Ik heb zaterdag die dingen gereinigd met van die stalen sponsjes waar van dat roze zeep in zit. Gaat super goed. Daar doe ik ook de ijzeren rekjes op t fornuis mee.quote:Op maandag 26 januari 2009 10:46 schreef maok het volgende:
spuit 11, mij scherm stond te lang open, maar de vraag blijft staan
Weg flikkerenquote:Op maandag 26 januari 2009 21:57 schreef P.F het volgende:
Kijk dit heb ik dus gekregen, maar ik weet niet zo goed wat ik precies waar mee moet doen
[ afbeelding ]
1 schuurmiddel
2 badreiniger
3 glasreiniger
4 WC garnituur
5 alles-reiniger
6 emmer
7 gel WC reiniger
8 afwasmiddel
9 superzeem
10 afwas borstel
11 vaatdoek
12 huishoudspons
13 schuursponsen
En ik krijg nog een klein flesje bleek (14), dus die doet ook mee
..Ik geloof dat 8 en 10 matchen, maar de rest?!
Ja en nummer 4quote:Op maandag 26 januari 2009 22:04 schreef P.F het volgende:
[..]
Ja, maar dat doe je toch ook al met bleek en schuurmiddel!
Dank je!! Ik mis alleen nog 1, 3, 11, 12, 13quote:Op maandag 26 januari 2009 22:05 schreef krakkemieke het volgende:
4 en 7 matchen ook. Scheutje reiniger in de wc, even laten in werken en uitborstelen.
12 en 9 matchen ook. Als je ramen gaat zemen, water met een scheut schoonmaakazijn in emmer(6) doen. Spons met water over het raam halen, droogtrekken met trekkertje (15). Strepen wegvegen met zeem.(9).
Allesreiniger (5) is voor vieze dingen die geen afwas zijn. De vloer bijvoorbeeld.
Badreiniger is om 1x per week in de douche te gebruiken. Tegen zeep en kalk.
Ik ben trots op je!quote:Op maandag 26 januari 2009 22:10 schreef P.F het volgende:
[..]
Dank je!! Ik mis alleen nog 1, 3, 11, 12, 13
11 is gewoon voor op het aanrecht, en daarvan moet je geloof ik iedere dag een nieuwe?
Ik heb nog geen bleek, maar dat is dus nergens voor nodig ?quote:Op maandag 26 januari 2009 22:09 schreef krakkemieke het volgende:
Bleek kan je idd wegflikkeren.
In wc middel zit waarschijnlijk wat zuur, dat werkt tegen kalk. Chloor doodt bacterien, maar doet niks tegen kalk. Kalk heeft leuke holletjes waar bacterien in kunnen groeien......
Als je je wc schoonmaakt met schuurmiddel, kan je je glazuur poreus maken, met bovenstaande lieve holletjes voor bacterien als resultaat.
Voor incidenteel gebruik in keuken / sanitair. Applicatie met spons. Schurende ronddraaiende bewegingen.quote:Op maandag 26 januari 2009 21:57 schreef P.F het volgende:
Kijk dit heb ik dus gekregen, maar ik weet niet zo goed wat ik precies waar mee moet doen
[ afbeelding ]
1 schuurmiddel
Bad? Gokje. Applicatie met spons. Waarschijnlijk verdunnen met warm water, zie opschrift.quote:2 badreiniger
Glazen (ramen), spiegels. Te gebruiken met zeem.quote:3 glasreiniger
Om pot mee te schrobben bij spporvorming en bij regelmatige reiniging met bleek of ander toiletreinigspul. Alleen gebruiken voor pot.quote:4 WC garnituur
Wissewasjesquote:5 alles-reiniger
Te gebruiken bij te verdunnen schoonmaakmiddelen (zie opschrift betreffende middel).quote:6 emmer
Toiletreiniging; in op en om pot: in pot met toiletborstel, op en om pot met spons en/of dweil / lapjequote:7 gel WC reiniger
Handafwas. Met afwasborstel en/of spons.quote:8 afwasmiddel
Ruiten & spiegels. Met glasreiniger of (verdunde) spiritus. Onderdompelen, goed uitknijpen, glas poetsen.quote:9 superzeem
Handafwas. Afwasmiddel.quote:10 afwas borstel
Afnemen oppervlakten keuken, tafels etc. Ook geschikt als invaldweil.quote:11 vaatdoek
Nattere variant van de vaatdoek, vooral geschikt voor opruimen van teveel natte rotzooi.quote:12 huishoudspons
Overal goed voor, behalve autowassen.quote:13 schuursponsen
Af en toe extra super schoonmaken van wc en ander sanitair.quote:En ik krijg nog een klein flesje bleek (14), dus die doet ook mee
Schuurmiddel gebruik je voor dingen die niet snel krassen en heul vies zijn. Bijv. een emaille kookplaat met aangekoekte overgekookte melk. In realiteit zul je deze niet vaak gebruiken tenzij je echt grof wil poetsen. Je gebruikt het op een schuursponsje (13).quote:Op maandag 26 januari 2009 21:57 schreef P.F het volgende:
1 schuurmiddel
2 badreiniger
3 glasreiniger
4 WC garnituur
5 alles-reiniger
6 emmer
7 gel WC reiniger
8 afwasmiddel
9 superzeem
10 afwas borstel
11 vaatdoek
12 huishoudspons
13 schuursponsen
En ik krijg nog een klein flesje bleek (14), dus die doet ook mee![]()
15 is een water trekkertje
en kreeg je geen hh schoenen erbij om je handen te beschermen tegen kloven en rimpels en uitdrogen van gebruik van al dat spul !?quote:Op maandag 26 januari 2009 22:06 schreef P.F het volgende:
ik gebruik eigenlijk altijd overal allesreiniger voor
alles-reiniger
voor alles [ afbeelding ]
Nee! Maar die kan ik nog wel even bietsenquote:Op maandag 26 januari 2009 22:37 schreef AnneX het volgende:
[..]
en kreeg je geen hh schoenen erbij om je handen te beschermen tegen kloven en rimpels en uitdrogen van gebruik van al dat spul !?
En een pot vaseline om je handen te verzorgen?
Succes en ben errug beneiuwd hoe je kamer wordt...
De buitenkant en het plastic achter de wc moeten ook. Zeker als je mannen op bezoek krijgt.quote:Op maandag 26 januari 2009 23:14 schreef P.F het volgende:
Dus de buitenkant van de pot hoeft niet? En dat plastic achter de wc?
Tsja Amsterdam hé, t blijft een agressieve stadquote:Op maandag 26 januari 2009 23:32 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Sowieso vind ik dat je wel erg veel agressieve chemische middelen hebt gekregen. Schoonmaakazijn, soda en groene zeep doen ook al wonderen en zijn beter voor het milieu.
quote:Op dinsdag 27 januari 2009 10:03 schreef Laniboekje het volgende:
Oh, en ik heb nu al zo een 30 mailtjes van Flylady voorbij zien komen.
Op welke mailtjes moet je eigenlijk letten? Ergens een mailtje waarin ze dan zet wat er vandaag op de planning staat?
Ja, dat snap ik nu heel erg goed.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 10:26 schreef Greys het volgende:
[..]![]()
Snap je nu waarom ik een eigen planning lijstje heb gemaakt?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |