abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59266856

De Amerikaanse topserie House is sinds donderdag 17 augustus te zien bij SBS 6. De serie is in alle landen waar het wordt uitgezonden een absolute kijkcijferhit en is in Amerika al aan het einde van het vierde seizoen. De Engelse acteur Hugh Laurie speelt de hoofdrol in de met een Emmy en Golden Globe onderscheiden serie. Hij is de cynische dokter Gregory House, die vaak de laatste hoop is voor ‘onbehandelbare’ patiënten met ongewone en mysterieuze ziektes.

In House draait het allemaal om de cynische arts Gregory House (Hugh Laurie), die erg op zichzelf is en het liefst alle contact met zijn patiënten zou vermijden. Desondanks staat hij in hoog aanzien vanwege zijn feilloze instinct. Dit en zijn voorliefde voor medische puzzels maken van hem de laatste hoop voor ‘onbehandelbare’ patiënten met ongewone en mysterieuze ziektes.

House heeft een eliteteam van jonge medische experts om zich heen verzameld. Dr. Eric Foreman (Omar Epps) is een neuroloog met een enigszins verdacht verleden, dr. Allison Cameron (Jennifer Morrison) een gepassioneerde immunoloog en dr. Robert Chase (Jesse Spencer) is een slimme, maar verwaande IC-arts. Samen met hen probeert House op onconventionele wijze het leven van patiënten te redden. Zo laat hij bijvoorbeeld gerust een teamlid inbreken in het huis van een patiënt voor aanwijzingen.

Pilot
In de eerste aflevering krijgen House en zijn team te maken met Rebecca Adler, een jonge kleuterjuf. Zij is voor haar klas in elkaar gestort, nadat ze wartaal uitsloeg. Vervolgens kreeg ze stuiptrekkingen. In het ziekenhuis wordt besloten dat dokter Gregory House de juiste persoon is om deze patiënt te behandelen omdat haar toestand snel achteruit gaat. House en zijn team hebben veel moeite om de juiste diagnose te stellen, maar uiteindelijk vallen alle puzzelstukjes op hun plaats…

4 seizoenen House!
In Nederland zitten we nu te wachten op het vervolg van seizoen 4.

Prijzen
De serie ontving bovendien diverse prijzen, waaronder een Emmy Award en een Golden Globe voor hoofdrolspeler Hugh Laurie (bekend van o.a. Blackadder en Sense and Sensibility).

Op tv!
House komt zowel op dinsdag- als op donderdagavond op TV. De vorige seizoenen zullen herhaald worden tot nader order. Daarna komt het restant van seizoen 4!

The Dreamteam
Dr. Gregory House (Hugh Laurie) -- Topgozert en tevens geniale dokter

Dr. Lisa Cuddy (Lisa Edelstein) -- House' baas en tevens topmokkel

Dr. Eric Foreman (Omar Epps) -- Neuroloog en tevens excuusneger

Dr. James Wilson (Robert Sean Leonard) -- Kankerdokter en tevens House's enige vriend

Dr. Allison Cameron (Jennifer Morrison) -- Immunoloog en tevens lekker wijf

Dr. Robert Chase (Jesse Spencer) -- Intensivist en tevens Australiër

Vorige topics:
House MD (NL)
House (MD) [NL] - part deux
[NL] House (MD) - Part III
[NL] House (MD) #4 - Gail - AMY! - Whatever
[NL] House (MD) #5 - Met een dubbele dosis!
[NL] House M.D. #6 - Dat Tritter maar snel mag opduvelen
[NL] House M.D. #7 - "Call the make a wish foundation"
[NL] House M.D. #8 - "Pills made all my dreams come through"

Links: !! (Sites kunnen spoilers bevatten) !!
Officiële website
IMDb site
TV.com site
House-MD Guide
Gebruikte muziek in House
Engelse Wikipedia
Hugh Laurie.net
House bloopers
House Online.org

Laatste post in [NL] House M.D. #8 - "Pills made all my dreams come through"
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 00:35 schreef Psych-case het volgende:
Noooohooooooooooooooooooo ik heb tijdens mijn vakantie House op zijn Spaans gekeken en ze lopen daar vooruit en nu weet ik al het e.e.a. want ik kon gewoon niet wegzappen.....
Game on!

[ Bericht 50% gewijzigd door CSI_MIAMI op 11-06-2008 00:20:41 ]
pi_59267652
quote:
een absolute kijkcijferhit en is in Amerika al aan het derde seizoen toe.
Foutje in de eerste alinea. Seizoen 4 is in Amerikanet afgerond.
pi_59267813
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 01:29 schreef Mirre het volgende:

[..]

Foutje in de eerste alinea. Seizoen 4 is in Amerikanet afgerond.
pi_59268523
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 00:37 schreef CSI_MIAMI het volgende:
Op tv!
Eind 2007 komt House zowel op dinsdag- als op donderdagavond op TV. De vorige seizoenen zullen herhaald worden tot voorjaar 2008. Dan komen de seizoenen voor seizoen 4!

Eh? Ik zocht even waar er stond wanneer de afleveringen van seizoen 4 weer worden uitgezonden... die laatste zin vond ik een beetje maf. .

Op Amazon zag ik net dat seizoen 4 daar op 19 augustus uitkomt. Die zal ik dan of zelf bestellen of m'n vriendin laten meenemen uit de VS voor de feestdagen. Afgelopen jaar kreeg ik daar de seizoen 3 box .
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
  dinsdag 10 juni 2008 @ 07:09:48 #5
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_59268592
jammer die herhalingen
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_59268900
Zou het nog heel lang duren?
Ik mis mn wekelijkse Hugh Laurie kwijluurtje.
  dinsdag 10 juni 2008 @ 12:50:57 #7
197301 Miffy1984
Mama van Jesper en Thijmen
pi_59274792
ik ook. Komt allemaal door die rot stakingen. hopelijk mogen ze snel weer beginnnen.
Als een mens in voorspoed leeft heeft het wel 1000 wensen.
Als je kind ziek is heb je er maar 1.
pi_59279465
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 06:42 schreef OMG het volgende:

[..]

Eh? Ik zocht even waar er stond wanneer de afleveringen van seizoen 4 weer worden uitgezonden... die laatste zin vond ik een beetje maf. .

Op Amazon zag ik net dat seizoen 4 daar op 19 augustus uitkomt. Die zal ik dan of zelf bestellen of m'n vriendin laten meenemen uit de VS voor de feestdagen. Afgelopen jaar kreeg ik daar de seizoen 3 box .
ik hoop ook dat ie gauw in Nederland uit zal komen.. maar dat zal nog wel ff duren.. alles zal wel eerst uitgezonden moeten worden..
pi_59283466
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 15:52 schreef Wurdsje het volgende:

[..]

ik hoop ook dat ie gauw in Nederland uit zal komen.. maar dat zal nog wel ff duren.. alles zal wel eerst uitgezonden moeten worden..
Daar ben ik ook bang voor ja....
  dinsdag 10 juni 2008 @ 20:09:12 #10
217698 Just-Renee
You've got to have faith
pi_59286458
Helaas! House is echt briljant
Gisteren zochten we
Vandaag zien we mogelijkheden
Morgen is alles mogelijk
pi_59294796
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 06:42 schreef OMG het volgende:

[..]

Eens.. was een oude op

moet nog ff paar dingen aanpassen.. komt er allemaal aan.. rustig
  donderdag 12 juni 2008 @ 01:30:44 #12
197437 Psych-case
The good kinda crazy
pi_59324989
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 00:19 schreef CSI_MIAMI het volgende:

[..]

Eens.. was een oude op

moet nog ff paar dingen aanpassen.. komt er allemaal aan.. rustig
Ach ja het is belangrijk dat weer allemaal verder kunnen posten.
Ik kan niet wachten tot de dvdserie 4 uitkomt want dan koop ik em METEEN!
Ga niet zitten wachten tot ie goedkoper is!!!
I don't suffer from insanity I enjoy every minute of it!
  dinsdag 24 juni 2008 @ 21:25:36 #13
197437 Psych-case
The good kinda crazy
pi_59661133
Vanaf 11 september kun je elke donderdag op SBS 6 kijken naar de laatste acht nieuwe afleveringen van seizoen 4 van House.

pi_59665213
hmm ik dacht dat ik dat net gepost had!... kut fok.. toen liep ie vast..

In ieder geval..

DAAR IS HET GOEDE NIEUWS!!!
pi_59667609
Ah, tof. .
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_59670626
Nicelyyyy ^^
  woensdag 25 juni 2008 @ 17:04:36 #17
188665 Wurdsje
High Times
pi_59680657
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 21:25 schreef Psych-case het volgende:
Vanaf 11 september kun je elke donderdag op SBS 6 kijken naar de laatste acht nieuwe afleveringen van seizoen 4 van House.

gelukkig is het al bijna 11 september..
  woensdag 25 juni 2008 @ 17:56:16 #18
197437 Psych-case
The good kinda crazy
pi_59681788
quote:
Op woensdag 25 juni 2008 17:04 schreef Wurdsje het volgende:

[..]

gelukkig is het al bijna 11 september..
Pessimist!
We hebben tenminste een data om op rekenen, om naar toe te leven!
Wees daar blij om!!!
  woensdag 25 juni 2008 @ 17:56:57 #19
197437 Psych-case
The good kinda crazy
pi_59681802
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 23:47 schreef CSI_MIAMI het volgende:
hmm ik dacht dat ik dat net gepost had!... kut fok.. toen liep ie vast..

In ieder geval..

DAAR IS HET GOEDE NIEUWS!!!
Fok deed fuck?
Lullig grapje I know!
pi_59683822
quote:
Op woensdag 25 juni 2008 17:56 schreef Psych-case het volgende:

[..]

Fok deed fuck?
Lullig grapje I know!
Dat deed ie inderdaad je.. fuckker de fok!
pi_59769817
House is uniek
AFC Ajax, IJsselmeervogels & Indiana Pacers
  vrijdag 11 juli 2008 @ 22:51:49 #22
197437 Psych-case
The good kinda crazy
pi_60051479

[ Bericht 36% gewijzigd door Psych-case op 11-07-2008 23:02:58 ]
  donderdag 17 juli 2008 @ 11:24:08 #23
210763 Wiiperdiipii
Worship yourself
pi_60161767
Ik volg nu House op DVD. Moet nog 2 afleveringen van seizoen 1 en dan door met seizoen 2. Maar man, wat een humor heeft die vent. Vooral de scenes met hem en Cuddy En dan dat Cameron alleen terugkomt als hij met haar date..en die date die vervolgens niet echt leuk is..ik had zowaar te doen met Cameron, die ik naast Cuddy en House eigenlijk het leukste karakter vind. Foreman en Chase hebben een beetje weinig invulling, niet echt goede humor..maar ik ben verslaafd
Gilmore Girls, Greys Anatomy, Charmed, One Tree Hill, The OC, Dawsons Creek, Veronica Mars, Buffy The Vampire Slayer, Brothers & Sisters, Lost, House , Heroes, Medium , Friends, Desperate Housewives, 24 , Simpsons,Southpark, AllyMcBeal
pi_60179770
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 11:24 schreef Wiiperdiipii het volgende:
Ik volg nu House op DVD. Moet nog 2 afleveringen van seizoen 1 en dan door met seizoen 2. Maar man, wat een humor heeft die vent. Vooral de scenes met hem en Cuddy En dan dat Cameron alleen terugkomt als hij met haar date..en die date die vervolgens niet echt leuk is..ik had zowaar te doen met Cameron, die ik naast Cuddy en House eigenlijk het leukste karakter vind. Foreman en Chase hebben een beetje weinig invulling, niet echt goede humor..maar ik ben verslaafd
Welcome by the Club
  zaterdag 19 juli 2008 @ 19:50:47 #25
197437 Psych-case
The good kinda crazy
pi_60213478
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 11:24 schreef Wiiperdiipii het volgende:
Welkom!

Foreman vind ik ook wat minder qua karakter. Beetje een zeikerd!
Chase mag ik wel omdat ie een gluiperd is.
Cameron vind ik leuk omdat ze 'groeit'! In seizoen 1 was het echt zo'n nafief meisje en nu vind ik haar meer vrouw.
Cuddy vind ik leuk in die zin dat een single vrouw opzoek naar liefde niet altijd een 'zielig stereotype desperate geval die gered moet worden door een man' hoeft te zijn maar ook gewoon een leuke vrouw met een goede baan kan zijn.
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')