abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 28 januari 2009 @ 16:42:18 #226
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_65497306
Wonen er meer ASS'ers van dit topic, in een instelling?
Zo ja, hoe zit het met jullie ZZP?
Er is geen land over dat ik nog ontdekken kan. Er is alleen het eiland dat ik heet. - Ted van Lieshout
OUD Gouden Toetsenbord Award 2010!
  woensdag 28 januari 2009 @ 19:09:59 #227
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_65502252
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 16:42 schreef Oxymoron het volgende:
Nee, woon nu thuis en ga binnenkort in eigen huis wonen.
(En ik zie de gevaarlijke punten nu al opdoemen..., zal nog een hele klus worden.)
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
pi_65502322
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 18:39 schreef Black_Tulip het volgende:

[..]

Je hebt er een oplossing voor, dat is mooi Ik heb zelf niet zodanig moeite met concentreren dat ik het een stoornis zou willen noemen eigenlijk, maar ik heb als heel klein kind het stickertje "lichte vorm van ADHD" gekregen. Mijn ouders namen het niet serieus omdat ik absoluut niet hyperactief was.

Verder kan ik me ergens juist helemaal in vastbijten als ik het echt interessant en leuk vind. Maar als je concentratie'probleem' overmatige concentratie is, denk ik dat het eerder een gave is dan iets waar je moeilijk over moet doen
Ik heb mijn basisschool dubbel gedaan, zo vaak moest ik nablijven. Ik had de rekensommen die je uit het hoofd moest doen nooit af. Zelfs niet als ik tot half vijf moest nablijven om het te maken. Ik kon gewoonweg niet hoofdrekenen door ADHD achtige klachten. Lichamelijke hyperactiviteit is er nooit geweest, daarom is er ook nooit een diagnose geweest op jonge leeftijd, maar voor AD(H)D zijn geen lichamelijke hyperactieve klachten noodzakelijk.

Dat vastbijten ken ik en dat gaat soms erg ver. Het is prettig om te doen. Het wordt juist onprettig omdat de hele wereld om je heen je probeert te stoppen. Ze verwachten van je dat je werkt en netjes doet wat de rest van de maatschappij doet. Ga je van die rare kuren krijgen en hyperfocussen, dan willen ze je ineens laten doen wat ze van je verwachten. Daar heb ik moeite mee en daar gaat het soms ook mis met opleidingen of werkgevers.
quote:
[..]

Ik vind het fascinerend dat je vanaf kinds af aan nooit een gebrek aan zelfvertrouwen lijkt te hebben gehad. Je bent een van de weinigen
Er is genoeg gebrek aan zelfvertrouwen geweest denk ik. Maar ik kan dat goed genoeg verbloemen. Ook heb ik niet vaak een hoge dunk van andere mensen, dus dan voel ik me al gauw wat beter. .
quote:
[..]

Dat begrijp ik. Maar vind je mij onovertuigbaar?
Dat ging over andere topics waar ik op dat moment nogal wat typwerk leverde, niet over dat van hier. Hier hoef ik niemand te overtuigen.
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 18:56 schreef Black_Tulip het volgende:

[..]

Fijn voor je dat je geen meetings nodig hebt om de reden dat je vriendennetwerk te kort schiet (omdat dat dus niet zo is). Verder zou ik je willen vragen om toch dat vragenlijstje in te vullen, zodat we rekening met jouw voorkeuren kunnen houden, mochten er toch meets zijn waar jij bij bent. Ik ken je verder natuurlijk nog niet zo goed, maar op basis van de 'eerste indruk' zou ik het fijn vinden als je er ook bij betrokken bent.
ALS ik al op een meeting van Fokkers zou komen, dan zijn er geen dingen waar iemand rekening mee hoeft te houden, dan pas ik me wel aan. Niet om te beledigen, maar meeten met internetmensen komt bij mij alleen voor in zeeeeeeeeeeeeeeeeeeeer extreme omstandigheden. .

Ik post ook met mijn 100ste kloon hier ofzo. De lui van Fok hebben me al een behoorlijk aantal keer eraf geknikkerd, dus ik houd me lekker rustig.
quote:
[..]

Ik had me al voorgenomen om me zelf ook wat meer te verdiepen in sociologie. Maar voordat ik dat ook doe, zijn we misschien wel een jaar of twee verder Er zijn gewoon zoveel interessante dingen om te lezen En het wil nu even niet vlotten met het boek waar ik mee bezig was.
Ik heb een muur vol boeken en daarvan zijn er een behoorlijk deel met boekenleggers ergens op de helft. Het is niet erg hoor, je moet lezen voor je plezier, niet om het record van aantal uitgelezen boeken te verbeteren.
pi_65502414
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 14:45 schreef DeHovenier het volgende:
Hebben jullie ook dat je bij bepaalde gesprekken perse van te voren wil weten wat je wil zeggen, wat je wil te weten komen, wat de ander zal zeggen, hoe de ander zal reageren op wat je zegt, kortom dat je het hele gesprek wil voorspellen? Erg irritant
Constant en ik kan me niet herinneren dat het ooit anders geweest is. Irritant vind ik het niet echt, het gebeurt vanzelf. Ik heb het soms zelfs nodig om te overleven, anders zou ik op het moment zelf te druk bezig zijn met de stress die komt kijken bij een gesprek.
pi_65502476
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 19:11 schreef Nicolaas_Copernicaars het volgende:
Ik heb een muur vol boeken en daarvan zijn er een behoorlijk deel met boekenleggers afgescheurde stukjes papier ergens op de helft. Het is niet erg hoor, je moet lezen voor je plezier, niet om het record van aantal uitgelezen boeken te verbeteren.
Sanity is (not) statistical
pi_65502660
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 19:15 schreef Maeghan het volgende:

[..]

Ja, boekenleggers is wat makkelijker dan 'afgescheurde stukjes papier' of 'gebruikte treinkaartjes' of 'kassabonnen van de Albert Heijn' of 'een oude OV-studentenkaart' of 'een stuk toiletpapier' of 'krantenknipsels'... .
pi_65504486
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 19:09 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Nee, woon nu thuis en ga binnenkort in eigen huis wonen.
(En ik zie de gevaarlijke punten nu al opdoemen..., zal nog een hele klus worden.)
Leuk waar ga je wonen?
Denk je dat je alles zelf gaat lukken?
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_65505366
quote:

[..]

Ik heb mijn basisschool dubbel gedaan, zo vaak moest ik nablijven. Ik had de rekensommen die je uit het hoofd moest doen nooit af. Zelfs niet als ik tot half vijf moest nablijven om het te maken. Ik kon gewoonweg niet hoofdrekenen door ADHD achtige klachten. Lichamelijke hyperactiviteit is er nooit geweest, daarom is er ook nooit een diagnose geweest op jonge leeftijd, maar voor AD(H)D zijn geen lichamelijke hyperactieve klachten noodzakelijk.
Dat herken ik zo erg, ik ben namelijk altijd wel ergens mee bezig in mijn hoofd. Bij mijn diagnose hadden ze het ook over ADHD-achtige symptomen, maar wat die dan precies zijn, ik bedoel, ik ben altijd heel stil. Maar ik kan me best slecht concentreren eigenlijk. Dan ben ik bijvoorbeeld ergens mee bezig op de computer, en dan bedenk ik me opeens iets totaal anders wat ik nog moet doen, en dan heb ik aan het einde van de dag weer allemaal andere dingen gedaan dan die ik had willen doen. Ik kan even geen goed voorbeeld verzinnen..
pi_65506214
Kwaliteit, veel succes met zoeken naar iemand anders die het wel leuk vindt om te praten over jouw interesses. En ik hoop dat je de rust in je kunt vinden om iemand die aangeeft je interesses niet te delen niet te blokken en uit te schelden voor klootzak. Ik neem het je verder niet kwalijk. Mocht je ooit nog met me willen praten over andere dingen, dan unblock je me maar weer.

pi_65507076
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 20:59 schreef Black_Tulip het volgende:
Kwaliteit, veel succes met zoeken naar iemand anders die het wel leuk vindt om te praten over jouw interesses. En ik hoop dat je de rust in je kunt vinden om iemand die aangeeft je interesses niet te delen niet te blokken en uit te schelden voor klootzak. Ik neem het je verder niet kwalijk. Mocht je ooit nog met me willen praten over andere dingen, dan unblock je me maar weer.

Wat is er gebeurd dan?
  woensdag 28 januari 2009 @ 21:26:19 #236
262 Re
Kiss & Swallow
pi_65507434
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 21:17 schreef Green1 het volgende:

[..]

Wat is er gebeurd dan?
dat lijkt me niet iets om hier te bespreken...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  woensdag 28 januari 2009 @ 21:57:08 #237
188877 Stupendous76
pi_65508746
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 20:11 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Leuk waar ga je wonen?
Denk je dat je alles zelf gaat lukken?
Natuurlijk
Het zal wel gaan, maar ik ken mijzelf redelijk aardig en sommige dingen gaan gewoon moeite kosten (heel veel moeite), zoals bijvoorbeeld met enige regelmaat schoonmaken.
Repent, Pray, Forgive
  woensdag 28 januari 2009 @ 21:58:43 #238
188877 Stupendous76
pi_65508799
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 20:59 schreef Black_Tulip het volgende:

-edit-
Doe maar editten

[ Bericht 7% gewijzigd door Stupendous76 op 28-01-2009 23:12:42 ]
Repent, Pray, Forgive
  woensdag 28 januari 2009 @ 22:00:34 #239
188877 Stupendous76
pi_65508883
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 20:35 schreef Green1 het volgende:

[..]

Dat herken ik zo erg, ik ben namelijk altijd wel ergens mee bezig in mijn hoofd. Bij mijn diagnose hadden ze het ook over ADHD-achtige symptomen, maar wat die dan precies zijn, ik bedoel, ik ben altijd heel stil. Maar ik kan me best slecht concentreren eigenlijk. Dan ben ik bijvoorbeeld ergens mee bezig op de computer, en dan bedenk ik me opeens iets totaal anders wat ik nog moet doen, en dan heb ik aan het einde van de dag weer allemaal andere dingen gedaan dan die ik had willen doen. Ik kan even geen goed voorbeeld verzinnen..
Ik kan mij vrij goed concentreren, de ene keer 3 uur en de andere keer 3 minuten
Is niet echt handig op het werk, maar levert niet veel problemen op. Overigens wel raar, want thuis heb ik nergens last van (maar dan ook niet zo veel prikkels als op het werk vermoed ik)
Repent, Pray, Forgive
pi_65508900
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 21:57 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Natuurlijk
Het zal wel gaan, maar ik ken mijzelf redelijk aardig en sommige dingen gaan gewoon moeite kosten (heel veel moeite), zoals bijvoorbeeld met enige regelmaat schoonmaken.
Bij mij valt het wel mee. Ik zeg niet dat het bij mij 100% schoon is maar ik maak wel elke week schoon.

Dat komt vanzelf wel. Als je wat langer op jezelf woont dan gaat het runnen van je huishouden van zelf.
Ik neem aan dat je er niet alleen voor staat. Dus het zal vast wel goed komen.

Waar ga je wonen?
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
  woensdag 28 januari 2009 @ 22:05:27 #241
188877 Stupendous76
pi_65509070
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 22:00 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Bij mij valt het wel mee. Ik zeg niet dat het bij mij 100% schoon is maar ik maak wel elke week schoon.

Dat komt vanzelf wel. Als je wat langer op jezelf woont dan gaat het runnen van je huishouden van zelf.
Mijn huis zal absoluut geen stofnest ofzo worden, maar het zal er wel eens op lijken.
quote:
Ik neem aan dat je er niet alleen voor staat. Dus het zal vast wel goed komen.
Niet helemaal, maar verder wel.
quote:
Waar ga je wonen?
PM
Repent, Pray, Forgive
pi_65509157
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 22:05 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Mijn huis zal absoluut geen stofnest ofzo worden, maar het zal er wel eens op lijken.
[..]

Niet helemaal, maar verder wel.
[..]

PM
Ach je kan als excuus gebruiken dat je een man bent.
Dus het komt wel goed.
Sterkte alvast. Het is een grote stap om op jezelf te gaan wonen. Maar het is wel een stap die in je leven hoort.
14 SHADES OF GREY
pi_65509293
quote:
Vervelend dat je dan toch werd gedwongen om zo lang op school te blijven..
quote:
Dat vastbijten ken ik en dat gaat soms erg ver. Het is prettig om te doen. Het wordt juist onprettig omdat de hele wereld om je heen je probeert te stoppen. Ze verwachten van je dat je werkt en netjes doet wat de rest van de maatschappij doet. Ga je van die rare kuren krijgen en hyperfocussen, dan willen ze je ineens laten doen wat ze van je verwachten. Daar heb ik moeite mee en daar gaat het soms ook mis met opleidingen of werkgevers.
Ik heb daar zelf eigenlijk geen problemen mee gehad.
quote:
Er is genoeg gebrek aan zelfvertrouwen geweest denk ik. Maar ik kan dat goed genoeg verbloemen. Ook heb ik niet vaak een hoge dunk van andere mensen, dus dan voel ik me al gauw wat beter. .
Dat is ook een een methode
quote:
Ik post ook met mijn 100ste kloon hier ofzo. De lui van Fok hebben me al een behoorlijk aantal keer eraf geknikkerd, dus ik houd me lekker rustig.
Wil je zeggen welke andere nicks je hebt gehad?
quote:
Ik heb een muur vol boeken en daarvan zijn er een behoorlijk deel met boekenleggers ergens op de helft. Het is niet erg hoor, je moet lezen voor je plezier, niet om het record van aantal uitgelezen boeken te verbeteren.
pi_65509329
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 21:17 schreef Green1 het volgende:

[..]

Wat is er gebeurd dan?
Ik denk dat mijn post wel genoeg zei.
pi_65509420
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 22:11 schreef Black_Tulip het volgende:

[..]

Ik denk dat mijn post wel genoeg zei.
Tuurlijk was jouw post duidelijk.
Het lijkt mij lastig om zo als Kwaliteit te zijn. Als je wel contact wil maar het lukt niet.
14 SHADES OF GREY
pi_65509468
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 21:58 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Iedereen willen helpen is een nobel streven, maar helaas willen veel mensen dat niet. En dan heb je nog mensen die zich zo voordoen
Nou lijkt het alsof hij iets verkeerds heeft gedaan en dat is niet zo. Kan iemand anders hem toevoegen op MSN?
pi_65509535
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 22:14 schreef tijnbrein het volgende:
Als je wel contact wil maar het lukt niet.
Ik weet niet of dat het probleem is. Maar kunnen we nu stoppen met over Kwaliteit praten en wachten totdat hij weer terug is en zelf zegt wat hij denkt?
pi_65509678
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 22:16 schreef Black_Tulip het volgende:

[..]

Ik weet niet of dat het probleem is. Maar kunnen we nu stoppen met over Kwaliteit praten en wachten totdat hij weer terug is en zelf zegt wat hij denkt?
Dat is goed.
14 SHADES OF GREY
pi_65511030
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 22:10 schreef Black_Tulip het volgende:

[..]

Vervelend dat je dan toch werd gedwongen om zo lang op school te blijven..
Gelukkig was ik heel goed in dagdromen.
quote:
[..]

Wil je zeggen welke andere nicks je hebt gehad?
Het zijn er werkelijk teveel om op te noemen, misschien dat yvonne het heeft bijgehouden. En als we het onder ons kunnen houden dan wil ik wel zeggen waarmee het begonnen is.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 28 januari 2009 @ 23:13:33 #250
188877 Stupendous76
pi_65511955
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 22:51 schreef Nicolaas_Copernicaars het volgende:

[..]

Gelukkig was ik heel goed in dagdromen.
Klinkt bekend
-edit-
Meer mensen hier die daar goed in zijn (of anders: makkelijk afgeleid zijn)?
quote:
[..]

Het zijn er werkelijk teveel om op te noemen, misschien dat yvonne het heeft bijgehouden. En als we het onder ons kunnen houden dan wil ik wel zeggen waarmee het begonnen is.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Klinkt ook bekend

[ Bericht 4% gewijzigd door Stupendous76 op 29-01-2009 00:07:19 ]
Repent, Pray, Forgive
pi_65525194
Ik ben vrij makkelijk diep in gedachten verzonken, maar als ik verplicht niets moet zitten gaan doen, is het me niet snel genoeg. Dan wil het meestal niet lukken en zit ik me dus alsnog stierlijk te vervelen. Ik kan heel slecht tegen niks doen.

Die nickname komt me bekend voor.
pi_65547153
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 20:56 schreef Maeghan het volgende:
Even iets anders, niet geheel ontopic misschien (en toch ook wel) maar ik weet ff niet waar ik het anders kwijt moet.

- werkissue uit het verleden -

Het probleem is dat ik dit niet kan afsluiten. Ik denk er heel vaak aan. In het begin iedere dag, nu nog steeds wekelijks. Ik lig er soms van wakker en ik droom erover. Dan droom ik dat ik het uitpraat met een van de twee, of dat ik er alsnog achter kom wie die verhalen verzonnen heeft. Ik wil het eigenlijk achter me laten, maar dat lukt gewoon niet goed. Ik voel me gewoon buitengesloten van iets waar ik 'bij hoor'. Ik spreek mijn excollega's helemaal niet meer omdat ik dus nooit meer naar die winkel ga en ik heb het idee dat sommige mensen ook anders tegen me doen vanwege dat gedoe toen en ik kan ze zelf ook niet vertrouwen. Als ik toevallig al iemand spreek (maanden geleden voor het laatst), dan denk ik constant 'misschien heb jij het wel verzonnen'. Een iemand verdenk ik sowieso - vlak voor dit speelde kwam zij met het verhaal dat ze problemen had om met een van hun te werken omdat ze haar zo arrogant vond... Het was (leek) een aardig meisje en ze voegde me ook toe op hyves en msn en was daar vaak te vinden. Toen ik weg was kon ze het opeens prima met dat ene meisje vinden en werkten ze zo leuk samen. Ze is nu ook nooit meer op msn. Soms droom ik dan ook dat ik haar opzoek en haar net zo lang met haar hoofd tegen de kassa sla tot ze toegeeft dat zij het idd is geweest. Ik kan er ook gewoon niet tegen om niet zeker te weten hoe het zit. En ook het feit dat ik niet kan bewijzen dat het niet waar is.

Daarnaast ook de wetenschap dat die twee nog wel veel met elkaar omgaan. Dat had ik natuurlijk ook wel gewild. Zoveel vrienden heb ik niet en ik dacht echt dat ik misschien nog wat meer over zou houden aan dat baantje dan zinloze werkervaring. Ergens mis ik ze ook gewoon, alhoewel dat al veel minder is dan in het begin. Maar het voelt nog steeds ook alsof die potentiele vriendschap iets is wat iemand me ontnomen heeft.
Anderen hebben er al op gereageerd, maar toch: probeer het te laten gaan. Je zult er nooit achter komen en je ex-collega's zijn door dit gedrag het niet waard om je vriendinnen of kennissen te zijn...
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 00:23 schreef Black_Tulip het volgende:
En nog even dit. Dit is een gesprek wat ik vandaag heb gevoerd. De situatie: ik sta in een broodjeszaak in een lange rij op mijn beurt te wachten en ik zie ineens dat een bekende, ik noem haar even Anne, ook binnenkomt. Dit gebeurt er:

<knip>

Ik: "Hoi, doe mij maar *dat* broodje alsjeblieft."
Verkoper: "Helaas, dat kan niet, want dat hebben we niet meer."
Ik: .... "... Ok, nou, doe mij maar *dat* broodje dan."

De verkoper geeft me het broodje.

Verkoper: "Dat is dan 3.75 alsjeblieft."
Ik: Ik wijs naar bord waar 3.50 op staat
Verkoper: "Het was maar een geintje, sorry sorry sorry sorry!"
Ik: ...... "Lul.."
Verkoper: "Is het erg?"
Ik: "Nee, geeft niet."
Ik heb ook een enorme aversie tegen onverwachte situaties en probeer dat dan ook zoveel mogelijk te voorkomen. Check 3x of ik mijn portemonee bij me heb voordat ik wegga enzo.
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 12:01 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Ik denk dat het er aan bij heeft gedragen dat ik mijn baan verloren ben. Misschien was het wel de doorslaggevende reden. Er waren een paar dingen die niet goed gingen volgens hun. En een van de dingen was het contact met collega's. De andere redenen was dat ik niet snel genoeg was en niet nauwkeurig genoeg was.
Dat hoop ik ook. Ik heb niet voor niets een MBO-diploma gehaald.

Bij een bedrijf is een vacature binnen mijn vakgebied. Alleen nu twijfel ik of het wel verstandig is om op die vacature te gaan reageren. Een stap terug doen om misschien in de toekomst een stap vooruit te mogen doen. Het is natuurlijk beter dan thuis zitten. Maar toch twijfel ik.
Allereerst ik vind dat je erg goed bezig bent. Je bent keihard aan het werk om beter met je autisme om te gaan: respect!! (dat geldt trouwens voor veel meer mensen hier: ik wil toch even stil staan bij het feit dat we best goed bezig zijn!)

Over werk: het is altijd (?) beter om aan het werk te zijn. Dat maakt ook een betere indruk als je solliciteert voor een andere baan, ookal is je huidige werk onder je niveau. Daarnaast heb ik een dagritme nodig om goed te functioneren. Ik heb gelukkig nooit zonder werk gezeten, maar tijdens mijn afstuderen heb ik enorm aan lopen modderen en ik voelde me ook depressiever.
quote:
Op zondag 18 januari 2009 22:07 schreef Black_Tulip het volgende:

[..]

Wow, 20 jaar geleden. Hoe oud ben je dan nu eigenlijk?

[..]
Eind 30. Ik herinner me bijvoorbeeld nog dat ik als klein jongetje op een receptie een glas drinken omver stootte en hard wegrende. Dat moet in 1977 of 1978 geweest zijn... Mijn theorie is dat ik doordat ik dingen niet goed aanvoel, de dingen die ik niet goed doe zo goed mogelijk te onthouden, om zo nieuwe "blunders" te voorkomen.
quote:
Op zondag 18 januari 2009 19:13 schreef Maeghan het volgende:

[..]

Dat herken ik ook wel. Het meer na (moeten) denken over dingen die andere mensen volgens mij automatisch doen - of zo lijkt het voor mij soms tenminste.
[..]

Ik leg ook wel uit hoe bepaald gedrag ontstaat. Alleen hij vindt dat ik me kinderlijk (niet kinderachtig, kinderlijk) gedraag. Maar hij wijt dat dan aan het feit dat ik jonger ben dan hij en veel minder mee heb gemaakt, waardoor ik minder goed met dingen om kan gaan. Aan de andere kant begrijp ik dat dan soms ook weer niet, want hij moet toch ook zien dat ik compleet anders reageer dan bijv. zijn ex, die misschien wel ouder is dan ik, maar ook geen oorlog heeft mee gemaakt. Ik reageer op manieren waarvan ik achteraf ook inzie dat het niet normaal is, dat ik compleet overdrijf en in paniek raak om niks, dat ik hem soms heel onredelijk behandel op zo'n moment, etc. Waarvan ik iig de indruk heb dat dat niet 'normaal' is, op basis van wat ik weet van andere mensen, hoe mijn ouders zich gedragen, wat ik in soapseries zie, ik noem maar wat dingen. Alhoewel het natuurlijk altijd moeilijk blijft om te bepalen wat normaal is. Daar twijfel ik dan ook heel vaak over.

Autisme is sowieso een 'groot woord', want idd ik heb nog geen diagnose. Maar ik had hem toen wat laten lezen omdat ik er zoveel in herkende en ik was eigenlijk compleet verbaasd dat hij dat juist totaal niet in mij zag.
[..]

Mjah, wat B_T al zei, ik heb geen diagnose. Het is niet dat hij een door een specialist gestelde diagnose ontkent, dat zou ik ook respectloos vinden. Het is een vermoeden wat ik heb wat ik eens zou moeten laten onderzoeken (maar ja, uitstel en zo, ik ben al bijna twee jaar verhuisd en moet nog steeds een huisarts zoeken hier - ik heb drie maanden geleden het adres opgezocht, dus over een jaartje ben ik waarschijnlijk wel ingeschreven ).

Hij is verder heel lief hoor en accepteert m'n buien gewoon. Ja ok, we hebben er een paar keer ruzie door gehad (in totaal hebben we drie keer ruzie gehad in meer dan twee jaar, waarvan drie keer door mijn rariteiten), maar iedereen heeft weleens ruzie en iedereen ergert zich weleens aan de - al dan niet normale - gewoontes van een ander. Waar ik bij hem mee weg kom zonder dat we er ruzie over hebben, dat vind ik echt bizar. Ieder ander had me al honderd keer op balkon gezet. Wat dat betreft vrees ik helemaal niet voor onze toekomst, want ik heb nog nooit iemand meegemaakt die zo geduldig is en zoveel accepteert. Door hem gaat het met mij zelf ook beter, omdat hij accepteert wat ik op een bepaald moment voel en me de ruimte geeft. Mijn ex deed dat niet, waardoor ik dan compleet in paniek raakte of boos moest worden voordat ik m'n zin kreeg. Soms voel ik me ook net een dictator. Als we ergens zijn en ik wil weg, gaan we weg. Ook als hij eigenlijk had willen blijven, maakt ie er geen punt van en gaan we weg. Mijn ex heeft me weleens de hele dag en bijna de hele nacht meegesleept en maakte er nog een punt van toen ik er om vier uur 's nachts doorheen zat en naar het hotel wilde, na de hele dag drukte en mensen om me heen en zitten in een rokerig cafe (als carapatient) in een vreemde stad, terwijl ik niet zelf naar huis kon (geen rijbewijs of auto, geen openbaar vervoer en geen geld voor een taxi). Ik ben met m'n huidige vriend weleens ergens drie kwartier onderweg geweest ergens naartoe om na een kwartier alweer weg te willen. Ik voelde me er niet fijn, maar wilde dat niet zeggen omdat ik dat lullig vond voor hem, maar hij merkte het toch (dat zou m'n ex al nooit gemerkt hebben) en stelde zelf voor om weer weg te gaan en iets te gaan doen wat ik wel leuk vond (wat op zo'n moment een ramp is, want dan ben ik al zo geprikkeld dat ik niet eens meer weet wat ik wil). Dan is het echt een prestatie als je eruit weet te trekken wat ik wel wil. Wat dat betreft ben ik echt gigantisch blij met hem, dat is voor mij niet in woorden uit te drukken. Dus dat hij misschien niet 100% begrijpt wat er soms in me omgaat (of liever gezegd, waarom dat in me omgaat), daar kan ik echt niet zo mee zitten.
1. Je vorige vriend was/is een lul.
2. Je huidige vriend is lief!
3. Zou het kunnen dat je oorlogsverleden op een bepaalde manier nog doorwerkt? Qua onzekerheid, zelfvertrouwen en/of het moeilijk zonder je vriend kunnen? In dat geval is het een zeer complexe situatie: probeer uit die kluwen "onhandigheden/issues" die je nu hebt maar eens vast te stellen wat door autisme komt of door je oorlogsverleden, en in hoeverre het een van invloed is op het ander.
quote:
Op maandag 19 januari 2009 00:30 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Even verduidelijken:
Als mensen mij druk opleggen is het 11 van de 10 gevallen dat ik compleet omsla en als een saboteur ga werken (en oh, dat kan ik dan goed... ) Daarom ben ik behoorlijk blij met mijn baan waarin ik redelijk zelf mag bepalen hoeveel druk er is. Maar ik vermoed dat dat ook de reden is waarom ik tot op zeker niveau 'underachieve': meer druk is (helaas nog steeds) meer ellende, plus dat ik absoluut ook niet weet wat ik dan wel zou moeten doen. Ik zie wel dingen die ik leuk(er) vind, maar niet de minder leuke dingen die daar ook bij horen. En hoe moet je daar uberhaupt aan toekomen? Dus praat ik mijzelf maar toe dat het huidige werk goed genoeg is, dat ik toch niet de juiste opleiding heb wat trouwens ook zo is, maar waardoor anderen zich blijkbaar niet laten tegenhouden?, etc. Een soort rem, die aan de ene kant heel goed is en beschermt, maar daardoor ook kansen tegenhoudt.
Dit is echt 100% herkenbaar. Heb bijvoorbeeld tijdens mijn studie allerlei mensen geholpen met hun scriptie die door mijn toedoen (dat durf ik wel te zeggen) dan een 8 haalden. Maar over mijn eigen scriptie heb ik 1,5 jaar overgedaan voordat ik met een genade-zesje kon afstuderen. Ik kan echt beter. (nu was het ook zo dat ik niet goed in staat was de relaties met mijn begeleiders te onderhouden).

--
Ik reageer later op de rest. Ik heb het echt erg druk op mijn werk en dit topic gaat ook wel erg snel!
  donderdag 29 januari 2009 @ 23:38:17 #253
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_65551244
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 16:42 schreef Oxymoron het volgende:
Oxymoron, wat bedoel je met dat zzp? Ik werk zelf met verstandelijk gehandicapten. Toevallig hadden wij vanmorgen een teamvergadering en zijn geinformeerd over de zzp. Wat een gedoe zeg. Bij ons wonen ook mensen die geen verstandelijke beperking hebben, maar wel sociaal/emotionele problematiek, autisme, psychiatrische problematiek ed hebben.

Kort gezegd komt het dus hier op neer dat iemand een zzp van 3 kan hebben, terwijl er regelmatig uitschieters naar 5 zijn. Helaas is er 3 geiindiceerd, dus de hulpverlening is dan ook gebaseerd op 3. Dan volgt het probleem, wat doe als iemand in 5 komt; maw, waar haal je dan het geld vandaan? Bedoel je dat?
pi_65551564
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 23:38 schreef childintime het volgende:

[..]

Oxymoron, wat bedoel je met dat zzp? Ik werk zelf met verstandelijk gehandicapten. Toevallig hadden wij vanmorgen een teamvergadering en zijn geinformeerd over de zzp. Wat een gedoe zeg. Bij ons wonen ook mensen die geen verstandelijke beperking hebben, maar wel sociaal/emotionele problematiek, autisme, psychiatrische problematiek ed hebben.

Kort gezegd komt het dus hier op neer dat iemand een zzp van 3 kan hebben, terwijl er regelmatig uitschieters naar 5 zijn. Helaas is er 3 geiindiceerd, dus de hulpverlening is dan ook gebaseerd op 3. Dan volgt het probleem, wat doe als iemand in 5 komt; maw, waar haal je dan het geld vandaan? Bedoel je dat?
Ik dacht zelfstandige zonder personeel Maar het is dus zorgzwaartepakket.
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 22:04 schreef Ferrobar het volgende:

Dit is echt 100% herkenbaar. Heb bijvoorbeeld tijdens mijn studie allerlei mensen geholpen met hun scriptie die door mijn toedoen (dat durf ik wel te zeggen) dan een 8 haalden. Maar over mijn eigen scriptie heb ik 1,5 jaar overgedaan voordat ik met een genade-zesje kon afstuderen. Ik kan echt beter. (nu was het ook zo dat ik niet goed in staat was de relaties met mijn begeleiders te onderhouden).
Zoiets heb ik ook.. ik heb een stom vmbo diploma'tje gehaald. Nou, voor mij is dat nog minder waard dan een stuk gebruikt toiletpapier. Ik heb het liever niet dan wel, zegmaar. Ik zit er zo erg mee dat ik geen vwo heb kunnen doen, door mijn autisme. stom gedoe allemaal
  vrijdag 30 januari 2009 @ 00:08:39 #255
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_65552286
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 23:47 schreef Green1 het volgende:

[..]

Ik dacht zelfstandige zonder personeel Maar het is dus zorgzwaartepakket.
[..]

Zoiets heb ik ook.. ik heb een stom vmbo diploma'tje gehaald. Nou, voor mij is dat nog minder waard dan een stuk gebruikt toiletpapier. Ik heb het liever niet dan wel, zegmaar. Ik zit er zo erg mee dat ik geen vwo heb kunnen doen, door mijn autisme. stom gedoe allemaal
Waarom zet je daar een negatief icoontje bij? Ik denk dat Oxy een serieuse vraag stelde en heel graag antwoord op wil. Het is echt niet zo'n gekke vraag; zelf heb ik een PGB voor mijn kind en ook dat is continu aan verandering onderhevig. Je wordt er helemaal stapelgek van

En dat VMBO diplomaatje kan juist voor een andere ASS'er heel belangrijk zijn.....
pi_65552698
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 00:08 schreef childintime het volgende:

[..]

Waarom zet je daar een negatief icoontje bij? Ik denk dat Oxy een serieuse vraag stelde en heel graag antwoord op wil. Het is echt niet zo'n gekke vraag; zelf heb ik een PGB voor mijn kind en ook dat is continu aan verandering onderhevig. Je wordt er helemaal stapelgek van
is toch juist een positief icoontje? Ik zette dat erbij omdat ik moest lachen, omdat ik eerst dacht van waar heeft die het nou over, omdat ik dacht dat het iets anders betekende.
quote:
En dat VMBO diplomaatje kan juist voor een andere ASS'er heel belangrijk zijn.....
Ja, maar als je weet dat je veel beter kan, maar er door je autisme (en door al die stomme regeltjes) door belemmerd wordt dan is het niet zo leuk dat je alleen maar dat hebt.
  vrijdag 30 januari 2009 @ 00:30:10 #257
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_65552854
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 00:23 schreef Green1 het volgende:

[..]

is toch juist een positief icoontje? Ik zette dat erbij omdat ik moest lachen, omdat ik eerst dacht van waar heeft die het nou over, omdat ik dacht dat het iets anders betekende.
[..]

Ja, maar als je weet dat je veel beter kan, maar er door je autisme (en door al die stomme regeltjes) door belemmerd wordt dan is het niet zo leuk dat je alleen maar dat hebt.
Nee misschien niet. Maar je hebt iig iets. Er is een begin. Er zijn zovelen die helemaal niets hebben en die zoveel kunnen....

Oke, het icoontje was dus als grap bedoelt. Het is echter heel vervelend voor degenen die ermee te maken krijgen. Het is weer een duidelijk zoeken en falen van onze zorg.
pi_65554917
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 21:29 schreef Maeghan het volgende:
Ik ben ook meetable, maar voel me op zich prettiger in groepjes. En ik eet liever niet met (nieuw) gezelschap, dan voel ik me te opgelaten en kledder ik alles onder.

Overigens, misschien beetje een vreemde vraag, maar begrijpen jullie dieren ook makkelijker? Ik snap mensen soms niet, maar aan een hond zie ik meteen wat ie wil en in een heel korte tijd weet ik gewoon wat voor hond het is (rustig, druk, intelligent of juist niet, vriendelijk of juist erg humeurig, etc.).
Ik ben meer een poezenmens, maar heb wel het idee dat ik die beter aanvoel dan anderen. Ze komen ook altijd net bij mij op schoot zitten, bijvoorbeeld. Of ik zie anderen een poes aaien terwijl ik denk: "Je ziet toch dat die daar helemaal geen behoefte aan heeft?"
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 15:59 schreef Black_Tulip het volgende:
Even een update over mijn situatie trouwens.

Met werk lijkt alles langzamerhand op rolletjes te lopen. De presentatie op woensdag ging heel erg goed. Mijn tentamen op donderdag een stuk minder. Het wordt in ieder geval geen hoog cijfer meer, maar misschien nog een voldoende. Worst case scenario is: tentamen onvoldoende -> eindcijfer onvoldoende. Als ik minimaal een 4 heb gehaald, mag ik het tentamen herkansen en dan gaat alles nog goed komen denk ik

Ik heb aan de bel getrokken bij mijn contactpersoon aan de universiteit en die heeft gelijk ingegrepen. Ik heb voor 1 paper twee weken uitstel gekregen en voor de ander minstens een week (ik moet de exacte datum nog te horen krijgen). Ik heb het uitzendbureau ingelicht dat ik een persoonlijk gesprek wil hebben over "een handicap die ik altijd heb verzwegen op mijn werk". Ik heb maandag een afspraak met het uitzendbureau en met de huisarts. Op dinsdag heb ik een afspraak met de studieadviseur.
  vrijdag 30 januari 2009 @ 08:22:46 #259
66422 dutch-mamma
Silence, Exile, Cunning...
pi_65555536
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 23:47 schreef Green1 het volgende:
Ik vind dit te erg voor woorden, en ik weet helemaal wat je bedoelt.

Mijn oudste is een uitgesproken Gymnasiumkind, maar redt het vanwege zijn asperger niet op zo'n enorme middelbare school. Hij is op de basisschool kapot gepest. Helaas, dan maar VMBO

Maar... Gelukkig kreeg ik te horen, nog voor het officieel bekend was, dat er 25 km van huis een cluster-4-VWO werd geopend...! Ik heb elke dag aan de telefoon gehangen, maar het is me gelukt hem daar te krijgen!

De vraag is vele malen groter dan het aanbod, en het is een grof schandaal dat er maar een handjevol aangepaste VWO's zijn in dit land. Ze pompen miljoenen in bij voorbaat mislukte projecten als Betuwelijnen en OV-chipdingen, maar dingen die écht broodnodig zijn, zoals VWO's voor autisten, daar wordt niets aan gedaan!

Mijn zoon is "gered", maar ik kan me nog steeds superkwaad maken om de velen die buiten de boot vallen...
Never explain; your friends do not need it and your enemies will not believe you anyway. (Elbert Hubbard, US author, 1856 - 1915)
pi_65557476
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 08:22 schreef dutch-mamma het volgende:

[..]

Ik vind dit te erg voor woorden, en ik weet helemaal wat je bedoelt.

Mijn oudste is een uitgesproken Gymnasiumkind, maar redt het vanwege zijn asperger niet op zo'n enorme middelbare school. Hij is op de basisschool kapot gepest. Helaas, dan maar VMBO

Maar... Gelukkig kreeg ik te horen, nog voor het officieel bekend was, dat er 25 km van huis een cluster-4-VWO werd geopend...! Ik heb elke dag aan de telefoon gehangen, maar het is me gelukt hem daar te krijgen!

De vraag is vele malen groter dan het aanbod, en het is een grof schandaal dat er maar een handjevol aangepaste VWO's zijn in dit land. Ze pompen miljoenen in bij voorbaat mislukte projecten als Betuwelijnen en OV-chipdingen, maar dingen die écht broodnodig zijn, zoals VWO's voor autisten, daar wordt niets aan gedaan!

Mijn zoon is "gered", maar ik kan me nog steeds superkwaad maken om de velen die buiten de boot vallen...
Mijn jongste zusje is van het Gymnasium naar de HAVO gegaan omdat ze de druk enzo niet aankon. Nu is zij zelf met de HAVO gestopt omdat zij het niet aankan. Nu gaat zij volgend school jaar een MBO-opleiding tot apothekers-assistent doen. Nu hoop ik voor haar dat zij die opleiding wel aan kan een afmaakt.
Maar dat er eigenlijk helemaal geen begeleiding is voor dit soort gevallen verbaasd mij.
14 SHADES OF GREY
  vrijdag 30 januari 2009 @ 11:47:57 #261
191398 sweetlady-o
Beroepslurker
pi_65561290
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 08:22 schreef dutch-mamma het volgende:

[..]

Mijn zoon is "gered"
Gelukkig maar, het VMBO is echt geen pretje voor een autist geloof me. Juist de minder slimme mensen zijn geneigd om te pesten lijkt het wel.
Gefeliciteerd ik heb in je topic gepost.
pi_65561455
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 11:47 schreef sweetlady-o het volgende:

[..]

Gelukkig maar, het VMBO is echt geen pretje voor een autist geloof me. Juist de minder slimme mensen zijn geneigd om te pesten lijkt het wel.
Er wordt overal gepest. Alleen op het VMBO doen ze het harder en aggressiever dan op de HAVO of het VWO. Op de HAVO en het VWO wordt op een veel subtieler manier gepest.
Zelfs door volwassen mensen op de werkvloer wordt nog gepest.
Ik ben op het MBO gepest. En dat was dusdanige vervelend dat ik nu nooit meer met mijn pesters wil samenwerken. Tenzij zij oprecht en gemeend sorry zeggen.
14 SHADES OF GREY
  vrijdag 30 januari 2009 @ 13:24:33 #263
188877 Stupendous76
pi_65564463
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 06:45 schreef Ferrobar het volgende:

[..]

Ik ben meer een poezenmens, maar heb wel het idee dat ik die beter aanvoel dan anderen. Ze komen ook altijd net bij mij op schoot zitten, bijvoorbeeld. Of ik zie anderen een poes aaien terwijl ik denk: "Je ziet toch dat die daar helemaal geen behoefte aan heeft?"
[..]

Die ervaring ken ik en eigenlijk is dat wel raar: ik begrijp wel wat dieren denken en voelen, maar mensen: ho maar.
Repent, Pray, Forgive
pi_65565672
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 13:24 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Die ervaring ken ik en eigenlijk is dat wel raar: ik begrijp wel wat dieren denken en voelen, maar mensen: ho maar.
Ik heb dus totaal niks met dieren. Ja alleen als er een stukje van een dier op mijn bord ligt als ik aan het eten ben. Voor de rest laten dieren mij volkomen koud.
14 SHADES OF GREY
pi_65568700
Ferrobar: ik schreef het niet duidelijk, als ik het zo teruglees... Mijn vriend heeft een oorlogsverleden en hij denkt dat hij daardoor anders met dingen om heeft leren gaan en dat ik dus 'kinderlijker' kon blijven omdat ik dat niet heb. Alhoewel het bij mij thuis ook weleens op de derde wereldoorlog leek en ik denk dat dat idd wel invloed heeft gehad ja

En de problemen bij het schrijven van een scriptie (problemen met ordenen) waren voor mij de reden om mijn opleiding niet af te (kunnen) maken. De begleiding bij mijn studie bestond ongeveer uit "mail maar als je een hoofdstuk af hebt". Uiteindelijk ben ik begonnen met een onderwerp, dat vond m'n begeleider te ingewikkeld (*mompelt iets over de lat hoog leggen en perfectionisme*), toen ben ik van onderwerp veranderd, toen lukte het weer niet. Toen ben ik van masterprogramma veranderd, naar de opleiding vertalen, waar je nog met een vertaling kon afstuderen, maar dat hebben ze veranderd in het jaar dat ike raan begon, dus toen moest ik toch een scriptie schrijven. Toen heb ik een onderwerp gekozen, maar ik had een 'begeleider' die niet eens reageerde op m'n emails (die fijne vent reageerde alleen op mensen die hij mocht volgens mij en heeft ervoor gezorgd dat iemand uit mijn jaar een uitliep omdat ie de scriptie gewoon een half jaar op de plank heeft laten liggen - om even duidelijk te maken wat ik precies bedoel met een gebrek aan begeleiding). Uiteindelijk ben ik toen weer terug gegaan naar m'n eerste masterprogramma en tweede onderwerp), heb vervolgens een driekwartjaar ingeschreven gestaan zonder echt wat te doen. Uiteindelijk heb ik een hoofdstukindeling kunnen maken (daar heb ik dus ca. een half jaar over gedaan) en toen ben ik gestopt, omdat ik op dat moment zo gestresst was dat ik letterlijk last kreeg van paniekaanvallen als iemand het woord scriptie maar noemde en ik niet in m'n onderzoeksmateriaal kon lezen zonder last te krijgen van hyperventilatie.

En als je dan denkt dat je er vanaf bent, krijg je in 2009 een brief dat je in 2006 te veel verdiend hebt (ja, want ik stond tot begin 2007 ingeschreven, maar werkte in november 2006 al fulltime omdat ik eigenlijk al bedacht had dat ik wilde stoppen met studeren) en dus alles moet terugbetalen voor je OV-jaarkaart, met een maximum van wat je te veel verdiend hebt. Kortom gewoon het hele bedrag van 78 euro per halve maand en dat voor het hele jaar . Zo word je tenminste je halve leven achtervolgd door iets waarvan je het toch al ultiem kut vond dat het niet wou lukken en waarvan je flink ingewreven is dat je daardoor nogal een teleurstelling bent, terwijl je ook al iedere dag geconfronteerd werd met je slechtbetaalde loserbaan, waardoor je niet eens geld hebt om dat geld van de OV-kaart terug te betalen.
Sanity is (not) statistical
pi_65571943
Wat ik hier zoveel teruglees is dat mensen ontzettend veel gepest zijn. Ik heb dat dus totaal niet ervaren. Ben ik hiermee een uitzondering of spreken ongepesten zich niet uit hier?
  vrijdag 30 januari 2009 @ 16:49:23 #267
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_65571955
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 23:38 schreef childintime het volgende:

Ja ik bedoelde, de zorgzwaartepaketten, ik ben zelf op 7 ingezet. Maar ik snap niet goed, hoe ik dat moet zien in de dagelijkse, praktijk.
De bewoners krijgen wel nog, een gesprek, met de mentor en de orthopedagoog, waarin ze alles uit gaan leggen. Maar dat zal nog wel even, duren.
Er is geen land over dat ik nog ontdekken kan. Er is alleen het eiland dat ik heet. - Ted van Lieshout
OUD Gouden Toetsenbord Award 2010!
pi_65572114
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 16:49 schreef Nicolaas_Copernicaars het volgende:
Wat ik hier zoveel teruglees is dat mensen ontzettend veel gepest zijn. Ik heb dat dus totaal niet ervaren. Ben ik hiermee een uitzondering of spreken ongepesten zich niet uit hier?
Ik ben op het LOM en de MAVO eigenlijk helemaal nooit gepest. Alleen een tijdje op het MBO. Verder ben ik buiten school ook wel gepest maar daar trok ik mij niks van aan.
14 SHADES OF GREY
  vrijdag 30 januari 2009 @ 19:04:13 #269
188877 Stupendous76
pi_65575813
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 16:49 schreef Nicolaas_Copernicaars het volgende:
Lichtelijk, en dan niet actief tegen mij, alleen als ze dachten dat ik er niet achter kon komen. Op de een of andere manier durfden/durven ze dat niet
Repent, Pray, Forgive
  zaterdag 31 januari 2009 @ 01:22:08 #270
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_65586930
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 16:49 schreef Oxymoron het volgende:

[..]

Ja ik bedoelde, de zorgzwaartepaketten, ik ben zelf op 7 ingezet. Maar ik snap niet goed, hoe ik dat moet zien in de dagelijkse, praktijk.
De bewoners krijgen wel nog, een gesprek, met de mentor en de orthopedagoog, waarin ze alles uit gaan leggen. Maar dat zal nog wel even, duren.
Het heeft te maken met de begeleiding die je nodig hebt en het aantal uren daarvan. De instelling probeert je zo hoog mogelijk in te zetten (klinkt nogal debiel, alsof je een kaartspel bent... ) omdat zij naarmate je hoger zit, meer geld voor je krijgen. Echter, in het verleden kon bv het geld van de ene klant ook voor de andere gebruikt worden. Alles werd dus uit 1 grote pot betaald. Dat kan nu niet meer. Als jij lekker in je vel zit en goed functioneert dan zit je bv in 3. Gaat het echter niet goed met je en heb je veel begeleiding nodig, een orthopedagoog, meer uren aan woonbegeleiders, dan kom je bv in 4 of 5.

Met de huidige regeling (de ZZP dus), wordt je per jaar ingeschaald. Als je dus ingeschaald wordt voor 3, en je hebt na bv een maand of 4 ineens ZZP 5 ( meer begeleiding; een orthopedagoog)nodig, dan moet de instelling dat uit eigen zak gaan betalen. De "overschotten" van het geld van andere inwoners mag niet meer gebruikt worden daarvoor. Ieder uur wat voor jouw ZZP betaald is, moet ook verantwoord worden door de instelling. Als jij dus een ZZP van 4 uur hebt gekregen en de instelling moet aan het eind van het jaar verantwoording afleggen en daaruit blijkt dat je het aantal uren begeleiding en ondersteuning van ZZP 3 hebt gehad, dan moet de instelling dat geld terug betalen.

Ws heb je dus ook al vernomen dat je in een AWBZ instelling vanaf nu zelf een aanvullende ziektekostenverzekering moet gaan nemen. Voorheen werd dit volledig vergoedt door de AWBZ. Maar nu niet meer. Dus voor tandartskosten, een bril moet je zelf nu bij verzekerd zijn.
pi_65589097
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 01:54 schreef Black_Tulip het volgende:

[..]

Mijn verwondingen/schade door fietsongelukken: kapotte bril + glas in gezicht en zeven hechtingen; blauwe plekken en schrammen bij diverse ongelukken; kapot geschaafde knie; kapotte voorvork van fiets; 1000 euro krasschade aan een auto en een andere fietser een gebroken been bezorgen. En er zal vast meer zijn, maar meer kan ik me even niet herinneren.

Bij mij gaat het verkeer goed, alleen als ik al pratend met iemand over straat loop let ik niet goed op.
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 17:11 schreef DeHovenier het volgende:
8 april heb ik een intakegesprek met een psychiater in opleiding... ik had liever een ervarener iemand
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 17:15 schreef Re het volgende:

[..]

die zijn juist lekker vers, moderner en vol goede moed joh
Er zitten ook voordelen aan mensen die vers van de opleiding komen. Ze zijn vaak wat gemotiveerder en hebben de laatste inzichten meegekregen. Daar tegenover staat dat ze niet kunnen putten uit werkervaring.
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 18:38 schreef Nicolaas_Copernicaars het volgende:

[..]

Ik heb op dit moment een psychiater die eindelijk komt met opmerkingen die kloppen.
[..]
pi_65589667
Volgens mij is dit al een keer langs gekomen in dit forum. Er is toch een detacheringsbureau dat zich specialiseerd op mensen met autisme?
14 SHADES OF GREY
pi_65590666
quote:
Op vrijdag 14 november 2008 14:37 schreef Ferrobar het volgende:
[..]

Tot een paar weken terug hoorde ik op BNR regelmatig een reclame van een een of ander detacheringsburo dat “mensen met een gebruiksaanwijzing” wilde plaatsen bij bedrijven. Er waren 2 verschillende reclames. Een met een meisje (weet niet meer wat die had) en een met een autistische jongen. "wanneer kan ik beginnen?" was zijn tekst. En ene Ellen was zijn begeleider. Herkent iemand dit?

Ik heb het geprobeerd te googlen maar kwam niks tegen, wel iets anders waar je wellicht wat aan hebt.

Ik herinner me nog iets over testen in de ICT; dat er een speciaal buro is voor autistische ICT testers.
Zie hier.

Nog een.

En er was nog een bedrijf dat zich had toegelegd op het detacheren van autisten, maar die kan ik niet meer vinden.
[..]
pi_65590747
Dankje Ferro.
14 SHADES OF GREY
pi_65591382
Je hebt ook nog Itist, voor mensen met Autisme die in de IT (willen) werken.
Children of the night. What music they make.
pi_65591415
Ik snap niet echt waarom mensen overstappen naar een lager niveau omdat ze VWO 'niet aan kunnen' als ze wel intelligent genoeg zijn? Komt dat door de pesters? Op het VMBO heb je daarmee toch evenveel (of wel erger) problemen? Of is het de studiedruk die er dan niet meer bij kan?

Ik heb namelijk gewoon wel mijn VWO gedaan in de zes jaar die ervoor staat, en dat op een normale middelbare school.
pi_65591532
quote:
Op zaterdag 31 januari 2009 11:51 schreef Black_Tulip het volgende:
Ik snap niet echt waarom mensen overstappen naar een lager niveau omdat ze VWO 'niet aan kunnen' als ze wel intelligent genoeg zijn? Komt dat door de pesters? Op het VMBO heb je daarmee toch evenveel (of wel erger) problemen? Of is het de studiedruk die er dan niet meer bij kan?

Ik heb namelijk gewoon wel mijn VWO gedaan in de zes jaar die ervoor staat, en dat op een normale middelbare school.
Ik spreek nu namens mij zusje die van het Gymnasium naar de HAVO is gegaan. Zo ver ik weet werd ze niet gepest. Maar mijn zusje kon de druk van alles op school niet aan. Als zij een verslag moest schrijven raakte zij het overzicht kwijt en dat soort dingen. Daardoor werd ze dus danig gestresst dat ze niet meer naar school wilde. Het Gymnasium waar mijn zusje heen deed niks aan begeleiding en adviseerde mijn zusje en mijn ouders dat het misschien beter was als zij naar de HAVO zou gaan.
Terwijl mijn zusje wel een VWO advies had.
14 SHADES OF GREY
pi_65591728
De middelbare school is dan ook niet leuk. Ik heb mezelf vaak naar school moeten schoppen. Verslagen waren bij mij ook een doffe ellende (totdat ze dan af waren, want dan bleek het allemaal mee te vallen).

Ik snap gewoon niet wat het zoveel erger maakt. Aan de andere kant werd ik door mijn school juist in de gaten gehouden en denk ik niet dat mijn ouders mij zouden hebben toegelaten om dan maar HAVO te gaan doen.
pi_65591844
quote:
Op zaterdag 31 januari 2009 12:07 schreef Black_Tulip het volgende:
De middelbare school is dan ook niet leuk. Ik heb mezelf vaak naar school moeten schoppen. Verslagen waren bij mij ook een doffe ellende (totdat ze dan af waren, want dan bleek het allemaal mee te vallen).

Ik snap gewoon niet wat het zoveel erger maakt. Aan de andere kant werd ik door mijn school juist in de gaten gehouden en denk ik niet dat mijn ouders mij zouden hebben toegelaten om dan maar HAVO te gaan doen.
Mijn zusje kon het gewoon niet meer aan en aangezien haar school geen begeleiding wilde hield het daar dan ook op. Nu is mijn zusje ook gestopt met de HAVO omdat de druk en het gepest te veel is geworden voor haar.
Het is echt erg voor mijn zusje ze wil wel maar kan het gewoon niet.
14 SHADES OF GREY
  zaterdag 31 januari 2009 @ 12:13:40 #280
66422 dutch-mamma
pi_65591884
quote:
Op zaterdag 31 januari 2009 11:51 schreef Black_Tulip het volgende:

Mijn zoon zou het sowieso niet redden op een gewone middelbare school, omdat ze zo enorm groot zijn. Hij redt het daar sociaal/emotioneel echt niet, heeft daarom cluster 4 nodig. En nou zijn er véél VMBO-cluster 4 scholen, maar in heel Nederland maar een handjevol cluster 4 vwo's. Helaas, want de vraag is enorm!!! Dus verdwijnen er veel potentiële VWO-ers die beter af zijn in een cluster 4 naar het VMBO en presteren beneden hun niveau...

Hij zit nu op het cluster-4-VWO en redt het uitstekend! Er is een handelingsplan, individuele aandacht, zeer kleine klassen, hoewel ik niet weet of ze allemaal iets autistisch hebben wordt er wel veel aandacht aan besteed, de mentoren zijn alert op pesten en reageren zeer adequaat, kortom: wij zijn gelukkig!
Never explain; your friends do not need it and your enemies will not believe you anyway. (Elbert Hubbard, US author, 1856 - 1915)
  zaterdag 31 januari 2009 @ 12:17:35 #281
66422 dutch-mamma
pi_65591964
Even een huishoudelijke mededeling

Ik ben momenteel erg druk met van alles en nog wat, en ook de komende dagen is dat zo. Het kan dus gebeuren dat ik niet meer kan reageren op iedereen. Ik zal het proberen te doen als ik weer wat beter in mijn tijd zit, maar ik ben bang dat ik zelfs dan niet overal op kan reageren, anders zit ik te lang aan de laptop.

Mocht iemand me iets vragen en geen antwoord krijgen: het is niets persoonlijks! Het is puur tijdgebrek, waardoor ik niet iedereen de aandacht kan geven waar ze recht op hebben!
pi_65593183
quote:
Op zaterdag 31 januari 2009 12:11 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Mijn zusje kon het gewoon niet meer aan en aangezien haar school geen begeleiding wilde hield het daar dan ook op. Nu is mijn zusje ook gestopt met de HAVO omdat de druk en het gepest te veel is geworden voor haar.
Het is echt erg voor mijn zusje ze wil wel maar kan het gewoon niet.
Erg vervelend... Wat gaat ze nu doen?
pi_65593201
quote:
Op zaterdag 31 januari 2009 12:13 schreef dutch-mamma het volgende:
Hij zit nu op het cluster-4-VWO en redt het uitstekend! Er is een handelingsplan, individuele aandacht, zeer kleine klassen, hoewel ik niet weet of ze allemaal iets autistisch hebben wordt er wel veel aandacht aan besteed, de mentoren zijn alert op pesten en reageren zeer adequaat, kortom: wij zijn gelukkig!
pi_65596054
quote:
Op zaterdag 31 januari 2009 13:03 schreef Black_Tulip het volgende:

[..]

Erg vervelend... Wat gaat ze nu doen?
Volgend school jaar gaat ze aan een opleiding tot apothekers-assistent beginnen.

Heb jij of iemand anders nog tips voor haar om de stress die ze van school gaat tegen te gaan?
14 SHADES OF GREY
pi_65599759
Hoi allemaal!
Een paar weken geleden heeft mijn vriend de diagnose pdd-nos gekregen. Ongeveer een jaar geleden besloot hij zich te laten onderzoeken omdat we allebei het idee hadden dat er iets niet helemaal snor zat bij hem. Het lukte hem niet om studies te volgen en om werk te krijgen. Verder kon hij totaal niet omgaan met emotionele buien van mij, ze mondden bijna altijd uit in ruzie omdat ik vond dat hij ongevoelig was.
Toen hij de diagnose kreeg laatst, was ik eerst opgelucht omdat ik nu begreep waar bepaald gedrag vandaan kwam, en omdat hij nu misschien hulp kan krijgen die hij nodig heeft.
Toch is er sindsdien opeens een gapend gat tussen ons ontstaan en hebben we deze middag min of meer besloten uit elkaar te gaan. Ik ben hier helemaal kapot van, ik hou nog steeds zo veel van hem...

Ik snap niet waarom die stomme diagnose opeens alles heeft veranderd tussen ons, toen hij het 'stempel' pdd-nos nog niet had hadden we het zo fijn samen... Ik wil zo graag proberen onze relatie te laten werken, maar het lijkt nu echt over.

Zijn er hier mensen die dit herkennen, of mensen die ondanks een autistische stoornis bij zichzelf of bij de partner toch een prima relatie hebben?
Tyler: Could be worse. A woman could cut off your penis while you're asleep and toss it out the window of a moving car
Jack: There's always that.
pi_65600714
Lijkt me sterk dat het opeens een probleem is tussen jullie als hij alleen een diagnose heeft gekregen? Het hangt toch niet van die diagnose zelf af dat het niet meer zo botert tussen jullie
Children of the night. What music they make.
pi_65601024
quote:
Op zaterdag 31 januari 2009 18:00 schreef DeHovenier het volgende:
Lijkt me sterk dat het opeens een probleem is tussen jullie als hij alleen een diagnose heeft gekregen? Het hangt toch niet van die diagnose zelf af dat het niet meer zo botert tussen jullie
Nee, daarom snap ik het ook niet. Hij zegt dat ie niet weet of hij wel geboren is om een relatie te hebben, omdat ze tot nu toe allemaal zijn stukgelopen op dezelfde dingen. Hij zegt dat hij niet weet of hij wel echt verliefdheid voelt, of dat het meer de aandacht is waar hij gelukkig van wordt zeg maar. Ik heb het idee dat hij nu hij een diagnose heeft denkt dat een relatie gewoon niet voor hem is weggelegd en dat hij absoluut geen zin heeft om daar tijd en moeite in te steken. Of dat hij mij er gewoon niet bij kan hebben op het moment.

Maar ik moet ook eerlijk zijn, ik weet niet of ik er voor de rest van mijn leven genoeg aan heb om met iemand te zijn die misschien niet eens echt van mij houdt, maar meer van de aandacht en liefde die ik hem geef. Tot de diagnose heb ik altijd geloofd dat hij echt van mij hield, nu ben ik in twijfel gebracht...
Tyler: Could be worse. A woman could cut off your penis while you're asleep and toss it out the window of a moving car
  zaterdag 31 januari 2009 @ 18:14:02 #288
262 Re
Kiss & Swallow
pi_65601098
quote:
Op zaterdag 31 januari 2009 18:00 schreef DeHovenier het volgende:
het kan het bekende kwartje zijn dat is gevallen (de spreekwoordelijke dan)
pi_65601225
quote:
Op zaterdag 31 januari 2009 18:14 schreef Re het volgende:

[..]

het kan het bekende kwartje zijn dat is gevallen (de spreekwoordelijke dan)
Daar lijkt het wel op ja. Ik vind het zo frustrerend omdat we hiervoor altijd overal uitkwamen en het leuk hadden samen, en dat dat nu opeens niet meer lijkt te kunnen, alleen omdat er nu een naam aan zit.
  zaterdag 31 januari 2009 @ 18:33:07 #290
262 Re
Kiss & Swallow
pi_65601635
quote:
Op zaterdag 31 januari 2009 18:18 schreef M_Frohike het volgende:

[..]

Daar lijkt het wel op ja. Ik vind het zo frustrerend omdat we hiervoor altijd overal uitkwamen en het leuk hadden samen, en dat dat nu opeens niet meer lijkt te kunnen, alleen omdat er nu een naam aan zit.
het zal ongetwijfeld met verwerken te maken hebben en de behoefte om het een plekkie te geven, laat iig aan hem merken dat hij er niet alleen voor hoeft te staan, maar wees je ervan bewust dat zo'n diagnose een grote inpact heeft op iemand, althans iig bij hem
pi_65601759
quote:
Op zaterdag 31 januari 2009 18:33 schreef Re het volgende:

[..]

het zal ongetwijfeld met verwerken te maken hebben en de behoefte om het een plekkie te geven, laat iig aan hem merken dat hij er niet alleen voor hoeft te staan, maar wees je ervan bewust dat zo'n diagnose een grote inpact heeft op iemand, althans iig bij hem
Ja dat denk ik ook, al laat hij er niks van merken en wuift hij iedere poging om erover te praten weg. Daarbij krijg ik heel erg het gevoel dat hij al min of meer afscheid van mij heeft genomen. Ik krijg nauwelijks nog contact meer met hem.
  zaterdag 31 januari 2009 @ 18:37:39 #292
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_65601770
tvp.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_65601782
heh? ik deed ff iets fout..
  zondag 1 februari 2009 @ 02:25:05 #294
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_65614786
quote:
Op zaterdag 31 januari 2009 11:57 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Ik spreek nu namens mij zusje die van het Gymnasium naar de HAVO is gegaan. Zo ver ik weet werd ze niet gepest. Maar mijn zusje kon de druk van alles op school niet aan. Als zij een verslag moest schrijven raakte zij het overzicht kwijt en dat soort dingen. Daardoor werd ze dus danig gestresst dat ze niet meer naar school wilde. Het Gymnasium waar mijn zusje heen deed niks aan begeleiding en adviseerde mijn zusje en mijn ouders dat het misschien beter was als zij naar de HAVO zou gaan.
Terwijl mijn zusje wel een VWO advies had.
Ja, dat ervaar ik met dochter precies zo. Ze kan de druk gewoon niet aan. Allerlei vakken tegelijkertijd en voor alle vakken andere opdrachten...... Als zij een verslagje moet schrijven dan kost dat haar zoveel energie (om alles ook goed en logisch te doen), dat ze geen energie meer over heeft om nog eens bv Engels te gaan leren......Ze ervaart dan zo'n enorme stress, dat ze er gewoon letterlijk ziek van wordt.

Zij wordt niet gepest en kan zich redelijk staande houden, maar het is de hoeveelheid opdrachten en haar tempo wat haar opbreekt. Dochter kreeg dan advies voor VMBO tl, maar inmiddels doet ze VMBO bbl, omdat ze gewoon de druk van tl niet aan kon.
pi_65615090
Begeleiding is heel belangrijk bij scholing bij elke vorm van autisme.
De meeste klassen bestaan tegenwoordig uit 20/30 personen wat funest is als je wat extra "aandacht" nodig hebt.

Indien de begeleiding wel aanwezig is (Kleinere klassen etc) is er een grote kans dat de desbetreffende persoon zich ontplooit!
Neehj ik spreekdt geen Nederlanders.
140 threads? I don't even have a 3rd of that, you're a fucking whore.
pi_65618600
Vrijdag ben ik naar het singlesfeest van Relatieplanet geweest met een aantal mensen van Fok!. Het was opzich best wel leuk. Alleen ik vond het daar erg druk en het geluid stond heel erg hard. Te hard om met elkaar te kunnen praten.
Alleen zou ik nooit naar zoiets gaan. Niets voor mij. Maar met een groepje is best wel een keer leuk om zoiets te doen.
Misschien ga ik een volgende keer weer. Alleen dan wel als ik wat minder stress enzo heb want de combinatie van stress en drukte was mij eigenlijk te veel.
14 SHADES OF GREY
pi_65620918
quote:
Op zaterdag 31 januari 2009 17:30 schreef M_Frohike het volgende:
Toch is er sindsdien opeens een gapend gat tussen ons ontstaan en hebben we deze middag min of meer besloten uit elkaar te gaan. Ik ben hier helemaal kapot van, ik hou nog steeds zo veel van hem...

Ik snap niet waarom die stomme diagnose opeens alles heeft veranderd tussen ons, toen hij het 'stempel' pdd-nos nog niet had hadden we het zo fijn samen... Ik wil zo graag proberen onze relatie te laten werken, maar het lijkt nu echt over.

Zijn er hier mensen die dit herkennen, of mensen die ondanks een autistische stoornis bij zichzelf of bij de partner toch een prima relatie hebben?
Het spijt me voor jullie dat de diagnose de aanleiding is geweest om uit elkaar te gaan. Het hoeft niet zo te gaan, maar misschien is het nu beter voor hem.

Ik heb nu zelf al bijna vijf jaar een relatie met ThE_ED. We hebben zo af en toe onze problemen, maar mijn autisme is niet specifiek een issue. Hoogstens komt het voor dat mijn vriend zich aan een eigenschap van mij ergert en dat we niet weten of die eigenschap autisme is of niet.
pi_65621057
quote:
Op zaterdag 31 januari 2009 18:11 schreef M_Frohike het volgende:

[..]

Maar ik moet ook eerlijk zijn, ik weet niet of ik er voor de rest van mijn leven genoeg aan heb om met iemand te zijn die misschien niet eens echt van mij houdt, maar meer van de aandacht en liefde die ik hem geef. Tot de diagnose heb ik altijd geloofd dat hij echt van mij hield, nu ben ik in twijfel gebracht...
Dit vind ik toch echt de meest belachelijke beredenering die er bestaat. Wat een onnozelaar ben je toch als je zo denkt...

Houden van is een of ander bovennatuurlijk verschijnsel dat alleen gebeurt bij "normale" mensen...? Mijn god, ik hoop dat je iemand anders zoekt, want waarschijnlijk verdient hij iemand die een stuk intelligenter is en daarmee de mogelijkheid heeft om rationeler te denken.
pi_65621288
quote:
Op zondag 1 februari 2009 13:23 schreef Nicolaas_Copernicaars het volgende:

[..]

Dit vind ik toch echt de meest belachelijke beredenering die er bestaat. Wat een onnozelaar ben je toch als je zo denkt...

Houden van is een of ander bovennatuurlijk verschijnsel dat alleen gebeurt bij "normale" mensen...? Mijn god, ik hoop dat je iemand anders zoekt, want waarschijnlijk verdient hij iemand die een stuk intelligenter is en daarmee de mogelijkheid heeft om rationeler te denken.
Zo gek is het anders niet dat ze dat zegt hoor. Je wil niet weten hoe vaak ik zelf getwijfeld heb hoe liefde werkt bij mij, of ik wel echt van mensen houd. Het is geen bovennatuurlijk verschijnsel, maar het is wederom iets dat in de hersenen plaats vindt. Als er in de hersenen van een autist al zoveel anders geregeld wordt, wie wil dan zeggen dat een autist op een zelfde manier liefde ervaart als anderen?
pi_65621617
quote:
Op zondag 1 februari 2009 13:29 schreef Black_Tulip het volgende:

[..]

Zo gek is het anders niet dat ze dat zegt hoor. Je wil niet weten hoe vaak ik zelf getwijfeld heb hoe liefde werkt bij mij, of ik wel echt van mensen houd. Het is geen bovennatuurlijk verschijnsel, maar het is wederom iets dat in de hersenen plaats vindt. Als er in de hersenen van een autist al zoveel anders geregeld wordt, wie wil dan zeggen dat een autist op een zelfde manier liefde ervaart als anderen?
Het is zeker niet gek dat ze dat zegt, anders stoorde ik me er niet constant aan. Iemand houdt van iemand om redenen die er voor hem/haar toe doen. Als zij er niet tegen kan dat hij niet houdt van haar zoals zij van hem houdt, dan is dat haar fout. Zij ziet immers niet in dat 'haar manier van houden van' niet beter of slechter is dan 'zijn manier van houden van'.

Als je liever iemand hebt die alles hetzelfde doet als jezelf, dan moet je een spiegel kopen. Iedereen doet dingen op zijn eigen unieke manier en zelfs je spiegelbeeld wijkt daarvan af.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')