abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 30 januari 2009 @ 08:29:27 #151
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_65555611
Daar heb je wel gelijk in Poemojn, ik zou het zelf ook niet zo kunnen afwachten denk ik.
Maar de onderliggende boodschap daarvan is wel mooi, als thema bij (de begeleiding van) borstvoeding
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_65555781
Ik zou daar zelf ook te ongeduldig voor zijn denk ik En bang dat kindje het koud zou krijgen ofzo
Bep is vannacht 4 of 5 keer langsgeweest voor een slokje. Normaal zou ik denken 'argh mijn nachtrust!' maar vannacht dacht ik alleen maar 'hoera, mijn productie!'
Toch raar dat ze er zo klaar mee is, aangezien 11 maanden nog helemaal geen natuurlijke leeftijd is om te spenen.
Saartje
pi_65565836
Estrys, sorry dat ik helemaal niet meer reageerde! M'n kleine meisje was ziek en heeft een aantal dagen 24/7 aan me gehangen, dus dat typt niet zo handig ;-) Ik heb geen idee of je kloof al geheeld is, want ik heb niet de tijd genomen om bij te lezen. Ik sta nu ook weer op het punt de deur uit te gaan maar ik wilde even mijn belofte nakomen:

- kloof bovenop de tepel: duidt op naar boven wijzende tepel waardoor deze tegen gehemelte baby wrijft (bijv. door het indrukken van de borst om het neusje vrij te houden)

- kloof op overgang tepel/tepelhof: komt doordat de baby alleen de tepel in de mond heeft. Let dus goed op dat baby mondje ver genoeg open doet en trek baby goed tegen je aan

- kloof aan onderkant tepel: baby zuigt waarschijnlijk op eigen lipje. Ook nu op wijdopen mond letten en kijken of baby niet te hoog of juist te laag ligt.

Verder kunnen kloven nog het gevolg zijn van een te korte tongriem, verkeerd (te hard!) gebruik van kolf, melkblaar op tepel, spruw, of geïrriteerde huid door overgevoeligheidsreactie op crémes, zoogkrompessen of wasmiddelen.
Don't you love her madly?
pi_65568022
Dank je Lovechild. De kloof begint al goed te genezen, het is nog een beetje pijnlijk bij het aanhappen maar stukken minder. Het kind heeft ook zo'n ieniemienie mondje (net als zijn moeder). Ik denk zelf dat het komt door het korte tongriempje. Zijn mond kan echt niet verder open en zijn lipjes zijn goed naar buiten gekruld (of hoe zeg je dat). Ik merk ook dat ik wat meer de tijd moet nemen en meer aandacht moet besteden aan mijn eigen houding. Hij groeit wel lekker goed op de borstvoeding dus een trotse moeder hier.

Ik moet half maart weer gaan werken trouwens en ik kan nu al wakker liggen hoe ik dat ga doen. Ik twijfel nog over kolven of combinatie fles/borstvoeding. Ik ben iemand die (zeker tijdens mijn werk) nauwelijks de tijd kan nemen om iets anders te doen en heb regelmatig veel stress dus ik vrees dat dat de productie niet ten goede gaat komen. Ik zal het eens in het kolftopic aankaarten trouwens. Nou ja ik kan er nog even over nadenken
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_65578571
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 15:03 schreef Estrys het volgende:

Ik moet half maart weer gaan werken trouwens en ik kan nu al wakker liggen hoe ik dat ga doen. Ik twijfel nog over kolven of combinatie fles/borstvoeding. Ik ben iemand die (zeker tijdens mijn werk) nauwelijks de tijd kan nemen om iets anders te doen en heb regelmatig veel stress dus ik vrees dat dat de productie niet ten goede gaat komen. Ik zal het eens in het kolftopic aankaarten trouwens. Nou ja ik kan er nog even over nadenken
Ik zou zeggen: gewoon gaan beginnen. Als het niet lukt ben je sneller gestopt dan wanneer je stopt (of mindert) en je heb er spijt van.

Ik heb het topic net even teruggelezen maar toch kwijt of jij nou ook degene bent die met Johannesbroodpitmeel is begonnen tegen het spugen. Volgens mij hebben anderen ook al min of meer gezegd dat het gewoon is. En ik zeg altijd: "Waarom zou je iets binnen willen houden wat je kind zelf duidelijk kwijt wil?"
Om mee te nemen in je gedachten zeg maar
pi_65578858
quote:
Op maandag 26 januari 2009 23:00 schreef Linda2205 het volgende:
Hallo BV-deskundigen ! Ik wil als het zo ver is ook proberen te beginnen met borstvoeding. Probleem is dat ik ingetrokken tepels heb. Nu weet ik natuurlijk dat er vele opties zijn dan, maar ik vroeg me af of mensen hier daar ervaring mee hebben en die miss met me kunnen delen....bvd
Het kán een probleem zijn, het hoeft niet. Het is tenstlotte borst[voeding en geen tepelvoeding
Zorgen dat je alvast weet waar je terechtkunt mocht het problemen opleveren is winst.
Maar of het daadwerkelijk problemen gaat opleveren, is pas te zeggen als je bent begonnen met voeden. Het ligt ook aan de mate van ingetrokken zijn. Zelf had ik altijd vlakke tepels, voorzag ook al problemen met voeden, maar tijdens mijn eerste zwangerschap zijn ze naar buiten gekomen. Dat kan dus ook gebeuren. Zelfs als je tepels zo ingetrokken zijn dat je kuiltjes hebt

Overigens ben ik wel benieuwd welke "vele opties" jij kent, want ik zou het niet weten eigenlijk...
  vrijdag 30 januari 2009 @ 23:04:29 #157
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_65583299
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 22:40 schreef PM-girl het volgende:
Ik heb pas ergens een filmpje gezien van een moeder met baby net na de bevalling, waarin de baby gedurende zo'n 20-30 minuten bezig is omhoog te 'kruipen' op weg naar de borst. Zo'n geduld en rust straalde daar vanaf!
Dát zouden veel mensen die voedende moeders begeleiden eens als uitgangspunt moeten nemen. De natuur regelt het zelf(grotendeels) wel.
Ja, mooi om te zien hoe zo'n kind zelf de weg vindt. Maar ik heb mijn jongste dochter gewoon op m'n borst gelegd en toen hapte ze ook helemaal zelf. Ik snap niet waarom je je kind op je buik legt als het ook op je borst kan...
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_65589642
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 20:32 schreef Lovechild het volgende:

[..]

Ik zou zeggen: gewoon gaan beginnen. Als het niet lukt ben je sneller gestopt dan wanneer je stopt (of mindert) en je heb er spijt van.

Ik heb het topic net even teruggelezen maar toch kwijt of jij nou ook degene bent die met Johannesbroodpitmeel is begonnen tegen het spugen. Volgens mij hebben anderen ook al min of meer gezegd dat het gewoon is. En ik zeg altijd: "Waarom zou je iets binnen willen houden wat je kind zelf duidelijk kwijt wil?"
Om mee te nemen in je gedachten zeg maar
Ja dat ben ik met de Johannesbroodpitmeel maar ik geef het nauwelijks meer op het moment want ik vind het spul echt een crime om te geven. En het was precies mijn gedachte hoor, hij komt heel goed aan de laatste week en dan gaan we hem nog meer binnen laten houden. Aan de ene kant zeggen ze bij het CB dat ik niet eerder dan om de drie uur moet voeden omdat hij anders teveel zou krijgen en aan de andere kant moet je dan ook nog gaan proberen dat hij alles wat hij drinkt binnen kan houden.
pi_65589676
Niks van aantrekken idd.
Elodie ligt ook hele dagen en nachten over te lopen.
pi_65590595
het spugen vind ik niet zo'n probleem. alleen na de voeding is meneer zeker een half uur drie kwartier aan het kokhalzen en het jengelen en aan het verkrampen/overstrekken. En dat 7 keer op een dag/nacht. Dat is wel vervelend vind ik.
pi_65591994
Misschien reflux? Dan doet het pijn...

Overigens, ook ik vind het super dat je zo goed kijkt naar jou en je kind.
pi_65592004
Waarom kan je berichten toch nooit verwijderen?!
pi_65592109
Ja, als ze er echt last van hebben lijkt het me moeilijk.
pi_65598988
Even snel een vraagje, lig half ziek in bed en kan even niets vinden
Wat mag je tegen keelpijn in combinatie met bv?
pi_65599194
tegen keelpijn helpt weinig anders dan veel zuigen en slikken (ja ja ik weet dat het dubieus klinkt )
of je dat op dropjes, ijsjes, strepsels, hibitane tabletjes doet maakt werkelijk geen fluit uit qua werking, alleen voor je portemonee.

Tenzij je echt bacteriele keelontsteking hebt, maar dan zie je pussige bultjes in je keel en heb je vaak flink koorts. Dan is antibiotica noodzakelijk.
pi_65599775
Mmm thx
Hopelijk wordt het geen keelontsteking
En honing, mag dat (voor door de thee)? m'n vriendin dacht dat het niet mocht namelijk
pi_65600518
waarom zou je bij borstvoeding geen honing mogen???

kinderen beneden het jaar mogen geen honing, maar de mama's wel hoor
  zaterdag 31 januari 2009 @ 18:15:31 #168
159416 DolleMina
roept maar wat...
pi_65601136
Hihi, hebben wij dezelfde vriendin, mrien? Laatst ook iemand die zoiets dacht: dat je als zwangere geen honing mocht hebben. Typisch een klok/klepel gevalletje...
pi_65601398
Geen idee hoe ze er bij komt!
  zondag 1 februari 2009 @ 11:04:27 #170
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_65617136
YES YES YES!!!
Maarten is afgelopen week 175 gram aangekomen!!!
18-11-2008 Maarten Alexander
pi_65617254
alle kenmerken van reflux zijn wel heel herkenbaar. even op google gezocht. Er staat wel een tip om vaker en dan minder te voeden en misschien dat dat iets is. Owlet oppperde het ook al. Misschien kan hij niet zoveel in 1 keer verdragen en gaat vaker minder veel drinken beter. Niet geschoten is altijd mis dacht ik zo .
  zondag 1 februari 2009 @ 12:42:47 #172
1762 YPPY
Yppiaans
pi_65619615
Wat goed Marie!

Nog even iets leuks: vorige week sprak ik met een buurvrouw met kleinkinderen. Die twee kleintjes zijn allebei regelmatig ziek. Anna maar zelden, en als ze ziek is, is het niet heel erg. Zei ze ineens: "misschien komt het wel omdat je zo lang bv hebt gegeven" Kon d'r wel zoenen en dat voor iemand uit haar generatie.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_65621462
Wat fijn Marie!

Leuk om te horen YPPY!

Estrys

Gisteravond kreeg ik maar geen TSR
Op een gegeven moment was Lotte het geloof ik ook zat...maar flesje gekolfde melk uit de koelkast wilde ze ook niet
Voel me zelf gelukkig alweer een stuk beterder t.o.v. gisteren, ineens was ik gisteren niet lekker en zoals het gekomen is is het ook al weer bijna weg
Vandaag leek het qua drinken gelukkig wel weer wat beter te gaan, ze drinkt wel niet echt enthousiast maar ik hoor haar wel slikken zeg maar..
Vermoed overigens ook nieuwe tandjes bij haar, de vorige keer was het drinken toen ook zo'n drama
  zondag 1 februari 2009 @ 14:33:09 #174
108648 cattie
lieve moeder
pi_65623959
Vervelend Mrien.

Ik kan nu eindelijk pijnvrij voeden! De kloven zijn helemaal geheeld.
  zondag 1 februari 2009 @ 14:42:31 #175
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_65624291
Super Cattie!

YPPY, wat een leuke opmerking!

mrien, volgens mij mag je geen strepsils en trachitol, mocht je nog een keer keelpijn krijgen

En Marie, wat fijn dat Maarten is aangekomen!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')