abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 2 februari 2009 @ 14:12:52 #201
159416 DolleMina
roept maar wat...
pi_65655569
Op dit moment lever ik niet alleen een gevecht met mijn kind(als ik haar aan probeer te leggen en het gaat niet goed) maar vooral ook met mijzelf. Ik heb voldoende kolfproductie om te stoppen met live voeden(op sommige dagen meer dan een liter melk), maar ik wil gewoon zó graag dat het gewoon goed gaat . Voor mij, maar ook voor Annicka.

Dat van dat zeehondje kan ik trouwens ook nog wel proberen inderdaad. Hoop alleen niet dat ze dan weer in slaap valt...
pi_65659014
Ja dat is wel het punt DM. Daarvan worden ze natuurlijk lekker rustig, en dan aan de borst. Kun je gif op innemen dat ze in slaap valt. Maar als ze in slaap valt kun je toch even haar luiertje doen ofzo, dan wordt ze weer lekker wakker en biedt je de andere borst aan.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 2 februari 2009 @ 16:28:51 #203
62233 Jelief
ikke lief!
pi_65660803
DM heb je ook geprobeerd om Annicka in een anderehoudign aan te leggen? Ruben valt ook snel inslaap tijdens het drinken maar ik zie wel duidelijk verschil als hij in een andere houding ligt. In de rugby blijft hij veel wakkerder dan liggend of de madonna(traditioneel op de arm).

Hier loopt het nu goed, Ruben komt zo ongeveer om de 3 uur en drinkt het beste in de rugbyhouding,dan krijgt hij het meeste grip op mijn volumineuze borsten. En als ik dan toch liggend voed dan komt hij na een uur weer...
Wat minder gaat is dat hij flink wat lucht mee krijgt (al valt het vandaag weer mee) wat resulteert in pijnlijke boeren en darmkrampen. Iemand een goede tip?
Ow en ik moet weer helemaal wennen aan lekkende borsten
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_65662021
Jelief, kijk even naar het hyperlactatieprotocol op BV.com. Daarin staan een aantal zeer handige tips om dat luchtdrinken te voorkomen. als je het niet kan vinden dan hoor ik het wel, dan link ik het voor je maar ik denk dat dat niet nodig is
  maandag 2 februari 2009 @ 22:11:24 #205
62233 Jelief
ikke lief!
pi_65674354
Dan nog een...
Ik heb kleine rode vlekjes op mijn tepelhoven en ze branden, is dit de voorbode van spruw of iets anders???
pi_65681723
Bij spruw ken ik dat het wat droog wordt of schilferig, of dat het wat gespannen wordt of wit-achtig.
Rode vlekjes ken ik niet als symptoom van spruw.

Misschien kloofje on the move?
pi_65681780
Geen idee, Jelief!
  dinsdag 3 februari 2009 @ 13:51:02 #208
62233 Jelief
ikke lief!
pi_65690578
Ik zal ook eens iets 'gewoons' hebben met duidelijke symptomen

Het is alweer afgezakt, lijkt wat minder rood en doet geen pijn meer,hooguit wat irriterend. Het bestewat ikkan bedenken is dat mijnborsten reageren op het speeksel van Emma want die had vlak voorze ging drinken een kiwi gegeten. Ik kijk het nog wel even aan, Emma en Ruben hebben iig nog nergens last van en drinken netjes.
pi_65702107
Ik heb het net al in het babietjestopic gepost maar even hier ook. Morgen dus naar de huisarts voor Seb omdat hij zoveel last heeft van zuur, het komt via zijn mond en neus naar buiten en dan altijd ruim 2 uur na de voeding. De huisarts was trouwens niet echt een voorstander van johannesbroodpitmeel volgens mij. We zijn er ook mee gestopt om het te geven, puur omdat het nauwelijks te doen is om het te geven en het komt na 2 uur toch nog via zijn neus en mond naar buiten dus ga ik het gevecht niet meer aan. Het is wel hartverscheurend trouwens dat huilen na het spugen en voorafgaand, dan geef je borstvoeding en gaat daarmee alles goed, krijg je dit. Hij is op het moment ook niet het vrolijke, tevreden baby'tje van bijvoorbeeld twee weken geleden of zo.
Verder gaat de borstvoeding dus prima, alleen vanwege dat zuur gaat hij dus na een half uur weer zoeken naar de tepel, dat maakt je snel vreselijk onzeker of hij niet genoeg heeft gehad. Terwijl ik eigenlijk wel weet dat hij echt genoeg krijgt, moet het alleen steeds weer tegen mezelf zeggen, kan ook niet 24 /7 met dat kind aan mn borst lopen.
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_65703197
estys, vervelend van al het spugen. En ook zwaar om 24/7 een kindje aan de borst te hebben. Kan het nu geen regeldagen zijn?
pi_65703344
Estrys vervelend zeg
En om de zoveel tijd een klein beetje voeden in plaats van een heleboel tegelijk? Helpt dat ook?

Ik kan niet kolven Ik heb zo'n avent Isis kolf en het doet geen bal. Ja, 2 seconden een straaltje en dan weer niks Met de hand kolven gaat véél beter, maar ook dan is het niet om over naar huis te schrijven.
En een beetje kolven kan zo handig zijn....
pi_65703773
kolven moet je leren. Het gaat niet altijd meteen goed en soms ben je gewoon geen vriendjes met de kolf.
pi_65705400
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 19:36 schreef Ticootje het volgende:
kolven moet je leren. Het gaat niet altijd meteen goed en soms ben je gewoon geen vriendjes met de kolf.
In de beginperiode (zeg maar tot half December) ging het wel goed, maar het wil gewoon niet meer... En ik probeer het wel regelmatig en geef ook niet meteen op.
Maar zelfs met de hand krijg ik er met heel veel moeite misschien 10cc uit....
Hoe doet Leander dat toch?
pi_65706136
baby's hebben een hele andere techniek dan een kolf. Baby's melken de borst leeg, een kolf zuigt.
  dinsdag 3 februari 2009 @ 20:53:09 #215
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_65706970
Jee Freecell, sterkte met kolven! Ik kan je niet echt tips geven...

Pfoeh, Maarten heeft vandaag 150 cc gedronken op het kdv, alleen kolf ik 'maar' 100 cc... voor de laatste 50 moet ik echt sprokkelen... En dan te bedenken dat hij over 2 weken 3 flesjes op het kdv gaat drinken... Ik ga m'n best doen, maar als het niet lukt dan maar kunstvoeding erbij!

Hij moest vandaag voor zijn prikjes en is ook weer gewogen, sinds vrijdag weer 110 gram erbij!
18-11-2008 Maarten Alexander
pi_65707860
hoezo gaat hij opeens 3 flessen drinken? Jen dronk meestal maar 200cc op het kdv, de rest haalde ze gewoon bij mij in.
  dinsdag 3 februari 2009 @ 21:15:42 #217
108648 cattie
lieve moeder
pi_65708307
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 20:22 schreef freecell het volgende:

[..]

In de beginperiode (zeg maar tot half December) ging het wel goed, maar het wil gewoon niet meer... En ik probeer het wel regelmatig en geef ook niet meteen op.
Maar zelfs met de hand krijg ik er met heel veel moeite misschien 10cc uit....
Hoe doet Leander dat toch?
Bij Ive had ik na ongeveer 6 maanden een kolfdip. Ik heb toen syntocinon neusspray gekregen van de HA en toen ging het wel weer. Misschien ook iets voor jou?
pi_65708556
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 20:37 schreef Ticootje het volgende:
baby's hebben een hele andere techniek dan een kolf. Baby's melken de borst leeg, een kolf zuigt.
Ja!
Resultaat: grote paarse pijnlijke tepel
Maar geen melk.

Handkolven gaat daarom ook beter. Ik melk mezelf gewoon meuh!
Maar dan nog is het niet ideaal, want het is echt weinig!
pi_65708848
en met de hand? Ontspan je goed? Neem ff lekker een warme douche...
pi_65709432
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 21:25 schreef Ticootje het volgende:
en met de hand? Ontspan je goed? Neem ff lekker een warme douche...
Ik ben wel ontspannen douchen heeft nog nooit iets voor me gedaan helaas.Zelfs met enorme stuwing kreeg ik er niks uit onder de douche
pi_65710008
ik heb zelfs eens bulten gehad zo vol zaten mn borsten. Kolf erop, niets. Jen aankoppelen, weg bulten.
  dinsdag 3 februari 2009 @ 22:28:57 #222
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_65712815
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 21:08 schreef Ticootje het volgende:
hoezo gaat hij opeens 3 flessen drinken? Jen dronk meestal maar 200cc op het kdv, de rest haalde ze gewoon bij mij in.
Omdat hij nog steeds om de 3 uur borstvoeding krijgt en als ik dat op een hele dag kdv reken kom ik uit op 3 flessen (9.30 - 12.30 - 15.30).
Als ik minder mee ga geven ben ik toch bang dat hij honger krijgt.
pi_65714387
Maar dan kun jij toch ook een keer extra kolven?
  woensdag 4 februari 2009 @ 07:44:12 #224
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_65720444
Op mijn werk heb ik daar geen tijd voor (die drie keer dat ik moet kolven is al inplannen) en ik moet best sprokkelen hoor voor die 50 cc extra met kolven... Maar dat betekent niet dat ik het niet ga proberen, dan maar 's avonds extra kolven.
pi_65721596
freecell; bij mij ging het ook erg moeizaam met opstarten, en als ik nu een tijd niet zou kolven zou het denk weer erg moeizaam gaan. Maar met dagelijks kolven zit daar een aardig ritme in (al is het nu sprokkelen gezien Amber me sochtends vaak al leeg heeft gedronken; en dat is voor mij de tijd om te kolven/iets extra's eruit te krijgen).

Dollemina; ik vind borstvoeding geven heerlijk en makkelijk; maar; ik heb in het begin echt letterlijk door moeten bijten, eerste 4 weken erg veel pijn van de kloven; en daarna; ik kreeg steeds te horen dat het zo fijn voelde; maar het gaf me niet dat fijne gevoel waar ik van had gehoord; ja het contact is fijn; maar aangezien ik weinig stuwing had voelde ik lichamelijk weinig opluchting of wat.
Afgezien dat ik erg vastberaden was; en graag dat aan Amber wilde geven; heb ik ook echt moeten groeien in het voeden; ondanks dat het eigenlijk vrij probleemloos is gegaan afgezien van de kloven.

Voel je dus niet schuldig of wat; ga niet met jezelf in gevecht.

Bij mij was het gewoon een kwestie van knop op 0 en gewoon doen en vasthouden; ook ondanks de ongemakken. Ik heb ook wel op een punt gestaan toen ik bijna niet meer kon van de pijn om te vragen voor een kolf om die borst te ontzien; maar ben blij dat ik heb volgehouden en heb doorgezet; anders had ik wellicht misschien steeds meer terug gekrabbeld en gestopt.
Nu geef ik bijna 7 maanden borstvoeding en het gaat heerlijk, we kunnen er beiden van genieten nu en het is ohw zo praktisch imo.
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
  woensdag 4 februari 2009 @ 09:59:18 #226
62525 Bibikuif22
<3 <3 <3 <3 <3
pi_65722854
Hoi!!

Dillemma hier..
Ryan wordt 23 februari 2 jaar. Ik had altijd in mijn hoofd dat ik hem tot zijn 2e zou willen voeden. Dat is dus zo goed als gelukt

Hij is super verslaafd. Het liefste hangt hij de hele dag. Ik weet het wel te beperken tot 's morgens, 's avonds en 's nachts (hij slaapt niet door)

Op 13 februari ga ik met Danny een weekendje Londen. Voor het eerst zonder de kinderen zo lang weg. De kolf gaat in ieder geval mee. Niet om op peil te houden maar voor de ergste druk zeg maar.
Ik zou het niet erg vinden om na dit weekend geen bv meer te geven moet ik heel eerlijk zeggen. Het gaat mij steeds meer opbreken en ik heb mijn "doel"gehaald. Nu had ik er met een vriendin over (de enige die weet dat ik nog voed) en volgens haar gaat Ryan na die 3 dagen gewoon weer verder waar we gebleven zijn.

Wat moet ik nu doen... Aan de ene kant wil ik erg graag stoppen. Het is wel mooi geweest zo. Maar aan de andere kant kan ik mij niet voorstellen dat het straks over is en vind ik het niet erg als hij toch weer zou willen.

Hebben jullie hier ervaring mee dus een super verslaafd kindje en dan weggaan. Wat gebeurt er wanneer je weer terugkomt?

Vast bedankt voor jullie antwoorden!
Trotse mama van Alyssa (10-08-2003) en Ryan (23-02-2007)
pi_65723210
Ik heb geen idee Bibikuif, maar wel 2 vragen
Waarom weet er verder niemand dat je nog voed? En hoe krijg je dat voor elkaar als hij nog zoveel drinkt?

En wordt het geen dik drama als hij 'cold-turkey' van de borst afgaat omdat jij opeens een weekend weg bent? langzaam afbouwen lijkt me een minder grote cultuurschok eigenlijk...

En misschien moet ik toch maar doorgaan met proberen te kolven...
pi_65723677
bibikuif, als je zoveel voedt en je gaat opeens weg zal je inderdaad best de kolf even mee kunnen nemen. Dan kan je het prima na het weekend weer oppakken.

Het ligt ook een beetje aan je ventje. Het ene kindje is het heel snel verleerd, het andere kindje pakt het net zo makkelijk na een week weer op.

Doe waar jij je het beste bij voelt. Wil je blijven voeden dan moet je dat gewoon doen. Maar als jij wilt stoppen dan kun je inderdaad na het weekend niet meer aanbieden. Je kolft dan als de druk heel erg wordt. Als je het rustig wilt afbouwen dan doe je 1 voeding per week...
pi_65723771
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 10:11 schreef freecell het volgende:
Ik heb geen idee Bibikuif, maar wel 2 vragen
Waarom weet er verder niemand dat je nog voed? En hoe krijg je dat voor elkaar als hij nog zoveel drinkt?

En wordt het geen dik drama als hij 'cold-turkey' van de borst afgaat omdat jij opeens een weekend weg bent? langzaam afbouwen lijkt me een minder grote cultuurschok eigenlijk...

En misschien moet ik toch maar doorgaan met proberen te kolven...
Nu Jen bijna 1 is merk ik al dat ik er niet mee te koop loop dat ik "nog steeds" voed. Ik heb gewoon geen zin in de opmerkingen of soms zelfs verwijten....

Ik moest afgelopen zondag trouwens grinniken toen P-iglet gewoon Pepijn liet drinken bij ons thuis. Jullie weten misschien wel dat ik met M. zo af en toe best een discussie heb over hoelang ik van plan ben borstvoeding te blijven geven.

M: Ja Pepijn dronk ook "nog steeds" bij zn moeder. Ik: Pepijn is pas anderhalf... over een half jaartje is Jen net zo oud, en grote kans dat ze dan ook nog drinkt. M.
pi_65740309
hihi ik heb daar helemaal niet bij nagedacht dat M daar "problemen" mee heeft.
Wist dat het bijna allemaal bv mama's waren dus verwachte daar geen gekke gezichten van
Naja hoop dat hij nu heeft kunnen zien dat het echt niet 'raar' is.

bibi ik denk dat dat weekendje zonder bv niet zo'n probleem zal zijn. Hier mist Pepijn de bv ook niet als ik er niet ben, als ik er wel ben wil hij natuurlijk wel drinken. Maar als ik weg ben neemt hij genoegen met ander drinken.

Bij een kind van bijna 2 denk ik dat zo'n weekend misschien juist wel een mooi moment is om cold turkey te stoppen. Bij thuiskomst gewoon niet meer aanbieden en als hij vraagt dan is het "op".
Je moet doen waar je jezelf prettig bij voelt en als jij niet wilt wachten totdat Ryan zelf afbouwt dan zul jij dat zelf moeten doen.
pi_65749124
Tico zal ik een keertje bij je langskomen met Emma en Ruben ?

Mijn borsten zijn weer normaal, vlekjes zijn weg en branderig gevoel ook.

Ik had van de week een klein beetje gekolfd en gaf dat aan Emma om op te drinken. In eerste instantie was ze wel geinteresseerd maar na twee slokken kreeg ik het flesje (met tuit) weer terug.
'Dat is niet lekker mama!'
-"Ja maar dat is mamamelk"
'Mamamelk moet je uit de borst drinken!'
Ik vind het wel heel apart dat ze dus nog steeds geen gekolfde melk lust
pi_65749279
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 22:31 schreef Jelief het volgende:

Ik vind het wel heel apart dat ze dus nog steeds geen gekolfde melk lust
Fons moet dat ook niet hebben.
Deze nacht wou hij ook kost wat kost drinken, en ik zat met een erg volle borst en Elodie lag diep te slapen dus kwam me goed uit. Alleen wou hij de andere kant...
pi_65758117
wat een heerlijke verhalen!! Helaas kan ik zoiets niet meemaken, maar als het zou kunnen dan zou ik zeker wel 2 kindjes aan de borst willen hebben.

Jelief, dat is erg lief aangeboden, maar ik denk dat dit voor M. even genoeg was. Hij heeft nu gezien dat 1,5 jaar niet zo raar is als hij misschien in zijn gedachte had. Het punt is gewoon onze omgeving, die blijft het gewoon raar vinden en niet normaal. Ik kan dat vrij makkelijk van me af zetten en ik zal er ook zeker wat van zeggen als er wat van wordt gezegd.

(Wat niet normaal??? Vind je het dan wel normaal dat er pakken afkolfde koeienmelk in de schappen staat? Dat is niet een voor mensen bedoeld en toch drinken hele volksstammen het... Of is het normaal dat je een baby van 6 maanden bewerkte koeienmelk gaat geven dat op mamamelk lijkt, stinkt en peperduur is? Terwijl de beste variant gratis en voor niets bij mama uit de borst komt?)
pi_65763507
Tico, het was meer als grapje bedoeld hoor. Ik voed Emma eigenlijk niet meer in buitenshuis, gewoon omdat het niet nodig is.
pi_65763998
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 10:31 schreef Ticootje het volgende:
Nu Jen bijna 1 is merk ik al dat ik er niet mee te koop loop dat ik "nog steeds" voed. Ik heb gewoon geen zin in de opmerkingen of soms zelfs verwijten....
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 09:59 schreef Bibikuif22 het volgende:
Nu had ik er met een vriendin over (de enige die weet dat ik nog voed)
Lang over nagedacht maar ik wou hier toch nog op reageren. Waarom verborgen houden dat je je kind nog borstvoeding geeft?

Mensen zijn niet gewend dat kinderen na 6 maanden nog borstvoeding krijgen. Maar als iedereen die lang voed dat vervolgens ook verzwijgt dan blijft het gemeengoed om niet of maar heel kort te voeden. Omdat mensen niet anders weten, er nooit van horen, en het nooit tegenkomen. Terwijl zeker tot 2 jaar voeden echt normaal zou moeten wezen.

Ik loop het echt niet dagelijks aan de hele wereld te verkondigen, maar ga het ook zeker niet verzwijgen. En wanneer het ter sprake komt dan benadruk ik ook echt het normale ervan. "de WHO adviseert om wereldwijd to minimaal 2 jaar te voeden, liefst langer", "waarom de kunstmatige namaak variant geven van iets waarvan de gratis natuurlijke versie gratis in ruime mate aanwezig is".
Fabels en verkeerde informatie probeer ik op tactische wijze met goede argumenten te weerleggen, zodat ze hopelijk wat minder rond gaan zweven. Mensen hebben geen verkeerde kennis uit onwil, maar omdat ze gewoon nog nooit het juiste gehoord hebben. Niet van het bestaan van de juiste hulp (lactatiekundige, bv verenigingen) afweten.

Ik hoop dan ook dat iedereen die lang borstvoeding geeft dat ook positief uit wil dragen en dat niet uit schaamte of angst voor veroordelingen gaat verzwijgen. Het is normaal!!

Waarmee ik dus niet wil zeggen dat je veroordelend moet doen over mensen die anders doen, of als een soort evangelist de juiste boodschap over heel de wereld moet verkondigen. Maar sta wel achter je mening. En laat je dus ook niet veroordelen door anderen.
pi_65764431
Als mensen erom vroegen, vertelde ik het wel. Alleen na keer-op-keer afwijzing (zeker omdat ik al zo'n apart geval ben) zei ik steeds minder erover. Voortdurend te horen krijgen dat het niet goed is of dat het niet goed is voor Anna is ook niet leuk.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_65767893
piglet ik snap je verhaal en eigenlijk is het gewoon van de zotte dat je je moet verdedigen omdat je borstvoeding geeft. Ik ben iemand die in het echte leven een confrontatie vermijd, vandaar dat ik er niet mee te koop loop. Ook buitenshuis voeden doe ik al een tijdje niet meer.
  donderdag 5 februari 2009 @ 15:10:58 #238
108648 cattie
lieve moeder
pi_65768107
Ik werd altijd opstandig als mensen vroegen of ik Ive nog steeds bv gaf. Dan zei ik iets zoals: ja, goed he? en ik blijf het ook nog een hele tijd doen! Toen Ive na 1 jaar en 2 weken niet meer wilde, was de reactie van mijn schoonmoeder trouwens "oh gelukkig". En dat schoot behoorlijk in het verkeerde keelgat bij mij...

Ik hoop dit keer weer meer dan een jaar bv te kunnen geven.
Als iemand trouwens een vies gezicht trekt bij moedermelk, wijs ik ze er op dat mijn borsten en tepels heel wat schoner zijn dat de uiers en tepels van de koeien waarvan zij de melk drinken. Ik lig niet in een stal met mest op de grond en hoef mijn tepels niet met jodium te ontsmetten voor het kolven.
pi_65770345
cattie
En dat van je schoonmoeder snap ik niet..wil ze niet het allebeste voor haar kleinkind?
Saartje
pi_65773600
Oh ja, schoonmoeders
Hoe vaak die van mij wel niet geroepen heeft
"Dat moet nou maar eens afgelopen zijn, op een gegeven moment is het klaar!"
Ja hallo, mogen wij misschien zelf bepalen wanneer dat dan wel is????? dacht ik er dan altijd achteraan terwijl ik liefjes en op mijn lip bijtend zei: "Devin mag zolang en zoveel bij me drinken als hij wil"

Vanmiddag in de tram pakte een vrouw haar huilende baby uit de wagen en deed hem heel onopvallend en soepeltjes aan de borst. Volgens mij had niemand anders het door dan ik. Toen ze een beetje geschrokken zag dat ik dromerig naar d'r aan het kijken was gaf ik 'r een thumbs up en begon ze te glimmen van trots
.... met gevoel voor drama....
pi_65776454
haha, volgens de mijne kunnen kinderen vanaf 3 maanden prima met de pot meeeten.
  vrijdag 6 februari 2009 @ 13:47:51 #242
62233 Jelief
ikke lief!
pi_65798542
Ik heb nog eens de link over hyperlactatie gelzen en ik heb besloten dat we morgen het protocol gaan volgen. Ruben boert veel en hard, spuugt ook regelmatig en je hoort de lucht door zijn darmen gaan én hij heeft schuimende poep. Ik heb constant spanning opmin borsten en het lekt.... Moet ik wel even bedenken hoe ik dat met Emma haar drinkmomenten doe.

Ha mee-eten, in het nieuwe groene boekje dat Ruben heeft voor het concultatiebureau staat bij eenstukje over bijvoedign dat je kindje er aan toe is als hij geinteresseerdnaar je zit te kijken als je iets eet. Ik las het voor aan Mike en hij fronste zijn wenkbrauwen, leuk zo'n man die mee gaat in je overtuiging . Een dag of twee later lag Ruben bij hem op schoot terwijl hij chips aan het eten was. Ruben keek naar Mike waarop hij zegt... Hé kijk hij is toe aan bijvoeding!
  vrijdag 6 februari 2009 @ 13:49:06 #243
108648 cattie
lieve moeder
pi_65798587
Mijn schoonmoeders angst was dat Ive als hij 2 of 3 was in het openbaar zou roepen: mama tiet! Als hij wilde drinken. Dat doet me er aan denken dat ik dat Ive alsnog een keer zou laten zeggen in het openbaar waar zij bij is.

Een collega van mijn man heeft gruwend gereageerd toen ze hoorde dat ik moedermelk in Fee's neusje en oogjes druppel bij snot. Zij had zelf ook geen bv gegeven, "want ze is geen koe". Nee, dat is waar, en ik ook niet. Maar wel een zoogdier.
Wat wel weer leuk is, is dat mijn man zo langzamerhand door de ervaring en veel lezen ook erg pro bv geworden is! Al is hij nog steeds wel een voorstander van voeden op tijd, ipv verzoek, omdat hij het zo moeilijk vindt te plannen anders. Maar dat is meer zijn karakter denk ik.
  vrijdag 6 februari 2009 @ 13:49:30 #244
108648 cattie
lieve moeder
pi_65798605
Jelief, hopelijk gaat dat werken! Succes.
  vrijdag 6 februari 2009 @ 13:55:02 #245
62233 Jelief
ikke lief!
pi_65798784
Cattie, zie mijn edit. Mike is ook helemaal met mij en Emma meegegroeid. Helemaal pro-borstvoeding.
Emma heeft nooit mama-tiet gezegd simpelweg omdat ik het zo nooit genoemd heb. Mamadrinken heet het of Bij jou drinken...
  vrijdag 6 februari 2009 @ 13:57:12 #246
108648 cattie
lieve moeder
pi_65798845
Fijn dat Mike ook zo meegegroeid is!
Mama tiet is idd hoe je je kind opvoed.
pi_65799148
Fons noemt het meestal ''mamam". Geen idee hoe hij eraan komt...
pi_65799288
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 13:49 schreef cattie het volgende:
Zij had zelf ook geen bv gegeven, "want ze is geen koe". Nee, dat is waar, en ik ook niet. Maar wel een zoogdier.
En de meeste koemelk gaat ook niet naar kalfjes want op de een of andere manier vinden sommige mensen het heel raar dat je kinderen borstvoeding geeft terwijl ze zelf gerust een pak 'borstvoeding voor kalfjes' in de supermarkt halen en opdrinken

Ik snap die 'ik ben geen koe' opmerkingen niet. Of nog erger 'mijn borsten zijn van mijn man' (heb ik echt een keer horen zeggen...)
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
pi_65801723
Ik heb mijn borsten toch echt gekregen om mijn kinderen mee te voeden. Mijn man moet er afblijven. De kinderen mogen ook niet met eten spelen
Als bep van de borstvoeding af is zijn ze weer voor hem
Saartje
pi_65809902
Het zijn ook net elektrische treintjes die borsten... Bedoeld voor de kinderen, maar de papa's spelen ermee
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')