teamlead | zaterdag 17 januari 2009 @ 12:46 |
Ik ben "nogal" een auto-noob ![]() Een auto moet voor mij vooral mooi zijn en het gewoon goed doen en dan ben ik al tevreden ![]() Nu heb ik van mijn werkgever een leaseauto gekregen, een golf V, diesel. Leuk ding ![]() Als ik nu tegen iemand zeg dat ik een diesel rij, krijg ik onveranderlijk de reactie "oeh.. een diesel.. dat scheelt wel zeg". Na zo'n opmerking zet ik mijn intelligente blik op en blaat iets als "ja nou.. een heel verschil inderdaad"...... maarre... wat is nou eigenlijk het verschil tussen een dieselmotor en een benzinemotor? En wat is het voordeel van diesel nou eigenlijk ![]() | |
jslavenburg | zaterdag 17 januari 2009 @ 12:47 |
Volgensmij zijn ze zuiniger ![]() | |
hierissieweer | zaterdag 17 januari 2009 @ 12:47 |
meer kilometers op een liter rijden voor een lagere prijs. Daarnaast; meer wegenbelasting. En een motor die iets langer meegaat dan in vergelijking met een benzine motor | |
Ingenia | zaterdag 17 januari 2009 @ 12:48 |
quote:Diesel is zuiniger en diesel is goedkoper dan benzine. wel meer wegenbelasting, daarom haal je er meer voordeel uit asl je wat meer kilometertjes rijdt. | |
Rnej | zaterdag 17 januari 2009 @ 12:48 |
vroeger waren diesels aanmerkelijk trager, nu is het tegenovergestelde vaak waar (niet altijd). ... diesel heeft nogal een tractorimago opgedaan en vaak zijn mensen negatief over diesels.... | |
teamlead | zaterdag 17 januari 2009 @ 12:49 |
quote:het ding klinkt wel wat meer als een tractor, maar traag is ie niet ![]() dus eigenlijk gaat het alleen over het verbruik ![]() | |
swarmahoer | zaterdag 17 januari 2009 @ 12:50 |
is het nog steeds zo dat je een 2.0 diesel en 2.0 benzine niet gelijk zijn, maar dat een 1.8 diesel en een 2.0 benzine wel gelijk zijn ? | |
hierissieweer | zaterdag 17 januari 2009 @ 12:52 |
quote:Iedere motor type is veer anders. Dus er zullen verschillen zin tussen de motoren... | |
teamlead | zaterdag 17 januari 2009 @ 12:53 |
quote:huh wat? | |
swarmahoer | zaterdag 17 januari 2009 @ 12:55 |
vroeger was het zo dat je om ze te vergelijken in kracht bij de diesel 0.2 af moest halen om een goede vergelijking te maken ofzo... | |
tho_Omas | zaterdag 17 januari 2009 @ 12:58 |
Diesel is ideaal om te cruisen. En zuinig. | |
teamlead | zaterdag 17 januari 2009 @ 12:59 |
Bij mijn vorige werkgever had ik een grande punto en dat was ook prima om mee te cruisen... dus vandaar dat ik niet helemaal begrijp wat nu het voordeel is ![]() | |
tho_Omas | zaterdag 17 januari 2009 @ 13:03 |
quote:Laagtoerig, schakellui rijden, vaak een hoger koppel dan vergelijkbare benzinemotoren. | |
garnage-patrick | zaterdag 17 januari 2009 @ 13:04 |
quote:naja de 1.9tdi's van vw's enzo gaan van 90pk tot 150pk dus lijkt me niet echt fair zegmaar. | |
geelkuikentje | zaterdag 17 januari 2009 @ 13:24 |
Een diesel draait bij 100 km/h ongeveer 2000 rpm (mijne dan, 206 2.0 Hdi uit 2001). De Renault megane van mijn ouders (2005?) 1.6 16v benzine draait dan tussen de 2500 en 3000 rpm. Dat is nogal een verschil. Vind mijn auto ook veel stiller rijden. Als je snel wilt inhalen met een diesel hoef je echt niet terug te schakelen. Bij een benzine duurt het even voor je een andere auto voorbij bent (bedoel dan van 100 km/h naar 120 km/h in de hoogste versnelling). | |
JaapB | zaterdag 17 januari 2009 @ 13:27 |
OMdat een diesel een turbo heeft haalt hij een groter koppel bij gelijke cilinderinhoud. Daarnaast is de verbranding efficienter dan van een benzine. Maar niet iedere diesel is echt al heel sterk bij lage toeren en er zijn ook voldoende benzinemotoren die ook onderin sterk zijn. Voordeel van een diesel begint door hogere aanschafprijs en hogere wegenbelasting tegenwoordig pas rond de 40.000 km/j. Dat is ruim boven het gemiddelde aan jaarkilometers in ons landje. | |
veldmuis | zaterdag 17 januari 2009 @ 13:30 |
quote:Een megane houdt wel van wat meer toeren dan gemiddeld. | |
geelkuikentje | zaterdag 17 januari 2009 @ 13:35 |
quote:Dat wist ik niet ![]() Als je een Megane 1.5 dci van 105 pk vergelijkt met een 1.6 benzine van 110 pk is het verschil in toerental toch ook wel groot bij 100 km/h in de hoogste versnelling? | |
Hyperdude | zaterdag 17 januari 2009 @ 14:07 |
Grootste voordeel van is toch wel dat er op diesel minder accijns zit dan op benzine. | |
2cv | zaterdag 17 januari 2009 @ 14:19 |
Vaste lasten zijn hoger, variabele lasten zijn lager. Verder kan je er beter een aanhanger mee trekken omdat je meer koppel hebt en is het motortoerental lager. En een diesel klinkt natuurlijk lekkerder ![]() | |
Repeat | zaterdag 17 januari 2009 @ 14:22 |
quote:Een diesel heeft natuurlijk een veel beperkter toerenbereik en zal dan ook minder toeren draaien. Voor je rust misschien een voordeel, om te scheuren niet. | |
geelkuikentje | zaterdag 17 januari 2009 @ 14:31 |
quote:http://www.autoweek.nl/autotest.php?id=1745 Best leuk zo'n toerenblokje in je auto ![]() | |
trifko | zaterdag 17 januari 2009 @ 14:44 |
diesel is voor mensen die veel kilometers maken.. | |
2cv | zaterdag 17 januari 2009 @ 14:48 |
quote:Omdat ... ? ![]() | |
trifko | zaterdag 17 januari 2009 @ 15:06 |
quote:het gunstiger is qua totale kosten auto (brandstof + motorrijtuigenbelasting) over een langere periode.. benzine: brandstof duurder / motorrijtuigenbelasting goedkoper diesel: brandstof goedkoper / motorrijtuigenbelasting duurder ![]() | |
2cv | zaterdag 17 januari 2009 @ 15:12 |
quote:U gaat door voor de broodrooster. | |
trifko | zaterdag 17 januari 2009 @ 15:14 |
quote:kan ik die inruilen voor een pussy.. ![]() | |
RealZeus | zaterdag 17 januari 2009 @ 15:20 |
quote:En ik vind het ook lekkerder rijden. En TS? Als je een auto-n00b bent: na de rit even je auto een paar seconden laten nadraaien, da's beter voor je turbo. | |
Turquaz52 | zaterdag 17 januari 2009 @ 17:14 |
quote:Ben je toch al? ![]() Maare, een turbo-diesel 0wnt gewoon. Zuinig, meer koppel onderin de toeren, laat staan dat. vaak het dubbele aantal koppel tov. de PK's. wat bij een benzine niet het geval is (vaak). Je kunt er mee cruisen en mee scheuren.. je moet dan wel vaker schakelen eigenlijk.. | |
Turquaz52 | zaterdag 17 januari 2009 @ 17:15 |
quote:Niet elke diesel heeft een Turbo, maar deze zijn ook geen echte mannen auto's. ![]() Een diesel is pas intressant als ie een Turbo heeft ![]() 3.2 V6 TDI FTW!!!!!!!!!!!!!!!1111 ![]() ![]() | |
RealZeus | zaterdag 17 januari 2009 @ 17:23 |
quote:Als je de OP leest kun je zien dat TS een Golf V diesel krijgt en volgens mij zijn er weinig dieselmotoren meer zonder turbo. | |
garnage-patrick | zaterdag 17 januari 2009 @ 17:32 |
nou de sdi heb geen turbo,.. ook geen 0 - 100 prestatie binnen een minuut ![]() | |
teamlead | zaterdag 17 januari 2009 @ 17:32 |
quote:ow.. oke ![]() | |
geelkuikentje | zaterdag 17 januari 2009 @ 17:35 |
quote:Waar kan je een nieuwe SDI kopen. Volkswagen/audi/skoda/seat hebben allemaal TDI met common rail of met pompverstuiver. Nieuw kan je geen SDI meer vinden ![]() | |
Pas259 | zaterdag 17 januari 2009 @ 18:30 |
quote:Meredes heeft de vaneo ook zonder turbo. | |
geelkuikentje | zaterdag 17 januari 2009 @ 18:33 |
quote:De Vaneo is al sinds 2007 niet meer te koop. | |
Turquaz52 | zaterdag 17 januari 2009 @ 18:40 |
Dat maakt geen flikker uit, Turbo=Turbo.. Hij heeft hem, of niet ![]() | |
trifko | zaterdag 17 januari 2009 @ 18:42 |
quote:wat mot je len.. ![]() | |
Guus Muisarm | zaterdag 17 januari 2009 @ 18:53 |
Rijdt wel lekker rustig. Als je veel kilometers maakt (en dus vaak in files staat) kan je 'm in z'n 3 zetten en "go with the flow" als het langzaam rijdent is. In de stad kan je versnellingen overslaan. Het kostenplaatje lijkt me overbodig hier, hij heeft een bak van de zaak. Al is de diesel 5 euro per liter, wat dan nog? | |
2cv | zaterdag 17 januari 2009 @ 18:55 |
quote:Buiten de stad kan je ook versnellingen overslaan hoor. Toerenteller in het rood en dan in eens van de 2e naar de 5e versnelling ![]() | |
Turquaz52 | zaterdag 17 januari 2009 @ 19:11 |
quote:Nog een voordeel van een Diesel: Je kunt er ongestraft heeeeeeel lang in de begrenzer rijden ![]() Wat je dus niet altijd kunt met een Benzine ![]() ![]() | |
Archont | zaterdag 17 januari 2009 @ 20:38 |
quote:is dit niet een van de toffe dingen aan autorijden?? | |
Devilnl | zaterdag 17 januari 2009 @ 21:06 |
quote:eigenlijk niet.. van huis tot mijn werk kom ik 7stoplichten tegen over 137kilometer, en vind het meer dan zat.. Draai 5km van mijn huis de snelweg op. zet hem in z'n 5, en over 100km schakel ik pas weer eens terug ![]() automaat ftw! (mits krachtige motor) | |
Turquaz52 | zaterdag 17 januari 2009 @ 22:05 |
quote:Nu je het zegt, eigelijk wel! ![]() Ik hou er echt van om plankgas een splitsing/bocht af te rijden en er vlak voor vol in de ankers te gaan, tegelijk terugschakelen na de 2 koppeling langzaam los zodat ie afremt op de motor en dan scherp insturen, weer plankgas er van door ![]() Dat kan niet met een Automaat ![]() ![]() | |
Archont | zaterdag 17 januari 2009 @ 22:17 |
ik heb ooit met een smart gereden, en die bak daarin zuigt schakelt pas op 2 seconden nadat je geduwd hebt | |
SeLang | zaterdag 17 januari 2009 @ 22:23 |
Hier in Engeland is alles natuurlijk weer precies omgekeerd: - Diesel is duurder dan benzine - Wegenbelasting voor een diesel is lager, want minder CO2 uitstoot per km | |
Turquaz52 | zaterdag 17 januari 2009 @ 22:34 |
quote:Diesel For The Win ![]() | |
2cv | zaterdag 17 januari 2009 @ 22:42 |
quote:Ik rijd een turbovrije diesel. En die turbovrijde diesel zit in een BX geschroefd. De turbo heb ik nooit gemist. Sterker nog, het schijnt dat turboloze BXen wat beter zijn. Minder snel de koppakking er tussenuit. Daarbij is een turboloze BX diesel het eerste stuk(je) bij de acceleratie sneller omdat bij een BX met turbo de turbo nog op gang moet komen. Maar dat vind ik wat minder belangrijk ![]() | |
Herr.Flick | zaterdag 17 januari 2009 @ 22:44 |
Het voordeel van een diesel is dat het een "zelf ontbrandende" motor is, je hebt geen ontsteking nodig om je brandstofmengsel te ontsteken zoals bij een benzinemotor. Een diesel laat zijn brandstof branden door de lucht voldoende samen te persen, hierdoor komt genoeg warmte vrij om de dieselnevel te laten ontbranden. Een (traditionele/oude) diesel heeft dus veel minder componenten dan een benzine auto, mede hierdoor is de diesel betrouwbaarder. ![]() | |
Hyperdude | zaterdag 17 januari 2009 @ 22:46 |
En een moderne diesel motor heeft meer componenten dan een benzine motor en is daardoor minder betrouwbaar. ![]() | |
2cv | zaterdag 17 januari 2009 @ 22:47 |
Rotzooi is, wegens die hoge compressie, ook steviger gebouwd. | |
Osramp | zaterdag 17 januari 2009 @ 22:48 |
Diesel is wél een GROOT nadeel voor een leaserijder. Wél meer bijtelling vanwege de duurdere aanschafprijs van de dieselauto, maar geen voordeel van de goedkopere brandstof. | |
Herr.Flick | zaterdag 17 januari 2009 @ 22:54 |
quote:Of ie meer componenten heeft betwijfel ik, maar in mijn ogen is ie er niet betrouwbaarder op geworden! ![]() | |
Turquaz52 | zaterdag 17 januari 2009 @ 23:07 |
quote:Ik leef met je mee... ![]() Erg he? | |
Archont | zaterdag 17 januari 2009 @ 23:21 |
quote:in belgie kan je bijna geen benzine krijgen op een leasewagen | |
2cv | zondag 18 januari 2009 @ 00:26 |
quote:Ik snap je post niet helemaal. Wellicht vat jij mijn bericht verkeerd op ? | |
Archont | zondag 18 januari 2009 @ 00:33 |
Bixen zijn schitterende wages | |
Turquaz52 | zondag 18 januari 2009 @ 02:40 |
quote:Ik wil daarmee zeggen dat ik een Turboloze diesel zielig vind (niet persoonlijk!) en het ook echt haat. Traag als stront door de trechter. En ik snapte je bericht wel, jij geeft er niet om.. Maar ik weet zeker, dat als jij kon kiezen voor de ene met Turbo en zonder, dat je zeker weten de ene MET turbo zou hebben gekozen ![]() En koppakkingen heb je altijd aan jezelf te danken, dus oppassen ![]() | |
Geqxon | zondag 18 januari 2009 @ 02:55 |
Een oude diesel is 100% waterproof, in tegenstelling tot een benzinemotor. ![]() | |
Turquaz52 | zondag 18 januari 2009 @ 02:59 |
quote: ![]() | |
Geqxon | zondag 18 januari 2009 @ 03:02 |
quote:Je kunt met een Land Rover Defender op diesel prima door een enorm diepe plas rijden. Zolang je het aanzuigen van de lucht maar via een toeter bovenop je auto doet. Dezelfde wagen op benzine zou er allang mee gekapt zijn. | |
Turquaz52 | zondag 18 januari 2009 @ 03:06 |
quote:Jij hebt tevaak Camel Trophy gekeken ![]() | |
Herr.Flick | zondag 18 januari 2009 @ 11:26 |
quote:Is dat zo ![]() ![]() ![]() | |
Archont | zondag 18 januari 2009 @ 12:21 |
quote: quote: | |
Herr.Flick | zondag 18 januari 2009 @ 12:42 |
Maar dit is geen Landrover! | |
Turquaz52 | zondag 18 januari 2009 @ 12:43 |
quote:Dat is een Suzuki Vitara/Samurai... ![]() Ik weet dat deze dingen 1.3 carburateurtjes hebben.. ![]() Maar ook diesel..? ![]() | |
Herr.Flick | zondag 18 januari 2009 @ 12:50 |
quote:Nee, geen diesel, wel bere sterk te maken met weinig budget. Je hebt ook nog een injectievariant. ![]() ![]() Het hoeft dus niet altijd een diesel te zijn die maar door blijft gaan! ![]() en het was iig geen vitara, meestal zijn het de oudere Sj410 of sj413, die later ook de Samurai benaming kregen | |
Turquaz52 | zondag 18 januari 2009 @ 15:04 |
quote:Vandaar ook de slesh Samurai.. ik ben niet zo'n Suzuki fan.. ![]() Dat ik het weet is wat anders, heb er eens een keer in gereden.. en de eerste 2 gangen zijn ze heel fel ![]() ![]() Niet mijn ding iig.. Geef mij maar een Nissan Patrol ![]() ![]() | |
Herr.Flick | zondag 18 januari 2009 @ 15:14 |
quote:een patrol is echt een strontbak 1e klas... Bij een Suz. moet je wel eerst wat aanpassingen doen voordat ie echt sterk is, zo moet je je differentieel vastlassen (100% sper), en je tussenbak moet je aanpassen (+/-600,- euro), grotere wielen erop, veerpakketje omdraaien, klapschommels erop en het ding is ineens een tank geworden! ![]() Je staat ooit echt te kijken hoe sterk dan zo'n luciferdoosje ineens geworden is, machtig mooi om te zien wat je er mee kunt, alleen in zo'n staat alleen te gebruiken in het (echte) terrein. ![]() Leuk voorbeeldje van een suzuki: En uiteraard het mekka van de 4x4 rijder: [ Bericht 19% gewijzigd door Herr.Flick op 18-01-2009 15:27:22 ] | |
Turquaz52 | zondag 18 januari 2009 @ 16:01 |
quote:Leuk om zo iets te horen.. vrijheid van meningsuiting ![]() Maar ik vind een Suzuki 3x niks.. Geen power, Geen Uitstraling, Geen mannenbak.. ![]() Een patrol daarentegen heeft het vermogen, het uitstraling en de looks ![]() En dan heb ik het over de model die wij hebben gehad uit '88.. http://link.marktplaats.nl/216345248 Precies zo'n eentje, maar dan ook met dak imperiaal en daar ook verstralers op (4 stuks).. En het was ook een 2.8 TD ![]() | |
Herr.Flick | zondag 18 januari 2009 @ 16:15 |
quote:Die ouwe zijn nog wel flex, ik dacht eerder dat je de nieuwe bedoelde.. ![]() Maar een aangepaste suzuki heeft meer power dan je denkt, in zo'n terrein heb je niets aan veel pk's, dan gaat het meer over de vertraging in je tussenbak en de sper(ren), en een voordeel heeft zo'n suzuki tov vele... ze wegen geen drol! ![]() | |
Turquaz52 | zondag 18 januari 2009 @ 16:38 |
quote:Geef mij maar een LandRover en ik ben stil ![]() | |
PierreTT | zondag 18 januari 2009 @ 16:48 |
quote:Of een Jeep, of een Hummer ![]() | |
Herr.Flick | zondag 18 januari 2009 @ 17:51 |
quote:een maat van me heeft een 110 td5, leuk ding, alleen als je groot ben is de zitpositie onmogelijk, en in het terrein kwamen de suzuki's ons om de oren gevlogen! ![]() ![]() | |
Turquaz52 | zondag 18 januari 2009 @ 18:12 |
quote:Ok Flick. Suzuki for the win dan maar ![]() | |
Herr.Flick | zondag 18 januari 2009 @ 18:46 |
quote:Nee hoor, het zijn dan ook kompleet verschillende voertuigen, maar veel mensen onderschatten de kracht van zo'n ding, vooral als er een aangepaste tussenbak onder zit. Kijk maar eens op mudzilla.nl , of google maar eens op samurai 4x4 oid, dan kom je echt mooie projekten tegen! ![]() | |
Turquaz52 | zondag 18 januari 2009 @ 19:59 |
quote:Ok Flick, zelfs ik ben niet zo offtopic gegaan en opzitten scheppen over de Prelude of de 944 of zelfs ons mera.. ![]() Beter is gewoon dat we weer netjes ontopic gaan en rel trappen dat een diesel zonder turbo om van te huilen is ![]() | |
2cv | zondag 18 januari 2009 @ 21:24 |
quote:Neehoor. Ik weet dat je met een turbo uit moet kijken met de koppakking, maar ik wil met mijn BX gewoon lomp kunnen raggen zonder storing. Dat ik daardoor de voordelen dan de turbo niet heb is voor mij een kleine prijs. | |
Turquaz52 | zondag 18 januari 2009 @ 21:52 |
quote:Koppakkingen opblazen heb je 80% van de tijd gewoon aan jezelf te danken.. de overige 20% wordt gewoon verergerd als je al 80% hebt afgetrapt ![]() Bijvoorbeeld die Golf die we hebben gehad.. een 1.9TDI. met 288 ofzo gekocht.. 288k km - Openluchtfilter 292k km - Powerbox (+/- 20PK) 297k km - 110PK verstuivers, kat leeg & EGR klep dicht 300k km - intercooler vervangen en bleedvalve en einddemper weg 303k km - Vermogenbank in Dusseldorf/Pforzheim: 142,5PK en 308nm koppel ![]() En hij is ook altijd afgetrapt, stationair heeft ie een paar auto's gesleept.. 's morgens werdt ie niet zo snel warm, dus trok je bij elke stoplicht wheelspins en rij je doodleuk de begrenzer in voor de lol.. maar dat werd nadat ie de laatste mods kreeg alleen maar standaard.. ![]() Zelfs als mijn moeder wou optrekken, al was het rustig aan had ie al wheelspin ![]() Daarna werd de motor beetje onrustig en beetje een te hoge turbodruk.. maar dat maakte niks uit.. Hij reed even relaxed maar ook een beetje gespannen.. Auto is nu weer ge-de-tuned, en verkocht met alleen een dichte egr, kat leeg en met buis als einddemper.. En toen ik hem voor het laatst zag, zag ik dat er 380 op de tellert stond.. dus ![]() ![]() Krijg je niet kapot. ![]() ![]() | |
Captain_Ghost | zondag 18 januari 2009 @ 22:04 |
Zowel diesel of benzine motor kan onder water, Wel moet de bedradingen, elektriciteit geïsoleerd worden. Dat is alles. Vandaar zie je sommige auto's die op benzine loopt en toch in water kan rijden. Vooral terreinwagen ( oude landrovers, jeep is er goede voorbeeld ervan). Moderne diesel motor is minder betrouwbaar dan traditioneel, hoewel moderne wel stiller en zuiniger is. Uiteindelijk kan diesel motor makkelijk 300.000 of meer km halen. Benzine haalt meestal tot 200.000 km. Het Kan meer maar vergt wel meer onderhoud. rest hebben de andere al gepost.. | |
2cv | zondag 18 januari 2009 @ 22:19 |
quote:Allemaal mee eens, maar ik heb mijn BX niet gekocht om voorzichtig mee te doen, dus hoe minder poespas er op, hoe beter. | |
Steve-O | zondag 18 januari 2009 @ 22:23 |
Ik vind het persoonlijk ook een stuk relaxter rijden als een benzine | |
T42 | maandag 19 januari 2009 @ 08:29 |
er kan zonnebloemolie in ![]() | |
T42 | maandag 19 januari 2009 @ 08:31 |
quote:golf 1 diesel hale makkelijk 8 ton | |
#ANONIEM | maandag 19 januari 2009 @ 10:36 |
quote:Afgelopen zomervakantie in Griekenland een 'jeep'-safari gedaan. Komen we daar, zie ik allemaal Suzuki Samurai's staan. Zwaar teleurgesteld rijden we weg in die auto. Maar toen we 1 keer echt offroad waren, was ik aangenaam verrast. Dat ding heeft idd aardig wat power en rijd met het grootste gemak tegen de steile bulten op. Sindsdien alleen maar respect voor die bakkies gekregen. ![]() | |
Turquaz52 | maandag 19 januari 2009 @ 20:15 |
quote:HE-LE-MAAL Vergeten!! ![]() ![]() Wij deden ook op 40/60 mengsel ![]() | |
Hyperdude | maandag 19 januari 2009 @ 20:27 |
quote:De laatste 5 ton klinkt het wel als een stel neukende robots in een blikfabriek ![]() | |
PallominnoX | maandag 19 januari 2009 @ 22:41 |
quote:Maar ze halen het wel! Hier in de straat rijd overigens ook een peugeot 205 op benzine(!)rond met 340 op de teller.. ding loopt op 3 cilinders als hij koud is ![]() | |
Captain_Ghost | maandag 19 januari 2009 @ 22:49 |
quote:Diesel kan inderdaad heleboel km halen, Wel moeten ze goed behandeld en onderhouden. | |
Turquaz52 | maandag 19 januari 2009 @ 23:26 |
quote:Die leeft ook niet lang meer ![]() | |
2cv | dinsdag 20 januari 2009 @ 00:03 |
quote:Krakende wagens ... | |
PallominnoX | dinsdag 20 januari 2009 @ 01:23 |
quote:Dat dacht ik ook, maar dat doet 'ie al vanaf september ofzo.. als dat wagentje terug komt rijden loopt hij overigens prima, op 4 cilinders, best komisch ![]() Enne, tja.. een oude atmosferische diesel, zoals die in oude Mercedessen zitten.. die sloop je niet zomaar, weinig technologie, weinig vermogen, maar mede daarom oersterk. | |
blup | dinsdag 20 januari 2009 @ 01:47 |
quote:160pk zelfs.. Motorinhoud zegt niks over snelheid op prestaties.. De 1.4TFSI blokjes van tegenwoordig hebben ook al 160pk.. Motor zal wel iets nerveus zijn, maar snel is het zeker.. | |
68Chevelle | dinsdag 20 januari 2009 @ 03:50 |
hoe je het ook wend of keert.... diesel zal allemaal best betrouwbaar zijn, pittig optrekken en blablabla, maar in mijn ogen is diesel net zoveel auto als dat een hooligan een voetbalsupporter is, een vrouw met implantaten of een travestiet. Het heeft raakvlakken, maar je bent ze allebei liever kwijt dan rijk. Diesel is ongeveer net zo spannend als..... Een film van Leonardo di Caprio Winkelen op zondagmiddag bij de meubelboulevard Fietsen in de bollenstreek Malt bier Een krop sla Een leraar wiskunde Masturberen op mevr. Terpstra FC Emmen De EO Jongerendag De roze maandag Een streepjespak Een koe met zwarte vlekken Een haan die "kukelekuu" zegt Jan Peter Balkenende Andre Rouvoet New kids on the Block U2 FC Dordrecht Johma huzarensalade OMO wasmiddel Toyota Prius De kantine van een bejaardentehuis Ali B. Paul Witteman Harry Mens Een bloem (boeit mij het of het een tulp, roos of gladiool is, ik zie het verschil toch niet) De huishoudbeurs De Xenos De Ikea De A13 Andre Hazes Gerard Joling Een boterham met hagelslag Een tafel met 4 poten Amstel bier Amstelveen/Barendrecht/Rijswijk Een parkeerautomaat Carry Tefsen molens en ga zo maar door... Diesel gooi je in een vrachtwagen, bus of een tractor. Als je dan toch van A naar fucking punt B moet zijn ga je maar met het OV. | |
Hyperdude | dinsdag 20 januari 2009 @ 17:26 |
En gas is om te koken. ![]() | |
Herr.Flick | dinsdag 20 januari 2009 @ 17:29 |
quote:Klopt, totaal niet spannend! http://nl.wikipedia.org/wiki/Audi_R10 ![]() | |
Pas259 | dinsdag 20 januari 2009 @ 17:31 |
quote:Andere niet nader te nomen merken halen het zonder lawaai e n op benzine. | |
Pas259 | dinsdag 20 januari 2009 @ 17:32 |
quote:Ja want een R10 is bereikbaar voor iedereen. | |
huize | dinsdag 20 januari 2009 @ 17:49 |
vanaf hoeveel dagelijkse kilometers word een diesel interessanter? * huize zit zeer laag qua autokennis... | |
PierreTT | dinsdag 20 januari 2009 @ 18:16 |
quote:Kijk eens hier ![]() | |
huize | dinsdag 20 januari 2009 @ 18:22 |
Dankje! | |
CreativeMind | dinsdag 20 januari 2009 @ 20:07 |
Heeft nou nog niemand het enige goede antwoord gegeven? Het is anno 2009 meestal een kwestie van persoonlijke voorkeur. Doe mij maar een lekkere benzinemotor. | |
PallominnoX | dinsdag 20 januari 2009 @ 23:49 |
quote:Bedenk wel dat het een 1.0 is of iets dergelijks. Echt een stadsautotje. Vind het best knap. | |
Turquaz52 | woensdag 21 januari 2009 @ 07:58 |
quote:Diesel FTW. ![]() | |
Herr.Flick | woensdag 21 januari 2009 @ 11:05 |
quote:bungiejumpen is ook niet bereikbaar voor iedereen... ![]() wil nog niet zeggen dat het niet spannend is! | |
68Chevelle | woensdag 21 januari 2009 @ 11:25 |
quote:Wat is er dan wel spannend aan? |