uiteindelijk welquote:Op zaterdag 17 januari 2009 20:11 schreef swarmahoer het volgende:
niet bij alle autos gaat de verlichting automatisch uit als je de motor stopt en de auto dichtdoet
Waarom niet? Als je de motor afzet, uitstapt, de deur dicht doet en je alle deuren vergrendeld, dan is het toch logisch dat je iets anders gaat doen dan autorijden, en de verlichting uit moet?quote:Op zaterdag 17 januari 2009 20:11 schreef swarmahoer het volgende:
niet bij alle autos gaat de verlichting automatisch uit als je de motor stopt en de auto dichtdoet
Bij veel auto's is dat toch echt anders. De verlichting is rechtstreeks op de accu geschakeld, en blijft dus branden als je de motor uitschakelt. Vaak is het wel zo dat er een alaarm afgaat als je aan bestuurderskant het portier opent en de verlichting brandt nog.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 20:17 schreef Geqxon het volgende:
In een auto zonder centrale deurvergrendeling kan ik het wel begrijpen, dat is feitelijk hetzelfde als het slot in de voordeur van je huis, daar zit geen elektronica achter. Maar dan gaan de lampen waarschijnlijk wel uit als je de sleutel uit het contact haalt.
Op alle brommers, motoren en auto's waar ik mee gereden ging altijd de verlichting uit als je de motor uit zette / sleutel uit contact haalt / deuren op slot deed. Maar deze niet?
Precies.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 20:19 schreef Anthraxx het volgende:
Veel huidige modellen hebben deze functionaliteit. Het is zeker niet standaard. Dat jij het zo gewend bent, maakt het geen standaard.
Gewoon aanleren de verlichting handmatig uit te schakelen.
Ik reed laatst in een BMW 5-serie, en die heeft schijnbaar zijn lampen ook direct op de accu geschakeld, want zijn in staat te branden terwijl de motor uit staat. Via het i-Drive systeem kun je instellen hoe lang ze moeten branden nadat jij uit bent gestapt. Het is dus technisch prima mogelijk, gek dat deze polo het niet heeft.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 20:19 schreef MPG het volgende:
[..]
Bij veel auto's is dat toch echt anders. De verlichting is rechtstreeks op de accu geschakeld, en blijft dus branden als je de motor uitschakelt. Vaak is het wel zo dat er een alaarm afgaat als je aan bestuurderskant het portier opent en de verlichting brandt nog.
20 jaar geleden hadden auto's nog geen toerenteller, tegenwoordig heeft elke auto het. Het is geen standaard, maar als je nu een nieuwe auto koopt zit er 100% zeker een toerenteller in. En ik verwacht zelf dat bij een (bijna) gloednieuwe auto, je lampen vanzelf uit gaan als je de auto op slot zet.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 20:19 schreef Anthraxx het volgende:
Veel huidige modellen hebben deze functionaliteit. Het is zeker niet standaard. Dat jij het zo gewend bent, maakt het geen standaard.
Gewoon aanleren de verlichting handmatig uit te schakelen.
Ik moet je teleurstellen.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 20:24 schreef Geqxon het volgende:
Het is geen standaard, maar als je nu een nieuwe auto koopt zit er 100% zeker een toerenteller in.
Nou, een kale Passat kan het ook, en is van dezelfde fabrikant.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 20:25 schreef swarmahoer het volgende:
je vergelijkt een bmw 5 met een polo
Dan praten we over hetzelfde.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 20:26 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Ik heb het niet over vrachtwagens / bussen, maar over personenauto's.
Ik heb op het moment versie 1.4 van de Polo, is 1.5 dan al uit?quote:Op zaterdag 17 januari 2009 20:27 schreef koffiekoekje het volgende:
Gewoon nieuwe drivers istaleren. Achterop de auto staat wel welke versie je moet hebben.
Uit veiligheidsoogpunt.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 20:26 schreef Geqxon het volgende:
Tevens zag ik laatst een motorfiets uit de jaren 70 (CB750 K1), en daar ging de verlichting gelijk uit toen de bestuurder het de sleutels uit het contact haalde.
Toen al was het technisch mogelijk dit voor elkaar te krijgen, waarom kan een gloednieuw A-segment auto het niet?
Dan heb je niet in veel auto's gereden.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 20:17 schreef Geqxon het volgende:
Op alle brommers, motoren en auto's waar ik mee gereden ging altijd de verlichting uit als je de motor uit zette / sleutel uit contact haalt / deuren op slot deed. Maar deze niet?
Dan moet je 1.4i hebben, dan kan je de lampen online uitzettenquote:Op zaterdag 17 januari 2009 20:28 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Ik heb op het moment versie 1.4 van de Polo, is 1.5 dan al uit?
Vei-lig-heids-oog-punt.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 20:30 schreef Geqxon het volgende:
Nu je het zegt, ik heb wel een seintje gehoord, maar ik dacht dat dat het "je deur staat open" seintje was.
Dus ze bouwen wel expliciet elektronica in dat een seintje geeft dat je je lampen uit moet zetten, maar de elektronica om je lampen gewoon automatisch uit te zetten is schijnbaar te duur?
Ik begin het steeds bizarder te vinden.
Omgekeerde wereld. Je hoeft dus niets te doen voor die ene keer dat je het nodig hebt, maar je moet wel een expliciete actie uitvoeren voor de 99 keer dat je het niet nodig hebt?quote:Op zaterdag 17 januari 2009 20:30 schreef B.E.D het volgende:
Ik snap TS niet.
Hij zit ons gewoon voor de gek te houden.
Nogal logisch dat verlichting totaal niets te maken heeft met de centrale vergrendeling of met het draaien van de motor.
Dat zou betekenen dat je altijd je motor moet laten draaien als je bijv. bij het vissen wat licht wil hebben.
Of dat je niet de keuze hebt je verlichting aan of uit te willen hebben.
Ja, maar dimlicht? Voor langs de snelweg / gevaarlijke plek heb je stadslicht + alarmlichten. Die gebruik je normaal niet, dus dan is het wel logisch dat ze op die stand aanblijven als je de deur op slot doet.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 20:32 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Vei-lig-heids-oog-punt.
Heeft niks met kosten temaken, makkelijkste was gewoon om het via het contactslot te laten lopen. Sleutel uit contact? Alles uit.
Stuk of 15.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 20:31 schreef PP. het volgende:
[..]
Dan heb je niet in veel auto's gereden.
Het is dus geen probleem, opgelost, slotje.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 20:04 schreef Geqxon het volgende:
Waar ik nu een beetje bang voor ben: Is dit soms omdat de auto niet goed op slot staat?
Vast niet.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 20:36 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Het is dus geen probleem, opgelost, slotje.
En mail VW maar met je gezever, misschien dat zij er iets mee doen
Als je aan alle keuzes van anderen twijfelt mag je wel eens gaan nadenken of jij zo goed bent en alle andere ontwerpers slecht zijn, of dat het nou juist net andersom isquote:Op zaterdag 17 januari 2009 20:44 schreef Geqxon het volgende:
Och ja. Ik ben een user-interface ontwerper, en daarom vind ik de meest standaard dingen vreemd.
Je moet toch JUIST WEL op een knopje drukken om iets gedaan te krijgen?quote:Dat is bij een computer hetzelfde als elke keer bij het opstarten op een knopje moeten drukken van "Nee, ik wil vandaag geen Prince of Persia spelen", in plaats van dat je op het bureaublad een knopje hebt voor die twee keer per jaar dat je Prince of Persia gaat spelen.
Ik druk liever om een knopje omdat ik iets wil doen, dan dat ik 99 keer op een knopje druk omdat ik iets niet wil. En dat is zoals ik het met de verlichting ervaar. Constant aan en uit zetten, terwijl het ook gewoon automatisch uit kan met een klein knopje voor als ik mijn auto als zaklamp wil gebruiken.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 20:47 schreef veldmuis het volgende:
Je moet toch JUIST WEL op een knopje drukken om iets gedaan te krijgen?
Ik wil in de auto instappen, motor starten, in de eerste versnelilng zetten en wegrijden. Alle bijzaken, die ik met deze Polo allemaal handmatig moet doen, ik heb er geen zin in om mij daar mee te bemoeien.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 21:12 schreef Isdatzo het volgende:
Lichten aan is wellicht het enige uit dat rijtje waar ik me in kan vinden.
Stoel afstellen? Doe ik zelf wel.
Handrem eraf? Dat gaat die auto toch niet voor mij doen? Bepaal zelf wel wanneer ik de handrem eraf haal.
Radio aan? Joah, als ik zin heb om muziek/radio te luisteren druk ik zelf wel op die knop.
Want hoeveel tijd kost dat nou totaal? Mijn stoel staat altijd goed dus dat tellen we niet mee. Verlichting aan? Nog geen seconde. Ik start de motor, even met m'n hand links van het stuur het wieltje 2 klikjes naar rechts draaien.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 21:17 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Ik wil in de auto instappen, motor starten, in de eerste versnelilng zetten en wegrijden. Alle bijzaken, die ik met deze Polo allemaal handmatig moet doen, ik heb er geen zin in om mij daar mee te bemoeien.
Dat ik elke keer bij het instappen de verlichting aan moet zetten, radio-frontje erop klikken, de verwarming op de juiste stand, handrem eraf, stoel goedzetten, vind ik erg storend.
Electrische handrem werkt trouwens op de koppeling. Koppeling op laten komen en de handrem gaat eraf.
Nee, want dan mis je de controle.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 21:32 schreef Geqxon het volgende:
Het kost weinig tijd ja. Maar is het niet fijner als het allemaal automatisch gaat?
Waarom zou je er controle over willen? Zo hoeft de handrem er pas vanaf als ik begin met rijden, en met een elektrische handrem is dat exact wat gebeurd. Of je zet hem er handmatig met een knopje vanaf.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 21:37 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Nee, want dan mis je de controle.
Injectie.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 21:42 schreef Anthraxx het volgende:
Een automatische choke, dat zou uk pas vooruitgang noemen. Ik heb nu een half automaat waar ik bij na moet denken of de motor warm of koud is en hoeveel uur geleden die gedraaid heeft
. Dat zou echt een verbetering zijn.
Waarom moet een auto voor mij denken?quote:Op zaterdag 17 januari 2009 21:41 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Waarom zou je er controle over willen? Zo hoeft de handrem er pas vanaf als ik begin met rijden, en met een elektrische handrem is dat exact wat gebeurd. Of je zet hem er handmatig met een knopje vanaf.
Laat me raden, jij hebt zeker een auto met benzinekraantje? Want je wilt natuurlijk wel zelf de auto op reserve moeten zetten, in plaats van dat een stom systeem dat voor je regelt, of een eigenwijs lampje gaat branden.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 21:43 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Waarom moet een auto voor mij denken?
Wil je dan voortaan zo lief zijn een automatisch-lampen-uit functie in te bouwen?quote:Op zaterdag 17 januari 2009 21:48 schreef Anthraxx het volgende:
Geloof mij maar. Ik schrijf software voor motor management systemen voor voornamelijk Duitse auto's.
Dat jij een Mac hebt zeg. Ik had anders van je verwacht, dit is echt een Windows gedachte.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 21:50 schreef Anthraxx het volgende:
Nee, maar ik rijd wel een auto die mij laat doen wat ik wil. Wat je fout doet wordt afgestraft.
Want? Mijn computer voorkeur hoeft toch niet mijn autovoorkeur te zijnquote:Op zaterdag 17 januari 2009 21:52 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Dat jij een Mac hebt zeg. Ik had anders van je verwacht, dit is echt een Windows gedachte.
Nou, bij Windows moet je ook zoveel zelf doen, waar je helemaal geen zin in hebt. Virus-scanner, gezeik met veilig-verwijderen, defragmenteren, onderhoud doen. In tegenstelling tot de Mac.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 21:56 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Want? Mijn computer voorkeur hoeft toch niet mijn autovoorkeur te zijn.
Wat voor hok rijd jij dat je iedere keer je oliepeil moet checken en je benzinekraan open moet doen?quote:Op zaterdag 17 januari 2009 22:01 schreef Geqxon het volgende:
Ik moet wel zeggen dat ik het met de brommert wel leuk vind.
-Oliepijl checken
-Even de bandjes voelen
-Ketting op spanning en vettigheid checken
-Remmetjes testen
-Schijfrem eraf, in jaszak stoppen
-Stuurslot eraf
-Contact erop zetten
-Zijstandaard in
-Benzinekraan open
-Choke open
-Handschoenen aan
-Helm op
-Koppeling in, versnelling in neutraal, koppeling los
-Kickstart opzij klappen
-Crank op juiste positie zetten
-Op kickstart stampen
-Choke beetje dicht
-Verlichting aan
-Koppeling in, versnelling in eerste versnelling
-Wegrijden
Ben wel wat gewend, maar in de auto zit ik niet voor de lol, maar om te rijden.
Oliepijl niet iedere keer, oke, dat dan weer niet. Maar wel om de twee weken eens. Benzinekraan moet open omdat ik die elke keer na het rijden dicht zet, zodat er geen benzine door kan druipen waar ik het niet wil hebben.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 22:07 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Wat voor hok rijd jij dat je iedere keer je oliepeil moet checken en je benzinekraan open moet doen?![]()
Ik hoop voor je trouwens dat die waslijst niet in chronologische volgorde staat.
Mijn lijstje:Schijfrem eraf Opstappen Starten Helm op, handschoenen aan Zijstandaard in Koppeling inknijpen, in versnelling zetten en wegrijden.
Lichten gaan aan als ik hem start, geen choke want injectie, bij laag oliepeil gaat er braaf een lampje branden.
Banden controleer ik meestal even vluchtig na iedere rit. Ketting smeren na ~350/400 km (afhankelijk van de omstandigheden, bij nat wegdek/regen eerder), en eventueel op spanning zetten.
Je computers moeten ook tussen 1945 en 1980 gemaakt zijn?quote:Op zaterdag 17 januari 2009 22:01 schreef Anthraxx het volgende:
Nee, mijn auto voorkeur ligt bij auto's die rond 1945-1980 in Wolfsburg zijn gemaakt. Ik ben erg eenkennig, net als mijn computer voorkeur.
Remmen testen, en dan pas je schijfrem eraf halen en uiteindelijk starten?quote:Op zaterdag 17 januari 2009 22:10 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Oliepijl niet iedere keer, oke, dat dan weer niet. Maar wel om de twee weken eens. Benzinekraan moet open omdat ik die elke keer na het rijden dicht zet, zodat er geen benzine door kan druipen waar ik het niet wil hebben.
Verder staat het waslijstje inderdaad op chronologische volgorde, wat doe ik fout dan?
Kan jij je motor starten met het zijstandaard uitgeklapt? Geen beveiliging daarvoor?
Ja? Op de middenbok even het voertuig naar achteren kantelen zodat het voorwiel omhoog komt, rem inknijpen, voelen of ik het wiel kan bewegen. Hetzelfde voor de achterkant. Als ik haast heb doe ik dit na het starten.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 22:12 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Remmen testen, en dan pas je schijfrem eraf halen en uiteindelijk starten?
Dat nietquote:Op zaterdag 17 januari 2009 22:10 schreef Metatron het volgende:
[..]
Je computers moeten ook tussen 1945 en 1980 gemaakt zijn?
Zeg het eens Frans. Waarom gaat de verlichting van een dure auto wel vanzelf uit als je hem op slot doet, maar van een goedkope auto niet?quote:Op maandag 19 januari 2009 21:02 schreef FransDeens het volgende:
Ik moest vorige week een stuk rijden, dus adres ingevoerd op de navigatie en vertrokken. Zegt dat ding: "rechts afslaan" maar de auto ging gewoon rechtdoor, levensgevaarlijk! Als dat ding weet dat ik naar rechts moet waarom moet ik dan zelf aan het stuur draaien?![]()
Ik heb me echt bescheurd bij het lezen van dit topic. Het moet toch niet veel gekker worden zeg, denken dat de auto stuk is als je verlichting niet automatisch uitgaat. Misschien is dit over 20 jaar ontzettend standaard, maar nu helaas nog niet.
Waarom zitten er meer opties op een dure auto dan op een goedkope?quote:Op maandag 19 januari 2009 21:27 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Zeg het eens Frans. Waarom gaat de verlichting van een dure auto wel vanzelf uit als je hem op slot doet, maar van een goedkope auto niet?
Gast denk na er zijn honderden auto's waarbij het contactslot/ centrale vergrendeling niet aan de lichten gekoppeld zijn. Vaak is er dan wel een waarschuwings signaal.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 20:30 schreef Geqxon het volgende:
Nu je het zegt, ik heb wel een seintje gehoord, maar ik dacht dat dat het "je deur staat open" seintje was.
Dus ze bouwen wel expliciet elektronica in dat een seintje geeft dat je je lampen uit moet zetten, maar de elektronica om je lampen gewoon automatisch uit te zetten is schijnbaar te duur?
Ik begin het steeds bizarder te vinden.
Een Suzuki Swift is dan ook een echte topwagen uit het hoge segmentquote:Op dinsdag 20 januari 2009 11:50 schreef F35 het volgende:
[..]
Gast denk na er zijn honderden auto's waarbij het contactslot/ centrale vergrendeling niet aan de lichten gekoppeld zijn. Vaak is er dan wel een waarschuwings signaal.
Mijn vrouw heeft een splinternieuwe suzuki swift die heeft dat ook niet.
Maar wat is nu het doel van dit topic?
Dan moet je een Volvo rijden, gaat het licht aan wanneer je je sleutel in het stopcontact steek en gaat het licht weer uit als je je sleutel uit het stopcontact haalt.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 21:10 schreef Geqxon het volgende:
Hier mag verder een slotje op.
Schijnbaar ben ik de enige die het fijn vind dat bij het wegrijden automatisch de verlichting aan gaat, de stoel op mijn lichaam afgesteld word, de climat-control de auto naar 19.5 graden brengt, de handrem eraf gaat en de radio een leuk deuntje speelt.
Boh gek, de nieuwste types zijn zelf te gebruiken zonder je sleutel uit je zak te halen.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 22:42 schreef Pas259 het volgende:
[..]
Dan moet je een Volvo rijden, gaat het licht aan wanneer je je sleutel in het stopcontact steek en gaat het licht weer uit als je je sleutel uit het stopcontact haalt.
Polo en Passat vergelijken gaat ook al vrij snel scheef, vind je ook niet?quote:Op zaterdag 17 januari 2009 20:26 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Nou, een kale Passat kan het ook, en is van dezelfde fabrikant.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |