Ik denk dat hij dan zijn glazen bol in de pruillenbak gaat gooien omdat die er voor de zoveelste keer naast zit.quote:
Ach natuurlijk, het gaat alleen om jezelf.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 22:19 schreef harley het volgende:
omdat ik in juni 26 dagen in de usa zit en het liefst zo goedkoop mogelijk ga
NY =quote:Op vrijdag 20 februari 2009 03:37 schreef popolon het volgende:
Oh nou ik gun het je van harte hoor, 't is alleen een beetje raar dat je om een vakantie hoopt dat de dollar lager gaat staan maar goed.
Ik vind het nog veel vreemder dat je naar NY gaat terwijl Chicagode mooiste en leukste stad is.
En dan scheelt het niet ook nog eens honderden euro's ofzo.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 03:37 schreef popolon het volgende:
Oh nou ik gun het je van harte hoor, 't is alleen een beetje raar dat je om een vakantie hoopt dat de dollar lager gaat staan maar goed.
Hoewel ik beiden alleen van foto's ken denk ik inderdaad ook dat Chicago leuker is dan NY. De skyline van Chicago is prachtig en de serie bruggen over de Chicago river zijn ook heel apart.quote:Ik vind het nog veel vreemder dat je naar NY gaat terwijl Chicagode mooiste en leukste stad is.
Zo eens kijken of dit bericht nog wat vervolg vandaag gaat krijgen.quote:Dollar onderuit op plannen rond Citigroup
23 februari 2009, 7:57 uur | FD.nl
De dollar staat maandag in de ochtendhandel fors lager ten opzichte van zowel de euro als de yen. Plannen van de Amerikaanse overheid het belang in Citigroup te vergroten zijn daar de belangrijkste oorzaak van.
Op de valutamarkt moet rond acht uur $ 1,2923 voor een euro worden betaald. Dat is 0,8% meer dan een dag eerder. Ten opzichte van de yen daalt de dollar van yen 93,35 naar yen 92,97.
Kredietwaardigheid
Volgens een bericht op basis van anonieme bronnen in de Wall Street Journal wil de Amerikaanse overheid haar belang in Citigroup vergroten naar 40%. Het bestuur van de bank zou de voorkeur geven aan een percentage van 25.
'Als dat de kredietwaardigheid van de bank vergroot, is dat niet noodzakelijkerwijs slecht nieuws voor de dollar', zegt een handelaar in Tokio tegen persbureau Bloomberg. 'Maar nu de uitwerking nog moet blijken, kiest de markt het zekere voor het onzekere.'
De dollar moet vandaag voor de derde achtereenvolgende dag inleveren ten opzichte van de euro. Dat is de langste aaneengesloten periode van dit jaar
Ware het niet de dag nog niet voorbij isquote:De dollar moet vandaag voor de derde achtereenvolgende dag inleveren ten opzichte van de euro. Dat is de langste aaneengesloten periode van dit jaar
De 1,25 lijkt het gehouden te hebben, zitten er weer een stukje boven (ldubbele bodem rond 1,25 = goed teken voor de Euro?)quote:Op woensdag 18 februari 2009 16:49 schreef Hanoying het volgende:
Na een korte opleving gaat de euro de laatste weken weer hard onderuit, het lijkt erop dat er deze week een nieuwe 2 year low wordt gezet als de support op 1,25 het niet houdt.
Inderdaad, met uitzondering van de euro-spike direct na het besluit van de FED om de rente op nul te zetten is het een lijn naar beneden.quote:Op dinsdag 24 februari 2009 22:34 schreef Dlocks het volgende:
Dat is een momentopname. Opeens een ruime cent stijgen of dalen komt heel vaak voor. Over de langer. Vooralsnog is de waarde van de dollar ten opzichte van de euro dit hele jaar al gestaag aan het stijgen.
Ik denk dat de ECB morgen gewoon doet wat de markt verwacht en het dus weinig invloed zal hebben op de koers E/$.quote:Op woensdag 4 maart 2009 21:06 schreef arjan1212 het volgende:
eerst moet de ecb rente ook naar 0,25% morgen waarscheinlijk van 2% naar 1,5% ... als de rente in europa op 0,25% staat denk ik dat de dollar gaat rally'en .. nu 1,25..over een jaar 0,80 ?
Ik heb $ vanaf 1,55. Ik zou ze nu niet kopen maar ik verkoop zo ook nog niet.quote:Op vrijdag 6 maart 2009 11:45 schreef ClioSporT het volgende:
Waar zouden jullie nou in investeren op het moment, liever dollars opkopen of euro's ?
Dollars of euro's kopen is geen investering. De markt is immers efficient, dus het kan beide kanten op. En een dollar zelf werkt niet. Renteverschillen zijn laag en gecompenseerd in de koersen.quote:Op vrijdag 6 maart 2009 11:45 schreef ClioSporT het volgende:
Waar zouden jullie nou in investeren op het moment, liever dollars opkopen of euro's ?
We gaan in ieder geval weer langzaam omhoog.quote:FRANKFURT (MNI) - Excessive liquidity and rising public debt could spark an inflationary spiral in the U.S. a senior economic adviser to the German government warned Wednesday. "I see an inflationary risk in the U.S. in the medium term because of the development of money supply there" Christoph Schmidt one of the government`s so-called "wise men" told the Financial Times.
"There is a danger that [governments] could start considering inflation as a way to reduce the burden of public debt" he said. Governments should start preparing to reduce their interference in the economy and think of ways to cut back their debt Schmidt argued. The same applied to central banks which "will have to return to less expansive policies and will face a lot of difficulties when they start re-absorbing liquidity" he predicted. Schmidt also warned of rising protectionist tendencies. "Our system of open trade is in danger" he said. "What the U.S. is doing to support its car industry for instance is indefensible. There is a clear risk of retaliatory tit-for-tat escalation in protectionist measures."
2 hele centen in afgelopen uur.quote:Op woensdag 18 maart 2009 12:45 schreef Drugshond het volgende:
Denk dat de dollar weer gaat bewegen (omhoog).
[..]
We gaan in ieder geval weer langzaam omhoog.
Zo moeten wel eigenlijk, welk lang, buitenlands fonds of individue is nog zo dom om dat te kopen, en dan nog tegen een belachelijk lage rente ook. Ik zie dit als een geweldige opdoffer, hoe de beurs er ook op mag reageren, dit is zeer slecht nieuws.quote:Op woensdag 18 maart 2009 19:39 schreef zoost het volgende:
3 cent erbij naar 1.3434 iin 2 minuten op basis van dit bericht.
Fed leaves rates unchanged, pursues quantitative easing with up to $300B in purchases of longer-term Treasuries
dan had een stijging van de waarde van de dollar mij logischer geleken?quote:Wall Street is woensdag hoger gesloten. Beleggers reageerden enthousiast op het besluit van de Federal Reserve om staatsobligaties op te kopen en andere programma's uit te breiden in een poging de economie nieuw leven in te blazen.
[..]
Lees verder: http://www.beurs.nl/nieuws/artikel.php?id=287268&taal=NL
Ze zijn momenteel gewoon erg slim en daadkrachtig bezig in de VS.quote:Op donderdag 19 maart 2009 00:16 schreef Dlocks het volgende:
Als ik onderstaande lees:
[..]
dan had een stijging van de waarde van de dollar mij logischer geleken?
Ergo: de print staat aanquote:“The implications of today’s Fed decision are unambiguous,” currency strategists at Citigroup Inc. wrote in a research report within a half hour of the Fed’s decision yesterday. The dollar “should weaken,” they said.
Fed policy makers said yesterday they plan to buy as much as $300 billion of U.S. government bonds and step up purchases of mortgage bonds, expanding the central bank’s balance sheet by as much as $1.15 trillion. The extra supply of dollars threatens to overwhelm investors just as the budget deficit swells.
Ergo: Niet zozeer onverwacht maar onverwacht vroeg, net zoals de FED de eerste was om de rente onverwacht vroeg op nul te zetten.quote:“Sell the dollar!” said Scott Ainsbury, a portfolio manager who helps manage about $12 billion in currencies at New York-based hedge fund FX Concepts Inc. “This is huge, huge. It’s equivalent to the Plaza accord. This is the last thing they have in the closet, and they used it a bit early.”
Ergo: Obama is van plan nog veel meer steun van de FED te pakken om de economie te kickstarten, al deze steun wordt betaald met nieuwe Dollars en speculanten voelen zich momenteel niet erg veilig bij de Dollar.quote:‘Dollar is Done’
“The Fed is basically financing our deficit by buying the debt issued by the Treasury,” she said. “If the Obama administration pushes through another stimulus package, the dollar is done.”
President Barack Obama is seeking Congressional approval for a $3.55 trillion budget for the year starting in October that would increase spending by 32 percent to kick start the economy. Goldman Sachs Group Inc. estimates the U.S. will almost triple debt sales this fiscal year ending Sept. 30 to a record $2.5 trillion.
Ergo: De VS is het eerst en het slagvaardigst, andere banken zullen op termijn wel moeten volgen maar men weet niet wanneer. Aangezien de ECB enorm terughoudend en langzaam is zal het nog wel even op zich laten wachten, dit houdt in dat de Euro voorlopig stijgt maar dat de Europese economie voorlopig nog wel even in het slop zit.quote:“All the major central banks may end up in the same position,” London-based Thomas said. “The way we look to play it is to see which goes the first and which one lags, and try to explore the timing difference between the two.”
Dat willen ze ook maar (met name) Duitsland is daar op tegen. Er zijn een paar voorstellen gedaan vanuit de EU:quote:Op donderdag 19 maart 2009 10:01 schreef Basp1 het volgende:
Leuke uiteenzetting hanoying.
Maar alsh et echt zo makkelijk zou werken dan kan de ecb toch precies dezelfde truuk als de fed gaan uithalen om onze zwakke eu broeders goedkope leningen te verstrekken.
Ik neem aan dat het iig kan stijgen naar 1,50-1,60, daar heeftie al eerder op gestaan.quote:Op donderdag 19 maart 2009 14:02 schreef afdak het volgende:
Iemand enig idee wanneer er een einde aan deze stijging gaat komen? Dan ff paar honderd euro in paypal balance omzetten naar dollars.
quote:Koers (vertraagd): $ 1,3688 Laatste update: 18:06
Bied: (0) 1,3686 Open: 1,3491
Laat: (0) 1,3690 Close: 1,3037
Verschil: 0,0651 Hoog: 1,3739
% Verschil: +4,99% Laag: 1,3418
dit gaat echt nergens over dit soort stijgingenquote:Op donderdag 19 maart 2009 17:37 schreef borisz het volgende:
7 cent in 1 dag gestegen
1,368 vandaag.
[..]
[ afbeelding ]
China blijft staatsobligaties VS kopenquote:Op donderdag 19 maart 2009 13:18 schreef superworm het volgende:
1,37 alweer. Is er eigk bekend welke partij gisteren honderden miljarden dumpte? China?
Denken ze echt dat de US obligaties nog een betrouwbare investering zijn?quote:Recentelijk toonde China zich bezorgd over de grootte van het Amerikaanse steunprogramma voor de economie. Door de grote uitgaven zou de waarde van de staatsobligaties kunnen verwateren. De vice-gouverneur van de centrale bank Hu Xiaolian verzekerde maandag echter dat “Amerikaanse staatsobligatis een belangrijk deel van de buitenlandse investeringsstrategie zullen blijven”.
Wel zei Hu dat Peking “veel aandacht besteedt aan de schommelingen in waarde van onze beleggingen”.
De dollar beleeft momenteel - gelukkig - weer een opleving.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 21:32 schreef afdak het volgende:
Vandaag van 1.3676 naar 1.346, ik lees wel dingen dat de dollar minder waard zou moeten worden maar heeft iemand enig idee of dat waar is of niet?
Beter voor 1.326 dan voor 1.36quote:Op vrijdag 27 maart 2009 20:37 schreef afdak het volgende:
DAG RANGE:1.3264 - 1.3589
Net een refund op paypal voor $1k gekregen, heeft paypal naar euro's omgezet en in hold gezet. Kan ik 't straks weer tegen een kutkoers omwisselen.
Bron was Nu.nl, maar dat mag je als nieuwsposter niet doen merk ikquote:
Jah de dollar wordt minder waard, Helaas de euro ook dus het verschil ertussen is dan niet zo groot als je zou verwachten.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 21:32 schreef afdak het volgende:
Vandaag van 1.3676 naar 1.346, ik lees wel dingen dat de dollar minder waard zou moeten worden maar heeft iemand enig idee of dat waar is of niet?
Dat is gewoon de mening van 1 hoogleraar financiële economie...quote:
Hoe kom je daar nou bijquote:Op vrijdag 27 maart 2009 23:59 schreef harley het volgende:
[..]
Jah de dollar wordt minder waard, Helaas de euro ook dus het verschil ertussen is dan niet zo groot als je zou verwachten.
quote:Euro verzwakt fors tegenover de dollar
Voorzichtig optimisme in VS en een tegenvallende orderboek van de Europese Industrie (-34%) zorgen in één dag voor een daling van de euro van 3 dollarcent.
Als de Dollar valt...
Aanhangers van de theorie dat de dollar uiteindelijk door het putje gaat, moeten wéér langer geduld hebben. Vandaag pakt de dollar op één dag liefst 3 cent terug tegen de euro.
Euro-dollar 12 maanden
Dollar Bulls zien hun gelijk bevestigd in deze grafiek: de oplevingen van de euro tegen de dollar worden in de loop van tijd steeds minder krachtig (grafiek over een jaar)
Fundamenteel
Maar ook fundamenteel was er vandaag genoeg reden om de Euro in te ruilen voor de Dollar: Europese Industrielen moesten het in januari met een orderboek doen dat 1/3 monder vol is dan vorig jaar. De vrees is nu dat de groei in het rreste kwartaal in Europa nóg lager uit gaat vallen dan de klap die de conjunctuur vorig jaar in het vierde kwartaal al kreeg.
God of currencies
Kortom, met het aloude adagium "never go short in the god of currencies" kom je tegenwoordig weer goed weg !
Ware het niet dat toen jij dat schreef de dag nog niet voorbij was. Uiteindelijk gesloten op 1.344. Scheelt toch weer 0,7 centquote:Op donderdag 2 april 2009 18:59 schreef afdak het volgende:
DAG RANGE: 1.3241 - 1.351 gewoon 2.6 cent erbij vandaag.
Sweet! (voor mij)
ik hou dit topic ook even in de gaten vanwege toekomstig verblijf overseasquote:Op maandag 6 april 2009 13:37 schreef Bryan181 het volgende:
Van mij mag ie dalen als een baksteen, ga 24 aug naar new york
ik hoor veel verschillende verhalen over stijgen en dalen, ik weet het ook niet meer.quote:Op dinsdag 7 april 2009 11:18 schreef MoltiSanti het volgende:
[..]
ik hou dit topic ook even in de gaten vanwege toekomstig verblijf overseas
Ik weet niet wat voor nieuwsbronnen jij hebt maar zover ik weet schommelt de dollar nog steeds rond de 1.32/1.33quote:Op donderdag 9 april 2009 11:15 schreef Bryan181 het volgende:
Kutzooi Dollar is lekker aan t stijgen
shockingquote:
Stemmingmakerij, de US is helemaal niet zo onverstandig bezig als het in dit promofilmpje lijkt. Met name the stimulus package is een goede zet, als je economie in de crap zit dan moet je hem kickstarten en zeker niet de hand op de knip houden.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |