quote:BEDRIJFSNIEUWS
- Sligro, jaarcijfers 2008, 07.30 uur
- ABP, rendement KW4 2008
- PFZW, rendement KW4 2008
MACRO-ECONOMISCH NIEUWS
- NL, werkloosheid (oktober-december), CBS, 9.30 uur
- NL, consumentenvertrouwen, januari, 09.30 uur
- EU, industriele orders, november, 11.00 uur
- EU, betalingsbalans, derde kwartaal, 11.00 uur
- VS, huizenbouw, december, 14.30 uur
- VS, wekelijkse steunaanvragen, t/m 17 jan, 14.30 uur
- VS, olievoorraden, t/m 16 jan, 17.00 uur
Op basis van mijn ervaringen uit het verleden:quote:
Dikke 2% in de plus momenteel... Je denkt dat we het niet droog houden vandaag?quote:Op donderdag 22 januari 2009 09:14 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Op basis van mijn ervaringen uit het verleden:
Als je iets (longs) te verkopen hebt, zou ik dat zeker doen
quote:Op donderdag 22 januari 2009 10:19 schreef pberends het volgende:
http://www.rtl.nl/compone(...)athijs.avi_plain.xml
Beursupdate 17:30: financials bepalen beurzen: AEX -1%
Veelo: "We gaan naar Mathijs van Nieuw... euh Mathijs... Mathijs... euhhh" Na de reactie van Mathijs Bouman verbetert hij zich.
Hou je shorts maar lekker, koop nog wat bij en wacht...quote:AMSTERDAM (Dow Jones)--De AEX noteert donderdag 1,5% hoger en maakt daarmee een pas op de plaats, "mogelijk omdat de Amerikaanse futures donderdag duiden op een lagere opening waarmee de winst van woensdag al weer wordt ingeleverd. Er wordt niet doorgekocht in Amsterdam", zegt handelaar Rob Koenders van Harmony Vermogensbeheer. "Dat impliceert dat er nog steeds veel twijfel in de markt is. Wat we zien is absoluut geen herstel, maar hooguit een technisch herstel, de zoveelste", aldus Koenders. Hij verwacht dat de AEX de ontwikkelingen op Wall Street nauwgezet zal blijven volgen. De aandacht gaat wat hem betreft uit naar met name de steunaanvragen en ten tweede de huizenbouwcijfers van de VS. De AEX noteert rond 10.30 uur op 241,27 punten. (ANS)
Wat een profeet!quote:Hij verwacht dat de AEX de ontwikkelingen op Wall Street nauwgezet zal blijven volgen.
Ja, want de VS dicteert ons nog steedsquote:Op donderdag 22 januari 2009 10:39 schreef pberends het volgende:
[..]
Wat een profeet!
Ik vind het eigenlijk echt te triest voor woorden dat mensen aandelen gaan kopen omdat de futures of beurzen in de VS stijgen.
GMTAquote:Op donderdag 22 januari 2009 10:39 schreef M.Melandri het volgende:
''Hij verwacht dat de AEX de ontwikkelingen op Wall Street nauwgezet zal blijven volgen''
Geniaal deze man![]()
Ik snap niet dat mensen meer heil in een aandeel zien als Wall Street stijgt. Het is gewoon een totaal onzinnige gedachtegang. Je spreekt gewoon met jezelf af dat een bepaalde prijs goed is, en laat je koop niet afhangen van wat er gebeurd aan de andere kant van de oceaan. Maar goedquote:Op donderdag 22 januari 2009 10:42 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Ja, want de VS dicteert ons nog steeds
blijkbaar.
Ik wil je er nog wel even op wijzen dat je Alcoa, Mittal en Nyrstar zelf ook op die manier koppelde toen de jaarcijfers van de eerstgenoemde bekend werden.quote:Op donderdag 22 januari 2009 10:45 schreef pberends het volgende:
[..]
Ik snap niet dat mensen meer heil in een aandeel zien als Wall Street stijgt. Het is gewoon een totaal onzinnige gedachtegang. Je spreekt gewoon met jezelf af dat een bepaalde prijs goed is, en laat je koop niet afhangen van wat er gebeurd aan de andere kant van de oceaan. Maar goed.
Klopt, maar dat ging over jaarcijfers van een branchegenoot. Niet over het feit dat je aandelen gaat kopen omdat de futures in de VS stijgen. Dat slaat echt nergens op.quote:Op donderdag 22 januari 2009 10:52 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Ik wil je er nog wel even op wijzen dat je Alcoa, Mittal en Nyrstar zelf ook op die manier koppelde toen de jaarcijfers van de eerstgenoemde bekend werden.
Dan denk ik: dan ben je te laat met aandelen kopen. Je kan beter aandelen kopen als de beurs zakt nietquote:Op donderdag 22 januari 2009 10:56 schreef floris.sp het volgende:
Nou kijk maar naar de grafiek van de AEX en de DOW de afgelopen 5jaar en je ziet dat de lijn zowat gelijk loopt. Dus de futures volgen en Wallstreet volgen is geen gek idee.
Nu blijft hij ff steken bij weerstand op 17,45, hopelijk stoomt hij hierna door. Wel mooi om te zien dat het blijft liggen bij negatieve beurs en bij positieve beurs stijgt het gewoon meequote:
Vind ik ook wel grappig als futures hele dag +1% staan ofzo en opening valt dan tegen zie je gelijk enorme verkoopgolfquote:Op donderdag 22 januari 2009 10:59 schreef pberends het volgende:
[..]
Dan denk ik: dan ben je te laat met aandelen kopen. Je kan beter aandelen kopen als de beurs zakt niet.
Maandverwachting klopte ongeveer, maar de jaarverwachting klopte voor geen reet. Kunnen die gasten weer niet rekenen ofzo?quote:22-01-2009 11:00:00 Eurozone orders industrie nov -4,5% (maand); -26,2% (jaar)
22-01-2009 11:00:00 Eurozone orders industrie nov verwachting was -4,7% (maand)
22-01-2009 11:00:00 Eurozone orders industrie nov verwachting was -20,2% (jaar)
Maand en jaar wijkt weer eens af.quote:Eurozone orders industrie nov -4,5% (maand); -26,2% (jaar) 11:00:00
Eurozone orders industrie nov verwachting was -4,7% (maand) 11:00:00
Eurozone orders industrie nov verwachting was -20,2% (jaar) 11:00:00
Dat iedereen hetzelfde doet wil niet zeggen dat er een gegronde logica achter zit behalve dat de rest het ook doet.quote:Op donderdag 22 januari 2009 10:56 schreef floris.sp het volgende:
Nou kijk maar naar de grafiek van de AEX en de DOW de afgelopen 5jaar en je ziet dat de lijn zowat gelijk loopt. Dus de futures volgen en Wallstreet volgen is geen gek idee.
quote:NL consumentenvertrouwen januari daalt naar -30 - CBS
22-1-2009 9:45:00
AMSTERDAM (Dow Jones)--Het vertrouwen van de Nederlandse consument is in januari licht gedaald, nadat het sentiment in december voor het eerst in tijden iets verbeterde. Dit blijkt donderdag uit cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).
Het consumentenvertrouwen is in januari 2 punten gedaald ten opzichte van de stand in december, naar -30. Vooral over het economisch klimaat waren consumenten pessimistischer, zegt het CBS.
Consumenten hebben weinig vertrouwen in de ontwikkeling van de Nederlandse economie. De deelindicator economisch klimaat zakte voor de vierde achtereenvolgende maand en kwam uit op -61, waarmee de indicator terug is op het niveau van begin 2003.
Daarnaast houden Nederlanders rekening met een scenario van deflatie. Het aantal consumenten dat verwacht dat de komende twaalf maanden de prijzen zullen dalen is volgens het CBS "aanzienlijk" toegenomen. Van de ondervraagden verwacht 17% dat de prijzen de komende twaalf maanden zullen afnemen. Niet eerder lag dit percentage zo hoog.
quote:NL werkloosheid oktober-december 2008 licht gestegen - CBS
22-1-2009 9:49:00
AMSTERDAM (Dow Jones)--De werkloosheid in Nederland is eind 2008 licht toegenomen. Dit blijkt donderdag uit de nieuwste cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).
De cijfers over de periode oktober-december tonen aan dat er nog steeds sprake is van een krappe arbeidsmarkt in Nederland. In deze periode waren gemiddeld 285.000 personen werkloos, wat overeenkomt met 3,7% van de beroepsbevolking, aldus het CBS.
Daarmee is het werkloosheidspercentage licht gestegen ten opzichte van de driemaandsperiode daarvoor, september-november. Toen was 3,6% van de beroepsbevolking werkloos.
In vergelijking met de periode oktober-december 2007 is de werkloosheid gedaald. Toen bedroeg de werkloosheid nog 4,0%.
De CBS cijfers laten zien dat de werkloosheid eind 2008 is begonnen op te lopen, waardoor er een einde is gekomen aan ruim drie jaar durende daling van de werkloosheid.
Gemiddeld telde Nederland in 2008 304.000 werklozen. Dat is 40.000 werklozen minder dan in 2007.
De werkzame beroepsbevolking nam over 2008 toe met 151.000 personen tot gemiddeld ruim 7,4 miljoen. De arbeidsparticipatie kwam in 2008 uit op 70,3%, dat is 1,0 procentpunt meer dan in 2007. De participatie is vooral gestegen onder vrouwen en ouderen, zo meldt het CBS.
Dank, hier op mn werk is het allemaal wat moeilijker volgen dan mn vorige project... Die indus. orders had ik al gezien, zie ikquote:Op donderdag 22 januari 2009 11:47 schreef ItaloDancer het volgende:
Eurozone orders industrie nov -4,5% (maand); -26,2% (jaar)
Eurozone orders industrie nov verwachting was -4,7% (maand)
Eurozone orders industrie nov verwachting was -20,2% (jaar)
[..]
[..]
quote:
Aegon praat niet met Nederlandse staat over steun
(Novum/Dow Jones) - Aegon nv praat momenteel niet met het ministerie van Financiën over een eventuele nieuwe kapitaalinjectie.Dit meldt het Financieele Dagblad donderdag op basis van uitspraken van topman Alexander Wynaendts woensdag tijdens zijn bezoek aan Turkije. Eerder kreeg Aegon een kapitaalinjectie van de Nederlandse overheid van EUR3 miljard.
Aegon bezoekt Turkije momenteel omdat het in het land wil groeien. Turkije heeft een bevolking van circa 75 miljoen mensen die gemiddeld 29 jaar oud zijn, aldus het FD.
Volgens de krant wil Aegon zijn naamsbekendheid in het land onder andere vergroten via de naamsbekendheid van voetbalclub Ajax waar het sinds 1 juli 2008 hoofdsponsor van is.
quote:Op donderdag 22 januari 2009 11:11 schreef M.Melandri het volgende:
Ik vind het koersdoel van Ben Pang voor ASML ¤170 nog mooier
De handel in futures is ook vrij dun natuurlijk. Die futures zeggen mij niet zoveel.quote:Op donderdag 22 januari 2009 11:05 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Vind ik ook wel grappig als futures hele dag +1% staan ofzo en opening valt dan tegen zie je gelijk enorme verkoopgolf
Je had gelijkquote:Op donderdag 22 januari 2009 10:37 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Hou je shorts maar lekker, koop nog wat bij en wacht...
Goeie vraagquote:
(is alleen het eerste deel van het bericht)quote:Nokia boekt lager dan verwachte winst en omzet in KW4
22-01-2009 12:36:00
AMSTERDAM (Dow Jones)--Nokia, 's werelds grootste producent van mobiele telefoons, heeft in het vierde kwartaal van 2008 de winst met 69% zien dalen.
Het Finse concern rapporteerde donderdag een nettowinst van EUR576 miljoen, tegen EUR1,84 miljard een jaar eerder. Analisten waren uitgegaan van een winstdaling tot EUR977 miljoen.
pfff, dat dalen gaat me veel te makkelijk om nu al afscheid te nemen van mijn shorts. Misschien gaat 't vandaag weer iets omhoog, maar dan gaan de beurzen morgen weer verder omlaag.quote:Op donderdag 22 januari 2009 12:42 schreef lammegiraf het volgende:
wat nu? dal bereikt voor vandaag?
Ik zit met hetzelfde maar ben bang dat ik te gulzig aan het worden ben, had de SS224 weer weg moeten doen op 1,55quote:Op donderdag 22 januari 2009 12:44 schreef SjonLok het volgende:
[..]
pfff, dat dalen gaat me veel te makkelijk om nu al afscheid te nemen van mijn shorts. Misschien gaat 't vandaag weer iets omhoog, maar dan gaan de beurzen morgen weer verder omlaag.
en dat waren al mijn longs die ik gisteren kocht, ik vertrouw het niks met sHELL. Ze staan nu nog 1.20% hoger maar ik zie ze vandaag nog wel in de min eindigen.quote:Op donderdag 22 januari 2009 12:50 schreef edwinh het volgende:
zo mijn SL shell 16.90 verkocht , zekere voor het onzekere toch nog 19% rendement in halve dag
quote:VS wekelijkse hypotheekaanvragen met 9,8% gedaald - MBA
22-01-2009 13:17:00
AMSTERDAM (Dow Jones)--In de Verenigde Staten zijn de hypotheekaanvragen vorige week afgenomen ten opzichte van de week daarvoor. Dat blijkt donderdag uit gegevens van de Mortgage Bankers Association (MBA).
De index voor het aantal hypotheekaanvragen daalde in de week eindigend op 16 januari met 9,8%, ten opzichte van de week ervoor, tot een niveau van 1.195,3. De index voor aanvragen voor herfinanciering daalde met 12,4%, terwijl de nieuwe aanvragen met 2,5% stegen.
De gegevens van de Mortgage Bankers Association worden sinds 1990 wekelijks gepubliceerd. Het onderzoek beslaat ongeveer de helft van de Amerikaanse particuliere markt voor woonhypotheken
Is dit een voorteken dat de nieuwe golf met options arms , prime en vooral Alt A's eraan zit te komen......quote:
Ik denk eerder dat een stijging van het aantal hypotheken dat inhoudt. Een daling lijkt mij meer duiden op dat banken voorzichtiger zijn met het uitlenen van geld.quote:Op donderdag 22 januari 2009 13:35 schreef edwinh het volgende:
[..]
Is dit een voorteken dat de nieuwe golf met options arms , prime en vooral Alt A's eraan zit te komen......
edit. ik lees het verkeerd, minder herfinancieringsaanvragen, nog effe wachten dus.
quote:MARKET COMMENT: AEX raakt winst grotendeels kwijt
22-01-2009 13:43:00
AMSTERDAM (Dow Jones)--De AEX levert zijn dagwinst donderdag in nadat de graadmeter rond 11.30 uur een draai maakte. "ING, dat eerder op de dag flink hoger noteerde, levert een deel van die winst in en onder andere dat zet de AEX lager", aldus vermogensbeheerder Maurice Eeken van TE-Effecten. ING geldt als een zwaargewicht in de index. Andere grote fondsen als Shell en ArcelorMittal houden hun winst wel vast en houden daarmee ook de AEX op peil. Eeken stelt dat de grondstoffenmarkt in de gaten moet worden gehouden. "Het verdient aanbeveling om nu al uit te kijken naar producten om daar straks positie op in te nemen", zegt Eeken in de verwachting dat daar op termijn rendementen te behalen zijn. De omzetten zijn donderdag redelijk. De AEX noteert donderdag rond 13.40 uur 0,2% hoger op 238,14 na een voorlopig hoogste notering op 243,21 punten. (ANS)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |