Dan doe ik ook maar The Wind-up Bird Chronicle in de aanbieding, exact hetzelfde verhaalquote:Op woensdag 8 juli 2009 13:48 schreef oh-oh het volgende:
Kan ik hier iemand blij maken met een Kafka on the shore?
Tegen verzendkosten, ik zag m net bij de kringloop liggen voor 50 cent en vond het zonde om m te laten liggen maar ik heb m zelf al.
Die wil ik wel heel graag!quote:Op woensdag 8 juli 2009 13:57 schreef Dylanesque het volgende:
[..]
Dan doe ik ook maar The Wind-up Bird Chronicle in de aanbieding, exact hetzelfde verhaal
Yup, enige Murakami die ik nog niet heb is 1Q84, die waarschijnlijk pas in 2011 ofzo in een Engelse vertaling beschikbaar isquote:Op woensdag 8 juli 2009 14:02 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Die wil ik wel heel graag!
Heb jij Kafka al?
Ik ben als een jaar bezig met het zoeken naar Engelse Murakami hardcovers, maar ze zijn heel schaars.quote:Op woensdag 8 juli 2009 14:00 schreef _Arual_ het volgende:
En ik ben al naar tien antiquariaten geweest, nergens een Murakami te vinden... Bovengenoemde titels heb ik overigens al.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 8 juli 2009 13:57 schreef Dylanesque het volgende:
[..]
Dan doe ik ook maar The Wind-up Bird Chronicle in de aanbieding, exact hetzelfde verhaal
-edit- reeds onderweg naar oh-oh![]()
Die vond ik drie keer niks.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 12:19 schreef oh-oh het volgende:
Elephant Vanishes of zo.
Als je nog eens een Murakami wilt lezen en je hebt deze voorkeur, raad ik je After Dark aan. Het is een wat minder bekend boek, maar ik was er zeer van onder de indruk, nog wel meer dan van Norwegian Wood.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 16:03 schreef Viking84 het volgende:
Ik heb tot nu toe gelezen:
Sputnik Sweetheart
Norwegian Wood
Kafka on the shore
The Wind-up Bird Chronicle
South of the border
En nu ben ik bezig in hard-boiled Wonderland.
Top 3: 1) Norwegian Wood; 2) Sputnik Sweetheart; 3) South of the border.
Ik houd meer van het realistische werk dus.
Ik ben het met je eensquote:Op zondag 12 juli 2009 00:42 schreef hydraulix het volgende:
Was erg nieuwsgierig naar deze boek, omdat het verhaal 'All God's Children Can Dance' erin voorkomt. Heb namelijk een tijdje terug de verfilming hiervan gezien en was best onder de indruk (alhoewel er weinig mensen het met mij eens zullen zijn).
Tis ook geweldigquote:Op dinsdag 21 juli 2009 16:41 schreef oh-oh het volgende:
Ik ben eindelijk in de Wind-Up Bird Chronicles begonnen en vind het tot nu toe weer geweldig
Waar?? Spoetnikliefde heb ik nog niet gelezen, dus als ik die ergens voor 10 euro kan krijgenquote:Op vrijdag 7 augustus 2009 08:59 schreef _Arual_ het volgende:
Deze boeken kosten tot 1 september 10 euro per stuk, dus ik kon ze niet laten liggen.
Bij Dekker van de Vegt in Nijmegen, maar het leek een stickertje van de uitgever zelf. Het lijkt me een landelijke actie.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 10:11 schreef captaintokyo het volgende:
[..]
Waar?? Spoetnikliefde heb ik nog niet gelezen, dus als ik die ergens voor 10 euro kan krijgen
quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 08:59 schreef _Arual_ het volgende:
Ik heb gisteren Spoetnikliefde en Ten zuiden van de grens gekocht. Deze boeken kosten tot 1 september 10 euro per stuk, dus ik kon ze niet laten liggen. Het zal nog even duren voordat ik ze kan gaan lezen. Ik ben al sinds april met de Wind-Up Bird Chronicles bezig. Als ik er de tijd voor had, was ie vandaag nog uit. Maar ik moet veeeeeel andere boeken lezen voor mijn werk. (Ik schrijf uittreksels en recensies, dus met veel boeken bedoel ik ook echt veel boeken.)
Dat staat op het stickertje, van 1 juli tot 1 september.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 10:34 schreef Viking84 het volgende:
Die Murakami's voor een tientje zijn een landelijke actie idd. Ook bij Selexyz en Bol.com. Ik vind echter nergens dat de actie maar tot 1 sept duurt?
Ok, dan ga ik Spoetnik ook nog even halenquote:Op vrijdag 7 augustus 2009 10:36 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Dat staat op het stickertje, van 1 juli tot 1 september.
Het is een actie van de Nederlandse uitgeverij, dus ja. De Engelse boeken hebben een andere uitgever. Maar in het Engels zijn deze titels sowieso maar een euro of 11, 12, als ik me niet vergis. (Dan heb je wel een boek met heeeeeel dun papier en kleine lettertjes.)quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 10:39 schreef oh-oh het volgende:
Alleen in het Nederlands?
Ja Bol heeft die allemaal in de 3 halen 2 betalen actie maar er zitten maar 2 titels in die ik nog niet heb dus daar heb ik niks aanquote:Op vrijdag 7 augustus 2009 10:41 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Het is een actie van de Nederlandse uitgeverij, dus ja. De Engelse boeken hebben een andere uitgever. Maar in het Engels zijn deze titels sowieso maar een euro of 11, 12, als ik me niet vergis. (Dan heb je wel een boek met heeeeeel dun papier en kleine lettertjes.)
Oh, ik heb ook geen problemen met het papier en de lettertjes, maar sommigen zijn nu eenmaal kritischer. Voor vakantie is het juist wel handig, meesleeptechnisch gezien.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 10:52 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Ja Bol heeft die allemaal in de 3 halen 2 betalen actie maar er zitten maar 2 titels in die ik nog niet heb dus daar heb ik niks aan![]()
Ik heb ze allemaal gewoon in die versie hoor, letters zijn prima te doen en papier is niks niet dun hoor.
Zitten er geen niet-Murakami's in die actie die interessant voor je zijn?quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 10:52 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Ja Bol heeft die allemaal in de 3 halen 2 betalen actie maar er zitten maar 2 titels in die ik nog niet heb dus daar heb ik niks aan![]()
Ik heb ze allemaal gewoon in die versie hoor, letters zijn prima te doen en papier is niks niet dun hoor.
Nee, ik wilde er nog een paar maar die zitten er niet in helaas en ik heb ook nog een megastapel niet Murakami's liggen om te lezenquote:Op vrijdag 7 augustus 2009 10:55 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Zitten er geen niet-Murakami's in die actie die interessant voor je zijn?.
Die vertaler, die wilde ik ook wurgen jaquote:Op zaterdag 14 februari 2009 18:03 schreef _Arual_ het volgende:
Ik heb Kafka op het strand eindelijk gelezen. Heb me er helemaal in ondergedompeld, vorig weekend. Ik heb niet de illusie dat ik het boek helemaal op de juiste manier begrepen heb, maar het smaakt absoluut naar meer.
Maar wat een afschuwelijke, betweterige vertaler zeg. Sommige voetnoten hadden achterwege mogen blijven, wat mij betreft.
Was dan ook begonnen met Norwegian Woodquote:Op maandag 17 augustus 2009 21:59 schreef De-oneven-2 het volgende:
Heb onlangs Ten zuiden van de grens gelezen. Kan niet zeggen dat ik erdoor overdonderd ben.
Wel aardig, ja. Wel aardig. Briljant allerminst. En bijzonder origineel ook al niet.
Beginnen met Norwegian Wood en daarna Ten zuiden van de grens lezen, maakt het laatsgenoemde boek niet beter, lijkt mij?quote:Op maandag 17 augustus 2009 22:24 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Was dan ook begonnen met Norwegian Wood. Die is helemaal
.
Ik heb de boeken in die volgorde gelezen en ik vond South of the border zelfs enigszins teleurstellend.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 11:56 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Beginnen met Norwegian Wood en daarna Ten zuiden van de grens lezen, maakt het laatsgenoemde boek niet beter, lijkt mij?
Het heeft op mij in ieder geval ook weinig indruk gemaakt.
Nee, maar als je eerste ervaring met Murakami teleurstellend is ben je vast niet zo gauw bereid nog een Murakami te lezen, right?quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 11:56 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Beginnen met Norwegian Wood en daarna Ten zuiden van de grens lezen, maakt het laatsgenoemde boek niet beter, lijkt mij?
Het heeft op mij in ieder geval ook weinig indruk gemaakt.
Ik las net in Het Parool dat er in Japan van zijn nieuwe roman, IQ84, in twee weken tijd 1 miljoen exemplaren zijn verkocht, en dan schijnt het te gaan om een boek van meer dan 1000 pagina's, dus ja, zijn soortgenoten gaan ook voor de bijlquote:Op donderdag 20 augustus 2009 00:00 schreef herzberg het volgende:
-oorspronkelijke bericht aangepast-
Door het woord 'surrealistisch' zou ik me normaal gesproken laten afschrikken, ik denk daarbij aan pratende dieren en andere bovennatuurlijke gebeurtenissen, maar naar Kafka ben ik nu wel heel benieuwd, dus dat wordt mijn volgende Murakami-ervaring.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 10:55 schreef conleche het volgende:
Ik heb maar 2 boeken van Murakami gelezen: Kafka en Norwegian wood en hoewel het 2 heel verschillende boeken zijn, (Kafka is veel surrealistischer), is voor mij de melancholie die uit beide boeken spreekt heel herkenbaar. Het is alsof de personages zich in een droomwereld bevinden, die ook de mijne zou kunnen zijn. Je herkent bepaalde karaktereigenschappen in bepaalde personages en je zou willen dat je een Naoko was, terwijl je meer van Midori weghebt. De personages verlangen naar iets wat op de een of andere manier onbereikbaar is. Terwijl hetgene wat ze verlangen nu niet echt heel hooggegrepen is.
Verder zijn de dialogen echt erg goed geschreven vind ik. En er komen her en der filosofietjes in voor die je doen glimlachen, want herkenbaar. Maar soms ook dat je daardoor werd verrast, omdat je niet wist dat je er zo over dacht.
Ja, daarom bn ik zo vebaasd over zijn ongekende populariteit. Of misschien heeft het te maken met de toegankelijkheid van zijn schrijfstijl, het is zo simpel opgeschreven allemaal, totaal niet verheven, maar dan nog is het verrassend dat deze treurige romans zo'n groot publiek bereiken. Ik zou zo snel geen andere schrijver kunnen noemen die met soortgelijke boeken (qua thematiek) zoveel succes heeft. Dat bedoel ik niet lullig, het maakt me niks uit dat ook de 'Libelle'-lezeres (zoals ik hierboven ergens las) van Murakami houdt, maar over het algemeen zijn bestsellers goed te verfilmen - er zit een plot in, een sterk verhaal. Volgens mij is Murakami niet te verfilmen, of hooguit als Japanse art house film, in zwart-wit gedraaid en dan met somber kijkende acteurs die raadselachtige gesprekken voeren.quote:Ik ben het met je eens dat het moeilijk is om precies de juiste woorden te vinden, om te vertellen waarom je Murakami zo mooi vindt.. En zijn boeken zijn inderdaad ook geen plotgedreven pageturners. Soms moest ik het even wegleggen zelfs, omdat ik er te triestig van werd.
Ja, dat klopt denk ik wel. Het einde/plot vind ik vaak zelfs ronduit teleurstellend. Bij de boeken die wat 'magischer' worden lees ik verder ondanks het verhaal. Het gaat meer om het verwijlen in de wereld die Murakami schept.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 11:04 schreef oh-oh het volgende:
Het gaat idd meer om de algemene sfeer in de boeken dan om het daadwerkelijke verhaal, je verdwijnt echt in die wereld en in die rare sfeer.
Ja, er zitten twee of drie verwijzingen in het eerste seizoen. Het schijnt dat de aflevering met de Atlas Shrugged-verwijzing samenviel met het 50-jarige jubileum van het boek. Het is vast geen toeval.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 11:50 schreef conleche het volgende:
Oh Claudia even off topic: is het je ook opgevallen dat Ayn Rand telkens terug komt in Mad Men???
Ik heb dat ook!!!quote:Op donderdag 20 augustus 2009 12:18 schreef Laureline het volgende:
Ja, dat altijd nauwgezet al het eten en drinken wordt beschreven is ook zo leuk!
Waarom vind ik dit eigenlijk?![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Niet meer actief op Fok!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |