abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65293690
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 19:37 schreef sigme het volgende:
Oh ja, die knolselderij. Ik heb eenmaal geprobeerd daarvan puree te maken. Met de pureeknijper. Dat werd driewerf niets. Hoe maak je puree van de gekookte knol? Met een staafmixer?
Een snelle google tocht levert op: met een stamper, keukenmachine of staafmixer (??!). En veel mensen doen er ook nog aardappels bij. Dat maakt het misschien stampbaarder
That's what happens when you play catch without arms
  woensdag 21 januari 2009 @ 19:47:57 #252
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_65293868
Hallo .

Net zoals iedereen wens ik Vivi heel veel sterkte.. Ik weet ook niet wat te zeggen behalve godverdomme wat een kutsituatie, maar het komt goed. Ooit. .

Lijstje:
O: Toast met een eitje
T: Dubbele boterham pindakaas
L: 2 mandarijnen
T: Twee volkorenbroodjes kaas (hetzelfde verhaal als gisteren..)
D: Pasta met tomatensaus en veel groenten

Oh en ik heb vandaag een 10 teruggekregen voor een (openboek)tentamen dat ik heb gemaakt . Dus ik ben wel trots op mezelf. En ik heb weer motivatie om te leren voor m'n zware tentamens komende week!
pi_65293895
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 19:26 schreef sigme het volgende:
Mijn toepassingen smaken sowieso anders, omdat ik geen spinazie gebruik maar snijbiet / warmoes. Meer smaak dan spinazie, makkelijker te verbouwen, maar niet in de groentehandel verkrijgbaar.
Wel bij de biologische.

Ik wil het graag in mijn tuin omdat het er zo übervrolijk uitziet.
Het is gewoon zonde om op te eten.
  woensdag 21 januari 2009 @ 19:49:12 #254
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_65293915
Haaaai!

Ik wil ook Mo's muziekjes horen Maar hij doet het niet!

En een heeeeeeeeeeeeeeele dikke knuffel voor Vivi en ook één voor Claudia! Kusje erbij? Okee dan! Mwah!

Oh en uiteraaaard: GEFELICITEERD VIKING!
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_65294099
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 19:48 schreef vergeetmewelletje het volgende:

[..]

Wel bij de biologische.
Daar heeft men een iets hogere tolerantie jegens 'verlepping' en andere uiterlijke onfraaiheden.
Snijbiet is weggeconcurreerd door spinazie omdat spinazie er veel langer fris & fruitig uit blijft zien nadat het geoogst is.
quote:
Ik wil het graag in mijn tuin omdat het er zo übervrolijk uitziet.
Het is gewoon zonde om op te eten.
Het heet ook wel 'eeuwige spinazie'. Snij af en het groeit weer aan. Dus je kan het voor de sier neerzetten en opeten !
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  woensdag 21 januari 2009 @ 19:56:11 #256
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_65294178
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 18:55 schreef sigme het volgende:

[..]

Hoi miss Kwak, zeg, je bent ook hier wel wat afwezig / kort van stof .
Vergeet je niet dat je hier wel ook je hart uit mag storten? Dat doet de hele goegemeente hier, en terecht, dus wees welkom.

Ga je nog een keer uitgebreid vertellen wat je allemaal in de USA gaat doen en waarom ze jou speciaal uitgenodigd hebben enzo?
das lief hmmm k heb vanochtend een hele tirade gepost, maar voel me al een stukje beter, na t sporten en een fijne zangles, en met alle lieve reacties op mn filmpjes...

ben vooral erg moe, en heb geen leuke verhaaltjes meer te vertellen... dus vandaar.

mn amerika verhaal heb ik eventjes geen puf voor, ik ga wel een keer t hele verhaal vertellen incl. google maps plaatjesenzo
Ich erschlag meinen Goldfisch, vergrab ihn im Hof.
Ich jag meine Bude hoch, alles was ich hab lass ich los.
Mein altes Leben, schmeckt wie ‘n labriger Toast.
pi_65294188
Lijstje!

O: 2x boterham (1 pindakaas, 1 speculoosmeuk)
T: niks
L: 2x boterham kipfilet/philidelphia
T: 1 muesliebol
T2 tosti kaas
1 uur kickfun
D: denk dat ik zalm en groente ga klaarmaken, zou dat een goede aanvulling zijn? Of toch kip? Maar dat heb ik al 2 dagen op..
Groene groente met garnalen, met wat curry/kokos (Santen, moblo! Lekker, met een scheutje melk en wat vissaus en suiker )

[ Bericht 17% gewijzigd door cyclechick op 21-01-2009 20:16:18 ]
Op maandag 12 oktober 2009 12:20 schreef loveli het volgende:
Kortom, eet ook broccoli.
pi_65294233
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 19:54 schreef sigme het volgende:
Het heet ook wel 'eeuwige spinazie'. Snij af en het groeit weer aan. Dus je kan het voor de sier neerzetten en opeten !
Oh, net als rabarber dus!

Wanneer moet je het zaaien?
(Mijn tuin is nu nog een zandbak en over een tijdje weer een zandbak overwoekerd met nachtschade. En ik wil graag een sier- moestuin, maar heb nog niet heel veel kennis van zelf dingen laten groeien.)
  woensdag 21 januari 2009 @ 19:58:46 #259
236335 neen
schone schijn
pi_65294276
Lijstje
O: Rijst met kool en kip
T: Koffie (Zwart)

Maarja, ik was pas 12 uur op
het lijkt niet wat het is
pi_65294307
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 13:34 schreef Greys het volgende:

[..]

Loveli doet een PFje!
pi_65294365
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 19:56 schreef kwakveense het volgende:

[..]

das lief hmmm k heb vanochtend een hele tirade gepost, maar voel me al een stukje beter, na t sporten en een fijne zangles, en met alle lieve reacties op mn filmpjes...

ben vooral erg moe, en heb geen leuke verhaaltjes meer te vertellen... dus vandaar.

mn amerika verhaal heb ik eventjes geen puf voor, ik ga wel een keer t hele verhaal vertellen incl. google maps plaatjesenzo
Ik heb de tirade gelezen . Je afwezigheid valt me op. En je bent al een tijd moe en ziekjes.
Doe kalm aan, maar kom vooral wel hier langs als dat ergens goed voor heeft.

PS: ik heb toch zo'n hekel aan die spoilers. Moet ik weer die hele tekst selecteren.Alleen plaatjes en filmpjes mogen van mij best in spoilers want dan krijg ik ze gewoon te zien.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_65294536
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 19:57 schreef vergeetmewelletje het volgende:

[..]

Oh, net als rabarber dus!

Wanneer moet je het zaaien?
(Mijn tuin is nu nog een zandbak en over een tijdje weer een zandbak overwoekerd met nachtschade. En ik wil graag een sier- moestuin, maar heb nog niet heel veel kennis van zelf dingen laten groeien.)
Zaaien: Ergens tussen maart en augustus. Had ik al gezegd dat het een makkelijke teelt is ?
Geen grondeisen (ok, niet helemaal arm zand). Oogst van mei tot november.

Met rabarber moet je wel voorzichtig zijn hoor! Je kan de plant doodeten en je kan jezelf ermee vergiftigen.
pi_65294657
Hier komen nooit aardappels door de knolserderijpuree! Dan is het hele effect weg! Net als aardappels door de preisoep! Als je het kookt tot het zacht genoeg is, stamp je het makkelijk fijn. Of met de staafmixer.
En het is ook een hele lekkere puree bij allerlei sausjes van vlees Wij eten het vaak met sausje van de lamsfilets van de onbetaalbare slager, die zijn zo zacht dat je ze bijna niet hoeft te kauwen, en in de saus wat lekkere paddestoelen (morilles bijv.) meegebakken. En dat sausje dan ook over de puree. Hè, nu krijg ik weer trek.
pi_65294763
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 20:05 schreef sigme het volgende:
Met rabarber moet je wel voorzichtig zijn hoor! Je kan de plant doodeten en je kan jezelf ermee vergiftigen.

Hoe bedoel je?
  woensdag 21 januari 2009 @ 20:18:36 #265
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_65294984
Ik heb niet bij kunnen lezen, maar ik zag wel hele mooie bloemen voor Vivi! Lief!
Maar ik zag ook BlaatschaaP die je sterkte wenste, zijn er nieuwe ontwikkelingen? Ik zou willen dat ik iets kon doen aan alles wat jij en je familie doormaakt... Echt

Viking, heb je een leuke verjaardag?

En ColdFeet, ben je alweer gewend aan het slankiegangetje (zoef!!!) hier?

Mijn lijstje van vandaag:

O: allbran + magere melk
T: allbran + magere melk again
L: gehakte spinazie (uit een potje, koud!) met een paar zongedroogde tomaatjes en twee plakjes kipfilet in snippers
T: cup-a-soup
S: 1 uur taebo!
A: maaltijdsalade biefstuk teriyaki AH, zonder de pasta

Totaal gegeten: 945 kcal.
Totaal gesport, volgens valtaf.nl (aerobics) 420 kcal

Ik zal vanavond nog yoghurt nemen, want dit is te weinig, dat zie ik ook wel.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_65295070
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 20:11 schreef vergeetmewelletje het volgende:

[..]

Hoe bedoel je?
Rabarber niet doodmaken: 1e jaar niks oogsten, 2e jaar bijna niks. Daarna niet na half juli en altijd drie bladeren laten staan. (En beter niet de stelen afsnijden: rabarber is heel sterk maar kwetsbaar voor rot). (Oh ja- rabarber niet planten op een plek waar ooit (20 jaar) rabarber gestaan heeft).

Rabarber jou niet doodmaken: zorg dat je niks van dat blad binnenkrijgt. Niet te zuinig zijn, beter topje steel weggooien.

Rabarber niet in emaille pannen koken . Ga je vast niet dood aan (hoewel, gezond kan het niet wezen, opgeloste emaille), maar het kost je je emaille.
pi_65295118
Ik heb net gegeten, maar ik heb echt zin om te snaaien nu Gelukkig heb ik geen snoep in huis, maar ik ben bang dat er straks ontbijtkoek sneuvelt ofzo
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_65295183
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 19:49 schreef MariaEtcetera het volgende:
Haaaai!

Ik wil ook Mo's muziekjes horen Maar hij doet het niet!

En een heeeeeeeeeeeeeeele dikke knuffel voor Vivi en ook één voor Claudia! Kusje erbij? Okee dan! Mwah!

Oh en uiteraaaard: GEFELICITEERD VIKING!
ff rechtermuisknop op linkje en dan koppeling opslaan als kiezen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 0% gewijzigd door motorbloempje op 21-01-2009 20:40:06 ]
Ja doei.
pi_65295280
Lijstje vandaag:
O: magere yoghurt met vieze bessen, grapefruitsap
T: 45 min crosstrainer
T: geroosterde volkorenboterham gekookt ei,mandarijn
T: volkorenboterham pindakaas, magere kwark, appel
L/D: spinazie met anderhalf rundertartaartje
T: 2 volkorenboterhammen ham
T: ham-augurkrolletjes en magere kwark

Volgens onze vrienden van het Voedingscentrum zit ik nu al op 1450 kcal (en ze zeggen ook iedere dag dat ik te vet eet! Horken!), maar ik voel me nog zo onbevredigd. Iemand nog tips?
pi_65295298
Mo je bent echt disney ! Wauw!!
pi_65295446
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 20:18 schreef Sugar het volgende:
Ik heb niet bij kunnen lezen, maar ik zag wel hele mooie bloemen voor Vivi! Lief!
Maar ik zag ook BlaatschaaP die je sterkte wenste, zijn er nieuwe ontwikkelingen? Ik zou willen dat ik iets kon doen aan alles wat jij en je familie doormaakt... Echt

Viking, heb je een leuke verjaardag?

En ColdFeet, ben je alweer gewend aan het slankiegangetje (zoef!!!) hier?

Mijn lijstje van vandaag:

O: allbran + magere melk
T: allbran + magere melk again
L: gehakte spinazie (uit een potje, koud!) met een paar zongedroogde tomaatjes en twee plakjes kipfilet in snippers
T: cup-a-soup
S: 1 uur taebo!
A: maaltijdsalade biefstuk teriyaki AH, zonder de pasta

Totaal gegeten: 945 kcal.
Totaal gesport, volgens valtaf.nl (aerobics) 420 kcal

Ik zal vanavond nog yoghurt nemen, want dit is te weinig, dat zie ik ook wel.
Val jij niet ontzettend af, van elke dag zo weinig eten? En ik vind dat je overdag ook echt behoorlijk eenzijdig eet Als ik sport, wil ik echt minimaal 1700 Kcal eten
pi_65295489
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 20:29 schreef Laureline het volgende:
Lijstje vandaag:
O: magere yoghurt met vieze bessen, grapefruitsap
T: 45 min crosstrainer
T: geroosterde volkorenboterham gekookt ei,mandarijn
T: volkorenboterham pindakaas, magere kwark, appel
L/D: spinazie met anderhalf rundertartaartje
T: 2 volkorenboterhammen ham
T: ham-augurkrolletjes en magere kwark

Volgens onze vrienden van het Voedingscentrum zit ik nu al op 1450 kcal (en ze zeggen ook iedere dag dat ik te vet eet! Horken!), maar ik voel me nog zo onbevredigd. Iemand nog tips?
Hmm ik zou het niet echt weten, maar kan me voorstellen dat je nog zin hebt in iets.. Heb je geen lekkere yoghurt ofzo in huis?
  woensdag 21 januari 2009 @ 20:36:35 #273
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_65295515
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 20:30 schreef P.F het volgende:
Mo je bent echt disney ! Wauw!!
!
Ja doei.
pi_65295560
Ik wou dat ik kon zingen Maar ik haal er voldoening uit dat mr pf nog slechter "zingt" dan ik en dat we dus gelukkig ook nooit samen gaan zingen.
pi_65295609
Wat zijn dingen die enorm vullen als ontbijt/lunch, maar niet vreselijk kcal rijk en wel gezond zijn? Ik eet enorm veel laatste weken, vreselijke honger continue (zo'n 10 boterhammen op een dag is niet uitzonderlijk). Wil wel minder eten, maar dan word ik meteen duizelig en hoofdpijn enzo. En ik wil niet ziek worden, omdat ik mn weerstand met lijnen omlaag haal. Probleem: broeken worden strakker en ik kom serieus iedere week 2 kg aan. En morgen tentamens, dus moet mn hoofd er wel bij hebben. Iemand een idee?
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_65295613
Toen ik mij gisternacht zo druk zat te maken over wanneer en hoe ik ging slapen in m'n kamer, heeft mr pf dit briefje opgehangen en die zag ik vanmiddag !! Ik vind dat altijd zo lief om opeens een briefje ergens te vinden

pi_65295638
Brinta? Ik kan daar altijd wel een paar uur mee door, als ik een goede kom eet
pi_65295669
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 20:40 schreef P.F het volgende:
Toen ik mij gisternacht zo druk zat te maken over wanneer en hoe ik ging slapen in m'n kamer, heeft mr pf dit briefje opgehangen en die zag ik vanmiddag !! Ik vind dat altijd zo lief om opeens een briefje ergens te vinden

[ afbeelding ]
Ja doei.
pi_65295704
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 20:41 schreef cyclechick het volgende:
Brinta? Ik kan daar altijd wel een paar uur mee door, als ik een goede kom eet
Ik had een enorme kom gemaakt, maar toen nog heel erg honger . Normaal vult het mij ook wel ja, kan ik er ook makkelijk een paar uur mee door. Toen heb ik dubbel (of driedubbel) ontbeten. Dus probeerde ik het met brood. Dat was na 6 stuks nog niet genoeg. Crackers kon ik wel een heel pak van op. En dan om 12 uur weer net zoveel honger als op andere dagen, hoeveel ik er 's morgens ook in prop . Begin dr een beetje gek van te worden.
pi_65295741
quote:

[ afbeelding ]
Ohh wat een lieve hanenpootjes
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_65295751
Wat lief PF
  woensdag 21 januari 2009 @ 20:47:42 #283
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_65295780
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 16:56 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik zit ook met zoiets, Tink. Vorige week een broek thuisgekregen die ik online bij H&M had besteld, paste perfect, ik was 'm 1 keer en hij is zoveel wijder geworden dat 'ie me gewoon van m'n kont afzakt. . Ik heb de klantenservice gemaild, ben benieuwd wat ze zeggen!
Ik heb een nieuwe blouse Hopelijk krijg jij ook goed nieuws.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_65295792
Ja hij kan niet zo goed schrijven Maar hij schrijft wel hele lieve dingen!
pi_65295806
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 20:47 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Yeah baby!!
pi_65295823
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 17:07 schreef kwakveense het volgende:

[..]

is dizzy ook jarig?
nee ze heeft zelf Ipb aangesloten
  woensdag 21 januari 2009 @ 20:50:11 #287
148689 Muis006
Unrustle thy jimmies, wench!
pi_65295857
Vikjeee gefeliciteerd!
Op zaterdag 4 juni 2016 21:46 schreef KaBuf het volgende:
Ik word graag nog #viezerdik voor jou.
pi_65295861
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 20:44 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Ik had een enorme kom gemaakt, maar toen nog heel erg honger . Normaal vult het mij ook wel ja, kan ik er ook makkelijk een paar uur mee door. Toen heb ik dubbel (of driedubbel) ontbeten. Dus probeerde ik het met brood. Dat was na 6 stuks nog niet genoeg. Crackers kon ik wel een heel pak van op. En dan om 12 uur weer net zoveel honger als op andere dagen, hoeveel ik er 's morgens ook in prop . Begin dr een beetje gek van te worden.
Maar als je nu elke dag zoveel meer eet dan normaal, rek je misschien ook je maag uit?
Ik herken het trouwens wel hoor, ik heb af en toe ook van die periodes, dat ik rustig een heel brood op kan Op zich zou een kom brinta genoeg moeten zijn. Misschien kun je daarnaast nog wat fruit en eeb klein beetje yoghurt in de blender doen en dat opdrinken? Dat heb ik nu vaak als ontbijt, en omdat het qua volume heel veel is, zit je dan even heel vol, maar op zich krijg ik dan wel weer snel trek, maar als je dan dus brinta erbij eet, geven die vezels langdurig energie
Ik roep ook maar iets hoor, misschien moet je SHE even hebben hiervoor
pi_65295877
quote:

[ afbeelding ]
Cute
pi_65295908
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 20:47 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Goed gedaan! moest je al je vrouwelijke charmes in de strijd gooien, of deden ze helemaal niet moeilijk?
pi_65295911
Of een dagje vasten na je tentamens? (Alleen maar vloeibaar eten oid?)
pi_65295912
SHE heeft toch zo'n ontbijtshake met rauw ei? Dat zal wel vullen..
pi_65295915
4 op een rij toch niet
pi_65295976
Mja ik moet sowieso gaan minderen in eten . Dat snap ik. Maar gister bijvoorbeeld, heb ik mijn normale hoeveelheden genomen ... en was ik de hele dag duizelig en hoofdpijn enzo. En 's avonds uiteindelijk alsnog weer gaan eten, omdat ik helemaal leeg en slap werd, rommelende buik etc. Echt heel erg raar, want ik verbrand niet meer, mijn lijf heeft niet meer nodig, maar toch schreeuwt het om voedsel. En ik kom aan als een idioot, dus verbranden doet het ook niet.
pi_65295979
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 20:51 schreef sigme het volgende:
SHE heeft toch zo'n ontbijtshake met rauw ei? Dat zal wel vullen..
Ik durf geen rauw ei te eten Het lijkt me ten eerste smerig, maar ik geloof ook wel dat je dat misschien niet proeft met banaan erin, maar rauw ei eten is toch helemaal niet gezond? kun je daar niet ziek van worden?
pi_65296011
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 20:53 schreef Chicolate het volgende:
Mja ik moet sowieso gaan minderen in eten . Dat snap ik. Maar gister bijvoorbeeld, heb ik mijn normale hoeveelheden genomen ... en was ik de hele dag duizelig en hoofdpijn enzo. En 's avonds uiteindelijk alsnog weer gaan eten, omdat ik helemaal leeg en slap werd, rommelende buik etc. Echt heel erg raar, want ik verbrand niet meer, mijn lijf heeft niet meer nodig, maar toch schreeuwt het om voedsel. En ik kom aan als een idioot, dus verbranden doet het ook niet.
Wat eet je normaal? Kan het zijn dat je enorm loopt te pieken en dalen met je bloedsuiker? Eet je max elke 2 uur iets? In dat geval zou je toch bijna niet flauw kunnen zijn tussendoor (nou ja, als je gezonde dingen eet)
  woensdag 21 januari 2009 @ 20:56:26 #297
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_65296057
je kan wel rauw ei eten hoor, Japanners doen dat ook..
pi_65296119
In tiramisu zit ook rauw ei, proef je niets van
pi_65296162
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 20:55 schreef cyclechick het volgende:

[..]

Wat eet je normaal? Kan het zijn dat je enorm loopt te pieken en dalen met je bloedsuiker? Eet je max elke 2 uur iets? In dat geval zou je toch bijna niet flauw kunnen zijn tussendoor (nou ja, als je gezonde dingen eet)
Normaal:

O: stevige bak brinta
T: stuk fruit
L: 2 boterhammen met mager beleg
T: weer stuk fruit, glas/pak optimel oid
D: bord vol aardappelen, groente en vlees
T: yoghurt

Dat is mijn vrij normale lijst. En daar doe ik het meestal prima op. Maar na mijn D was ik nog steeds slapjes, en heb ik 'even' een stapel boterhammen weggewerkt. Pas tóen voelde ik me weer wat fitter. Is het veel gepiek? Ben wel vrij gevoelig met mn bloedsuiker ja, zeker als ik het veel gegeten heb in de dagen ervoor.
pi_65296232
Eieren kunnen besmet zijn met salmonella. Kans is gering en gezonde jonge mensen worden van een beetje salmonella meestal niet (erg) ziek.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')