Oja, duhquote:Op woensdag 21 januari 2009 09:46 schreef Ticootje het volgende:
[..]
' s nachts wel ja, maar overdag toch niet?
Das een verkapte tvp!!! doe dan op zn minst even een leuke foto!!!quote:
Ochquote:Op woensdag 21 januari 2009 10:32 schreef Ticootje het volgende:
Ik kijk net in mn agenda, vrijdag krijgt Jen weer prikjes.... Oh, zo sneu weer.
Haha, dat duurt vast niet lang meer!quote:Op woensdag 21 januari 2009 10:45 schreef E.T. het volgende:
Prikjes moeten wij volgende keer ook weer.. duurt gelukkig nog even![]()
Ik zit echt te wachten tot Nienke zelf gaat lopen, dat kan echt nooit meer lang duren. Ze staat bij een kastje, draait zich om en houdt nog net met een hand vast.. vervolgens laat ze haar hand los en je ziet aan alles dat ze wil gaan...... en daar stopt hetZe blijft stil staan. En uiteindelijk na wat geschuifel van d'r voetjes laat ze zich op d'r billen vallen.
Als ze ook maar denkt dat ze steun heeft loopt ze wel.. een handje vasthouden bijv.. maar gister was het koordje van m'n capuchon ook genoeg![]()
Ben benieuwd hoe lang het duurt voor ze het hobbeltje genomen heeft
Hahaquote:Op woensdag 21 januari 2009 11:03 schreef E.T. het volgende:
ik probeerde het met een speeltje vanmorgen, freecell
De mannen in pyjama... en Koen is gewoon een erg lange ventquote:Op woensdag 21 januari 2009 10:17 schreef Ticootje het volgende:
Das een verkapte tvp!!! doe dan op zn minst even een leuke foto!!!
Hij gaat Jen voorbij.quote:Op woensdag 21 januari 2009 11:39 schreef LovelyLady het volgende:
Jeetje wat een verschil zeg, Koen is op de draagdoekmeet precies 7 maand
Jaaaaaaaaaaaaaaaaaquote:Op woensdag 21 januari 2009 13:46 schreef Raissa het volgende:
[ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ]
Mila is van de monitor af!!! "Het is nu alleen een kwestie van groeien en bloeien" werd er gezegd
Wat goed!quote:Op woensdag 21 januari 2009 21:49 schreef Webkim het volgende:
Kijk nou, kijk nou, kijk nou!
Kijk! Hier!
Hij loopt!
(En hij heeft ook een tel of 5 losgestaan!)
Me so proud...
Had jij dat ook niet al tijdens de zwangerschap dat je buik knakgeluiden maakte? Anyway..babies zijn nog heel los en slap in hun banden, grote kans dat het steeds wat steviger wordt naarmate ze ouder wordtquote:Op woensdag 21 januari 2009 20:32 schreef Fuente het volgende:
Raissa wauwWat fijn!
Mrien, spannend zo'n bezoekje aan het CB he? Ik ben altijd heel niewsgierig naar het gewicht enzo dan
Klinkt het kraken van gewrichten bij baby's bekend bij jullie? Merel heeft sinds haar geboorte al krakende schoudertjes en knietjes. Als ze die vasthebt voelt het kraken zeg maar. Ik vraag me af of ze er geen last van zou hebben ivm het vele huilen..
Ik vind dat advies van het minder drinken van koolzuur niet eens zo slecht, het lijkt me ook een erg kleine moeite om zo'n advies op te volgen, misschien helpt het en niet geschoten is altijd mis toch? Je kan het in ieder geval proberen om wat anders te drinken. Er zijn zoveel dranken zonder koolzuur en je gaat mij niet vertellen dat je er geen een lust.quote:Op donderdag 22 januari 2009 08:05 schreef DJMO het volgende:
praat me op dit moment niet van consultatiebureau'sik ben, ondanks het advies van VBN bang dat ik op mijn lazer krijg van het CB dat ik niet bijgevoed heb met de fles en toch gewoon koolzuur ben blijven drinken, heb er gewoon nare dromen van
JJ ligt nu in ieder geval tevreden in de box een paar pruttelgeluidjes te maken
![]()
Maar waarom zou ze? Het is flauwekul dat koolzuur de melkproductie remt. Ik kan er wel inkomen dat DJMO niet alleen maar cola moet drinken, maar dat gaat dan meer om de caffeine.quote:Op donderdag 22 januari 2009 09:52 schreef Estrys het volgende:
[..]
Ik vind dat advies van het minder drinken van koolzuur niet eens zo slecht, het lijkt me ook een erg kleine moeite om zo'n advies op te volgen, misschien helpt het en niet geschoten is altijd mis toch? Je kan het in ieder geval proberen om wat anders te drinken. Er zijn zoveel dranken zonder koolzuur en je gaat mij niet vertellen dat je er geen een lust.
Leander kraakt met zijn schouderbladen inderdaad!quote:Op woensdag 21 januari 2009 20:32 schreef Fuente het volgende:
Klinkt het kraken van gewrichten bij baby's bekend bij jullie? Merel heeft sinds haar geboorte al krakende schoudertjes en knietjes. Als ze die vasthebt voelt het kraken zeg maar. Ik vraag me af of ze er geen last van zou hebben ivm het vele huilen..
Een maand alweerquote:Op donderdag 22 januari 2009 08:22 schreef DJMO het volgende:
maandagmiddag weer Mrien, en dinsdag naar de huisarts (voor controle van JJ en voor mezelf) en dan woensdag naar de arts van het CB voor zijn eerste echte afspraak, hij is dan precies een maand oud(die maandagen zijn inloop spreekuren, alleen om te wegen, maar ik "moet" er wel naar toe)
Wat bedoel je dan? Is het te groot of te klein?quote:Op donderdag 22 januari 2009 10:26 schreef freecell het volgende:
[..]
Leander kraakt met zijn schouderbladen inderdaad!
Volgens mij heeft hij er geen last van!
Weet ook iemand of alles normaal is in de grootte van het piemeltje en de balzak?Ik heb namelijk 2 oppas-ukken en die zien er allebei héél anders uit dan Leander
Nou, groot. Zijn zakje is echt 4x zo groot als die van mijn oppas-uk van een jaar zeg maarquote:Op donderdag 22 januari 2009 11:23 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Wat bedoel je dan? Is het te groot of te klein?
ALs het echt abnormaal is hadden ze daar vast bij het cb wel wat van gezegd toch? Bij Sasha hebben ze bij de eerste paar afspraken steeds ook even gekeken en gevoeld bij dat gedeelte.
yup. fijn dat dat al ok isquote:Op donderdag 22 januari 2009 12:30 schreef freecell het volgende:
[..]
Nou, groot. Zijn zakje is echt 4x zo groot als die van mijn oppas-uk van een jaar zeg maar
Zijn balletjes zijn wel ingedaald, daar kijken ze toch voornamelijk naar bij het CB?
Ja, nou, niet nu al hoor!quote:Op donderdag 22 januari 2009 12:31 schreef Ticootje het volgende:
Leander is gewoon flink geschapen dan.
Ja, maar dan hebben ze het zaakje toch in handen? Als dat niet goed zou zijn zou je het echt wel horen lijkt me.quote:Op donderdag 22 januari 2009 12:30 schreef freecell het volgende:
[..]
Nou, groot. Zijn zakje is echt 4x zo groot als die van mijn oppas-uk van een jaar zeg maar
Zijn balletjes zijn wel ingedaald, daar kijken ze toch voornamelijk naar bij het CB?
Goed puntquote:Op donderdag 22 januari 2009 13:05 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ja, maar dan hebben ze het zaakje toch in handen? Als dat niet goed zou zijn zou je het echt wel horen lijkt me.
Ja, dat zie ik bij de andere hummels inderdaad ook wel en ook wel bij Leander, maar het blijft grootquote:Op donderdag 22 januari 2009 13:24 schreef E.T. het volgende:
de grootte varieert ook nog eens per uur![]()
De ene keer denk ik bij Tijn ook dat een grote vent daar jaloers op zou zijn, andere keer is het maar een klein beetje. Schijnt ook met de temperatuur te maken te hebben.
Wanneer het niet normaal is zullen ze dat toch wel zeggen op het CB? De assistente van het CB vroeg dinsdag aan mij over het ingedaald zijn van de balletjes. Volgens mij keek ik echt heel raar want ik had echt geeeeeen idee.quote:Op donderdag 22 januari 2009 10:26 schreef freecell het volgende:
[..]
Weet ook iemand of alles normaal is in de grootte van het piemeltje en de balzak?Ik heb namelijk 2 oppas-ukken en die zien er allebei héél anders uit dan Leander
quote:Op donderdag 22 januari 2009 13:44 schreef Ticootje het volgende:
Doe het dan voor degene met intresse naar en pm ofzo. Maar doe maar niet de pielemoos van Leander posten, je weet nooit wie er meeleest.
Nee, ik hoef geen foto, ik geloof zo ook wel dat Leaner gewoon een grote heeft.
(ja ik lurk hier nog steedsquote:Op donderdag 22 januari 2009 20:05 schreef freecell het volgende:
Whehe Seleentje, ik vind het knap
Ik ken trouwens moeders die aan één billendoekje genoeg hebben bij een poepluier. HOE?
Nou dat dusquote:Op donderdag 22 januari 2009 20:16 schreef Ardenlyn het volgende:
[..]
(ja ik lurk hier nog steeds)
1 doekje??!![]()
Ik gebruik er minimaal 5 als ik mazzel heb.
Koen's KonijneKeutelsquote:Op donderdag 22 januari 2009 20:05 schreef freecell het volgende:
Ik ken trouwens moeders die aan één billendoekje genoeg hebben bij een poepluier. HOE?
wij 2, maar in geval van nood zou met eentje denk ik wel lukken. wel met gepriegelquote:Op donderdag 22 januari 2009 20:05 schreef freecell het volgende:
niet te groot qua maat maar meer qua dat ze steeds naar de grond probeert te grijpen/omrollen en het niet leuk meer vind. binnenkort mogen we ook met andere dingen dan pap en melk beginnen en zal ze kunnen zitten. ik vraag me gewoon af hoe je die overgang doet.quote:Op donderdag 22 januari 2009 21:27 schreef Leah het volgende:
Te groot voor de wipstoel. Wat voor wipstoel hebbben jullie als ik vragen mag? Die van mij zaten er tot bijna een jaar in, en ik had echt bullen van kinderen
.
lastig uit te leggenquote:Op donderdag 22 januari 2009 21:49 schreef Jojogirl het volgende:
Ik snap je vraag nog steeds niet echt simmuWelke overgang bedoel je? Die van liggen naar zitten? Of de overgang qua eten?
Eten gaven we Finn gewoon in de wipstoel toen ie nog niet goed genoeg kon zitten voor de kinderstoel (de eerste maand dat ie hapjes mocht). En verder was het gewoon veel afwisseling, dan weer even wipstoel, dan weer even box, dan weer even op de grond, etc. Kinderstoel eigenlijk alleen als we zelf aan het eten waren.
ja erg hequote:Op vrijdag 23 januari 2009 11:45 schreef p_iglet het volgende:
dat stoeltje![]()
wat ze toch allemaal niet aan achterlijke elektrische dingen verzinnen
Bijna 7 maandenquote:Op vrijdag 23 januari 2009 14:25 schreef Fuente het volgende:
Ze groeit goed he Dakota, fijn hoor!
Mrien, 8610 gram bij 6 maanden is toch supernetjes! Fijn dat alles verder goed was!~
Merel is weer in haar oude huilritme gevallen, nadat het 2 dagen enorm goed ging is het weer helemaal mis
michelle 3380 gr en 54 cmquote:Op vrijdag 23 januari 2009 14:54 schreef Dakota het volgende:
1 maand:
Gewicht: 4.200 gr
Lengte: 54,5 cm
Gewicht: 4.400 gr
Lengte: 53,5 cm
Michelle: 7590 gr en 67 cmquote:Op vrijdag 23 januari 2009 14:54 schreef Dakota het volgende:
6 maand:
Gewicht: 7.700 gr
Lengte: 66 cm
Gewicht: 8 kg
Lengte: 67,5 cm
Michelle: 9335 gr en 72.5 cmquote:Op vrijdag 23 januari 2009 14:54 schreef Dakota het volgende:
11 maand:
Gewicht: 9.450 gr
Lengte: 73 cm
Gewicht: 9.600 gr
Lengte: 74 cm
Is dat echt zo laat? Mijn zoontje is even oud en rolt nog niet en maakt al helemaal geen aanstalten om te kruipen... moet ik me zorgen maken, nee toch?quote:Op zaterdag 24 januari 2009 22:41 schreef LovelyLady het volgende:
Ja stomme FoK! Hier ook wereldnieuws *kuch* Koen rolt zich eindelijk terug van buik naar rug. Daarmee komt hij dus veelal klem te zitten bij de tafelpoot vd salontafelEn hij begint eindelijk een beetje te kruipen....
Toch wel eenwaard vind ik zo
Ik denk het niet, Koen kruipt ook nog niet echt, maar hij probeert echt wel zijn knietjes wat op te trekken. Hij beweegt voort maar daar is dan ook alles mee gezegd hoorquote:Op zondag 25 januari 2009 08:27 schreef peterfan het volgende:
Is dat echt zo laat? Mijn zoontje is even oud en rolt nog niet en maakt al helemaal geen aanstalten om te kruipen... moet ik me zorgen maken, nee toch?
nee joh, ze doen allemaal toch wel in hun eigen tempo hoor. selene kan al wel rollen, maar vergeet geregeld hoe ze dan ook alweer terug moestquote:Op zondag 25 januari 2009 08:27 schreef peterfan het volgende:
[..]
Is dat echt zo laat? Mijn zoontje is even oud en rolt nog niet en maakt al helemaal geen aanstalten om te kruipen... moet ik me zorgen maken, nee toch?
Ik heb de afgelopen twee weken ook erg veel hoofdpijn gehad door die warmtequote:Op zondag 25 januari 2009 17:31 schreef Ticootje het volgende:
25 graden, jeetje daar loopt het water ongeveer je hol uit! Wat warm! Wel goed voor de babietjes natuurlijk, maar als je daar zit kun je bijna je bikini aan.
Heel fijn dat ze een stapje dichter bij huis is.
Ja, dat is ook zo, was zo met doorslapen enz. Ons mannetje is gewoon niet zo snel. Geeft niet, het gaat allemaal al zo hard!quote:Op zondag 25 januari 2009 09:01 schreef LovelyLady het volgende:
[..]
Ik denk het niet, Koen kruipt ook nog niet echt, maar hij probeert echt wel zijn knietjes wat op te trekken. Hij beweegt voort maar daar is dan ook alles mee gezegd hoor
En of het laat is? Ik denk het niet, overal staan gemiddeldes voor dus ik zou me absoluut geen zorgen maken.
Ik ben eerlijk gezegd gewoon wat ongeduldig (en het ene kind is absoluut het andere niet) Sander was gewoon heel snel, dus voor mijn gevoel gaat het gewoon wat "langzamer".
Keek net nog in het groene boekje, kruipen staat gemiddeld voor 6 tot 9 maanden... dus no worries denk ik.
Net op het moment dat jij denk dat het nooit zal gaan gebeuren, gebeurt het
blech. wel fijn dat ze zo goed vooruit gaatquote:Op zondag 25 januari 2009 17:47 schreef Raissa het volgende:
[..]
Ik heb de afgelopen twee weken ook erg veel hoofdpijn gehad door die warmte
Wat gaat het goed!! Fijn Raissa!quote:Op zondag 25 januari 2009 16:06 schreef Raissa het volgende:
Mila mag morgen (eigenlijk vandaag al, maar in overleg niet gedaan) naar de wiegenkamer!! Dat betekent: weer een stapje dichterbij huis!!![]()
Wiegenkamer is de kamer waar het 21 graden is ipv 25 graden zoals in de couveusekamer.
Graag gedaan, daarvoor zijn we hier toch? En je kan altijd nog het CB om advies vragen.quote:Op zondag 25 januari 2009 18:50 schreef peterfan het volgende:
Ja, dat is ook zo, was zo met doorslapen enz. Ons mannetje is gewoon niet zo snel. Geeft niet, het gaat allemaal al zo hard!
Bedankt voor de geruststellende woorden iig
quote:Op zondag 25 januari 2009 23:36 schreef Ticootje het volgende:
Ik hoop dat de osteopaat wat voor je kan betekenen.
Snap ik hoor! Ik bedoelde gewoon te zeggen dat ik daarvan soms al lichtelijk wanhopig werd dus me een klein beetje kan indenken hoe jij je moet voelen...quote:Op maandag 26 januari 2009 13:06 schreef Fuente het volgende:
Peterfan, 2 keer per dag zou ik luxe vindenMerel huilt op een slechte dag zo'n 6 a 7 uur, achter elkaar. Heel soms doet ze een hazeslaapje tussendoor, maar vaak niet.
Ze slaapt 's nachts overigns prima (vanmorgen pas om 7:45 wakker) maar ik wijt dan aan het huilen overdag, ze zal er zelf ook echt moe van zijn.
Wie weetquote:Op maandag 26 januari 2009 20:26 schreef Marie79 het volgende:
Madelieve wat heb je een lekker ding! zou Maarten op oudere vrouwen vallen?
quote:Op maandag 26 januari 2009 22:06 schreef Brighteyes het volgende:
Aggos, kijk nou!
En heeft hij nou zo'n mooi gekleurd huidje?
Raissa, ik las net over je heen. Wat een supernieuws zeg!Balen dat het precies is op de dag dat jij ook naar het ziekenhuis moet, dus dan idd mar even verschuiven.
Oeh... dat ubercute filmpje met die boterham deed mij wel smelten hoor, vooral dat heerlijke tevreden lachjequote:Op maandag 26 januari 2009 22:01 schreef Brighteyes het volgende:
Zeg Madelieve, hoe zit het dan met Jasja en Sasha?![]()
Ik zou woensdag 36 weken zijnquote:Op maandag 26 januari 2009 22:38 schreef Madelieve het volgende:
Raissa wat een goed nieuws! Wat doet Mila het goed zeg, ze is dan toch thuis al voordat je eigenlijk 37 weken zwanger zou zijn toch?
Leuk van Fee. Ik deed dat ook al met 3 weken. Ik keek dan, op de buik liggend, over de rand van de kinderwagen heen!quote:Op dinsdag 27 januari 2009 14:39 schreef cattie het volgende:
Verder was ook alles in orde. Ze heeft al veel spierkracht, toen de arts haar op haar buikje legde, tilde Fee haar hoofdje een beetje op. Dat doet ze thuis ook vaak. Schijnt erg snel te zijn. Mijn sterke meid!
He jasses wat een ge-emmer zeg... En is het niet een oplossing om om-en-om te doen met afgekolfde melk?quote:Op dinsdag 27 januari 2009 16:21 schreef Estrys het volgende:
Wij zijn ook weer even naar het weeguurtje geweest. Seb is 315 gram aangekomen in een week... dussss.. beetje veel weer. Tegen het spugen moeten we nou johannesbroodpitmeel gaan geven voor en na iedere borstvoeding. Met een theelepeltje, hoe krijg je dat in hemelsnaam in dat kind? Zijn kaken blijven stijf op elkaar wanneer ik met het lepeltje in de buurt kom, kan het hem ook niet kwalijk nemen want dat spul ziet er echt uit als behangplak.
af en toe ja, meteen de eerste week al ivm dat hij toen niet echt aan leek te komen.quote:
de symptomen van de moeder heb ik echt helemaal niks van, maar die van de baby zitten er wel een paar punten van herkenning in.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 16:49 schreef owlet het volgende:
Ah gos, arme Seb.
helpt het om hem te laten boeren? En herken je *hier* wat in?
Hahahaquote:Op dinsdag 27 januari 2009 18:15 schreef mrien het volgende:
Elodie ook al goed gegroeid!![]()
Ik heb geen ervaring met Johannesbroodpitmeel Estrys. Wel balen dat hij zo spuugt zeg!
Hopelijk wordt het snel beter!
Tipje alvast voor de ouders die ook met bijvoeding beginnen en nog niet zo snugger zijn als ik...
Als je je kind een fruithapje geeft wat al aardig dun is (en je je daar al over aan het verbazen bent dat het zo dun is), duik dan weg als je kind moet niesen..
Je zit dan gegarandeerd onder de dunne fruitmoes![]()
Lotte probeert zich steeds meer op te trekken tot zitten. Ze snapt nu al dat als je de spijlen in je bedje met 2 handen beet pakt je een stuk verder komt..
Ik gok dat ik die van de week wel zittend in bed aan tref!
In de box was ze het overigens ook al aan het proberen. Maar als ik de box ook al omlaag doe dan kan ik haar er volgens mij amper in en uit leggen (hij staat nog op wieltjes dus is vrij hoog)
Ze ligt momenteel toch heel veel op de grond op het speelkleed (die van de Ikea, is echt zwaar favoriet), dat scheelt wel weer
quote:Op donderdag 29 januari 2009 10:17 schreef hestria het volgende:
er zijn ook middelen die het braken opwekken, alleen een gemiddeld huishouden heeft dat niet in huis.
en over het algeem is handelen bij vergiftigingen niet zo moeilijk
bijtende stoffen(parfum, chloor etc) max half glas water laten drinken, HA bellen
niet bijtende stoffen(planten, tabak, alcohol, medicijnen) laten braken daarna veel water laten drinken HA bellen
sufmakende medicijnen(slaappillen enz) niet laten braken(als ze suf zijn kunnen ze stikken in het braaksel) HA bellen
petroleum producten(niet braken & niet water) Ha bellen
schuimende producten( zeep, shampoo, waspoeder) vette producten geven(boter, slagroom etc) HA bellen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |