Precies? Precies? Eerst was kapitalisme maximaal oneerlijk en nu is het een goed uitgangspunt?quote:
Continue eigenlijk. En de overheid loopt vaak achter de feiten aan, maar dat is een ander verhaal.quote:Maar dat fintunen gebeurd dus niet .
Nou, ik weet dat er geen water in mijn zwembad zit momenteel en bovendien is het veel te koud om te zwemmen.quote:Op woensdag 7 januari 2009 18:05 schreef EchtGaaf het volgende:
Spring je ook altijd in een zwembad, zonder eerst te kijken of er echt water inzit?
Dat is de markt zonder correcties. En daarom hebben we ook correcties.quote:Op woensdag 7 januari 2009 18:08 schreef EchtGaaf het volgende:
En dus heb je een systeem dat voor maximale winst gaat en de menselijke maat daar ondergeschikt laat zijn.
Geen enkel systeem is perfect, maar de keuze tussen een markteconomie en een economie die vanaf boven geregisseerd wordt door een stel corrupte op macht beluste idioten ('politici') is echt een no-brainer.quote:Op woensdag 7 januari 2009 18:08 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
En dus heb je een systeem dat voor maximale winst gaat en de menselijke maat daar ondergeschikt laat zijn.
Als de vraag je niet aan staat beantwoord je hem niet. Maar terecht is opgemerkt, geen antwoord is ook een antwoord.quote:Op woensdag 7 januari 2009 18:08 schreef EchtGaaf het volgende:
Zwart - wit denken kan je erg goed. Blijkt ook hier weer.
quote:Op woensdag 7 januari 2009 18:08 schreef EchtGaaf het volgende:
Het hoge woord is er dan eindelijk uit.
Nee.quote:
Nogal tendentieus, maar goed , jou feestje.quote:Op woensdag 7 januari 2009 18:12 schreef Drive-r het volgende:
Perverse topsalarissen OORZAAK afgunst EG #33
Ik denk dat dit eerlijk is, niet?
Binnenkort maar eens kijken.quote:Op donderdag 8 januari 2009 12:09 schreef EchtGaaf het volgende:
De stelling van Joel Bakan is dat de corporatie - het grote, multinationale bedrijf - vanuit de basisgedachte is opgezet om zich bijna als een psychopathische persoonlijkheid ten koste van alles te richten op het vergaren van rijkdom en macht. Gebaseerd op uitvoerig onderzoek en interviews met experts als Peter Drucker, Milton Friedman en ceo Hank McKinnell van Pfizer, toont Bakan de gevaren van deregulering en privatisering voor mens, maatschappij en milieu.
Maar Bakan levert niet alleen kritiek. In dit boek schetst hij ook zijn plannen voor gerechtelijke regulering en democratische controle, plannen die grote invloed kunnen maar niet onrealistisch zijn.
Precies zoals ik het zie en hoe ik eea heb ervaren. Ik zit er zelden naast.![]()
Die film is veelbelovend. Benieuwd. Het is PRECIES datgene waar ik iedereen voor waarschuw. Die kant gaat het helaas wel op. Omdat mensen ziende blind zijn en horende doof.
Macht hoort nooit op 1 plek te liggen. Maar over diverse lagen te zijn verdeeld met ieders z'n verantwoordelijkheid. Zoals een democratie betaamd. Feit is dat bedrijven/corporaties veel teveel macht krijgen. De film legt precies de vinger op de gevoelige plek.quote:Op woensdag 7 januari 2009 18:15 schreef waht het volgende:
[..]
Geen enkel systeem is perfect, maar de keuze tussen een markteconomie en een economie die vanaf boven geregisseerd wordt door een stel corrupte op macht beluste idioten ('politici') is echt een no-brainer.
Ik ben vooral benieuwd hoe ze Friedman er in verwerken.quote:Op donderdag 8 januari 2009 12:20 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik hoop dat je ervoor open staat. Ik hoop em deze week nog te zien.
Ik ben vooral benieuwd in hoeverre mijn visie daarin herkenbaar is.quote:Op donderdag 8 januari 2009 12:21 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Ik ben vooral benieuwd hoe ze Friedman er in verwerken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |