Bron was Nu.nl, maar dat mag je als nieuwsposter niet doen merk ikquote:
Jah de dollar wordt minder waard, Helaas de euro ook dus het verschil ertussen is dan niet zo groot als je zou verwachten.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 21:32 schreef afdak het volgende:
Vandaag van 1.3676 naar 1.346, ik lees wel dingen dat de dollar minder waard zou moeten worden maar heeft iemand enig idee of dat waar is of niet?
Dat is gewoon de mening van 1 hoogleraar financiële economie...quote:
Hoe kom je daar nou bijquote:Op vrijdag 27 maart 2009 23:59 schreef harley het volgende:
[..]
Jah de dollar wordt minder waard, Helaas de euro ook dus het verschil ertussen is dan niet zo groot als je zou verwachten.
quote:Euro verzwakt fors tegenover de dollar
Voorzichtig optimisme in VS en een tegenvallende orderboek van de Europese Industrie (-34%) zorgen in één dag voor een daling van de euro van 3 dollarcent.
Als de Dollar valt...
Aanhangers van de theorie dat de dollar uiteindelijk door het putje gaat, moeten wéér langer geduld hebben. Vandaag pakt de dollar op één dag liefst 3 cent terug tegen de euro.
Euro-dollar 12 maanden
Dollar Bulls zien hun gelijk bevestigd in deze grafiek: de oplevingen van de euro tegen de dollar worden in de loop van tijd steeds minder krachtig (grafiek over een jaar)
Fundamenteel
Maar ook fundamenteel was er vandaag genoeg reden om de Euro in te ruilen voor de Dollar: Europese Industrielen moesten het in januari met een orderboek doen dat 1/3 monder vol is dan vorig jaar. De vrees is nu dat de groei in het rreste kwartaal in Europa nóg lager uit gaat vallen dan de klap die de conjunctuur vorig jaar in het vierde kwartaal al kreeg.
God of currencies
Kortom, met het aloude adagium "never go short in the god of currencies" kom je tegenwoordig weer goed weg !
Ware het niet dat toen jij dat schreef de dag nog niet voorbij was. Uiteindelijk gesloten op 1.344. Scheelt toch weer 0,7 centquote:Op donderdag 2 april 2009 18:59 schreef afdak het volgende:
DAG RANGE: 1.3241 - 1.351 gewoon 2.6 cent erbij vandaag.
Sweet! (voor mij)
ik hou dit topic ook even in de gaten vanwege toekomstig verblijf overseasquote:Op maandag 6 april 2009 13:37 schreef Bryan181 het volgende:
Van mij mag ie dalen als een baksteen, ga 24 aug naar new york
ik hoor veel verschillende verhalen over stijgen en dalen, ik weet het ook niet meer.quote:Op dinsdag 7 april 2009 11:18 schreef MoltiSanti het volgende:
[..]
ik hou dit topic ook even in de gaten vanwege toekomstig verblijf overseas
Ik weet niet wat voor nieuwsbronnen jij hebt maar zover ik weet schommelt de dollar nog steeds rond de 1.32/1.33quote:Op donderdag 9 april 2009 11:15 schreef Bryan181 het volgende:
Kutzooi Dollar is lekker aan t stijgen
shockingquote:
Stemmingmakerij, de US is helemaal niet zo onverstandig bezig als het in dit promofilmpje lijkt. Met name the stimulus package is een goede zet, als je economie in de crap zit dan moet je hem kickstarten en zeker niet de hand op de knip houden.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |