abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65229888

De Amerikaanse topserie House is sinds donderdag 17 augustus te zien bij SBS 6. De serie is in alle landen waar het wordt uitgezonden een absolute kijkcijferhit en is in Amerika al aan het einde van het vierde seizoen. De Engelse acteur Hugh Laurie speelt de hoofdrol in de met een Emmy en Golden Globe onderscheiden serie. Hij is de cynische dokter Gregory House, die vaak de laatste hoop is voor ‘onbehandelbare’ patiënten met ongewone en mysterieuze ziektes.

In House draait het allemaal om de cynische arts Gregory House (Hugh Laurie), die erg op zichzelf is en het liefst alle contact met zijn patiënten zou vermijden. Desondanks staat hij in hoog aanzien vanwege zijn feilloze instinct. Dit en zijn voorliefde voor medische puzzels maken van hem de laatste hoop voor ‘onbehandelbare’ patiënten met ongewone en mysterieuze ziektes.

House heeft een eliteteam van jonge medische experts om zich heen verzameld. De serie begon met Dr. Eric Foreman (Omar Epps) is een neuroloog met een enigszins verdacht verleden, dr. Allison Cameron (Jennifer Morrison) een gepassioneerde immunoloog en dr. Robert Chase (Jesse Spencer) is een slimme, maar verwaande IC-arts. Samen met hen probeert House op onconventionele wijze het leven van patiënten te redden. Zo laat hij bijvoorbeeld gerust een teamlid inbreken in het huis van een patiënt voor aanwijzingen.

Na het vertek van Cameron, Chase en Foreman zijn "Thirteen, Taub en Kutner" door de strenge House selectie doorgekomen om zijn nieuwe team te kunnen vormen. Later werd Foreman aangesteld als team supervisor.

Pilot
In de eerste aflevering krijgen House en zijn team te maken met Rebecca Adler, een jonge kleuterjuf. Zij is voor haar klas in elkaar gestort, nadat ze wartaal uitsloeg. Vervolgens kreeg ze stuiptrekkingen. In het ziekenhuis wordt besloten dat dokter Gregory House de juiste persoon is om deze patiënt te behandelen omdat haar toestand snel achteruit gaat. House en zijn team hebben veel moeite om de juiste diagnose te stellen, maar uiteindelijk vallen alle puzzelstukjes op hun plaats…

5 seizoenen House!
In Nederland zijn we sinds kort begonnen met de afleveringen uit het nieuwe seizoen 5.

Prijzen
De serie ontving bovendien diverse prijzen, waaronder een Emmy Award en een Golden Globe voor hoofdrolspeler Hugh Laurie (bekend van o.a. Blackadder en Sense and Sensibility).

Op tv!
House komt zowel op dinsdag- als op donderdagavond op TV. Dinsdag zijn er herhalingen van oude seizoenen terwijl donderdag er een kersverse aflevering is van seizoen 5!

The Dreamteam
Dr. Gregory House (Hugh Laurie) -- Topgozert en tevens geniale dokter

Dr. Lisa Cuddy (Lisa Edelstein) -- House' baas en tevens topmokkel

Dr. Eric Foreman (Omar Epps) -- Neuroloog en tevens excuusneger

Dr. Remy "Thirteen" Hadley (Olivia Wilde) -- Mega lekker ding.. beetje ziekjes alleen..

Dr. Lawrence Kutner (Kal Penn) -- Beterweter en doorzetter

Dr. Chris Taub (Peter Jacobson I) -- Simpele achterdochtige ziel

Dr. James Wilson (Robert Sean Leonard) -- Kankerdokter en tevens House's enige "vriend"

Dr. Allison Cameron (Jennifer Morrison) -- Immunoloog en tevens lekker wijf

Dr. Robert Chase (Jesse Spencer) -- Intensivist en tevens Australiër

Vorige topics:
House MD (NL)
House (MD) [NL] - part deux
[NL] House (MD) - Part III
[NL] House (MD) #4 - Gail - AMY! - Whatever
[NL] House (MD) #5 - Met een dubbele dosis!
[NL] House M.D. #6 - Dat Tritter maar snel mag opduvelen
[NL] House M.D. #7 - "Call the make a wish foundation"
[NL] House M.D. #8 - "Pills made all my dreams come through"
[NL] House M.D. #9 - Nieuwe afleveringen vanaf 8-1-2009

Links: !! (Sites kunnen spoilers bevatten) !!
Officiële website
IMDb site
TV.com site
House-MD Guide
Gebruikte muziek in House
Engelse Wikipedia
Hugh Laurie.net
House bloopers
House Online.org

Laatste post in [NL] House M.D. #9 - Nieuwe afleveringen vanaf 8-1-2009
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 20:07 schreef Crashcat het volgende:

[..]

Ik ben bij eps 11 en tja.. Is toch enigszins een logische wending?
Alles zit er in, maar af en toe zijn er van die momentjes. Gelukkig zijn dit in mijn ogen niet te veel.

Alleen zat ik wel bij eps 11 even mijn hoofd te krabben op het einde, zo van, waar komt dat nu opeens vandaan.

edit: oops.. last post. Heb geen op dus de creativeling mag een nieuwe aanmaken.
Game on!
pi_65229899
Met nieuwe OP!
pi_65231005
Mooie OP!!
En zeer toffe serie! Ik kijk uit naar de nieuwste aflevering!
What about "kinda cute, kinda hot, kinda sexy, hysterically funny, but not funny-looking guy who you could fuck" did you not understand?
pi_65232262
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 00:01 schreef Lotje-Plusone het volgende:
Mooie OP!!
En zeer toffe serie! Ik kijk uit naar de nieuwste aflevering!
Dankje.. wij ook !
  dinsdag 20 januari 2009 @ 08:15:30 #5
128046 AnnaStesia
Superfunkycalifragisexy
pi_65234417
Mooie OP !!
  dinsdag 20 januari 2009 @ 11:03:50 #6
231035 ArcturusMengsk
Emperor of the Terran Dominion
pi_65237744
quote:
Op maandag 19 januari 2009 23:31 schreef CSI_MIAMI het volgende:
Met nieuwe OP!
alleen staat er nog deel 8
pi_65239007
OP is idd nice ^^.
Ben benieuwd hoe het verder gaat lopen; heb de eerste gemist, en de 2e voor een kwart gezien.
pi_65255682
Mooi OP
  dinsdag 20 januari 2009 @ 19:05:09 #9
197437 Psych-case
The good kinda crazy
pi_65255849
Aah nieuw topicje om in verder te gaan. Zat ik al op te wachten. Ben zelf niet zo goed in het leuk aanmaken van die dingen. Goed gedaan!

Om terug te komen op een vorig bericht. De onderlinge dynamiek van het oude team was beter dan van het nieuw team. Dat is wat ik wel mis.
I don't suffer from insanity I enjoy every minute of it!
  dinsdag 20 januari 2009 @ 19:08:19 #10
231035 ArcturusMengsk
pi_65255961
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 19:05 schreef Psych-case het volgende:
Aah nieuw topicje om in verder te gaan. Zat ik al op te wachten. Ben zelf niet zo goed in het leuk aanmaken van die dingen. Goed gedaan!

Om terug te komen op een vorig bericht. De onderlinge dynamiek van het oude team was beter dan van het nieuw team. Dat is wat ik wel mis.
mja dat vind ik ook.. het vorige team was veel leuker..
pi_65256327
tvp.

House is leuk.

De OP vind ik heel gaaf gedaan!
Sterkheidsbaas van alles.
  dinsdag 20 januari 2009 @ 19:25:59 #12
197437 Psych-case
The good kinda crazy
pi_65256544
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 19:08 schreef ArcturusMengsk het volgende:

[..]

mja dat vind ik ook.. het vorige team was veel leuker..
Cameron was het naieve lieve meisje. (Die nu eindelijk volwassen is geworden wat ook leuk is want ze trapt niet meer in alles wat House zegt)
Chase was het verwaande ietwat domme blondje. (Die ook gegroeit is wat ik wel jammer vind, zijn domheid was grappig!)
Foreman was overdreven serieus en bescheiden. (Same old, same old boringness, alhoewel vroeger vond ik 'm leuker!)

13 is wat minder naief dan Cameron wat ook wel leuk is want dan is er een vrouw waar House niet altijd overheen kan lopen. Beetje jammer van dat Huntington-gezeik.
Kutner is grappig en leuk gedreven.
Taub is wel aardig maar niet wow must stay.

Het oude team was in de onderlinge monologen gewoon sterker. Cameron moet terug in het team en Foreman mag er wel uit! Taub kan ik ook wel missen. Er zijn te veel mensen waardoor de dialogen onderling kleiner lijken? Iedereen moet een keer aan bod komen in de 40 min. die ze hebben, lijkt het wel!
pi_65257473
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 19:00 schreef VegaKip het volgende:
Mooi OP
pi_65257672
Dank u dank u

Ja het plaatje moet ik nog even veranderen.. gisteren te lui voor
  dinsdag 20 januari 2009 @ 21:34:16 #15
231035 ArcturusMengsk
pi_65261855
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 19:25 schreef Psych-case het volgende:

[..]

Cameron was het naieve lieve meisje. (Die nu eindelijk volwassen is geworden wat ook leuk is want ze trapt niet meer in alles wat House zegt)
Chase was het verwaande ietwat domme blondje. (Die ook gegroeit is wat ik wel jammer vind, zijn domheid was grappig!)
Foreman was overdreven serieus en bescheiden. (Same old, same old boringness, alhoewel vroeger vond ik 'm leuker!)

13 is wat minder naief dan Cameron wat ook wel leuk is want dan is er een vrouw waar House niet altijd overheen kan lopen. Beetje jammer van dat Huntington-gezeik.
Kutner is grappig en leuk gedreven.
Taub is wel aardig maar niet wow must stay.

Het oude team was in de onderlinge monologen gewoon sterker. Cameron moet terug in het team en Foreman mag er wel uit! Taub kan ik ook wel missen. Er zijn te veel mensen waardoor de dialogen onderling kleiner lijken? Iedereen moet een keer aan bod komen in de 40 min. die ze hebben, lijkt het wel!
Kutner vind ik wel echt een toevoeging voor het team.. Hij komt altijd wel met House-achtige ideeën (zoals vorige aflevering).. Taub vind ik echt waardeloos..
pi_65298176
Donderdag 22 januari, 20.30 uur: Adverse Events

De onbekende ziekte van een schilder heeft invloed op zijn werkzaamheden. Als puntje bij paaltje komt moeten House en zijn team de schilderijen van zieke schilder bestuderen om erachter te komen wat hem mankeert.
pi_65314048
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 21:50 schreef CSI_MIAMI het volgende:
Donderdag 22 januari, 20.30 uur: Adverse Events

De onbekende ziekte van een schilder heeft invloed op zijn werkzaamheden. Als puntje bij paaltje komt moeten House en zijn team de schilderijen van zieke schilder bestuderen om erachter te komen wat hem mankeert.
ben weer benieuwd naar vanavond..
HT: FC Dinamo Assen (504765)
pi_65314818
Wordt nu seizoen 5 al uitgezonden hier?
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
pi_65314846
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 13:15 schreef Pandora73 het volgende:
Wordt nu seizoen 5 al uitgezonden hier?
pi_65314956
Ships, dan heb ik er dus al weer wat gemist.
Heb net tijdens mijn kerstvakantie seizoen 4 op DVD gekeken (lang leve de lange vakanties) maar helemaal niet verwacht dat ze nu al met seizoen 5 bezig zouden zijn. Oh well... never mind... Dan maar weer wachten op de DVD!
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
  donderdag 22 januari 2009 @ 19:43:36 #21
197437 Psych-case
The good kinda crazy
pi_65327973
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 13:18 schreef Pandora73 het volgende:
Ships, dan heb ik er dus al weer wat gemist.
Heb net tijdens mijn kerstvakantie seizoen 4 op DVD gekeken (lang leve de lange vakanties) maar helemaal niet verwacht dat ze nu al met seizoen 5 bezig zouden zijn. Oh well... never mind... Dan maar weer wachten op de DVD!
We zijn bij episode 3 van seizoen 5.

Ik moet je zeggen dat ik het altijd via andere bronnen verneem dan SBS zelf dat er weer nieuwe afleveringen zijn want House is het enige wat ik op die flutzender volg!

Vanavond weer!
  donderdag 22 januari 2009 @ 21:39:21 #22
197437 Psych-case
The good kinda crazy
pi_65331063
Zap zo van SBS over naar RTL en wat zie ik: House die clinic duty doet!!! Mennn wat mis ik die momenten!!! Waarom doet ie geen clinicduty meer???
  donderdag 22 januari 2009 @ 23:17:47 #23
128046 AnnaStesia
Superfunkycalifragisexy
pi_65334028
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 21:39 schreef Psych-case het volgende:
Zap zo van SBS over naar RTL en wat zie ik: House die clinic duty doet!!! Mennn wat mis ik die momenten!!! Waarom doet ie geen clinicduty meer???
Geweldig was dat altijd ja,veel om gelachen...ik ga de oude Houseafleveringen steeds meer missen
  vrijdag 23 januari 2009 @ 19:53:13 #24
197437 Psych-case
The good kinda crazy
pi_65354381
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 23:17 schreef AnnaStesia het volgende:

[..]

Geweldig was dat altijd ja,veel om gelachen...ik ga de oude Houseafleveringen steeds meer missen
De afleveringen kabbelen mij ook een beetje te rustig voort. Waar blijft de spanning?
pi_65355328
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 23:17 schreef AnnaStesia het volgende:

[..]

ja toen gebeurde er veel meer.. en de clinicduty was idd altijd erg leuk..
HT: FC Dinamo Assen (504765)
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')