abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 30 januari 2009 @ 08:29:27 #151
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_65555611
Daar heb je wel gelijk in Poemojn, ik zou het zelf ook niet zo kunnen afwachten denk ik.
Maar de onderliggende boodschap daarvan is wel mooi, als thema bij (de begeleiding van) borstvoeding
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_65555781
Ik zou daar zelf ook te ongeduldig voor zijn denk ik En bang dat kindje het koud zou krijgen ofzo
Bep is vannacht 4 of 5 keer langsgeweest voor een slokje. Normaal zou ik denken 'argh mijn nachtrust!' maar vannacht dacht ik alleen maar 'hoera, mijn productie!'
Toch raar dat ze er zo klaar mee is, aangezien 11 maanden nog helemaal geen natuurlijke leeftijd is om te spenen.
Saartje
pi_65565836
Estrys, sorry dat ik helemaal niet meer reageerde! M'n kleine meisje was ziek en heeft een aantal dagen 24/7 aan me gehangen, dus dat typt niet zo handig ;-) Ik heb geen idee of je kloof al geheeld is, want ik heb niet de tijd genomen om bij te lezen. Ik sta nu ook weer op het punt de deur uit te gaan maar ik wilde even mijn belofte nakomen:

- kloof bovenop de tepel: duidt op naar boven wijzende tepel waardoor deze tegen gehemelte baby wrijft (bijv. door het indrukken van de borst om het neusje vrij te houden)

- kloof op overgang tepel/tepelhof: komt doordat de baby alleen de tepel in de mond heeft. Let dus goed op dat baby mondje ver genoeg open doet en trek baby goed tegen je aan

- kloof aan onderkant tepel: baby zuigt waarschijnlijk op eigen lipje. Ook nu op wijdopen mond letten en kijken of baby niet te hoog of juist te laag ligt.

Verder kunnen kloven nog het gevolg zijn van een te korte tongriem, verkeerd (te hard!) gebruik van kolf, melkblaar op tepel, spruw, of geïrriteerde huid door overgevoeligheidsreactie op crémes, zoogkrompessen of wasmiddelen.
Don't you love her madly?
pi_65568022
Dank je Lovechild. De kloof begint al goed te genezen, het is nog een beetje pijnlijk bij het aanhappen maar stukken minder. Het kind heeft ook zo'n ieniemienie mondje (net als zijn moeder). Ik denk zelf dat het komt door het korte tongriempje. Zijn mond kan echt niet verder open en zijn lipjes zijn goed naar buiten gekruld (of hoe zeg je dat). Ik merk ook dat ik wat meer de tijd moet nemen en meer aandacht moet besteden aan mijn eigen houding. Hij groeit wel lekker goed op de borstvoeding dus een trotse moeder hier.

Ik moet half maart weer gaan werken trouwens en ik kan nu al wakker liggen hoe ik dat ga doen. Ik twijfel nog over kolven of combinatie fles/borstvoeding. Ik ben iemand die (zeker tijdens mijn werk) nauwelijks de tijd kan nemen om iets anders te doen en heb regelmatig veel stress dus ik vrees dat dat de productie niet ten goede gaat komen. Ik zal het eens in het kolftopic aankaarten trouwens. Nou ja ik kan er nog even over nadenken
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_65578571
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 15:03 schreef Estrys het volgende:

Ik moet half maart weer gaan werken trouwens en ik kan nu al wakker liggen hoe ik dat ga doen. Ik twijfel nog over kolven of combinatie fles/borstvoeding. Ik ben iemand die (zeker tijdens mijn werk) nauwelijks de tijd kan nemen om iets anders te doen en heb regelmatig veel stress dus ik vrees dat dat de productie niet ten goede gaat komen. Ik zal het eens in het kolftopic aankaarten trouwens. Nou ja ik kan er nog even over nadenken
Ik zou zeggen: gewoon gaan beginnen. Als het niet lukt ben je sneller gestopt dan wanneer je stopt (of mindert) en je heb er spijt van.

Ik heb het topic net even teruggelezen maar toch kwijt of jij nou ook degene bent die met Johannesbroodpitmeel is begonnen tegen het spugen. Volgens mij hebben anderen ook al min of meer gezegd dat het gewoon is. En ik zeg altijd: "Waarom zou je iets binnen willen houden wat je kind zelf duidelijk kwijt wil?"
Om mee te nemen in je gedachten zeg maar
pi_65578858
quote:
Op maandag 26 januari 2009 23:00 schreef Linda2205 het volgende:
Hallo BV-deskundigen ! Ik wil als het zo ver is ook proberen te beginnen met borstvoeding. Probleem is dat ik ingetrokken tepels heb. Nu weet ik natuurlijk dat er vele opties zijn dan, maar ik vroeg me af of mensen hier daar ervaring mee hebben en die miss met me kunnen delen....bvd
Het kán een probleem zijn, het hoeft niet. Het is tenstlotte borst[voeding en geen tepelvoeding
Zorgen dat je alvast weet waar je terechtkunt mocht het problemen opleveren is winst.
Maar of het daadwerkelijk problemen gaat opleveren, is pas te zeggen als je bent begonnen met voeden. Het ligt ook aan de mate van ingetrokken zijn. Zelf had ik altijd vlakke tepels, voorzag ook al problemen met voeden, maar tijdens mijn eerste zwangerschap zijn ze naar buiten gekomen. Dat kan dus ook gebeuren. Zelfs als je tepels zo ingetrokken zijn dat je kuiltjes hebt

Overigens ben ik wel benieuwd welke "vele opties" jij kent, want ik zou het niet weten eigenlijk...
  vrijdag 30 januari 2009 @ 23:04:29 #157
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_65583299
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 22:40 schreef PM-girl het volgende:
Ik heb pas ergens een filmpje gezien van een moeder met baby net na de bevalling, waarin de baby gedurende zo'n 20-30 minuten bezig is omhoog te 'kruipen' op weg naar de borst. Zo'n geduld en rust straalde daar vanaf!
Dát zouden veel mensen die voedende moeders begeleiden eens als uitgangspunt moeten nemen. De natuur regelt het zelf(grotendeels) wel.
Ja, mooi om te zien hoe zo'n kind zelf de weg vindt. Maar ik heb mijn jongste dochter gewoon op m'n borst gelegd en toen hapte ze ook helemaal zelf. Ik snap niet waarom je je kind op je buik legt als het ook op je borst kan...
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_65589642
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 20:32 schreef Lovechild het volgende:

[..]

Ik zou zeggen: gewoon gaan beginnen. Als het niet lukt ben je sneller gestopt dan wanneer je stopt (of mindert) en je heb er spijt van.

Ik heb het topic net even teruggelezen maar toch kwijt of jij nou ook degene bent die met Johannesbroodpitmeel is begonnen tegen het spugen. Volgens mij hebben anderen ook al min of meer gezegd dat het gewoon is. En ik zeg altijd: "Waarom zou je iets binnen willen houden wat je kind zelf duidelijk kwijt wil?"
Om mee te nemen in je gedachten zeg maar
Ja dat ben ik met de Johannesbroodpitmeel maar ik geef het nauwelijks meer op het moment want ik vind het spul echt een crime om te geven. En het was precies mijn gedachte hoor, hij komt heel goed aan de laatste week en dan gaan we hem nog meer binnen laten houden. Aan de ene kant zeggen ze bij het CB dat ik niet eerder dan om de drie uur moet voeden omdat hij anders teveel zou krijgen en aan de andere kant moet je dan ook nog gaan proberen dat hij alles wat hij drinkt binnen kan houden.
pi_65589676
Niks van aantrekken idd.
Elodie ligt ook hele dagen en nachten over te lopen.
pi_65590595
het spugen vind ik niet zo'n probleem. alleen na de voeding is meneer zeker een half uur drie kwartier aan het kokhalzen en het jengelen en aan het verkrampen/overstrekken. En dat 7 keer op een dag/nacht. Dat is wel vervelend vind ik.
pi_65591994
Misschien reflux? Dan doet het pijn...

Overigens, ook ik vind het super dat je zo goed kijkt naar jou en je kind.
pi_65592004
Waarom kan je berichten toch nooit verwijderen?!
pi_65592109
Ja, als ze er echt last van hebben lijkt het me moeilijk.
pi_65598988
Even snel een vraagje, lig half ziek in bed en kan even niets vinden
Wat mag je tegen keelpijn in combinatie met bv?
pi_65599194
tegen keelpijn helpt weinig anders dan veel zuigen en slikken (ja ja ik weet dat het dubieus klinkt )
of je dat op dropjes, ijsjes, strepsels, hibitane tabletjes doet maakt werkelijk geen fluit uit qua werking, alleen voor je portemonee.

Tenzij je echt bacteriele keelontsteking hebt, maar dan zie je pussige bultjes in je keel en heb je vaak flink koorts. Dan is antibiotica noodzakelijk.
pi_65599775
Mmm thx
Hopelijk wordt het geen keelontsteking
En honing, mag dat (voor door de thee)? m'n vriendin dacht dat het niet mocht namelijk
pi_65600518
waarom zou je bij borstvoeding geen honing mogen???

kinderen beneden het jaar mogen geen honing, maar de mama's wel hoor
  zaterdag 31 januari 2009 @ 18:15:31 #168
159416 DolleMina
roept maar wat...
pi_65601136
Hihi, hebben wij dezelfde vriendin, mrien? Laatst ook iemand die zoiets dacht: dat je als zwangere geen honing mocht hebben. Typisch een klok/klepel gevalletje...
pi_65601398
Geen idee hoe ze er bij komt!
  zondag 1 februari 2009 @ 11:04:27 #170
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_65617136
YES YES YES!!!
Maarten is afgelopen week 175 gram aangekomen!!!
18-11-2008 Maarten Alexander
pi_65617254
alle kenmerken van reflux zijn wel heel herkenbaar. even op google gezocht. Er staat wel een tip om vaker en dan minder te voeden en misschien dat dat iets is. Owlet oppperde het ook al. Misschien kan hij niet zoveel in 1 keer verdragen en gaat vaker minder veel drinken beter. Niet geschoten is altijd mis dacht ik zo .
  zondag 1 februari 2009 @ 12:42:47 #172
1762 YPPY
Yppiaans
pi_65619615
Wat goed Marie!

Nog even iets leuks: vorige week sprak ik met een buurvrouw met kleinkinderen. Die twee kleintjes zijn allebei regelmatig ziek. Anna maar zelden, en als ze ziek is, is het niet heel erg. Zei ze ineens: "misschien komt het wel omdat je zo lang bv hebt gegeven" Kon d'r wel zoenen en dat voor iemand uit haar generatie.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_65621462
Wat fijn Marie!

Leuk om te horen YPPY!

Estrys

Gisteravond kreeg ik maar geen TSR
Op een gegeven moment was Lotte het geloof ik ook zat...maar flesje gekolfde melk uit de koelkast wilde ze ook niet
Voel me zelf gelukkig alweer een stuk beterder t.o.v. gisteren, ineens was ik gisteren niet lekker en zoals het gekomen is is het ook al weer bijna weg
Vandaag leek het qua drinken gelukkig wel weer wat beter te gaan, ze drinkt wel niet echt enthousiast maar ik hoor haar wel slikken zeg maar..
Vermoed overigens ook nieuwe tandjes bij haar, de vorige keer was het drinken toen ook zo'n drama
  zondag 1 februari 2009 @ 14:33:09 #174
108648 cattie
lieve moeder
pi_65623959
Vervelend Mrien.

Ik kan nu eindelijk pijnvrij voeden! De kloven zijn helemaal geheeld.
  zondag 1 februari 2009 @ 14:42:31 #175
94046 PM-girl
pi_65624291
Super Cattie!

YPPY, wat een leuke opmerking!

mrien, volgens mij mag je geen strepsils en trachitol, mocht je nog een keer keelpijn krijgen

En Marie, wat fijn dat Maarten is aangekomen!
*
pi_65626296
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 20:40 schreef Lovechild het volgende:

[..]
Overigens ben ik wel benieuwd welke "vele opties" jij kent, want ik zou het niet weten eigenlijk...
Werken met tepelhoedjes wordt vaak als tip gegeven en ook iets waarvan ik de naam vergeten ben...kan je kopen bij de apotheek, moet je op je tepel zetten, met een spuitje vacuum zuigen waardoor je tepel naar buiten komt...niplette geloof ik, ben me alleen niet helemaal zeker meer. Ik merk nu echter ook dat mn tepels sneller naar buiten komen. Kropen ze vroeger bij kou alleen maar verder naar binnen, kijken ze nu voorzichtig om een hoekje...

Ik heb nog een tijdje tot beeb er is, dus we wachten maar af
Lotte!
Noah!
pi_65627379
Het was hier echt een drama gisteravond en vanmorgen met krampjes, bedacht ik me net dat ik gisteravond prei heb gegeten Stom zeg, helemaal niet bij stil gestaan maar ik heb het vermoeden dat de prei niet goed is gevallen bij meneer. We zouden vanavond eigenlijk de rest eten maar ik ga toch maar even wat anders maken voor mezelf. Nu is het allemaal weer over en is hij weer lekker aan het pruttelen na de voeding.
pi_65632713
linda een tepelhoedje kan je beter niet zomaar op eigen initiatief gebruiken. Als je meent ze nodig te hebben moet je echt contact opnemen met een lk.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_65633624
ja, nee, dat weet ik...ik zei ook alleen dat ik weet dat het gebruikt wordt bij ingetrokken tepels
Lotte!
Noah!
  zondag 1 februari 2009 @ 20:04:06 #180
159416 DolleMina
roept maar wat...
pi_65634066
Ik heb een tijdje een tepelhoedje gebruikt, op advies van de kraamzorg. Bij de lactatiekundige bleek dat het eigenlijk een te grote maat was. Op het moment weet Annicka de borst inmiddels goed aan te happen, ze valt alleen nog steeds aan slaap in de borst.
pi_65637228
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 20:40 schreef Lovechild het volgende:

[..]

Het kán een probleem zijn, het hoeft niet. Het is tenstlotte borst[voeding en geen tepelvoeding
Zorgen dat je alvast weet waar je terechtkunt mocht het problemen opleveren is winst.
Maar of het daadwerkelijk problemen gaat opleveren, is pas te zeggen als je bent begonnen met voeden.
Ik heb gelukkig nooit problemen gehad met het voeden met ingetrokken tepels. Voor de bevalling van Tomas had m'n man zelfs 'meer' tepel dan ik Geen problemen mee gehad...en na een tijd BV geven was dat hele ingetrokken tepel probleem ook 'vanzelf' opgelost
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
  zondag 1 februari 2009 @ 23:11:03 #182
94046 PM-girl
pi_65640963
quote:
Op zondag 1 februari 2009 21:26 schreef TearSong het volgende:

[..]

Ik heb gelukkig nooit problemen gehad met het voeden met ingetrokken tepels. Voor de bevalling van Tomas had m'n man zelfs 'meer' tepel dan ik Geen problemen mee gehad...en na een tijd BV geven was dat hele ingetrokken tepel probleem ook 'vanzelf' opgelost
Ik heb er wel last van gehad. Van tevoren had de lactatiekundige dat ook al ingeschat. De zwangerschap deed nauwelijks iets dus werd het een tepelhoedje. Na een kleine drie maanden lukte het voeden zonder, omdat de spieren van mijn kindje sterk genoeg waren om zelf iets te pakken.

Je kunt er niets van zeggen van tevoren, zo blijkt!
*
  maandag 2 februari 2009 @ 00:15:44 #183
159416 DolleMina
roept maar wat...
pi_65642831
Wanneer stopt het gevecht trouwens? Ik heb weer eens proberen aan te leggen, maar het was weer een gevecht van jewelste om die armpjes uit de buurt te houden. Ze laat iedere keer weer los ook en dan zitten de armpjes weer in de weg, en dat de hele tijd. Weet weer precies waarom ik ben overgestapt op vingervoeden. Ze is nu weer ontevreden en loopt de hele tijd te jengelen, waarschijnlijk vanwege de stress...
pi_65645862
Ik weet van het begin dat ik ook vaak in de knoei zat met die armpjes.
Ik heb me er nooit zoveel van aangetrokken en ben gewoon stug doorgegaan; steeds weer armpjes beetje tactisch opzij leggen en weer verder gaan.
Opgegeven moment stopt het, maar wanneer weet ik niet meer.
Maar dan krijg je weer meppen, krabbelen en haren trekken op den duur Tis natuurlijk ook een manier om de melk op te wekken denk ik dan altijd maar
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
pi_65645929
Wat vervelend voor jullie dat het zo moeizaam gaat DolleMina
Wanneer het maaien met armpjes stopt weet ik niet, maar de meeste kinderen worden wel steeds rustiger tijdens het drinken.
Je zou kunnen proberen om haar een beetje in te wikkelen tijdens het drinken zodat haar armpjes niet in de weg kunnen zitten, maar handjes tegen de borst is ook iets wat een beetje voorgeprogrammeerd is in een kindje.
Denk maar aan kleine poesjes die hun moeder masseren tijdens het drinken. Die handjes op je borst helpen bij het opwekken van een toeschietreflex.
Maar als het zo veel stress geeft dan werkt het wellicht eerder tegen dan mee

Wat je zou kunnen proberen om de stress een beetje weg te nemen is om samen met Annicka op bed te gaan liggen. Jij met ontbloot bovenlijf en Annicka alleen in een luier. Niet wachten tot ze extreem hongerig is, maar zo'n half uurtje voor je haar weer verwacht voor een voeding.
Als je haar dan op je borst neemt en zelf lekker ontspannen gaat liggen heb je kans dat ze op een heel natuurlijke manier op zoek gaat naar de borst.
En als dat niet zo is dan haalt het voor haar in ieder geval de spanning van het tegen de borst liggen wellicht een beetje weg.

Sterkte en succes

[ Bericht 0% gewijzigd door owlet op 02-02-2009 11:11:30 ]
pi_65649340
Dat maaien met de armpjes stopte hier na een maand of 2 à 3 ergens. Wel vrij snel.
Nu is het duwen en knijpen er voor in de plaats gekomen
pi_65649452
Hier keihard aan mn haren trekken...
  maandag 2 februari 2009 @ 11:51:17 #188
159416 DolleMina
roept maar wat...
pi_65650719
Dus las ik het zo lees, wordt de ene ellende(zwaaien met armpjes e.d.) vervangen door de andere(aan haren trekken e.d)? Ik dacht dat borstvoeden leuk zou zijn...
pi_65650735
quote:
Op maandag 2 februari 2009 11:08 schreef Ticootje het volgende:
Hier keihard aan mn haren trekken...
Ik snap nu wel waarom moeders 'moederkapsels' hebben.
Ik had het altijd gewoon los, maar tegenwoordig zitten de voorste plukken wel met een speld achterop vast!
pi_65650763
Lotte heeft niet met d'r armpjes zitten zwaaien en vind m'n haren wel interessant maar gaat er niet aan trekken, alleen doorheen "aaien" met d'r handjes.
Het kan ook anders

Trek je het zelf nog een beetje DolleMina, het kolven en vingervoeden? Lijkt me ook een aardig zware belasting als ik jou zo lees
pi_65650798
quote:
Op maandag 2 februari 2009 11:51 schreef DolleMina het volgende:
Dus las ik het zo lees, wordt de ene ellende(zwaaien met armpjes e.d.) vervangen door de andere(aan haren trekken e.d)? Ik dacht dat borstvoeden leuk zou zijn...
Borstvoeden ís ook leuk! Laat je nou niet ontmoedigen door ons

Ter opbeuring: ik hoorde net 'buh-uh-uh-bub' uit de slaapkamer, ging erheen, brede lach. leander uit bed.
Na een tijdje was het huilen en ik zitten, borst bloot. Hij grijpt er met 2 handjes naar, roept 'waaaaah! ' en hapt aan. En ligt dan heerlijk te drinken
En dat is zo onbeschrijfelijk leuk!
pi_65651032
En als ze opeens weer bij je aan de borst in slaap gevallen zijn (dat heeft ze een hele tijd niet meer gedaan, maar ze was gisteravond zo vreselijk moe)
Dat was wel even echt genieten
pi_65651353
Dat haren trekken is inderdaad erg eenvoudig op te lossen met een elastiek

Ik voed eigenlijk altijd op bed, puur omdat Jen overal door wordt afgeleid. (Dat was gister ook te zien, 3 slokken, los kijken, 2 slokken los kijken, 3 slokken...., Daar heb ik het geduld niet voor)

Als ik Jen dus uit bed haal, piepend, dan ligt ze dus klaar. Dan weet ze wat er komt. Dan komt de borst in beeld en begint ze te smakken en steekt ze al helemaal haar tong uit, klaar om te happen. En dan valt ze aan.
  maandag 2 februari 2009 @ 12:37:28 #194
159416 DolleMina
roept maar wat...
pi_65652355
quote:
Op maandag 2 februari 2009 11:52 schreef mrien het volgende:

Trek je het zelf nog een beetje DolleMina, het kolven en vingervoeden? Lijkt me ook een aardig zware belasting als ik jou zo lees
Het kolven en vingervoeden wat ik de afgelopen twee(?)weken heb gedaan, was geestelijk iig een stuk minder belastend dan de twee keer pogingen van gister en eergister haar aan de borst te krijgen. Het was maar twee keer, maar ik zit nu alweer de halve dag in tranen omdat het niet lukte...
pi_65652458
quote:
Op maandag 2 februari 2009 12:09 schreef Ticootje het volgende:

Dan weet ze wat er komt. Dan komt de borst in beeld en begint ze te smakken en steekt ze al helemaal haar tong uit, klaar om te happen. En dan valt ze aan.

Ook zo smelten: als Leander zin in drinken heeft, maar ik nog ff iets anders doe, dan probeert hij me uit te kleden Hij komt nog best ver
pi_65652696
Dollemina, heb je hulp in de vorm van een vrijwilligster van een van de organisaties of een lactatiekundige?
pi_65653838
Jaaaa Freecell, plukken aan mn hemd als het niet snel genoeg gaat.
  maandag 2 februari 2009 @ 13:32:43 #198
159416 DolleMina
roept maar wat...
pi_65654277
quote:
Op maandag 2 februari 2009 12:46 schreef owlet het volgende:
Dollemina, heb je hulp in de vorm van een vrijwilligster van een van de organisaties of een lactatiekundige?
Ik ben voor het 'aan de borst in slaap vallen' probleem bij een lactatiekundige geweest. Maar ik kan niet aan de gang blijven. Als ze ligt, ligt ze goed aangelegd, dat is kennelijk het probleem niet. Maar ik kan niet (letterlijk) een gevecht blijven leveren met mijn kind om haar maar aan de borst te krijgen. Dat trek ik gewoon niet, helaas...
pi_65654453
En wat Owlet zei, inwikkelen voor een voeding. In het begin deed ik dat (in overleg met de lk) ook met Jen. Ik wikkelde haar in een hydrofiel (een zeehondje) en dan kon ik haar goed aanleggen. Ik had ook zeker 3 of 4 kussens nodig om helemaal goed te zitten.
pi_65654635
Een gevecht leveren met je kind wil je inderdaad niet, alleen om haar aan de borst te krijgen
Als ik je zo hoor heb je eigenlijk al besloten om niet meer live te voeden, dan zou je natuurlijk (mocht je wel willen blijven kolven) haar de afgekolfde melk in een flesje kunnen geven.
Moeilijk hoor, als het niet gaat zoals je zelf eerst voor ogen had
  maandag 2 februari 2009 @ 14:12:52 #201
159416 DolleMina
roept maar wat...
pi_65655569
Op dit moment lever ik niet alleen een gevecht met mijn kind(als ik haar aan probeer te leggen en het gaat niet goed) maar vooral ook met mijzelf. Ik heb voldoende kolfproductie om te stoppen met live voeden(op sommige dagen meer dan een liter melk), maar ik wil gewoon zó graag dat het gewoon goed gaat . Voor mij, maar ook voor Annicka.

Dat van dat zeehondje kan ik trouwens ook nog wel proberen inderdaad. Hoop alleen niet dat ze dan weer in slaap valt...
pi_65659014
Ja dat is wel het punt DM. Daarvan worden ze natuurlijk lekker rustig, en dan aan de borst. Kun je gif op innemen dat ze in slaap valt. Maar als ze in slaap valt kun je toch even haar luiertje doen ofzo, dan wordt ze weer lekker wakker en biedt je de andere borst aan.
  maandag 2 februari 2009 @ 16:28:51 #203
62233 Jelief
ikke lief!
pi_65660803
DM heb je ook geprobeerd om Annicka in een anderehoudign aan te leggen? Ruben valt ook snel inslaap tijdens het drinken maar ik zie wel duidelijk verschil als hij in een andere houding ligt. In de rugby blijft hij veel wakkerder dan liggend of de madonna(traditioneel op de arm).

Hier loopt het nu goed, Ruben komt zo ongeveer om de 3 uur en drinkt het beste in de rugbyhouding,dan krijgt hij het meeste grip op mijn volumineuze borsten. En als ik dan toch liggend voed dan komt hij na een uur weer...
Wat minder gaat is dat hij flink wat lucht mee krijgt (al valt het vandaag weer mee) wat resulteert in pijnlijke boeren en darmkrampen. Iemand een goede tip?
Ow en ik moet weer helemaal wennen aan lekkende borsten
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_65662021
Jelief, kijk even naar het hyperlactatieprotocol op BV.com. Daarin staan een aantal zeer handige tips om dat luchtdrinken te voorkomen. als je het niet kan vinden dan hoor ik het wel, dan link ik het voor je maar ik denk dat dat niet nodig is
  maandag 2 februari 2009 @ 22:11:24 #205
62233 Jelief
ikke lief!
pi_65674354
Dan nog een...
Ik heb kleine rode vlekjes op mijn tepelhoven en ze branden, is dit de voorbode van spruw of iets anders???
pi_65681723
Bij spruw ken ik dat het wat droog wordt of schilferig, of dat het wat gespannen wordt of wit-achtig.
Rode vlekjes ken ik niet als symptoom van spruw.

Misschien kloofje on the move?
pi_65681780
Geen idee, Jelief!
  dinsdag 3 februari 2009 @ 13:51:02 #208
62233 Jelief
ikke lief!
pi_65690578
Ik zal ook eens iets 'gewoons' hebben met duidelijke symptomen

Het is alweer afgezakt, lijkt wat minder rood en doet geen pijn meer,hooguit wat irriterend. Het bestewat ikkan bedenken is dat mijnborsten reageren op het speeksel van Emma want die had vlak voorze ging drinken een kiwi gegeten. Ik kijk het nog wel even aan, Emma en Ruben hebben iig nog nergens last van en drinken netjes.
pi_65702107
Ik heb het net al in het babietjestopic gepost maar even hier ook. Morgen dus naar de huisarts voor Seb omdat hij zoveel last heeft van zuur, het komt via zijn mond en neus naar buiten en dan altijd ruim 2 uur na de voeding. De huisarts was trouwens niet echt een voorstander van johannesbroodpitmeel volgens mij. We zijn er ook mee gestopt om het te geven, puur omdat het nauwelijks te doen is om het te geven en het komt na 2 uur toch nog via zijn neus en mond naar buiten dus ga ik het gevecht niet meer aan. Het is wel hartverscheurend trouwens dat huilen na het spugen en voorafgaand, dan geef je borstvoeding en gaat daarmee alles goed, krijg je dit. Hij is op het moment ook niet het vrolijke, tevreden baby'tje van bijvoorbeeld twee weken geleden of zo.
Verder gaat de borstvoeding dus prima, alleen vanwege dat zuur gaat hij dus na een half uur weer zoeken naar de tepel, dat maakt je snel vreselijk onzeker of hij niet genoeg heeft gehad. Terwijl ik eigenlijk wel weet dat hij echt genoeg krijgt, moet het alleen steeds weer tegen mezelf zeggen, kan ook niet 24 /7 met dat kind aan mn borst lopen.
pi_65703197
estys, vervelend van al het spugen. En ook zwaar om 24/7 een kindje aan de borst te hebben. Kan het nu geen regeldagen zijn?
pi_65703344
Estrys vervelend zeg
En om de zoveel tijd een klein beetje voeden in plaats van een heleboel tegelijk? Helpt dat ook?

Ik kan niet kolven Ik heb zo'n avent Isis kolf en het doet geen bal. Ja, 2 seconden een straaltje en dan weer niks Met de hand kolven gaat véél beter, maar ook dan is het niet om over naar huis te schrijven.
En een beetje kolven kan zo handig zijn....
pi_65703773
kolven moet je leren. Het gaat niet altijd meteen goed en soms ben je gewoon geen vriendjes met de kolf.
pi_65705400
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 19:36 schreef Ticootje het volgende:
kolven moet je leren. Het gaat niet altijd meteen goed en soms ben je gewoon geen vriendjes met de kolf.
In de beginperiode (zeg maar tot half December) ging het wel goed, maar het wil gewoon niet meer... En ik probeer het wel regelmatig en geef ook niet meteen op.
Maar zelfs met de hand krijg ik er met heel veel moeite misschien 10cc uit....
Hoe doet Leander dat toch?
pi_65706136
baby's hebben een hele andere techniek dan een kolf. Baby's melken de borst leeg, een kolf zuigt.
  dinsdag 3 februari 2009 @ 20:53:09 #215
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_65706970
Jee Freecell, sterkte met kolven! Ik kan je niet echt tips geven...

Pfoeh, Maarten heeft vandaag 150 cc gedronken op het kdv, alleen kolf ik 'maar' 100 cc... voor de laatste 50 moet ik echt sprokkelen... En dan te bedenken dat hij over 2 weken 3 flesjes op het kdv gaat drinken... Ik ga m'n best doen, maar als het niet lukt dan maar kunstvoeding erbij!

Hij moest vandaag voor zijn prikjes en is ook weer gewogen, sinds vrijdag weer 110 gram erbij!
pi_65707860
hoezo gaat hij opeens 3 flessen drinken? Jen dronk meestal maar 200cc op het kdv, de rest haalde ze gewoon bij mij in.
  dinsdag 3 februari 2009 @ 21:15:42 #217
108648 cattie
lieve moeder
pi_65708307
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 20:22 schreef freecell het volgende:

[..]

In de beginperiode (zeg maar tot half December) ging het wel goed, maar het wil gewoon niet meer... En ik probeer het wel regelmatig en geef ook niet meteen op.
Maar zelfs met de hand krijg ik er met heel veel moeite misschien 10cc uit....
Hoe doet Leander dat toch?
Bij Ive had ik na ongeveer 6 maanden een kolfdip. Ik heb toen syntocinon neusspray gekregen van de HA en toen ging het wel weer. Misschien ook iets voor jou?
pi_65708556
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 20:37 schreef Ticootje het volgende:
baby's hebben een hele andere techniek dan een kolf. Baby's melken de borst leeg, een kolf zuigt.
Ja!
Resultaat: grote paarse pijnlijke tepel
Maar geen melk.

Handkolven gaat daarom ook beter. Ik melk mezelf gewoon meuh!
Maar dan nog is het niet ideaal, want het is echt weinig!
pi_65708848
en met de hand? Ontspan je goed? Neem ff lekker een warme douche...
pi_65709432
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 21:25 schreef Ticootje het volgende:
en met de hand? Ontspan je goed? Neem ff lekker een warme douche...
Ik ben wel ontspannen douchen heeft nog nooit iets voor me gedaan helaas.Zelfs met enorme stuwing kreeg ik er niks uit onder de douche
pi_65710008
ik heb zelfs eens bulten gehad zo vol zaten mn borsten. Kolf erop, niets. Jen aankoppelen, weg bulten.
  dinsdag 3 februari 2009 @ 22:28:57 #222
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_65712815
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 21:08 schreef Ticootje het volgende:
hoezo gaat hij opeens 3 flessen drinken? Jen dronk meestal maar 200cc op het kdv, de rest haalde ze gewoon bij mij in.
Omdat hij nog steeds om de 3 uur borstvoeding krijgt en als ik dat op een hele dag kdv reken kom ik uit op 3 flessen (9.30 - 12.30 - 15.30).
Als ik minder mee ga geven ben ik toch bang dat hij honger krijgt.
pi_65714387
Maar dan kun jij toch ook een keer extra kolven?
  woensdag 4 februari 2009 @ 07:44:12 #224
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_65720444
Op mijn werk heb ik daar geen tijd voor (die drie keer dat ik moet kolven is al inplannen) en ik moet best sprokkelen hoor voor die 50 cc extra met kolven... Maar dat betekent niet dat ik het niet ga proberen, dan maar 's avonds extra kolven.
pi_65721596
freecell; bij mij ging het ook erg moeizaam met opstarten, en als ik nu een tijd niet zou kolven zou het denk weer erg moeizaam gaan. Maar met dagelijks kolven zit daar een aardig ritme in (al is het nu sprokkelen gezien Amber me sochtends vaak al leeg heeft gedronken; en dat is voor mij de tijd om te kolven/iets extra's eruit te krijgen).

Dollemina; ik vind borstvoeding geven heerlijk en makkelijk; maar; ik heb in het begin echt letterlijk door moeten bijten, eerste 4 weken erg veel pijn van de kloven; en daarna; ik kreeg steeds te horen dat het zo fijn voelde; maar het gaf me niet dat fijne gevoel waar ik van had gehoord; ja het contact is fijn; maar aangezien ik weinig stuwing had voelde ik lichamelijk weinig opluchting of wat.
Afgezien dat ik erg vastberaden was; en graag dat aan Amber wilde geven; heb ik ook echt moeten groeien in het voeden; ondanks dat het eigenlijk vrij probleemloos is gegaan afgezien van de kloven.

Voel je dus niet schuldig of wat; ga niet met jezelf in gevecht.

Bij mij was het gewoon een kwestie van knop op 0 en gewoon doen en vasthouden; ook ondanks de ongemakken. Ik heb ook wel op een punt gestaan toen ik bijna niet meer kon van de pijn om te vragen voor een kolf om die borst te ontzien; maar ben blij dat ik heb volgehouden en heb doorgezet; anders had ik wellicht misschien steeds meer terug gekrabbeld en gestopt.
Nu geef ik bijna 7 maanden borstvoeding en het gaat heerlijk, we kunnen er beiden van genieten nu en het is ohw zo praktisch imo.
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')