Ach gos, het kwartje idd, dat vond ik altijd zo'n schatjequote:Op zondag 18 januari 2009 04:14 schreef Elfletterig het volgende:
Ik mis de gulden ook nog steeds. Niet alleen de fraaie briefjes, maar ook het systeem om te rekenen met kwarten van een hele eenheid: 25 cent, 2,50 gulden, 25 gulden.... - Bij die kut-euro's gaat alles in 20 cent, 2 euro, 20 euro, etc.
Ik reken nog steeds wel eens dingen om in guldens.
Die zijn echt enorm lelijk inderdaad.quote:Op zondag 18 januari 2009 03:30 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Nou, die twee ondingen rechtsboven in elk geval niet.
ja, is het ook maar de gulden is veel vetter betreft ontwerp enzo vind ikquote:Op zondag 18 januari 2009 12:42 schreef jimmyrodgers het volgende:
euro is veel handiger zeker in het buitenland.
Waar heb je die gekocht?quote:Op zondag 18 januari 2009 15:00 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik heb trouwens alle briefjes als handdoek.
Bij de Edah met zo'n spaarsysteem.quote:
zoeen heb ik nog nooit gezienquote:Op zondag 18 januari 2009 14:17 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
Dat nieuwe tientje zag er, eerlijk gezegd, niet uit natuurlijkmaar goed, verder
Overigens,
[ afbeelding ]
![]()
quote:Op zondag 18 januari 2009 18:02 schreef Salvad0R het volgende:
Wacht maar tot je merkt hoe hard je werkelijk genaaid bent door de Euro.
Die van fl250,- ik ik weleens in de handen gehad.quote:Op zondag 18 januari 2009 18:02 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
zoeen heb ik nog nooit gezien
net als 500¤ briefjes
quote:
Ik ook. Evenals zilveren tientjes, halve guldens en meer van dat spul uit vervlogen tijden.quote:Op maandag 19 januari 2009 11:55 schreef avw1982 het volgende:
Ik heb thuis deze nog liggen.
[ afbeelding ]
Kan ik van de Eurobiljetten en -munten helaas niet zeggen. Het is gewoon opgedirkt monopolygeld, fantasieloos en niks Nederlands aan, afgezien van die platte Bea's op de kop-zijde van de munten. Gelukkig hebben sommige andere landen in elk geval nog aardige pogingen gedaan om munten af te leveren die er wel goed uitzien.quote:
Vind je?quote:Op maandag 19 januari 2009 22:01 schreef Susi het volgende:
In Zweden heb je nog kronen, en die lijken nog op guldens. Ik was even in de war.
Munten inderdaad =)quote:Op maandag 19 januari 2009 23:10 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Vind je?![]()
Bij deze kan ik me voorstellen dat je ze op guldens vindt lijken:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Maar de andere munten en zeker de biljetten lijken voor geen meter op guldens.
Overigens heeft ook de Zweedse kroon naar mijn mening al bij veel te lage bedragen papiergeld. Er zijn al bankbiljetten vanaf kr 20, dat is maar ƒ4
En dat zijn we!quote:Op zondag 18 januari 2009 18:02 schreef Salvad0R het volgende:
Wacht maar tot je merkt hoe hard je werkelijk genaaid bent door de Euro.
de duidzend gulden versie slingert hier ook nog rondquote:Op zondag 18 januari 2009 15:00 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik heb trouwens alle briefjes als handdoek.
quote:Op woensdag 18 februari 2009 14:01 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
Als voorstander van een gemeenschappelijke munteenheid doet het bijna pijn om dit te zeggen, maar: wat is die euro toch verschrikkelijk onhandig!
Zeven jaar na invoeren haal ik de biljetten en munten nog steeds door elkaar. Ik vergis me nog altijd tussen 10ct, 20ct en 50ct, ik geef wel eens een ¤1-munt denkend dat het ¤2 is en vice versa, en laatst betaalde ik zelfs met ¤20 in de veronderstelling dat ik ¤5 had gegeven.
Ik kan me uit de pre-eurotijd geen valutum herinneren waarvan het geld zo op elkaar leek.
Als ik vanaf de bovenkant in mijn portemonnee kijk zie ik alleen de kleur van de biljetten hoor, niet de grootte en het opschrift. En ik meende me te herinneren dat ik nog 5 euro had dus ik controleerde ook niet even. Dit alles was geen probleem geweest als dat ding gewoon een wezenlijk andere kleur had dan het 20-eurobiljet.quote:Op woensdag 18 februari 2009 18:24 schreef Omniej het volgende:
[..]
Vergissen in munten (voornamelijk de 10 en 20 ct) kan ik me nog wel voorstellen, maar kom op, als je het briefgeld niet eens uit elkaar kunt houden moet je de oorzaak volgens mij toch echt bij jezelf zoeken.
Een 20 euro briefje is blauw (toch?) en sowieso wat groter dan het groene 5 briefje, dus die lijken me toch redelijk makkelijk te onderscheiden... En anders staat er altijd nog enorm groot "20" en "5" op.![]()
Serieus niet?quote:Op zondag 18 januari 2009 18:02 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
zoeen heb ik nog nooit gezien
net als 500¤ briefjes
En wie niet weet hoe de Brandaris er uit ziet is imo ook geen echte Nederlander.quote:Op woensdag 18 februari 2009 18:45 schreef Rosbief het volgende:
[..]
Serieus niet?![]()
500¤ heb ik ook nog nooit gezien, maar als je nog nooit een Brandaris biljet hebt gehad ben je geen echte Nederlander imo.
Zo noemde ik hem altijdquote:Op woensdag 18 februari 2009 18:49 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
En wie niet weet hoe de Brandaris er uit ziet is imo ook geen echte Nederlander.
opzich niet heel gek met een Europese muntquote:Op dinsdag 3 maart 2009 14:46 schreef Sj0rs het volgende:
Ik vind de euro's lelijk. Lelijke munten en biljetten. Het lijkt net monopolygeld en er zit helemaal geen "Nederland" gevoel in.
Ik heb dat ook met 10 en 20 cent en ook met 1 en 2 euro. Soms kan ik nog steeds geloven dat de gulden gewoon weggepleurd is. Erg jammer.quote:Op woensdag 18 februari 2009 14:01 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
Als voorstander van een gemeenschappelijke munteenheid doet het bijna pijn om dit te zeggen, maar: wat is die euro toch verschrikkelijk onhandig!
Zeven jaar na invoeren haal ik de biljetten en munten nog steeds door elkaar. Ik vergis me nog altijd tussen 10ct, 20ct en 50ct, ik geef wel eens een ¤1-munt denkend dat het ¤2 is en vice versa, en laatst betaalde ik zelfs met ¤20 in de veronderstelling dat ik ¤5 had gegeven.
Ik kan me uit de pre-eurotijd geen valutum herinneren waarvan het geld zo op elkaar leek.
quote:Op zondag 18 januari 2009 04:23 schreef Morwen het volgende:
Ach gos, het kwartje idd, dat vond ik altijd zo'n schatje![]()
quote:Op woensdag 4 maart 2009 00:41 schreef leolinedance het volgende:
De Gulden, wat een topper was het toch.
Ja, want toppers zijn ook altijd mensen hequote:Op woensdag 4 maart 2009 13:19 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
Ik word een beetje misselijk als mensen het over muntstukken hebben alsof het hun baby is:
[..]
[..]
Mwoah... Vind 20ct munten logischer dan 25ct eerlijk gezegd. Als ik me niet vergis was Nederland sowieso een van de weinige landen met kwartjes en briefjes van 25.quote:Op maandag 16 maart 2009 16:33 schreef Rasher het volgende:
Tel systeem werkte ook 10 keer beter. Door vieren delen is makkelijker dan door vijf. Blijf het een raar systeem vinden. En nog steeds blijf ik omrekenen naar guldens. Op de een of andere manier weet ik pas hoe duur iets is als ik de gulden prijs weet.
Bovendien slaat omrekenen nergens meer op. Niemand weet meer wat een euro momenteel in guldens waard zou zijn, er is sinds de invoering 10 jaar inflatie overheen gegaan.quote:Op maandag 16 maart 2009 16:57 schreef Omniej het volgende:
[..]
Mwoah... Vind 20ct munten logischer dan 25ct eerlijk gezegd. Als ik me niet vergis was Nederland sowieso een van de weinige landen met kwartjes en briefjes van 25.
Omrekenen doe ik bij betalingen in euro's ook allang niet meer. Wat heb je eraan om alles duurder te laten lijken?
Ik verdiende 60 gulden met m'n krantenwijkje, nu verdien ik in de vakanties omgerekend 1800 gulden, niet echt te vergelijkenquote:Op maandag 16 maart 2009 16:40 schreef knnth het volgende:
Dan weet je alleen hoe duur iets is als je ook je salaris ook naar guldens omrekent.
Wat wil je daarmee zeggen? Dat het weinige voorkomen van de opdeling in kwarten een bewijs is van haar onlogischheid?quote:Op maandag 16 maart 2009 16:57 schreef Omniej het volgende:
[..]
Mwoah... Vind 20ct munten logischer dan 25ct eerlijk gezegd. Als ik me niet vergis was Nederland sowieso een van de weinige landen met kwartjes en briefjes van 25.
Ik vind met kwarten werken makkelijkerquote:Op maandag 16 maart 2009 16:57 schreef Omniej het volgende:
[..]
Omrekenen doe ik bij betalingen in euro's ook allang niet meer. Wat heb je eraan om alles duurder te laten lijken?
Daarmee wilde ik precies zeggen wat er ook stond: dat Nederland met die kwartjes toch al een uitzondering was. Dat de meeste Nederlanders kwarten vervolgens logischer vinden, vind ik op mijn beurt weer een logisch gevolg van gewenning. Als je je hele leven 0,25 - 2,50 en 25,00 gewend bent, heb ik er alle begrip voor als mensen 0,20 - 2,00 en 20,00 onlogisch vinden, maar ik vind dus van niet.quote:Op maandag 16 maart 2009 17:36 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
Wat wil je daarmee zeggen? Dat het weinige voorkomen van de opdeling in kwarten een bewijs is van haar onlogischheid?
http://www.philamunt.nl/internet/nl/html/algemeen/shop/shop.pshe?action=ShowCategories&cat_id=665&path=274,665quote:Op dinsdag 17 maart 2009 09:49 schreef Fortitudo het volgende:
bij economie in ons lokaal hadden we een poster met alle bankbiljetten die nederland ooit heeft gehad op een rijtje. zou zo'n poster nog verkrijgbaar zijn?
Oeh, die heb ik meteen eventjes besteld.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 14:45 schreef rubbereend het volgende:
[..]
http://www.philamunt.nl/internet/nl/html/algemeen/shop/shop.pshe?action=ShowCategories&cat_id=665&path=274,665
bijna uitverkocht!
[ afbeelding ]
is de poster al binnen?quote:Op dinsdag 17 maart 2009 15:19 schreef MaxiTitan het volgende:
[..]
Oeh, die heb ik meteen eventjes besteld.
Jazeker, een grote koker, volgeplakt met postzegels...quote:
Zo iets?quote:Op woensdag 1 april 2009 16:49 schreef MaxiTitan het volgende:
[..]
Jazeker, een grote koker, volgeplakt met postzegels...![]()
Ik moet alleen nog een posterlijst vinden van ~100x70cm...
Ik heb al bij mij in de buurt gezocht maar die waren allemaal te klein...
Wil hem alleen in een lijst ophangen.
Ja zoiets, ik had hem alleen al bij de V&D gevonden en meteen daar gekocht.quote:Op woensdag 1 april 2009 17:15 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Zo iets?
http://huis-inrichting.ma(...)art-incl-poster.html
tofquote:Op zaterdag 4 april 2009 14:01 schreef MaxiTitan het volgende:
[..]
Ja zoiets, ik had hem alleen al bij de V&D gevonden en meteen daar gekocht.
[ link | afbeelding ]
Nu nog een goede manier vinden om dit redelijk zware geval veilig aan de (gips)muur te hangen.
Een niet al te beste foto (en camera) maar het zou het ermee moeten doen.
quote:Op donderdag 23 april 2009 21:51 schreef henkde_j het volgende:
En er pas na de invoering van de euro er achter komen dat het niet een berg is die er op staat, maar de kop van Beatrix.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |