ik heb effe nog een keer gekeken, maar nadat ze dus *288* gebeld had, kreeg ze dus wel Vivienne en Dennis aan de lijn. Betekend of dat ze scheel was of expres liep te kutten omdat ze Jon misschien niet vertrouwde..quote:Op zaterdag 24 januari 2009 22:32 schreef Irving het volgende:
Heb een potentiële hint, maar als hij overduidelijk niet klopt haal ik het filmpje weg -.-
Froukje
Wat vinden jullie dat Froukje intoets rond 0:21 in filmpje? 28 of 288? Geluid aan helpt misschien trouwens.
Het nummer dat ze had moeten intypen was 02890232409, maar volgens mij typt ze 288 en dat verklaart waarom ze Viviënne en Dennis niet kan bereiken en het verklaart een heleboel andere dingen -.-
Edit: filmpje nu betere kwaliteit 14.gif
Nou ik vind het helemaal niet duidelijk of ze 2x die 8 indrukt hoor!! Het kan net zo goed 1 x 8 zijn en daarna de 9. Heb het meerdere keren bekeken maar het is echt niet duidelijk te zien!quote:Op zaterdag 24 januari 2009 23:39 schreef Nouk het volgende:
[..]
Nou inderdaad, zeker 288. En we weten zeker dat het nummer wat ze opleest het juiste is? Misschien zegt ze het verkeerd tegen Jon. Maar dat zou wel erg risicovol zijn denk ik.
Goed opgemerkt!
Muzikale aanwijzing gaat over de volgende afvaller. Dan zou Froukje de volgende afvaller zijn. Jammer, van mij mag ze er nog wel even inblijven. Ook verdenk ik haar nog wel als mol.quote:Op zondag 25 januari 2009 00:37 schreef Irving het volgende:
[..]
Mja kheb het ook gelezen en dat is dan wel weer jammer, want het is veruit de meest logische verklaring van die hint -.- Sowieso vind ik dat die muzikale hints helemaal weg mogen, maar dit wijst wel veel te veel naar Froukje, maar khoop dat er weer zo'n domme uitleg als bij aflevering 2 komt
Ben ik de enige die sowieso teletekst al altijd aanzet bij WIDM?quote:Op zaterdag 24 januari 2009 23:37 schreef Sug4r het volgende:
En dan liever niet (net als andere programma's) met Nederlanders en Belgen,die zijn niet te verstaan.
quote:Het beleid van productiemaatschappij Woestijnvis is om elk nieuw programma hooguit twee seizoenen uit te zenden. Het programma was echter uitzonderlijke populair. Zo keken 1,9 miljoen mensen naar de finale-aflevering van de tweede reeks. Voor De Mol werd een eenmalige uitzondering gemaakt. Woestijnvis zal echter geen nieuwe reeksen van De Mol maken.
http://nl.wikipedia.org/wiki/De_Mol
De laatste serie met ON'ers had toch Elise als de Mol?quote:Op zondag 25 januari 2009 11:54 schreef Jane het volgende:
[..]
Ehhh, de vierde en laatste serie met onbekende Nederlanders (en George als Mol) is de best bekeken serie in Nederland. Wat je zegt gaat niet op dus.
En in België zijn ze gestopt omdat Woestijnvis heel principieel is en een concept niet wil uitmelken.
[..]
Je hebt helemaal gelijk. Sorry.quote:Op zondag 25 januari 2009 12:05 schreef k_man het volgende:
[..]
De laatste serie met ON'ers had toch Elise als de Mol?
haha ik had rond de tijd van het glazen huis gedroomd dat Hans Schiffers in het huis kwam om persoonlijk aan Paul Rabbering te vragen of hij het programma met de afvallers van Wie is de mol wilde overnemen omdat Hans zelf al mee deed! En hij koos voor Paul omdat Paul 2 jaar geleden zo goed was..quote:Op vrijdag 23 januari 2009 16:16 schreef Frollo het volgende:
Ik had vannacht gedroomd dat ik meedeed aan WIDM.
En toen was hij voor mij eigenlijk al duidelijk. Voor zover het duidelijk kan zijn in zo'n programma als dit.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 19:58 schreef broer het volgende:
Ook een leuk moment, vond ik:
Sebastiaan: "Dennis - nooit geloven wat de man zegt!"
Met onbekenden was ook mooi, maar dat komt mede door Angela, die het goed deed. Toen kwamen de BN'ers, eerste seizoen hiervan was tof. Toen kwam KArel de Graaf, en die deed het slecht vond ik. Nu doet PJ Hagens het, en die doet het ook vrij goed. Maar goed, ik vind het knap hoe ze alle opdrachten verzinnen en zo weten te regelen. Kost vast een hoop geld allemaal...quote:Op zondag 25 januari 2009 11:56 schreef Urquhart het volgende:
Ze moeten het volgend jaar gewoon weer eens proberen met onbekende Nederlanders. Dat gaat ook scoren
Dat vraag ik mij af of dat wel zo is. Bijvoorbeeld de programma's Expeditie Robinson en Peking Expres zijn ook al jaren op tv en nog steeds populair.quote:Op zondag 25 januari 2009 11:42 schreef evert het volgende:
al dat gezeur over bn'ers of niet... als het met alleen onbekende nederlanders was, was het programma allang niet meer op de buis (zie belgie). het is een mega duur programma en scoort sinds de bn'ers veel betere kijkcijfers. anders was het programma allang gesneuveld
Het zou kunnen, het dagboek van de mol in aflevering 1,2,3 is behoorlijk in de stijl geschreven die ik van Sebastiaan zou verwachten. Hele tijd dat "tricky" en dat semi-hippe gebruik van woorden..quote:Op zondag 25 januari 2009 14:29 schreef dalet het volgende:
[..]
En toen was hij voor mij eigenlijk al duidelijk. Voor zover het duidelijk kan zijn in zo'n programma als dit.
Ja dat heb ik ook. Daarom denk ik ook niet dat Sebastiaan de mol isquote:Op zondag 25 januari 2009 15:39 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Het zou kunnen, het dagboek van de mol in aflevering 1,2,3 is behoorlijk in de stijl geschreven die ik van Sebastiaan zou verwachten. Hele tijd dat "tricky" en dat semi-hippe gebruik van woorden..![]()
Maar goed, ik zit nog steeds met dat zinnetje van PJH: "Op een gegeven moment wist ik wie de mol was, Ik wist het zeker, het was zelfs zo overduidelijk, dat ik bang was dat het programma in het water zou vallen. Totdat op een gegeven moment mijn mol eruit ging.."
Volgens mij zat dat in het filmpje van de perspresentatie, zowat aan het einde..
Voor wie de site wil onthouden: www.wieisdemol.net , makkelijkere link.quote:Op zondag 25 januari 2009 16:00 schreef cptmarco het volgende:
ik kwam deze site tegen, kennen jullie deze al???
http://home.student.uva.nl/n.schouten/indeseriepagina2009.htm
staan wel een aantal leuke dingen op die site...
Hey ik sta er tussenquote:Op zondag 25 januari 2009 16:00 schreef cptmarco het volgende:
Ik denk dat je uitzendinggemist.nl moet raadplegenquote:Op zondag 25 januari 2009 16:27 schreef RonBurgundy het volgende:
Waar kan je alle groepsfoto's terugkijken die gemaakt zijn?
.. van dit seizoen bedoel ik dan.
Op wieisdemol.nl is een enorm uitgebreid forum, daar vind je ook een plaatjestopic. Daar zijn als het goed is alle groepsfoto's te vinden.quote:Op zondag 25 januari 2009 16:27 schreef RonBurgundy het volgende:
Waar kan je alle groepsfoto's terugkijken die gemaakt zijn?
.. van dit seizoen bedoel ik dan.
Waarom niet?quote:Op zondag 25 januari 2009 17:47 schreef SMutzskii het volgende:
Hmmz..als PJH zegt dat ie pas in de finale erachter kwam wie de mol was... zouden wij dan wel allemaal zo slim kunnen zijn om het wel eerder te weten?
Ik vind die muzikale hint juist op Sebastiaan slaan.quote:Op zondag 25 januari 2009 16:05 schreef Irving het volgende:
[..]
Hey ik sta er tussenWist ik niet eens -.- Khad hem alleen iets anders uitgelegd.
Kvind het trouwens wel nep nu in de prono dat een heleboel nu Froukje als afvaller hebben door die muzikale hint omdat anderen op andere fora dat zeggen. Het is weliswaar een hele sterke hint, maar alsnog vind ik het nep -.-
Ze hebben hun koffers niet bij zich alleen eventuele handbagage. Misschien dat Sebastiaan dat niet nodig vindtquote:Op zondag 25 januari 2009 21:10 schreef Mr.Noodle het volgende:
Dan moet Sebas volgende keer toch z'n koffers eens een keer meenemen bij de eliminatie...
Gerard Ekdomquote:Op zondag 25 januari 2009 15:13 schreef Terreros85 het volgende:
Bij de volgende editie zal Gerard Ekdom vast ook meedoen. Dat bijdehantje is volgens mij op televisie nog vele malen vervelender dan Hans Schiffers.
Wel of geen bagage bij de eliminatie, ik vind Sebastiaan te mollig om de mol te kunnen zijn geloof ik.quote:Op zondag 25 januari 2009 21:10 schreef Mr.Noodle het volgende:
Dan moet Sebas volgende keer toch z'n koffers eens een keer meenemen bij de eliminatie...
Dat had ik destijds een beetje met Miloushkaquote:Op maandag 26 januari 2009 10:44 schreef JufMariska het volgende:
[..]
Wel of geen bagage bij de eliminatie, ik vind Sebastiaan te mollig om de mol te kunnen zijn geloof ik.
Giel Beelen niet, gelukkig.quote:Op maandag 26 januari 2009 10:42 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Gerard EkdomZou leuk zijn als hij meedoet. Volgens mij is dan heel 3FM wel kandidaat geweest
Ik heb hier ook over nagedacht, maar de enige juiste conclusie die je over de auto-opdracht kan trekken, is dat die uit het oogpunt van de mol is mislukt. In dat opzicht vind ik Anniek en Jon beide nog steeds verdacht. Het neit aantikken van de 1000 kan namelijk een gok zijn geweest. Het is geloofwaardig naar de rest dat je hem overlaat, maar het was een lastige om te pakken, je zette jezelf ermee vast. Ik zou als mol denk ik ook gegokt hebben dat ze hem niet zouden verdubbelen.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 13:58 schreef Dirty-Little-Monkey het volgende:
Vivienne kan het gewoon niet zijn. Als je 2000 euro in de pot brengt (plus nog een andere 200), dan ben je of een hele slechte, niet succesvolle mol of je bent het gewoon niet. Het lijkt me wel heel raar als je per ongeluk 2000 binnen brengt. Dennis verdenk ik er ook niet van, want hij is degene die Vivienne de weg wees naar de 1000 euro, wat hij weer hoorde van Jon die in de auto zat (wat Jon ook vrij pleit). Hij had ook kunnen doen alsof hij Jon niet hoorde of niet begreep, wat heel goed had gekund. Anniek is het denk ik ook niet, omdat zij Jon de kans had dat van die 1000 euro door te geven aan Dennis en bij het eind toen ieder er uit was toch nog mooi geld heeft binnen gehaald, terwijl ze zich gewoon aan de jagers had kunnen overgeven. Dat ze die 1000 niet pakte kan je zien als een molstreek (geen geld binnen halen en op hopen dat niemand het doet), maar ze had het ook wel kunnen doen en zeggen dat de kans groot was dat anders niemand het gepakt zou hebben. Dus die beslissing hou ik er buiten.
Is dat wel zo? Eerder is op dit forum ook al gezegd dat in het voorstukje van de volgende uitzending te zien is dat er een veiling-achtig iets komt. Vanuit dat ookpunt weet de mol dat er wel weer veel geld uit de pot zal gaan waarschijnlijk. Natuurlijk is het beter om een veiling te beginnen met een zo laag mogelijke pot, maar op deze manier kun je je wel lekker minder verdacht maken...quote:Op maandag 26 januari 2009 10:49 schreef kingmob het volgende:
[..]
Ik heb hier ook over nagedacht, maar de enige juiste conclusie die je over de auto-opdracht kan trekken, is dat die uit het oogpunt van de mol is mislukt.
Die Heinz heeft inderdaad heel overzichtelijke punten, erg fijn !quote:Op zondag 25 januari 2009 16:00 schreef cptmarco het volgende:
Annemiek graag volgend jaar danquote:Op maandag 26 januari 2009 10:42 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Gerard EkdomZou leuk zijn als hij meedoet. Volgens mij is dan heel 3FM wel kandidaat geweest
Nog steeds niks kunnen vinden alleen groepsfoto's van de eerste twee afleveringen..quote:Op zondag 25 januari 2009 17:43 schreef JufMariska het volgende:
[..]
Op wieisdemol.nl is een enorm uitgebreid forum, daar vind je ook een plaatjestopic. Daar zijn als het goed is alle groepsfoto's te vinden.
Je kunt er nog een paar terugkijken via uitzending gemistquote:Op maandag 26 januari 2009 14:55 schreef NrSiX het volgende:
Wat een tof programma zeg, what a shame dat ik de vorige edities niet heb gevolgd
Er was geen groepsfoto gemaakt in deze afleveringquote:Op maandag 26 januari 2009 13:51 schreef RonBurgundy het volgende:
[..]
Nog steeds niks kunnen vinden alleen groepsfoto's van de eerste twee afleveringen..
Iemand toevallig de foto van afl. 3 paraat?
Ja zou kunnen. RayMania had de hint naar Froukje al een beetje uitgelegd, maar ik vertel hem even compleet. Gabrielle - Out of Reach is dus de soundtrack in Bridget Jones' Diary. Jones is synoniem voor Johnson (bron) en Johnson is de engelse vertaling van Jansen. Dan wijst het dus naar Jansen's diary, Froukje.quote:Op zondag 25 januari 2009 20:38 schreef Sug4r het volgende:
[..]
Ik vind die muzikale hint juist op Sebastiaan slaan.
Aan het eind van de vorige aflevering zegt hij dat hij zich erg schuldig voelt want nu is het boekje van Froukje het spel uit. Hij zegt ook dat Hans zich erg verneukt zal voelen als hij dat boekje thuis vindt. En waarom heeft Hans er niks over gezegd zegt hij want dan had hij wat meer kunnen leren over mollen.
Out of reach = het boekje is uit het spel door Sebastiaan
swept away by you = weggevaagd door Hans, door zijn eigen schuld. Want hij had zelf niet in het boekje gekeken.
Now I feel like a foul = Nu voelt hij zich dom, omdat hij dat boekje natuurlijk zelf had moeten houden.
maar ik heb Anniek en Jon niet (alleen) meer op mijn lijstje vanwege de actie rondom die 1000, maar om andere acties. Want zoals ik ook schreef hebben ze nadat iedereen er uit was ook nog wat geld binnen gehaald, terwijl ze ook heel dom hadden kunnen doen en zich laten pakken.quote:Op maandag 26 januari 2009 10:49 schreef kingmob het volgende:
[..]
Ik heb hier ook over nagedacht, maar de enige juiste conclusie die je over de auto-opdracht kan trekken, is dat die uit het oogpunt van de mol is mislukt. In dat opzicht vind ik Anniek en Jon beide nog steeds verdacht. Het neit aantikken van de 1000 kan namelijk een gok zijn geweest. Het is geloofwaardig naar de rest dat je hem overlaat, maar het was een lastige om te pakken, je zette jezelf ermee vast. Ik zou als mol denk ik ook gegokt hebben dat ze hem niet zouden verdubbelen.
Gegokt en verloren dus misschien.
Dennis heeft wel idd al te veel positieve dingen gedaan tijdens de opdrachten om nog de mol te kunnen zijn. Hij doet heel verdacht, maar hij kan het bijna niet zijn. (hem verdacht ik als eerste).
Oh enViviënne
*zwijmel*
Sebastiaan is het ook niet. Hij was mijn verdachte maar is na de laatste aflevering niet meer. Hij doet veel te veel verdachte dingen en er wordt veel te veel gefocust op zijn acties. Als hij de mol was, hadden ze echt niet zo overduidelijk laten zien dat hij het gejat heeft.quote:Op maandag 26 januari 2009 17:04 schreef Guppi het volgende:
Even een puntje.
Toen Anniek het rode scherm kreeg zei ze tegen de camera dat ze sebastiaan het verdachtst vond, en dat ze voor hem ging als mol. Dat zou dus kunnen betekenen dat Sebastiaan de mol niet is, of dat Anniek de mol wel is..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |