abonnement Unibet Coolblue
pi_65418785
quote:
Op maandag 26 januari 2009 13:58 schreef DaFan het volgende:
Wat lukt niet, het maken van de grafiek zelf uit de pivottable of iets anders? En welke versie heb je ook alweer? Beetje meer informatie zou wel handig zijn
Owja sorry. Ik heb 2 rijen maar ik weet niet hoe ik 2 dataseries moet plotten. En hoe verberg ik een dataserie?

Verder nog een vraag: Hoe kan ik bij een pivottable een grafiek maken van alleen de grand total lijn?
pi_65419087
Gewoon een extra rij toevoegen als Data Series, daar rechtermuisknop op een van de staven, dan kan je hem naar de 2e as verplaatsen. Daarna voeg je labels toe en maak je de staven + as onzichtbaar. Probeer het anders gewoon eens in een dummy-bestand, dan kan er ook niks mis gaan. Ik heb dit nog nooit gedaan en had het binnen 3 minuten voor elkaar namelijk, dus moeilijk is het niet.
  maandag 26 januari 2009 @ 14:43:49 #78
241000 BuupWerk
hAsTaLaPaStA
pi_65420043
Ik heb straat en huisnummer in 1 cel staan hoe kan ik dit splitsen over 2 cellen...toch niet met de hand toch ??
pi_65420143
quote:
Op maandag 26 januari 2009 14:43 schreef BuupWerk het volgende:
Ik heb straat en huisnummer in 1 cel staan hoe kan ik dit splitsen over 2 cellen...toch niet met de hand toch ??
Als de cijfers altijd 3 karakters zijn dan wel. Of 2 karakters. Anders weet ik het niet.

Ik heb nu een lijst met verschillende slaaptijden en een waarde erbij. Alleen sommige mensen slapen 8:10 minuten en andere 8:05 minuten. Hoe kan ik (ze staan in een pivottable) makkelijk dingen samenvoegen?
pi_65420379
Buup kan je niet Text to columns gebruiken? Op welke manier zijn straat en huisnummer gescheiden? Met een komma, spatie oid? Text to columns moet wel werken. Staat onder Data.

Flaccid, afronden naar beneden ? Excel zal deze verschillend blijven behandelen omdat het nu eenmaal andere waardes zijn. Verder heb ik ook niet zoveel verstand van Pivottables
  maandag 26 januari 2009 @ 14:55:00 #81
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_65420391
ik heb een kolom van 500 positieve en negatieve getallen. Nu staat er tegenover elk positief een negatief getal en die kan ik dus tegen elkaar wegstrepen. Zo hou ik vanzelf de bedragen over waar geen negatief getal tegenover staat.

Kan ik excel dit automatisch laten doen?
pi_65420448
Macro, dat lukt je niet met een formule.
  maandag 26 januari 2009 @ 14:58:09 #83
241000 BuupWerk
hAsTaLaPaStA
pi_65420500
ze zijn gescheiden door middel van een spatie...en nu ?
pi_65420668
Nou zoek eens naar Text to columns (onder Data) dat spreekt redelijk voor zich (Fixed Delimiter, Next, vink Space aan, Finish). Klaar.

Selecteer wel eerst even je kolom.
pi_65420720
Je kan eventueel ook gebruiken

=LEFT(A1,FIND(" ",A1)-1)
voor de straatnaam en

=RIGHT(A1,LEN(A1)-FIND(" ",A1))
voor het huisnummer (hier staat dus de naam+hn in A1)
pi_65425556
Ik heb nu echt best veel sheets. Kan ik die niet als sidebar zien?>

[ Bericht 93% gewijzigd door Flaccid op 26-01-2009 17:26:05 ]
pi_65460697
Mn enquete gaat al heel goed, echt heel erg bedankt iedereen so far!

Ik heb een functie, laten we even zeggen een sinus. En 2 horizontale lijnen.


Zoiets dus. Hoe kan ik 2 horizontale lijnen invoegen in een excel grafiek? Wil 2 kritieke waardes aangeven, zodat je makkelijk kan zien welke er boven/eronder komen.
pi_65461265
Via een X-Y scatter chart met Error bars; zie artikel hieronder:
http://peltiertech.com/Excel/Charts/AddLineHorzErrBar.html
  woensdag 28 januari 2009 @ 14:21:23 #89
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_65491923
quote:
Op woensdag 3 december 2008 00:37 schreef DaFan het volgende:
In deze formule staat in A1 het eindcijfer. Dit dien je dus aan te passen naar welke cel je het wil van doen (bv G3 of F3). Hou er rekening mee dat als je hem bv in H3 zet voor het cijfer van F3, dat je m dan door kan trekken naar beneden voor andere leerlingen!

=ALS(EN(A1>=0;A1<5);"O";ALS(A1=5;"T";ALS(A1=6;"V";ALS(A1=7;"RV";ALS(A1=8;"G";ALS(A1=9;"ZG";"U"))))))
Deze formule had DaFan voor mij geschreven. Hij werkte echter niet goed en inmiddels ben ik er achter waar dit aan ligt. Ik laat cijfers beoordelen die een gemiddelde zijn van enkele toetsen. Het gemiddelde is dan bijvoorbeeld een 7,25. Doordat ik in de kolom voor het gemiddelde niet met decimalen werk wordt dit afgerond op een 7. Je zou verwachten dat er dan uit de formule een RV (ruim voldoende) rolt. Dit gebeurd echter niet, hij geeft alleen een U (uitmuntend). Als het gemiddelde op een mooi rond getal uitkomt geeft de formule wel de juiste letter weer.
Kennelijk is het weglaten van de decimalen in de rapportcijferskolom niet hetzelfde als afronden op hele getallen waardoor het uitkomt op U.
Wat is het gemakkelijkste: de formule aanpassen zodat deze telkens een bereik beslaat (tussen 4,5 en 5,4 is M, tussen 5,5 en 6,4 is V etc.) of is het makkelijker om de 'formule' waarmee ik nu de rapportcijfergemiddeldes uitreken te laten afronden op helen?
Life is what you make it.
pi_65492659
Schanulleke, ik denk dat het makkelijker is om hier een VERT.ZOEKEN te gebruiken met een hulptabel.

Zie bijvoorbeeld het voorbeeld hieronder:


D1 bevat de formule:
=VERT.ZOEKEN(C1,A1:B3,2,1)

De kracht hiervan is dat VERT.ZOEKEN (door de 1) gaat zoeken naar een benadering van het cijfer dat gezocht wordt (als deze niet exact in de tabel voorkomt). Excel neemt dan de waarde die het dichtsbij ligt, naar beneden toe. Op deze manier heb je ook geen lange uitgebreide ALS formule nodig.

De formule moet je natuurlijk wel aanpassen als je de tabel bv in een andere sheet zet dan je cijferlijst, maar volgens mij kom je daar wel uit.

Succes.
  woensdag 28 januari 2009 @ 15:49:14 #91
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_65495434
Dit ontgaat me een beetje.
Ik zet een hulptabel op een plek onder het sheet wat ik eigenlijk gebruik?
En ik verwijs daarnaar door de cel linksboven en rechtsonder te definieren?
Life is what you make it.
pi_65496130
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 15:49 schreef Schanulleke het volgende:
Dit ontgaat me een beetje.
Ik zet een hulptabel op een plek onder het sheet wat ik eigenlijk gebruik?
En ik verwijs daarnaar door de cel linksboven en rechtsonder te definieren?
Ken je VERT.ZOEKEN helemaal niet?

Je kan dan beter even een keer proberen/de Help lezen. Maar even kort;
Het eerste argument is het cijfer dat gezocht moet worden (bv 5.8 of 7.5). Het tweede argument is de tabel waarin ie gezocht moet worden (in mijn voorbeeld staat deze in A1:B3, 6 cellen). Het derde argument geeft weer welke waarde uit welke KOLOM de formule moet terugsturen. Het vierde argument (waar we hier TRUE gebruiken, de 1) geeft aan dat een benadering gezocht moet worden als de exacte waarde uit het eerste argument niet gevonden wordt. Dit gebruiken we hier in ons voordeel. Normaliter gebruik je een FALSE omdat je vaak een exact woord of getal zoekt ipv een bereik.

Als je de tabel naar een andere sheet verplaatst (is wel zo mooi/netjes) moet je natuurlijk ook de tabel aanpassen. Als het cijfer voor de bepaalde leerling in J3 staat, gebruik je J3 als eerste argument. Zeg de tabel staat in Sheet2 in A1 naar beneden tot A6 (6 verschillende bereiken/waarderingen) en daarnaast in B1 tot B6 staan de O/V/G/U of whatever waarderingen je hebt. Dan wordt het 2e argument A1:B6. Het 3e en 4e argument blijven hetzelfde.
pi_65525359
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 14:21 schreef Schanulleke het volgende:

[..]

Deze formule had DaFan voor mij geschreven. Hij werkte echter niet goed en inmiddels ben ik er achter waar dit aan ligt. Ik laat cijfers beoordelen die een gemiddelde zijn van enkele toetsen. Het gemiddelde is dan bijvoorbeeld een 7,25. Doordat ik in de kolom voor het gemiddelde niet met decimalen werk wordt dit afgerond op een 7. Je zou verwachten dat er dan uit de formule een RV (ruim voldoende) rolt. Dit gebeurd echter niet, hij geeft alleen een U (uitmuntend). Als het gemiddelde op een mooi rond getal uitkomt geeft de formule wel de juiste letter weer.
Kennelijk is het weglaten van de decimalen in de rapportcijferskolom niet hetzelfde als afronden op hele getallen waardoor het uitkomt op U.
Wat is het gemakkelijkste: de formule aanpassen zodat deze telkens een bereik beslaat (tussen 4,5 en 5,4 is M, tussen 5,5 en 6,4 is V etc.) of is het makkelijker om de 'formule' waarmee ik nu de rapportcijfergemiddeldes uitreken te laten afronden op helen?
Als je de =x vervangt door <x+1 zou het wel kunnen werken toch?
ALS(EN(A1>=0;A1<5);"O";ALS(A1<6;"T";ALS(A1<7;"V";ALS(A1<8;"RV";ALS(A1<9;"G";ALS(A1<10;"ZG";"U"))))))

edit: ik kan de originele vraag ff niet vinden, dus ik weet niet of de grenswaarden kloppen
pi_65533608
Hey mensen, ik heb morgen een tentamen Excel (2003 ) en heb een paar vraagjes. Als iemand mij ermee kan helpen zou dat fijn zijn

1. Ik heb te maken met een beginwaarde: 5. In ieder onderliggende cel wordt er 5 bij opgeteld. Is er een manier waarop Excel dit kan doen zonder gebruik te maken van een formule? want de uiteindelijke cel heb ik nodig bij Doelzoeken. Ik heb nu deze formule die dus niet voldoet: A2 = A1+5, met A1 = 5.

2a. Ik heb een lijngrafiek moeten maken. De waardes op de Y-as moeten lopen van niks tot 5.000 met stappen van 1000. Nu lukt dit me wel maar onderaan moet ipv ¤ 0,00 ---------> ¤ - komen te staan.

2b. Op de X-as heb ik een soortgelijk probleem. Ik wil daar graag stappen van 20.000 maken tot 80.000 totaal en beginnend bij 0. Maar wat ik ook probeer ik krijg er geen getallen te staan.

Indien nodig kan ik de gegevens laten zien aangezien dit een oefentoets omvat (helaas zonder antwoorden).

[ Bericht 16% gewijzigd door Platina op 29-01-2009 17:32:20 ]
pi_65534072
Ik krijg het Do Until niet goed werkend. Als ik bij punt Y een vast getal invoer dan gaat het wel goed, maar zodra ik er een range aan koppel dan stopt de loop al na de eerste actie.

dus Y = Range("f12") aanpas naar Y= 15 bijvoorbeeld.

Hieronder mijn code
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
    X = 1
    Do
    Y = Range("F12")
    Set r1 = Range("B" & X & ":E" & X)
    Set r2 = Range("A" & X)
    r2.Select
    ActiveCell.FormulaR1C1 = "Actie " & X
    r1.Select
    Selection.Borders(xlDiagonalDown).LineStyle = xlNone
    Selection.Borders(xlDiagonalUp).LineStyle = xlNone
    With Selection.Borders(xlEdgeLeft)
        .LineStyle = xlContinuous
        .Weight = xlThin
        .ColorIndex = xlAutomatic
    End With
    With Selection.Borders(xlEdgeTop)
        .LineStyle = xlContinuous
        .Weight = xlThin
        .ColorIndex = xlAutomatic
    End With
    With Selection.Borders(xlEdgeBottom)
        .LineStyle = xlContinuous
        .Weight = xlThin
        .ColorIndex = xlAutomatic
    End With
    With Selection.Borders(xlEdgeRight)
        .LineStyle = xlContinuous
        .Weight = xlThin
        .ColorIndex = xlAutomatic
    End With
    With Selection.Borders(xlInsideVertical)
        .LineStyle = xlContinuous
        .Weight = xlThin
        .ColorIndex = xlAutomatic
    End With
    Selection.Borders(xlInsideHorizontal).LineStyle = xlNone
    Application.DisplayAlerts = False
    X = X + 1
    Loop While X < Y
' Sheets("temp").Delete
    Application.DisplayAlerts = True
pi_65537284
1bult code

Jaheur: zet er eens ".value" achter.

[ Bericht 78% gewijzigd door Deetch op 29-01-2009 17:55:17 ]
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_65537430
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 16:19 schreef Platina het volgende:
Hey mensen, ik heb morgen een tentamen Excel (2003 ) en heb een paar vraagjes. Als iemand mij ermee kan helpen zou dat fijn zijn

1. Ik heb te maken met een beginwaarde: 5. In ieder onderliggende cel wordt er 5 bij opgeteld. Is er een manier waarop Excel dit kan doen zonder gebruik te maken van een formule? want de uiteindelijke cel heb ik nodig bij Doelzoeken. Ik heb nu deze formule die dus niet voldoet: A2 = A1+5, met A1 = 5.

2a. Ik heb een lijngrafiek moeten maken. De waardes op de Y-as moeten lopen van niks tot 5.000 met stappen van 1000. Nu lukt dit me wel maar onderaan moet ipv ¤ 0,00 ---------> ¤ - komen te staan.

2b. Op de X-as heb ik een soortgelijk probleem. Ik wil daar graag stappen van 20.000 maken tot 80.000 totaal en beginnend bij 0. Maar wat ik ook probeer ik krijg er geen getallen te staan.

Indien nodig kan ik de gegevens laten zien aangezien dit een oefentoets omvat (helaas zonder antwoorden).
1. eerste cel 5, tweede cel 10, cellen 1 en 2 selecteren en dan zwarte blokje met muis pakken en naar beneden doorslepen.
2a. instellingen van je weergave van valuta van 0 euro aanpassen, in te stellen in windows zelf
of in het menu Tools, Options, View het vinkje aanzetten met show zero (zelf ff vertalen)
2b. je moet een XY scatter plot maken ipv een lijngrafiek (4e standaard grafiek uit keuzemenu)

[ Bericht 4% gewijzigd door Deetch op 29-01-2009 17:59:52 ]
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_65547871
Oke, bedankt!
pi_65556724
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 17:49 schreef Deetch het volgende:

[ code verwijderd ]

Jaheur: zet er eens ".value" achter.
Nope al geprobeerd maar werkt niet
pi_65557933
jaheur ik zie wat je wil proberen maar tellen vanaf een integer naar een range lukt natuurlijk niet. Ik zou je graag helpen nu, maar geen internet nu en code typen op mn telefoon begin ik niet aan :p dus morgen als je er dan nog niet uit bent.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')