abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 1 februari 2009 @ 16:47:49 #126
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_65628405
quote:
Op zondag 1 februari 2009 15:36 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Die is mooooooi die Rolex. Die Breitling vind ik echt niks. Er zijn maar weinig Breitlings die mij kunnen bekoren.
ja daar ben ik ook heel erg blij mee!
draagt erg fijn en toch niet een super pats horloge. stijlvol vooral.

breitling ben ik ook nog steeds blij mee, maar ik draag hem nu bijna niet meer.
en eigenlijk vind ik dat zonde en zou dan liever zien dat hij bij iemand terecht komt die hem wel elke dag met veel plezier draagt.
From feudal serf to spender.
  maandag 2 februari 2009 @ 20:49:38 #127
70867 Jackal_Omega
Boeiend.................
pi_65670661
Hij is binnen hoor de AP. Even 2 snelle wristshots samen met mijn Sub. Draagt dus bijna net zo groot ondanks 36mm

Het beste horlogeforum van Nederland
  maandag 2 februari 2009 @ 22:03:51 #128
148124 MFPascal
PeanutButterWolf
pi_65674002
Je Sub is mooier. Maar ik vind hem zeker niet zo lelijk als de meesten hier.
Last.FM
Tant se val d'on venim. Visca el Barça.
pi_65681588
Mooi hoor, die AP Al had het opschrift Royal Oak wel wat kleiner gemogen.

Uit welk jaar komt ie?

Dus je Dornbluth ( ) heeft een nieuw baasje gevonden in Engeland?
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  dinsdag 3 februari 2009 @ 07:53:38 #130
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_65681759
quote:
Op maandag 2 februari 2009 22:03 schreef MFPascal het volgende:
Je Sub is mooier. Maar ik vind hem zeker niet zo lelijk als de meesten hier.
  dinsdag 3 februari 2009 @ 21:31:37 #131
70867 Jackal_Omega
Boeiend.................
pi_65709198
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 07:15 schreef StateOfMind het volgende:
Mooi hoor, die AP Al had het opschrift Royal Oak wel wat kleiner gemogen.

Uit welk jaar komt ie?

Dus je Dornbluth ( ) heeft een nieuw baasje gevonden in Engeland?
Hij is gemaak in 1999 en verkocht in 2001 in Madrid.
De Dornbluth gaat morgen met de grote bruine bus mee.....

De AP ligt overigens bij een horlogemaker voor een beurt. Volgens de verkoper had ie er pas eentje gehad maar ik wil het risico niet lopen dat ie over 2 jaar naar de klote is.
Daarom nu bij een echte goede horlogemaker waarvan ik zeker weet dat ie topkwaliteit levert.
Het beste horlogeforum van Nederland
  woensdag 4 februari 2009 @ 00:12:36 #132
168141 Gertdh
Platvloers hedonist
pi_65717375
Hallo allemaal!!!

Ik ben redelijk gek van horloges, en heb onlangs een horlogedoos gekregen van mijn vriendin.. waar er 4 in gaan

Maar ik heb er nog maar 3
Dus dat moet opgevuld worden!!!

Nu heb ik mijn ogen laten vallen een tauchmeister horloge, over het algemeen zijn ze allemaal redelijk cool maar vooral deze vind ik erg mooi

Om een lang verhaal kort te maken,
Kan iemand mij wat vertellen over deze horloges? (ervaring positief/negatief?)
En waar kan ik deze horloges aanpassen in real life? (ik draag wel redelijk grote horloges, maar voor de zekerheid wil ik hem graag even om)
Ik woon in de regio leiden, dus als jullie wat verkooppunten weten, dat zou fantastisch zijn!
En als deze echt erg ver weg zijn, wat zou een betrouwbare website zijn om online te bestellen?

Bij voorbaat dank !!
Freedom of speech is words that they will bend
pi_65722453
Mijn automaat!

TRV
pi_65749156
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 09:44 schreef HomoSaabiens het volgende:
Mijn automaat!

[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Heel mooi horloge! Heb zelf ook nagedacht om deze aan te schaffen. Uiteindelijk toch voor een Stowa flieger gekozen, ivm ontbreken datum en mooie afwerking. Zal binnenkort ook eens foto's posten, maar hij is momenteel voor service in Duitsland.
pi_65752580
Vanmiddag voor vertrek naar Feyenoord kwam ik deze tegen, was gelijk verkocht en nu zit hij om mijn pols. rosegoud

[ Bericht 1% gewijzigd door Cara op 05-02-2009 00:37:42 ]
Op donderdag 9 mei 2013 16:42 schreef tong80 het volgende:
Je bent de grootste kut-user van FOK! realiseer je je dat ?
  donderdag 5 februari 2009 @ 06:15:28 #136
1829 Jewel
De enige echte!
pi_65755998
quote:
Op zondag 1 februari 2009 14:34 schreef authi het volgende:
Ik sta op het punt om een nieuw horloge te kopen, ik ben al een tijdje opzoek naar eentje met een witte kast en het liefst een stukje open. Nou kwam ik laatst dit horloge van Ingersoll tegen, alleen het merk zegt me weinig. Zijn dit horloges van redelijke kwaliteit? Ik weet dat je voor dit bedrag natuurlijk geen super kwaliteit krijgt..
[ afbeelding ]

Of weet er iemand nog andere merken/modellen? Ik heb tot ongeveer 500¤ te besteden
Tijdje terug naar zitten googlen en kwam erachter dat ze worden gemaakt door het Chinese merk Sea-Gull.
http://www.usseagull.com/automatic.htm

En zoals met zoveel dingen twee keer zo duur hier.
http://www.seagullwatch.eu/automatic.php

Sea-Gull wordt door velen beschouwd als 1 van de beste Chinese merken, maar vergeet niet dat het een Chinees merk is. Het uurwerk is zo simpel mogelijk en de kwaliteits controle laat ook nog wel eens wat te wensen over. Dus koop ergens waar ze goede service bieden.
pi_65772952
Mijn daily klok:

In uw gelaat!
pi_65777879
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 06:15 schreef Jewel het volgende:
[..]
Heel erg bedankt, stuk wijzer van geworden!
Opzich is het ook wel te verwachten dat je geen super zwiterse kwaliteit krijgt voor die prijs, en een 'echt' horloge zoals ik ze hier voorbij zie komen is voor mij op dit moment wat (veel) te hoog gegrepen..

at HomoSaabiens, mooie klok

deze twee horloges heb ik nu, en die halen het bij lange na niet bij wat hier langskomt, maar ik heb nog een lange(levens)weg te gaan!
slechte kwaliteit foto's, met telefoon genomen wegens gebrek aan beter..

[ Bericht 3% gewijzigd door authi op 05-02-2009 19:59:16 ]
  vrijdag 6 februari 2009 @ 07:01:33 #139
1829 Jewel
De enige echte!
pi_65788978
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 19:53 schreef authi het volgende:

[..]

deze twee horloges heb ik nu, en die halen het bij lange na niet bij wat hier langskomt, maar ik heb nog een lange(levens)weg te gaan!
Maar IMHO natuurlijk , vind ik het in dit topic wel een beetje van "alleen het beste van het beste is goed genoeg". Een beetje een sfeertje van, ik heb een Ferrari en jij een Rolls en aan de eigenaar van een Opel wordt gezegd dat die geen echte auto heeft.

Natuurlijk zijn al deze klokjes prachtig maar, wederom IMHO, een Casio horloge is ook een horloge en gaat ook jaren mee, en als het je alleen om de tijd om je pols te doen is, is een Casio waarschijnlijk 1 van de beste horloges die je kopen kunt. Nee, je koopt geen erfstuk, maar durf te zweren dat je familie later een stuk blijer is met het geld dat je bespaard heb en wat rechtstreeks op hun bankrekening terecht komt.

Neemt niet weg dat er prachtige klokjes langkomen waar ik graag naar kijk. Vind het alleen een beetje jammer dat mensen met een mode en/of goedkoop horloge hierdoor het gevoel krijgen dat ze niet even trots hun nieuwe aankoop kunnen showen.
  vrijdag 6 februari 2009 @ 07:18:47 #140
98799 TheSilencer
is een goede keuze!
pi_65789043
Je hebt een punt Jewel, maar veel 'liefhebbers' worden niet warm of koud van 'modehorloges' (lees: kledingmerkhorloge of U-boat-kloon). Zegt echter niets over de prijs van die horloges, meer over techniek en historie. Voor die laten we zeggen 200 EURO die je uitgeeft aan zoiets zijn er met wat zoeken prachtige vintage horloges verkrijgbaar. Mechanisch (en dan geen onafgewerkte chinese uurwerken) dus milieuvriendelijk en al interessant omdat ze het zo lang hebben volgehouden ... Die kun je, i.t.t. die Casio, gewoon aan je kinderen nalaten.

Wat ik maar wil zeggen: Het gaat mij niet om prijs, maar wel om uurwerktechniek, afwerking en historie!
pi_65795418
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 07:18 schreef TheSilencer het volgende:
Je hebt een punt Jewel, maar veel 'liefhebbers' worden niet warm of koud van 'modehorloges' (lees: kledingmerkhorloge of U-boat-kloon). Zegt echter niets over de prijs van die horloges, meer over techniek en historie. Voor die laten we zeggen 200 EURO die je uitgeeft aan zoiets zijn er met wat zoeken prachtige vintage horloges verkrijgbaar. Mechanisch (en dan geen onafgewerkte chinese uurwerken) dus milieuvriendelijk en al interessant omdat ze het zo lang hebben volgehouden ... Die kun je, i.t.t. die Casio, gewoon aan je kinderen nalaten.

Wat ik maar wil zeggen: Het gaat mij niet om prijs, maar wel om uurwerktechniek, afwerking en historie!
Ik had het niet beter kunnen verwoorden
A murky, forgotten land.
  vrijdag 6 februari 2009 @ 18:14:08 #142
191418 AcerOne
The One and Only
pi_65807674
ik ben het met jewel eens, ik ben gek op horloges, maar 500 euro is max voor mij voor een horloge.
van de dure merken die hier worden gepost word ik juist niet warm of koud van, een goed horloge hoeft geen duizenden euro's te kosten.

liefhebbers van dure klokken kan ik best begrijpen.
maar er zijn er maar een paar in deze topics.

ik zou zeggen splits deze topic in twee delen, een voor de liefhebbers van dure horloges.
en eentje voor de meest gangbare betaalbare horloges.

praat wel zo makkelijk vind ik.
  vrijdag 6 februari 2009 @ 18:19:35 #143
228569 feelsgoodman
esse est percipi
pi_65807775
Waarom? Het is niet dat je hier niet over de wat goedkopere horloges zou kunnen praten/discussieren.
pi_65808465
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 18:14 schreef AcerOne het volgende:
ik ben het met jewel eens, ik ben gek op horloges, maar 500 euro is max voor mij voor een horloge.
van de dure merken die hier worden gepost word ik juist niet warm of koud van, een goed horloge hoeft geen duizenden euro's te kosten.

liefhebbers van dure klokken kan ik best begrijpen.
maar er zijn er maar een paar in deze topics.

ik zou zeggen splits deze topic in twee delen, een voor de liefhebbers van dure horloges.
en eentje voor de meest gangbare betaalbare horloges.

praat wel zo makkelijk vind ik.
Het gaat ons liefhebbers niet over duur of goedkoop hoor. Er zijn peperdure stukken waar wij niet warm van worden en er zijn goedkope horloges die ons wel wat doen.
Neem bijvoorbeeld een mechanische Tissot. Heb je al voor pak 'm beet 300-400 euro. Schitterende horloges hoor!

Het gaat ons vooral om de techniek, de historie en de uitstraling, de klasse.

Plakmerken en modemerken doen ons inderdaad helemaal niets.

Dus uitsplitsen in delen is mijns inziens niet nodig, de passie voor horloges bindt ons uiteindelijk allemaal.
A murky, forgotten land.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 6 februari 2009 @ 19:46:39 #145
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_65810424
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 18:14 schreef AcerOne het volgende:
een goed horloge hoeft geen duizenden euro's te kosten.
Waar baseer je dat op? En welke definitie van 'goed' hanteer je daarbij?
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 07:01 schreef Jewel het volgende:
als het je alleen om de tijd om je pols te doen is, is een Casio waarschijnlijk 1 van de beste horloges die je kopen kunt.
Bij lange na niet.
  vrijdag 6 februari 2009 @ 20:07:25 #146
98799 TheSilencer
is een goede keuze!
  zaterdag 7 februari 2009 @ 00:34:41 #147
191418 AcerOne
The One and Only
pi_65820732
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 19:46 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Waar baseer je dat op? En welke definitie van 'goed' hanteer je daarbij?
Dus een horloge is niet goed als het niet duizenden euro's kost? of bedoel je dat niet zo?
ik noem een goed horloge eentje die op tijd loopt, minimale afwijking in seconden per maand, degelijk is, makkelijk in onderhoud.

jullie zullen dan zeggen, koop een "goedkoop" quartz horloge, nauwkeuriger kan haast niet.
dat doe ik regelmatig en koop zo nu en dan een nwe, zoals een citizen eco-drive, weinig onderhoud en loopt nauwkeurig, van bijna 300 euro.

het feit dat hij niet swiss made is betekend niet dat het goedkope rommel is, dat idee krijg ik soms als ik sommige reacties lees en dat is vervelend, maar misschien heb ik dat verkeerd begrepen.

het is pimp hier met je horloge en daar horen alle horloges bij.

ik zie een horloge gewoon als een accesoire, dus liever 10 horloges van 300 dan eentje van 3000.
dat wil niet zeggen dat ik de meeste dure horloges hier niet mooi vind, vind de techniek prachtig, vind het alleen een boel geld voor 1 horloge, hehe... niet dat ik het niet kan betalen, daar niet van.

dus wat mij betreft Game On, post hier je horloge goedkoop of duurkoop, whatever floats your boat.

[ Bericht 3% gewijzigd door AcerOne op 07-02-2009 00:43:30 ]
  zaterdag 7 februari 2009 @ 05:38:28 #148
1829 Jewel
De enige echte!
pi_65823207
Ik zou maar even antwoorden aangezien ik de discussie gestart ben.
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 07:18 schreef TheSilencer het volgende:

Ik snap helemaal wat je bedoelt. Voor jou is een Vintage horloge 3000x zo interessant en wat moet je dan nog met zo'n modehorloge als je voor hetzelfde geld een mooie vintage kan krijgen?

Alleen zijn er ook veel mensen die dat aan hun reet kan roesten, en die op hun beurt weer heel blij zijn met hun nieuwe TW Steel horloge. Niet iedereen is nou eenmaal hetzelfde. En in dit topic krijg je het gevoel dat het alleen is voor de echte "liefhebbers" die er veel verstand van hebben en dat is een beetje intimiderend.
Als het topic "Haute horlogerie en alles daaromheen" zou heten zou ik daar geen problemen mee hebben. Maar het is een simpel "Pimp hier met je horloge" topic.
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 19:46 schreef Swetsenegger het volgende:

Bij lange na niet.
Ik had het eigenlijk alleen over tijd aan je pols, meer niet. En ik bedoelde voor weinig geld. Ikzelf zou geen Casio kopen, vind ze oerlelijk om te beginnen, maar ze zijn goedkoop, geven goed de tijd aan en gaan lang mee. Ik heb een vriend die werkt er al meer dan 20 jaar mee in de bouw en dat lelijke ding werkt nog steeds.

Ik weet dat mijn Seiko 5 jou veel meer kan bekoren en dat die even goedkoop is, maar je moet hem toch om de 1 a 2 weken telkens weer gelijk zetten. Dat verkies je alleen als het idee van een mechanisch horloge en de techniek erin je aanspreekt.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 7 februari 2009 @ 08:23:35 #149
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_65823475
quote:
Op zaterdag 7 februari 2009 00:34 schreef AcerOne het volgende:

[..]

Dus een horloge is niet goed als het niet duizenden euro's kost? of bedoel je dat niet zo?
Ik vraag aan jou waar JIJ het op baseert.
quote:
ik noem een goed horloge eentje die op tijd loopt, minimale afwijking in seconden per maand, degelijk is, makkelijk in onderhoud.
Als dat je definitie is, is de goedkoopste seiko quartz het beste horloge.
quote:
jullie zullen dan zeggen, koop een "goedkoop" quartz horloge, nauwkeuriger kan haast niet.
dat doe ik regelmatig en koop zo nu en dan een nwe, zoals een citizen eco-drive, weinig onderhoud en loopt nauwkeurig, van bijna 300 euro.
Dat kan minimaal 100 euro goedkoper
quote:
het feit dat hij niet swiss made is betekend niet dat het goedkope rommel is, dat idee krijg ik soms als ik sommige reacties lees en dat is vervelend, maar misschien heb ik dat verkeerd begrepen.
Dat heb je zeker verkeerd begrepen. Hoewel citizen niet in de schaduw kan staan van Seiko, hetgeen óók niet swiss made is.
quote:
het is pimp hier met je horloge en daar horen alle horloges bij.
Er is niemand die beweert dat dat niet zo is. Dat er mensen zijn die jouw horloge dan niet mooi vinden hoort daar natuurlijk ook bij.
quote:
ik zie een horloge gewoon als een accesoire, dus liever 10 horloges van 300 dan eentje van 3000.
Tja en ander mensen kopen er liever 1 van 3000. Of 2, of 1 van 10000.
quote:
dat wil niet zeggen dat ik de meeste dure horloges hier niet mooi vind, vind de techniek prachtig, vind het alleen een boel geld voor 1 horloge, hehe... niet dat ik het niet kan betalen, daar niet van.
Waarom die toevoeging?
quote:
dus wat mij betreft Game On, post hier je horloge goedkoop of duurkoop, whatever floats your boat.
Tja, voor de reguliere posters topic is dat nooit ter discussie geweest
quote:
Op zaterdag 7 februari 2009 05:38 schreef Jewel het volgende:

Ik weet dat mijn Seiko 5 jou veel meer kan bekoren en dat die even goedkoop is, maar je moet hem toch om de 1 a 2 weken telkens weer gelijk zetten. Dat verkies je alleen als het idee van een mechanisch horloge en de techniek erin je aanspreekt.
Nee, dat verkies je ook als je niet om de 2 jaar een millieuvuilende batterij erin wil zetten en je een degelijke kast wil in plaats van een kunststof kast waarvan over 5 jaar de pushpin gaten uitscheuren.
pi_65824798
quote:
Op zaterdag 7 februari 2009 08:23 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Dat heb je zeker verkeerd begrepen. Hoewel citizen niet in de schaduw kan staan van Seiko, hetgeen óók niet swiss made is.
[..]
Wat is er zo bijzonder aan Seiko? Heb het merk nooit gemogen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')