abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 27 januari 2009 @ 13:39:17 #201
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_65453333
Aggos, wat een heerlijk bulletje Jelief!
  dinsdag 27 januari 2009 @ 13:54:56 #202
197301 Miffy1984
Mama van Jesper en Thijmen
pi_65453939
Fuente, wat fijn dat het zo goed ging bij de osteopaat. Hopelijk helpt het, maar dat zal ongetwijfeld.

Met Thijmen gaat trouwens ook alles goed. De afgelopen paar weekjes was het een beetje drama (sprongetjes gedrag... enorm) en hij komt iedere nacht nog om de 3 uur, en wou tussendoor ook niet echt goed slapen.

Maar de afgelopen 2 nachten gaat het alweer een stuk beter. Hij komt nog wel om de 3 a 4 uur, maar slaapt dan tussendoor wel meteen weer, en dan is het te doen. Ik ben laatst overgestapt naar hypo allergeen voeding, en hier reageert hij volgens mij echt veel beter op. Drinkt ineens veel meer en niet zo moeizaam met krampjes enzo. Ik zie nu eindelijk weer een beetje toekomst in betere nachten! Hij groeit ook heel goed! Al bijna 5 kilo is hij.

19 feb. moet hij weer op controle in de VU. Dan krijgt hij weer een hartecho. Hopelijk ziet het er wederom goed uit. Zo ja, dan moeten we pas weer met een jaar (!) terugkomen op controle. Ik ga dan vragen of zes maanden ook goed is...... een jaar geen bevestiging krijgen dat het goed gaat lijkt me zo lang..... ik kan niet zien of zijn huidige hartje nog goed 'werkt' zeg maar ..
Als een mens in voorspoed leeft heeft het wel 1000 wensen.
Als je kind ziek is heb je er maar 1.
pi_65454131
Gefeliciteerd Jelief Leuke naam ook
pi_65454280
Oe, dat snap ik heel goed Miffy! En zij begrijpen het waarschijnlijk ook wel hoor! Gewoon vragen!
pi_65454348
Lennon!
Ruben!
Wat een prachtige verse babietjes komen er voorbij.

Merel, wat kan jij lief lachen.
En Jasja, jeetje, wat een hele dame wordt dat al zeg.

Onze laatste maand bij de babietjes is voorbij aan het tikken. We zijn alvast aan het verzinnen wat we met Thomas' verjaardag zullen doen. Het hieperdepiep hoeraaaaaa juichen zit er in elk geval al goed in!
Hardloper.
IG @webkim
pi_65454865
Allemaal weer goed nieuws! Raissa fijn dat Mila naar huis mag!
Fuente wat fijn dat het goed gegaan is bij de osteopaat, hopelijk boekt het snel resultaat!
Diaan en Jelief, fijn dat jullie thuis zijn met jullie mannetjes! Flinke kereltjes!
Marie het is niet leuk als je je ventje wegbrengt terwijl jij thuis zit, gelukkig heeft hij het goed gedaan, lijk meten jij woont vast in de buurt aangezien je nog in Enkhuizen bent geweest,

Koen heeft gister voor het eerst in de kinderstoel gezeten en gegeten en eventjes gespeeld. En de kinderwagenbak is echt verleden tijd. Hij pikt het echt niet meer en brult de boel bij elkaar.
klikbaar

De rest staat in het foto-topic
  dinsdag 27 januari 2009 @ 14:39:07 #207
108648 cattie
lieve moeder
pi_65455720
Wat is Koen alweer een grote vent!

Lennon en Ruben zijn in mijn ogen, hoewel net geboren, ook al zulke grote mannen!

Fuente, fijn dat het een goed consult was, hopelijk zie je snel verbetering.

Vanochtend ben ik met Fee naar het cb geweest. Ze is nu 52 cm en 3880 gram. Ze is dus in 3 weken 3 cm en bijna 700 gram gegroeit, prima dus. Verder was ook alles in orde. Ze heeft al veel spierkracht, toen de arts haar op haar buikje legde, tilde Fee haar hoofdje een beetje op. Dat doet ze thuis ook vaak. Schijnt erg snel te zijn. Mijn sterke meid!
pi_65456502
Elodie is ook goedgekeurd. Ze weegt intussen 4,5 kilo en haar hoofdje is 38,5. Die gaat dus net als ik ook in geen enkel hoofddeksel passen.
pi_65457329
Die Koen is echt al een flinke vent hoor. Lekker ventje!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 27 januari 2009 @ 15:37:08 #210
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_65457921
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 14:39 schreef cattie het volgende:
Verder was ook alles in orde. Ze heeft al veel spierkracht, toen de arts haar op haar buikje legde, tilde Fee haar hoofdje een beetje op. Dat doet ze thuis ook vaak. Schijnt erg snel te zijn. Mijn sterke meid!
Leuk van Fee. Ik deed dat ook al met 3 weken. Ik keek dan, op de buik liggend, over de rand van de kinderwagen heen! Alles bekijken en in, me opnemen.
Er is geen land over dat ik nog ontdekken kan. Er is alleen het eiland dat ik heet. - Ted van Lieshout
OUD Gouden Toetsenbord Award 2010!
pi_65458106
Wat is Koen een mooi mannetje!
pi_65459535
Wij zijn ook weer even naar het weeguurtje geweest. Seb is 315 gram aangekomen in een week... dussss.. beetje veel weer. Tegen het spugen moeten we nou johannesbroodpitmeel gaan geven voor en na iedere borstvoeding. Met een theelepeltje, hoe krijg je dat in hemelsnaam in dat kind? Zijn kaken blijven stijf op elkaar wanneer ik met het lepeltje in de buurt kom, kan het hem ook niet kwalijk nemen want dat spul ziet er echt uit als behangplak.
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_65459697
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 16:21 schreef Estrys het volgende:
Wij zijn ook weer even naar het weeguurtje geweest. Seb is 315 gram aangekomen in een week... dussss.. beetje veel weer. Tegen het spugen moeten we nou johannesbroodpitmeel gaan geven voor en na iedere borstvoeding. Met een theelepeltje, hoe krijg je dat in hemelsnaam in dat kind? Zijn kaken blijven stijf op elkaar wanneer ik met het lepeltje in de buurt kom, kan het hem ook niet kwalijk nemen want dat spul ziet er echt uit als behangplak.
He jasses wat een ge-emmer zeg... En is het niet een oplossing om om-en-om te doen met afgekolfde melk?
dus dat je het evt in een flesje doet? (ik heb echt geen verstand van bv maar dit was het eerste wat in me op kwam eigenlijk)
Misschien heeft het cb nog advies?
pi_65459782
ja ik ga het nou ook proberen met kolven want ik zie het sowieso niet zitten om ' s nachts met een theelepeltje te gaan zitten klooien
  dinsdag 27 januari 2009 @ 16:29:37 #215
108648 cattie
lieve moeder
pi_65459853
Seb groeit hard!
Van dat meel spul is moeilijk binnen te krijgen bij baby's, het wordt vaak ook een enorme plakzooi. Ik heb dus helaas ook geen tips, maar misschien weet iemand in het bv topic nog een goede tip.
  dinsdag 27 januari 2009 @ 16:30:31 #216
108648 cattie
lieve moeder
pi_65459885
Estrys, kolf je trouwens nu al? Al gevonden.
pi_65460088
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 16:30 schreef cattie het volgende:
Estrys, kolf je trouwens nu al?
af en toe ja, meteen de eerste week al ivm dat hij toen niet echt aan leek te komen.
pi_65460154
Estrys, heeft hij ook echt last van het spugen? Ronja en Avalon spuugden/spugen allebei heel veel in het begin, dan kwam het echt met een enorme boog er uit. Soms ook via de neus

Bij hun kwam en komt het echt doordat ze dan veel melk binnen hebben gekregen. Babies zijn van nature zo gebouwd dat ze een te veel aan melk er makkelijk uit gooien en daar hebben ze dan meestal ook geen last van. Ook niet als ze dat via hun neus doen

Als Seb zo lekker veel aankomt dan kan ik me voorstellen dat hij ook veel melk binnen krijgt en dat het niet zo veel kwaad kan als hij er wat uit gooit

De maaginhoud verdikken zóu dus in theorie krampjes kunnen geven omdat hij dan meer in zijn maag heeft dan hij aan kan en omdat de darmen er aan moeten wennen.
Maar goed, als hij echt last heeft van het spugen dan moet je wat, natuurlijk.

Ik heb geen ervaring met het geven, ik kan me voorstellen dat als je de hoeveelheid moet geven die een volledige voeding moet verdikken het op een lepeltje echt veels te dik is om makkelijk weg te krijgen.
pi_65460184
Heeft hij last van het spugen? Anders zou ik het zo laten...
Fons heeft het ook een jaar gedaan en Elodie doet het ook.
pi_65460427
volgens mij heeft hij er wel last van in die zin dat hij na de voeding zich in allerlei bochten begint te wringen, hij begint zich dan te overstrekken en wild te bewegen en vieze gezichten trekt en hij begint echt te kokhalzen. Volgens mij is hij dan zo misselijk en heeft hij er echt last van, uiteindelijk begint hij dan te huilen en zit je twee uur hem recht op te houden en proberen te kalmeren
  dinsdag 27 januari 2009 @ 16:47:06 #221
108648 cattie
lieve moeder
pi_65460535
Arme Seb, klinkt niet fijn.
pi_65460617
Ah gos, arme Seb.
helpt het om hem te laten boeren? En herken je *hier* wat in?
pi_65461422
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 16:49 schreef owlet het volgende:
Ah gos, arme Seb.
helpt het om hem te laten boeren? En herken je *hier* wat in?
de symptomen van de moeder heb ik echt helemaal niks van, maar die van de baby zitten er wel een paar punten van herkenning in.

nog een advies was een speentje geven, dat had ik tot nu toe nog niet gedaan maar de zuigbehoefte is wel groot. Nou ging mijn man net een speentje kopen, nu had ik er een gekocht straks maar die was te groot (moest de newborn hebben) Mijn man net een andere gaan kopen en hij gekeken dat de kleur hetzelfde was als ik had gekocht. Maar staan er DE twee dingen op gedrukt waar ik een ontzettende hekel aan heb: Nijntje en het woord: MAMA. Daar had hij niet naar gekeken, dus nou is hij hem ruilen, vind dat dan weer zo lullig voor hem want hij heeft toch zijn best gedaan.

[ Bericht 39% gewijzigd door Estrys op 27-01-2009 17:20:07 ]
pi_65462466
Ow wat naar Estrys....

HIer begint Leander steeds meer te laten zien dat hij echt een eigenwijs dingetje is
En dan vind ik dat wel heel lief, maar het is ook onhandig!

Ligt hij op zijn linkerzij in bed -> huilen, ik er heen. Draait hij zijn hoofdje naar rechts. Als ik hem dan op de andere zij leg is het goed

En hij wil ZELF ZELF ZELF zijn speen er in doen. Die moet ik hem dus in zijn handjes geven en niet in zijn mond stoppen. En hij kan het helemaal nog niet goed zelf en dan is het weer brullen. Maar als ik hem in zijn mondje stop is het nog veel harder brullen
Hopeloos
pi_65463550
Wat een mooi ventje is RubenJelief!
En wat mooi schoon ook na z'n geboorte!

Hopelijk heeft Thijmen snel z'n normale ritme weer te pakken! Sprongetjes zijn nooit zo leuk, al kunnen ze erna wel weer veel meer!
Kan me wel voorstellen dat je graag meer controle wilt dan eens in het jaar, dat lijkt me ook best heel lang dan!

Thomas alweer bijna een jaar! Wat gaat het echt vreselijk vreselijk snel allemaal!
Lijkt me ook wel erg leuk om dingen voor de eerste verjaardag te bedenken, taart, kado's
Wat goed dat hij al hieperdepiep kan doen! Flink geoefend?

Koen ook al lekker in de kinderstoel!
Wij hebben die van de week ook gehaald van de Ikea, eerst voor bij opa en oma, maar nu hebben we hem eerst maar bij ons gezet. In de Tripp Trapp vond ik Lotte nog niet echt goed zitten en daar had ze ook niet echt steun bij d'r hoofdje. Die van de Ikea zit ze echt beter in!
En in de wandelwageninzet van de kinderwagen is het natuurlijk veel interessanter, veel meer te zien!
Wij hadden hem overigens al met 4 maanden omgebouwd ofzo, want toen wou ze niet meer liggen en kroop omhoog

Fee, goed gegroeid! En wat goed dat ze d'r hoofdje al wat optilt!! Snelle meid!

Elodie ook al goed gegroeid!

Ik heb geen ervaring met Johannesbroodpitmeel Estrys. Wel balen dat hij zo spuugt zeg!
Hopelijk wordt het snel beter!

Eigenwijze Leander!
Frusterend voor die kleintjes als ze dingen wel proberen maar nog niet kunnen

Tipje alvast voor de ouders die ook met bijvoeding beginnen en nog niet zo snugger zijn als ik...
Als je je kind een fruithapje geeft wat al aardig dun is (en je je daar al over aan het verbazen bent dat het zo dun is), duik dan weg als je kind moet niesen..
Je zit dan gegarandeerd onder de dunne fruitmoes

Lotte probeert zich steeds meer op te trekken tot zitten. Ze snapt nu al dat als je de spijlen in je bedje met 2 handen beet pakt je een stuk verder komt..
Ik gok dat ik die van de week wel zittend in bed aan tref!

In de box was ze het overigens ook al aan het proberen. Maar als ik de box ook al omlaag doe dan kan ik haar er volgens mij amper in en uit leggen (hij staat nog op wieltjes dus is vrij hoog)
Ze ligt momenteel toch heel veel op de grond op het speelkleed (die van de Ikea, is echt zwaar favoriet), dat scheelt wel weer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')