Dat is wel het probleem volgens mij. Werkt bij mij nl. dan welquote:
Marco schrijven waarbij je door de kolommen heen loopt (do loop):quote:Op vrijdag 30 januari 2009 15:53 schreef Jaheur het volgende:
Ik heb dan een hele lastige:
Ik heb een range van A1 tot G10 (voorbeeld) in de kolommen kunnen X voorkomen, maar sommige cellen zijn leeg, maar soms kunnen er dubbelen X-en voorkomen. Hoe kan ik dit vereenvoudigen dus bijvoorbeeld
A1:A10 is gelijk aan D1:D10 dus de hele kolom van D mag verwijderd worden, maar deze vergelijking is wel random want A kan net zo goed B zijn. De vergelijking moet wel over de hele kolom gaan.
Hé, da's handigquote:Op vrijdag 30 januari 2009 18:22 schreef dragonrider het volgende:
dddd gebruiken bij celeigenschappen, dus iets van dddd, mmm-dd-jjjj
Ja zoiets bedoel ik.quote:Op vrijdag 30 januari 2009 16:08 schreef Metal_Jag het volgende:
[..]
Marco schrijven waarbij je door de kolommen heen loopt (do loop):
Dan sla je kolom 1 op in en variabele (zeg X= vector), vervolgens ga je naar kolom 2 en vergelijk je die met de opgeslagen kolom. Als die gelijk is, sla je het kolomnummer (andere variabele, zeg Y(j)) op. Is ie niet gelijk, sla je kolom 2 ook op in X(i+1) Dan verder naar de volgende kolom, die je telkens controleert en opslaat in X
of in Y(j):
- komt ie overeen met een vector uit Xdan onthoud je het kolomnummer in Y(j)
- komt ie niet overeen, dan sla je em op in X
Aan het einde verwijder je alle kolommen in Y.
Zoiets?
Ik heb een oudere NL versie en daar kan het zo:quote:Op dinsdag 3 februari 2009 13:40 schreef static het volgende:
Ik heb een hondertal rijen met data, waarvan 'één kolom een datum/tijdsaanduiding is (2009-02-02 14:26:06); nu wil ik in de kolom ernaast automatisch het uurslot invullen (in dit geval 14:00-15:00) hoe kan ik dat het gemakkelijks (automatisch) doen? Het werkje komt dagelijks voor dus van handmatig word ik gillend gek. De data wil ik daarna opnemen in een pivot (al zal dat het makkelijkste zijn).
Excel 2007 UK.
=HOUR(A1) & ":00 - " & HOUR(A1)+1 & ":00"quote:Op dinsdag 3 februari 2009 14:27 schreef static het volgende:
Dat werkt als een trein, thanks!
Nog een schoonheidsvraagje: hoe krijg ik het in dit formaat: 11:00-12:00? Nu is het 11-12.
In de grafiek de getallen handmatig invoeren?quote:Op dinsdag 3 februari 2009 20:43 schreef elkravo het volgende:
Ik heb in een aantal cellen getallen gezet.
Van deze getallen heb ik een grafiek gemaakt.
Een aantal cijfers in een bepaalde kolom wil ik verbergen. Maar de grafiek moet die getallen wel "gebruiken". Echter als ik de kolom verberg verandert de grafiek doordat de cijfers niet gebruikt worden.
Is dit op te lossen?
Een elegante oplossing heb ik niet, maar maak een 2e tabblad met celverwijzigen naar het eerste tabblad en baseer je grafiek op het 2e tabblad, zodat je in tabblad 1 gerust rijen kunt verbergen.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 20:43 schreef elkravo het volgende:
Ik heb in een aantal cellen getallen gezet.
Van deze getallen heb ik een grafiek gemaakt.
Een aantal cijfers in een bepaalde kolom wil ik verbergen. Maar de grafiek moet die getallen wel "gebruiken". Echter als ik de kolom verberg verandert de grafiek doordat de cijfers niet gebruikt worden.
Is dit op te lossen?
Volgens mij wil hij ook automatisch unieke waarden zoeken. Dat maakt het lastig. Misschien draaitabel ? (daar heb ik de ballen verstand van)quote:Op woensdag 4 februari 2009 18:34 schreef DaFan het volgende:
Ik neem aan dat je A/B/C gewoon handmatig invoert in kolom F?
Dan wordt G2:
=COUNTIF($A$2:$C$7,F2)
of
=AANTAL.ALS($A$2:$C$7;F2)
En dat naar beneden trekken.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 | 'rListSource is column of unsorted duplicate entries which is transformed 'into a new list in either column or row starting from rListPaste range 'of sorted unique entries Dim rListSource, rListPaste, AllCells, Cell As Range Dim NoDupes As New Collection Dim i As Integer, j As Integer Dim colm As String Set rListSource = Application.InputBox _ (Prompt:="Please select the source column", Type:=8) colm = Mid(rListSource.Address, 2, 1) Set rListPaste = Application.InputBox _ (Prompt:="Please select the destination cell", Type:=8) If rListPaste Is Nothing Then iReply = MsgBox("No range nominated," _ & " terminate", vbYesNo + vbQuestion) If iReply = vbYes Then Exit Sub End If ' Define range of items, assuming first row is headertext Set AllCells = Range(colm & "2", Range(colm & "65536").End(xlUp)) ' The next statement ignores the error caused ' by attempting to add a duplicate key to the collection. ' The duplicate is not added - which is just what we want! On Error Resume Next For Each Cell In AllCells NoDupes.Add Cell.Value, CStr(Cell.Value) ' Note: the 2nd argument (key) for the Add method must be a string Next Cell ' Resume normal error handling On Error GoTo 0 ' Sort the collection For i = 1 To NoDupes.Count - 1 For j = i + 1 To NoDupes.Count If NoDupes ![]() Swap1 = NoDupes ![]() Swap2 = NoDupes(j) NoDupes.Add Swap1, before:=j NoDupes.Add Swap2, before:=i NoDupes.Remove i + 1 NoDupes.Remove j + 1 End If Next j Next i 'placing unique dataset in either a column or a row starting at first cel of selected range Application.Worksheets(rListPaste.Worksheet.Name).Activate rListPaste.Activate rListPaste.Select row_or_col = MsgBox("Put unique list in column (YES) or row (NO)?", vbYesNoCancel + vbDefaultButton1) If row_or_col = vbYes Then For i = 1 To NoDupes.Count ActiveCell.Offset(i - 1, 0) = NoDupes ![]() Next i ElseIf row_or_col = vbNo Then For i = 1 To NoDupes.Count ActiveCell.Offset(0, i - 1) = NoDupes ![]() Next i ElseIf row_or_col = vbCancel Then Exit Sub End If End Sub |
Welke versie? In 2007 lukt het prima.quote:Op donderdag 5 februari 2009 14:22 schreef BuupWerk het volgende:
Weer een vraagje...
Als ik een cel wil kantelen zeg maar 45 graden dan gaat dat BEST maar als ik een samengevoegde cel wil kantelen NIET iemand een oplossing ??
de help van excel gebruiken doet ook wonderenquote:Op donderdag 5 februari 2009 15:05 schreef DaFan het volgende:
=VERT.ZOEKEN(A1,Sheet1!A1:B1000,2,0)
Dat is de 2e kolom ophalen. Als je de derde kolom wil ophalen moet je tot C1000 zoeken en de 2 in een 3 veranderen.
quote:Op donderdag 5 februari 2009 15:08 schreef Deetch het volgende:
[..]
de help van excel gebruiken doet ook wonderen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 5 februari 2009 15:08 schreef Deetch het volgende:
[..]
de help van excel gebruiken doet ook wonderen
quote:Op donderdag 5 februari 2009 15:08 schreef Deetch het volgende:
[..]
de help van excel gebruiken doet ook wonderen
Ik pasquote:Op maandag 9 februari 2009 12:27 schreef ManAtWork het volgende:
In Excel (2007) heb ik de formule ZELFDE.DAG()
Hier kun je het aantal maanden bij de startdatum optellen.
Nu heb ik (in Word) een VB-formulier waarin zowel de begindatum als het aantal maanden wordt ingevuld.
Hoe krijg ik in (mijn bestaande) een macro dan de einddatum? Deze einddatum wordt weer in het Word-sjabloon ingevuld.
(Omdat er in Excel een functie voor is en ik aanneem dat de macro-code voor Excel en Word niet gek veel verschillen heb ik mijn vraag hier maar gepost in plaats van in het grote 'Word-vragen-topic')
Op de voorgrond zetten ofzo?quote:Op maandag 9 februari 2009 13:21 schreef static het volgende:
Ik word er gierend gek van. Heb een grafiek (staaf) met daarnaast op de secundaire as twee lijn-diagrammen met een totaal per eenheid (datalabels). Die laatsen worden opeens niet meer weergegeven, ook al zet ik het uit, aan, weer uit, etc.
Iemand enig idee hoe dat te verhelpen?
http://www.pcreview.co.uk/forums/thread-959269.phpquote:The EDate function is part of the Analysis Tool Pak add-in. To use it in
VBA, you need to first load the "Analysis Tool Pak - VBA" add-in in Excel.
Then, open your VBA project, go to the Tools menu, choose Reference, and put
a check next to ATBVBAEN.xls item. Once you do this, you can access the
function directly. E.g.,
Dim Res
Res = edate(Now, 3)
Debug.Print Res
quote:Op maandag 9 februari 2009 12:49 schreef DaFan het volgende:
Weet je het Engelse equivalent van deze functie, ik kan hem niet vinden? Dan kan ik er wel wat mee.
quote:You can use the EDATE function to determine a date a number of months in the past or future. This function is part of the Analysis ToolPak. (This tip works with Microsoft Excel 97, Excel 2000, Excel 2002, Excel 2003, and Excel 2007.)
Je was dus even iets sneller. En Fok! had het te druk om mijn post te plaatsen.quote:Op maandag 9 februari 2009 13:50 schreef DaFan het volgende:
ManAtWork:
[..]
http://www.pcreview.co.uk/forums/thread-959269.php
Edate is de Engelse equivalent van Zelfde.dag en kan dus op deze manier in VBA worden toegepast.
Weet iemand al wat? Ik kom er echt niet uit :xquote:Op vrijdag 30 januari 2009 15:53 schreef Jaheur het volgende:
Ik heb dan een hele lastige:
Ik heb een range van A1 tot G10 (voorbeeld) in de kolommen kunnen X voorkomen, maar sommige cellen zijn leeg, maar soms kunnen er dubbelen X-en voorkomen. Hoe kan ik dit vereenvoudigen dus bijvoorbeeld
A1:A10 is gelijk aan D1:D10 dus de hele kolom van D mag verwijderd worden, maar deze vergelijking is wel random want A kan net zo goed B zijn. De vergelijking moet wel over de hele kolom gaan.
Uhm als bijvoorbeeld bij A1:A10 hetzelfde voorkomt als bij G1:G10 dan mag de gehele kolom G weg. Deze vergelijking en deleten moet doorgaan totdat er een lege kolom verschijnt.quote:Op maandag 9 februari 2009 14:39 schreef DaFan het volgende:
Dus je wil A1:A10 vergelijken met alle kolommen 1:10, en als ze exact identiek zijn (zeg 1 en 2 staan een X in, rest niet) dan kan de 2e kolom weg?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 | LastColumn = Range("IV1").End(xlToLeft).Column LastRow = Range("A65536").End(xlUp).Row j = 1 For i = 1 To LastColumn For k = i + 1 To LastColumn If Cells(j, i).Value = Cells(j, k).Value Then For j = 1 To LastRow If j = LastRow Then Sheets("Sheet1").Columns(k).EntireColumn.Delete End If Next j End If Next k Next i End Sub |
Dit werkt dus wel voor een macro in Excel. Helaas krijg ik het in Word niet voor elkaar.quote:Op maandag 9 februari 2009 13:50 schreef DaFan het volgende:
ManAtWork:
[..]
http://www.pcreview.co.uk/forums/thread-959269.php
Edate is de Engelse equivalent van Zelfde.dag en kan dus op deze manier in VBA worden toegepast.
Bovenstaande krijg ik niet gedaan in VBA van Word.quote:Then, open your VBA project, go to the Tools menu, choose Reference, and put
a check next to ATBVBAEN.xls item.
Denk dat ik het daar inderdaad in moet gaan zoeken. Alleen zal ik ook te maken krijgen met jaren.quote:Op maandag 9 februari 2009 18:15 schreef DaFan het volgende:
Kan je niet door middel van Month(<datum >) de maand eruit trekken en daar het aantal maanden er bovenop tellen?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 | Elist(0) = "nooit" Elist(1) = "zelden" Elist(2) = "soms" Elist(3) = "vaak" Me.lstE.List = Elist end sub |
1 2 | frmE.show |
moet het niet dit zijn:quote:Op dinsdag 10 februari 2009 13:32 schreef Deetch het volgende:
ik ben bezig een berekeningsformulier (frmE) te maken en nu wil ik een listbox vullen met vaste waarden (dus in de code) zonder ergens deze waarden in een excelsheet te moeten stoppen.
de lijst bestaat uit vier tekstregels:
"nooit"
"zelden"
"soms"
"vaak"
In het formulier heet de listbox lstE
Ik heb het al met de volgende code geprobeerd:
[ code verwijderd ]
Als ik dan met een macroknop de volgende code uitvoer
[ code verwijderd ]
krijg ik de foutmelding
"Runtime error 9", subscript out of range
wat doe ik fout?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 | Dim LegeCellen as Integer LegeCellen = 0 For each c in Range("A1:A10") If c.Value = "" Then LegeCellen = LegeCellen + 1 End If Next MsgBox LegeCellen End Sub |
inderdaadquote:Op dinsdag 10 februari 2009 13:35 schreef Metal_Jag het volgende:
[..]
moet het niet dit zijn:
lstE.AddItem ("Nooit")
.
.
.
lstE.Additem("Vaak")
??
Ja zoiets doe ik ook, maar ik dacht misschien kan het handiger. Thanx.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 13:35 schreef DaFan het volgende:
Er is afaik geen direct statement (zoals in Excel wel), dus gebruik het volgende:
[ code verwijderd ]
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 | Set positie = Range("E2") UserForm1.Show End Sub Private Sub CommandButton2_Click() Set positie = Range("E3") UserForm1.Show End Sub Private Sub CommandButton3_Click() Set positie = Range("E4") UserForm1.Show End Sub ENZ ENZ ENZ x 140 |
Ik heb wel dit gevonden:quote:Op dinsdag 10 februari 2009 15:24 schreef DaFan het volgende:
Ik zit te denken of er geen procedure bestaat om achter de naam van het object te komen die de macro aanroept maar ik kan zo niks vinden. Dan kan je mbv die procedure het nummer vinden van het object en dan een offset toen tov E2.
Elke Sub die je nu hebt roept dan het 'hoofdsub' op, dus die hoef je dan maar 1x te schrijven + 140x de hoofdsub aanroepen.
Pixelsquote:Op woensdag 11 februari 2009 12:32 schreef DaFan het volgende:
Op welke manier komt Top en Left terug dan? Pixels of cellen?
Kan je niks mee dusquote:
Object toevoegen via toevoegen. Volgens mij kan je dan gewoon in een werkblad werken in Word.quote:Op zondag 15 februari 2009 11:11 schreef devuser_250 het volgende:
Een vraag,
Kan ik in Word een verwijzing maken naar een Excel-bestand?
Ik moet een enquete maken en ik wil de gegevens die ik ingeef in Word direct word omgezet in Excel om daarmee een grafiek maken.
Hoe kan ik hieraan aan beginnen?
Dat heb ik al geprobeerd en helaas zonder effect. Ik heb nu mijn instellingen veranderd, en nu begint de lijn bij X = 1 terwijl ik X = 0 wil hebben..quote:Op maandag 16 februari 2009 17:10 schreef DaFan het volgende:
Er staat me iets van bij met "Y-axis crosses at 0" (of iets dergelijks) dat je bij je grafiekopties aan of uit kan zetten. Dit bepaalt of de eerste waarde bij X = 0 staat of tussen X = 0 en X = 1 in ( X = 0.5 dus).
Dit is een XY grafiek, ik heb alleen de eigenschappen van het "uiterlijk" aangepast zodat er een lijn in zit. Ik heb een kolom 0 - 8 geprobeerd met daarachter de gegevens, ik heb het geprobeerd met 0 - 8 met daaronder de gegevens.. Ik ben op een gegeven moment gewoon maar gaan proberen, omdat ik het maar niet voor elkaar kreeg. Schijnbaar pakt ie de eerste van de tabel en noemt hij dat "1", ook al staat er in de tabel dat dat nul moet zijnquote:Op maandag 16 februari 2009 21:28 schreef Deetch het volgende:
Je moet er wel een XY grafiek van maken en geen lijn-grafiek.
Hoe ziet je tabel met data eruit? Heb je een kolom met 0 tm 8 en daarachter 3 kolommen met kosten opbrengsten en winst?
Ik vind het echt vreemd, want bij mij doet ie dat dus nietquote:Op maandag 16 februari 2009 21:52 schreef Deetch het volgende:
raar, in mijn excel doet ie het gewoon goed.
1 kolom met 0 tm 8 dan de andere drie kolommen erachter.
alle vier kolommen selecteren en een XY grafiek van maken en klaar ben je
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 | Dim inhoud As Variant Dim splitinhoud As Variant Dim location Dim arrLoc As Variant Dim Sep Dim i As Integer Close #1 arrLoc = range("S38:CH38") location = Application.GetOpenFilename(FileFilter:="Text File (*.txt),*.txt") Sep = "|" Open location For Input Access Read As #1 Line Input #1, inhoud splitinhoud = Split(inhoud, Sep) For Each i In arrLoc MsgBox i & vbCrLf & splitinhoud ![]() range(arrLoc ![]() Next Close #1 End Sub |
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |