Dan reed je ook niet erg hard, 1.5Km in 10 minutenquote:Op donderdag 15 januari 2009 22:32 schreef _micro het volgende:
Ik ben 2x geflitst binnen 1,5 km en binnen 10 minuten op dezelfde weg. Zijn er regels dat je niet meerdere keren binnen een bepaalde tijd of binnen een bepaalde afstand geflitst mag worden?
A9 Trajectcontrole. Ik dacht dat je 120 mocht, maar dat was dus 100.quote:
Mwoah, nog niet uitlachwaardig.quote:Op donderdag 15 januari 2009 22:35 schreef _micro het volgende:
[..]
A9 Trajectcontrole. Ik dacht dat je 120 mocht, maar dat was dus 100.
Na correctie 18km te hard.
10 minuten, anderhalve kilometer, DAT IS VOLDOENDE JA!quote:Op donderdag 15 januari 2009 22:38 schreef Wupppie het volgende:
je hebt voldoende tijd gehad om je snelheid aan te passen...
Nee, er zijn wel regels dat je maar een bepaalde maximale snelheid mag rijden.quote:Op donderdag 15 januari 2009 22:32 schreef _micro het volgende:
Ik ben 2x geflitst binnen 1,5 km en binnen 10 minuten op dezelfde weg. Zijn er regels dat je niet meerdere keren binnen een bepaalde tijd of binnen een bepaalde afstand geflitst mag worden?
Ik moest echt hardop lachen toen ik dit lasquote:Op donderdag 15 januari 2009 22:32 schreef _micro het volgende:
Zijn er regels dat je niet meerdere keren binnen een bepaalde tijd of binnen een bepaalde afstand geflitst mag worden?
quote:Op donderdag 15 januari 2009 22:41 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Nee, er zijn wel regels dat je maar een bepaalde maximale snelheid mag rijden.
Touchéquote:Op donderdag 15 januari 2009 22:41 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Nee, er zijn wel regels dat je maar een bepaalde maximale snelheid mag rijden.
Daar gaat het om jaquote:Op donderdag 15 januari 2009 22:38 schreef Wupppie het volgende:
je hebt voldoende tijd gehad om je snelheid aan te passen...
Dus de politie mag als ze willen wel 20 flitspalen binnen 100 meter zetten?quote:Op donderdag 15 januari 2009 22:42 schreef okkie-man het volgende:
[..]
Ik moest echt hardop lachen toen ik dit las
Dus als je bij het door rood rijden geflitst wordt, mag je verder overal door rood rijden, want ja, je hebt je bekeuring al binnen he!![]()
![]()
dat is geen boete, maar een parkeerbelasting.quote:Op donderdag 15 januari 2009 22:54 schreef Athmozz het volgende:
mja misschien toch hoor. In gent is het zo dat als je een parkeerboete krijgt, dat je binnen de 24u na het uitschrijven geen andere meer kan krijgen, aangezien die ene automatisch ook als parkeerticket telt
Dus als je eenmaal je boete gehad hebt hoef je je niet meer aan te trekken waar je je parkeert, gewoon boete op het dashboard gooien & t is in orde
Een parkeerboete is wel wat anders dan een boete voor een snelheidsovertreding!..quote:Op donderdag 15 januari 2009 22:54 schreef Athmozz het volgende:
mja misschien toch hoor. In gent is het zo dat als je een parkeerboete krijgt, dat je binnen de 24u na het uitschrijven geen andere meer kan krijgen, aangezien die ene automatisch ook als parkeerticket telt
Dus als je eenmaal je boete gehad hebt hoef je je niet meer aan te trekken waar je je parkeert, gewoon boete op het dashboard gooien & t is in orde
Ik dacht het ook niet ?quote:Op donderdag 15 januari 2009 22:54 schreef SunChaser het volgende:
er is helemaal geen trajectcontrole op de A9.
Waarom niet? Alleen dan zal het denk ik wel als 1 overtreding gerekend worden. Waarom snap je zelf ook wel.quote:Op donderdag 15 januari 2009 22:52 schreef _micro het volgende:
[..]
Dus de politie mag als ze willen wel 20 flitspalen binnen 100 meter zetten?
Heb je toch geen flikker aan als je niet weet dat je maar 100 mag...quote:
Waarom weet je dat niet?quote:Op donderdag 15 januari 2009 23:02 schreef Repeat het volgende:
[..]
Heb je toch geen flikker aan als je niet weet dat je maar 100 mag...
tis ook de bedoeling dat je ter hoogte van die flitspalen afremt, daar zijn die dingen toch voor..quote:Op donderdag 15 januari 2009 22:32 schreef _micro het volgende:
Iddquote:Op donderdag 15 januari 2009 22:39 schreef veldmuis het volgende:
10 minuten, anderhalve kilometer, DAT IS VOLDOENDE JA!
300m.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 01:23 schreef swarmahoer het volgende:
er is toch zoiets dat je binnen een bepaalde tijd niet voor het zelfde misdrijf gepakt kan worden? waar geldt dat voor
Het is lachwaardig, dit topique, maar hij hééft wel 'n punt.quote:Op donderdag 15 januari 2009 22:52 schreef _micro het volgende:
[..]
Dus de politie mag als ze willen wel 20 flitspalen binnen 100 meter zetten?
Hoe onstaan files...quote:Op vrijdag 16 januari 2009 00:48 schreef trifko het volgende:
[..]
tis ook de bedoeling dat je ter hoogte van die flitspalen afremt, daar zijn die dingen toch voor..
Er is wettelijk vast gelegd dat er niet binnen 300m geflitst mag worden omdat je de gelegenheid moet hebben om te corrigeren.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 07:37 schreef JeOma het volgende:
[..]
Het is lachwaardig, dit topique, maar hij hééft wel 'n punt.
Waar ligt de grens? Ik kan me voorstellen dat als je met 180km per uur van Amsterdam naar Enschede rijdt en je 1x bij Utrecht en 1x bij Apeldoorn wordt geflitst dat je 2x mag dokken. Maar wat als er 2 flitspalen op 10 meter staan? Of inderdaad: 20 flitspalen op 100 meter? Is dat 1 bekeuring? Wanneer worden het er 2?
Je bedoeld 301 meterquote:Op vrijdag 16 januari 2009 07:47 schreef kraaksandaal het volgende:
De 1e flitspaal staat dan ook precies 310m verder.
Belachelijk eigenlijk. Je bent 2 x de pineut, er staat meer dan 300 meter tussen, dus je zou die 2e ook gewoon moeten krijgen.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 08:31 schreef BlaatschaaP het volgende:
Hey TS, ik heb laatst precies hetzelfde gehad op de A9. Ik vond de 100-borden écht niet duidelijk aangegeven en dacht bij de eerste keer dat ik geflitst was dat 't m'n buurman was (. Ik heb 'm nog uitgelachen). Bij mij gebeurde het ook tweemaal in 10 minuten. Gelukkig heb ik wél maar 1 boete binnengekregen (overigens uiteindelijk maar 9 km/u te hard). Dus ze houden er inderdaad rekening mee
.
Geef me ff een rij-agenda van je als je wil. Dan blijf ik binnen als jij gaat rijden... my god, hoe kun je godesnaam op de a9 NIET weten dat je maar 100 mag.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 08:31 schreef BlaatschaaP het volgende:
k vond de 100-borden écht niet duidelijk aangegeven
Het is dat jij het me nu verteld anders had ik het ook niet geweten...quote:Op vrijdag 16 januari 2009 09:03 schreef Kreator het volgende:
[..]
Geef me ff een rij-agenda van je als je wil. Dan blijf ik binnen als jij gaat rijden... my god, hoe kun je godesnaam op de a9 NIET weten dat je maar 100 mag.
Wat begrijpt een mens nou niet aan dit:
[ afbeelding ]
Ik weet het ook niet uit m'n hoofd bij alle wegen, maar daar hebben ze van die dingen voor uitgevonden. Borden.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 09:41 schreef kipmetbiefstuk het volgende:
Het is dat jij het me nu verteld anders had ik het ook niet geweten...
Maar ik rijd dan ook nooit over de A9...
ik dacht ook al, WTF? dan staat mij nog een hoop te wachtenquote:Op donderdag 15 januari 2009 22:54 schreef SunChaser het volgende:
en elke 100 meter kom je dit dan tegen!quote:Op vrijdag 16 januari 2009 09:03 schreef Kreator het volgende:
[ afbeelding ]
Als ik op weg rij waar ik nog nooit ben geweest ben ik waarschijnlijk meer bezig met de route omdat ik ergens naar toe moet dan dat ik op de snelheidsborden let... Maar dat kan ik wezen...quote:Op vrijdag 16 januari 2009 09:44 schreef Kreator het volgende:
[..]
Ik weet het ook niet uit m'n hoofd bij alle wegen, maar daar hebben ze van die dingen voor uitgevonden. Borden.
Het is dom, dat snap ik zelf ook wel. Ik heb echter pas sinds kort mijn rijbewijs en was dus nog nooit eerder op de A9 geweestquote:Op vrijdag 16 januari 2009 09:03 schreef Kreator het volgende:
[..]
Geef me ff een rij-agenda van je als je wil. Dan blijf ik binnen als jij gaat rijden... my god, hoe kun je godesnaam op de a9 NIET weten dat je maar 100 mag.
[ afbeelding ]
Ja dus echt niet he. Ze geven het bij het begin aan en daarna is er énkel nog op de kleine zijbordjes (dus zo'n vakje van 10 bij 10 cm) te zien dat je 100 mag. Ik had het eerste bord wel gezien, maar dacht na een kwartier dat ik het bord 120 waarschijnlijk over het hoofd had gezien. My bad.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 09:51 schreef rival het volgende:
[..]
en elke 100 meter kom je dit dan tegen!
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 16 januari 2009 09:52 schreef karr-1 het volgende:
Mensen schijnen het moeilijk te vinden om een bord te lezen en zich dan te houden aan wat er op staat.
Dan is het dus vooral handig dat je niet te snel gaat rijden, lijkt me.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 09:52 schreef kipmetbiefstuk het volgende:
[..]
Als ik op weg rij waar ik nog nooit ben geweest ben ik waarschijnlijk meer bezig met de route omdat ik ergens naar toe moet dan dat ik op de snelheidsborden let... Maar dat kan ik wezen...
dat is dus het plaatje dat ik plaatste.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 09:54 schreef BlaatschaaP het volgende:
en daarna is er énkel nog op de kleine zijbordjes (dus zo'n vakje van 10 bij 10 cm) te zien dat je 100 mag.
elke 100 meter staat het weer aangegeven!quote:Op vrijdag 16 januari 2009 09:52 schreef kipmetbiefstuk het volgende:
[..]
Als ik op weg rij waar ik nog nooit ben geweest ben ik waarschijnlijk meer bezig met de route omdat ik ergens naar toe moet dan dat ik op de snelheidsborden let... Maar dat kan ik wezen...
quote:Op vrijdag 16 januari 2009 09:53 schreef BlaatschaaP het volgende:
en was dus nog nooit eerder op de A9 geweest.
Ja, dat is op de A4 tussen Roelofarendsveen en de rest van Zuid Holland ook zo.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 09:56 schreef kipmetbiefstuk het volgende:
[..]
Regels zijn er om gebroken te worden...![]()
Net als op de A16... Een 3 baans waar je maar 100 mag...
Laat me niet lachen...
of de A8, 4 banen en je mag er 100!quote:Op vrijdag 16 januari 2009 10:02 schreef Stefan het volgende:
[..]
Ja, dat is op de A4 tussen Roelofarendsveen en de rest van Zuid Holland ook zo.
Anders lees je even. Er is mij in mijn theorie-opleiding (en praktijk-opleiding) geleerd te letten op normaal formaat borden. Ik heb tijdens het (af)rijden nog nooit zo'n klein bordje gezien of nodig gehad. Natuurlijk had ik beter op moeten letten en het is totaal mijn fout, dat geef ik zo toe. Maar om nou te zeggen dat het echt heel erg duidelijk staat aangegeven voor een beginnend mobilist? Nee.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 10:02 schreef rival het volgende:
[..]
elke snelweg hier heeft borden, niet allen de A9
Ik rij standaard 120 op elke tweebaansweg (uitzonderingen daar gelaten)...quote:Op vrijdag 16 januari 2009 09:59 schreef Semisane het volgende:
[..]
Dan is het dus vooral handig dat je niet te snel gaat rijden, lijkt me.
JA!quote:Op vrijdag 16 januari 2009 10:05 schreef BlaatschaaP het volgende:
Maar om nou te zeggen dat het echt heel erg duidelijk staat aangegeven voor een beginnend mobilist? Nee.
Ik woon bijna naast de A16quote:Op vrijdag 16 januari 2009 09:56 schreef kipmetbiefstuk het volgende:
[..]
Regels zijn er om gebroken te worden...![]()
Net als op de A16... Een 3 baans waar je maar 100 mag...
Laat me niet lachen...
Als beginnend mobilist moet je gewoon nog beter opletten. En die kleine bordjes is een normaal formaat, ze zijn gewoon wettelijk toegestaan en dus moet je er op letten.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 10:05 schreef BlaatschaaP het volgende:
[..]
Anders lees je even. Er is mij in mijn theorie-opleiding (en praktijk-opleiding) geleerd te letten op normaal formaat borden. Ik heb tijdens het (af)rijden nog nooit zo'n klein bordje gezien of nodig gehad. Natuurlijk had ik beter op moeten letten en het is totaal mijn fout, dat geef ik zo toe. Maar om nou te zeggen dat het echt heel erg duidelijk staat aangegeven voor een beginnend mobilist? Nee.
Even voor de goede orde: Is dit wat jij verstaat onder "normaal" formaat?quote:Op vrijdag 16 januari 2009 10:14 schreef karr-1 het volgende:
Als beginnend mobilist moet je gewoon nog beter opletten. En die kleine bordjes is een normaal formaat, ze zijn gewoon wettelijk toegestaan en dus moet je er op letten.
je mag daar 60.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 10:22 schreef r_one het volgende:
[..]
Even voor de goede orde: Is dit wat jij verstaat onder "normaal" formaat?
[ afbeelding ]
Aan de weginrichting / belijning kun je ook wel e.e.a. nagaan.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 10:25 schreef rival het volgende:
je mag daar 60.
je weet dat je er niet harder zou mogen dan 80!
als je 80 rijd is dat echt wel leesbaar
Goed, nou deze (valt nog niet mee een geschikte google image te vindenquote:en dit verhaal gaat over de snelweg. die kan je niet met elke willekeurige weg vergelijken![]()
Voor een weg als die op de foto is dat een normaal formaat, voor een snelweg misschien niet, maar daar zijn ze ook echt groter.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 10:22 schreef r_one het volgende:
[..]
Even voor de goede orde: Is dit wat jij verstaat onder "normaal" formaat?
[ afbeelding ]
Voor een snelweg is dat normaal ja. Deze wordt voorafgegaan door hele grote ronde borden met de snelheid erop die je zeker moet zien. De bordjes op het plaatje zijn gewoon de herhalingen als een soort geheugensteun.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 10:30 schreef r_one het volgende:
[..]
Aan de weginrichting / belijning kun je ook wel e.e.a. nagaan.
Maar ik had graag bevestigd gezien dat een dergelijk klein bord als "normaal" formaat kan worden aangemerkt (da's wat anders dan een "leesbaar" formaat)
[..]
Goed, nou deze (valt nog niet mee een geschikte google image te vinden)
[ afbeelding ]
Tot zover het nuttige informatie minuutje.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 10:33 schreef Stefan het volgende:
En dan te bedenken dat als je 100+ rijdt op je km teller je ongeveer 10 kilometer p/u minder hard rijdt. Plus dat er een marge zit in de flitspalen. Dus je rijdt nooit slechts 9 kilometer te hard, als je met 9 km te hard wordt geflitst rij je op je km teller zeker 118 a 120
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.trotse eigenaar van post nr. 52m
Op zaterdag 22 december 2007 00:29 schreef Alexxxxx het volgende:
Mods met een x zijn tof.
Dat is wat mensen standaard vergeten en dan gaan ze klagen dat ze gepakt worden voor "maar 2 km te hard rijden" of iets dergelijks. Nee, er zit ook nog een marge op dus je reed gewoon nog harder.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 10:33 schreef Stefan het volgende:
En dan te bedenken dat als je 100+ rijdt op je km teller je ongeveer 10 kilometer p/u minder hard rijdt. Plus dat er een marge zit in de flitspalen. Dus je rijdt nooit slechts 9 kilometer te hard, als je met 9 km te hard wordt geflitst rij je op je km teller zeker 118 a 120
Ow? Zie mijn tweede plaatje, die is misschien 11x11 i.p.v. 10x10 maar significant groter? Nee.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 10:32 schreef karr-1 het volgende:
Voor een weg als die op de foto is dat een normaal formaat, voor een snelweg misschien niet, maar daar zijn ze ook echt groter.
In beide gevallen: nee, niet mee eens, dit is geen "normaal" formaat. Je geeft zelf al de functie (geheugensteuntje) maar als ze niet voorafgegaan worden door een "echt" bord "Max 100", dan hebben ze geen enkele rechtskracht.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 10:34 schreef karr-1 het volgende:
Voor een snelweg is dat normaal ja. Deze wordt voorafgegaan door hele grote ronde borden met de snelheid erop die je zeker moet zien. De bordjes op het plaatje zijn gewoon de herhalingen als een soort geheugensteun.
Maar kom op, dat zijn gewoon zeik boete's... Niet dat ik hier op de A16 geflitst wil worden met 120quote:Op vrijdag 16 januari 2009 10:34 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Dat is wat mensen standaard vergeten en dan gaan ze klagen dat ze gepakt worden voor "maar 2 km te hard rijden" of iets dergelijks. Nee, er zit ook nog een marge op dus je reed gewoon nog harder.
Ach ja, maar dan is klagen over kleine bordjes nutteloos, lijkt me. Want je neemt de consequenties toch al voor lief.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 10:05 schreef kipmetbiefstuk het volgende:
[..]
Ik rij standaard 120 op elke tweebaansweg (uitzonderingen daar gelaten)...
Consequenties neem ik dan maar voor lief...
Nee, hij (ik bedoel TS) reed om en nabij de 9 km/h. Dat is ruim binnen de toegestane snelheid.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 10:34 schreef karr-1 het volgende:
Nee, er zit ook nog een marge op dus je reed gewoon nog harder.
mijn teller geeft minder aan dan dat ik daadwerkelijk rijquote:Op vrijdag 16 januari 2009 10:33 schreef Stefan het volgende:
En dan te bedenken dat als je 100+ rijdt op je km teller je ongeveer 10 kilometer p/u minder hard rijdt.
volgens mij komen ze pas vanaf 4km te hard, maar daar durf ik geen geld op te zetten!quote:Op vrijdag 16 januari 2009 10:34 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Dat is wat mensen standaard vergeten en dan gaan ze klagen dat ze gepakt worden voor "maar 2 km te hard rijden" of iets dergelijks. Nee, er zit ook nog een marge op dus je reed gewoon nog harder.
Zeikboetes bestaan niet.....quote:Op vrijdag 16 januari 2009 10:40 schreef kipmetbiefstuk het volgende:
[..]
Maar kom op, dat zijn gewoon zeik boete's... Niet dat ik hier op de A16 geflitst wil worden met 120
Onterechte boetes bestaan niet?quote:Op vrijdag 16 januari 2009 11:23 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Zeikboetes bestaan niet.....Alleen terechte boetes.
Ik zeg niet dat onterecht NOOIT kan bestaan. Maar bij snelheidsovertredingen zijn boetes vrijwel nooit onterecht. Te hard is te hard en dan neem je het risico op een boete.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 11:26 schreef koudhier het volgende:
[..]
Onterechte boetes bestaan niet?
Dan kunnen ze de bezwaar- of beroepsprocedure dus wel afschaffen volgens jou?
Tegenwoordig wel , mits boven 90 euro.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 11:37 schreef Stefan het volgende:
Boetes uit Duitsland worden toch niet opgestuurd? Ik ben er ook wel eens geflitst.
Eens maar toch... Hou ik mezelf heel de tijd, voor de verandering, een keer aan de snelheid en juist dan ligt er twee weken later een boete mij op de mat voor een paar km te hard...quote:Op vrijdag 16 januari 2009 11:23 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Zeikboetes bestaan niet.....Alleen terechte boetes.
ouchquote:Op vrijdag 16 januari 2009 11:42 schreef RiDo78 het volgende:
Vlak na het oprijden van die dijk *flits*. Hij baalde er een beetje van, maar zag geen reden om af te remmenwant het leed was toch al geschied. Ergens halverwege nogmaals *flits*. Die maat baalde nog meer, maar wat is de kans op 3 camera's achter elkaar? *flits*....
Je redenering klopt.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 10:30 schreef r_one het volgende:
[..]
Aan de weginrichting / belijning kun je ook wel e.e.a. nagaan.
Maar ik had graag bevestigd gezien dat een dergelijk klein bord als "normaal" formaat kan worden aangemerkt (da's wat anders dan een "leesbaar" formaat)
[..]
Goed, nou deze (valt nog niet mee een geschikte google image te vinden)
[ afbeelding ]
* r_one is van mening dat dergelijke bordjes enkel "ter herinnering" zijn en er geen enkele rechtskracht van uitgaat; bij ontbreken van een (echt) "normaal" formaat bord "100" wil ik de onderdanen van Koos Spee wel eens horen motiveren voor een rechter
sowieso als je in nijmegen van dukenburg naar de stad rijdt over de grafseweg heb je al 3 palenquote:Op vrijdag 16 januari 2009 09:28 schreef Serinde het volgende:
Mijn vriend heeft het ook eens gehadVoor de mensen uit Nijmegen e.o.: scheidingsweg en grootstalselaan (doorlopende straat, naam wijzigt bij een kruispunt met stoplichten). Ook 2 x binnen 5 minuten. Pikant detail: meneer was op de heenweg (uurtje eerder) ook al geflittst op de grootstalselaan
Jammer van het geld, maar wel heel veel lol om gehad
![]()
Volgens mij moet er minimaal 300 m. ofzo tussen 2 flitspalen zitten, maar ik kan er op internet zo gauw even niets over vinden.
quote:Op vrijdag 16 januari 2009 07:38 schreef Joene het volgende:
[..]
Er is wettelijk vast gelegd dat er niet binnen 300m geflitst mag worden omdat je de gelegenheid moet hebben om te corrigeren.
quote:Op vrijdag 16 januari 2009 10:25 schreef rival het volgende:
[..]
je mag daar 60.
je weet dat je er niet harder zou mogen dan 80!
als je 80 rijd is dat echt wel leesbaar
en dit verhaal gaat over de snelweg. die kan je niet met elke willekeurige weg vergelijken![]()
Die kleuren in de doogetrokken strepen midden op de weg snap ik niet, die heb je alleen in t noorden van t land, dus daar rij ik standaard 80. Geen borden, geen risico, dan halen ze maar inquote:Op vrijdag 16 januari 2009 12:44 schreef avotar het volgende:
[..]
Je redenering klopt.
Wat je ook nog veel hebt, vooral als je bv de N57 zou afrijden, is de middenstreep markering.
Een groene streep betekent dat je 100 mag, geen streep 80 en volgens mij is blauw voor 60, maar die heb ik nog niet tegengekomen.
Maar overal weer een bord op het moment dat de max. snelheid wijzigt.
NEGENS in het RVV'90 is te vinden dat strepen bepalen wat de maximumsnelheid is.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 12:44 schreef avotar het volgende:
[..]
Je redenering klopt.
Wat je ook nog veel hebt, vooral als je bv de N57 zou afrijden, is de middenstreep markering.
Een groene streep betekent dat je 100 mag, geen streep 80 en volgens mij is blauw voor 60, maar die heb ik nog niet tegengekomen.
Maar overal weer een bord op het moment dat de max. snelheid wijzigt.
quote:Op vrijdag 16 januari 2009 13:24 schreef Wupppie het volgende:
[..]
NEGENS in het RVV'90 is te vinden dat strepen bepalen wat de maximumsnelheid is.
Dat sommige wegbeheerders het schitterend vinden om mooie geblokte, gestreepte of gekleurde strepen aan te leggen is leuk bedacht, maar heeft juridisch absoluut geen betekenis.
Prank uithalen, en ergens alle boetes onder de ruitenwisser vandaan halen, krijgen ze nog een tweedequote:Op donderdag 15 januari 2009 22:54 schreef Athmozz het volgende:
Of als je ze een boete ziet uitschrijven net doen alsof t jouw auto is en ze verrotschelden. Misschien verhogen ze de boetequote:Op vrijdag 16 januari 2009 13:28 schreef blaatertje het volgende:
[..]
Prank uithalen, en ergens alle boetes onder de ruitenwisser vandaan halen, krijgen ze nog een tweede
In Flevoland en Gelderland kom je ze ook tegen.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 13:10 schreef Stefan het volgende:
[..]
Die kleuren in de doogetrokken strepen midden op de weg snap ik niet, die heb je alleen in t noorden van t land, dus daar rij ik standaard 80. Geen borden, geen risico, dan halen ze maar in
Ja, reminder voor mensen uit de streek, de rest van Nederland heeft geen idee wat ze betekenen. Net zo kansloos als die regenboogkleuren op de lantaarnpalen op de A12. Schijnt ook iets te betekenen.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 13:32 schreef blaatertje het volgende:
[..]
In Flevoland en Gelderland kom je ze ook tegen.
Goed, zonder bord zijn ze vast niet rechtsgeldig. Maar het is wel een mooie reminder van hoe hard je ter plaatse mag.
Ik heb jaren geleden al eens een boete vanuit Duitsland thuis gehad anders. Was welgeteld tien euro, kreeg er een mooie foto van mezelf bij met een verbaasde blik en een scheldwoord op de lippenquote:Op vrijdag 16 januari 2009 11:37 schreef Joene het volgende:
[..]
Tegenwoordig wel , mits boven 90 euro.
Daarbij: als je 10 minuten over 1,5 km doet dan rij je 9 km per uur....quote:Op donderdag 15 januari 2009 22:39 schreef veldmuis het volgende:
[..]
10 minuten, anderhalve kilometer, DAT IS VOLDOENDE JA!
Nou, in dat geval zal het wel een terechte boete zijn voor te langzaam rijden...9 km op een 100 km weg...tsk.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 13:48 schreef Troubled_Soul het volgende:
[..]
Daarbij: als je 10 minuten over 1,5 km doet dan rij je dus 9 km per uur....
Lijkt me niet te hard, onterechte boete
Dat wilde ik zeggen ja. Er staan echter wel een stuk of wat flitspalen tussen Amstelveen en Diemen.quote:Op donderdag 15 januari 2009 22:54 schreef SunChaser het volgende:
Ships, moet ik daar nou ook al rekening mee gaan houden als ik weer eens in de file sta?quote:Op vrijdag 16 januari 2009 13:50 schreef Semisane het volgende:
[..]
Nou, in dat geval zal het wel een terechte boete zijn voor te langzaam rijden...9 km op een 100 km weg...tsk.
Je kunt niet bekeurd worden voor 'te zacht rijden op de snelweg'. Je kunt wel een boete krijgen voor 'gevaarlijk rijgedrag'. 9 km/h in de file is dat niet, 9 km/h als de rest 100 rijdt wel.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 13:54 schreef Troubled_Soul het volgende:
[..]
Ships, moet ik daar nou ook al rekening mee gaan houden als ik weer eens in de file sta?
Nou, dan wordt het tijd dat TS eens gaat vertellen of hij in de file stond toen hij 9 km/u reed....quote:Op vrijdag 16 januari 2009 13:56 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Je kunt niet bekeurd worden voor 'te zacht rijden op de snelweg'. Je kunt wel een boete krijgen voor 'gevaarlijk rijgedrag'. 9 km/h in de file is dat niet, 9 km/h als de rest 100 rijdt wel.
Je snapt niet dat er verschillende soorten overtredingen zijn? Waarom appels met peren vergelijken?quote:Op donderdag 15 januari 2009 22:42 schreef okkie-man het volgende:
[..]
Ik moest echt hardop lachen toen ik dit las
Dus als je bij het door rood rijden geflitst wordt, mag je verder overal door rood rijden, want ja, je hebt je bekeuring al binnen he!![]()
![]()
Je kunt beter een boete krijgen voor te hard rijden dan (veel) te zacht, want in t laatste geval heb je kans dat ze je naar het CBR sturen en dan ben je verder van huis.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 13:56 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Je kunt niet bekeurd worden voor 'te zacht rijden op de snelweg'. Je kunt wel een boete krijgen voor 'gevaarlijk rijgedrag'. 9 km/h in de file is dat niet, 9 km/h als de rest 100 rijdt wel.
Ik vind 9 km/h als de rest 100 rijdt ook gevaarlijker dan 120.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 14:06 schreef Stefan het volgende:
[..]
Je kunt beter een boete krijgen voor te hard rijden dan (veel) te zacht, want in t laatste geval heb je kans dat ze je naar het CBR sturen en dan ben je verder van huis.
Ik heb anders ook gewoon een brief met bedrag (iets van 25 euro) en een leuke foto van mezelf in de brief thuisgestuurt gekregen.. 2 weken daarna viel er net zo'n brief voor mijn vader in de bus, was wel andere plek.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 11:37 schreef Stefan het volgende:
Boetes uit Duitsland worden toch niet opgestuurd? Ik ben er ook wel eens geflitst.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |