Marco schrijven waarbij je door de kolommen heen loopt (do loop):quote:Op vrijdag 30 januari 2009 15:53 schreef Jaheur het volgende:
Ik heb dan een hele lastige:
Ik heb een range van A1 tot G10 (voorbeeld) in de kolommen kunnen X voorkomen, maar sommige cellen zijn leeg, maar soms kunnen er dubbelen X-en voorkomen. Hoe kan ik dit vereenvoudigen dus bijvoorbeeld
A1:A10 is gelijk aan D1:D10 dus de hele kolom van D mag verwijderd worden, maar deze vergelijking is wel random want A kan net zo goed B zijn. De vergelijking moet wel over de hele kolom gaan.
Hé, da's handigquote:Op vrijdag 30 januari 2009 18:22 schreef dragonrider het volgende:
dddd gebruiken bij celeigenschappen, dus iets van dddd, mmm-dd-jjjj
Ja zoiets bedoel ik.quote:Op vrijdag 30 januari 2009 16:08 schreef Metal_Jag het volgende:
[..]
Marco schrijven waarbij je door de kolommen heen loopt (do loop):
Dan sla je kolom 1 op in en variabele (zeg X= vector), vervolgens ga je naar kolom 2 en vergelijk je die met de opgeslagen kolom. Als die gelijk is, sla je het kolomnummer (andere variabele, zeg Y(j)) op. Is ie niet gelijk, sla je kolom 2 ook op in X(i+1) Dan verder naar de volgende kolom, die je telkens controleert en opslaat in X
of in Y(j):
- komt ie overeen met een vector uit Xdan onthoud je het kolomnummer in Y(j)
- komt ie niet overeen, dan sla je em op in X
Aan het einde verwijder je alle kolommen in Y.
Zoiets?
Ik heb een oudere NL versie en daar kan het zo:quote:Op dinsdag 3 februari 2009 13:40 schreef static het volgende:
Ik heb een hondertal rijen met data, waarvan 'één kolom een datum/tijdsaanduiding is (2009-02-02 14:26:06); nu wil ik in de kolom ernaast automatisch het uurslot invullen (in dit geval 14:00-15:00) hoe kan ik dat het gemakkelijks (automatisch) doen? Het werkje komt dagelijks voor dus van handmatig word ik gillend gek. De data wil ik daarna opnemen in een pivot (al zal dat het makkelijkste zijn).
Excel 2007 UK.
=HOUR(A1) & ":00 - " & HOUR(A1)+1 & ":00"quote:Op dinsdag 3 februari 2009 14:27 schreef static het volgende:
Dat werkt als een trein, thanks!
Nog een schoonheidsvraagje: hoe krijg ik het in dit formaat: 11:00-12:00? Nu is het 11-12.
In de grafiek de getallen handmatig invoeren?quote:Op dinsdag 3 februari 2009 20:43 schreef elkravo het volgende:
Ik heb in een aantal cellen getallen gezet.
Van deze getallen heb ik een grafiek gemaakt.
Een aantal cijfers in een bepaalde kolom wil ik verbergen. Maar de grafiek moet die getallen wel "gebruiken". Echter als ik de kolom verberg verandert de grafiek doordat de cijfers niet gebruikt worden.
Is dit op te lossen?
Een elegante oplossing heb ik niet, maar maak een 2e tabblad met celverwijzigen naar het eerste tabblad en baseer je grafiek op het 2e tabblad, zodat je in tabblad 1 gerust rijen kunt verbergen.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 20:43 schreef elkravo het volgende:
Ik heb in een aantal cellen getallen gezet.
Van deze getallen heb ik een grafiek gemaakt.
Een aantal cijfers in een bepaalde kolom wil ik verbergen. Maar de grafiek moet die getallen wel "gebruiken". Echter als ik de kolom verberg verandert de grafiek doordat de cijfers niet gebruikt worden.
Is dit op te lossen?
Volgens mij wil hij ook automatisch unieke waarden zoeken. Dat maakt het lastig. Misschien draaitabel ? (daar heb ik de ballen verstand van)quote:Op woensdag 4 februari 2009 18:34 schreef DaFan het volgende:
Ik neem aan dat je A/B/C gewoon handmatig invoert in kolom F?
Dan wordt G2:
=COUNTIF($A$2:$C$7,F2)
of
=AANTAL.ALS($A$2:$C$7;F2)
En dat naar beneden trekken.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 | 'rListSource is column of unsorted duplicate entries which is transformed 'into a new list in either column or row starting from rListPaste range 'of sorted unique entries Dim rListSource, rListPaste, AllCells, Cell As Range Dim NoDupes As New Collection Dim i As Integer, j As Integer Dim colm As String Set rListSource = Application.InputBox _ (Prompt:="Please select the source column", Type:=8) colm = Mid(rListSource.Address, 2, 1) Set rListPaste = Application.InputBox _ (Prompt:="Please select the destination cell", Type:=8) If rListPaste Is Nothing Then iReply = MsgBox("No range nominated," _ & " terminate", vbYesNo + vbQuestion) If iReply = vbYes Then Exit Sub End If ' Define range of items, assuming first row is headertext Set AllCells = Range(colm & "2", Range(colm & "65536").End(xlUp)) ' The next statement ignores the error caused ' by attempting to add a duplicate key to the collection. ' The duplicate is not added - which is just what we want! On Error Resume Next For Each Cell In AllCells NoDupes.Add Cell.Value, CStr(Cell.Value) ' Note: the 2nd argument (key) for the Add method must be a string Next Cell ' Resume normal error handling On Error GoTo 0 ' Sort the collection For i = 1 To NoDupes.Count - 1 For j = i + 1 To NoDupes.Count If NoDupes ![]() Swap1 = NoDupes ![]() Swap2 = NoDupes(j) NoDupes.Add Swap1, before:=j NoDupes.Add Swap2, before:=i NoDupes.Remove i + 1 NoDupes.Remove j + 1 End If Next j Next i 'placing unique dataset in either a column or a row starting at first cel of selected range Application.Worksheets(rListPaste.Worksheet.Name).Activate rListPaste.Activate rListPaste.Select row_or_col = MsgBox("Put unique list in column (YES) or row (NO)?", vbYesNoCancel + vbDefaultButton1) If row_or_col = vbYes Then For i = 1 To NoDupes.Count ActiveCell.Offset(i - 1, 0) = NoDupes ![]() Next i ElseIf row_or_col = vbNo Then For i = 1 To NoDupes.Count ActiveCell.Offset(0, i - 1) = NoDupes ![]() Next i ElseIf row_or_col = vbCancel Then Exit Sub End If End Sub |
Welke versie? In 2007 lukt het prima.quote:Op donderdag 5 februari 2009 14:22 schreef BuupWerk het volgende:
Weer een vraagje...
Als ik een cel wil kantelen zeg maar 45 graden dan gaat dat BEST maar als ik een samengevoegde cel wil kantelen NIET iemand een oplossing ??
de help van excel gebruiken doet ook wonderenquote:Op donderdag 5 februari 2009 15:05 schreef DaFan het volgende:
=VERT.ZOEKEN(A1,Sheet1!A1:B1000,2,0)
Dat is de 2e kolom ophalen. Als je de derde kolom wil ophalen moet je tot C1000 zoeken en de 2 in een 3 veranderen.
quote:Op donderdag 5 februari 2009 15:08 schreef Deetch het volgende:
[..]
de help van excel gebruiken doet ook wonderen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 5 februari 2009 15:08 schreef Deetch het volgende:
[..]
de help van excel gebruiken doet ook wonderen
quote:Op donderdag 5 februari 2009 15:08 schreef Deetch het volgende:
[..]
de help van excel gebruiken doet ook wonderen
Ik pasquote:Op maandag 9 februari 2009 12:27 schreef ManAtWork het volgende:
In Excel (2007) heb ik de formule ZELFDE.DAG()
Hier kun je het aantal maanden bij de startdatum optellen.
Nu heb ik (in Word) een VB-formulier waarin zowel de begindatum als het aantal maanden wordt ingevuld.
Hoe krijg ik in (mijn bestaande) een macro dan de einddatum? Deze einddatum wordt weer in het Word-sjabloon ingevuld.
(Omdat er in Excel een functie voor is en ik aanneem dat de macro-code voor Excel en Word niet gek veel verschillen heb ik mijn vraag hier maar gepost in plaats van in het grote 'Word-vragen-topic')
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |