abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65291939
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 18:45 schreef Monidique het volgende:
De PVV-ideologie is een haatvolle, en www.pvv.nl is een fascistische website.

Wat is er precies haatvol en fascistisch aan?
pi_65292018
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 18:45 schreef Hamilcar het volgende:

[..]

Dat heeft hier vrij weinig mee te maken. Het OM vervolgd lieden als ze denken dat deze persoon ook veroordeeld kunnen en gaan worden. Het is hun baan en taak om de expertise te hebben dit te kunnen beoordelen en de taak van de rechter om een eind oordeel te vellen. Nu wordt er dus een schijnvertoning opgevoerd om een minderheid een bepaald gevoel te geven.

Blijkbaar heeft praten, discussieren en zaken ophelderen bij deze minderheid geen zin en moet er een poppenkast worden opgevoerd.
Wilders heeft het recht op een vrije meningsuting. Maar de de minderheid heeft geen recht om beklag te doen en hun geschil met Wilders op een rechtens aangewezen manier te beslechten door een objectief derde partij? Het moet wel van twee kanten komen.
pi_65292090
Het gerechtshof te Amsterdam heeft dat gezegd, Hephaistos. Één gerechtshof wel te verstaan van de vele die Nederland kent en tot nu toe is er geen geweest van de andere hoven aangaande deze kwestie. Ook rechters zijn vaak geliëerd aan een politieke stroming, gedachtegoed of partij alhoewel zij dit stil houden. Toevallig is de PvdA al jarenlang de grootste partij in Amsterdam en is volgens het nieuws de PvdA het volledig eens en zeer enthusiast over het besluit van het Amsterdamse gerechtshof.

Sorry hoor, maar ze hebben toch alle schijn tegen. Ik blijf erbij dat dit een schijnvertoning is.
pi_65292137
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 18:53 schreef Space-Chinees het volgende:

[..]

Wilders heeft het recht op een vrije meningsuting. Maar de de minderheid heeft geen recht om beklag te doen en hun geschil met Wilders op een rechtens aangewezen manier te beslechten door een objectief derde partij? Het moet wel van twee kanten komen.
Ik zeg niet dat zij dat recht niet hebben. In tegendeel, maar het OM heeft tot nu toe besloten dat wat Wilders doet door de beugel kan en hebben hem dus nog niet voor de rechtbank gedaagd. Nu vertelt dus het gerechtshof te Amsterdam dat zij dit <wel> moeten doen. Beetje apart, niet?
  woensdag 21 januari 2009 @ 18:59:11 #203
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_65292212
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 18:55 schreef Hamilcar het volgende:

Sorry hoor, maar ze hebben toch alle schijn tegen. Ik blijf erbij dat dit een schijnvertoning is.
Haha, ja met zulke argumenten heeft iedereen de schijn tegen... 'Ja uhh het zal wel een wanvertoning zijn, want ja uhh al die rechters zijn hartstikke links joh!'
pi_65292228
quote:
Het gerechtshof te Amsterdam heeft dat gezegd, Hephaistos. Één gerechtshof wel te verstaan van de vele die Nederland kent en tot nu toe is er geen geweest van de andere hoven aangaande deze kwestie. Ook rechters zijn vaak geliëerd aan een politieke stroming, gedachtegoed of partij alhoewel zij dit stil houden. Toevallig is de PvdA al jarenlang de grootste partij in Amsterdam en is volgens het nieuws de PvdA het volledig eens en zeer enthusiast over het besluit van het Amsterdamse gerechtshof.

Uhm, het Gerechtshof gaat er pas over indien er bezwaar is gedaan tegen het niet vervolgen. En dat kon alleen in Amsterdam.
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 21 januari 2009 @ 19:00:35 #205
12646 Oom_Agent
 Heee.......stop es ff......!!
pi_65292260
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 18:53 schreef Space-Chinees het volgende:

[..]

Inderdaad, de tegenhangers van Wilders worden even gerust gesteld. Ik ben benieuwd naar de felle reacties, demonstraties, optochten, bijeenkomsten, intifada's als Wilders er zonder straf vanaf komt.
Wat zijn we aan het doen ???
pi_65292267
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 18:59 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Haha, ja met zulke argumenten heeft iedereen de schijn tegen... 'Ja uhh het zal wel een wanvertoning zijn, want ja uhh al die rechters zijn hartstikke links joh!'
Zie de reactie, boven je.
Ineens besluiten ze dat hij wel vervolgd moet worden..
pi_65292289
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 19:00 schreef Oom_Agent het volgende:

[..]

Inderdaad, de tegenhangers van Wilders worden even gerust gesteld. Ik ben benieuwd naar de felle reacties, demonstraties, optochten, bijeenkomsten, intifada's als Wilders er zonder straf vanaf komt.
Net zoals bij de film Fitna toen in Nederland? Helaas kwam die natte droom van Wilbers-aanhangers toen ook niet uit.
Allah Al Watan Al Malik
pi_65292304
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 19:00 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

[..]

Dat doen ze niet ineens. Dat doen ze naar aanleiding van bezwaar.
Allah Al Watan Al Malik
pi_65292327
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 19:00 schreef Oom_Agent het volgende:

[..]

En als hij wel gestraft wordt gebeurd er helemaal niets...
Of er komen weet ik veel hoeveel rechtzaken omdat iemand iets beledigends gezegd heeft.
pi_65292341
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 19:01 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dat doen ze niet ineens. Dat doen ze naar aanleiding van bezwaar.
Okay.
  woensdag 21 januari 2009 @ 19:03:25 #211
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_65292356
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 19:00 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

[..]

Er zijn twee verschillende 'ze'. De ene 'ze' vond dat ie niet vervolgd hoefde te worden, maar die werden overruled door de andere 'ze' die vond dat het wel moest.

Daar is verder niets vreemds of hypocriets aan, dat gebeurt wel vaker.
pi_65292367
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 19:02 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

[..]

En als hij wel gestraft wordt gebeurd er helemaal niets...
Of er komen weet ik veel hoeveel rechtzaken omdat iemand iets beledigends gezegd heeft.
Hij kan in beroep gaan. We zitten in Nederland, niet in Timboektoe.
Allah Al Watan Al Malik
pi_65292393
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 19:03 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Hij kan in beroep gaan. We zitten in Nederland, niet in Timboektoe.
Ja tuurlijk kan hij in beroep en wat als hij dan nog steeds strafbaar is?
pi_65292407
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 19:03 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Er zijn twee verschillende 'ze'. De ene 'ze' vond dat ie niet vervolgd hoefde te worden, maar die werden overruled door de andere 'ze' die vond dat het wel moest.

Daar is verder niets vreemds of hypocriets aan, dat gebeurt wel vaker.
Ja, zag het al..
pi_65292417
Ik quote het nieuwsartikel dat gepost is op de frontpage van Fok! dan nog maar eens:
quote:
Het Openbaar Ministerie (OM) moet Geert Wilders toch vervolgen voor anti-islamitische uitspraken die hij de afgelopen jaren heeft gedaan. Daarnaast moet de strafrechter oordelen over de vergelijking die de politicus trok tussen de islam en het nazisme. Het gerechtshof in Amsterdam heeft dat vandaag bekendgemaakt.

Het gerechtshof vindt dat de uitspraken over de islam en moslims een "redelijk vermoeden van schuld" van Wilders opleveren en daarom vindt het dat de stafrechter erover moet oordelen. Het gaat het hof daarbij niet alleen om de inhoud van de uitspraken, maar ook de wijze van presenteren. "Hij deed dat heftig, met niet aflatende herhaling en zijn formuleringen hebben een radicale strekking", aldus het hof.

Eerder had het OM aangegeven niks strafbaars te zien in Wilders' uitspraken in de Volkskrant, in een column en in de film Fitna. Diverse personen en organisaties hadden aangifte gedaan tegen de PVV-politicus wegens discriminatie en aanzetten tot haat. Zij klaagden bij het hof over het besluit van justitie Wilders niet te vervolgen.
Het OM wordt dus verteld door het Amsterdams gerechtshof dat zij alsnog Wilders moeten vervolgen. Ik ga mijn eerdere posts niet nog eens herhalen en eerlijk waar, ik kan er echt best mee leven als je het niet met me eens bent of het niet in gedachten kan vinden
pi_65292486
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 19:05 schreef Hamilcar het volgende:
Ik quote het nieuwsartikel dat gepost is op de frontpage van Fok! dan nog maar eens:
[..]

Het OM wordt dus verteld door het Amsterdams gerechtshof dat zij alsnog Wilders moeten vervolgen. Ik ga mijn eerdere posts niet nog eens herhalen en eerlijk waar, ik kan er echt best mee leven als je het niet met me eens bent of het niet in gedachten kan vinden
Ja, dat is logisch. Dat komt omdat er bezwaar is gedaan bij het Gerechtshof te Amsterdam (dat is de enige locatie waar men bezwaar kon doen tegen de beslissing van het OM om Wilders niet te vervolgen). Dus dat hof moet dan oordelen over de vraag of de beslissing van het OM wel of niet terecht was. Het Hof vindt uiteindelijk van niet, dus moet het OM vervolgen. Het is allemaal zeer duidelijk en dit soort controlerende taken van andere instanties komen op overheidsniveau/bestuursniveau erg vaak voor.

Sterker nog, het staat ook in de laatste zin van het bericht. (het bezwaar)
Allah Al Watan Al Malik
pi_65292544
quote:

Ja, als jij gelooft dat de rechterlijke macht gelieerd is aan politieke partijen, dan klinkt het alsof je bij voorbaat al het vertrouwen in het systeem heb verloren. En dan kom je inderdaad tot de conclusie dat dit alles een schijnvertoning ook is. In zekere mate zit er natuurlijk een politieke agenda achter. Natuurlijk zit het de raadsheren van het gerechtshof niet koud dat het hier om de beslissing gaat om een volksvertegenwoordiger te vervolgen en dat zij daarmee een algemeen signaal kunnen afgeven. Maar zo werkt het systeem. Het vertrouwen dat de rechter onafhankelijk en objectief oordeelt. Als je niet in die notie gelooft, dan valt er niet veel tegenin te brengen.
pi_65292545
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 19:04 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

[..]

Ja tuurlijk kan hij in beroep en wat als hij dan nog steeds strafbaar is?
Dan gaat ie in cassatie.
Allah Al Watan Al Malik
pi_65292576
Tja Amsterdam .wel weer erg toevallig.
Links kan tevreden zijn, met dank aan het "onafhankelijke" gerechtshof.
Niet geschoten is altijd mis..
Ach Margrietje, de Rozen zullen bloeien..
pi_65292600
Hallo, het kon alleen bij Amsterdam. Dat zeg ik nu al 20x.
Allah Al Watan Al Malik
pi_65292622
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 19:09 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dan gaat ie in cassatie.
Ik bedoel eigenlijk wat als hij niet verder meer kan procederen en dus strafbaar is?
Denk jij dat het volk daar mee akkoord gaat?
pi_65292650
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 19:11 schreef Mutant01 het volgende:
Hallo, het kon alleen bij Amsterdam. Dat zeg ik nu al 20x.
en dat Amsterdam zo oordeelt is geen toeval denk ik
pi_65292668
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 19:12 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

[..]

Ik bedoel eigenlijk wat als hij niet verder meer kan procederen en dus strafbaar is?
Ze zullen wel moeten. Wat is dat nou weer voor onzin?
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 21 januari 2009 @ 19:14:29 #224
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_65292687
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 19:12 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

[..]

Het volk heeft altijd de kans om zulke dingen te veranderen in de wetgeving, zolang daar een meerderheid voor is. Maar zolang het bij 10% blijft die heel hard schreeuwen, hebben ze het maar te accepteren
pi_65292739
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 19:13 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ze zullen wel moeten. Wat is dat nou weer voor onzin?
Burgers kunnen ook ongehoorzaam worden.
Als ik zo bepaalde reacties lees op vele sites zijn veel mensen er niet blij mee.
pi_65292746
Echt een schande vind ik het. Eindelijk is er eens een keer iemand die de waarheid over die achterlijke kliek durft uit te spreken en nu wordt hij vervolgd. Hoe kan een land zichzelf nog meer naar de vernieling helpen?
pi_65292763
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 19:16 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

[..]

Als ik zo bepaalde reacties lees op vele sites zijn veel mensen er niet blij mee.
Nee, dat zal best. Bij elke uitspraak is er een partij die er niet blij mee is. Zo is het leven nu eenmaal. Vooralsnog zie ik alleen schreeuwerige tokkies die niet weten hoe het rechtsstelsel in NL werkt.
Allah Al Watan Al Malik
pi_65292849
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 19:17 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Nee, dat zal best. Bij elke uitspraak is er een partij die er niet blij mee is. Zo is het leven nu eenmaal. Vooralsnog zie ik alleen schreeuwerige tokkies die niet weten hoe het rechtsstelsel in NL werkt.
Maar er is ook altijd een grens tot hoever zaken worden geaccepteerd. En als die grens wordt overschreden, dan komen mensen in opstand. Dat zal op dit terrein onderhand wel eens een keer mogen wat mij betreft. Je gaat toch niet hulpeloos toekijken hoe je eigen land om zeep wordt geholpen door idealen van geitenwollensokken?
  woensdag 21 januari 2009 @ 19:21:14 #229
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_65292901
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 15:46 schreef snowgoon het volgende:
Van de PVV site. Daar is het eerste toneelstukje al:
[..]

Wij mogen niet vervolgd worden want we kunnen de advocaat niet betalen
quote:
[..] Als je je mening geeft loop je het risico vervolgd te worden [..]
No shit .

En verder, de PVV krijgt tonnen van de Tweede Kamer.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_65292953
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 19:17 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Die "schreeuwerige tokkies" kunnen ook een keer lastig gaan worden, krijgen ze dan ook buurthuizen of denk je dat de ME ze hard aanpakken?

En dat heeft natuurlijk niet alleen met dit soort dingen te maken, het is een opstapeling van gebeurtenissen.
pi_65292956
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 19:19 schreef servus_universitas het volgende:

[..]

Maar er is ook altijd een grens tot hoever zaken worden geaccepteerd. En als die grens wordt overschreden, dan komen mensen in opstand. Dat zal op dit terrein onderhand wel eens een keer mogen wat mij betreft. Je gaat toch niet hulpeloos toekijken hoe je eigen land om zeep wordt geholpen door idealen van geitenwollensokken?
Voor een opstand heb je wel de aandacht nodig van de middenklasse. Die ziet vooralsnog niets in de ideeën van Wilders. We hebben het hier niet over een grote mainstream partij.
Allah Al Watan Al Malik
pi_65292995
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 19:22 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

[..]

Die "schreeuwerige tokkies" kunnen ook een keer lastig gaan worden, krijgen ze dan ook buurthuizen of denk je dat de ME ze hard aanpakken?

En dat heeft natuurlijk niet alleen met dit soort dingen te maken, het is een opstapeling van gebeurtenissen.
De schreeuwerig tokkies hebben eveneens buurthuizen en kroegen, maar ik zie de relevantie daarvan niet bij deze discussie. Je kan wel blijven hopen op een soort van opstand, maar dat hoor ik al sinds uhmm het jaar 2000.
Allah Al Watan Al Malik
pi_65293013
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 19:22 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Voor een opstand heb je wel de aandacht nodig van de middenklasse. Die ziet vooralsnog niets in de ideeën van Wilders. We hebben het hier niet over een grote mainstream partij.
Genoeg mensen uit de middenklasse die op Wilders stemmen, juist zelfs..
pi_65293046
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 19:24 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

[..]

Genoeg mensen uit de middenklasse die op Wilders stemmen, juist zelfs..
Genoeg, maar relatief gezien zeer weinig, daar gaat het om. Net zoals dat er genoeg moslim-extremisten zijn, maar relatief zeer weinig. Begrijp?
Allah Al Watan Al Malik
pi_65293068
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 19:23 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

De schreeuwerig tokkies hebben eveneens buurthuizen en kroegen, maar ik zie de relevantie daarvan niet bij deze discussie. Je kan wel blijven hopen op een soort van opstand, maar dat hoor ik al sinds uhmm het jaar 2000.
Hopen niet maar als het een aantal dingen zou veranderen in dit land...
En zoals ik al zei het gaat niet alleen hierom, denk ook aan de belastingverhogingen enz.
Mensen raken steeds meer kwijt en hebben dus steeds minder te verliezen, dat zijn de lastigste.
pi_65293138
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 19:26 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

[..]

En zoals ik al zei het gaat niet alleen hierom, denk ook aan de belastingverhogingen enz.
Mensen raken steeds meer kwijt en hebben dus steeds minder te verliezen, dat zijn de lastigste.
Wij hebben het te goed, dat is wat het probleem is.
Allah Al Watan Al Malik
pi_65293151
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 19:09 schreef Space-Chinees het volgende:

[..]

Ja, als jij gelooft dat de rechterlijke macht gelieerd is aan politieke partijen, dan klinkt het alsof je bij voorbaat al het vertrouwen in het systeem heb verloren. En dan kom je inderdaad tot de conclusie dat dit alles een schijnvertoning ook is. In zekere mate zit er natuurlijk een politieke agenda achter. Natuurlijk zit het de raadsheren van het gerechtshof niet koud dat het hier om de beslissing gaat om een volksvertegenwoordiger te vervolgen en dat zij daarmee een algemeen signaal kunnen afgeven. Maar zo werkt het systeem. Het vertrouwen dat de rechter onafhankelijk en objectief oordeelt. Als je niet in die notie gelooft, dan valt er niet veel tegenin te brengen.
Nee, ik heb best vertrouwen in de rechtstaat. Het probleem is alleen dat rechters (en anderen) altijd enige kleur zullen houden en dat dit in hun werk naar voren zal komen. Zolang dit niet teveel is is dit te accepteren en een pragmatisch mens moet nu eenmaal toegeven dat het ook niet anders kan.

Zoals ik al eerder zei, ik mag nu gewoon even mij gal spuwen en azijnzeiken. Misschien dat jouw beurt over een paar maanden weer komt
pi_65293207
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 19:28 schreef Hamilcar het volgende:

[..]

Nee, ik heb best vertrouwen in de rechtstaat. Het probleem is alleen dat rechters (en anderen) altijd enige kleur zullen houden en dat dit in hun werk naar voren zal komen. Zolang dit niet teveel is is dit te accepteren en een pragmatisch mens moet nu eenmaal toegeven dat het ook niet anders kan.

Zoals ik al eerder zei, ik mag nu gewoon even mij gal spuwen en azijnzeiken. Misschien dat jouw beurt over een paar maanden weer komt
Gelukkig hebben we daarvoor als controlemiddel nog het Hof en de Hoge Raad. En als het echt allemaal way too biased is, het EHRM.
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 21 januari 2009 @ 19:32:59 #239
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_65293292
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 19:26 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

[..]

Nederlanders zijn er koning in om over alles een opstand uit te roepen, maar in de praktijk komt er nooit iets van terecht

Hoe vaak ik mensen al niet heb horen roepen "Dat we nu echt eens in opstand moeten komen tegen... benzineprijzen / belastingen / rookverbod / strafmaat / allochtonen / politie-optreden / achterkamertjes / wachtlijsten / drugsbeleid* En er komt nooit iets van terecht.

*Streep door wat niet van toepassing is
pi_65293370
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 19:32 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Nederlanders zijn er koning in om over alles een opstand uit te roepen, maar in de praktijk komt er nooit iets van terecht

Hoe vaak ik mensen al niet heb horen roepen "Dat we nu echt eens in opstand moeten komen tegen... benzineprijzen / belastingen / rookverbod / strafmaat / allochtonen / politie-optreden / achterkamertjes / wachtlijsten / drugsbeleid* En er komt nooit iets van terecht.

*Streep door wat niet van toepassing is
Klopt, en daar is de staat maar al te blij mee, zoals ik al zei mensen hebben veels te veel te verliezen, de enige keer dat ik een soort van opstand heb gezien was na Fortuyn.
  woensdag 21 januari 2009 @ 19:38:18 #241
39631 GoeRoe86
Libera eas de ore leonis!
pi_65293463
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 19:16 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

[..]

Noem het burgelijke ongehoorzaamheid. Straattuig noem ik het. Stuur het leger erop af!
  woensdag 21 januari 2009 @ 19:38:24 #242
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_65293468
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 19:35 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

[..]

Klopt, en daar is de staat maar al te blij mee, zoals ik al zei mensen hebben veels te veel te verliezen, de enige keer dat ik een soort van opstand heb gezien was na Fortuyn.
En wat zag je toen? Een handjevol mensen dat op het Binnenhof stond te schelden.

Opstand komt er pas als mensen écht ontevreden zijn, als ze geen eten meer hebben, ze hun rekeningen niet meer kunnen betalen, als onschuldigen bij bosjes de gevangenis invliegen, de werkeloosheid op 25% staat, dat soort dingen. Echt niet als een kamerlid veroordeeld wordt tot een boete hoor.
pi_65293574
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 19:38 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

En wat zag je toen? Een handjevol mensen dat op het Binnenhof stond te schelden.

Opstand komt er pas als mensen écht ontevreden zijn, als ze geen eten meer hebben, ze hun rekeningen niet meer kunnen betalen, als onschuldigen bij bosjes de gevangenis invliegen, de werkeloosheid op 25% staat, dat soort dingen. Echt niet als een kamerlid veroordeeld wordt tot een boete hoor.
Daarom zei ik ook een soort van

En nee dat zei ik toch ook niet, ik zei dat meerdere dingen meespelen.
  woensdag 21 januari 2009 @ 19:43:37 #244
39631 GoeRoe86
pi_65293687
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 19:40 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

[..]

Daarom zei ik ook een soort van

En nee dat zei ik toch ook niet, ik zei dat meerdere dingen meespelen.
Maar stel dat het zogenaamde volk in opstand komt. Is dan ineens bewezen dat Wilders niet vervolgd mocht worden. Of dat Wilders geen strafbare feiten heeft gepleegd. Moet de rechtsorde zich laten chanteren door een meute? Ik dacht het niet.
  woensdag 21 januari 2009 @ 19:46:52 #245
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_65293818
Ik snap het niet helemaal. 'Haatimams' -feitelijk mensen die hun mening uiten- moeten volgens Wilders het land uit, maar nu loopt hij te huilen als diezelfde stok hem slaat?

Pleit Wilders soms niet voor vrijheid van meningsuiting, maar voor vrijheid van meningsuiting van Wilders?
pi_65293832
Je hebt je aan de wet te houden...
pi_65293856
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 19:43 schreef GoeRoe86 het volgende:

[..]

Maar stel dat het zogenaamde volk in opstand komt. Is dan ineens bewezen dat Wilders niet vervolgd mocht worden. Of dat Wilders geen strafbare feiten heeft gepleegd. Moet de rechtsorde zich laten chanteren door een meute? Ik dacht het niet.
De Rechtstaat heeft zich al laten chanteren door te zwichten voor zwaar gesubsidieerde actiegroepen wier hooddoel het was om Wifders vervolgd te krijgen.

Net was er zo'n Ubermensch op TV. Hij weet het verschil tussen goed en fout.
  woensdag 21 januari 2009 @ 19:48:13 #248
39631 GoeRoe86
pi_65293877
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 19:46 schreef Yildiz het volgende:
Ik snap het niet helemaal. 'Haatimams' -feitelijk mensen die hun mening uiten- moeten volgens Wilders het land uit, maar nu loopt hij te huilen als diezelfde stok hem slaat?

Pleit Wilders soms niet voor vrijheid van meningsuiting, maar voor vrijheid van meningsuiting van Wilders?
Hij vind dat zijn uitspraken wel kunnen en dat de uitspraken van de imams niet kunnen. De rechter gaat zich nu eens fijn buigen over de vraag of de uitspraken van Wilders kunnen!
  woensdag 21 januari 2009 @ 19:48:40 #249
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_65293898
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 19:16 schreef servus_universitas het volgende:
Echt een schande vind ik het. Eindelijk is er eens een keer iemand die de waarheid over die achterlijke kliek durft uit te spreken en nu wordt hij vervolgd. Hoe kan een land zichzelf nog meer naar de vernieling helpen?
In Nederland leven we in een rechtsstaat. En kan je gedrag getoetst worden door een rechter. Dat is geen schande. Maar een van de fundamenten van de maatschappij wat voorkomt dat de maatschappij vervalt in anarchie, wetteloosheid en waar iedereen maar denkt te kunnen doen wat hij of zij wil. Dat voorkomt juist dat een land zich naar de vernieling helpt. Kortom het is wachten op het oordeel van de rechter.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidġ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_65293907
Na Fortuyn een opstand? Welnee, dat waren gewoon een handjevol bouwvakkers die het toelatingsexamen voor de supportersvereniging van ADO niet hadden gehaald.
pi_65293921
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 19:43 schreef GoeRoe86 het volgende:

[..]

Doen ze toch al dagelijks?
  woensdag 21 januari 2009 @ 19:49:57 #252
39631 GoeRoe86
pi_65293948
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 19:47 schreef qonmann het volgende:

[..]

De Rechtstaat heeft zich al laten chanteren door te zwichten voor zwaar gesubsidieerde actiegroepen wier hooddoel het was om Wifders vervolgd te krijgen.

Mooi verhaal. Ik leg het anders uit: Het hof heeft in deze dezelfde mening als andere mensen waaronder de CDA, de stichting Nederland Bekent Kleur enz...
  woensdag 21 januari 2009 @ 19:50:18 #253
39631 GoeRoe86
pi_65293965
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 19:49 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

[..]

Doen ze toch al dagelijks?
Want?
  woensdag 21 januari 2009 @ 19:52:20 #254
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_65294029
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 19:48 schreef GoeRoe86 het volgende:

[..]

Hij vind dat zijn uitspraken wel kunnen en dat de uitspraken van de imams niet kunnen. De rechter gaat zich nu eens fijn buigen over de vraag of de uitspraken van Wilders kunnen!
Ja, dat is leuk, maar waarom huilt hij daar dan over?

Waarom zegt hij dan niet 'net zoals de rechter over uitingen van een -naar de termen van Wilders- 'haatimam', die ik het land uit wil hebben, oordeelt, zal de rechter over mijn uitingen oordelen'.?

Nee, meneer Wilders moet gelijk weer huilen dat je niet zomaar elke mening kunt hebben zonder voor de rechter te komen. Like duh, hij staat er zelf achter als het om 'haatimams' gaat.

Als hij nu de mening van 'haatimams' zou verdedigen omwille de vrijheid van meningsuiting, dan zou het natuurlijk een ander verhaal zijn.
  woensdag 21 januari 2009 @ 19:53:48 #255
39631 GoeRoe86
pi_65294090
Ga je Wilders nu betichten van hypocrisie? Nee toch zeker!

ik hoop dat je door mijn sarcasme leest
pi_65294097
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 19:50 schreef GoeRoe86 het volgende:

[..]

Want?
Niet echt door een meute trouwens.
  woensdag 21 januari 2009 @ 19:54:38 #257
39631 GoeRoe86
pi_65294118
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 19:53 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

[..]

Niet echt door een meute trouwens.
Dan blijft mijn post dus staan...
  woensdag 21 januari 2009 @ 19:54:40 #258
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_65294120
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 19:53 schreef GoeRoe86 het volgende:
Ga je Wilders nu betichten van hypocrisie? Nee toch zeker!

ik hoop dat je door mijn sarcasme leest
Dankje voor de hint.
  woensdag 21 januari 2009 @ 19:55:45 #259
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_65294160
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 19:50 schreef GoeRoe86 het volgende:

[..]

Want?
Omdat die meute onze wetgevers aanstelt?
  woensdag 21 januari 2009 @ 19:56:53 #260
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_65294195
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 19:47 schreef qonmann het volgende:

[..]

Nooit van de scheiding van de machten gehoord zeker.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidġ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_65294248
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 19:49 schreef GoeRoe86 het volgende:

[..]

Mooi verhaal. Ik leg het anders uit: Het hof heeft in deze dezelfde mening als andere mensen waaronder de CDA, de stichting Nederland Bekent Kleur enz...
Yep zonder al die gesubsidieerde stichtingen zou het Hof die mening wellicht niet hebben.
Ze hebben gewoon de gezegd ..ach zo vele mensen die een proces willen ..laten we maar ja zeggen ( met in hun achterhoofd dat dit de PvdA ook goed uitkwam)
pi_65294256
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 19:46 schreef Yildiz het volgende:

Dat is inderdaad gewoon het probleem van Wilders en van intolerante moslims die nu op hun bed staan te springen van geluk. Wilders, en intolerante moslims, eisen zelf de volledige vrijheid op om hun mening te uiten, en terecht (meningen horen in een publiek debat), maar weigeren te accepteren dat anderen van dezelfde vrijheid gebruik kunnen maken om hun intolerantie te prediken. Het verkondigen van intolerantie tegen gedrag van anderen is niet verboden en moet ook niet verboden worden. Dus van Wilders horen dat de vrijheid van meningsuiting zo onbeperkt mogelijk moet zijn is ironisch, net zoals dat van de andere partij vaak erg ironisch is. Bijvoorbeeld als je Rabbae, die homoseksualiteit weigert te accepteren, het hoogste woord ziet hebben over gelijke behandeling .

Nu moet je overigens wel even duidelijk zijn over wat je onder 'haatimams' verstaat. Er zijn imams geweest die regelrecht oproepen tot het plegen van geweld, en dat heeft niks meer met 'mening' te maken.

[ Bericht 2% gewijzigd door Autodidact op 21-01-2009 20:04:12 ]
pi_65294267
Al met al is Wilders denk ik degene die lacht, gratis reclame..
pi_65294290
Dat zijn geweldimams. Das een speciale afdeling in de moslimwereld.
Allah Al Watan Al Malik
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')