ja daar ben ik ook heel erg blij mee!quote:Op zondag 1 februari 2009 15:36 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Die is mooooooi die Rolex. Die Breitling vind ik echt niks. Er zijn maar weinig Breitlings die mij kunnen bekoren.
quote:Op maandag 2 februari 2009 22:03 schreef MFPascal het volgende:
Je Sub is mooier. Maar ik vind hem zeker niet zo lelijk als de meesten hier.
Hij is gemaak in 1999 en verkocht in 2001 in Madrid.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 07:15 schreef StateOfMind het volgende:
Mooi hoor, die APAl had het opschrift Royal Oak wel wat kleiner gemogen.
Uit welk jaar komt ie?
Dus je Dornbluth () heeft een nieuw baasje gevonden in Engeland?
Heel mooi horloge! Heb zelf ook nagedacht om deze aan te schaffen. Uiteindelijk toch voor een Stowa flieger gekozen, ivm ontbreken datum en mooie afwerking. Zal binnenkort ook eens foto's posten, maar hij is momenteel voor service in Duitsland.quote:Op woensdag 4 februari 2009 09:44 schreef HomoSaabiens het volgende:
Mijn automaat!
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Tijdje terug naar zitten googlen en kwam erachter dat ze worden gemaakt door het Chinese merk Sea-Gull.quote:Op zondag 1 februari 2009 14:34 schreef authi het volgende:
Ik sta op het punt om een nieuw horloge te kopen, ik ben al een tijdje opzoek naar eentje met een witte kast en het liefst een stukje open. Nou kwam ik laatst dit horloge van Ingersoll tegen, alleen het merk zegt me weinig. Zijn dit horloges van redelijke kwaliteit? Ik weet dat je voor dit bedrag natuurlijk geen super kwaliteit krijgt..
[ afbeelding ]
Of weet er iemand nog andere merken/modellen? Ik heb tot ongeveer 500¤ te besteden
Heel erg bedankt, stuk wijzer van geworden!quote:
Maar IMHO natuurlijkquote:Op donderdag 5 februari 2009 19:53 schreef authi het volgende:
[..]
deze twee horloges heb ik nu, en die halen het bij lange na niet bij wat hier langskomt, maar ik heb nog een lange(levens)weg te gaan!![]()
Ik had het niet beter kunnen verwoordenquote:Op vrijdag 6 februari 2009 07:18 schreef TheSilencer het volgende:
Je hebt een punt Jewel, maar veel 'liefhebbers' worden niet warm of koud van 'modehorloges' (lees: kledingmerkhorloge of U-boat-kloon). Zegt echter niets over de prijs van die horloges, meer over techniek en historie. Voor die laten we zeggen 200 EURO die je uitgeeft aan zoiets zijn er met wat zoeken prachtige vintage horloges verkrijgbaar. Mechanisch (en dan geen onafgewerkte chinese uurwerken) dus milieuvriendelijk en al interessant omdat ze het zo lang hebben volgehouden... Die kun je, i.t.t. die Casio, gewoon aan je kinderen nalaten.
Wat ik maar wil zeggen: Het gaat mij niet om prijs, maar wel om uurwerktechniek, afwerking en historie!
Het gaat ons liefhebbers niet over duur of goedkoop hoor. Er zijn peperdure stukken waar wij niet warm van worden en er zijn goedkope horloges die ons wel wat doen.quote:Op vrijdag 6 februari 2009 18:14 schreef AcerOne het volgende:
ik ben het met jewel eens, ik ben gek op horloges, maar 500 euro is max voor mij voor een horloge.
van de dure merken die hier worden gepost word ik juist niet warm of koud van, een goed horloge hoeft geen duizenden euro's te kosten.
liefhebbers van dure klokken kan ik best begrijpen.
maar er zijn er maar een paar in deze topics.
ik zou zeggen splits deze topic in twee delen, een voor de liefhebbers van dure horloges.
en eentje voor de meest gangbare betaalbare horloges.
praat wel zo makkelijk vind ik.
Waar baseer je dat op? En welke definitie van 'goed' hanteer je daarbij?quote:Op vrijdag 6 februari 2009 18:14 schreef AcerOne het volgende:
een goed horloge hoeft geen duizenden euro's te kosten.
Bij lange na niet.quote:Op vrijdag 6 februari 2009 07:01 schreef Jewel het volgende:
als het je alleen om de tijd om je pols te doen is, is een Casio waarschijnlijk 1 van de beste horloges die je kopen kunt.
Dus een horloge is niet goed als het niet duizenden euro's kost? of bedoel je dat niet zo?quote:Op vrijdag 6 februari 2009 19:46 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Waar baseer je dat op? En welke definitie van 'goed' hanteer je daarbij?
Ik snap helemaal wat je bedoelt. Voor jou is een Vintage horloge 3000x zo interessant en wat moet je dan nog met zo'n modehorloge als je voor hetzelfde geld een mooie vintage kan krijgen?quote:Op vrijdag 6 februari 2009 07:18 schreef TheSilencer het volgende:
Je hebt een punt Jewel, maar veel 'liefhebbers' worden niet warm of koud van 'modehorloges' (lees: kledingmerkhorloge of U-boat-kloon). Zegt echter niets over de prijs van die horloges, meer over techniek en historie. Voor die laten we zeggen 200 EURO die je uitgeeft aan zoiets zijn er met wat zoeken prachtige vintage horloges verkrijgbaar. Mechanisch (en dan geen onafgewerkte chinese uurwerken) dus milieuvriendelijk en al interessant omdat ze het zo lang hebben volgehouden... Die kun je, i.t.t. die Casio, gewoon aan je kinderen nalaten.
Wat ik maar wil zeggen: Het gaat mij niet om prijs, maar wel om uurwerktechniek, afwerking en historie!
Ik had het eigenlijk alleen over tijd aan je pols, meer niet. En ik bedoelde voor weinig geld. Ikzelf zou geen Casio kopen, vind ze oerlelijk om te beginnen, maar ze zijn goedkoop, geven goed de tijd aan en gaan lang mee. Ik heb een vriend die werkt er al meer dan 20 jaar mee in de bouw en dat lelijke ding werkt nog steeds.quote:
Ik vraag aan jou waar JIJ het op baseert.quote:Op zaterdag 7 februari 2009 00:34 schreef AcerOne het volgende:
[..]
Dus een horloge is niet goed als het niet duizenden euro's kost? of bedoel je dat niet zo?
Als dat je definitie is, is de goedkoopste seiko quartz het beste horloge.quote:ik noem een goed horloge eentje die op tijd loopt, minimale afwijking in seconden per maand, degelijk is, makkelijk in onderhoud.
Dat kan minimaal 100 euro goedkoperquote:jullie zullen dan zeggen, koop een "goedkoop" quartz horloge, nauwkeuriger kan haast niet.
dat doe ik regelmatig en koop zo nu en dan een nwe, zoals een citizen eco-drive, weinig onderhoud en loopt nauwkeurig, van bijna 300 euro.
Dat heb je zeker verkeerd begrepen. Hoewel citizen niet in de schaduw kan staan van Seiko, hetgeen óók niet swiss made is.quote:het feit dat hij niet swiss made is betekend niet dat het goedkope rommel is, dat idee krijg ik soms als ik sommige reacties lees en dat is vervelend, maar misschien heb ik dat verkeerd begrepen.
Er is niemand die beweert dat dat niet zo is. Dat er mensen zijn die jouw horloge dan niet mooi vinden hoort daar natuurlijk ook bij.quote:het is pimp hier met je horloge en daar horen alle horloges bij.
Tja en ander mensen kopen er liever 1 van 3000. Of 2, of 1 van 10000.quote:ik zie een horloge gewoon als een accesoire, dus liever 10 horloges van 300 dan eentje van 3000.
Waarom die toevoeging?quote:dat wil niet zeggen dat ik de meeste dure horloges hier niet mooi vind, vind de techniek prachtig, vind het alleen een boel geld voor 1 horloge, hehe... niet dat ik het niet kan betalen, daar niet van.
Tja, voor de reguliere posters topic is dat nooit ter discussie geweestquote:dus wat mij betreft Game On, post hier je horloge goedkoop of duurkoop, whatever floats your boat.
Nee, dat verkies je ook als je niet om de 2 jaar een millieuvuilende batterij erin wil zetten en je een degelijke kast wil in plaats van een kunststof kast waarvan over 5 jaar de pushpin gaten uitscheuren.quote:Op zaterdag 7 februari 2009 05:38 schreef Jewel het volgende:
Ik weet dat mijn Seiko 5 jou veel meer kan bekoren en dat die even goedkoop is, maar je moet hem toch om de 1 a 2 weken telkens weer gelijk zetten. Dat verkies je alleen als het idee van een mechanisch horloge en de techniek erin je aanspreekt.
Wat is er zo bijzonder aan Seiko? Heb het merk nooit gemogen.quote:Op zaterdag 7 februari 2009 08:23 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dat heb je zeker verkeerd begrepen. Hoewel citizen niet in de schaduw kan staan van Seiko, hetgeen óók niet swiss made is.
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |