quote:Op dinsdag 20 januari 2009 15:31 schreef freecell het volgende:
Mooizo DJMO!
Mensen, wat is wijsheid? Leander kijkt me al bijan 2 maanden het eten uit de mond, kwijlt, piept om eten en wat érg gelukkig toen hij laatst aan mijn banaan mocht likken (niks binnengekregen, alleen even likken)
Nu drinkt hij op het moment bij de voeding om 15:00 ronduit beroerdHij drinkt wel, maar lang niet zoveel als anders, heeft echt na een minuut of 5 wel weer genoeg gehad en gaat dan spelen.
En dat is dus een ideaal moment om hem dan om een uur of 4 een beetje geprakte banaan of appel te gaan geven
Maar hij is nog maar 5 maanden en een beetje.
Ik zit nu tussen 'wel doen, want hij geeft aan er aan toe te zijn en heeft er zin in en er is nu een handig moment' en 'niet doen, want hij is nog geen 6 maanden' in.
Opinies gaarne
quote:Op dinsdag 20 januari 2009 15:36 schreef DolleMina het volgende:
Geef hem autosleutels om aan te likken, kijken of ie net zo gelukkig is...
Hey volgens mij zei ik dat ook al in 1 van de vorige topicsquote:Op dinsdag 20 januari 2009 15:40 schreef Ticootje het volgende:
Wacht er nog even mee. En dat van je eten uit je mond kijken: Als hij het leuk vindt om op je sleutels te sabbelen is hij toch ook nog niet klaar om auto te rijden?
De uitspraak wordt hier wel vaker gebruikt hoor.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 16:17 schreef TearSong het volgende:
[..]
Hey volgens mij zei ik dat ook al in 1 van de vorige topics(ooit eens overgenomen van Gonneke geloof ik, vond het wel een mooie manier om te illustreren dat 'eten uit de mond kijken' en 'alles in de mond willen stoppen' niet echt een geweldige reden is om te beginnen aan bijvoeding)
Lees anders dit ook even Freecell:
Wanneer beginnen met vast voedsel aanbieden?
Dus ja, als je al begint met 'wat is wijsheid?' Wijsheid is wat mij betreft gewoon netjes afwachten tot 6 maanden en dan beginnen, als je kindje en de darmen van je kindje er klaar voor zijn.
Hij is 5 maanden en een beetjequote:Op dinsdag 20 januari 2009 15:40 schreef Ticootje het volgende:
Freecell, hoe oud is Leandertje nu? Hij is toch nog lang geen 6 maanden?
quote:Op dinsdag 20 januari 2009 16:34 schreef freecell het volgende:
[..]
Maar op de dag dat hij een half jaar is krijgt hij een banaanUit het vuistje
quote:Op dinsdag 20 januari 2009 15:16 schreef DJMO het volgende:
ik heb dus gebeld. JJ zit nog binnen de curve van 90 tot 200 gram per week, omdat hij ook alert is etc. genoeg natte luiers heeft en zijn ontlasting ook gewoon goed is, moet ik me niet meteen zorgen maken, er zijn nu eenmaal lichte en zwaardere kindjes .. omdat ik wel erg veel melk heb, moet ik voor de voeding de eerste melk afkolven en zorgen dat hij zo sneller de achtermelk naar binnen krijgt. als hij binnen drie uur weer komt, aanleggen aan de borst die hij als laatste had, anders gewoon aan de andere borst. als dat niet zoden genoeg aan de dijk zet, meer melk af gaan kolven en dat bijvoeden na de voeding. wel is wenselijk om de uiterlijk drie uur te voeden (dacht ik, ik kreeg telefonisch zoveel info dat ik afgesproken heb alles per mail te krijgen en dat verzoek heb ik net gemaild, ben net thuis van het bellen en boodschappen doen.) maar voorlopig dus niet bijvoeden met flesvoeding, omdat dat juist de melkproductie omlaag laat gaan en voor ik het weet om zeep geholpen heb. ik krijg dit advies dus ook per mail, dus dat gaat uitgeprint mee naar het consultatie bureau volgende week(oh en ik kan gewoon koolzuur blijven drinken, alleen met cafeïnehoudende dranken moet ik wel wat uitkijken. ik drink dus alleen nog maar mijn ochtendkoffie, en snachts schakel ik wel over op spa groen of sinas)
bedankt iedereen voor het helpen en meedenken!!! dikkevoor allemaal
Haha, hij is 5 maanden en 3 dagen (ja dat is een beetje).quote:Op dinsdag 20 januari 2009 16:34 schreef freecell het volgende:
[..]
Hij is 5 maanden en een beetje
En ja, dat autosleutel-voorbeeld ken ikmaar ik zie wel verschil, haha.
Ik ben wel eigenwijs, maar ook weer niet zo eigenwijs dat ik hem met 3 maanden ga voeren hoor
Ik zal nog wel ff wachten.
Maar op de dag dat hij een half jaar is krijgt hij een banaanUit het vuistje
quote:Op dinsdag 20 januari 2009 16:43 schreef Ticootje het volgende:
[..]
(Banaan geeft trouwens rotvlekken die je bijna niet uit je was krijgt!!!!)
Voor het kloofje zelf zou ik de 'standaard' dingen adviseren, zoveel mogelijk aan lucht blootstellen, niet te vaak wassen..en dan inderdaad goed letten op de houdingen en het aanleggen zodat je minder kans hebt op nieuwe kloofjes. Gelukkig begint het bij jou alweer te genezen en gaat het dus de goede kant opquote:Op dinsdag 20 januari 2009 16:51 schreef Estrys het volgende:
Ik heb een kloofje in mijn linkertepel, nou ja kloof, de grand canyon is er niks bij voor mijn gevoel. Gelukkig begint het alweer wat te genezen maar wat een pijn geeft dat bij het aanleggen zeg, Ik probeer de houdingen wat af te wisselen en die ' hamburger' wat Owlet zegt inderdaad doe ik ook. Verder nog tips daarvoor?
Wel suf dat die dame niet naar het geheel heeft gekeken. Op zich is het wel opvallend dat hij nu veel minder is aangekomen dan de week ervoor maar die 95 gram is op zich niet verontrustend. Dat is de crime van elke week wegen.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 18:29 schreef DJMO het volgende:
dank je wel tearsongik zit trouwens terug te denken, de week ervoor was hij 225 gram aangekomen, en dat is in principe weer te veel
dus wat ze (mw. van het CB) nou wil bereiken na één week wat minder aankomen, terwijl mijn borstvoeding zich nog aan het regelen is (volgens die mw. van vbn) ik hoor het volgende week wel, als ik de mail + bijlage meeneem naar het CB
![]()
ik weet nu trouwens dat JJ ook echte longinhoud heeft, hij had net dus echt krampjes, hier was het eerdere gehuil niets bij...
Dat zeg ik, dat ik me op het moment aan het orienteren ben op dat gebied en dat ik wel plannen heb in die richtingquote:Op dinsdag 20 januari 2009 20:38 schreef Ticootje het volgende:
maar tearsong besef je wel dat het vrijwilligerswerk is. Meer contactpersonen zijn volgens mij altijd welkom. Maar als contactpersoon zijnde heb je misschien geen tijd om elke week een bijeenkomst te hebben. Ik zou zeggen wordt lid en meldt je aan voor cp.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |