Een snelle google tocht levert op: met een stamper, keukenmachine of staafmixer (??!). En veel mensen doen er ook nog aardappels bij. Dat maakt het misschien stampbaarderquote:Op woensdag 21 januari 2009 19:37 schreef sigme het volgende:
Oh ja, die knolselderij. Ik heb eenmaal geprobeerd daarvan puree te maken. Met de pureeknijper. Dat werd driewerf niets. Hoe maak je puree van de gekookte knol? Met een staafmixer?
Wel bij de biologische.quote:Op woensdag 21 januari 2009 19:26 schreef sigme het volgende:
Mijn toepassingen smaken sowieso anders, omdat ik geen spinazie gebruik maar snijbiet / warmoes. Meer smaak dan spinazie, makkelijker te verbouwen, maar niet in de groentehandel verkrijgbaar.
Daar heeft men een iets hogere tolerantie jegens 'verlepping' en andere uiterlijke onfraaiheden.quote:Op woensdag 21 januari 2009 19:48 schreef vergeetmewelletje het volgende:
[..]
Wel bij de biologische.![]()
Het heet ook wel 'eeuwige spinazie'. Snij af en het groeit weer aan. Dus je kan het voor de sier neerzetten en opetenquote:Ik wil het graag in mijn tuin omdat het er zo übervrolijk uitziet.
Het is gewoon zonde om op te eten.
das liefquote:Op woensdag 21 januari 2009 18:55 schreef sigme het volgende:
[..]
Hoi miss Kwak, zeg, je bent ook hier wel wat afwezig / kort van stof.
Vergeet je niet dat je hier wel ook je hart uit mag storten? Dat doet de hele goegemeente hier, en terecht, dus wees welkom.
Ga je nog een keer uitgebreid vertellen wat je allemaal in de USA gaat doen en waarom ze jou speciaal uitgenodigd hebben enzo?
Oh, net als rabarber dus!quote:Op woensdag 21 januari 2009 19:54 schreef sigme het volgende:
Het heet ook wel 'eeuwige spinazie'. Snij af en het groeit weer aan. Dus je kan het voor de sier neerzetten en opeten!
Ik heb de tirade gelezenquote:Op woensdag 21 januari 2009 19:56 schreef kwakveense het volgende:
[..]
das liefhmmm k heb vanochtend een hele tirade gepost, maar voel me al een stukje beter, na t sporten en een fijne zangles, en met alle lieve reacties op mn filmpjes...
ben vooral erg moe, en heb geen leuke verhaaltjes meer te vertellen... dus vandaar.
mn amerika verhaal heb ik eventjes geen puf voor, ik ga wel een keer t hele verhaal vertellen incl. google maps plaatjesenzo
Zaaien: Ergens tussen maart en augustus. Had ik al gezegd dat het een makkelijke teelt isquote:Op woensdag 21 januari 2009 19:57 schreef vergeetmewelletje het volgende:
[..]
Oh, net als rabarber dus!![]()
Wanneer moet je het zaaien?
(Mijn tuin is nu nog een zandbak en over een tijdje weer een zandbak overwoekerd met nachtschade. En ik wil graag een sier- moestuin, maar heb nog niet heel veel kennis van zelf dingen laten groeien.)
quote:Op woensdag 21 januari 2009 20:05 schreef sigme het volgende:
Met rabarber moet je wel voorzichtig zijn hoor! Je kan de plant doodeten en je kan jezelf ermee vergiftigen.
Rabarber niet doodmaken: 1e jaar niks oogsten, 2e jaar bijna niks. Daarna niet na half juli en altijd drie bladeren laten staan. (En beter niet de stelen afsnijden: rabarber is heel sterk maar kwetsbaar voor rot). (Oh ja- rabarber niet planten op een plek waar ooit (20 jaar) rabarber gestaan heeft).quote:
ff rechtermuisknop op linkje en dan koppeling opslaan als kiezenquote:Op woensdag 21 januari 2009 19:49 schreef MariaEtcetera het volgende:
Haaaai!
Ik wil ook Mo's muziekjes horenMaar hij doet het niet!
![]()
En een heeeeeeeeeeeeeeele dikke knuffel voor Vivi en ook één voor Claudia! Kusje erbij? Okee dan!Mwah!
Oh en uiteraaaard: GEFELICITEERD VIKING!![]()
![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door motorbloempje op 21-01-2009 20:40:06 ]Ja doei.
Val jij niet ontzettend af, van elke dag zo weinig eten? En ik vind dat je overdag ook echt behoorlijk eenzijdig eetquote:Op woensdag 21 januari 2009 20:18 schreef Sugar het volgende:
Ik heb niet bij kunnen lezen, maar ik zag wel hele mooie bloemen voor Vivi!Lief!
Maar ik zag ook BlaatschaaP die je sterkte wenste, zijn er nieuwe ontwikkelingen?Ik zou willen dat ik iets kon doen aan alles wat jij en je familie doormaakt... Echt
![]()
![]()
Viking, heb je een leuke verjaardag?
En ColdFeet, ben je alweer gewend aan het slankiegangetje (zoef!!!) hier?
Mijn lijstje van vandaag:
O: allbran + magere melk
T: allbran + magere melk again
L: gehakte spinazie (uit een potje, koud!) met een paar zongedroogde tomaatjes en twee plakjes kipfilet in snippers
T: cup-a-soup
S: 1 uur taebo!![]()
A: maaltijdsalade biefstuk teriyaki AH, zonder de pasta
Totaal gegeten: 945 kcal.
Totaal gesport, volgens valtaf.nl (aerobics) 420 kcal
Ik zal vanavond nog yoghurt nemen, want dit is te weinig, dat zie ik ook wel.
Hmm ik zou het niet echt weten, maar kan me voorstellen dat je nog zin hebt in iets.. Heb je geen lekkere yoghurt ofzo in huis?quote:Op woensdag 21 januari 2009 20:29 schreef Laureline het volgende:
Lijstje vandaag:
O: magere yoghurt met vieze bessen, grapefruitsap
T: 45 min crosstrainer
T: geroosterde volkorenboterham gekookt ei,mandarijn
T: volkorenboterham pindakaas, magere kwark, appel
L/D: spinazie met anderhalf rundertartaartje
T: 2 volkorenboterhammen ham
T: ham-augurkrolletjes en magere kwark
Volgens onze vrienden van het Voedingscentrum zit ik nu al op 1450 kcal (en ze zeggen ook iedere dag dat ik te vet eet! Horken!), maar ik voel me nog zo onbevredigd. Iemand nog tips?
quote:Op woensdag 21 januari 2009 20:40 schreef P.F het volgende:
Toen ik mij gisternacht zo druk zat te maken over wanneer en hoe ik ging slapen in m'n kamer, heeft mr pf dit briefje opgehangen en die zag ik vanmiddag!! Ik vind dat altijd zo lief om opeens een briefje ergens te vinden
![]()
[ afbeelding ]
Ik had een enorme kom gemaakt, maar toen nog heel erg hongerquote:Op woensdag 21 januari 2009 20:41 schreef cyclechick het volgende:
Brinta? Ik kan daar altijd wel een paar uur mee door, als ik een goede kom eet
Ohh wat een lieve hanenpootjesquote:Op woensdag 21 januari 2009 20:40 schreef P.F het volgende:
Toen ik mij gisternacht zo druk zat te maken over wanneer en hoe ik ging slapen in m'n kamer, heeft mr pf dit briefje opgehangen en die zag ik vanmiddag!! Ik vind dat altijd zo lief om opeens een briefje ergens te vinden
![]()
[ afbeelding ]
Ik heb een nieuwe blousequote:Op woensdag 21 januari 2009 16:56 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik zit ook met zoiets, Tink. Vorige week een broek thuisgekregen die ik online bij H&M had besteld, paste perfect, ik was 'm 1 keer en hij is zoveel wijder geworden dat 'ie me gewoon van m'n kont afzakt.. Ik heb de klantenservice gemaild, ben benieuwd wat ze zeggen!
Yeah baby!!quote:Op woensdag 21 januari 2009 20:47 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Ik heb een nieuwe blouseHopelijk krijg jij ook goed nieuws.
Maar als je nu elke dag zoveel meer eet dan normaal, rek je misschien ook je maag uit?quote:Op woensdag 21 januari 2009 20:44 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Ik had een enorme kom gemaakt, maar toen nog heel erg honger. Normaal vult het mij ook wel ja, kan ik er ook makkelijk een paar uur mee door. Toen heb ik dubbel (of driedubbel) ontbeten. Dus probeerde ik het met brood. Dat was na 6 stuks nog niet genoeg. Crackers kon ik wel een heel pak van op. En dan om 12 uur weer net zoveel honger als op andere dagen, hoeveel ik er 's morgens ook in prop
. Begin dr een beetje gek van te worden.
Cutequote:Op woensdag 21 januari 2009 20:40 schreef P.F het volgende:
![]()
[ afbeelding ]
Goed gedaan! moest je al je vrouwelijke charmes in de strijd gooien, of deden ze helemaal niet moeilijk?quote:Op woensdag 21 januari 2009 20:47 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Ik heb een nieuwe blouseHopelijk krijg jij ook goed nieuws.
Ik durf geen rauw ei te etenquote:Op woensdag 21 januari 2009 20:51 schreef sigme het volgende:
SHE heeft toch zo'n ontbijtshake met rauw ei? Dat zal wel vullen..
Wat eet je normaal? Kan het zijn dat je enorm loopt te pieken en dalen met je bloedsuiker? Eet je max elke 2 uur iets? In dat geval zou je toch bijna niet flauw kunnen zijn tussendoor (nou ja, als je gezonde dingen eet)quote:Op woensdag 21 januari 2009 20:53 schreef Chicolate het volgende:
Mja ik moet sowieso gaan minderen in eten. Dat snap ik. Maar gister bijvoorbeeld, heb ik mijn normale hoeveelheden genomen ... en was ik de hele dag duizelig en hoofdpijn enzo. En 's avonds uiteindelijk alsnog weer gaan eten, omdat ik helemaal leeg en slap werd, rommelende buik etc. Echt heel erg raar, want ik verbrand niet meer, mijn lijf heeft niet meer nodig, maar toch schreeuwt het om voedsel. En ik kom aan als een idioot, dus verbranden doet het ook niet.
Normaal:quote:Op woensdag 21 januari 2009 20:55 schreef cyclechick het volgende:
[..]
Wat eet je normaal? Kan het zijn dat je enorm loopt te pieken en dalen met je bloedsuiker? Eet je max elke 2 uur iets? In dat geval zou je toch bijna niet flauw kunnen zijn tussendoor (nou ja, als je gezonde dingen eet)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |