uiteindelijk welquote:Op zaterdag 17 januari 2009 20:11 schreef swarmahoer het volgende:
niet bij alle autos gaat de verlichting automatisch uit als je de motor stopt en de auto dichtdoet
Waarom niet? Als je de motor afzet, uitstapt, de deur dicht doet en je alle deuren vergrendeld, dan is het toch logisch dat je iets anders gaat doen dan autorijden, en de verlichting uit moet?quote:Op zaterdag 17 januari 2009 20:11 schreef swarmahoer het volgende:
niet bij alle autos gaat de verlichting automatisch uit als je de motor stopt en de auto dichtdoet
Bij veel auto's is dat toch echt anders. De verlichting is rechtstreeks op de accu geschakeld, en blijft dus branden als je de motor uitschakelt. Vaak is het wel zo dat er een alaarm afgaat als je aan bestuurderskant het portier opent en de verlichting brandt nog.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 20:17 schreef Geqxon het volgende:
In een auto zonder centrale deurvergrendeling kan ik het wel begrijpen, dat is feitelijk hetzelfde als het slot in de voordeur van je huis, daar zit geen elektronica achter. Maar dan gaan de lampen waarschijnlijk wel uit als je de sleutel uit het contact haalt.
Op alle brommers, motoren en auto's waar ik mee gereden ging altijd de verlichting uit als je de motor uit zette / sleutel uit contact haalt / deuren op slot deed. Maar deze niet?
Precies.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 20:19 schreef Anthraxx het volgende:
Veel huidige modellen hebben deze functionaliteit. Het is zeker niet standaard. Dat jij het zo gewend bent, maakt het geen standaard.
Gewoon aanleren de verlichting handmatig uit te schakelen.
Ik reed laatst in een BMW 5-serie, en die heeft schijnbaar zijn lampen ook direct op de accu geschakeld, want zijn in staat te branden terwijl de motor uit staat. Via het i-Drive systeem kun je instellen hoe lang ze moeten branden nadat jij uit bent gestapt. Het is dus technisch prima mogelijk, gek dat deze polo het niet heeft.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 20:19 schreef MPG het volgende:
[..]
Bij veel auto's is dat toch echt anders. De verlichting is rechtstreeks op de accu geschakeld, en blijft dus branden als je de motor uitschakelt. Vaak is het wel zo dat er een alaarm afgaat als je aan bestuurderskant het portier opent en de verlichting brandt nog.
20 jaar geleden hadden auto's nog geen toerenteller, tegenwoordig heeft elke auto het. Het is geen standaard, maar als je nu een nieuwe auto koopt zit er 100% zeker een toerenteller in. En ik verwacht zelf dat bij een (bijna) gloednieuwe auto, je lampen vanzelf uit gaan als je de auto op slot zet.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 20:19 schreef Anthraxx het volgende:
Veel huidige modellen hebben deze functionaliteit. Het is zeker niet standaard. Dat jij het zo gewend bent, maakt het geen standaard.
Gewoon aanleren de verlichting handmatig uit te schakelen.
Ik moet je teleurstellen.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 20:24 schreef Geqxon het volgende:
Het is geen standaard, maar als je nu een nieuwe auto koopt zit er 100% zeker een toerenteller in.
Nou, een kale Passat kan het ook, en is van dezelfde fabrikant.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 20:25 schreef swarmahoer het volgende:
je vergelijkt een bmw 5 met een polo
Dan praten we over hetzelfde.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 20:26 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Ik heb het niet over vrachtwagens / bussen, maar over personenauto's.
Ik heb op het moment versie 1.4 van de Polo, is 1.5 dan al uit?quote:Op zaterdag 17 januari 2009 20:27 schreef koffiekoekje het volgende:
Gewoon nieuwe drivers istaleren. Achterop de auto staat wel welke versie je moet hebben.
Uit veiligheidsoogpunt.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 20:26 schreef Geqxon het volgende:
Tevens zag ik laatst een motorfiets uit de jaren 70 (CB750 K1), en daar ging de verlichting gelijk uit toen de bestuurder het de sleutels uit het contact haalde.
Toen al was het technisch mogelijk dit voor elkaar te krijgen, waarom kan een gloednieuw A-segment auto het niet?
Dan heb je niet in veel auto's gereden.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 20:17 schreef Geqxon het volgende:
Op alle brommers, motoren en auto's waar ik mee gereden ging altijd de verlichting uit als je de motor uit zette / sleutel uit contact haalt / deuren op slot deed. Maar deze niet?
Dan moet je 1.4i hebben, dan kan je de lampen online uitzettenquote:Op zaterdag 17 januari 2009 20:28 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Ik heb op het moment versie 1.4 van de Polo, is 1.5 dan al uit?
Vei-lig-heids-oog-punt.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 20:30 schreef Geqxon het volgende:
Nu je het zegt, ik heb wel een seintje gehoord, maar ik dacht dat dat het "je deur staat open" seintje was.
Dus ze bouwen wel expliciet elektronica in dat een seintje geeft dat je je lampen uit moet zetten, maar de elektronica om je lampen gewoon automatisch uit te zetten is schijnbaar te duur?
Ik begin het steeds bizarder te vinden.
Omgekeerde wereld. Je hoeft dus niets te doen voor die ene keer dat je het nodig hebt, maar je moet wel een expliciete actie uitvoeren voor de 99 keer dat je het niet nodig hebt?quote:Op zaterdag 17 januari 2009 20:30 schreef B.E.D het volgende:
Ik snap TS niet.
Hij zit ons gewoon voor de gek te houden.
Nogal logisch dat verlichting totaal niets te maken heeft met de centrale vergrendeling of met het draaien van de motor.
Dat zou betekenen dat je altijd je motor moet laten draaien als je bijv. bij het vissen wat licht wil hebben.
Of dat je niet de keuze hebt je verlichting aan of uit te willen hebben.
Ja, maar dimlicht? Voor langs de snelweg / gevaarlijke plek heb je stadslicht + alarmlichten. Die gebruik je normaal niet, dus dan is het wel logisch dat ze op die stand aanblijven als je de deur op slot doet.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 20:32 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Vei-lig-heids-oog-punt.
Heeft niks met kosten temaken, makkelijkste was gewoon om het via het contactslot te laten lopen. Sleutel uit contact? Alles uit.
Stuk of 15.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 20:31 schreef PP. het volgende:
[..]
Dan heb je niet in veel auto's gereden.
Het is dus geen probleem, opgelost, slotje.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 20:04 schreef Geqxon het volgende:
Waar ik nu een beetje bang voor ben: Is dit soms omdat de auto niet goed op slot staat?
Vast niet.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 20:36 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Het is dus geen probleem, opgelost, slotje.
En mail VW maar met je gezever, misschien dat zij er iets mee doen
Als je aan alle keuzes van anderen twijfelt mag je wel eens gaan nadenken of jij zo goed bent en alle andere ontwerpers slecht zijn, of dat het nou juist net andersom isquote:Op zaterdag 17 januari 2009 20:44 schreef Geqxon het volgende:
Och ja. Ik ben een user-interface ontwerper, en daarom vind ik de meest standaard dingen vreemd.
Je moet toch JUIST WEL op een knopje drukken om iets gedaan te krijgen?quote:Dat is bij een computer hetzelfde als elke keer bij het opstarten op een knopje moeten drukken van "Nee, ik wil vandaag geen Prince of Persia spelen", in plaats van dat je op het bureaublad een knopje hebt voor die twee keer per jaar dat je Prince of Persia gaat spelen.
Ik druk liever om een knopje omdat ik iets wil doen, dan dat ik 99 keer op een knopje druk omdat ik iets niet wil. En dat is zoals ik het met de verlichting ervaar. Constant aan en uit zetten, terwijl het ook gewoon automatisch uit kan met een klein knopje voor als ik mijn auto als zaklamp wil gebruiken.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 20:47 schreef veldmuis het volgende:
Je moet toch JUIST WEL op een knopje drukken om iets gedaan te krijgen?
Ik wil in de auto instappen, motor starten, in de eerste versnelilng zetten en wegrijden. Alle bijzaken, die ik met deze Polo allemaal handmatig moet doen, ik heb er geen zin in om mij daar mee te bemoeien.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 21:12 schreef Isdatzo het volgende:
Lichten aan is wellicht het enige uit dat rijtje waar ik me in kan vinden.
Stoel afstellen? Doe ik zelf wel.
Handrem eraf? Dat gaat die auto toch niet voor mij doen? Bepaal zelf wel wanneer ik de handrem eraf haal.
Radio aan? Joah, als ik zin heb om muziek/radio te luisteren druk ik zelf wel op die knop.
Want hoeveel tijd kost dat nou totaal? Mijn stoel staat altijd goed dus dat tellen we niet mee. Verlichting aan? Nog geen seconde. Ik start de motor, even met m'n hand links van het stuur het wieltje 2 klikjes naar rechts draaien.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 21:17 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Ik wil in de auto instappen, motor starten, in de eerste versnelilng zetten en wegrijden. Alle bijzaken, die ik met deze Polo allemaal handmatig moet doen, ik heb er geen zin in om mij daar mee te bemoeien.
Dat ik elke keer bij het instappen de verlichting aan moet zetten, radio-frontje erop klikken, de verwarming op de juiste stand, handrem eraf, stoel goedzetten, vind ik erg storend.
Electrische handrem werkt trouwens op de koppeling. Koppeling op laten komen en de handrem gaat eraf.
Nee, want dan mis je de controle.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 21:32 schreef Geqxon het volgende:
Het kost weinig tijd ja. Maar is het niet fijner als het allemaal automatisch gaat?
Waarom zou je er controle over willen? Zo hoeft de handrem er pas vanaf als ik begin met rijden, en met een elektrische handrem is dat exact wat gebeurd. Of je zet hem er handmatig met een knopje vanaf.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 21:37 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Nee, want dan mis je de controle.
Injectie.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 21:42 schreef Anthraxx het volgende:
Een automatische choke, dat zou uk pas vooruitgang noemen. Ik heb nu een half automaat waar ik bij na moet denken of de motor warm of koud is en hoeveel uur geleden die gedraaid heeft
. Dat zou echt een verbetering zijn.
Waarom moet een auto voor mij denken?quote:Op zaterdag 17 januari 2009 21:41 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Waarom zou je er controle over willen? Zo hoeft de handrem er pas vanaf als ik begin met rijden, en met een elektrische handrem is dat exact wat gebeurd. Of je zet hem er handmatig met een knopje vanaf.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |