abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65150891
Ik heb een (laatste generatie) Volkswagen Polo geleend, maar zit een beetje met een klein probleempje.

Als ik de deur met de afstandsbediening op slot doe (na het rijden van een ritje), dan blijven de koplampen en achterverlichting branden, zonder na een kleine tijd vanzelf uit te gaan. Het is geen follow-me-home verlichting. Wat ik nu dan dus doe is de verlichting handmatig uitzetten, maar dan moet ik de verlichting natuurlijk bij elke rit weer aanzetten, en dat lijkt mij niet hoe het moet.

Waar ik nu een beetje bang voor ben: Is dit soms omdat de auto niet goed op slot staat?
pi_65151147
niet bij alle autos gaat de verlichting automatisch uit als je de motor stopt en de auto dichtdoet
Op donderdag 22 mei 2008 10:28 schreef Spittie het volgende:
swarma spam hoer
Op maandag 4 mei 2009 16:09 schreef Broekpaling het volgende:
Swarmahoer, deleting your posts while users are still writing them.
  zaterdag 17 januari 2009 @ 20:14:18 #3
110163 koffiekoekje
Mag ook bij de thee...
pi_65151258
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 20:11 schreef swarmahoer het volgende:
niet bij alle autos gaat de verlichting automatisch uit als je de motor stopt en de auto dichtdoet
uiteindelijk wel
pi_65151264
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 20:11 schreef swarmahoer het volgende:
Waarom niet? Als je de motor afzet, uitstapt, de deur dicht doet en je alle deuren vergrendeld, dan is het toch logisch dat je iets anders gaat doen dan autorijden, en de verlichting uit moet?

Anders trek je zo heel de accu leeg.
pi_65151366
In een auto zonder centrale deurvergrendeling kan ik het wel begrijpen, dat is feitelijk hetzelfde als het slot in de voordeur van je huis, daar zit geen elektronica achter. Maar dan gaan de lampen waarschijnlijk wel uit als je de sleutel uit het contact haalt.

Op alle brommers, motoren en auto's waar ik mee gereden ging altijd de verlichting uit als je de motor uit zette / sleutel uit contact haalt / deuren op slot deed. Maar deze niet?
pi_65151426
nou toch is het niet zo, mazda 6 van een kennis doet dat ook niet, maar goed dat ik voorlangs wegliep anders stond ik met n lege accu
swarma spam hoer
  zaterdag 17 januari 2009 @ 20:19:12 #7
112339 MPG
Slaverplaatser / Koffiemanager
pi_65151434
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 20:17 schreef Geqxon het volgende:
In een auto zonder centrale deurvergrendeling kan ik het wel begrijpen, dat is feitelijk hetzelfde als het slot in de voordeur van je huis, daar zit geen elektronica achter. Maar dan gaan de lampen waarschijnlijk wel uit als je de sleutel uit het contact haalt.

Op alle brommers, motoren en auto's waar ik mee gereden ging altijd de verlichting uit als je de motor uit zette / sleutel uit contact haalt / deuren op slot deed. Maar deze niet?
Bij veel auto's is dat toch echt anders. De verlichting is rechtstreeks op de accu geschakeld, en blijft dus branden als je de motor uitschakelt. Vaak is het wel zo dat er een alaarm afgaat als je aan bestuurderskant het portier opent en de verlichting brandt nog.
KSC JUBILEUM topic
"Sleep: A completely inadequate substitute for caffeine"
#TeamHumbug
Heeft patent op Mosterd-Maaltijd situaties
  zaterdag 17 januari 2009 @ 20:19:22 #8
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_65151443
Veel huidige modellen hebben deze functionaliteit. Het is zeker niet standaard. Dat jij het zo gewend bent, maakt het geen standaard .

Gewoon aanleren de verlichting handmatig uit te schakelen .
  zaterdag 17 januari 2009 @ 20:19:34 #9
223335 B.E.D
Ik spring van de hoogste berg
pi_65151452
Zo dom dit
Nogal logisch dat je je verlichting handmatig moet aan- en uitzetten.
Dat is de manier waarop het moet.
Op zondag 21 juni 2009 14:23 schreef steeg het volgende:
haha als je BED in kleine letters schrijft... bed dan lijkt het ook op een bed! wooooowwwww!
  zaterdag 17 januari 2009 @ 20:20:46 #10
112339 MPG
Slaverplaatser / Koffiemanager
pi_65151487
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 20:19 schreef Anthraxx het volgende:
Veel huidige modellen hebben deze functionaliteit. Het is zeker niet standaard. Dat jij het zo gewend bent, maakt het geen standaard .

Precies.
Standaardprocedure:
- parkeren
- lampen uit
- contact uit
- uitstappen
- deuren afsluiten
KSC JUBILEUM topic
"Sleep: A completely inadequate substitute for caffeine"
#TeamHumbug
Heeft patent op Mosterd-Maaltijd situaties
pi_65151626
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 20:19 schreef MPG het volgende:

[..]

Bij veel auto's is dat toch echt anders. De verlichting is rechtstreeks op de accu geschakeld, en blijft dus branden als je de motor uitschakelt. Vaak is het wel zo dat er een alaarm afgaat als je aan bestuurderskant het portier opent en de verlichting brandt nog.
Ik reed laatst in een BMW 5-serie, en die heeft schijnbaar zijn lampen ook direct op de accu geschakeld, want zijn in staat te branden terwijl de motor uit staat. Via het i-Drive systeem kun je instellen hoe lang ze moeten branden nadat jij uit bent gestapt. Het is dus technisch prima mogelijk, gek dat deze polo het niet heeft.
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 20:19 schreef Anthraxx het volgende:

20 jaar geleden hadden auto's nog geen toerenteller, tegenwoordig heeft elke auto het. Het is geen standaard, maar als je nu een nieuwe auto koopt zit er 100% zeker een toerenteller in. En ik verwacht zelf dat bij een (bijna) gloednieuwe auto, je lampen vanzelf uit gaan als je de auto op slot zet.

Want waarom zou je in godsnaam je lampen op dimlicht willen hebben als je auto op slot staat?
pi_65151677
je vergelijkt een bmw 5 met een polo
swarma spam hoer
pi_65151695
Tevens zag ik laatst een motorfiets uit de jaren 70 (CB750 K1), en daar ging de verlichting gelijk uit toen de bestuurder het de sleutels uit het contact haalde.

Toen al was het technisch mogelijk dit voor elkaar te krijgen, waarom kan een gloednieuw A-segment auto het niet?

[ Bericht 0% gewijzigd door Geqxon op 17-01-2009 20:27:47 (Typefout) ]
pi_65151702
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 20:24 schreef Geqxon het volgende:
Het is geen standaard, maar als je nu een nieuwe auto koopt zit er 100% zeker een toerenteller in.
Ik moet je teleurstellen.
pi_65151713
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 20:25 schreef swarmahoer het volgende:
je vergelijkt een bmw 5 met een polo
Nou, een kale Passat kan het ook, en is van dezelfde fabrikant.
pi_65151727
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 20:26 schreef veldmuis het volgende:

[..]

Ik moet je teleurstellen.
Ik heb het niet over vrachtwagens / bussen, maar over personenauto's.
  zaterdag 17 januari 2009 @ 20:27:32 #17
110163 koffiekoekje
Mag ook bij de thee...
pi_65151755
Gewoon nieuwe drivers istaleren. Achterop de auto staat wel welke versie je moet hebben.
pi_65151766
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 20:26 schreef Geqxon het volgende:

[..]

Ik heb het niet over vrachtwagens / bussen, maar over personenauto's.
Dan praten we over hetzelfde.
pi_65151782
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 20:27 schreef koffiekoekje het volgende:
Gewoon nieuwe drivers istaleren. Achterop de auto staat wel welke versie je moet hebben.
Ik heb op het moment versie 1.4 van de Polo, is 1.5 dan al uit?
  zaterdag 17 januari 2009 @ 20:29:09 #20
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_65151808
Nee hoor, in de opel waar ik regelmatig in rijd moet je de lichten ook echt uitzetten, anders blijven ze branden. Je krijgt wel een seintje wanneer de sleultels uit het contact zijn, en je de deur open doet als je de lichten nog aan hebt.

Bouwjaar 2004 trouwens.

Zou me dus niks verbazen als het gewoon zo hoort.
Huilen dan.
  zaterdag 17 januari 2009 @ 20:30:07 #21
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_65151844
quote:
Tevens zag ik laatst een motorfiets uit de jaren 70 (CB750 K1), en daar ging de verlichting gelijk uit toen de bestuurder het de sleutels uit het contact haalde.

Toen al was het technisch mogelijk dit voor elkaar te krijgen, waarom kan een gloednieuw A-segment auto het niet?
Uit veiligheidsoogpunt.
Huilen dan.
  zaterdag 17 januari 2009 @ 20:30:26 #22
223335 B.E.D
pi_65151854
Ik snap TS niet.
Hij zit ons gewoon voor de gek te houden.

Nogal logisch dat verlichting totaal niets te maken heeft met de centrale vergrendeling of met het draaien van de motor.
Dat zou betekenen dat je altijd je motor moet laten draaien als je bijv. bij het vissen wat licht wil hebben.
Of dat je niet de keuze hebt je verlichting aan of uit te willen hebben.
haha als je BED in kleine letters schrijft... bed dan lijkt het ook op een bed! wooooowwwww!
pi_65151865
Nu je het zegt, ik heb wel een seintje gehoord, maar ik dacht dat dat het "je deur staat open" seintje was.

Dus ze bouwen wel expliciet elektronica in dat een seintje geeft dat je je lampen uit moet zetten, maar de elektronica om je lampen gewoon automatisch uit te zetten is schijnbaar te duur?

Ik begin het steeds bizarder te vinden.
pi_65151896
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 20:17 schreef Geqxon het volgende:

Dan heb je niet in veel auto's gereden.
Bijen zoemen
De hei is paars
Er zijn dus bloemen
En touringcars
  zaterdag 17 januari 2009 @ 20:32:17 #25
110163 koffiekoekje
Mag ook bij de thee...
pi_65151915
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 20:28 schreef Geqxon het volgende:

[..]

Ik heb op het moment versie 1.4 van de Polo, is 1.5 dan al uit?
Dan moet je 1.4i hebben, dan kan je de lampen online uitzetten
  zaterdag 17 januari 2009 @ 20:32:35 #26
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_65151923
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 20:30 schreef Geqxon het volgende:
Nu je het zegt, ik heb wel een seintje gehoord, maar ik dacht dat dat het "je deur staat open" seintje was.

Dus ze bouwen wel expliciet elektronica in dat een seintje geeft dat je je lampen uit moet zetten, maar de elektronica om je lampen gewoon automatisch uit te zetten is schijnbaar te duur?

Vei-lig-heids-oog-punt.

Heeft niks met kosten temaken, makkelijkste was gewoon om het via het contactslot te laten lopen. Sleutel uit contact? Alles uit.
Huilen dan.
pi_65151954
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 20:30 schreef B.E.D het volgende:
Ik snap TS niet.
Hij zit ons gewoon voor de gek te houden.

Nogal logisch dat verlichting totaal niets te maken heeft met de centrale vergrendeling of met het draaien van de motor.
Dat zou betekenen dat je altijd je motor moet laten draaien als je bijv. bij het vissen wat licht wil hebben.
Of dat je niet de keuze hebt je verlichting aan of uit te willen hebben.
Omgekeerde wereld. Je hoeft dus niets te doen voor die ene keer dat je het nodig hebt, maar je moet wel een expliciete actie uitvoeren voor de 99 keer dat je het niet nodig hebt?

Dan zou het logischer zijn een knopje te hebben voor als je bij het vissen wat licht wilt.
pi_65151964
Tjsa, bij de Renault Kangoo's op het werk moet ik het licht ook nog met de hand in- of uitschakelen.
Bij m'n Volvo 740 gaat het op contact dus hoef ik er nooit om te denken.
pi_65151993
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 20:32 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Vei-lig-heids-oog-punt.

Heeft niks met kosten temaken, makkelijkste was gewoon om het via het contactslot te laten lopen. Sleutel uit contact? Alles uit.
Ja, maar dimlicht? Voor langs de snelweg / gevaarlijke plek heb je stadslicht + alarmlichten. Die gebruik je normaal niet, dus dan is het wel logisch dat ze op die stand aanblijven als je de deur op slot doet.
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 20:31 schreef PP. het volgende:

[..]

Dan heb je niet in veel auto's gereden.
Stuk of 15.
pi_65152064
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 20:04 schreef Geqxon het volgende:
Waar ik nu een beetje bang voor ben: Is dit soms omdat de auto niet goed op slot staat?
Het is dus geen probleem, opgelost, slotje.

En mail VW maar met je gezever, misschien dat zij er iets mee doen
  zaterdag 17 januari 2009 @ 20:39:24 #31
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_65152152
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 20:36 schreef veldmuis het volgende:

[..]

Het is dus geen probleem, opgelost, slotje.

En mail VW maar met je gezever, misschien dat zij er iets mee doen
Vast niet.

Het hoort gewoon zo. Nu kan TS vannacht de hele nacht gaan filesoferen waarom het zo is.
Huilen dan.
pi_65152279
Bij VAG autos blijft alles branden voor zover ik weer.
Bij Italiaanse auto's gaat het licht uit.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_65152318
Och ja. Ik ben een user-interface ontwerper, en daarom vind ik de meest standaard dingen vreemd.

Als je iets twee keer per jaar nodig hebt, waarom zou je dan geen knopje maken voor die ene uitzondering, in plaats van dat je elke keer bij het in- en uitstappen van de auto een knopje in moet drukken?

Dat is bij een computer hetzelfde als je elke keer bij het opstarten op een knopje moeten drukken van "Nee, ik wil vandaag geen Prince of Persia spelen", in plaats van dat je op het bureaublad een knopje hebt voor die twee keer per jaar dat je Prince of Persia gaat spelen.

Besides, als je dan verlichting nodig hebt voor het vissen, dan doe je toch gewoon lekker je deur van slot?

[ Bericht 0% gewijzigd door Geqxon op 17-01-2009 20:47:03 (Typefout) ]
pi_65152442
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 20:44 schreef Geqxon het volgende:
Och ja. Ik ben een user-interface ontwerper, en daarom vind ik de meest standaard dingen vreemd.
Als je aan alle keuzes van anderen twijfelt mag je wel eens gaan nadenken of jij zo goed bent en alle andere ontwerpers slecht zijn, of dat het nou juist net andersom is .
quote:
Dat is bij een computer hetzelfde als elke keer bij het opstarten op een knopje moeten drukken van "Nee, ik wil vandaag geen Prince of Persia spelen", in plaats van dat je op het bureaublad een knopje hebt voor die twee keer per jaar dat je Prince of Persia gaat spelen.
Je moet toch JUIST WEL op een knopje drukken om iets gedaan te krijgen?
  zaterdag 17 januari 2009 @ 20:48:57 #35
13783 Anthraxx
pi_65152484
Je zeurt .
pi_65152648
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 20:47 schreef veldmuis het volgende:

Je moet toch JUIST WEL op een knopje drukken om iets gedaan te krijgen?
Ik druk liever om een knopje omdat ik iets wil doen, dan dat ik 99 keer op een knopje druk omdat ik iets niet wil. En dat is zoals ik het met de verlichting ervaar. Constant aan en uit zetten, terwijl het ook gewoon automatisch uit kan met een klein knopje voor als ik mijn auto als zaklamp wil gebruiken.
pi_65153165
Hier mag verder een slotje op.

Schijnbaar ben ik de enige die het fijn vind dat bij het wegrijden automatisch de verlichting aan gaat, de stoel op mijn lichaam afgesteld word, de climat-control de auto naar 19.5 graden brengt, de handrem eraf gaat en de radio een leuk deuntje speelt.
  zaterdag 17 januari 2009 @ 21:12:31 #38
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_65153232
Lichten aan is wellicht het enige uit dat rijtje waar ik me in kan vinden.

Stoel afstellen? Doe ik zelf wel.
Handrem eraf? Dat gaat die auto toch niet voor mij doen? Bepaal zelf wel wanneer ik de handrem eraf haal.
Radio aan? Joah, als ik zin heb om muziek/radio te luisteren druk ik zelf wel op die knop.
Huilen dan.
  zaterdag 17 januari 2009 @ 21:13:21 #39
13783 Anthraxx
pi_65153262
Nee, je bent de enige met teveel verwachtingen. Koop een auto met die functies en wees blij .
pi_65153395
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 21:12 schreef Isdatzo het volgende:
Lichten aan is wellicht het enige uit dat rijtje waar ik me in kan vinden.

Stoel afstellen? Doe ik zelf wel.
Handrem eraf? Dat gaat die auto toch niet voor mij doen? Bepaal zelf wel wanneer ik de handrem eraf haal.
Radio aan? Joah, als ik zin heb om muziek/radio te luisteren druk ik zelf wel op die knop.
Ik wil in de auto instappen, motor starten, in de eerste versnelilng zetten en wegrijden. Alle bijzaken, die ik met deze Polo allemaal handmatig moet doen, ik heb er geen zin in om mij daar mee te bemoeien.

Dat ik elke keer bij het instappen de verlichting aan moet zetten, radio-frontje erop klikken, de verwarming op de juiste stand, handrem eraf, stoel goedzetten, vind ik erg storend.

Electrische handrem werkt trouwens op de koppeling. Koppeling op laten komen en de handrem gaat eraf.
  zaterdag 17 januari 2009 @ 21:25:40 #41
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_65153678
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 21:17 schreef Geqxon het volgende:

[..]

Ik wil in de auto instappen, motor starten, in de eerste versnelilng zetten en wegrijden. Alle bijzaken, die ik met deze Polo allemaal handmatig moet doen, ik heb er geen zin in om mij daar mee te bemoeien.

Dat ik elke keer bij het instappen de verlichting aan moet zetten, radio-frontje erop klikken, de verwarming op de juiste stand, handrem eraf, stoel goedzetten, vind ik erg storend.

Electrische handrem werkt trouwens op de koppeling. Koppeling op laten komen en de handrem gaat eraf.
Want hoeveel tijd kost dat nou totaal? Mijn stoel staat altijd goed dus dat tellen we niet mee. Verlichting aan? Nog geen seconde. Ik start de motor, even met m'n hand links van het stuur het wieltje 2 klikjes naar rechts draaien.

Verwarming op de juiste stand? Leuk, maar definieer de juiste stand? Zolang dat ding geen telepathische vermogens heeft weet hij niet wat IK de juiste stand vind. Soms is dat 17 graden, soms 22, soms 25.

Dat kan ook tijdens het rijden, nou, laten ze zeggen: 3 seconden.

Handrem eraf? 2 seconden?

Radio aan? 1 seconde. Alhoewel hij bij mij automatisch aan gaat iedere keer, meestal zet ik 'm dan eerst uit . Om hem dan na een paar minuten weer aan te zetten en een andere zender te kiezen .

Ongeveer 6 seconden in totaal, waarvan de meeste tijdens het rijden.

Maar ieder z'n ding natuurlijk, als jij dat prettig vind heb ik daar geen probleem mee.
Huilen dan.
pi_65153886
Het kost weinig tijd ja. Maar is het niet fijner als het allemaal automatisch gaat?
  zaterdag 17 januari 2009 @ 21:37:11 #43
13783 Anthraxx
pi_65154068
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 21:32 schreef Geqxon het volgende:
Het kost weinig tijd ja. Maar is het niet fijner als het allemaal automatisch gaat?
Nee, want dan mis je de controle.
  zaterdag 17 januari 2009 @ 21:38:12 #44
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_65154099
Eerlijk gezegd niet nee, ik heb liever zelf de controle over wat er gebeurt. Automaat rijden vind ik ook verschrikkelijk

Nouja, verschrikkelijk is het niet, maar handbak > automaat. Die dingen schakelen nooit wanneer ik wil dat ze schakelen, en ze schakelen wanneer ik niet wil dat ze schakelen.

Radio's die vanzelf aan gaan wil ik ook niet, ik zet 'm zelf wel aan als ik die behoefte heb

Lichten heb ik geen probleem mee als die standaard aan zouden gaan, ik ben van mening dat je ten alle tijden licht moet voeren. Dan kan je het ook niet vergeten.

Bij m'n motor gaan de lichten ook aan zodra je de motor start .

Verder weet ik geen dingen waarvan ik wil dat het automatisch gebeurt. Ik bepaal het zelf wel.
Huilen dan.
pi_65154207
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 21:37 schreef Anthraxx het volgende:

[..]

Nee, want dan mis je de controle.
Waarom zou je er controle over willen? Zo hoeft de handrem er pas vanaf als ik begin met rijden, en met een elektrische handrem is dat exact wat gebeurd. Of je zet hem er handmatig met een knopje vanaf.
  zaterdag 17 januari 2009 @ 21:42:22 #46
13783 Anthraxx
pi_65154232
Een automatische choke, dat zou uk pas vooruitgang noemen . Ik heb nu een half automaat waar ik bij na moet denken of de motor warm of koud is en hoeveel uur geleden die gedraaid heeft . Dat zou echt een verbetering zijn.

zaterdag 17 januari 2009 @ 21:43:09 #47
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_65154259
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 21:42 schreef Anthraxx het volgende:
Een automatische choke, dat zou uk pas vooruitgang noemen . Ik heb nu een half automaat waar ik bij na moet denken of de motor warm of koud is en hoeveel uur geleden die gedraaid heeft . Dat zou echt een verbetering zijn.

Injectie.
Huilen dan.
  zaterdag 17 januari 2009 @ 21:43:34 #48
13783 Anthraxx
pi_65154277
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 21:41 schreef Geqxon het volgende:

[..]

Waarom zou je er controle over willen? Zo hoeft de handrem er pas vanaf als ik begin met rijden, en met een elektrische handrem is dat exact wat gebeurd. Of je zet hem er handmatig met een knopje vanaf.
Waarom moet een auto voor mij denken?
  zaterdag 17 januari 2009 @ 21:44:14 #49
13783 Anthraxx
pi_65154299
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 21:43 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Injectie. [ afbeelding ]
Past niet op mijn Kever.
pi_65154327
Maar goed, waar het topic mee begon, de verlichting. Een Polo begint bij 12.000 euro, dan is het naar mijn mening vreemd dat er geen elektronisch circuitje in zit zoals dat bij de Passat wel zit. Kost op zijn hoogst 10 euro extra. De R&D van deze chip heb je al, je hoeft hem er enkel in te stoppen.

Sterker nog, als je in alle Volkswagens een identieke boordcomputer zou zetten, met alle mogelijke functies, zouden ze veel goedkoper uit zijn. Maar ja, dan heb je geen verschil meer tussen de Polo en Passat qua functies.
pi_65154426
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 21:43 schreef Anthraxx het volgende:

[..]

Waarom moet een auto voor mij denken?
Laat me raden, jij hebt zeker een auto met benzinekraantje? Want je wilt natuurlijk wel zelf de auto op reserve moeten zetten, in plaats van dat een stom systeem dat voor je regelt, of een eigenwijs lampje gaat branden.

Of zo'n held zonder synchromesh, want dat is voor mietjes. Ha, nee jij bent een bikkel die zijn auto aanslingert, een startmotor is voor luilakken.
  zaterdag 17 januari 2009 @ 21:48:46 #52
13783 Anthraxx
pi_65154461
Het kost je geen 10 euro. Alles wat je doet. Gaat volgens strenge veiligheidsmormen die exact nageleefd moeten worden. Doe je het niet dan moet je opnieuw beginnen.

Geloof mij maar. Ik schrijf software voor motor management systemen voor voornamelijk Duitse auto's.
pi_65154517
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 21:48 schreef Anthraxx het volgende:
Geloof mij maar. Ik schrijf software voor motor management systemen voor voornamelijk Duitse auto's.
Wil je dan voortaan zo lief zijn een automatisch-lampen-uit functie in te bouwen?
  zaterdag 17 januari 2009 @ 21:50:31 #54
13783 Anthraxx
pi_65154532
Nee, maar ik rijd wel een auto die mij laat doen wat ik wil. Wat je fout doet wordt afgestraft.
pi_65154604
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 21:50 schreef Anthraxx het volgende:
Nee, maar ik rijd wel een auto die mij laat doen wat ik wil. Wat je fout doet wordt afgestraft.
Dat jij een Mac hebt zeg. Ik had anders van je verwacht, dit is echt een Windows gedachte.
  zaterdag 17 januari 2009 @ 21:56:07 #56
13783 Anthraxx
pi_65154713
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 21:52 schreef Geqxon het volgende:

[..]

Dat jij een Mac hebt zeg. Ik had anders van je verwacht, dit is echt een Windows gedachte.
Want? Mijn computer voorkeur hoeft toch niet mijn autovoorkeur te zijn .
pi_65154747
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 21:56 schreef Anthraxx het volgende:

[..]

Want? Mijn computer voorkeur hoeft toch niet mijn autovoorkeur te zijn .
Nou, bij Windows moet je ook zoveel zelf doen, waar je helemaal geen zin in hebt. Virus-scanner, gezeik met veilig-verwijderen, defragmenteren, onderhoud doen. In tegenstelling tot de Mac.

Ik had verwacht dat qua auto's dit ook je voorkeur was.
  zaterdag 17 januari 2009 @ 22:01:00 #58
13783 Anthraxx
pi_65154843
Nee, mijn auto voorkeur ligt bij auto's die rond 1945-1980 in Wolfsburg zijn gemaakt. Ik ben erg eenkennig, net als mijn computer voorkeur .
pi_65154872
Ik moet wel zeggen dat ik het met de brommert wel leuk vind.

-Oliepijl checken
-Even de bandjes voelen
-Ketting op spanning en vettigheid checken
-Remmetjes testen
-Schijfrem slot eraf, in jaszak stoppen
-Stuurslot eraf
-Contact erop zetten
-Zijstandaard in
-Benzinekraan open
-Choke open
-Handschoenen aan
-Helm op
-Koppeling in, versnelling in neutraal, koppeling los
-Kickstart opzij klappen
-Crank op juiste positie zetten
-Op kickstart stampen
-Choke beetje dicht
-Verlichting aan
-Koppeling in, versnelling in eerste versnelling
-Wegrijden

Ben wel wat gewend, maar in de auto zit ik niet voor de lol, maar om te rijden.
pi_65155027
Mijn wagen schakelt over van dim- naar stadslicht als ik het contact uit zet. En daarnaast krijg ik een signaal als ik dan het portier open doe.

Vroegah wel eens een auto gehad die echt ideaal was. Licht ging helemaal uit bij contact uit, Maar mocht je nou echt licht willen hebben zonder contact, dan kon je de schakelaar een standje verder klikken en ging alsnog het dimlicht aan. En in die stand werkte het dan dus niet bij contact aan.

Automatische handrem likt me verschrikkelijk kut overigens. IK wil bepalen wanneer ik die 'beveiliging' wil opheffen. Electronica heeft de vervelende neiging om dat soort dingen te doen wanneer ik het niet wil en/of verwacht.
You tell someone you're a Metatron, they stare at you blankly. You mention something out of a Charlton Heston movie and suddenly everyone is a theology scholar!
Meh.
  zaterdag 17 januari 2009 @ 22:07:50 #61
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_65155039
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 22:01 schreef Geqxon het volgende:
Ik moet wel zeggen dat ik het met de brommert wel leuk vind.

-Oliepijl checken
-Even de bandjes voelen
-Ketting op spanning en vettigheid checken
-Remmetjes testen
-Schijfrem eraf, in jaszak stoppen
-Stuurslot eraf
-Contact erop zetten
-Zijstandaard in
-Benzinekraan open
-Choke open
-Handschoenen aan
-Helm op
-Koppeling in, versnelling in neutraal, koppeling los
-Kickstart opzij klappen
-Crank op juiste positie zetten
-Op kickstart stampen
-Choke beetje dicht
-Verlichting aan
-Koppeling in, versnelling in eerste versnelling
-Wegrijden

Ben wel wat gewend, maar in de auto zit ik niet voor de lol, maar om te rijden.
Wat voor hok rijd jij dat je iedere keer je oliepeil moet checken en je benzinekraan open moet doen?

Ik hoop voor je trouwens dat die waslijst niet in chronologische volgorde staat .

Mijn lijstje:

• Schijfrem eraf
  • Opstappen
  • Starten
  • Helm op, handschoenen aan
  • Zijstandaard in
  • Koppeling inknijpen, in versnelling zetten en wegrijden.

Lichten gaan aan als ik hem start, geen choke want injectie, bij laag oliepeil gaat er braaf een lampje branden.

Banden controleer ik meestal even vluchtig na iedere rit. Ketting smeren na ~350/400 km (afhankelijk van de omstandigheden, bij nat wegdek/regen eerder), en eventueel op spanning zetten.
  • Huilen dan.
    pi_65155096
    quote:
    Op zaterdag 17 januari 2009 22:07 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Wat voor hok rijd jij dat je iedere keer je oliepeil moet checken en je benzinekraan open moet doen?

Ik hoop voor je trouwens dat die waslijst niet in chronologische volgorde staat .

Mijn lijstje:

• Schijfrem eraf
  • Opstappen
  • Starten
  • Helm op, handschoenen aan
  • Zijstandaard in
  • Koppeling inknijpen, in versnelling zetten en wegrijden.

Lichten gaan aan als ik hem start, geen choke want injectie, bij laag oliepeil gaat er braaf een lampje branden.

Banden controleer ik meestal even vluchtig na iedere rit. Ketting smeren na ~350/400 km (afhankelijk van de omstandigheden, bij nat wegdek/regen eerder), en eventueel op spanning zetten.
  • Oliepijl niet iedere keer, oke, dat dan weer niet. Maar wel om de twee weken eens. Benzinekraan moet open omdat ik die elke keer na het rijden dicht zet, zodat er geen benzine door kan druipen waar ik het niet wil hebben.

Verder staat het waslijstje inderdaad op chronologische volgorde, wat doe ik fout dan?

Kan jij je motor starten met het zijstandaard en de koppeling uitgeklapt? Geen beveiliging daarvoor?
    pi_65155099
    quote:
    Op zaterdag 17 januari 2009 22:01 schreef Anthraxx het volgende:
    Nee, mijn auto voorkeur ligt bij auto's die rond 1945-1980 in Wolfsburg zijn gemaakt. Ik ben erg eenkennig, net als mijn computer voorkeur .
    Je computers moeten ook tussen 1945 en 1980 gemaakt zijn?
    You tell someone you're a Metatron, they stare at you blankly. You mention something out of a Charlton Heston movie and suddenly everyone is a theology scholar!
    Meh.
      zaterdag 17 januari 2009 @ 22:12:41 #64
    140043 Isdatzo
    Born in the echoes.
    pi_65155155
    quote:
    Op zaterdag 17 januari 2009 22:10 schreef Geqxon het volgende:

[..]

Oliepijl niet iedere keer, oke, dat dan weer niet. Maar wel om de twee weken eens. Benzinekraan moet open omdat ik die elke keer na het rijden dicht zet, zodat er geen benzine door kan druipen waar ik het niet wil hebben.

Verder staat het waslijstje inderdaad op chronologische volgorde, wat doe ik fout dan?

Kan jij je motor starten met het zijstandaard uitgeklapt? Geen beveiliging daarvoor?
    Remmen testen, en dan pas je schijfrem eraf halen en uiteindelijk starten?
    Huilen dan.
    pi_65155228
    quote:
    Op zaterdag 17 januari 2009 22:12 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Remmen testen, en dan pas je schijfrem eraf halen en uiteindelijk starten?
    Ja? Op de middenbok even het voertuig naar achteren kantelen zodat het voorwiel omhoog komt, rem inknijpen, voelen of ik het wiel kan bewegen. Hetzelfde voor de achterkant. Als ik haast heb doe ik dit na het starten.

Als ik luxe wou kocht ik wel een 2-takt snorscooter:

-Opstappen
    -Startknopje drukken
    -Wegrijden
      zaterdag 17 januari 2009 @ 22:17:23 #66
    13783 Anthraxx
    pi_65155315
    quote:
    Op zaterdag 17 januari 2009 22:10 schreef Metatron het volgende:

[..]

Je computers moeten ook tussen 1945 en 1980 gemaakt zijn?
    Dat niet .
    pi_65161233
    Retardtopic
    pi_65223264
    Ik moest vorige week een stuk rijden, dus adres ingevoerd op de navigatie en vertrokken. Zegt dat ding: "rechts afslaan" maar de auto ging gewoon rechtdoor, levensgevaarlijk! Als dat ding weet dat ik naar rechts moet waarom moet ik dan zelf aan het stuur draaien?

Ik heb me echt bescheurd bij het lezen van dit topic. Het moet toch niet veel gekker worden zeg, denken dat de auto stuk is als je verlichting niet automatisch uitgaat. Misschien is dit over 20 jaar ontzettend standaard, maar nu helaas nog niet.
    Hier had uw reclame kunnen staan.
    pi_65224396
    quote:
    Op maandag 19 januari 2009 21:02 schreef FransDeens het volgende:
    Ik moest vorige week een stuk rijden, dus adres ingevoerd op de navigatie en vertrokken. Zegt dat ding: "rechts afslaan" maar de auto ging gewoon rechtdoor, levensgevaarlijk! Als dat ding weet dat ik naar rechts moet waarom moet ik dan zelf aan het stuur draaien?

Ik heb me echt bescheurd bij het lezen van dit topic. Het moet toch niet veel gekker worden zeg, denken dat de auto stuk is als je verlichting niet automatisch uitgaat. Misschien is dit over 20 jaar ontzettend standaard, maar nu helaas nog niet.
    Zeg het eens Frans. Waarom gaat de verlichting van een dure auto wel vanzelf uit als je hem op slot doet, maar van een goedkope auto niet?
      maandag 19 januari 2009 @ 21:27:51 #70
    13783 Anthraxx
    pi_65224423
    Omdat ze ergens op moeten bezuinigen.
    pi_65236752
    quote:
    Op maandag 19 januari 2009 21:27 schreef Geqxon het volgende:

[..]

Zeg het eens Frans. Waarom gaat de verlichting van een dure auto wel vanzelf uit als je hem op slot doet, maar van een goedkope auto niet?
    Waarom zitten er meer opties op een dure auto dan op een goedkope?
    Hier had uw reclame kunnen staan.
      Moderator dinsdag 20 januari 2009 @ 10:30:52 #72
    9859 crew  Karina
    Woman
    pi_65236825
    Ik heb zelf een Volkswagen Lupo en ik moet ook de verlichting handmatig uitzetten, hij gaat wel piepen als ik het vergeet, is dat bij jou ook? Als je geen piep hoort, lijkt het me dat er inderdaad iets aan de hand is.

Wat staat er in het boekje van je auto, heb je daar al in gekeken of de lichten automatisch uit zouden moeten gaan.
    Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
    niet zo tof doen
    pi_65237420
    - "Nieuwe" automobilisten
    - A naar B rijders .

Retards .
    Act like you know || Autofans.nl!
    Op woensdag 19 november 2008 12:15 schreef Stormqueen het volgende:
    WAT BEN JE TOCH EEN ONMEUNIGE KANKERHUFTER MET EEN GIETIJZEREN PLAAT VOOR JE HARSES :')
      Moderator dinsdag 20 januari 2009 @ 10:59:43 #74
    16180 crew  CoolGuy
    Money makes the world go round
    pi_65237639
    Ik heb een VW Golf 6 en bij mij is het inderdaad zo dat als ik de motor uitzet, de lampen uit gaan. Ik heb die knop dus gewoon altijd op 'dimlicht' staan. Als ik dat niet doe, en ik start de motor, dan gaat alsnog de stadsverlichting aan, maar niet het dimlicht.

Maar, sleutel eruit = alles uit
    Breitling - Instruments for Professionals
    pi_65237690
    Mooi dat dat tegenwoordig een "dure" optie is, maar Volvo het al meer dan 30 jaar standaad heeft .
    Act like you know || Autofans.nl!
    Op woensdag 19 november 2008 12:15 schreef Stormqueen het volgende:
    WAT BEN JE TOCH EEN ONMEUNIGE KANKERHUFTER MET EEN GIETIJZEREN PLAAT VOOR JE HARSES :')
    pi_65239084
    quote:
    Op zaterdag 17 januari 2009 20:30 schreef Geqxon het volgende:

Gast denk na er zijn honderden auto's waarbij het contactslot/ centrale vergrendeling niet aan de lichten gekoppeld zijn. Vaak is er dan wel een waarschuwings signaal.

Mijn vrouw heeft een splinternieuwe suzuki swift die heeft dat ook niet.

Maar wat is nu het doel van dit topic?
      dinsdag 20 januari 2009 @ 19:35:46 #77
    223335 B.E.D
    pi_65256911
    quote:
    Op dinsdag 20 januari 2009 11:50 schreef F35 het volgende:

[..]

Gast denk na er zijn honderden auto's waarbij het contactslot/ centrale vergrendeling niet aan de lichten gekoppeld zijn. Vaak is er dan wel een waarschuwings signaal.

Mijn vrouw heeft een splinternieuwe suzuki swift die heeft dat ook niet.

Maar wat is nu het doel van dit topic?
    Een Suzuki Swift is dan ook een echte topwagen uit het hoge segment
    Met alles erop en eraan.
      dinsdag 20 januari 2009 @ 21:22:40 #78
    12821 gateway
    @ [DPC]Fokschaap
    pi_65261284
    das net zo stom als in die transporters, als je de motor start gaat het licht aan, ook al staat de schakelaar op 0. maar de kentekenverlichting & dashbordverlichting gaat pas aan als je de schakelaar ook aan zet........ die paar watt aan lampjes had er ook wel bijgekund?
    pi_65264544
    Azijnpisser
    pi_65265405
    quote:
    Op zaterdag 17 januari 2009 21:10 schreef Geqxon het volgende:
    Hier mag verder een slotje op.

Schijnbaar ben ik de enige die het fijn vind dat bij het wegrijden automatisch de verlichting aan gaat, de stoel op mijn lichaam afgesteld word, de climat-control de auto naar 19.5 graden brengt, de handrem eraf gaat en de radio een leuk deuntje speelt.
    Dan moet je een Volvo rijden, gaat het licht aan wanneer je je sleutel in het stopcontact steek en gaat het licht weer uit als je je sleutel uit het stopcontact haalt.
      dinsdag 20 januari 2009 @ 23:28:07 #81
    223335 B.E.D
    pi_65267399
    quote:
    Op dinsdag 20 januari 2009 22:42 schreef Pas259 het volgende:

[..]

Dan moet je een Volvo rijden, gaat het licht aan wanneer je je sleutel in het stopcontact steek en gaat het licht weer uit als je je sleutel uit het stopcontact haalt.
    Boh gek, de nieuwste types zijn zelf te gebruiken zonder je sleutel uit je zak te halen.
    Als je sleutel wordt gedetecteerd kun je de deur open maken en als je een bepaalde afstand van
    je auto af bent, sluit ie vanzelf af.
    En starten gaat met 1 druk op de knop.
    pi_65275040
    Wat voor 1 heb je dan?
    Ik heb een VW Polo Bluemotion Comfortline uit 08 maar ik heb echt die optie er niet op zitten. (verder wel alle denkbare opties)
    pi_65275171
    quote:

[..]

Nou, een kale Passat kan het ook, en is van dezelfde fabrikant.
    Polo en Passat vergelijken gaat ook al vrij snel scheef, vind je ook niet?
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')