Nee, die had ik tot gisteren ook niet.quote:Op maandag 19 januari 2009 13:04 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
nou ik geloof jou misschien wel, maar de verhalen van je bron niet
En ik zou ook liever willen dat verbeek n klootzak was die er niets van snapte, zou het veel makkelijker maken, maar tot dusver is er geen reden toe om dat te geloven.
tuurlijk zal verbeek fouten hebben gemaakt , tis tenslotte ook een mens.quote:Op maandag 19 januari 2009 13:06 schreef dill het volgende:
[..]
Nee, die had ik tot gisteren ook niet.
Maar mijn 'bron' (dat klinkt zo verschrikkelijk maar goed) zou je wel vertrouwen. Dat weet ik bijna zeker. Het is ook niet zo dat ie Verbeek een klootzak vind ofzo maar hij heeft gewoon ook veel fouten gemaakt. Te veel als ik het zo begrijp.
Gerard dus?quote:Op maandag 19 januari 2009 13:06 schreef dill het volgende:
[..]
Nee, die had ik tot gisteren ook niet.
Maar mijn 'bron' (dat klinkt zo verschrikkelijk maar goed) zou je wel vertrouwen. Dat weet ik bijna zeker. Het is ook niet zo dat ie Verbeek een klootzak vind ofzo maar hij heeft gewoon ook veel fouten gemaakt. Te veel als ik het zo begrijp.
Ik ga echt geen naam noemen.quote:Op maandag 19 januari 2009 13:09 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Gerard dus?
Mja, ik zag je net ook zeggen dat Jacobs weg moet. Wat heeft hij fout gedaan? Van hem zie ik alleen maar goede dingen.
Verbeek?quote:Op maandag 19 januari 2009 13:10 schreef dill het volgende:
Er is gisteren ook een overleg geweest tussen het bestuur, enkele spelers en een of meer leden van de technische staf. Hier zaten ook enkele supporters bij (van de FSV). Er wordt morgen een beetje gekeken naar de sfeer voor de wedstrijd. Wanneer bij de warming up bijvoorbeeld de supporters de spelers verschrikkelijk gaan uitschelden of nog voor het begin 'over de schreef gaan' (maasgebouw, venielingen etc.) dan kan er nog weleens iemand het veld opstappen om de supporters toe te gaan spreken. Ben benieuwd of het nodig is, ik hoop van niet.
Jacobs kan je weinig aanrekenen. Hij heeft de schuld drastisch verminderd, dus zou niet inzien waarom hij ook zou wegmoeten. Bij zoiets als nu gaat het erom de rotte appels weg te halen, Jacobs is geen rotte appel imo. Niet iedereen hoeft weg om schoon te kunnen beginnen. Daarnaast, zoek maar eens een vervanger voor hem die het net zo goed zou doen. Ik denk dat hij zich de afgelopen 2 jaar als de tering heeft ingezet om die schuld weg te werken en het hem ook behoorlijk goed lukt.quote:Op maandag 19 januari 2009 13:12 schreef dill het volgende:
[..]
Ik ga echt geen naam noemen.
Het is meer dat Jacobs er ook al een tijd zit (een tijd dat het dramatisch gaat). Ik zou persoonlijk met een hele schone lei beginnen.
Ik hoop van wel. Misschien dat ze dan inzien dat openheid toch het beste is.quote:Op maandag 19 januari 2009 13:10 schreef dill het volgende:
Er is gisteren ook een overleg geweest tussen het bestuur, enkele spelers en een of meer leden van de technische staf. Hier zaten ook enkele supporters bij (van de FSV). Er wordt morgen een beetje gekeken naar de sfeer voor de wedstrijd. Wanneer bij de warming up bijvoorbeeld de supporters de spelers verschrikkelijk gaan uitschelden of nog voor het begin 'over de schreef gaan' (maasgebouw, venielingen etc.) dan kan er nog weleens iemand het veld opstappen om de supporters toe te gaan spreken. Ben benieuwd of het nodig is, ik hoop van niet.
Ja, moeilijk.quote:Op maandag 19 januari 2009 13:17 schreef Suijk het volgende:
[..]
Ik hoop van wel. Misschien dat ze dan inzien dat openheid toch het beste is.
Het gras is altijd groener aan de overkant.quote:Op maandag 19 januari 2009 13:24 schreef jorienvdherik het volgende:
Er is veel verbeterd he sinds GKL ?
Hadden beter hem kunnen houden
wat kan er nou nog verslechteren aan het imago van Feyenoord ?quote:Op maandag 19 januari 2009 13:31 schreef BertMaalderink het volgende:
Ik zie niet in hoe het naar buiten brengen van Verbeek z'n fouten slecht is voor het imago van Feyenoord. Het lijkt me dat het juist een boel opheldering geeft. Het is hoogstens niet fijn voor Verbeek z'n imago, maar die kan na Heerenveen en Heracles best een stootje hebben.. Hij heeft zich al bewezen als trainer.
Daarom geloof ik er ook geen reet van.
Dat wordt dan natuurlijk een moddergooi-spektakel dat z'n weerga niet kent. Leuk voor de buitenwereld en de media maar of Feyenoord er beter van wordt is natuurlijk de vraag. En dan zou ook echt alles naar buiten moeten komen (dus dan moeten zo'n 100 man hun zegje doen).quote:Op maandag 19 januari 2009 13:31 schreef BertMaalderink het volgende:
Ik zie niet in hoe het naar buiten brengen van Verbeek z'n fouten slecht is voor het imago van Feyenoord. Het lijkt me dat het juist een boel opheldering geeft. Het is hoogstens niet fijn voor Verbeek z'n imago, maar die kan na Heerenveen en Heracles best een stootje hebben.. Hij heeft zich al bewezen als trainer.
Daarom geloof ik er ook geen reet van.
Daar gaat het niet om. Er wordt hier gezegd dat er hele logische redenen zijn om van Verbeek af te komen, maar dat deze stil worden gehouden om het imago van de club niet te schaden. Volgens mij is het imago juist rock bottom geraakt omdat er geen normale verklaring is gegeven.quote:Op maandag 19 januari 2009 13:39 schreef Calciumdude het volgende:
wat kan er nou nog verslechteren aan het imago van Feyenoord ?
rock-bottom..
Ja, dat zou kunnen. De spelersgroep heeft dus blijkbaar genoeg te verbergen, anders hadden ze het wel aangedurfd.quote:Op maandag 19 januari 2009 13:40 schreef dill het volgende:
Dat wordt dan natuurlijk een moddergooi-spektakel dat z'n weerga niet kent. Leuk voor de buitenwereld en de media maar of Feyenoord er beter van wordt is natuurlijk de vraag. En dan zou ook echt alles naar buiten moeten komen (dus dan moeten zo'n 100 man hun zegje doen).
Ik zou het ook graag zien, maar ik denk niet dat ze het gaan vertellen, zeker de betrokkenen niet. Denk je nou echt dat bijvoorbeeld Bosz gaat vertellen wat die en die fout hebben gedaan? Hij weet natuurlijk dondersgoed dat er dan over hem ook van alles naar buiten komt. Dat gaat echt niet gebeuren.
Dat Verbeek een botte boer kan zijn op communicatief vlak, dat geloof ik direct. Maar heel erg veel fouten? Hallo hee, ik weet niet waar jij gezeten hebt de afgelopen paar jaar, maar ik vind dat Verbeek bij zowel Heracles als Heerenveen heel behoorlijke elftallen heeft neergezet. Klaas Jan Huntelaar gezien bij Studio Voetbal? Niets dan lof over GJV. Het kan niet kloppen dat iemand bij de ene club als held vertrekt, en bij de volgende uitgemaakt wordt voor tactisch onbenul.quote:Op maandag 19 januari 2009 12:35 schreef dill het volgende:
Verbeek heeft heel erg veel fouten gemaakt. Als de spelers en de rest van de technische staf alles naar buiten zouden brengen dan zou Verbeek verschrikkelijk op z'n bek gaan aldus die persoon.
(....) maar een Bosz blijft buiten beschouwing omdat ie is opgestapt ('hij was erg blij met dezw situatie'). (....)
er zijn zoveel dingen gebeurt waar niemand weet van heeft (ook ik niet).
Paul Bosvelt was ook positief over hem, daarom ben ik ook niet tegen Verbeek. Van mij had hij mogen blijven. Maar hij heeft gewoon grote fouten gemaakt. En met hem vele anderen. Welke dat precies zijn weet ik niet. Ik heb geen flauw idee maar lekker zat het niet in ieder geval. Het ging gewoon niet meer. Echt niet. Wat moet je dan? De halve selectie eruit gooien? Verbeek blijft toch maar een trainer, die komen en gaan weer. het is kut, dat vind ik ook maar hij staat niet boven de club Feyenoord.quote:Op maandag 19 januari 2009 14:02 schreef Andromache het volgende:
[..]
Dat Verbeek een botte boer kan zijn op communicatief vlak, dat geloof ik direct. Maar heel erg veel fouten? Hallo hee, ik weet niet waar jij gezeten hebt de afgelopen paar jaar, maar ik vind dat Verbeek bij zowel Heracles als Heerenveen heel behoorlijke elftallen heeft neergezet. Klaas Jan Huntelaar gezien bij Studio Voetbal? Niets dan lof over GJV. Het kan niet kloppen dat iemand bij de ene club als held vertrekt, en bij de volgende uitgemaakt wordt voor tactisch onbenul.
quote:Mijn afscheid van Feyenoord was beter voor de club.
Ik neem het grootste deel van de spelersgroep ook niets kwalijk. Dat het me niet lukte met een paar spelers een relatie op te bouwen, reken ik mezelf ook aan. Maar nu is het tijd dat de fans weer achter de ploeg gaan staan."
Dit zei de ontslagen Feyenoordtrainer Gertjan Verbeek dit weekeinde na het grootse eerbetoon dat hem ten deel viel tijdens SC Heerenveen-Feyenoord van vrijdagavond (3-1), toen Feyenoord- én Heerenveen-fans zijn naam scandeerden.
"Dat was heel fijn om te zien. Ik heb ook veel brieven gehad, e-mails, er zijn mensen bij me aan de deur geweest... echt geweldig. Dat gaf me een zeer goed gevoel."
Dat de fans zich tégen de ploeg keerden, omdat de spelers hun trainer wegstemden, vond Verbeek jammer. "Feyenoord is een prachtige club en zal nu zonder mij de aansluiting bij de Nederlandse, en misschien later wel de Europese top moeten zoeken. Daarbij is de steun van het publiek heel erg hard nodig. Het aandeel van het Legioen in het bereiken van succes kan namelijk heel groot zijn."
"Ik ben de personificatie van het beleid van de Feyenoordtop, die mij vroeg veranderingen door te voeren. Bij dat beleid voelde ik me thuis. Maar misschien waren die veranderingen te groot voor de huidige groep van Feyenoord."
Inmiddels is wel zo'n beetje bekend dat lang niet alle spelers de trainer naar huis wilden sturen. De groep wilde na de stemming - die vooral ging over de vraag of er nog samenwerking mogelijk was - echter wél als geheel optreden. De mededeling dat de spelers unaniem waren in hun oordeel, werd daarom gedaan omdat de groep naar buiten toe geen gespleten indruk wilde maken. Dat zou maar extra onrust geven, was de gedachte er achter.
Inmiddels zien de spelers nogal op tegen de wedstrijd van morgen, in eigen huis tegen SC Heerenveen voor de KNVB-beker. Aanvoerder Giovanni Van Bronckhorst: "Als iemand mij kan vertellen wat ik kan doen om de fans weer achter de ploeg te krijgen, de rust terug te brengen, dan doe ik dat direct. Ik ben ten einde raad. Hiervoor ben ik helemaal niet opgeleid. Ik ben ook maar een gewone voetballer."
Misschien had je het dan ook bij voetballen moeten houden, toen je met je vriendjes even de bestuurlijke lijnen wilde gaan uitzettenquote:Inmiddels zien de spelers nogal op tegen de wedstrijd van morgen, in eigen huis tegen SC Heerenveen voor de KNVB-beker. Aanvoerder Giovanni Van Bronckhorst: "Als iemand mij kan vertellen wat ik kan doen om de fans weer achter de ploeg te krijgen, de rust terug te brengen, dan doe ik dat direct. Ik ben ten einde raad. Hiervoor ben ik helemaal niet opgeleid. Ik ben ook maar een gewone voetballer."
Het goed doen bij Heracles of Heerenveen is natuurlijk niet één op één te vergelijken met het goed doen bij een club as Feyenoord waar (terecht of onterecht, dat laat ik even in het midden) de verwachtingen veel hoger zijn. Verder zijn de carrieres van spelers als Huntelaar en Sibon niet te vergelijken met die van spelers als Makaay, Van Bronckhorst, of zelfs De Cler, Timmer of Hofland, zeker niet op het moment dat ze onder Verbeek trainden.quote:Op maandag 19 januari 2009 14:20 schreef BertMaalderink het volgende:
Maar waarom gaat Verbeek dan niet vrijuit? Dat roep jij, dat roepen de spelers, maar ik heb nog niemand met ook nog maar 1 concreet voorbeeld gehoord.
Verder is het inderdaad appart dat spelers als Huntelaar en Sibon (ook een zogenaamd oudje) allemaal zeer te spreken zijn over Verbeek. Hij heeft daar ook nog eens prima gepresteerd. Ook bij Heracles heb ik nooit iemand horen klagen.
En nu is het opeens een tactisch onbenul waar van alles mis mee is
Hij communiceerde niet. Met niemand. Of deed dat niet op de juiste manier. Niet met de spelers maar ook niet met leden van de technische staf en daar omheen.quote:Op maandag 19 januari 2009 14:20 schreef BertMaalderink het volgende:
Maar waarom gaat Verbeek dan niet vrijuit? Dat roep jij, dat roepen de spelers, maar ik heb nog niemand met ook nog maar 1 concreet voorbeeld gehoord.
Verder is het inderdaad appart dat spelers als Huntelaar en Sibon (ook een zogenaamd oudje) allemaal zeer te spreken zijn over Verbeek. Hij heeft daar ook nog eens prima gepresteerd. Ook bij Heracles heb ik nooit iemand horen klagen.
Precies, iedereen doet nu of het ongehoord is wat er is gebeurt maar volgens mij hebben ze vaak genoeg aangegeven aan verbeek dat het op deze manier niet verder kon. Als daar dan meerdere keren niet naar wordt geluisterd dan moet je iets anders proberen.quote:Op maandag 19 januari 2009 14:34 schreef Andromache het volgende:
Aan de andere kant, stel je voor dat jij een baas hebt waar je absoluut niet mee door een deur kunt. Zijn chef wast ook zijn handen in onschuld. Dan ga je uiteindelijk ook bij de algemeen directeur/RvC aankloppen, dat het jij eruit is of je baas.
Ja, maar je gaat niet je maatjes bij het AD bellen over een ontslag dat nog niet eens aan de orde is. Open het gesprek aangaan met de RvC, en niet hen bewust met de rug tegen de muur zetten.quote:Op maandag 19 januari 2009 14:38 schreef dill het volgende:
[..]
Precies, iedereen doet nu of het ongehoord is wat er is gebeurt maar volgens mij hebben ze vaak genoeg aangegeven aan verbeek dat het op deze manier niet verder kon. Als daar dan meerdere keren niet naar wordt geluisterd dan moet je iets anders proberen.
Dat praat ook niemand goed, ook van Bronckhorst niet.quote:Op maandag 19 januari 2009 14:39 schreef Andromache het volgende:
[..]
Ja, maar je gaat niet je maatjes bij het AD bellen over een ontslag dat nog niet eens aan de orde is. Open het gesprek aangaan met de RvC, en niet hen bewust met de rug tegen de muur zetten.
Nou zeg het es danquote:Op maandag 19 januari 2009 12:58 schreef dill het volgende:
[..]
Je mag de spelers van alles aanreken, terecht.
Wat ik alleen wil aangeven is dat ik tot gisteren het ook opnam voor Verbeek en de spelers veel aanrekenden maar sinds gisteren weet ik dat een Verbeek ook heel veel fouten heeft gemaakt en dat het beeld zoals dat nu naar buiten komt niet de waarheid is.
Ik denk dat de spelers morgen 100% geven. Maar laten wij als supporters dat ook doen dan.
Er heeft één iemand het AD gebeld, en de spelersgroep stond daar absoluut niet achter zei Van Bronckhorst.quote:Op maandag 19 januari 2009 14:39 schreef Andromache het volgende:
[..]
Ja, maar je gaat niet je maatjes bij het AD bellen over een ontslag dat nog niet eens aan de orde is. Open het gesprek aangaan met de RvC, en niet hen bewust met de rug tegen de muur zetten.
En ach, 'enorm beschadigen', in de voetballerij is alles zo relatief. Kijk naar Seedorf....
Nee maar achter het gevolg ervan wel.quote:Op maandag 19 januari 2009 14:48 schreef TC03 het volgende:
[..]
Er heeft één iemand het AD gebeld, en de spelersgroep stond daar absoluut niet achter zei Van Bronckhorst.
Ja, dus?quote:Op maandag 19 januari 2009 14:49 schreef Klummie het volgende:
[..]
Nee maar achter het gevolg ervan wel.
Dus er hoeft er maar eentje opgeruimd te worden dus. Slachtofferen en je hebt ut publiek achter je. Vertel dat maar aan Gio. Dan doet die dat direct.quote:Op maandag 19 januari 2009 14:48 schreef TC03 het volgende:
[..]
Er heeft één iemand het AD gebeld, en de spelersgroep stond daar absoluut niet achter zei Van Bronckhorst.
Dus het kwam ze prima uit dat het zo gespeeld is, redelijk schijngheilig van ons boegbeeld.quote:Op maandag 19 januari 2009 14:50 schreef TC03 het volgende:
[..]
Ja, dus?
Een groot deel van de selectie kon niet overweg met de trainer, het is logisch dat ze dan niet erg rouwig zijn als die persoon weg is.
quote:Op maandag 19 januari 2009 14:52 schreef Klummie het volgende:
[..]
Dus het kwam ze prima uit dat het zo gespeeld is, redelijk schijngheilig van ons boegbeeld.
Is toch lekker makkelijk om de schuld te schuiven in de schoenen van de vertrekkende trainerquote:Op maandag 19 januari 2009 14:20 schreef BertMaalderink het volgende:
Hij heeft wel gelijk, die van Bronckhorst loopt er nu alleen maar over te janken omdat de spelersgroep nu extra de gebeten hond is.quote:Op maandag 19 januari 2009 14:53 schreef TC03 het volgende:
[..]! Als je liever iedere twee weken naar Amsterdam ZO gaat mag je dat gewoon zeggen hoor, hoef je geen kromme smoesjes voor te bedenken.
Als ik fan was van dit soort praktijken zou ik idd daar moeten zitten.quote:Op maandag 19 januari 2009 14:53 schreef TC03 het volgende:
[..]! Als je liever iedere twee weken naar Amsterdam ZO gaat mag je dat gewoon zeggen hoor, hoef je geen kromme smoesjes voor te bedenken.
Vertel dan es de verhalen van je bron manquote:Op maandag 19 januari 2009 14:42 schreef dill het volgende:
[..]
Dat praat ook niemand goed, ook van Bronckhorst niet.
Maar iedere speler heeft z'n journalistenvriendje, dat is niet alleen iets van Feyenoord.
Die heeft hij al gedaan, maar begrijp dat lezen voor je best moeilijk kan zijn.quote:Op maandag 19 januari 2009 15:01 schreef Klummie het volgende:
[..]
Vertel dan es de verhalen van je bron man
Te janken?quote:Op maandag 19 januari 2009 14:59 schreef BB-boy het volgende:
[..]
Hij heeft wel gelijk, die van Bronckhorst loopt er nu alleen maar over te janken omdat de spelersgroep nu extra de gebeten hond is.
Heb je dan een linkje naar de desbetreffende post?quote:Op maandag 19 januari 2009 15:05 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Die heeft hij al gedaan, maar begrijp dat lezen voor je best moeilijk kan zijn.
Je bent vandaag niet zo helder hè?quote:Op maandag 19 januari 2009 15:11 schreef Klummie het volgende:
[..]
Heb je dan een linkje naar de desbetreffende post?
quote:Op maandag 19 januari 2009 13:01 schreef dill het volgende:
[..]
Ach, jullie hoeven me natuurlijk niet te gelovenIk zou het ook naar buiten brengen omdat ik denk dat het daarmee beter wordt maar goed dat willen ze niet.
Degene die ik heb gesproken is overigens geen speler. Maar wel iemand die ik 100% vertrouw en dat zouden de meeste hier doen. Ik ga geen naam noemen. Ik hoop ook dat het allemaal naar buiten komt, maar het schijnt nogal erg te zijn allemaal.
En over het 'schoonvegen'; deze persoon hoeft helemaal niets schoon te vegen, zoals ik al zei is het geen speler en hij is ook geenszins debet aan het feit wat er nu allemaal gaande is.
Nou goed dan was dit geen janken. Maar als je een definitie wilt;quote:Op maandag 19 januari 2009 15:08 schreef TC03 het volgende:
[..]
Te janken?Hij wordt gevraagd wat zijn mening is daarover, en hij zegt dat de spelersgroep het niet goedkeurde. Definieer 'janken'.
.
Het is wel maandag hèquote:Op maandag 19 januari 2009 15:12 schreef TC03 het volgende:
[..]
Je bent vandaag niet zo helder hè?
[..]
Maar dat gaat totaal ergens anders over.quote:Op maandag 19 januari 2009 15:15 schreef BB-boy het volgende:
[..]
Nou goed dan was dit geen janken. Maar als je een definitie wilt;
"Zijn uitspraken hebben ons beschadigd. Dat had ik niet verwacht van Verbeek, omdat we eerder op de dag nog op een goede manier afscheid van elkaar hadden genomen."
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |