Bron: Gadget: Pokenquote:Nou dat gaan wij hier even haarfijn uitleggen. Want Pokens zijn de nieuwe hype voor social networking in 2009 en die mag jij toch niet missen?
In eerste instantie zou je denken dat het gaat om een doodnomale USB-stick met een leuk uiterlijk, maar niets is minder waar. Er zit namelijk veel meer achter die kleine pandabeer, bij of alien. Met je eigen Poken ben je altijd verbonden met nieuwe vrienden. Waar je ook nieuwe vrienden ontmoet, je kunt meteen je sociale netwerken delen. Je hoeft geen ingewikkelde username meer te onthouden, door aanraking van twee Pokens worden de profielen gedeeld. Via de USB-uitgang kan alle informatie op een computer worden bekeken en opgeslagen.
Maar hoe werkt het dan?
Het USB gedeelte van de Poken zit verstopt in het handje, deze kun je er namelijk uit trekken. Wanneer je de USB-stick in de computer plugt, worden je nieuwe contacten in de database geladen. Maar goed, we hebben het over als je al mensen hebt onmoet. Maar wat moet je van tevoren allemaal nog doen? Je kunt namelijk niet zonder je Poken zelf ingesteld te hebben, al connecten met anderen. De eerste keer als je de Poken in je computer steekt, moet je eerst een account aanmaken op een algemene poken website(doyoupoken.com), dat is stap 1. Daarna kan jij kiezen welke sociale netwerken je wilt delen met je toekomstige vrienden. Zo kan je de gegevens van je Facebook account erin zetten maar ook van LinkedIn, Hyves en Twitter. Er staan nog wat meerdere opties, maar die zijn in Nederland niet populair of zelfs nauwelijks bekend. Als je al deze gegevens erin hebt gezet kan je naar stap 3. Naast je online persoonlijkheid kan je ook je werkelijke gegevens invullen. Zo zijn er velden voor je NaamAdresWoonplaats-gegevens, waar je werkt of wat voor opleiding je doet, je verjaardag en je kan foto’s van jezelf toevoegen.
Je hebt er klaar voor! Je kan nu met mensen in het “ echte leven” connecten. Ja, je moet dus echt eerst mensen ontmoeten voordat je de gegevens kan uitwisselen. Dat doe je doormiddel van de Pokens tegen elkaar te houden. Een "high-four" om precies te zijn want de handen moeten tegen elkaar gehouden worden. Op dat moment worden de gegevens met elkaar uitgewisseld en dat zie je doordat het lichtje in de handjes gaan branden. Als het lampje groen wordt is alles goed gegaan, maar als het lichtje rood gaat schijnen is er iets fout gegaan. Probeer het dan gewoon nog een keer.
Om de gegevens van je net gemaakte vrienden te kunnen inzien moet je weer het USB-gedeelte in je pc stoppen. Na de redirect naar de website en het inloggen daarop kan je de gegevens van je nieuwe vrienden bekijken. Door op het icoontje van het sociale netwerk te klikken kom je meteen uit bij hun account en kan je ze dus daar ook toevoegen als vriendje.
Is het veilig? Want ze wisselen toch gegevens uit?
De Poken zelf bevat géén persoonsgegevens, maar een 128bit encrypted unique key. Als je de twee Pokens tegen elkaar aan houdt, worden deze 'keys' uitgewisseld, dus in principe weet de Poken niet meer, dan dat hij een andere Poken is tegen gekomen. Mocht je hem dus een keer kwijtraken, raak niet in paniek want er staan dus geen persoongegevens op. Je moet wel even op de website aangeven dat je de Poken bent verloren. Als je dat doet, wordt het Idnummer van de Poken losgekoppeld van jouw account. Stopt de vinder hem dan in zijn pc dan moet hij hem gewoon helemaal opnieuw zelf instellen.
De wachtwoorden die je hebt ingevuld tijdens stap 2 van het instelproces zijn ook nergens meer terug te vinden. Deze worden namelijk alleen gebruikt om te controleren of de gebruiker inderdaad een pagina heeft bij het sociale netwerk. Ze worden dus ook niet opgeslagen in de database op de Poken.
Wordt dit de networking hype van 2009?
Misschien wel, misschien niet. Je komt ze in ieder geval op het ogenblik al best veel tegen. Op Twitter raakt men er niet over uitgesproken. Voor de prijs hoef je het ook niet te laten, een Poken is al te koop voor 14,95. Zelf heb ik mijne al binnen, dus laat al die mensen met Pokens maar komen en laat mijn netwerk maar uitbreiden! Is het nog niet helemaal duidelijk? Kijk onderstaande introductie filmpje dan maar eens.
Ik heb de utizending niet eens gezienquote:Op vrijdag 16 januari 2009 11:53 schreef Dzy het volgende:
Jezus door die NOS uitzending wordt het opeens gehypt
Je staat op de lijst. Er is tot nu toe minder gereageerd dan ik had verwacht. Ff afwachtenquote:Op vrijdag 16 januari 2009 12:43 schreef Jo0Lz het volgende:
Hehe, het loopt storm!
Ik wil er wel 1, dus ik kan op een lijstje. Ofzo.
Op dit moment is het een animo check. Wanneer denk jij te weten of je nog Pokens wil?quote:Op vrijdag 16 januari 2009 13:40 schreef Misan het volgende:
Tot wanneer loopt deze inkoopactie? Heb 'r zojuist drie voor 8 euro op de kop getikt via twitterazi, weet misschien nog wel een enkeling lekker te maken voor pokens, dus vandaar
op z'n vroegst na het weekend. schrijf mij nog maar niet op, als ik nog op tijd ben dan merk ik het wel, anders koop ik 'r zelf wel even 10quote:Op vrijdag 16 januari 2009 13:47 schreef GoeRoe86 het volgende:
[..]
Op dit moment is het een animo check. Wanneer denk jij te weten of je nog Pokens wil?
Is goedquote:Op vrijdag 16 januari 2009 14:18 schreef Misan het volgende:
[..]
op z'n vroegst na het weekend. schrijf mij nog maar niet op, als ik nog op tijd ben dan merk ik het wel, anders koop ik 'r zelf wel even 10
Daar ga ik vanuit eigenlijk, maar weet het niet eens zeker, doe eens wat licht shijnen Goeroequote:Op vrijdag 16 januari 2009 14:55 schreef Kos het volgende:
Ik doe mee... maar ik zelf een figuurtje uitkiezen dan?
Je kan ook vooruit lopen hequote:Op vrijdag 16 januari 2009 14:57 schreef drummerdude het volgende:
Mijn omgeving heeft toch niet zo'n ding, als het wat bekender word doe ik mee
In de verpakking gooien ze @random 12 beestjes. Dus er kan pas gekozen worden op basis van wat ik krijg. Lijkt me fair. Niet?quote:Op vrijdag 16 januari 2009 14:56 schreef Jo0Lz het volgende:
[..]
Daar ga ik vanuit eigenlijk, maar weet het niet eens zeker, doe eens wat licht shijnen Goeroe
Ik weet niet of het slim is om nu al te reserveren, daarvoor. Grote kans dat ik anders een heleboel overhoud...quote:Op vrijdag 16 januari 2009 15:01 schreef Kos het volgende:
Dan wil ik bij deze alvast de Voodoo poken reserveren
quote:Op vrijdag 16 januari 2009 15:20 schreef Jo0Lz het volgende:
Kun je niet aangeven wat voor poken's je wilt kopen? Dus in zo'n doosje?
quote:"The 12-pack contains a random selection of body designs. Get ready for a surprise!"
Gedaanquote:Op vrijdag 16 januari 2009 15:26 schreef drummerdude het volgende:
Zet me maar bij de overwegers.
(They're fucking my mind)
Wie het eerst aanmeld mag zo het eerst kiezen. Vind ik wel zo eerlijkquote:Op vrijdag 16 januari 2009 16:05 schreef VixenFromHell het volgende:
Ik wil wel mee doenleuk!
Wat betreft de voorkeuren voor bepaalde beestjes, kun je iedereen straks niet gewoon laten kiezen op volgorde van aanmelding?
Ja precies, is idd het eerlijkste. Je mag me erbij zetten jaquote:Op vrijdag 16 januari 2009 16:25 schreef GoeRoe86 het volgende:
[..]
Wie het eerst aanmeld mag zo het eerst kiezen. Vind ik wel zo eerlijk
mag ik je er bij zetten?
Doe ikquote:Op vrijdag 16 januari 2009 16:39 schreef VixenFromHell het volgende:
[..]
Ja precies, is idd het eerlijkste. Je mag me erbij zetten ja
Geen ideequote:Op vrijdag 16 januari 2009 16:44 schreef Oksel het volgende:
Count me in.
Kan hij aan je sleutelhanger?
Staat erbij. We zijn iig op de helft. Als er 9 of 10 aanmeldingen zijn, wil ik ook nog wel die dingen kopen. Dan verkoop ik de rest wel gewoon.quote:
achja, what's in a skin. Bovendien sta ik redelijk bovenaan...quote:
wordt jij ook importeur. Met als @jillesdotcomquote:Op vrijdag 16 januari 2009 18:02 schreef GoeRoe86 het volgende:
[..]
Staat erbij. We zijn iig op de helft. Als er 9 of 10 aanmeldingen zijn, wil ik ook nog wel die dingen kopen. Dan verkoop ik de rest wel gewoon.We wachten nog even af
Is niet mijn strevenquote:Op vrijdag 16 januari 2009 18:05 schreef Jo0Lz het volgende:
[..]
wordt jij ook importeur. Met als @jillesdotcom
lees het topic nog een keer aandachtig zou ik zeggen. Het is eerder een visitekaartje dan een usb stickquote:
je kan alleen koppelen op de officiele website van poken. Dus denk niet dat je FOK daar bij krijgtquote:Op vrijdag 16 januari 2009 19:56 schreef gr8w8 het volgende:
Zou FOK! zelf geen massa's kunnen inkopen en gereduceerd aanbieden aan de users? En eventueel gekoppeld aan Fotoboek, als de user dat wil.
Zwarte hoed! Zet die zwarte hoed af!quote:Op vrijdag 16 januari 2009 20:23 schreef miss_bleu het volgende:
[..]
je kan alleen koppelen op de officiele website van poken. Dus denk niet dat je FOK daar bij krijgt
Tuurlijk wel, tis een uitbreiding. Alle andere grote communities worden via de poken-website gekoppeld. Al blijft de vraag of men zijn/haar FOK!identiteit wil prijsgeven aan anderen..quote:Op vrijdag 16 januari 2009 20:23 schreef miss_bleu het volgende:
[..]
je kan alleen koppelen op de officiele website van poken. Dus denk niet dat je FOK daar bij krijgt
voor zover ik weet is er geen beschikbare API voor FOK!quote:Op vrijdag 16 januari 2009 20:46 schreef Peter het volgende:
[..]
Tuurlijk wel, tis een uitbreiding. Alle andere grote communities worden via de poken-website gekoppeld. Al blijft de vraag of men zijn/haar FOK!identiteit wil prijsgeven aan anderen..
quote:Op vrijdag 16 januari 2009 20:52 schreef Misan het volgende:
[..]
voor zover ik weet is er nog geen beschikbare API voor/van FOK!
en wat voor een API moet er zijn dan? Je hebt toch gewoon verschillende velden die ingevuld kunnen worden?quote:Op vrijdag 16 januari 2009 20:52 schreef Misan het volgende:
[..]
voor zover ik weet is er geen beschikbare API voor FOK!
nee het idee is om meteen te connecten via de pokenquote:Op vrijdag 16 januari 2009 22:16 schreef qu63 het volgende:
[..]
en wat voor een API moet er zijn dan? Je hebt toch gewoon verschillende velden die ingevuld kunnen worden?
Website_naam: Fok!
Website_url: fotoboek.fok.nl/qu63
etc?
Voor iemand van PR is het een kansquote:Op vrijdag 16 januari 2009 22:09 schreef gr8w8 het volgende:
[..]
Dus is het een probleem, of een kans?
Maar op fok kan je niet echt "connecten". Je kan wel automatisch een bericht achterlaten in iemands fotoboek, mits je de sid van de user weet..quote:Op vrijdag 16 januari 2009 22:22 schreef Misan het volgende:
[..]
nee het idee is om meteen te connecten via de poken
daarom is het op dit moment sowieso niet echt interessant voor FOK! denk ikquote:Op vrijdag 16 januari 2009 22:50 schreef qu63 het volgende:
[..]
Maar op fok kan je niet echt "connecten". Je kan wel automatisch een bericht achterlaten in iemands fotoboek, mits je de sid van de user weet..
FOK!kliekjes @ kliekjes.fok.nl?quote:Op vrijdag 16 januari 2009 23:01 schreef gr8w8 het volgende:
Aha! "Denk ik".Moet het FoBo als profielenonderdeeldinges van FOK! niet gepromoot worden? Daar is dat Poken wellicht een mooi middel voor. Oh, komen er misschien nieuwe users door zo'n actie? He, bah, newbies die ook nog bereid zijn te betalen.
je hebt al wel de friends en foe's in het pm-systeem en ook abo-users kunnen friends 'n foe's hebben..quote:Op zaterdag 17 januari 2009 00:50 schreef Peter het volgende:
[..]
FOK!kliekjes @ kliekjes.fok.nl?
Of 'vrienden' of 'buddies' of 'stalkers' in het fotoboek?
denk dat 9euro moeilijk wordt, dan moet het vast ergens anders ingekocht worden.. en er komt vast ook nog wat aan verzendkosten bij.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 02:24 schreef WebHawkjuh het volgende:
Ik ben overweger
Mocht 't 9 euro of minder worden, dan kun je me als definitief aanmelden
Ik doe je er bijquote:Op vrijdag 16 januari 2009 18:17 schreef Peter het volgende:
Doe mij maar definitief, mits de prijs natuurlijk niet boven de 12 euro uitkomt
Je staat erbijquote:Op zaterdag 17 januari 2009 02:24 schreef WebHawkjuh het volgende:
Ik ben overweger
Mocht 't 9 euro of minder worden, dan kun je me als definitief aanmelden
Ik heb je erbij gezetquote:Op zaterdag 17 januari 2009 13:41 schreef Memento-Mori het volgende:
ik wil ooken op voorbeeldplaatjes zag ik dat die 12 verdeeld zijn als van elk 3
ik vind die voodoo en groene wat eng trouwens
dus ik hoop op een bij'tje of panda
Waarom reageert iedereen met ze zijn zelf te googlen. Zet ze in het topic dan kunnen we er direct van genieten...quote:Op zaterdag 17 januari 2009 15:44 schreef BoGu5 het volgende:
Ik vind het wel een grappig systeem. Ik wilde alleen even reageren dat je doormiddel van een friend-code al meteen 10% korting kan krijgen. Die friendcodes zijn zelfs te googlen (het biedt voordelen als iemand anders jouw friendcode gebruikt).
Dan zit de prijs voor een doos al op 108 euro. Dus 9 euro per poken.
Omdat ik een beetje onpartijdig wil blijven in deze... Maargoed hier is ie: P9PHLJJP8WO8L88FPPZAquote:Op zaterdag 17 januari 2009 15:51 schreef GoeRoe86 het volgende:
[..]
Waarom reageert iedereen met ze zijn zelf te googlen. Zet ze in het topic dan kunnen we er direct van genieten...
En wat is de zoekterm? Dan kunnen we er zelf ook op zoeken...quote:Op zaterdag 17 januari 2009 15:58 schreef BoGu5 het volgende:
[..]
Omdat ik een beetje onpartijdig wil blijven in deze... Maargoed hier is ie: P9PHLJJP8WO8L88FPPZA
Ik vind de voodoo en vooral het monstertje het leukst! Bijtje het minstquote:Op zaterdag 17 januari 2009 13:41 schreef Memento-Mori het volgende:
ik wil ooken op voorbeeldplaatjes zag ik dat die 12 verdeeld zijn als van elk 3
ik vind die voodoo en groene wat eng trouwens
dus ik hoop op een bij'tje of panda
U staat erbijquote:Op zaterdag 17 januari 2009 16:23 schreef gr8w8 het volgende:
Met die code en dus 9-10 euro, schrijf ik me in. Voorkeur: Panda.
Ik zet je bij de overwegers.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 17:30 schreef BoGu5 het volgende:
He GoeRoe, ik gok dat je ongeveer kan rekenen op een gelijke verdeling van de soorten pokens. Zie ook: http://www.flickr.com/groups/showyourpoken/ en http://doyoupoken.blogspot.com/
Ik heb interesse, mocht er nog een alien of een voodoo over zijn.
En jou ookquote:Op zaterdag 17 januari 2009 17:49 schreef boomstick het volgende:
overweger als je het over een week of 2 vraagt zal k wel jah zeggen en dan wil k er wel een paar ^^ direkt door promote
Ik ga nu iedereen PMen.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 19:09 schreef basst2005 het volgende:
De eerste doos kan dus al besteld worden
quote:Beste Heren en Dames,
Recentelijk hebben jullie aangegeven dat jullie intresse hebben in een Poken. De eerste 12 mensen hebben zich nu aangemeld. Dit is het desbetreffende topic: [Inkoopactie]DoYouPoken?
Als je besteld ga je akkoord met het volgende:
-De organisator van Poken actie gaat pas bestellen als jouw geld me je username als beschrijving.
-Ik ga er van uit dat iedereen betaald. Betalen er minder dan 8 van de 12. Dan stort ik iedereens geld terug.
-De Pokens worden verdeeld aan de hand van het lijstje in het topic. Deze verdelen geschiedt nadat ik de Poken thuis heb gekregen.
Ik zou jullie alleen willen vragen om een antwoord op deze pm te sturen zodat ik weet dat jullie nog intresse hebben en er dus door gegaan kan worden naar het volgende statium: De betaling
quote:Sir/Madam,
I want to buy a set of 12 Pokens for me and my friend. I understand the 12-pack is randomly selected but do we get at least one of each Poken? How many different Poken are there exactly, anyway. I'm hoping to hear from you soon, so I can order.
-- With kind regards,
Rozequote:Op zaterdag 17 januari 2009 20:49 schreef GoeRoe86 het volgende:
Owjee ze heeft iets wat roze is gezien
Mjah ik zie nu dat plaatje ook bij buy Pokenpack. Ik heb geen idee wat we dan krijgen. Hmm apart...
Je kunt maar 1 coupon gebruiken. Maar de eerste bestelling is nu vol. Wil je als 2e voor bestelling 2 op de lijst?quote:Op zaterdag 17 januari 2009 21:01 schreef Placenta het volgende:
Ik doe mee, heb trouwens ook een coupon voor 10% korting, dus dan kunnen we nog goedkoper/zonderverzendkosten bestellen
PLDFYYWA2OULPXLMSLPX
Als ik vrij vooraan op de 2e lijst kan komen, doe ik zeker mee!quote:Op zaterdag 17 januari 2009 21:03 schreef GoeRoe86 het volgende:
[..]
Je kunt maar 1 coupon gebruiken. Maar de eerste bestelling is nu vol. Wil je als 2e voor bestelling 2 op de lijst?
Ik heb nog geen PMquote:Op zaterdag 17 januari 2009 21:03 schreef GoeRoe86 het volgende:
[..]
Je kunt maar 1 coupon gebruiken. Maar de eerste bestelling is nu vol. Wil je als 2e voor bestelling 2 op de lijst?
Check de PM die ik je gestuurd heb. Ik wil eerst geld voordat ik ga bestellen. Anders zit in zometeen met 5 Pokens en geen euro'squote:Op zondag 18 januari 2009 10:17 schreef basst2005 het volgende:
Je kunt het ook alvast bestellen, heeft KaasManiak nog genoeg tijd om op je PM te reageren
Mocht KaasManiak toch geen interesse hebben, dan kan de eerste van de 2e batch hem toch "vervangen"?
Uit je PM kan ik opmaken dat je ze gaat bestellen als je minimaal 8 betalingen binnen hebt, dit haal je vast wel toch?quote:Op zondag 18 januari 2009 10:19 schreef GoeRoe86 het volgende:
[..]
Check de PM die ik je gestuurd heb. Ik wil eerst geld voordat ik ga bestellen. Anders zit in zometeen met 5 Pokens en geen euro's
Het is niet mijn ambitie om Poken reseller te gaan worden. Maar ik ga even een pm opstellen voor de betaling.quote:Op zondag 18 januari 2009 10:43 schreef basst2005 het volgende:
[..]
Uit je PM kan ik opmaken dat je ze gaat bestellen als je minimaal 8 betalingen binnen hebt, dit haal je vast wel toch?
Er zijn vast wel meerdere wegen om er dan toch vanaf te komen
(Twitter/Hyves/Marktplaats)
abo nemen, heb je een langere edittijdquote:
Je hebt het ook wel zwaar héquote:
Jaquote:Op zondag 18 januari 2009 17:21 schreef Misan het volgende:
je had een tikfout in het rekeningnummer gemaakt ofzo?
Hoi.quote:Op zondag 18 januari 2009 @ 17:23 schreef GoeRoe86 het volgende:
[..]
Ja
En er is iemand die het overgemaakt heeft. Godver, dat is niet prettig.
Er is iemand in Almere heel blij nu.quote:Op zondag 18 januari 2009 @ 12:09 schreef Oksel het volgende:
Heel vreemd, wil het geld overmaken naar meneer X in Rotterdam voor de Token (volgens instructies in PM), zegt de Postbank dat meneer X geen meneer X heet, maar meneer Y. En dat meneer Y niet in Rotterdam woont, maar in Almere..
Over een Hr.? Heb alweer de verkeerde gestuurd?quote:Op zondag 18 januari 2009 17:31 schreef gr8w8 het volgende:
Postbank had het over ene "Hr." Klopt dat?
Geld is overgemaakt!
Kunnen we dat beter niet via de postbank spelen? Dat zij contact opnemen met rekeninghouder om te vragen het geld terug te storten...quote:Op zondag 18 januari 2009 18:00 schreef Peter het volgende:
Maak 1 cent over naar het verkeerde rekeningnummer met als omschrijving:
'onterechte overboeking 10,50
onverschuldigde betaling
Gelieve binnen 10 dagen
bedrag terug te storten.'
Kan ook..quote:Op zondag 18 januari 2009 18:02 schreef GoeRoe86 het volgende:
[..]
Kunnen we dat beter niet via de postbank spelen? Dat zij contact opnemen met rekeninghouder om te vragen het geld terug te storten...
Pcies, zoiets. Lief vragen in elk geval.quote:Op zondag 18 januari 2009 18:00 schreef Peter het volgende:
Maak 1 cent over naar het verkeerde rekeningnummer met als omschrijving:
'onterechte overboeking 10,50
onverschuldigde betaling
Gelieve binnen 10 dagen
bedrag terug te storten.'
?
Ik heb net gekeken. Ik zag er 2 met de voorletter A.quote:Op zondag 18 januari 2009 18:05 schreef gr8w8 het volgende:
[..]
Pcies, zoiets. Lief vragen in elk geval.Goed, het is Almere, maar ook daar wonen normale mensen.
Iemand al in het telefoonboek gekeken?
Hoeveel mensen met een vaste telefoon ken jij nog?quote:Op zondag 18 januari 2009 @ 18:06 schreef GoeRoe86 het volgende:
[..]
Ik heb net gekeken. Ik zag er 2 met de voorletter A.
Genoeg. Maar het waren niet de goede personenquote:Op zondag 18 januari 2009 18:22 schreef Q. het volgende:
[..]
Hoeveel mensen met een vaste telefoon ken jij nog?.
Ah, bellen kan natuurlijk ook, ik dacht aan hele andere middelen!quote:Op zondag 18 januari 2009 18:06 schreef GoeRoe86 het volgende:
[..]
Ik heb net gekeken. Ik zag er 2 met de voorletter A.
Mjah ik sta nu bij eentje voor de deurquote:Op zondag 18 januari 2009 19:54 schreef gr8w8 het volgende:
[..]
Ah, bellen kan natuurlijk ook, ik dacht aan hele andere middelen!
Ja, de twee die te vroeg betaald hebben hebben de garantie dat ze de roze krijgen.quote:Op zondag 18 januari 2009 19:56 schreef VixenFromHell het volgende:
Heb geen postbank, dus hoop dat je het nog een beetje snel binnen hebt![]()
En mooi dat er een oplossing gevonden is!
Matig zeg.quote:Op zondag 18 januari 2009 19:59 schreef gr8w8 het volgende:
[..]
Ja, de twee die te vroeg betaald hebben hebben de garantie dat ze de roze krijgen.
Het enige wat het op je pc doet is een HTML bestand openen geloof ik..quote:
quote:Hi Eyup,
Actually the 12-pack is not randomly selected. You will get 3 of each of the 4
designs currently in production (bee, alien, voodoo, and panda). Have a great day!
Cheers,
Asena
De lijst van 12 mensen die mee doen aan de eerste batch, staan in de OP. Wie zich als eerst heeft opgegeven mag als eerst kiezen...quote:Op maandag 19 januari 2009 10:45 schreef 16meter het volgende:
Maar je krijgt wel een random poppetje als je meedoet?
Eenquote:Op maandag 19 januari 2009 11:36 schreef GoeRoe86 het volgende:
Ik kan al die dingen niet meer doen. Een mod moet dat doen. Kan een mod vanaf bladzijde 2 lezen en de aangrvraagde wijzigingen doorvoeren?
quote:Op zondag 18 januari 2009 @ 23:12 schreef qu63 het volgende:
Je kan btw al wel je account aanmaken op www.doyoupoken.com
Kan je meteen beginnen als je je poken binnenkrijgt!
Kan dus niet?quote:Do you poken?
You can... If you have a poken.
We are currently in beta so you can only create an account if you have a poken. But stay tuned, the revolution is coming...
Cool.quote:Op maandag 19 januari 2009 @ 12:29 schreef qu63 het volgende:
Huh
Ik heb gisteren gewoon een account aangemaakt!
Ah, via deze link werkt het wel: http://www.doyoupoken.com/PokenWeb/corporate/vip.jsf (en dan op "lick here to create an account" klikken)
Dit zijn de mensen die nu betaald hebben.quote:Oksel
Memento-Mori
gr8w8
VixenfromHell
Basst2005
Peter
PouwelZ
Q.
Dikgedrukt = betaald.quote:Op maandag 19 januari 2009 @ 13:15 schreef GoeRoe86 het volgende:
[..]
Dit zijn de mensen die nu betaald hebben.
Postbank rulesquote:
Ja GoeRoe.quote:Op maandag 19 januari 2009 21:11 schreef gr8w8 het volgende:
Valt wel op wie er nog niet betaald hebben hoor.
oftwel:quote:Bonjour Monsieur Ciftci,
Nous vous remercions pour votre commande. Nous vous informons que votre
commande a été expédié le 19 janvier 2009.
Vous recevrez votre commande par courrier postale.
Nous vous souhaitons une agréable journée.
quote:Hello Mister Ciftci,
We thank you for your order. We inform you that your order was sent on
January 19, 2009.
You will receive your order by mail.
We wish you a pleasant day.
Die blauwe heeft zelf nog niet eens betaaldquote:Op maandag 19 januari 2009 21:11 schreef gr8w8 het volgende:
Valt wel op wie er nog niet betaald hebben hoor.
Deed jij niet mee aan de actie? Ik zie naam nergens staan.quote:Op maandag 19 januari 2009 21:15 schreef qu63 het volgende:
[..]
Die blauwe heeft zelf nog niet eens betaald
Ik tvpde dit topic alleen maarquote:Op maandag 19 januari 2009 21:16 schreef GoeRoe86 het volgende:
[..]
Deed jij niet mee aan de actie? Ik zie naam nergens staan.
quote:Op vrijdag 16 januari 2009 14:01 schreef qu63 het volgende:
vanochtend een besteld via Apartdesign.nl
Nu eens kijken of er mensen in mijn omgeving zijn die poken
Nope, als t goed is morgenquote:
En terugquote:Op maandag 19 januari 2009 21:24 schreef Misan het volgende:
[..]
ik heb je op twitter even een DM gestuurd
quote:Op maandag 19 januari 2009 21:40 schreef Misan het volgende:
In overleg met GoeRoe86 doe ik de tweede batch. Ik koop zelf namelijk vier Pokens (van elke soort één), er is nog één plaats over in de batch, dus wie snel is heeft wat.
Iedereen in batch 2 stuur ik zo een pm!
Jawel. Het geld is ook al over gemaakt volgens KM maar nog niet binnen op mijn rekening.quote:Op maandag 19 januari 2009 22:04 schreef VixenFromHell het volgende:
Heeft KaasManiak nog niet eens iets laten horen?
Oh gelukkig! Vond het al zo stomquote:Op dinsdag 20 januari 2009 00:02 schreef GoeRoe86 het volgende:
[..]
Jawel. Het geld is ook al over gemaakt volgens KM maar nog niet binnen op mijn rekening.
De Pokens zijn wel besteld al
Ik heb een goede reden, en dit is al afgestemd met GoeRoe.quote:Op maandag 19 januari 2009 21:15 schreef qu63 het volgende:
[..]
Die blauwe heeft zelf nog niet eens betaald
Geupdate in de OP.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 10:24 schreef GoeRoe86 het volgende:
Ook het geld van KaasManiak is binnen!
Ik mag gewoon wat meer baggeren vanaf nu, toch?quote:Op dinsdag 20 januari 2009 10:42 schreef Jo0Lz het volgende:
[..]
Ik heb een goede reden, en dit is al afgestemd met GoeRoe.
ik check vanavond, morgenavond, etc of het geld binnen is en ik update de OP zelf wel even op dezelfde manier als jij gedaan hebtquote:Op dinsdag 20 januari 2009 10:42 schreef Jo0Lz het volgende:
[..]
Ik heb een goede reden, en dit is al afgestemd met GoeRoe.
[..]
Geupdate in de OP.
Misan, geef jij aan, wanneer je het geld van de mensen in batch 2 binnen hebt, dan update ik de OP.
Ja hoor. Ik note en edit het wel, daar niet van.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 10:47 schreef GoeRoe86 het volgende:
[..]
Ik mag gewoon wat meer baggeren vanaf nu, toch?
Oh duh. Jij kan dat zelfquote:Op dinsdag 20 januari 2009 11:38 schreef Misan het volgende:
[..]
ik check vanavond, morgenavond, etc of het geld binnen is en ik update de OP zelf wel even op dezelfde manier als jij gedaan hebt
Tofquote:Op dinsdag 20 januari 2009 17:23 schreef qu63 het volgende:
Er zit trouwens een geheugen op van 1 GB!
Ja, maar ik las ergens dat je er zelf niks kan opzetten. Klopt dat?quote:Op dinsdag 20 januari 2009 17:23 schreef qu63 het volgende:
Er zit trouwens een geheugen op van 1 GB!
Klopt, hij is tegen schrijven beveiligdquote:Op dinsdag 20 januari 2009 17:35 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Ja, maar ik las ergens dat je er zelf niks kan opzetten. Klopt dat?
quote:Op dinsdag 20 januari 2009 17:37 schreef qu63 het volgende:
[..]
Klopt, hij is tegen schrijven beveiligd
Maar daar kan je best omheen werken op de een of andere manier
http://www.helpmij.nl/forum/showpost.php?p=1809199&postcount=28 ?quote:Op dinsdag 20 januari 2009 19:35 schreef voetballeh het volgende:
[..]
is daar al een handleidingkje voor te vinden?
wil er wel zelf data op kunnen zetten enzo voor ik er ook 1 wil
reageer ook nog even op mijn pm bittequote:Op woensdag 21 januari 2009 12:56 schreef WebHawkjuh het volgende:
Oeps. Topic was me even ontschoten, ik probeer vanavond 't geld over te maken, anders wordt 't morgen.
Overigens zou ik graag de panda willen
Donequote:Op woensdag 21 januari 2009 12:58 schreef Misan het volgende:
[..]
reageer ook nog even op mijn pm bitte
Enig idee of de inhoud veel zal verschillen met het NOS-item?quote:Op woensdag 21 januari 2009 14:56 schreef Tourniquet het volgende:
Vanavond (onder voorbehoud) bij Editie NL (RTL4, 18:15) een item over Poken!
Geen idee, ik zag het op http://twitter.com/jillesdotcomquote:Op woensdag 21 januari 2009 15:41 schreef qu63 het volgende:
[..]
Enig idee of de inhoud veel zal verschillen met het NOS-item?
Kijken of ik het mee kan pakkenquote:Op woensdag 21 januari 2009 16:38 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Geen idee, ik zag het op http://twitter.com/jillesdotcom
Zo te zien hebben ze pokens uitgedeeld op een basisschool.
[ afbeelding ]
Dat helpt niet echt om volwassen aan het idee te laten wennen. Kinderen zo'n ding geven. En ik heb niet het gevoel dat de RTL Redactie het idee achter de Poken heeft begrepen.quote:Op woensdag 21 januari 2009 14:56 schreef Tourniquet het volgende:
Vanavond (onder voorbehoud) bij Editie NL (RTL4, 18:15) een item over Poken!
Ik denk dat het komt door de gedachtegang van de importeur, die wilde het op de markt brengen voor kids...quote:Op woensdag 21 januari 2009 16:53 schreef GoeRoe86 het volgende:
[..]
Dat helpt niet echt om volwassen aan het idee te laten wennen. Kinderen zo'n ding geven. En ik heb niet het gevoel dat de RTL Redactie het idee achter de Poken heeft begrepen.
Jammer
Item was leuk, maar RTL meent bij alles het woord swaffelen erbij te moeten halen. Errrug irritant en compleet zinloosquote:Op woensdag 21 januari 2009 16:53 schreef GoeRoe86 het volgende:
[..]
Dat helpt niet echt om volwassen aan het idee te laten wennen. Kinderen zo'n ding geven. En ik heb niet het gevoel dat de RTL Redactie het idee achter de Poken heeft begrepen.
Jammer
Ik vond het item best kinderlijk eigenlijkquote:Op woensdag 21 januari 2009 18:36 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Item was leuk, maar RTL meent bij alles het woord swaffelen erbij te moeten halen. Errrug irritant en compleet zinloos.
quote:Op woensdag 21 januari 2009 16:38 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Geen idee, ik zag het op http://twitter.com/jillesdotcom
Zo te zien hebben ze pokens uitgedeeld op een basisschool.
[ afbeelding ]
En snappen niets van de Engelstalige sites...quote:Op woensdag 21 januari 2009 18:41 schreef Athlon_2o0o het volgende:
[..]
Die mogen geen eens een facebook hebben.
laat staan dat ze linkedin gebruikenquote:Op woensdag 21 januari 2009 18:41 schreef Athlon_2o0o het volgende:
[..]
Die mogen geen eens een facebook hebben.
Stuur Misan even een PM of je nog met de tweede ronde kunt meedoen!quote:Op woensdag 21 januari 2009 23:25 schreef Roi het volgende:
Houdt iemand het al bij voor de 3e ronde?
Ik hou het nog niet bij, maar ik wilde de 3e ronde wel doenquote:Op woensdag 21 januari 2009 23:25 schreef Roi het volgende:
Houdt iemand het al bij voor de 3e ronde?
vraag even uitgezet bij @jillesdotcomquote:Op donderdag 22 januari 2009 15:14 schreef GoeRoe86 het volgende:
Ik zit me ineens het volgende af te vragen....
Zouden er invoeringskosten gerekend gaan worden door de douane?
Dank!quote:Op donderdag 22 januari 2009 15:30 schreef Misan het volgende:
[..]
vraag even uitgezet bij @jillesdotcom
Antwoord: http://twitter.com/jillesdotcom/status/1139182772quote:
Then were fucked like a stray dog in China Townquote:Op donderdag 22 januari 2009 16:01 schreef Misan het volgende:
[..]
Antwoord: http://twitter.com/jillesdotcom/status/1139182772
Als dit zo is, dan komt er dus ruim 35 euro per doos bij.
Binnen europa vrij verkeer van goederen en dienstenquote:Op donderdag 22 januari 2009 16:02 schreef GoeRoe86 het volgende:
[..]
Then were fucked like a stray dog in China Town
Die optie is bij mij meestal aangevinkt op mijn pakketten inderdaad.quote:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 | goederen vandaan? Waarde van de zending (exclusief verzekerings- en vervoerskosten) Belastingen bij invoer Uit een niet-EU-land Van ¤ 22 tot ¤ 150 Geen douanerechten Wel btw ¤ 150 en hoger Wel douanerechten Wel btw |
Onder de ¤150 houden dusquote:Op donderdag 22 januari 2009 18:31 schreef Peter het volgende:
http://www.douane.nl/veelgesteldevragen/
1e vraag:
[ code verwijderd ]
en
http://www.douane.nl/particulier/internetaankopen/
Wordt tijd dat ze dat wel gaan worden eigenlijk, zijn we ook meteen van die CHF afquote:
Omdat ik hem nu wil hebben en niet over een tijdjequote:Op vrijdag 23 januari 2009 21:34 schreef ilona-scuderia het volgende:
Die dingen liggen over een tijdje voor ¤2,50 bij de Action dus waarom nu bestellen
Worden ze niet gratis uitgedeeld op het werk dan?quote:Op vrijdag 23 januari 2009 21:37 schreef GoeRoe86 het volgende:
[..]
Omdat ik hem nu wil hebben en niet over een tijdje
Daarnaast wil ik heel graag 11 uitgeven en niet 2,50
Bij mij op het werk nog niet maar daar zijn ze sowieso niet altijd pioniersquote:Op vrijdag 23 januari 2009 21:38 schreef ilona-scuderia het volgende:
[..]
Worden ze niet gratis uitgedeeld op het werk dan?
Leuke gadget hoor, maar ik ga er niet voor betalen...quote:Op vrijdag 23 januari 2009 21:41 schreef GoeRoe86 het volgende:
[..]
Bij mij op het werk nog niet maar daar zijn ze sowieso niet altijd pioniers
reageer nog even op twitterquote:Op vrijdag 23 januari 2009 21:20 schreef GoeRoe86 het volgende:
en nog steeds niet binnen.
Dat word betalen, dat kan niet anders
Onder de 22 euro als je geen btw wil betalen. Invoerkosten zijn procentueel veel lager dan die 19% btw.quote:
Maar per stuk zijn ze niet te bestellen vanuit Zwitserland.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 22:58 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Onder de 22 euro als je geen btw wil betalen. Invoerkosten zijn procentueel veel lager dan die 19% btw.
idd en op veel sites in Nederland zijn ze 15 euro per stuk of 12 euro at randomquote:Op vrijdag 23 januari 2009 23:14 schreef qu63 het volgende:
[..]
Maar per stuk zijn ze niet te bestellen vanuit Zwitserland.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |