uiteindelijk welquote:Op zaterdag 17 januari 2009 20:11 schreef swarmahoer het volgende:
niet bij alle autos gaat de verlichting automatisch uit als je de motor stopt en de auto dichtdoet
Waarom niet? Als je de motor afzet, uitstapt, de deur dicht doet en je alle deuren vergrendeld, dan is het toch logisch dat je iets anders gaat doen dan autorijden, en de verlichting uit moet?quote:Op zaterdag 17 januari 2009 20:11 schreef swarmahoer het volgende:
niet bij alle autos gaat de verlichting automatisch uit als je de motor stopt en de auto dichtdoet
Bij veel auto's is dat toch echt anders. De verlichting is rechtstreeks op de accu geschakeld, en blijft dus branden als je de motor uitschakelt. Vaak is het wel zo dat er een alaarm afgaat als je aan bestuurderskant het portier opent en de verlichting brandt nog.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 20:17 schreef Geqxon het volgende:
In een auto zonder centrale deurvergrendeling kan ik het wel begrijpen, dat is feitelijk hetzelfde als het slot in de voordeur van je huis, daar zit geen elektronica achter. Maar dan gaan de lampen waarschijnlijk wel uit als je de sleutel uit het contact haalt.
Op alle brommers, motoren en auto's waar ik mee gereden ging altijd de verlichting uit als je de motor uit zette / sleutel uit contact haalt / deuren op slot deed. Maar deze niet?
Precies.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 20:19 schreef Anthraxx het volgende:
Veel huidige modellen hebben deze functionaliteit. Het is zeker niet standaard. Dat jij het zo gewend bent, maakt het geen standaard.
Gewoon aanleren de verlichting handmatig uit te schakelen.
Ik reed laatst in een BMW 5-serie, en die heeft schijnbaar zijn lampen ook direct op de accu geschakeld, want zijn in staat te branden terwijl de motor uit staat. Via het i-Drive systeem kun je instellen hoe lang ze moeten branden nadat jij uit bent gestapt. Het is dus technisch prima mogelijk, gek dat deze polo het niet heeft.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 20:19 schreef MPG het volgende:
[..]
Bij veel auto's is dat toch echt anders. De verlichting is rechtstreeks op de accu geschakeld, en blijft dus branden als je de motor uitschakelt. Vaak is het wel zo dat er een alaarm afgaat als je aan bestuurderskant het portier opent en de verlichting brandt nog.
20 jaar geleden hadden auto's nog geen toerenteller, tegenwoordig heeft elke auto het. Het is geen standaard, maar als je nu een nieuwe auto koopt zit er 100% zeker een toerenteller in. En ik verwacht zelf dat bij een (bijna) gloednieuwe auto, je lampen vanzelf uit gaan als je de auto op slot zet.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 20:19 schreef Anthraxx het volgende:
Veel huidige modellen hebben deze functionaliteit. Het is zeker niet standaard. Dat jij het zo gewend bent, maakt het geen standaard.
Gewoon aanleren de verlichting handmatig uit te schakelen.
Ik moet je teleurstellen.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 20:24 schreef Geqxon het volgende:
Het is geen standaard, maar als je nu een nieuwe auto koopt zit er 100% zeker een toerenteller in.
Nou, een kale Passat kan het ook, en is van dezelfde fabrikant.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 20:25 schreef swarmahoer het volgende:
je vergelijkt een bmw 5 met een polo
Dan praten we over hetzelfde.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 20:26 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Ik heb het niet over vrachtwagens / bussen, maar over personenauto's.
Ik heb op het moment versie 1.4 van de Polo, is 1.5 dan al uit?quote:Op zaterdag 17 januari 2009 20:27 schreef koffiekoekje het volgende:
Gewoon nieuwe drivers istaleren. Achterop de auto staat wel welke versie je moet hebben.
Uit veiligheidsoogpunt.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 20:26 schreef Geqxon het volgende:
Tevens zag ik laatst een motorfiets uit de jaren 70 (CB750 K1), en daar ging de verlichting gelijk uit toen de bestuurder het de sleutels uit het contact haalde.
Toen al was het technisch mogelijk dit voor elkaar te krijgen, waarom kan een gloednieuw A-segment auto het niet?
Dan heb je niet in veel auto's gereden.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 20:17 schreef Geqxon het volgende:
Op alle brommers, motoren en auto's waar ik mee gereden ging altijd de verlichting uit als je de motor uit zette / sleutel uit contact haalt / deuren op slot deed. Maar deze niet?
Dan moet je 1.4i hebben, dan kan je de lampen online uitzettenquote:Op zaterdag 17 januari 2009 20:28 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Ik heb op het moment versie 1.4 van de Polo, is 1.5 dan al uit?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |