abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64531628
Vervolg van : Borstvoeding deel 49

101 redenen om borstvoeding te geven

Handige en betrouwbare sites:
tip! http://www.borstvoeding.com (Borstvoeding.com biedt een keur aan informatie over borstvoeding verzorgd door een team van gerenommeerde borstvoedingsdeskundigen en moeders met borstvoedingservaring.)
tip! http://www.borstvoedingsforum.nl (Het Borstvoedingsforum is een initiatief van de Samenwerkende Borstvoeding Organisaties.)
tip! Kellymom.com, breastfeeding and parenting (engelstalige site, met zeer uitgebreide informatie).
Nursingtwo (engelstalige site over tandemvoeden (meerdere kindjes aan de borst) en voeden tijdens de zwangerschap)

Medicijnen en borstvoeding

Protocol borstvoeding prematuren

Borstvoedings organisaties:
Vereniging Borstvoeding Natuurlijk
La Leche League

Beide organisaties hebben een telefonische informatiedienst.

Directe links naar veel voorkomende vragen/problemen:
Het belang van goed aanleggen
Tepelproblemen
Spruw
Spruwbehandeling
Kolven
Bewaren, vervoeren en opwarmen van moedermelk; je kolf schoonhouden
Regeldagen
Verstopte melkkanaaltjes en borstontsteking
Borstontsteking te lijf
Borstvoeding en de wet

Telefoonnummer Avent: 0900 101 101 5

Al je vragen en opmerkingen over kolven: Het kolftopic

En hier weer verder over lang of kort drinken, een pijnlijke toeschietreflex en Jr. van DJMO

[ Bericht 0% gewijzigd door BE op 20-01-2009 09:18:46 ]
pi_64531855
Well hello!

Hier al een 4,5 maand tevreden voedster Netjes om de 4 uur overdag en 's nachts niet 5x per dag een kwartiertje voeden dus
  woensdag 31 december 2008 @ 14:11:33 #3
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_64532066
Ik zit op 20 min tot 30+ min per keer voeden en nu dus elke 2 uur en net maar 1 1/2 uur tussen de voeding. Ja, dus net aan boodschappen gedaan en toen kwam meneertje alweer. En nu na de voeding ligt hij ontevreden te huilen, hoop echt dat dit van de spruw komt dat hij zo doet en dat het met de medicijnen snel beter gaat!
18-11-2008 Maarten Alexander
pi_64532293
quote:
Op woensdag 31 december 2008 14:11 schreef Marie79 het volgende:
Ik zit op 20 min tot 30+ min per keer voeden en nu dus elke 2 uur en net maar 1 1/2 uur tussen de voeding. Ja, dus net aan boodschappen gedaan en toen kwam meneertje alweer. En nu na de voeding ligt hij ontevreden te huilen, hoop echt dat dit van de spruw komt dat hij zo doet en dat het met de medicijnen snel beter gaat!
Ik heb dit echt 2,5 maand gehad (Leander dronk bijna een uur en dan zo'n 12x per dag, dodelijk! Uur op, uur af!) en bij ons hielp het heel goed om bij wakker-> huilen niet meteen aan honger te denken, maar ook aan gewoon verveling en dergelijke.
Dan ging ik even met Leander spelen en dan was hij zomaar nog een uur tevreden Dan had hij dus nog helemaal geen honger, maar drinken was dan ook wel prima... Waardoor hij weinig dronk en na 2 uur alweer kwam voor voeding!

Toen ik het 'andere troostmethoden' idee had ingevoerd zat ik binnen een week op 7 voedingen om de uur.

Dus: afleiden, spelen, schone broek geven en als hij dan stopt met huilen was het blijkbaar geen honger
Was voor ons echt een openbaring
pi_64532747
ik voel ook al een tijdje geen tsr meer. Maar ze krijgt wel gewoon melk uit de borst.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  woensdag 31 december 2008 @ 14:40:21 #6
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_64533156
Maneki, komt het van de spray of van het feit dat je weinig gegeten hebt de laatste dagen?
Rot zeg!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 31 december 2008 @ 16:00:17 #7
147316 crew  DJMO
#trut
pi_64535899
met owlet als voorbeeld: het bewijs van een zeer geslaagde voeding om tien voor twee vanmiddag:
(meneer dronk 20 minuten lang en gulzig )
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_64536018
lief djmo.
  woensdag 31 december 2008 @ 18:08:42 #9
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_64540392
quote:
Op woensdag 31 december 2008 14:18 schreef freecell het volgende:

[..]

Ik heb dit echt 2,5 maand gehad (Leander dronk bijna een uur en dan zo'n 12x per dag, dodelijk! Uur op, uur af!) en bij ons hielp het heel goed om bij wakker-> huilen niet meteen aan honger te denken, maar ook aan gewoon verveling en dergelijke.
Dan ging ik even met Leander spelen en dan was hij zomaar nog een uur tevreden Dan had hij dus nog helemaal geen honger, maar drinken was dan ook wel prima... Waardoor hij weinig dronk en na 2 uur alweer kwam voor voeding!

Toen ik het 'andere troostmethoden' idee had ingevoerd zat ik binnen een week op 7 voedingen om de uur.

Dus: afleiden, spelen, schone broek geven en als hij dan stopt met huilen was het blijkbaar geen honger
Was voor ons echt een openbaring
Dat is ook zwaar zeg freecell...
Er zit normaal gesproken wel zo'n 3 uur tussen de voedingen, alleen de laatste dagen niet.
Ik probeer vaak wel met Maarten te spelen of op schoot te houden, alleen als hij mij ruikt begint ie te happen en is hij door mij niet af te leiden en begint hij met mopperen en huilen. Bij zijn vader kan hij dan wel rustig zitten...
Vandaag trouwens vanaf dat we boodschappen hebben gedaan heeft maarten maar iets van 20 minuten geslapen, hij is wel moe en zijn ogen vallen dicht aan de borst maar hij is klaarwakker als ik hem wegleg. Pfff wel lastig dit...
  woensdag 31 december 2008 @ 18:09:29 #10
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_64540410
O vergeet ik helemaal djmo... wat een lieve foto!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 31 december 2008 @ 18:16:40 #11
147316 crew  DJMO
#trut
pi_64540621
dank ticootje en marie!! ik was zo blij dat Jr. goed aanhapte en dronk, dat ik gelijk moest denken aan mijn eerdere post dat ik hoopte net zo'n mooie foto als owlet te kunnen posten.. tja, als de kans zich dan meteen aandient, grijp ik hem ook meteen
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_64542435
Mooi DJMO!

Marie, herkenbaar! Avalon is ook zo aan het springen/regelen, de hele dag door kleine slaapjes en kleine slokjes.
  woensdag 31 december 2008 @ 20:20:39 #13
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_64543510
Gelukkig nu na de voeding van half 6 (ofzo) heeft hij een hele lange ruk gemaakt tot nu... ik denk dat hij binnen nu en een kwartiertje wel echt wakker wordt voor een voeding...
pi_64545536
quote:
Op woensdag 31 december 2008 14:40 schreef PM-girl het volgende:
Maneki, komt het van de spray of van het feit dat je weinig gegeten hebt de laatste dagen?
Rot zeg!
Het zal een beetje combi zijn gewees denk ik, heb van mezelf een hele lage bloeddruk en die spray zou hem omhoog kunnen brengen. Misschien ben ik te snel opgestaan dat het daarom fout ging?
Vriendlief heeft vandaag maar een pak opvolgmelk gehaald, ik had er pijn in m`n hart van, maar ze is ook niet lekker dus ze moet wel goed eten krijgen. Ik heb de hele dag geslapen en vanmiddag heeft hij bep even bij me gebracht. Ik kreeg zowaar een tsr en ze heeft even wat slokjes kunnen pakken. Mn productie is echt wel bijna nihil momenteel, hoop dat ik dat straks weer snel op peil heb want ik wil niet stoppen om zo`n stomme reden.
Ik voel trouwens altijd wel heel duidelijk m`n tsr en pas daarna komt er melk, daarvoor lijkt er geen druppel uit te komen.
Lieve foto zag ik van Jr. voorbijkomen!
Saartje
pi_64545578
maneek, kun je niet wat kolven? Moet ik anders wat kolven voor je?
Hier ook een ziek kindje en een zieke mama. Bah.
pi_64545673
Ik vind het enorm lief aangeboden van je Tico, maar het zou voor mij voelen alsof ze vreemd zou gaan denk ik. Erger dan wanneer er nutrilon in zou verdwijnen..
En de kolf en ik zijn nog steeds geen vrienden helaas.
Och ik kijk wel, we overleven he wel We hebben voor hetere vuren gestaan
Saartje
pi_64545764
heb je het haar al gegeven? Pikt ze het?
pi_64545802
ze heeft er wel van gedronken, al vond ze verdunde koe koe lekkerder
Saartje
pi_64545850
Gelukkig pikt ze het wel. Het zou hier een regelrechte ramp zijn. Ze lust wel graag melk en appelsap. Maar meer krijg ik er niet in. Ze wilt alleen maar mamamelk.
pi_64552928
Met 8 maanden heeft Anna wel twee keer opvolgmelk gedronken, maar ze kreeg er zo'n buikpijn was dat ik daarna niet meer durfde. Wij konden dus niet eens overstappen.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_64553640
Bep hoeft het nu ook echt niet meer, slaat die beker al weg als ze hem voorbij ziet komen
Gelukkig heeft ze nu al wel weer een paar keer flink kunnen tanken bij me, dus het zal wel weer loslopen
Saartje
pi_64555529
bep is gewoon verwent met mamamelk. Veel lekkerder. Ik ken het "probleem".
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 1 januari 2009 @ 17:35:17 #23
147316 crew  DJMO
#trut
pi_64558437
ben ik weer hoe lang duurt een voeding normaal?? of is dat verschillend?? ik bedoel, gisteren heeft junior drie keer 20 minuten gedronken, en vanmorgen een keer ruim een half uur, en daarna verschillende lengtes, varierend van 5 tot 10/15 minuten waarna hij de borst zelf liet glippen om vervolgens na een kwartier weer opnieuw te komen

of valt dit ook onder een regeldag omdat de bv nu pas echt goed op gang komt??

pi_64559334
Er is niets te zeggen over wat een goede lengte is. beter is het om te kijken naar hoe hij drinkt.
Een kindje zal eerst snel zuigen, dit wekt de toeschietreflex op. Bijvoorbeeld: zuig-zuig-zuig-slik
Als de melk eenmaal stroomt zal hij wat minder zuigen en wat meer slikken en tegen het eind van de voeding zal hij loslaten of weer wat harder gaan zuigen in de hoop dat er weer meer melk komt.

De lengte van een voeding is van verschillende dingen afhankelijk. Hoeveel er nog in het maagje zit, hoe veel energie er is om te drinken, hoe veel behoefte er aan huidcontact is, etc.
Als je volledig op verzoek borstvoeding geeft en je kindje is niet suf, komt zelf voor voedingen, drinkt krachtig, poept, plast en is niet schrikbarend geel dan zou ik lekker zo door gaan en me zeker geen zorgen maken.
De ene keer wat langer, de andere keer wat korter. Er komt vanzelf meer ritme in

Fijn dat het zo lekker gaat!

[ Bericht 0% gewijzigd door owlet op 01-01-2009 19:41:35 ]
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 1 januari 2009 @ 18:11:26 #25
147316 crew  DJMO
#trut
pi_64559421
dank je owlet!!

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')