abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 21 januari 2009 @ 15:59:21 #51
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_65286890
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 15:56 schreef Gia het volgende:

[..]

Ik zie geen Wilders aanhangers in de stress schieten. Eerder blij met dit gegeven.
O? Waarom klagen, dan?

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  woensdag 21 januari 2009 @ 15:59:37 #52
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_65286904
quote:
"Wij zijn afhankelijk van kleine giften. De PVV is de enige partij die zich niet afhankelijk heeft gemaakt van subsidies. De uitspraak van het Hof brengt het voortbestaan van de Partij voor de Vrijheid in gevaar. De tonnen die we kwijt zijn aan kosten kunnen we onmogelijk opbrengen."

Ze proberen ons kapot te maken

Wat een enorme droeftoeter.

Het zou wel een mooie bijkomstigheid zijn trouwens. Ik heb van de PVV nog nooit iets constructiefs gehoord.
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
pi_65286932
Dom volk dat aangifte tegen 'm deed; zo heeft die clown alleen maar nog meer reden om zijn slachtofferrol vol te houden (en hij krijgt er nog een paar extra zetels bij ook).
pi_65286955
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 15:50 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Nee. Geen enkele rechtzaak is hetzelfde. Behaalde resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst.
Ze worden wel zeker meegenomen in een rechtszaak. Garantie nee, maar nuttig zijn ze zeker wel. Vaak het werk van juristen om zaken op te zoeken die referent zijn aan (dit vertelde een advocaat van bestuursrecht me) .
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
  woensdag 21 januari 2009 @ 16:01:16 #55
3542 Gia
User under construction
pi_65286968
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 15:59 schreef Verbal het volgende:

[..]

O? Waarom klagen, dan?

V.
Wie klaagt er dan?
  Donald Duck held woensdag 21 januari 2009 @ 16:01:25 #56
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_65286975
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 15:50 schreef Verbal het volgende:

[..]

Mwah, het ligt wel wat genuanceerder dan dat, maar tsja, die nuance is nu net het probleem in het wildersieïsme.

V.
Zo simpel ligt het wel. De klagende moslims staat het gewoon niet aan dat hun geloof geraakt wordt, terwijl Wilders gewoon daarvan zou moeten mogen vinden wat hij wil. De vrijheid van meningsuiting zou vele malen vrijer moeten worden, waarbij de enige beperking het oproepen of aanzet tot geweld is. Met de huidige beperkingen is het allemaal veel te subjectief.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_65286977
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 15:55 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Daar denken een aantal mensen anders over
De Koran gelijk stellen aan Mein Kampf, een boek dat niet verhandeld mag worden en de koran facistisch noemen, hoeft niemand te accepteren.

http://www.volkskrant.nl/(...)oeg_verbied_de_Koran
Ten eerste is een mening een mening. Ik vind dat er een verbod moet komen op religie, dat heeft net zoveel kans op slagen als zijn mening. Maar waarom zou ik hem niet mogen hebben?
Ten tweede, iemand die boeken wil gaan verbieden en vervolgens hoog van de toren blaast over vrijheid van meningsuiting kun je eigenlijk al niet meer serieus nemen.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  woensdag 21 januari 2009 @ 16:01:46 #58
25865 Bill_E
vijf plus 98!
pi_65286993
quote:

[..]

De Koran gelijk stellen aan Mein Kampf, een boek dat niet verhandeld mag worden en de koran facistisch noemen, hoeft niemand te accepteren.

http://www.volkskrant.nl/(...)oeg_verbied_de_Koran
Als ik hetzelfde zou schrijven over de bijbel. Dan zou er geen hond van wakker liggen...
  woensdag 21 januari 2009 @ 16:02:44 #59
43165 t-8one
flesh is the fever
pi_65287035
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 16:01 schreef Gia het volgende:

[..]

Wie klaagt er dan?
Ben je blind ofzo?
ok, lets go again
m'n eigen fantopic :') *t-8one fan-topic*
danku lieve fans
pi_65287073
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 15:47 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Jij beperkt je tot een persoon. Wilders kankert op de islam, hij speelt nooit direct op de man. Mensen voelen zich gekrenkt omdat hij hun geloof beledigd.
Iemand heeft onder een steen gelegen. Sprak hij niet vrij recentelijk nog over "moslimkolonisten"?
Allah Al Watan Al Malik
pi_65287090
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 15:56 schreef nummer_zoveel het volgende:
[ afbeelding ]

Wat ziet Wilders er vreemd uit trouwens... Is hij aangekomen of heeft ie een dikke wang ofzo?
Prednison?
know'm sayin?
word? word.
pi_65287095
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 15:47 schreef snowgoon het volgende:
Er zullen nooit duidelijke parallelen tussen de Islam en Nazisme te vinden zijn. Over beide stromingen zijn zoveel verschillende meningen en het is geen tastbaar iets.
Als er zo veel verschillende meningen zijn, waarom mag Wilders dan geen mening hebben? Hij wordt vervolgd om z'n mening, niet omdat hij actief heeft gezegd dat alle moslims ondersteboven van een flat moeten worden afgegooid ofzo...
pi_65287097
quote:

Hieronder volgen enkele uitspraken die Geert Wilders deed en op basis waarvan aangifte is gedaan. De uitspraken zijn overgenomen uit de beslissing die het gerechtshof in Amsterdam woensdag publiceerde.

- ,,Dit boek zet aan tot haat en moord, en past daarom niet in onze rechtsorde. Als moslims willen participeren, moeten ze afstand nemen van deze Koran. Ik zie in dat dit veel gevraagd is, maar we moeten stoppen met het doen van concessies.'' (de Volkskrant)

- Vraag: ,,Dus er is een verband tussen de islam en criminaliteit?'' Antwoord: ,,Absoluut. De cijfers tonen dat aan. Een op de vijf Marokkaanse jongeren staat als verdachte bij de politie geregistreerd. Hun gedrag vloeit voort uit hun religie en cultuur. Je kunt dat niet los van elkaar zien. De paus had laatst volkomen gelijk: de islam is een gewelddadige religie.'' (de Volkskrant)

- ,,Het zijn de feiten. De islam is een gewelddadige religie. Als Mohammed hier vandaag leefde zou de Kamer er onmiddellijk mee instemmen om hem met pek en veren het land uit te jagen.'' (De Pers)

- ,,En de Koran is het Mein Kampf van een religie die beoogt anderen te elimineren, die die anderen - niet-moslims - ongelovige honden noemt, inferieure wezens. Lees de Koran, dat Mein Kampf, nog eens. In welke versie dan ook, je zult zien dat al het kwade dat de zoons van Allah tegen ons en henzelf begaan, uit dat boek afkomstig is.'' (ingezonden brief in de Volkskrant)

- ,,De kern van het probleem is de fascistische islam, de zieke ideologie van Allah en Mohammed zoals neergelegd in de islamitische Mein Kampf: de Koran.'' (ingezonden brief in de Volkskrant)

- ,,Iedereen past zich aan onze dominante cultuur aan. Wie dat niet doet, is hier over twintig jaar niet meer. Die wordt het land uitgezet.'' (de Volkskrant)

- ,,Die Marokkaanse jongens zijn echt gewelddadig. Ze rammen mensen vanwege hun seksuele geaardheid in elkaar. Ik heb nooit geweld gebruikt.'' (de Volkskrant)

- ,,Ik heb goede bedoelingen. We laten iets gebeuren waardoor dit een totaal andere samenleving wordt. Ik weet ook wel dat er over een paar decennia nog geen islamitische meerderheid is. Maar het groeit wel. Met agressieve elementen, imperialisme. Loop over straat en zie waar het toe leidt. Je voelt dat je niet meer in je eigen land leeft. Er is een strijd gaande en we moeten ons verdedigen. Er zijn straks meer moskeeën dan kerken!'' (De Pers)
http://www.spitsnieuws.nl(...)over_vallen_zij.html
  woensdag 21 januari 2009 @ 16:04:18 #64
3542 Gia
User under construction
pi_65287100
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 15:50 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Nee. Geen enkele rechtzaak is hetzelfde. Behaalde resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst.
O jawel, dit wordt door een beetje advocaat echt wel aangehaald.

Die El moumni was zelfs nog veel erger dan Wilders. Die riep echt op tot geweld tegen homo's, door koranteksten aan te halen.
Wilders zet niet aan tot haat. Behalve dan dat moslims hem haten vanwege zijn uitspraak, maar dat is wat anders.
pi_65287118
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 16:04 schreef alors het volgende:

Prednison?
pi_65287121
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 16:01 schreef Bill_E het volgende:

[..]

Als ik hetzelfde zou schrijven over de bijbel. Dan zou er geen hond van wakker liggen...
Ik denk niet dat jij zo makkelijk in de Volkskrant zou komen.

En het is natuurlijk ook niet die ene uitspraak waardoor mensen ineens Wilders niet zo lief vinden. Het is natuurlijk iets wat al veel langer speelde en in dat artikel hebben ze iets gevonden waar ze Wilders strafrechterlijk mee aan kunnen pakken.
pi_65287157
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 16:04 schreef Gia het volgende:

[..]

O jawel, dit wordt door een beetje advocaat echt wel aangehaald.

Die El moumni was zelfs nog veel erger dan Wilders. Die riep echt op tot geweld tegen homo's, door koranteksten aan te halen.
Wilders zet niet aan tot haat. Behalve dan dat moslims hem haten vanwege zijn uitspraak, maar dat is wat anders.
Het zal zeker worden aangehaald. Maar verwachten dat Wilders wordt vrijgesproken omdat een Imam ooit eens is vrijgesproken is heel naief.
pi_65287171
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 15:57 schreef Gia het volgende:

[..]

Tuurlijk moet je dat accepteren. Je hoeft het er niet mee eens te zijn, maar dat is wat anders.
Moet je accepteren? Nee juist niet, je moet het pas accepteren als de rechter dat ook vind. Vrijheid van meningsuiting is begrensd, al sinds jaar en dag, al toen er nog niet eens 1 moslim hier in Nederland was.
Allah Al Watan Al Malik
pi_65287178
quote:
Maar waarom mag Mein Kampf dan niet? Ik praat zeker de denkbeelden in dat boek niet goed, maar objectief gezien wordt toch een mening tot verboden verklaard. Wat is er zo raar aan de mening van Wilders dat de koran zou moeten worden verboden? Waarom is het zo erg dat hij dat vindt?
  woensdag 21 januari 2009 @ 16:07:02 #70
136 V.
pi_65287181
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 16:01 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Zo simpel ligt het wel. De klagende moslims staat het gewoon niet aan dat hun geloof geraakt wordt, terwijl Wilders gewoon daarvan zou moeten mogen vinden wat hij wil.
Dat mag hij ook. Er is alleen kritiek op de manier waarop hij die mening uit, en daarmee zoekt hij (volgens mij bewust) de grens op.

Als ik het oneens ben met de manier waarop mijn werkgever met mij omgaat, kan ik dat op diverse manieren aankaarten. Ik kan gaan blèren dat ik misbruikt wordt door een fascistisch kutbedrijf, óf ik ga het wat genuanceerder proberen. Wat zou het meest constructieve effect hebben, denk je? In welk scenario zou ik mijn baan mogen houden, denk je?
quote:
De vrijheid van meningsuiting zou vele malen vrijer moeten worden, waarbij de enige beperking het oproepen of aanzet tot geweld is. Met de huidige beperkingen is het allemaal veel te subjectief.
Ik zou graag zien dat er ook een bepaalde verantwoordelijkheid in wordt verwerkt.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_65287220
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 16:04 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Als er zo veel verschillende meningen zijn, waarom mag Wilders dan geen mening hebben? Hij wordt vervolgd om z'n mening, niet omdat hij actief heeft gezegd dat alle moslims ondersteboven van een flat moeten worden afgegooid ofzo...
Wat een gejank dat Wilders geen mening zou mogen hebben.

Tuurlijk mag die een mening hebben maar constant de media opzoeken en de Koran facistisch noemen, roepen dat het boek verboden moet worden en allerlei andere dingen is weer wat anders. Er zijn nog steeds grenzen aan het uiten van je mening.
pi_65287242
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 16:06 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Maar waarom mag Mein Kampf dan niet? Ik praat zeker de denkbeelden in dat boek niet goed, maar objectief gezien wordt toch een mening tot verboden verklaard. Wat is er zo raar aan de mening van Wilders dat de koran zou moeten worden verboden? Waarom is het zo erg dat hij dat vindt?
Rechtsorde kan daardoor mogelijk in gevaar komen. Daarom. Aanzetten tot haat is strafbaar en als de rechter vindt dat Wilders aanzet tot haat jegens moslims, dan kunnen we constateren dat het niet mis is.
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 21 januari 2009 @ 16:09:11 #73
43165 t-8one
flesh is the fever
pi_65287245
quote:

[..]

Ik vermoed dat de vervolging niet gaat over z'n uitspraak dat hij het boek wil verbieden.
ok, lets go again
danku lieve fans
pi_65287267
quote:

[..]

De vrijheid van meningsuiting heeft zijn grenzen. En of Wilders die grenzen heeft bereikt zal een rechter oordelen.
pi_65287294
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 16:03 schreef Mutant01 het volgende:

Iemand heeft onder een steen gelegen. Sprak hij niet vrij recentelijk nog over "moslimkolonisten"?
Hier heb je op zich wel een punt, het rare is dat Wilders hier niet op is aangeklaagd. Overigens kan ik de uitspraak wel begrijpen in de contex. Het ging hier over Goudse buschauffeurs die in marokkaanse wijk in Gouda niet meer indurfden. Wilders' uitspraak ging toen overde cultuur en religie die zoiets mogelijk maakt. Daar heeft hij een punt; in bijvoorbeeld de voor sommigen als slecht bekend staande bijlmer is altijd normaal OV geweest.
  woensdag 21 januari 2009 @ 16:12:02 #76
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_65287335
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 16:06 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Het zal zeker worden aangehaald. Maar verwachten dat Wilders wordt vrijgesproken omdat een Imam ooit eens is vrijgesproken is heel naief.
Ik verwacht dat eerlijk gezegd ook, aangezien de HR in die zaak het principe heeft aangehaald, dat er heel veel kan zolang het onderdeel is van een maatschappelijk debat.

Als je datzelfde principe loslaat op Wilders, is vrijspraak de meest waarschijnlijke optie.
  Donald Duck held woensdag 21 januari 2009 @ 16:13:40 #77
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_65287385
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 16:07 schreef Verbal het volgende:
Dat mag hij ook. Er is alleen kritiek op de manier waarop hij die mening uit, en daarmee zoekt hij (volgens mij bewust) de grens op.

Als ik het oneens ben met de manier waarop mijn werkgever met mij omgaat, kan ik dat op diverse manieren aankaarten. Ik kan gaan blèren dat ik misbruikt wordt door een fascistisch kutbedrijf, óf ik ga het wat genuanceerder proberen. Wat zou het meest constructieve effect hebben, denk je? In welk scenario zou ik mijn baan mogen houden, denk je?
De toon van de discussie is natuurlijk weer een totaal andere zaak. Wat dat betreft kan Wilders wel bestempeld worden als een schreeuwerd met weinig nuance. Maar dat is blijkbaar zijn stijl gewoon.
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 16:09 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Rechtsorde kan daardoor mogelijk in gevaar komen. Daarom. Aanzetten tot haat is strafbaar en als de rechter vindt dat Wilders aanzet tot haat jegens moslims, dan kunnen we constateren dat het niet mis is.
En dat is dus juist die zeer ongewenste beperking. "Aanzetten tot haat" is zo vreselijk subjectief. Natuurlijk vinden al die moslims het daar onder vallen. "oh nee, ons geloof!"
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_65287392
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 16:10 schreef buachaille het volgende:

[..]

Hier heb je op zich wel een punt, het rare is dat Wilders hier niet op is aangeklaagd. Overigens kan ik de uitspraak wel begrijpen in de contex. Het ging hier over Goudse buschauffeurs die in marokkaanse wijk in Gouda niet meer indurfden. Wilders' uitspraak ging toen overde cultuur en religie die zoiets mogelijk maakt. Daar heeft hij een punt; in bijvoorbeeld de voor sommigen als slecht bekend staande bijlmer is altijd normaal OV geweest.
Daar heeft hij geen punt. Dat jij het met hem eens bent, of dat zijn uitspraken in je straatje passen, neemt niet weg dat hij weldegelijk op de man speelt. En niet zo'n klein beetje ook. Voor de rest valt het me op dat juist die mensen die zaten te klagen dat moslims te snel naar geweld neigde en niet naar de rechter gingen, nu ineens lopen te klagen dat ze juist naar de rechter gaan.
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 21 januari 2009 @ 16:14:10 #79
3542 Gia
User under construction
pi_65287405
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 16:08 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Tuurlijk mag die een mening hebben maar constant de media opzoeken en de Koran facistisch noemen, roepen dat het boek verboden moet worden en allerlei andere dingen is weer wat anders. Er zijn nog steeds grenzen aan het uiten van je mening.
O, je mag wel een mening hebben, maar je mag die niet uiten. Is dat het?

Waarom mag een imam dan wel verkondigen dat, volgens de koran, elke homo van een flatgebouw moet worden gegooid? Flatgebouwen waren er nog niet in de tijd dat de koran werd geschreven, dus dat is dan toch de vrije interpretatie en modernisering die deze imam dan geeft aan de korantekst....
pi_65287411
De uitspraken:
quote:
- ,,Dit boek zet aan tot haat en moord, en past daarom niet in onze rechtsorde. Als moslims willen participeren, moeten ze afstand nemen van deze Koran. Ik zie in dat dit veel gevraagd is, maar we moeten stoppen met het doen van concessies.'' (de Volkskrant)
Is wat overtrokken. Bepaalde passages zetten aan tot haat en moord. Waarom mag Wilders niet vinden dat moslims daar afstand van moeten doen?
quote:
- Vraag: ,,Dus er is een verband tussen de islam en criminaliteit?'' Antwoord: ,,Absoluut. De cijfers tonen dat aan. Een op de vijf Marokkaanse jongeren staat als verdachte bij de politie geregistreerd. Hun gedrag vloeit voort uit hun religie en cultuur. Je kunt dat niet los van elkaar zien. De paus had laatst volkomen gelijk: de islam is een gewelddadige religie.'' (de Volkskrant)
Deels waar. Religie en cultuur zijn nauw met elkaar verweven; zeker in het geval van de islam. Maar het is taboe om te zeggen dat de criminelen moslims zijn. 'Dat zijn geen moslims' is dan de veelgehoorde dooddoener.
quote:
- ,,Het zijn de feiten. De islam is een gewelddadige religie. Als Mohammed hier vandaag leefde zou de Kamer er onmiddellijk mee instemmen om hem met pek en veren het land uit te jagen.'' (De Pers)
Gezien de staat van dienst van Mohammed zit hier wel een kern van waarheid in.
quote:
- ,,En de Koran is het Mein Kampf van een religie die beoogt anderen te elimineren, die die anderen - niet-moslims - ongelovige honden noemt, inferieure wezens. Lees de Koran, dat Mein Kampf, nog eens. In welke versie dan ook, je zult zien dat al het kwade dat de zoons van Allah tegen ons en henzelf begaan, uit dat boek afkomstig is.'' (ingezonden brief in de Volkskrant)
Overtrokken, maar overeenkomsten zijn ongetwijfeld te vinden.
quote:
- ,,De kern van het probleem is de fascistische islam, de zieke ideologie van Allah en Mohammed zoals neergelegd in de islamitische Mein Kampf: de Koran.'' (ingezonden brief in de Volkskrant)
Waarom mag de paus ongestraft homo's ziek vinden en mag wilders de islam geen zieke ideologie vinden?
quote:
- ,,Iedereen past zich aan onze dominante cultuur aan. Wie dat niet doet, is hier over twintig jaar niet meer. Die wordt het land uitgezet.'' (de Volkskrant)
Eerder een soort PVV-wensbeeld, dan een uitspraak waar iemand aanstoot aan zou moeten nemen.
quote:
- ,,Die Marokkaanse jongens zijn echt gewelddadig. Ze rammen mensen vanwege hun seksuele geaardheid in elkaar. Ik heb nooit geweld gebruikt.'' (de Volkskrant)
Een uitspraak die regelmatig bewaarheid wordt.
quote:
- ,,Ik heb goede bedoelingen. We laten iets gebeuren waardoor dit een totaal andere samenleving wordt. Ik weet ook wel dat er over een paar decennia nog geen islamitische meerderheid is. Maar het groeit wel. Met agressieve elementen, imperialisme. Loop over straat en zie waar het toe leidt. Je voelt dat je niet meer in je eigen land leeft. Er is een strijd gaande en we moeten ons verdedigen. Er zijn straks meer moskeeën dan kerken!'' (De Pers)
Meer een noodkreet dan een belediging.
  woensdag 21 januari 2009 @ 16:14:24 #81
136 V.
pi_65287412
Ik vind het trouwens schandalig dat die imam is vrijgesproken. en Mein Kampf mag van mij van de verboden lijst worden gehaald.

Maar dat is mijn mening...

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_65287446
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 16:13 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

De toon van de discussie is natuurlijk weer een totaal andere zaak. Wat dat betreft kan Wilders wel bestempeld worden als een schreeuwerd met weinig nuance. Maar dat is blijkbaar zijn stijl gewoon.
[..]

En dat is dus juist die zeer ongewenste beperking. "Aanzetten tot haat" is zo vreselijk subjectief. Natuurlijk vinden al die moslims het daar onder vallen. "oh nee, ons geloof!"
Aanzetten tot haat is zeker subjectief, met objectieve voorwaarden. Het subjectieve element zit erin gelegen dat de rechter moet oordelen of er sprake is van haat, aan de hand van feitelijke gegevens en context. Wat dat betreft zijn er heel veel delicten "subjectief" - ( zo niet, alle)
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 21 januari 2009 @ 16:16:22 #83
3542 Gia
User under construction
pi_65287480
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 16:13 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Daar heeft hij geen punt. Dat jij het met hem eens bent, of dat zijn uitspraken in je straatje passen, neemt niet weg dat hij weldegelijk op de man speelt. En niet zo'n klein beetje ook. Voor de rest valt het me op dat juist die mensen die zaten te klagen dat moslims te snel naar geweld neigde en niet naar de rechter gingen, nu ineens lopen te klagen dat ze juist naar de rechter gaan.
Niemand die klaagt over deze gang naar de rechter. Voor zover ik hier kan lezen, juicht iedere wilders aanhanger dat juist toe.
pi_65287490
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 16:14 schreef Elfletterig het volgende:
De uitspraken:
[..]

Is wat overtrokken. Bepaalde passages zetten aan tot haat en moord. Waarom mag Wilders niet vinden dat moslims daar afstand van moeten doen?
[..]

Deels waar. Religie en cultuur zijn nauw met elkaar verweven; zeker in het geval van de islam. Maar het is taboe om te zeggen dat de criminelen moslims zijn. 'Dat zijn geen moslims' is dan de veelgehoorde dooddoener.
[..]

Gezien de staat van dienst van Mohammed zit hier wel een kern van waarheid in.
[..]

Overtrokken, maar overeenkomsten zijn ongetwijfeld te vinden.
[..]

Waarom mag de paus ongestraft homo's ziek vinden en mag wilders de islam geen zieke ideologie vinden?
[..]

Eerder een soort PVV-wensbeeld, dan een uitspraak waar iemand aanstoot aan zou moeten nemen.
[..]

Een uitspraak die regelmatig bewaarheid wordt.
[..]

Meer een noodkreet dan een belediging.
Passages worden bij de beoordeling niet los van elkaar gezien, meneer de semi-rechter. (Met je "kern van waarheid", )
Allah Al Watan Al Malik
pi_65287505
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 16:16 schreef Gia het volgende:

[..]

Niemand die klaagt over deze gang naar de rechter. Voor zover ik hier kan lezen, juicht iedere wilders aanhanger dat juist toe.
Ik zie het ja.
Allah Al Watan Al Malik
pi_65287525
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 16:09 schreef Mutant01 het volgende:
Wat ik niet echt begrijp, is waar het element 'aanzetten tot haat' vandaan komt. Dat Wilders pittige meningen heeft en de grenzen opzoekt, bestrijd ik zeker niet. Dat moslims zich daardoor gekwetst zouden kunnen voelen, kan ik ook nog wel begrijpen. Maar in welke uitspraken zie je dat Wilders aanzet tot haat?
  woensdag 21 januari 2009 @ 16:18:19 #87
43165 t-8one
flesh is the fever
pi_65287532
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 16:14 schreef Gia het volgende:

[..]

Waarom mag een imam dan wel verkondigen dat, volgens de koran, elke homo van een flatgebouw moet worden gegooid?
Dat mag ook niet

pfff.......... lees eens, let eens op, onthoud eens iets.
ok, lets go again
danku lieve fans
pi_65287547
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 16:08 schreef snowgoon het volgende:

[..]

je mag zeker je beklag doen over religie, ookal is het een in specifiek
  woensdag 21 januari 2009 @ 16:18:59 #89
3542 Gia
User under construction
pi_65287550
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 16:17 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ik zie het ja.
Tja, als jij mij kan quoten waar iemand tegen deze gang naar de rechter is?

Het feit dat men uitgaat van vrijspraak, wil niet zeggen dat die persoon tegen deze vervolging is. Juist niet.
  woensdag 21 januari 2009 @ 16:19:17 #90
43165 t-8one
flesh is the fever
pi_65287561
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 16:16 schreef Gia het volgende:

[..]

Maar je kunt niet lezen ofzo?
ok, lets go again
danku lieve fans
pi_65287565
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 16:16 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Passages worden bij de beoordeling niet los van elkaar gezien, meneer de semi-rechter. (Met je "kern van waarheid", )
Dus Mo was daadwerkelijk een lichtend voorbeeld voor iedereen en heeft nooit veroveringstochten gemaakt maar was een zeer vredelievend persoon?
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  woensdag 21 januari 2009 @ 16:20:29 #92
3542 Gia
User under construction
pi_65287597
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 16:18 schreef Elfletterig het volgende:
Maar in welke uitspraken zie je dat Wilders aanzet tot haat?
Dat vraag ik me ook af.

Ik heb het gevoel dat hier gedoeld wordt op de tegenreactie van moslims. Als zou Wilders deze reacties willens en wetens uitlokken om moslims aan te zetten tot haat tegen hem.
pi_65287614
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 15:54 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Geloof kan zich niet beledigd voelen. Het is geen bewust persoon.
En eigenlijk zijn moslims maar hypocriete jankers, want als ze echt in de koran en Allah geloofden zouden ze Wilders lekker laten lullen en denken die krijgt zijn portie hierna wel. Blijkbaar zijn ze niet zo zeker van hun zaak dat ze hem zijn portie nu willen geven.
Opzich is jouw reactie te volgen maar als niemand wat doet is het einde zoek.
  woensdag 21 januari 2009 @ 16:21:25 #94
3542 Gia
User under construction
pi_65287625
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 16:18 schreef t-8one het volgende:

[..]

Dat mag ook niet

Jij moet opletten. Dat mocht dus wel. Die imam is namelijk vrijgesproken.
pi_65287658
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 16:13 schreef Mutant01 het volgende:
Ik denk niet dat hij op de bal speelt, hij heeft het juist over de meest fanatieke moslims, net zoals jij altijd afgeeft op de orthodoxe niet-moslim. De enige die er over klaagt dat Wilders is aangeklaag is Wilders zelf, vanwege financiële redenen. Er wordt hier met name gediscussierd over het feit of de aanklacht terecht is of niet, en ik denk van niet.
pi_65287706
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 16:18 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Wat ik niet echt begrijp, is waar het element 'aanzetten tot haat' vandaan komt. Dat Wilders pittige meningen heeft en de grenzen opzoekt, bestrijd ik zeker niet. Dat moslims zich daardoor gekwetst zouden kunnen voelen, kan ik ook nog wel begrijpen. Maar in welke uitspraken zie je dat Wilders aanzet tot haat?
Het gaat hierbij om het bewust creëren van een tweedeling in de maatschappij, een vijandsbeeld creëren. Dat is niet beperkt tot 1 uitspraak, maar gaat om een combinatie van uitspraken. Het opruien van mensen, ene hetze creëren.
Allah Al Watan Al Malik
pi_65287733
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 16:20 schreef Gia het volgende:
Dat vraag ik me ook af.
Ik heb het gevoel dat hier gedoeld wordt op de tegenreactie van moslims. Als zou Wilders deze reacties willens en wetens uitlokken om moslims aan te zetten tot haat tegen hem.
En omdat bepaalde moslims nogal snel gepikeerd zijn (denk aan 'het alleenrecht op beledigd zijn' enzo) zijn de stevige uitspraken van Wilders dus haatzaaiend? Zou Wilders schelden op mensen met een olifantenhuid, zou er geen haan naar kraaien...
pi_65287755
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 16:19 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Dus Mo was daadwerkelijk een lichtend voorbeeld voor iedereen en heeft nooit veroveringstochten gemaakt maar was een zeer vredelievend persoon?
Mo leefde 1400 jaar terug, als hij in deze periode leefde, zal hij ook wel anders gehandeld hebben he. Nonsens vergelijking van de bovenste plank.
Allah Al Watan Al Malik
pi_65287810
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 16:14 schreef Gia het volgende:

[..]

Waarom mag een imam dan wel verkondigen dat, volgens de koran, elke homo van een flatgebouw moet worden gegooid? Flatgebouwen waren er nog niet in de tijd dat de koran werd geschreven, dus dat is dan toch de vrije interpretatie en modernisering die deze imam dan geeft aan de korantekst....
Ik weet de context van die zaak van die Iman niet dus daar ga ik geen uitspraken over doen.
En zoals ik al zei, rechtzaken met elkaar gaan vergelijken werkt niet.
pi_65287819
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 16:19 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Jezus, laat dat nou eens varen. Uit naam van het Christelijke geloof is werkelijk nog nooit iemand de kop ingeslagen zeker?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')