Ik heb zelf ook heel veel op zondag gewerkt, daar gaat het helemaal niet om en over.quote:Op maandag 19 januari 2009 19:32 schreef Adelante het volgende:
[..]
Hij hoeft op zondag natuurlijk ook niet naar Heerenveen te kijken, want alle stewards en stadionpersoneel moet ook kunnen genieten van hun vrije zondag.
Je bent dus gewoon hypocriet. Jij mag wel werken op zondag maar iemand anders mag dat niet.quote:Op maandag 19 januari 2009 20:58 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik heb zelf ook heel veel op zondag gewerkt, daar gaat het helemaal niet om en over.
Een moralist met een ego als een watermeloen.quote:Op maandag 19 januari 2009 21:03 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Je bent dus gewoon hypocriet. Jij mag wel werken op zonag maar iemand anders mag dat niet.
quote:Op maandag 19 januari 2009 20:58 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik heb zelf ook heel veel op zondag gewerkt, daar gaat het helemaal niet om en over.
quote:Op maandag 19 januari 2009 20:58 schreef SCH het volgende:
[..]
Oh heerlijk, hoe de moraalridders direct klaar staan met hun waardeoordelen. De ChristenUnie kan nog een puntje zuigen aan dit soort gemoraliseer.quote:Op maandag 19 januari 2009 21:03 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Je bent dus gewoon hypocriet. Jij mag wel werken op zondag maar iemand anders mag dat niet.
Wat een zeldzame onzin. Je begint al meteen met een drogredenering. Hebben mensen dan niks te eten als de winkels maar 6 dagen per week open zijn?quote:Op maandag 19 januari 2009 20:27 schreef Ringo het volgende:
[..]
Omdat mensen ook 7 dagen per week moeten vreten?
Een winkelier moet simpelweg het recht hebben om iedere dag van de week zijn winkel open te gooien. Voor veel winkels, en zeker niet alleen de grotere ketens, is het veel handiger om op zondag open te zijn dan, bijvoorbeeld, op maandag of dinsdag. Een ruime winkelsluitingstijdenwet geeft ze die mogelijkheid.
Dat bepaalde (ex-)christenzielen persoonlijk sterk aan juist de zondag als rustdag hangen, kan zo'n winkelier niet helpen. Die moet zelf de keuze kunnen maken.
Echt, het is zo ongelofelijk pedant om te veronderstellen dat jij wel even kan bepalen wanneer een ondernemer met zijn gat op een stoel moet gaan zitten -- "omdat ook hij behoefte aan een rustdag heeft."
Als jij een hekel aan winkelen op zondag hebt, mooi. No problem. Dan ga je toch fijn iets anders doen?
Nou, ik spreek veel met de cassieres in bijvoorbeeld de Albert Heijn en die zitten er echt niet op te wachten om op zaterdagavond tot 22.00 daar in een vaak verlaten winkel te zitten en dat is echt niet uit vrije wil maar gewoon omdat ze ingeroosterd zijn.quote:
Grappig, dat jij net als veel anderen alleen maar uitgaat van eigenbelang. Dat is de ziekte van deze tijd.quote:Op maandag 19 januari 2009 20:00 schreef Viajero het volgende:
[..]
Hoe schaadt het jou als een supermarkt om 22:00 open is?
Grappig bij ons in Oud-West is er dus een digitaal panel waar een representatief aantal mensen lid van is, de deelraad besloot dat de peiling zou meewegen in de zondagsopenstelling, uitslag: een meerderheid is voor. Helaas gingen de PVDA, SP en GL in 1 keer dwarsliggen, zo sterk dat dat de wethouder hier om afgetreden is. En het rookverbod, daar ga ik helemaal niet eens op in.quote:Op maandag 19 januari 2009 21:28 schreef SCH het volgende:
[..]
Wat een zeldzame onzin. Je begint al meteen met een drogredenering. Hebben mensen dan niks te eten als de winkels maar 6 dagen per week open zijn?
Daarna stel je dat 'een winkelier simpelweg het recht moet hebben' - enz. enz. Met dat soort kul kom je niet ver in discussies. Dat recht bestaat niet. Verdiep je eens in de grondslagen van een democratische samenleving, van een parlement, van de politiek enz. Hetzelfde soort redenering als 'dat mensen het recht moeten hebben om in een cafe te roken'.. Bullocks natuurlijk. Er zijn regels en wetten en afspraken en sommige bevallen ons niet en andere wel maar niets is 'omdat het simpelweg moet'.
En die cassieres weten van te voren niet wat hun werktijden zijn?quote:Op maandag 19 januari 2009 21:29 schreef SCH het volgende:
[..]
Nou, ik spreek veel met de cassieres in bijvoorbeeld de Albert Heijn en die zitten er echt niet op te wachten om op zaterdagavond tot 22.00 daar in een vaak verlaten winkel te zitten en dat is echt niet uit vrije wil maar gewoon omdat ze ingeroosterd zijn.
Hoezo eigenbelang? Denk je dat de winkelier er puur is als dienstverlener voor mij? Ik denk dat de beste man ook een boterham wilt verdienen.quote:Op maandag 19 januari 2009 21:30 schreef SCH het volgende:
[..]
Grappig, dat jij net als veel anderen alleen maar uitgaat van eigenbelang. Dat is de ziekte van deze tijd.
In dit geval is het een FEIT dat je hypocriet bent.quote:Op maandag 19 januari 2009 21:26 schreef SCH het volgende:
[..]
Oh heerlijk, hoe de moraalridders direct klaar staan met hun waardeoordelen. De ChristenUnie kan nog een puntje zuigen aan dit soort gemoraliseer.
Die nieuwe werktijden zijn ingevoerd terwijl veel mensen er allang werkten. Het heeft voordelen maar zeker ook nadelen. Het is echt niet een kwestie van enorme vrijheid en hoera, hoera dat we ineens ook tot 22.00 mogen werken. Sommigen schilderen hier de situatie als totaal romantisch af is.quote:Op maandag 19 januari 2009 21:34 schreef raptorix het volgende:
[..]
En die cassieres weten van te voren niet wat hun werktijden zijn?
Ga ergens anders trollen joh, of word lid van de CU, al ben je net nog iets orthodoxer.quote:Op maandag 19 januari 2009 21:35 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
In dit geval is het een FEIT dat je hypocriet bent.
Ze kunnen toch ook ontslag nemen? ze krijgen goed betaald voor die laatste uurtjes.quote:Op maandag 19 januari 2009 21:29 schreef SCH het volgende:
[..]
Nou, ik spreek veel met de cassieres in bijvoorbeeld de Albert Heijn en die zitten er echt niet op te wachten om op zaterdagavond tot 22.00 daar in een vaak verlaten winkel te zitten en dat is echt niet uit vrije wil maar gewoon omdat ze ingeroosterd zijn.
Ach kom nou. Alsof al die winkeliers hier om zitten te springen, alsof de omzet enorm stijgt. Het is vaak vooral een kwestie van meegaan in de stroom en inderdaad een vorm van dienstverlening.quote:Op maandag 19 januari 2009 21:35 schreef raptorix het volgende:
[..]
Hoezo eigenbelang? Denk je dat de winkelier er puur is als dienstverlener voor mij? Ik denk dat de beste man ook een boterham wilt verdienen.
Denk je dat. Bron?quote:Op maandag 19 januari 2009 21:38 schreef huismerk het volgende:
[..]
Ze kunnen toch ook ontslag nemen? ze krijgen goed betaald voor die laatste uurtjes.
Lekker he, beslissen over andermans leven. Ga zelf je gang maar beslis niet voor anderen.quote:En ja ach ook dat is een keuze, ze kunnen ook kranten gaan lopen om 3 uur 's-ochtends vroeg. Soms moet ik ook overuren maken, dat hoort nou eenmaal bij werk, althans dat is mijn visie op wat arbeidsethos zou moeten zijn. De KLM of de haven in Rotterdam gaat ook niet dicht op zondag. Natuurlijk mag iedereen een dag rust hebben en alle werkgevers dienen tenminste een dag rust te geven. De meeste geven er altijd wel 2. Die cassieres kunnen maandags lekker op hun bed liggen, terwijl ik met een sloot koffie door de hals de Volvo achteraan in de file aanschuif op weg naar kantoor. Soms bij acute systeemstoringen kan ik ook op zondag aan het werk, daar is mijn overuren toeslag dan ook wel naar, dus daar zeur ik niet om. En daarom kan het best fijn zijn om te shoppen op tijden dat je daar tijd voor kan maken.
Hier ben ik ook zo benieuwd naar.quote:Op maandag 19 januari 2009 19:29 schreef LXIV het volgende:
Waarom moet er per se 24/7 gekocht, gevreten en gewerkt worden? Zijn wij tot niet meer in staat dan dat?
Nee, dat zou je ook verliezen. Hoe daar ineens met de regels wordt omgegaan is echt te belachelijk voor woorden.quote:Op maandag 19 januari 2009 21:33 schreef raptorix het volgende:
En het rookverbod, daar ga ik helemaal niet eens op in.
Er zijn winkels in de 4 grote steden die juist op zondagen meer dan 30% van hun inkomsten genereren. Vooral toerisme gerelateerde winkels doen het in het weekend goed en dan met name in de hoofdstad.quote:Op maandag 19 januari 2009 21:38 schreef SCH het volgende:
[..]
Ach kom nou. Alsof al die winkeliers hier om zitten te springen, alsof de omzet enorm stijgt. Het is vaak vooral een kwestie van meegaan in de stroom en inderdaad een vorm van dienstverlening.
Anders lees je de link even die ik net in me posting zet, lees de verhalen van echte ondernemers, maar goed, jij zal het beter als hun weten, typisch dat drammerige van jou waardoor je op Fok zo gehaat wordt.quote:Op maandag 19 januari 2009 21:38 schreef SCH het volgende:
[..]
Ach kom nou. Alsof al die winkeliers hier om zitten te springen, alsof de omzet enorm stijgt. Het is vaak vooral een kwestie van meegaan in de stroom en inderdaad een vorm van dienstverlening.
Haha, nu al je ultieme zwaktebod?quote:Op maandag 19 januari 2009 21:41 schreef raptorix het volgende:
[..]
Anders lees je de link even die ik net in me posting zet, lees de verhalen van echte ondernemers, maar goed, jij zal het beter als hun weten, typisch dat drammerige van jou waardoor je op Fok zo gehaat wordt.
Je weet waarom het rookverbod ingevoerd is? Juist om de werknemer te beschermen. Kortom geef me 1 reden waarom je kroegen zonder werknemers rookvrij zou moeten maken. Juist.quote:Op maandag 19 januari 2009 21:40 schreef SCH het volgende:
[..]
Nee, dat zou je ook verliezen. Hoe daar ineens met de regels wordt omgegaan is echt te belachelijk voor woorden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |