Mooi! Krijg het net even druk, maar ik zal die link vanavond even lezen.quote:Op maandag 19 januari 2009 11:01 schreef DS4 het volgende:
[..]
Daar zijn verschillende methoden voor. De pure vergelijkingsmethode bijvoorbeeld, hoewel die prijsopdrijving in de hand werkt. Xtreem had de vorige aflevering een leuke link waaruit bleek dat ook historische vergelijkingen lieten zien dat er niets bijzonders aan de hand is.
Ik voeg die link zo wel even toe aan de OP.
[..]
Ja, de aandeelhouders worden op dat vlak iets actiever. Maar denk je echt dat er geen Old boys network bestaat? Dat persoon X nooit persoon Y iets hoger laat belonen, omdat er een grote kans is dat in de toekomst Y ooit (direct of indirect) de beloning van X zal bepalen?quote:Old boys network is voor een groot deel fabel, maar dat is geen probleem indien de aandeelhouder meer macht krijgt. Dat laatste is natuurlijk wel van belang. Wie betaalt, bepaalt.
Overigens zagen we in 2008 al meerdere beloningen afgeschoten worden door de aandeelhouders...
Soms is de tegenstand zo slap dat je daar makkelijk mee wegkomt.quote:
Ja hoor. Ik zou me als ik jou was je maar niet druk maken over mijn praktijk.quote:Win je wel eens een zaak
Ik heb lenzen (dat had je kunnen weten uit de afgelopen aflevering) en interpreteer. Wie was dat toch alweer die meende dat waarnemingen per definitie subjectief zijn...? En dan nu dit?quote:Op maandag 19 januari 2009 11:23 schreef EchtGaaf het volgende:
Volgens mij heb je een bril met jampotglazen op. Je leest zoveel, maar niet wat er staatLaat staan wat ik er mee bedoel.
quote:Op maandag 19 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Jouw pleidooien zijn altijd zo kort?![]()
Win je wel eens een zaak
Laat ik het zo zeggen: ik denk dat het mechanisme anders werkt dan velen denken. Natuurlijk is het zo dat netwerken voordelen op kunnen leveren, waaronder hogere beloningen. Maar het is niet zo dat je niet tot zo'n netwerk kan toetreden en het is vooral zo dat jouw netwerk voor jouw bedrijf gewoon geld waard is.quote:Op maandag 19 januari 2009 11:30 schreef Pool het volgende:
Maar denk je echt dat er geen Old boys network bestaat? Dat persoon X nooit persoon Y iets hoger laat belonen, omdat er een grote kans is dat in de toekomst Y ooit (direct of indirect) de beloning van X zal bepalen?
Waar lees jij dat nou weer?quote:Op maandag 19 januari 2009 11:37 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Toch weer typisch dat de veelverdieners aan de minderverdieners vragen om dan maar salaris in te leveren.
huh?quote:Op maandag 19 januari 2009 11:37 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Toch weer typisch dat de veelverdieners aan de minderverdieners vragen om dan maar salaris in te leveren.
Niks mis met ballen die teruggekaatst worden, geen misverstand. Mbt psychopathische trekken heb ik dit met materiaal onderbouwd. Ik heb dat natuurlijk niet van mijzelf.quote:Op maandag 19 januari 2009 11:24 schreef Reya het volgende:
Met alle respect, maar iemand die dermate vaak een waarde-oordeel over het gedrag van derden meent te moeten hebben als EchtGaaf, moet natuurlijk niet vreemd opkijken als de bal eens terug wordt gekaatst.
Ja, het werkvolk moet matig of erger nog salaris inleveren, maar die topmanagers die blijven hun zakken vullen.quote:Op maandag 19 januari 2009 11:37 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Eigenlijk is het nergens goed voor.quote:Op maandag 19 januari 2009 11:45 schreef EchtGaaf het volgende:
Het is toch goed dat iemand dat toch even vaststelt?
Met alleen ja kan je toch moeilijk spreken met een inhoudelijk repliek, nietwaar? Zelfs niet als er sprake is van een slappe tegenstand.quote:Op maandag 19 januari 2009 11:30 schreef DS4 het volgende:
[..]
Soms is de tegenstand zo slap dat je daar makkelijk mee wegkomt.
[..]
Ik vroeg het mij af. Want je kan toch eea niet menen wat je erover stelde.quote:Ja hoor.
Doch nee, ik maak mij druk om andere dingen.quote:Ik zou me als ik jou was je maar niet druk maken over mijn praktijk.
Ad A: Bron?quote:Op maandag 19 januari 2009 11:48 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ja, het werkvolk moet matig of erger nog salaris inleveren A, maar die topmanagers die blijven hun zakken vullenB.
Het is subjectief, dat weet jij ook. Hetzelfde kan gezegd worden over de talloze TT's die jij verzonnen hebt.quote:Op maandag 19 januari 2009 11:45 schreef EchtGaaf het volgende:
En verder deed ik de constatering dat ik de stelling die DS4 in zijn TT deed niet veel meer is dan een dooddoener.
Het is toch goed dat iemand dat toch even vaststelt?
quote:Op maandag 19 januari 2009 11:48 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ja, het werkvolk de derde wereld moet matig of erger nog salaris inleveren, maar die topmanagers Westerlingen die blijven hun zakken vullen.
Heb je nu niet een heel klein hard piemeltje omdat je niet de enige blijkt die ongefundeerde onzin op het internet durft te posten?quote:Op maandag 19 januari 2009 11:48 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ja, het werkvolk moet matig of erger nog salaris inleveren, maar die topmanagers die blijven hun zakken vullen.
Waar moet men salaris inleveren?quote:Op maandag 19 januari 2009 11:48 schreef EchtGaaf het volgende:
Ja, het werkvolk moet matig of erger nog salaris inleveren,
Onzin, ze gaan er weldegelijk nu op achteruit en met flinke stappen ook. Jij postte niet al te lang geleden ook een lijstje met CEO salarissen en toen zag je ook dat in 2002 de beloning ineens een forse stap terug had gedaan.quote:maar die topmanagers die blijven hun zakken vullen.
Het was een vraag. Dus waarom zou ik dan met repliek ipv een antwoord komen?quote:Op maandag 19 januari 2009 11:50 schreef EchtGaaf het volgende:
Met alleen ja kan je toch moeilijk spreken met een inhoudelijk repliek, nietwaar? Zelfs niet als er sprake is van een slappe tegenstand.
Ik zie niet in wat door mij gevoerde processen met deze discussie te maken hebben.quote:Ik vroeg het mij af. Want je kan toch eea niet menen wat je erover stelde.
Heel goed.quote:Doch nee, ik maak mij druk om andere dingen.
Nou vooruit dan: slecht geslepen jamcontactpotlenzen. Die maken de waaarneming nog subjectiever dan jij al bent!quote:Op maandag 19 januari 2009 11:32 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik heb lenzen (dat had je kunnen weten uit de afgelopen aflevering) en interpreteer. Wie was dat toch alweer die meende dat waarnemingen per definitie subjectief zijn...? En dan nu dit?
1 Juist niet! Hoe kom je daarbij? Ik heb idd gesteld dat waarneming subjectief is. En vraag het gerust naar bij prof.dr. W.A. Wagenaar die daar wetenschapper in is. En vaak getuigd heeft in rechtszaken waar het om betrouwbaarheid ging mbt waarnemingen. Je zou dat als jurist dat eigenlijk moeten weten al is strafpleiten niet je specialiteit. Maar je zou wel geïnteresseerd moeten zijn.quote:Je draait WEER!
Dunne dag en nacht lenzen. Helaas voor je.quote:Op maandag 19 januari 2009 11:55 schreef EchtGaaf het volgende:
Nou vooruit dan: slecht geslepen jampotlenzen.
Is? Of kan zijn..?quote:1 Juist niet! Hoe kom je daarbij? Ik heb idd gesteld dat waarneming subjectief is.
De draai zit erin dat je eerst aangeeft dat waarnemen per definitie subjectief is en je vervolgens mij verwijt subjectief waar te nemen (jampotglazen).quote:2 Ik constateer dat jij. leest wat je wilt lezen.
Mijn jong, waar o waar zit de draai? Nog geen 0 graden! @ is een voorbeeldje van 1
O nee, mogen onwelgevallige constateringen ineens niet meer ?quote:
Als het van toepassing is van wel. Het is niet van toepassing. Alleen ik kan dat weten.quote:Daarnaast heb ik al eerder aangegeven dat "jaloezie" ook gewoon een terechte constatering kan zijn.
Het is in mij geval niet van toepassing.quote:Daar was je het mee eens.
Nou knap dat je dat kan zien. Ik zeg dat het pure interpretatie is. Je doet aan wensdenken, je leest en interpreteert hoe het jou gewoon uitkomt.quote:Dan mag je nog menen dat het in deze reeks niet een terechte constatering is, maar daarover verschillen wij van mening. Ik heb nl. wel jaloezie in deze reeks gezien. En ja, dat is een mening.
quote:Op maandag 19 januari 2009 12:02 schreef EchtGaaf het volgende:
Je doet aan wensdenken, je leest en interpreteert hoe het jou gewoon uitkomt.
Ik dacht exact hetzelfde over jouw reacties.quote:Op maandag 19 januari 2009 12:02 schreef EchtGaaf het volgende:
Je doet aan wensdenken, je leest en interpreteert hoe het jou gewoon uitkomt.![]()
Moet ik jou nu gaan vragen naar jampotglazen, of geloof je het zo ook wel?quote:Op maandag 19 januari 2009 12:02 schreef EchtGaaf het volgende:
O nee, mogen onwelgevallige constateringen ineens niet meer ?
Jij bent niet de enige hier en voorts ben jij niet objectief.quote:Als het van toepassing is van wel. Het is niet van toepassing. Alleen ik kan dat weten.
Vind jij.quote:Het is in mij geval niet van toepassing.
Laten we wel zijn: ik geef mijn mening en ik zet er ook bij dat het mijn mening is. Jij poneert echter meningen als feiten of gaat feiten ronduit verdraaien. Dus enige terughoudendheid van jouw kant zou passen.quote:Nou knap dat je dat kan zien. Ik zeg dat het pure interpretatie is. Je doet aan wensdenken, je leest en interpreteert hoe het jou gewoon uitkomt.![]()
Dat is jouw mening. Hoe belangrijk is een TT eigenlijk voor de discussie? Volgens mij is die vooral bedoeld om aandacht te trekken in de onderwerpenlijst. En echte argumenten krijg je van mij wel. Maar die laat je meestal snel voor wat ze zijn...quote:Best jammer, want het blokkeert je tot het komen van echte argumenten. Dat je weer zo'n TT typt is dan weer een zwakte bod.
Doe dat eens even onderbouwen, want je strooit er wel erg kwistig mee.quote:Ja,ja. Freud weer.
Oja? Heb je een voorbeeld?quote:Op maandag 19 januari 2009 12:08 schreef waht het volgende:
[..]
Ik dacht exact hetzelfde over jouw reacties.
Bij KPN een paar jaar terug. Ze mochten op die manier blij zijn zijn dat ze mochten blijven.quote:
Een enkel topman heeft inderdaad salaris ingeleverd. Bij Lanchot als ik mij niet vergis. Het is natuurlijk een druppeltje op de gloeiende plaat.quote:Ad B: Recent is het staatje gepost waaruit bleek dat de topsalarissen flink gedaald zijn. Je verkondigt dus weer onzin. Of zit jouw probleem toch bij de absolute hoogte, en niet bij de procentuele stijging zoals je altijd beweert?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |