abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65225100
quote:
Op maandag 19 januari 2009 21:41 schreef huismerk het volgende:

[..]

Er zijn winkels in de 4 grote steden die juist op zondagen meer dan 30% van hun inkomsten genereren. Vooral toerisme gerelateerde winkels doen het in het weekend goed en dan met name in de hoofdstad.
Toeristische winkels, daar is al heel lang een regeling voor, daar gaat deze hele discussie dan ook niet over. Lees je anders even in.
pi_65225116
quote:
Op maandag 19 januari 2009 21:42 schreef raptorix het volgende:

[..]

Je weet waarom het rookverbod ingevoerd is? Juist om de werknemer te beschermen. Kortom geef me 1 reden waarom je kroegen zonder werknemers rookvrij zou moeten maken. Juist.
Kroegen zonder werknemers, die bestaan niet?
pi_65225123
quote:
Op maandag 19 januari 2009 21:41 schreef SCH het volgende:

[..]

Haha, nu al je ultieme zwaktebod?
Hoezo? Lees hun reacties, ondernemers melden letterlijk dat als ze niet meer op zondag open mogen zijn dat hun tent failliet gaat, maar goed, dat vind jij natuurlijk niet erg.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_65225132
quote:
Op maandag 19 januari 2009 21:42 schreef SCH het volgende:

[..]

Kroegen zonder werknemers, die bestaan niet?
Wel eens van een eenmanszaak gehoord
  maandag 19 januari 2009 @ 21:43:46 #155
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_65225154
Ik werk ook geheel vrijwillig avonden en weekenden Als je daar tegen bent ben je een fascist
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  maandag 19 januari 2009 @ 21:45:49 #156
232935 huismerk
Libertas, Progresso et Ordem
pi_65225234
quote:
Op maandag 19 januari 2009 21:39 schreef SCH het volgende:

[..]

Denk je dat. Bron?
De simpelheid waarmee je stelt dat ze ook ontslag kunnen nemen. Hoe asociaal en wereldvreemd wil je zijn?
[..]

Lekker he, beslissen over andermans leven. Ga zelf je gang maar beslis niet voor anderen.
De CAO van Albert Heijn te bekijken op fnv.nl, een vriend van mij werkt als ploegleider en die krijgt net als de dames van het kassapark zijn overuren extra.

Ik beslis niet voor anderen, dat doen die mensen zelf, je kan er voor kiezen om op zondag te werken je kan het ook niet willen en ander werk zoeken. Het is niet zo dat wanneer je niet op zondag wil werken dat je totaal geen werk kan vinden. In de Biblebelt is het juist andersom. Winkelen op zondag kan nou eenmaal, dus dan doe ik het gewoon.
  maandag 19 januari 2009 @ 21:48:11 #157
232935 huismerk
Libertas, Progresso et Ordem
pi_65225330
quote:
Op maandag 19 januari 2009 21:42 schreef SCH het volgende:

[..]

Toeristische winkels, daar is al heel lang een regeling voor, daar gaat deze hele discussie dan ook niet over. Lees je anders even in.
Nee lees jij maar eens goed, niet toeristische winkels maar TOERISME GERELATEERDE WINKELS. Die vallen net buiten die wetgeving! m.a.w Winkels die deels op toerisme lopen, gift shops, fotowinkels en wat warenhuizen
pi_65225339
Ik heb in het verleden bij AH distributiecentrum gewerkt, en kan je zeggen dat Zondagen royaal worden beloond met 200% loon, maar volgens SCH worden de werknemers uitgeperst.
pi_65225378
quote:
Op maandag 19 januari 2009 21:29 schreef SCH het volgende:

Nou, ik spreek veel met de cassieres in bijvoorbeeld de Albert Heijn en die zitten er echt niet op te wachten om op zaterdagavond tot 22.00 daar in een vaak verlaten winkel te zitten en dat is echt niet uit vrije wil maar gewoon omdat ze ingeroosterd zijn.
Ik bevind mij weer eens in coocooland... Een zaterdagavond die op zondag valt, het zal wel.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  maandag 19 januari 2009 @ 21:53:49 #160
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_65225566
quote:
Op maandag 19 januari 2009 21:28 schreef SCH het volgende:
Daarna stel je dat 'een winkelier simpelweg het recht moet hebben' - enz. enz. Met dat soort kul kom je niet ver in discussies. Dat recht bestaat niet. Verdiep je eens in de grondslagen van een democratische samenleving, van een parlement, van de politiek enz. Hetzelfde soort redenering als 'dat mensen het recht moeten hebben om in een cafe te roken'.. Bullocks natuurlijk. Er zijn regels en wetten en afspraken en sommige bevallen ons niet en andere wel maar niets is 'omdat het simpelweg moet'.
Nu stel je dat de winkelier zich maar aan afspraken moet houden, dan heb je het over de werknemer die liever op zondag thuis zit. Wiens belang verdedig jij eigenlijk?

Vertel nu eens in alle rust waarom nu juist die zondag geheiligd moet worden? Waarom zou een winkelier, net als een caféhouder of een bioscoopeigenaar, niet mogen besluiten om juist op zondag open te zijn, omdat die dag nu eenmaal meer klandizie geeft dan de gemiddelde dinsdag.
Waarom zou je winkeliers verplichten om mee te gaan in een strikt-christelijke (calvinistische) traditie, als ze daar helemaal geen affiniteit mee hebben?

Is dat jóuw culturele blinde vlek, zoals anderen die hebben met het verbod op hoofddoekjes in de openbare ruimte -- "het is nu eenmaal onze traditie en daar heeft men zich maar aan te houden."
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_65225831
'Winkelen op zondag kan, dus daarom doe ik het....''
Vroeger kon je op elk uur bij elke winkel terecht en daarom is het winkelbesluit-wet-dinges ingevoerd.
Zodat mensen een leven konden hebben. Dat winkels niet altijd open konden zijn, zodat mensen tijd aan hun gezin konden besteden.
Ik heb zelf verplicht op zaterdag gewerkt. Ik had geen auto. Dat betekende dat ik maar een uur op verjaardagen op zaterdagavond kon zijn.
Als ik naar een vriend in Belgie wilde, moest ik dus vrij nemen.
Als je op zaterdag de hele dag moet werken, betekent dat dat je je vrienden alleen op zondag kan zien. Want de meerderheid werkt nog steeds van maandag tot en met vrijdag.
En dan zou je ook de zondag nog moeten werken?

Je kunt er ook voor kiezen om op zondag niks te kopen.
Je mag me ouderwets noemen. Maar ik geloof niet dat iets goed is ómdat het kan'.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
  † In Memoriam † maandag 19 januari 2009 @ 22:00:48 #162
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_65225885
quote:
Op maandag 19 januari 2009 19:10 schreef huismerk het volgende:
Artsen, politiemensen, brandweerpersoneel, buschauffeurs, ns-personeel, taxi-chauffeurs, snackbars, shoarmatenten, pizzakoeriers, horeca, sleepbedrijven, rijkswaterstaat, tv en radio technici, het waterschap, verpleeghuizen en gevangenissen werken toch ook op zondag? Als je ziet wat de meterprijs in het centrum van Amsterdam of Utrecht is dan is het gewoon idioot dat de winkels straks een dag minder open zijn en dus hun concurrentiepositie aan winkels op goedkopere plekken zien verslechteren.
quote:
Geachte mevrouw ,

Voor bepaalde beroepen is het noodzakelijk dat er gewerkt wordt. Daarbij valt te denken aan bijvoorbeeld verpleging, politie, brandweer. Van mensen die werkzaam zijn in die branche kan niet verwacht worden dat zij niet werken omdat het noodzakelijk is voor het welzijn van de samenleving. Wel kan dit dusdanig gereduceerd worden waardoor de zondag voor zoveel mogelijk mensen een rustdag is en er gewerkt wordt waar dat strikt noodzakelijk is.

Met vriendelijke groet,

Anneke Schaap
Communicatie, voorlichting en vorming

SGP-bureau
Burg. Van Reenensingel 101
2803 PA Gouda
T: 0182 - 69 69 05
F: 0182 - 57 32 22

E: aschaap@sgp.nl
W: www.sgp.nl
pi_65226164
quote:
Op maandag 19 januari 2009 21:59 schreef krakkemieke het volgende:
Vroeger kon je op elk uur bij elke winkel terecht en daarom is het winkelbesluit-wet-dinges ingevoerd.
Zodat mensen een leven konden hebben. Dat winkels niet altijd open konden zijn, zodat mensen tijd aan hun gezin konden besteden.
Ik heb zelf verplicht op zaterdag gewerkt. Ik had geen auto. Dat betekende dat ik maar een uur op verjaardagen op zaterdagavond kon zijn.
Als je op zaterdag de hele dag moet werken, betekent dat dat je je vrienden alleen op zondag kan zien. Want de meerderheid werkt nog steeds van maandag tot en met vrijdag.

Je mag me ouderwets noemen. Maar ik geloof niet dat iets goed is ómdat het kan'.
Je kan ook kiezen voor een maandag tot vrijdag baan, niemand dwingt je om voor zo een baan te kiezen.
pi_65226175
Het gaat over winkels.....
Imho verhongert er niemand als er geen supermarkt open is....
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_65226205
quote:
Op maandag 19 januari 2009 22:07 schreef krakkemieke het volgende:
Het gaat over winkels.....
Er gaat ook niemand dood van op zondag werken.
  maandag 19 januari 2009 @ 22:09:12 #166
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_65226251
quote:
Ja. Je kan er ook voor kiezen om je handen boven de dekens te houden. Of als man gewoon met je fikken van andere mannen af te blijven. Je hoeft ook niet met je gore stinkauto naar de stad. En douchen kan best met koud water hoor, is ook nog eens beter voor het milieu.

Wat is er toch gdvrdmme gdsklrknkerchrsts met die zondag aan de hand. Waarom moet juist die zondag door iedereen als rustdag geheiligd worden? Waarom niet de keuze laten? Je kan toch heel keurige afspraken maken in een CAO dat geen enkele werknemer verplicht wordt om meer dan 6 dagen per week te werken? Zonder meteen de hele zondag in de ban te doen?

[ Bericht 0% gewijzigd door Ringo op 19-01-2009 22:38:30 ]
pi_65226419
quote:
Op maandag 19 januari 2009 22:07 schreef krakkemieke het volgende:
alleen nog maar op maandag open dan?

en dan nog, als je op zaterdagavond van vakantie thuis komt is het verdomd lastig als je niets kan kopen.

het punt is echter dat er geen goede reden is om de zondagsopenstelling te beperken.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  maandag 19 januari 2009 @ 22:13:30 #168
pi_65226453
quote:

Wat een stom jankverhaal. Als je baan je niet bevalt ga je ergens anders werken. Daarnaast: Ik heb geen gezin dus voor mij hoef je het niet te verbieden.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_65226458
Omdat ik gemerkt heb dat zonder 1 gemeenschappelijke vrije dag , ik geen sociaal leven heb.
De tien geboden zijn echt niet gek. Die zeiden ook dat je tenminste 1 vrije dag moest hebben.Zodat je met mensen af kan spreken.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
  maandag 19 januari 2009 @ 22:14:54 #170
pi_65226530
Ok, 1 verplichtte dag vrij voor iedereen: De Woensdag.

Slotje.
  maandag 19 januari 2009 @ 22:15:31 #171
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_65226576
quote:
Op maandag 19 januari 2009 22:13 schreef krakkemieke het volgende:
Omdat ik gemerkt heb dat zonder 1 gemeenschappelijke vrije dag , ik geen sociaal leven heb.
De tien geboden zijn echt niet gek. Die zeiden ook dat je tenminste 1 vrije dag moest hebben.Zodat je met mensen af kan spreken.
Ploegendiensten in andere branches ook maar afschaffen/verbieden dan?
....nachtrijder...Nachtzwelgje!
  maandag 19 januari 2009 @ 22:16:13 #172
pi_65226619
quote:
Op maandag 19 januari 2009 22:13 schreef krakkemieke het volgende:
Dat is jouw probleem. Het is puur fascistisch om jouw sociaal leven bij wet te laten regelen. Je bent zeker ook een anti-roker?
pi_65226688
Appels en peren vergelijken?
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
  maandag 19 januari 2009 @ 22:17:45 #174
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_65226691
quote:
Op maandag 19 januari 2009 22:14 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ok, 1 verplichtte dag vrij voor iedereen: De Woensdag.

Slotje.
Zijn we die gristenhonden toch te snel af!

Echt waar, je zou ze het liefst allemaal in een kuil gooien. Zo doen ze dat in Afghanistan ook. Maar ja, dan krijg je weer de Amerikanen op je dak.

[ Bericht 2% gewijzigd door Ringo op 19-01-2009 22:37:25 ]
  maandag 19 januari 2009 @ 22:20:10 #175
66825 Reya
Fier Wallon
pi_65226812
Alhoewel zijn argumenten weer tenenkrommend zijn, ben ik het in principe niet oneens met SCH; de zondag heeft toch een bijzondere positie in onze culturele traditie, en voor mij persoonlijk is het de dag bij uitstek om even uit het gehaaste alledaagse leven weg te komen. Ik vind het ook wat betreurenswaardig dat daar zo achteloos aan voorbij lijkt te worden gegaan, maar aangezien ik het een slechte gewoonte acht om anderen al te veel mijn persoonlijke zienswijze op te leggen, lijkt me er best ruimte om winkels open te stellen op zondag; maar tegelijkertijd dient er wel alle ruimte te zijn om lokaal zondagsopenstelling aan banden te kunnen leggen, bijvoorbeeld in gemeenten met een sterke religieuze traditie, of in gemeenten waar men er in het algemeen niet zoveel behoefte aan heeft.

Dat mondt dan ook hopelijk uit in een acceptabel evenwicht; enerzijds zondagsrust in gemeenten waar er behoefte aan is, anderzijds wel openstelling in bijv. het centrum van grote steden of in toeristische gebieden, waarvan de inwoners ook weten - en kunnen verwachten - dat er zondagsopenstelling met de bijbehorende drukte is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')