied heen fietsten bekeurden. Wat een respect krijg je voor de zwakke arm van de wet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')