abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65199714
Vervolg op: perverse topsalarissen oorzaak kredietcrisis #33.

Het zint EG niet dat er mensen zijn die een mooi salaris aangeboden krijgen, dus komen er vele argumenten langs, allen zonder onderbouwing, om "aan te tonen" dat het allemaal "niet eerlijk is". Opvallend is dat als er wordt voorgesteld dat EG wat inlevert hij niet thuis geeft.

Solidariteit. Dat is vooral iets voor anderen...

Inmiddels hebben we geleerd dat Groenink de schuld heeft aan een verkoop die hij niet wilde en via de rechter is afgedwongen en dat het redden van Numico door Bennink niet de kunde van Bennink was, maar gewoon het gevolg van het feit dat het gewone personeel ineens massaal besloot om goed werk te leveren.

Voorts hebben we geleerd dat wetenschappelijk onderzoek, waaruit naar voren komt dat er met de huidige beloningsstructuur weinig mis is onmiddellijk naar de prullenbak kan als er een enquête gehouden is waarvan de uitkomsten multi-interpretabel zijn… aangezien EG dan de uitslag naar een voor hem wenselijke interpretatie kan draaien.

O ja:

Game on.

[ Bericht 4% gewijzigd door DS4 op 19-01-2009 11:02:32 ]
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  † In Memoriam † maandag 19 januari 2009 @ 10:33:50 #2
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_65199782
Eerlijk zal EchtGaaf alles delen, met iedereen die meer heeft dan hij.
Carpe Libertatem
pi_65200093
Kut TT weer.

Jij mag geen topics meer openen.
  maandag 19 januari 2009 @ 10:44:29 #4
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_65200098
Zo, laten we dit topic de geniale wiskunde toetsen en volstrekt onzinnige discussies over handelende en niet handelende oorzaken buiten beschouwing?

Dan kan de focus weer terug naar de essentie: Uitleggen hoe de markt functioneert en waarom dat bij uitstek een eerlijke verdeling geeft.
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
pi_65200145
quote:
Op maandag 19 januari 2009 10:44 schreef Xtreem het volgende:
Zo, laten we dit topic de geniale wiskunde toetsen en volstrekt onzinnige discussies over handelende en niet handelende oorzaken buiten beschouwing?

Dan kan de focus weer terug naar de essentie: Uitleggen hoe de markt functioneert en waarom dat bij uitstek een eerlijke verdeling geeft.
We gaan weer ontopic. Ik ben toch beter dan DS4.
pi_65200236
kut TT omdat hij niet in jouw straatje ligt? Wat moeten ik vinden van die 33 andere kut TT`s?

pi_65200315
quote:
Op maandag 19 januari 2009 10:30 schreef DS4 het volgende:
Met de enige juiste titel.
Nee, als topic CEO sta ik niet toe dat mensen willekeurige TT's gaan verzinnen.

Zie het als een soort Majesteitsschennis. .

Verder post hij het topic vol om de gewraakte TT te kunnen maken. Dat staat gelijk met eerwraak.
pi_65200370
quote:
Op maandag 19 januari 2009 10:49 schreef jpjedi het volgende:
kut TT omdat hij niet in jouw straatje ligt? Wat moeten ik vinden van die 33 andere kut TT`s?

Hij gebruikt hier het j-woord weer. Dat maakt de discussie volstrekt onwaardig. Maar ja, als een jurist geen beter argumenten kan verzinnen, dan zegt dat natuurlijk best veel.

Dus, mod, laat het maar staan. Dan kan iedereen zien hoe de vork in de steel zit.
pi_65200417
quote:
Op maandag 19 januari 2009 10:44 schreef Xtreem het volgende:

Lijkt mij een goed plan. Een voorzet:

Doordat een prijs tot stand komt door aanbod en aanvaarding zal bij een te hoge prijs niemand willen afnemen en bij een te lage prijs niemand willen aanbieden. Per definitie komt er dus altijd een prijs uit waar alle betrokken partijen tevreden mee zijn. En dat is dan ook altijd de juiste prijs.

Eerlijker kan niet.
pi_65200470
quote:
Op maandag 19 januari 2009 10:46 schreef EchtGaaf het volgende:

In de hogere zwetsneuzerij iig wel.
  maandag 19 januari 2009 @ 10:56:01 #11
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_65200485
Eens met TT, ik ben ook wel eens jaloers op mensen die marktconform beloond worden. En ook wel eens niet jaloers. En ik ben ook wel eens jaloers op mensen die niet marktconform beloond worden.

Ik heb de vorige 568 topics niet gevolgd, maar hoe stel je eigenlijk vast of iemand in de Nederlandse samenleving, met sterk gereglementeerde markten en met veel hybride instellingen die feitelijk een mix tussen publiek en privaat vormen, wel/niet marktconform beloond wordt?

Is dat überhaupt mogelijk? Bij sommige puur commerciële bedrijven denk ik grotendeels wel, hoewel ook in die gevallen de salarissen (mede) worden bepaald door raden van commissarissen met mensen uit het 'old boys' netwerk, dit samen met de bestuurders van institutionele beleggers die eveneens tot dat 'old boys' netwerk bestaan en die dan bestuurders aanstellen die ook tot dat netwerk behoren.
  maandag 19 januari 2009 @ 10:57:18 #12
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_65200529
quote:
Op maandag 19 januari 2009 10:46 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Dat zou je eens om moeten zetten in een goed salaris! Maar ook dat is een vak apart...
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  † In Memoriam † maandag 19 januari 2009 @ 10:57:39 #13
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_65200544
quote:
Op maandag 19 januari 2009 10:51 schreef EchtGaaf het volgende:
Nee, als topic CEO sta ik niet toe
Ah, je geeft toe dmv. je eigen gelinkte onderzoekjes over ceo's dat je zelf niet spoort.
Carpe Libertatem
pi_65200546
quote:
Op maandag 19 januari 2009 10:51 schreef EchtGaaf het volgende:

Nee, als topic CEO sta ik niet toe dat mensen willekeurige TT's gaan verzinnen.

Zodat eenieder het weet:

Wegens teleurstellende resultaten ben je ontslagen.
pi_65200579
quote:
Op maandag 19 januari 2009 10:54 schreef DS4 het volgende:

[..]

Lijkt mij een goed plan. Een voorzet:

Doordat een prijs tot stand komt door aanbod en aanvaarding zal bij een te hoge prijs niemand willen afnemen en bij een te lage prijs niemand willen aanbieden. Per definitie komt er dus altijd een prijs uit waar alle betrokken partijen tevreden mee zijn. En dat is dan ook altijd de juiste prijs.

Eerlijker kan niet.
Kan hooguit werken als het instrument in het theoretische geval dat vraag een aanbod in balans is.(Bij koper of verkopers markt krijg je dus excessen. )

Ik herhaal maar weer wat die prof. uit Tilburg hierover stelde: de markt voor topmannen bestaat niet maar als die al bestaat dan functioneert die niet goed (want die markt is niet open maar gesloten omdat ze met lijstjes werken met vriendjes erop met hooguit ene paar namen).

Hoe kan je dan van (goed) marktfunctioneren spreken.
pi_65200589
Maar zonder het letterlijk te vermelden toon je met deze topic titel des te meer dat J-woord van je.

"Perverse topsalarissen OORZAAK kredietcrisis #33"

Je streeft een onbevooroordeelde en vrije discussie na.. waarom dan een reeks van suggestieve TT`s? Nu komt er een TT die precies hetzelfde is maar dan "van de andere kant" en nu is het ongehoord volgens jou?

Zie je het zelf echt niet?
pi_65200622
quote:
Op maandag 19 januari 2009 10:57 schreef DS4 het volgende:

[..]

Zodat eenieder het weet:

Wegens teleurstellende resultaten ben je ontslagen.
Door het J-woord op te voeren, maken je een zwakke insteek. Dat is disfunctioneren hetgeen leidt tot ontslag.

Daar kan je toch niet op tegen zijn? Zo functioneert het toch in de arbeidsmarkt?
pi_65200674
quote:
Op maandag 19 januari 2009 10:56 schreef Pool het volgende:
maar hoe stel je eigenlijk vast of iemand in de Nederlandse samenleving, met sterk gereglementeerde markten en met veel hybride instellingen die feitelijk een mix tussen publiek en privaat vormen, wel/niet marktconform beloond wordt?
Daar zijn verschillende methoden voor. De pure vergelijkingsmethode bijvoorbeeld, hoewel die prijsopdrijving in de hand werkt. Xtreem had de vorige aflevering een leuke link waaruit bleek dat ook historische vergelijkingen lieten zien dat er niets bijzonders aan de hand is.

Ik voeg die link zo wel even toe aan de OP.
quote:
Is dat überhaupt mogelijk? Bij sommige puur commerciële bedrijven denk ik grotendeels wel, hoewel ook in die gevallen de salarissen (mede) worden bepaald door raden van commissarissen met mensen uit het 'old boys' netwerk, dit samen met de bestuurders van institutionele beleggers die eveneens tot dat 'old boys' netwerk bestaan en die dan bestuurders aanstellen die ook tot dat netwerk behoren.
Old boys network is voor een groot deel fabel, maar dat is geen probleem indien de aandeelhouder meer macht krijgt. Dat laatste is natuurlijk wel van belang. Wie betaalt, bepaalt.

Overigens zagen we in 2008 al meerdere beloningen afgeschoten worden door de aandeelhouders...
pi_65200721
quote:
Op maandag 19 januari 2009 10:57 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Dat zou je eens om moeten zetten in een goed salaris! Maar ook dat is een vak apart...
Reken maar . Ik kan onderhandelen. Van het weekend was ik de crème de la crème van de markt. Het ging in dit geval niet om mensen maar om waar. Luxe, waar DS4. En daar is de markt ook een prima instrument voor: maar alleen daar waar het hoort.
pi_65200788
quote:
Op maandag 19 januari 2009 10:57 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Ah, je geeft toe dmv. je eigen gelinkte onderzoekjes over ceo's dat je zelf niet spoort.
niet gezien
pi_65200861
quote:
Op maandag 19 januari 2009 10:58 schreef EchtGaaf het volgende:

Kan hooguit werken als het instrument in het theoretische geval dat vraag een aanbod in balans is.(Bij koper of verkopers markt krijg je dus excessen. )
Dat is pure onzin, hetgeen alleen al blijkt uit het feit dat vraag en aanbod zelden tot nooit in balans is. Zoek eens op varkenscyclus om te zien hoe dat uit kan pakken.
quote:
Ik herhaal maar weer wat die prof. uit Tilburg hierover stelde: de markt voor topmannen bestaat niet maar als die al bestaat dan functioneert die niet goed (want die markt is niet open maar gesloten omdat ze met lijstjes werken met vriendjes erop met hooguit ene paar namen).
Wat die man niet aantoonde en voorts ook vanuit wetenschappelijk perspectief puur lachwekkend is: als er aanbieders en vragers zijn, dan is er per definitie een markt.
quote:
Hoe kan je dan van (goed) marktfunctioneren spreken.
Eerst aantonen dat het gesloten is. Klopt natuurlijk niets van.
pi_65200879
quote:
Op maandag 19 januari 2009 10:59 schreef jpjedi het volgende:
Maar zonder het letterlijk te vermelden toon je met deze topic titel des te meer dat J-woord van je.

"Perverse topsalarissen OORZAAK kredietcrisis #33"
Blijk hier jaloezie uit? Ik poneer een stelling! Met een oorzaak EN een gevolg!
quote:
Je streeft een onbevooroordeelde en vrije discussie na.. waarom dan een reeks van suggestieve TT`s? Nu komt er een TT die precies hetzelfde is maar dan "van de andere kant" en nu is het ongehoord volgens jou?

Zie je het zelf echt niet?
De kut TT is niet zozeer dat die TT mij niet zint, maar als stelling uitermate zwak is: de ultieme dooddoener maakt deze kut.

Niks meer of minder.
pi_65200906
quote:
Op maandag 19 januari 2009 10:55 schreef DS4 het volgende:

[..]

In de hogere zwetsneuzerij iig wel.
Als ik je klem zet, noem jij het zwetsneuzerij?
pi_65200908
quote:
Op maandag 19 januari 2009 11:00 schreef EchtGaaf het volgende:

Door het J-woord op te voeren, maken je een zwakke insteek. Dat is disfunctioneren hetgeen leidt tot ontslag.

Daar kan je toch niet op tegen zijn? Zo functioneert het toch in de arbeidsmarkt?
Voorlopig ben jij de enige die er een probleem mee heeft, dus de vraag is meer wanneer jij de mogelijkheid gaat overwegen dat jij de plank mis slaat.
pi_65200950
quote:
Op maandag 19 januari 2009 11:02 schreef EchtGaaf het volgende:

maar alleen daar waar het hoort.
Ik lees: "alleen daar waar ik er voordeel van heb"...
pi_65200975
quote:
Op maandag 19 januari 2009 11:07 schreef EchtGaaf het volgende:

Als ik je klem zet, noem jij het zwetsneuzerij?
Geen idee. Het is voorgekomen, noch heb ik er over nagedacht.

pi_65200995
quote:
Op maandag 19 januari 2009 11:07 schreef DS4 het volgende:

[..]

Voorlopig ben jij de enige die er een probleem mee heeft, dus de vraag is meer wanneer jij de mogelijkheid gaat overwegen dat jij de plank mis slaat.
Je weet natuurlijk ook best dat het aantal tegenstander en medestanders op ijn zachts gezegd niet echt in balans is.

Zegt iets over de kleur van de populatie hier.
pi_65200997
quote:
Op maandag 19 januari 2009 11:06 schreef EchtGaaf het volgende:

Blijk hier jaloezie uit?
Ja.
pi_65201025
quote:
Op maandag 19 januari 2009 11:08 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik lees: "alleen daar waar ik er voordeel van heb"...
Nee, dat stond er niet. Ik heb altijd gezegd dat je stofzuigers op de markt verhandeld maar geen mensen.
pi_65201032
quote:
Op maandag 19 januari 2009 11:10 schreef EchtGaaf het volgende:

Je weet natuurlijk ook best dat het aantal tegenstander en medestanders op ijn zachts gezegd niet echt in balans is.

Zegt iets over de kleur van de populatie hier.
Over dooddoeners gesproken. Mensen hier zijn het niet met mij eens, dus dat ligt aan de mensen hier...

Maarre, ga zo door!
pi_65201040
quote:
Op maandag 19 januari 2009 11:10 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ja.
De inhoud komt nog ?
pi_65201055
quote:
Op maandag 19 januari 2009 11:11 schreef EchtGaaf het volgende:

Nee, dat stond er niet.
Lees eens goed. Ik schrijf niet dat dat er staat, maar dat ik dat zo lees.
  maandag 19 januari 2009 @ 11:14:44 #33
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_65201142
DS4 poneert met de TT net zo goed een stelling.
pi_65201199
quote:
Op maandag 19 januari 2009 11:14 schreef Sander het volgende:
DUH!
pi_65201212
quote:
Op maandag 19 januari 2009 11:11 schreef DS4 het volgende:

[..]

Over dooddoeners gesproken. Mensen hier zijn het niet met mij eens, dus dat ligt aan de mensen hier...

Maarre, ga zo door!
Waar is je schepte vanochtend

Is het nou zo moeilijk om te snappen dat het aantal "rechtselingen" die het eens zijn met die absurde salarissen hier het aantal "linkselingen" die vinden dat het uit de klauwen loopt , ver overtreft?

Is jou zo langzamerhand nog niet bekend hoe de populatie op dit forum is opgebouwd?

Kom op!

Maar ja, goed. Jij hebt kennelijk klapvee nodig. Ik niet! Ik ben vast ene beter leider als het echt lastig wordt.

Wie is hier de echte debater?
pi_65201220
quote:

De inhoud komt nog ?
Begin met het eerste woordje... Dan ben je meteen klaar.
  maandag 19 januari 2009 @ 11:17:32 #37
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_65201256
quote:
Op maandag 19 januari 2009 11:15 schreef DS4 het volgende:

[..]

DUH!
Laat me, ik ben niet zo vlug. Maar als ik het zo lees, EchtGaaf ook niet, en die mag ook met de grote jongens meediscussiëren.
  maandag 19 januari 2009 @ 11:17:33 #38
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_65201259
quote:

[..]

Nee, dat stond er niet. Ik heb altijd gezegd dat je stofzuigers op de markt verhandeld maar geen mensen.
Maar het gaat ook niet om de handel in 'mensen' maar de handel in het product of de dienst die deze mensen kunnen leveren!

Mensen worden niet verhandelt.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_65201263
quote:
Op maandag 19 januari 2009 11:14 schreef Sander het volgende:
Ontken ik niet, en zoals je kon lezen wat dat ook niet mijn punt. Is zeg alleen een hele zwakke, een dooddoener en dat maakt de stelling ongelofelijk kut.

Maar lezen is lastig, kennelijk.
  maandag 19 januari 2009 @ 11:18:23 #40
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_65201284
quote:
Op maandag 19 januari 2009 11:17 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ontken ik niet, en zoals je kon lezen wat dat ook niet mijn punt. Is zeg alleen een hele zwakke, een dooddoener en dat maakt de stelling ongelofelijk kut.

Maar lezen is lastig, kennelijk.
Dat waardeoordeel valt net zo goed over de vorige topictitels te geven. Pot, ketel.
pi_65201292
quote:
Op maandag 19 januari 2009 11:15 schreef DS4 het volgende:

[..]

DUH!
Ja, dat had je zeker even nodig? . Een zwakke constatering....Zo snel blij met een dode mus?
pi_65201329
quote:
Op maandag 19 januari 2009 11:18 schreef Sander het volgende:

[..]

Dat waardeoordeel valt net zo goed over de vorige topictitels te geven. Pot, ketel.

Je slaat de plank weer mis. Niet het feit dat DS4 een stelling poneert in zijn TT, maar de KWALITEIT ervan maakt het ongelofelijk kut.

die stelling van #33 is heel wat beter.
pi_65201368
quote:
Op maandag 19 januari 2009 11:17 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Maar het gaat ook niet om de handel in 'mensen' maar de handel in het product of de dienst die deze mensen kunnen leveren!

Mensen worden niet verhandelt.

Niet helemaal. een werknemer lever zich voor ongeveer een derde deel van zijn leven uit aan een werkgever. Een stuk waar je nog bar weinig zelf te willen hebt.
pi_65201406
quote:
Op maandag 19 januari 2009 11:16 schreef DS4 het volgende:

[..]

Begin met het eerste woordje... Dan ben je meteen klaar.
Jou pleidooien zijn altijd zo kort?

Win je wel eens een zaak
pi_65201457
quote:
Op maandag 19 januari 2009 11:12 schreef DS4 het volgende:

[..]

Lees eens goed. Ik schrijf niet dat dat er staat, maar dat ik dat zo lees.
Volgens mij heb je een bril met jampotglazen op. Je leest zoveel, maar niet wat er staat Laat staan wat ik er mee bedoel.
  maandag 19 januari 2009 @ 11:24:40 #46
66825 Reya
Fier Wallon
pi_65201503
Met alle respect, maar iemand die dermate vaak een waarde-oordeel over het gedrag van derden meent te moeten hebben als EchtGaaf, moet natuurlijk niet vreemd opkijken als de bal eens terug wordt gekaatst.
pi_65201510
quote:
Op maandag 19 januari 2009 11:16 schreef EchtGaaf het volgende:

Waar is je schepte vanochtend
Wat is schepte?
quote:
Is het nou zo moeilijk om te snappen dat het aantal "rechtselingen" die het eens zijn met die absurde salarissen hier het aantal "linkselingen" die vinden dat het uit de klauwen loopt , ver overtreft?
Joh, de "rechtsen" noemen iedereen met een andere mening "links" en de "linksen" noemen iedereen met een andere mening "rechts". En dan heb je nog een groep die beseft dat er niets zoiets is als alleen maar "links" of "rechts".
quote:
Is jou zo langzamerhand nog niet bekend hoe de populatie op dit forum is opgebouwd?
Mij is vooral het gezeur hieromtrend bekend.
quote:
Maar ja, goed. Jij hebt kennelijk klapvee nodig. Ik niet!
Heeft niets met klapvee te maken, maar als een overwegende meerderheid het niet met je eens is, dan mag je best de mogelijkheid open houden dat je ongelijk hebt. Met argumenten kun je dan best je minderheidsstandpunt volhouden, maar jij begint al met "ik heb gelijk" en "iemand die het niet met mij eens is in dezen is rechts".
quote:
Ik ben vast ene beter leider als het echt lastig wordt.
Dat mag je aantonen door eerst controle te nemen over je eigen leven. Daarna kun je pas een kleine groep bij de hand nemen en zo weer verder.
quote:
Wie is hier de echte debater?
Is dat plakplaatje voor jou van belang dan? Ik dacht dat jij dat niet nodig zou hebben na bovenstaande argumentatie.
pi_65201567
quote:
Op maandag 19 januari 2009 11:18 schreef EchtGaaf het volgende:

Een zwakke constatering....
Gewoon een constatering van het overduidelijke. Maar dat had je al kunnen begrijpen uit wat er stond.
pi_65201594
quote:
Op maandag 19 januari 2009 11:19 schreef EchtGaaf het volgende:

die stelling van #33 is heel wat beter.
Die moeite die jij hebt met het uit elkaar houden van feiten en meningen....
pi_65201628
quote:
Op maandag 19 januari 2009 11:21 schreef EchtGaaf het volgende:

Niet helemaal. een werknemer lever zich voor ongeveer een derde deel van zijn leven uit aan een werkgever. Een stuk waar je nog bar weinig zelf te willen hebt.
Ik voelde mij als werknemer geen slachtoffer, integendeel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')