abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65079567
Wat doe je als je ontzettend veel van iemand houdt, en iemand eigenlijk totaaaaaaal niet kwijt wil,maar het aan de andere kant niet meer zo goed wil omdat er gewoon te veel ruzie is...?
Ik hou zoveel van mijn vriend maar we hebben zoveel ruzie..dat ik (en hij ook) er gewoon helemaal gek van wordt..
Veel dingen komen door mij doordat ik zelf nogal het een en ander heb opgelopen uit een slechte relatie, waardoor ik niet meer goed handel met mijn huidige vriend. Ik kan snel kwaad worden, en dan ook echt agressief dat ik neigingen heb om te slaan en met dingen te gaan gooien. Van binnen kook ik en wordt ik helemaal gek. Dit punt bereik ik vrij snel, en kan zijn omdat hij weer wat slechts meld (hij kan zich bijv nooit aan afspraken houden, hij komt altijd te laat en onze planningen zijn nog nooit werkelijkheid geworden) waar ik dan weer pisnijdig om wordt, of doordat hij boos wordt. Als hij boos wordt wordt ik het ook.

ik kan me alleen niet beheersen en op momenten van ruzies vind ik dat ik gelijk heb en wordt ik gewoon helemaal gek van hem.

Maar als we geen ruzie hebben,is het perfect tussen ons en zijn we een topstel..
Ik kan het niet geweldig verwoorden ofzo nu ik het weer overlees, dus waarschijnlijk krijgen jullie een heel verkeerd beeld hiervan, maar mijn vraag is..wat is wijsheid? Je hart volgen, en dus bij diegene blijven, of je verstand gebruiken, en er misschien beter een punt achter zetten?
Ik loop al bij een therapeut voor mijn eigen gedrag, maar ook om te leren hoe ik met bepaalde dingen van hem om te gaan die me dwars zitten.
Alleen ik heb hem ook al gezegt, dat dit niet iets is waarvan hij moet verwachten dat het binnen een paar weken over is. Maar ik krijg het gevoel alsof hij alleen maar minder begrip toont en het me alleen maar moeilijker aan het maken is..Niet álles ligt aan mij, hij heeft ook zat dingen waar hij niet mee in zijn recht staat en fout in zit.

Ik hoop op serieuze reacties, en hoop ook dat de mods hun oogjes even open houden, want ik heb écht geen zin in al die irritante kinderachtige reacties..
pi_65079639
laat je is... laat maar, geen kinderachtige reacties...

Mischien is het een idee om een tijdje uit elkaar te gaan, en daarna weer is te kijken of het wel gaat..

Neem hem ook is mee naar je therapeut, mischien kan hij dan beter begrijpen wat jij voelt.. en waarom jij je mischien vervelend/aggresief gedraagd.
No Guts, No Glory
pi_65079685
neem een knuffel ( liefst van een dier die je het meest haat) en als je je boiling point bereikt even met je knuffel jezelf in een kamer opsluiten. Als je erop uitgeraast bent kom je weer tevoorschijn. Of hevige seks wil ook nog wel s helpen.
pi_65079761
Je noemt een aantal dingen op qua gedrag (het niet nakomen van afspraken etc) waar ik persoonlijk ook niet zo blij van zou worden. Dat je je daaraan irriteert is in die zin misschien logisch, maar realiseer je wel dat als hij zo "is" dat de kans relatief klein is dat dat gaat veranderen. Dat wil niet zeggen dat je dat soort dingen moet pikken, maar dat je wel weet dat het nou eenmaal bij hem hoort (iedereen heeft zo zijn onhebbelijkheden ). Ik denk dat je door naar een therapeut gaat al laat zien dat je in ieder geval je best wilt doen. Vraag hem anders eens mee te gaan, dan kunnen jullie het samen bespreken op "neutraal" terrein.
Een advies geven in de zin van blijven of gaan is moeilijk, jij bent de enige die dat kan beslissen hoe moeilijk die keuze ook is. Weeg voor jezelf af of "houden van" voldoende is om bij elkaar te blijven, dat er dus voldoende andere positieve punten zijn en dat je het echt leuk hebt met hem (dat hij een toegevoegde waarde heeft op je leven).
Hoe dan ook, heel veel succes!
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
  donderdag 15 januari 2009 @ 18:14:35 #5
262 Re
Kiss & Swallow
pi_65079828
waarom spreek je niet met je vriend af (ik neem aan dat hij het oorzakelijke wel begrijpt) dat je een verplichte cool-down periode afspreekt al er een bepaald frustratiepunt is bereikt waar jullie gewoon even niet in elkaars gezicht zitten.
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_65080168
@marijkezwolle: Ja en dat heb ik hem dus bijv vandaag in de big fight ook gezegt, dan komt hij aan met dat hij dit gedrag niet van me pikt en dat hij dat laatst ook al duidelijk had gemaakt..en dat ik maar eens moet veranderen. En dan zeg ik ook tegen hem, dat hij misschien aan mijn gedrag nog niet merkt dat ik verander, maar dat ik wel me best doe en niet voor de lol naar therapie ga, maar voor hem en mij. Maar daar krijg je dan vervolgens weer geen reactie op omdat hij ook boos is natuurlijk op zo'n moment..

@ Re:Probleem is, dat hij en ik 120 km van elkaar afwonen en vaak alleen de weekenden samen zijn, in zijn stad of in de mijne, en dus niet zomaar even naar buiten kunnen lopen om af te koelen ofzo..
Kan wel, maar je kan niet echt ''weg'' zegmaar.
pi_65080187
Ruzies verdwijnen met een simpel JA. Dus niet meer NEE zeggen.
pi_65080300
the_omas, kan je dat wat duidelijker uitleggen??
  donderdag 15 januari 2009 @ 18:30:17 #9
262 Re
Kiss & Swallow
pi_65080328
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 18:25 schreef Chickiewickie het volgende:
@marijkezwolle: Ja en dat heb ik hem dus bijv vandaag in de big fight ook gezegt, dan komt hij aan met dat hij dit gedrag niet van me pikt en dat hij dat laatst ook al duidelijk had gemaakt..en dat ik maar eens moet veranderen. En dan zeg ik ook tegen hem, dat hij misschien aan mijn gedrag nog niet merkt dat ik verander, maar dat ik wel me best doe en niet voor de lol naar therapie ga, maar voor hem en mij. Maar daar krijg je dan vervolgens weer geen reactie op omdat hij ook boos is natuurlijk op zo'n moment..

@ Re:Probleem is, dat hij en ik 120 km van elkaar afwonen en vaak alleen de weekenden samen zijn, in zijn stad of in de mijne, en dus niet zomaar even naar buiten kunnen lopen om af te koelen ofzo..
mja het is ook niet echt weg weg dat je moet maar gewoon afspreken met elkaar dat je een cool down doet waarin je gewoon even zelfreflecteert...

en leer eens wat van de afgelopen ruzies...
  donderdag 15 januari 2009 @ 18:30:49 #10
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_65080343
Bah ik heb zo'n hekel aan mensen die te laat komen
pi_65080389
als je hem nu eens deze vraag zou stellen, wat zou hij dan zeggen? En heb je dat al gedaan eigenlijk?
Mu!
pi_65080685
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 18:29 schreef Chickiewickie het volgende:
the_omas, kan je dat wat duidelijker uitleggen??
Denk nog eens een keer extra voordat je weer gelijk wilt krijgen bijvoorbeeld. Wees redelijk. Iedereen maakt ruzies, ook al is het behoorlijke tijdsverspilling.
pi_65080799
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 18:42 schreef tho_Omas het volgende:

[..]

Denk nog eens een keer extra voordat je weer gelijk wilt krijgen bijvoorbeeld. Wees redelijk. Iedereen maakt ruzies, ook al is het behoorlijke tijdsverspilling.
onzin. ruzie, daar kies je voor. je kunt er ook voor kiezen geen ruzie te maken, maar dat doe je dus kennelijk niet. ruzie is echt zeau achterhaald. Ja, als het over sokken niet in de wasmand gaat, dan kun je er een keer een kutopmerking over maken ofzo, maar verder maak je toch geen ruzie? Belangrijke dingen praat je gewoon uit. Als je durft, natuurlijk. Anders wordt 't toch irritatie en ruzie...
Mu!
pi_65080853
Heb je dit alleen met je vriend, of ook met andere mensen?
Zo niet: waarom reageer je anders tov je vriend.

Want als je het zo uitlegt, klinkt het alsof het vooral door jou karakter komt.
pi_65080861
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 18:45 schreef SingleCoil het volgende:

[..]

onzin. ruzie, daar kies je voor. je kunt er ook voor kiezen geen ruzie te maken, maar dat doe je dus kennelijk niet. ruzie is echt zeau achterhaald. Ja, als het over sokken niet in de wasmand gaat, dan kun je er een keer een kutopmerking over maken ofzo, maar verder maak je toch geen ruzie? Belangrijke dingen praat je gewoon uit. Als je durft, natuurlijk. Anders wordt 't toch irritatie en ruzie...
Niet als je in therapie bent. Dan ligt het wellicht wat genuanceerder. Verder heb ik wel het idee dat vriend des TS' haar irritant vindt.
pi_65080944
niks genuanceerder, meer een kwestie van keuzes maken. Met voldoende anafranil maakt niemand ruzie, dus slik je pilletjes en wees een lief meisje.
Mu!
pi_65083773
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 18:25 schreef Chickiewickie het volgende:

Hebben jullie wel meerdere kamers oid tot jullie beschikking als jullie samen zijn? Dan zou je kunnen zeggen dat jullie even je ruimte nemen (ieders een kamer) en dat wanneer je tot je zinnen gekomen bent dat je hem dan opzoekt. Of neem een "ankertje", iets wat je vast kunt pakken als je boos wordt maar dat je daarmee je woede kunt kanaliseren (je wilt het immers niet, en dat dat dan je geheugensteuntje wordt zeg maar).
Kunnen jullie trouwens wel over dit soort dingen achteraf praten? En snappen jullie elkaar dan ook?
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
pi_65084824
@ the_Omas: dat is idd een goed idee, maar dat heb ik al aantal keren geprobeert. Probleem is alleen,dat ik schijnbaar op zulke momenten niet redelijk kan zijn. Dat komt door die woede die op komt zetten. Dan wordt ik helemaal gek van binnen gewoon. En over dat hij mij blijkbaar irritant vind; niet echt. Hij beweert juist dat hij zich bijna nooit irriteert aan mij. Alleen hij wordt gek van al die ruzies elke keer, logisch. Alleen op de momenten dat ik ergens een probleem van maak of pissig om wordt, vind ik dat ik een reden heb. Hoe dom of hoe klein het ook is..En als hij daar verkeerd op reageert (lees: niet helemaal zoals ik wil) wordt ik nog pissiger.
Dit is natuurlijk lang niet altijd het geval. Er gebeuren ook genoeg dingen waarvan ik wél in mijn recht sta bijv. door er wat van te zeggen of door geirriteerd te raken.
@ katerwater: eigenlijk alleen met hem..snap ook niet waarom :S want als ik het objectief bekijk is hij volgens mij juist een heel relaxed persoon om mee samen te zijn..die zich niet snel opwindt over allerlei dingen (zoals ik)
@marijkezwolle: nee we hebben niet meerdere kamers tot onze beschikking. Ja, gedeelde huiskamers met andere ''huisgenoten'' , maar om daar nou tussen te gaan zitten als er stoom uit je oren komt
Heb het wel eens gedaan hoor, weggelopen. Alleen of dat nou zo goed werkt..kweenie..

We kunnen er achteraf wel over praten, alleen of we elkaar werkelijk snappen.. Ik hem wel hoor, ná de grote explosie zie ik ook vaak pas in (als ik rustiger geworden ben) dat ik te ver gegaan ben, probleem bij mij is dus ook niet alleen dat ik explodeer, maar er allerlei rottigheid ga uitgooien. Hem voor alles en nog wat uitschelden. Zeggen dat hij de tering kan krijgen en kan oprotten. Dat soort dingen. Dat is dus grotendeels ook me probleem, niet het feit dat ik van veel dingen een probleem maak, maar dat ik me TOTAAL niet kan beheersen..
  donderdag 15 januari 2009 @ 21:06:29 #19
93643 DumDaDum
We Have Unfinished Business
pi_65086189
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 18:05 schreef Chickiewickie het volgende:
...en kan zijn omdat hij weer wat slechts meld (hij kan zich bijv nooit aan afspraken houden, hij komt altijd te laat en onze planningen zijn nog nooit werkelijkheid geworden) waar ik dan weer pisnijdig om wordt, of doordat hij boos wordt. Als hij boos wordt wordt ik het ook.
[..]
Het klinkt alsof jij verwachtingen hebt die niet reeel zijn. Hij is gewoon minder gemotiveerd om 'jullie' (jouw...)doelen te bereiken. Je kunt hem daarop aanspreken, maar kwaad worden helpt niet. Werkt meestal alleen maar averechts.

Zijn het ideeen / initiatieven waar jij vooral mee komt of komt het juist meer van zijn kant. Dat is meestal al een indicatie. Als hij bv best tevreden is met de status quo en jij wilt van alles, dan kan je daar best eens ruzie over krijgen.... en dat verandert niet ook.
“I'm not touched but I'm aching to be”
— Heather Nova
| myHiFi | myMusic | Chuck Norris
pi_65087167
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 21:06 schreef DumDaDum het volgende:

[..]

Het klinkt alsof jij verwachtingen hebt die niet reeel zijn. Hij is gewoon minder gemotiveerd om 'jullie' (jouw...)doelen te bereiken. Je kunt hem daarop aanspreken, maar kwaad worden helpt niet. Werkt meestal alleen maar averechts.

Zijn het ideeen / initiatieven waar jij vooral mee komt of komt het juist meer van zijn kant. Dat is meestal al een indicatie. Als hij bv best tevreden is met de status quo en jij wilt van alles, dan kan je daar best eens ruzie over krijgen.... en dat verandert niet ook.
Nou ten eerste, ik noem hier maar een paar kleine voorbeeldjes die me even net te binnen schoten. Maar jij zegt dat het klinkt alsof ik verwachtingen heb die niet reeel zijn. Is het niet reeel om te verwachten dat als je een tijd afspreekt, je vriend zich aan die tijd houd, en niet ALTIJD (letterlijk!) te laat is? of dat nou 10 of 30 minuten is? En ik kom met veel ideeen ,, maar hij ook wel. Misschien niet zoveel als ik, maar daar ligt het probleem niet zo. Dit is puur een voorbeeld. En ik vind,als jij een afspraak maakt, je je daar aan moet houden. En oke, er kan af en toe wat tussenkomen, maar ALTIJD? want echt,geloof het of niet, als wij een weekend dingen doen plannen, komt er áltijd (99% van de keren) iets tussen..Maargoed dit is ook iets waarvan ik wel denk dat ik recht heb om dit vervelend te vinden en ook wat van te zeggen..alleen tja..er gebeuren ook zovaak dingen waar ik pissig om wordt wat gewoon nergens op slaat...hoe vervelend ik het zelf ook vind, ik kan het (nog) niet laten..en waarom? no idea..
pi_65087258
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 20:30 schreef Chickiewickie het volgende:
@ katerwater: eigenlijk alleen met hem..snap ook niet waarom :S want als ik het objectief bekijk is hij volgens mij juist een heel relaxed persoon om mee samen te zijn..die zich niet snel opwindt over allerlei dingen (zoals ik)
Dat is vreemd.

Misschien is er, onbewust, dan toch iets dat je niet apprecieert aan je vriend. Misschien maak je jezelf wijs dat je supergelukkig bent met hem.

Want: ik ben erg verliefd, en twee zinnen later, we hebben veel ruzie. Dat klinkt nogal tegenstrijdig, vind je niet?
pi_65087796
Het klinkt misschien tegenstrijdig, maar is wel iets wat veel voorkomt
Misschien meer als je denkt.
Het is haast zo'n gevoel van, niet zonder hem kunnen, maar ook niet met.
Alleen ik beséf dat het grotendeels door mijn eigen gedrag komt..Hij is goed voor me,hij zorgt goed voor me,hij is knap, lief , een luisterend oor als ik dat nodig heb, de sex is goed..hij is echt een heel fijn persoon om mee samen te zijn. Maar op de een of andere manier irriteer ik me gewoon aan héél veel dingen, maar niet op een manier dat ik hem minder leuk ga vinden ofzo.. (Dat heb je namelijk meestal toch, als je je begint te storen aan iemand, ga je diegene minder leuk vinden..en op de een of andere vage manier heb ik dat dus niet bij hem)
En het grote probleem nogmaals, dat ik zo verrekte agressief wordt.
  donderdag 15 januari 2009 @ 21:47:20 #23
93643 DumDaDum
pi_65087954
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 21:29 schreef Chickiewickie het volgende:

[..]

Nou ten eerste, ik noem hier maar een paar kleine voorbeeldjes die me even net te binnen schoten. Maar jij zegt dat het klinkt alsof ik verwachtingen heb die niet reeel zijn. Is het niet reeel om te verwachten dat als je een tijd afspreekt, je vriend zich aan die tijd houd, en niet ALTIJD (letterlijk!) te laat is? of dat nou 10 of 30 minuten is?
Als hij idd altijd te laat komt is het dus niet reeel te verwachten dat hij zijn afspraken nakomt... Of dat moreel juist is, is een andere vraag.
quote:
En ik kom met veel ideeen ,, maar hij ook wel. Misschien niet zoveel als ik, maar daar ligt het probleem niet zo. Dit is puur een voorbeeld.
Hier ligt m.i. juist wel het probleem. Jij wilt gewoon meer cq hele andere dingen dan hij, en hij reageert daarop door te traineren. Hoe langer dit duurt, hoe erger het wordt, en dus escaleert de situatie.
quote:
En ik vind,als jij een afspraak maakt, je je daar aan moet houden. En oke, er kan af en toe wat tussenkomen, maar ALTIJD? want echt,geloof het of niet, als wij een weekend dingen doen plannen, komt er áltijd (99% van de keren) iets tussen..Maargoed dit is ook iets waarvan ik wel denk dat ik recht heb om dit vervelend te vinden en ook wat van te zeggen..alleen tja..er gebeuren ook zovaak dingen waar ik pissig om wordt wat gewoon nergens op slaat...hoe vervelend ik het zelf ook vind, ik kan het (nog) niet laten..en waarom? no idea..
Ik denk dat hoe woester jij wordt, des te erger wordt zijn getreuzel. Hij heeft er gewoon geen zin in.... ik denk alleen dat jij degene moet zijn die het uitmaakt, of hij moet binnenkort iemand anders tegenkomen natuurlijk.

Probeer dus te communiceren voor het te laat is en vraag waarom. Waarom komt hij steeds te laat (en dan niet omdat de brug open stond...), waarom kan hij niet, enz... En probeer er ook achter te komen wat hij écht wil.
— Heather Nova
pi_65088969
Hm, sorry, ligt vast aan mij,maar ik begrijp je reactie niet zo goed.

Ook over dat dat hij er geen zin in heeft..waar zou hij,volgens jou,geen zin in hebben?
En waarom zou ik degene moeten zijn die het uitmaakt?
En nogmaals lieve schat, dat te laat komen is één voorbeeldje uit 10000000000000en voorbeelden! hoe sneu het ook is.
  donderdag 15 januari 2009 @ 22:15:43 #25
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_65089247
Ik zou gewoon eens wat hulp zoeken voor je oncontroleerbare woede.
pi_65089468
Je verhaal komt me best bekend voor.

Op dit moment heb ik 3,5 jaar een relatie met mijn vriend en het gaat hartstikke goed maar we hebben veel ruzie gehad.
Mijn vriend is net als de jouwe super lief, luisterend oor, heel relaxt en noem maar op. Ik daarentegen ben erg snel geirriteerd, snel boos/chagrijnig enz. Hierdoor kregen we vroeger veel ruzie om eigenlijk niks. Wij woonden de eerste twee jaar van onze relatie 1.5 uur treinen van elkaar af. Op dit moment wonen we 10 minuutjes fietsen van elkaar af en dat scheelt. Toen we nog niet zo dicht bij elkaar woonden zagen wij elkaar elk weekend. Maar dat weekend "moet" dan wel leuk zijn want je ziet hem pas volgende week weer. Dit feit op zich bracht voor mij veel spanning met zich mee.
Ik weet niet zo goed waarom we nu minder ruzie hebben dus echt een tip kan ik je niet geven. Wij hebben in ieder geval wel heel veel gepraat over alles wat we niet leuk vinden aan elkaar en werkten echt aan een oplossing. Als het weer wat beter ging, ook praten want het motiveert ontzettend om te horen dat de ander de relatie ook verbetert vindt.

Hoe lang ben jij samen met je vriend en hoe oud zijn jullie?
  donderdag 15 januari 2009 @ 22:25:53 #27
93643 DumDaDum
pi_65089735
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 22:10 schreef Chickiewickie het volgende:
Hm, sorry, ligt vast aan mij,maar ik begrijp je reactie niet zo goed.

Ook over dat dat hij er geen zin in heeft..waar zou hij,volgens jou,geen zin in hebben?
Noem maar op... waar treuzelt hij?
quote:
En waarom zou ik degene moeten zijn die het uitmaakt?
Omdat jij zo te lezen de meest dominante rol hebt in jullie relatie.
quote:
En nogmaals lieve schat, dat te laat komen is één voorbeeldje uit 10000000000000en voorbeelden! hoe sneu het ook is.
Het gaat niet om alle voorbeelden, maar om het -terugkerend- gedrag. Je ergert je toch aan steeds dezelfde symptomen / houding?

P.s.: SHE, hoe staat het met de foto's??
— Heather Nova
pi_65090370
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 22:15 schreef SHE het volgende:
Ik zou gewoon eens wat hulp zoeken voor je oncontroleerbare woede.
Als je de boel leest, dan lees je dat ik dat dus al gedaan heb Ik zit in therapie.
pi_65090483
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 22:25 schreef DumDaDum het volgende:

[..]

Noem maar op... waar treuzelt hij?
[..]

Omdat jij zo te lezen de meest dominante rol hebt in jullie relatie.
[..]

Het gaat niet om alle voorbeelden, maar om het -terugkerend- gedrag. Je ergert je toch aan steeds dezelfde symptomen / houding?

P.s.: SHE, hoe staat het met de foto's??
Sorry, maar wat bedoel jij met treuzelen? In mijn opinie ''treuzelt'' hij niet..
En dat ik de meest dominante rol heb (wat ook een raar beeld schetst..want hij bijt van zich af en pikt mijn gedrag absoluut niet) wil toch niet zeggen dat ik degene ''moet'' zijn die het zou uitmaken? Zowiezo om die reden al niet lijkt mij, maar ook omdat ik het eigenlijk helemaal niet wil uitmaken. Alleen het kan zo niet doorgaan en er moeten dingen veranderd worden. Van mijn kant grotendeels, maar ook wel van zijn kant.
  donderdag 15 januari 2009 @ 22:46:05 #30
162543 MooieLuL
er is maar één lul zo mooi
pi_65090654
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 18:05 schreef Chickiewickie het volgende:
Wat doe je als je ontzettend veel van iemand houdt, en iemand eigenlijk totaaaaaaal niet kwijt wil,maar het aan de andere kant niet meer zo goed wil omdat er gewoon te veel ruzie is...?

Ik loop al bij een therapeut voor mijn eigen gedrag, maar ook om te leren hoe ik met bepaalde dingen van hem om te gaan die me dwars zitten.

Maar ik krijg het gevoel alsof hij alleen maar minder begrip toont en het me alleen maar moeilijker aan het maken is..Niet álles ligt aan mij, hij heeft ook zat dingen waar hij niet mee in zijn recht staat en fout in zit.
Niet weggaan bij die therapeut, zeker niet als ik die laatste regel lees.
ja echt...tjeck Feaubeaux! :')
pi_65094320
In hoeverre is jullie relatie echt "perfect" op de momenten dat je geen ruzie hebt. Is het perfect omdat je op dat moment iig geen ruzie hebt, of zijn het andere dingen?
[b] Unstable. Volatile. Dangerous. [/b]
YES! The rhythm, the rebel.
  vrijdag 16 januari 2009 @ 00:49:22 #32
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_65094683
Wat DumDaDum zegt. Het feit dat je steeds weer over dezelfde dingen kwaad wordt, zoals dat te laat komen, is nogal onzinnig en waarschijnlijk slechts een aanleiding voor jou om weer eens te exploderen. Er zijn nu eenmaal mensen die niet zo georganiseerd zijn, jouw vriend is er blijkbaar één van. Daar kun je nog 100 keer boos om worden omdat je vindt dat je "het gelijk aan jouw kant hebt" maar dat is niet relevant als je het over een karaktertrek van een ander hebt. Dat zal niet veranderen, deal with it of ga uit elkaar. Ik heb respect voor je vriend dat hij die scheldpartijen van je tot dusver getolereerd heeft.

Ik denk dat de enige mogelijkheid die je hebt is te gaan begrijpen hoe jijzelf écht in elkaar zit en waarom je eigenlijk zo vaak zo kwaad wordt. Want je woede gaat 9,5 van de 10 keer natuurlijk niet puur om wat je vriend gedaan heeft.
heeft de hoop dat het allemaal stiekum toch nog goed komt...
Fotoboek
  vrijdag 16 januari 2009 @ 01:32:54 #33
93643 DumDaDum
pi_65095317
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 00:49 schreef keesjeislief het volgende:
Wat DumDaDum zegt. Het feit dat je steeds weer over dezelfde dingen kwaad wordt, zoals dat te laat komen, is nogal onzinnig en waarschijnlijk slechts een aanleiding voor jou om weer eens te exploderen. Er zijn nu eenmaal mensen die niet zo georganiseerd zijn, jouw vriend is er blijkbaar één van. Daar kun je nog 100 keer boos om worden omdat je vindt dat je "het gelijk aan jouw kant hebt" maar dat is niet relevant als je het over een karaktertrek van een ander hebt. Dat zal niet veranderen, deal with it of ga uit elkaar. Ik heb respect voor je vriend dat hij die scheldpartijen van je tot dusver getolereerd heeft.

Ik denk dat de enige mogelijkheid die je hebt is te gaan begrijpen hoe jijzelf écht in elkaar zit en waarom je eigenlijk zo vaak zo kwaad wordt. Want je woede gaat 9,5 van de 10 keer natuurlijk niet puur om wat je vriend gedaan heeft.
Dit is dus precies waarom TS wsl een einde aan de relatie zal maken, wanneer ze er niet samen uitkomen, en niet haar vriendje

En idd, deal with it. Of ga uit elkaar, en zoek iemand die meer duidelijkheid kan bieden / explicieter is in een relatie. Heel mss dat die iemand ook een persoon is die minder van jou pikt, want ook (/ juist) daar kan je veel van leren. En dan bedoel ik niet iemand die (ook) steeds kwaad wordt, maar iemand die juist rustig en redelijk blijft en analyseert. Op die manier word je op je fouten gewezen wanneer het gebeurt, en niet later, bij een therapeut. Kan je veel van leren
— Heather Nova
pi_65096885
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 22:39 schreef Chickiewickie het volgende:

[..]

Als je de boel leest, dan lees je dat ik dat dus al gedaan heb Ik zit in therapie.
Vraag of ze de dagelijkse dosis wat kunnen verhogen dan
Mu!
  vrijdag 16 januari 2009 @ 07:05:16 #35
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_65096907
Als je jouw relatie enkel definieert aan de hand van de momenten dat het perfect gaat, dan is je relatie altijd perfect...
Verder lijk je te praten in termen van 'gelijk hebben' als je het over karakter trekjes hebt, dat gaat ook niet echt werken natuurlijk.

Waarom zoek je niet iemand die bij je past (en blijf je ondertussen in therapie) ipv dat je iemand probeert te vormen tot iemand die bij je past?
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
pi_65096925
Leven en laten leven.
***** Kraak.....
pi_65099175
Het gaat over gedrag dan niet werkt, neem ik dit geval een klinisch psycholoog als hulpverlener en niet iemand in de nederlandse sociale overheidssector. Zwakke kwaliteit en eindeloze sessie's (zitten meer om werk verlegen dan oplossingen.
Woon je in den Haag dan heb ik een psycholoog voor je (een vrouw in dit geval, praat ook iets makkelijker)

Dat het extra goed gaat als je geen ruzie verbaast me niets, je vergelijkt een foute met een goede situatie. (alles is dan opeens beter), maar het zegt mij eigenlijks niets over de betrouwbaarheid van die goede situatie.
nothing will change without a rebel
pi_65099926
Ik probeer hem niet te vormen..jullie begrijpen het totaal niet helaas.
Het is ook erg lastig om de complete situatie uit te leggen in een verhaaltje op internet.
@ Singlecoil: thanks voor je verschrikkelijk nuttige informatie.
@ Dumdadum: je zegt deal with it. Snap je nou niet dat ik niet zo simpel kan handelen? Ik wou dat ik het zo kon. Maar dat is me probleem juist, dat lukt me niet.
@ Kluts: het is niet perfect omdat we dan geen ruzie hebben, maar omdat als we normaal met elkaar omgaan ik me ontzettend gelukkig en fijn voel, ik voel me veilig en prettig bij hem, het is altijd gezellig dan, en we lachen dan veel samen en doen hele leuke dingen.
@ bendk: nee helaas, woon in overijssel..maar misschien moet ik idd wel een psycholoog zoeken in plaats van bij een therapeut blijven lopen..
pi_65100181
Liefde & haat staan erg dicht bij elkaar...

Ik herken de issue's die je hebt, probeer het eens van je af te schrijven.. Vaak wil dat jezelf helpen in het beter begrijpen van de grote vraag waarom.

Suc6!
Two things are infinite: the universe and human stupidity;
and I'm not sure about the universe.
-- Albert Einstein
pi_65100289
Hoe lang zijn jullie eigenlijk samen? Dat kon ik niet zo snel opmaken uit de reacties.
pi_65100380
ongeveer 13 maanden.
pi_65100655
Zo herkenbaar, alleen word ik niet aggressief ofzo. Het zit bij mij alleen in een spiraal. Mijn vriend kan behoorlijk irritant zijn en weet zich vaak niet aan te passen op mijn humeur. Als ik chagerijnig ben en ik vraag hem of ie iets niet wil doen.. (hij doet zoiets doen om me op te vrolijken) dan stopt ie niet en dan word ik boos op hem. Omdat ik dan meteen heel lelijk tegen hem doe (dat zit in mij, mijn ouders doen ook zo wanneer ze boos worden.. stem verheffen etc. en dat wil ik eruit krijgen, maar dat is zoooo lastig ), word ik weer gek van mezelf. Ik wil niet zo tegen hem doen. Hierdoor raak ik weer gefrustreerd, waardoor ik alsnog niet lief tegen hem doe.

Het is iets van de laatste tijd, en we hebben ook hele fijne dagen. Maar is nu al 3x geweest dat we wel bij elkaar waren, maar dat het gewoon niet fijn was. Vooral door mijn principele gedoe (ik ben heel erg principeel), komt het... maar het ligt niet alleen bij mij.

Ik vind het heel knap van je dat je ervoor naar therapie gaat en ik hoop voor je dat je vriend toch inziet dat jij echt heel erg je best ervoor doet. Veel erover praten met hem... en proberen erop te letten en er wat aan te doen op momenten dat je boos wordt. Lastig, idd.. maar zolang je laat zien dat je je best doet.
pi_65100723
ruzie over onzinnige dingen is zo nutteloos

wellicht storen zijn "Te laat komen" dingen ed je, omdat die je vriend minder perfect maken, dan die in jouw hoofd is?
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  vrijdag 16 januari 2009 @ 10:48:05 #44
92409 Twinky
Little star.
pi_65101226
Heel herkenbaar. Ik zit in een voltijd behandeling en mr. Twinky niet. We hebben meer ruzie dan geen ruzie, elk mini-irritatietje loopt uit tot schreeuwen, gooien met spullen en loopt helemaal uit de hand. Nu hebben we af en toe ook gesprekken samen met een therapeut, dat helpt maar een klein beetje.
Nu hebben we gisteren (na een ruzie over het ruzien) samen eens gezocht naar een oplossing. Ik had namelijk heel erg het idee dat ik er alleen voorstond en hij was er (ook) van overtuigd dat de ruzies door mij komen.

Maargoed, de beslissingen:
-We lossen dit samen op. We maken samen ruzie dus zullen dit ook samen moeten voorkomen/oplossen. Niet tegen elkaar maar met elkaar.

Het belangrijkste is dat ik de positieve psychologie die ik bij mezelf gebruik ook wil toepassen op de relatie. Samen
Ik zal het even uitleggen. Nu bestaat onze relatie uit 80% negatief en maar 20% positief. We blijven maar ruzie maken en over het ruziemaken praten en hoe moet het nou verder en het wordt maar niet minder. We zitten dus enorm 'vast' in die 80% en vergeten de 20% positiviteit. Het idee van de positieve psychologie is dat je je meer richt op wat wél goed gaat, wat wél goed voelt. Kortom: de positiviteit. Daarmee gaan de negatieve dingen niet weg maar als je meer aandacht besteedt aan de 20% en je hier meer op focust wordt dat als het goed is vanzelf groter. Bij mij werkt het dus nou proberen we het met z'n twee.
We staan bijvoorbeeld vaker stil bij waaróm we zo van de ander houden, wat we zo leuk vinden aan elkaar, fijne momenten die we hebben of hebben gehad, dingen die je de ander toewenst. En dat kan in een gesprek of middels een brief, een tekening voor elkaar of een kadootje (al heb ik niet zoveel geld dus ik ben meer van de brieven en de tekeningen )
Belangrijk hieraan is dat het niet net na een ruzie is maar gewoon op een random moment. Zo maak je een sterkere positieve basis (je vergroot immers de 20%)

Verder als er ruzie is:
-We verzanden gauw in het boven de pijnlijke situatie uitstijgen en dan van een afstandje elkaar afkraken. Als er dus een irritatie onstaat blijven we daarbij. Geen 'altijds', 'nooits', karaktereigenschappen, jij dit jij dat, maar blijven bij de situatie en dan samen een oplossing zoeken
-Mocht het uit de hand lopen gebruiken we een stopwoord, het liefst een grappige. Gewoon uit het niks een dier of een plant of een drankje of een gerecht. De conflicten gaan namelijk misschien wel ergens over maar lopen uit op iets wat we allebei niet willen. Met andere woorden: het heeft eigenlijk geen zin om erop verder te gaan en daarom houden we er maar mee op.

Misschien heb je er iets aan!
pi_65101242
quote:
Het is iets van de laatste tijd, en we hebben ook hele fijne dagen. Maar is nu al 3x geweest dat we wel bij elkaar waren, maar dat het gewoon niet fijn was. Vooral door mijn principele gedoe (ik ben heel erg principeel), komt het... maar het ligt niet alleen bij mij.
Het lijkt me dat je alles onder controle wil houden, klopt dat?
  vrijdag 16 januari 2009 @ 10:50:02 #46
92409 Twinky
Little star.
pi_65101289
Trouwens, wat ook nog iets is dat we doen is dat we in therapie de oude koeien gaan slachten. Er is nogal wat voorgevallen een half jaar geleden waarmee we elkaar enorm gekwetst hebben. Het blijft elke keer weer opspelen dus we gaan met een therapeut erbij proberen dat uit te spreken.
pi_65101648
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 10:50 schreef Twinky het volgende:
Trouwens, wat ook nog iets is dat we doen is dat we in therapie de oude koeien gaan slachten. Er is nogal wat voorgevallen een half jaar geleden waarmee we elkaar enorm gekwetst hebben. Het blijft elke keer weer opspelen dus we gaan met een therapeut erbij proberen dat uit te spreken.
positief dat je ervoor wil gaan, ipv meteen maar met de relatie te kappen ( de makkelijke weg)...

echter, als de ruzies nog niet verdwijnen, moet je toch eens bij jezelf afvragen of het bij een ander wellicht niet beter gaat. je hebt dan immers gedaan wat je kon
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  vrijdag 16 januari 2009 @ 11:06:34 #48
92409 Twinky
Little star.
pi_65101822
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 11:01 schreef Godshand het volgende:

[..]

positief dat je ervoor wil gaan, ipv meteen maar met de relatie te kappen ( de makkelijke weg)...

echter, als de ruzies nog niet verdwijnen, moet je toch eens bij jezelf afvragen of het bij een ander wellicht niet beter gaat. je hebt dan immers gedaan wat je kon
Nouja weet je, ik weet dat het kán. En dat houdt mij vooralsnog op de been. We zijn al eerder uit elkaar geweest toen het haast ondraaglijk was en toen toch weer besloten samen verder te gaan omdat het kán. We kunnen het ontzettend fijn hebben samen en ik probeer me daar maar zo veel mogelijk op te richten. En tegen elkaar vertellen waarom je voor elkaar kiest is ook erg tof
pi_65109491
Tja, het ligt toch echt aan jezelf.
pi_65110815
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 10:48 schreef bendk het volgende:

[..]

Het lijkt me dat je alles onder controle wil houden, klopt dat?
Nee, dat valt eigelijk best wel mee, denk ik.
Ik denk dat ik mezelf vaak niet begrepen voel waardoor ik zo bot reageer.. ik weetniet wat het is, maar ik irriteer mezelf ook mateloos aan mezelf de laatste tijd dat ik me zo gedraag. En ik weet gewoon niet wat ik eraan kan doen. Heb dagen dat het goed gaat en ik en me vriend superlief voor elkaar zijn.. maar ook dagen dat ik echt om de kleinste dingen stennis ga schoppen.
pi_65110908
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 11:01 schreef Godshand het volgende:

[..]

Of beter helemaal niet met iemand samen zijn, dat lijkt me nog veel beter. Dat je jezelf zo perfect vind dat je om de kleine dingen van een ander al geheel uit je slof schiet is toch een teken dat het niet helemaal 100% met je is. En dat bewijst ook het feit dat van de 3 mensen zich herkennen hierin, ook 2 van de 3 onder behandeling zijn.

Eerst aan jezelf werken en dan maar eens kijken of je samen met iemand kan leven.

Als je echt voor iemand wilt gaan, zal je zijn of haar zwakke punten ook mee moeten nemen en accepteren. Kan je dat niet, ook al hou je enorm van iemand dan kan je je wel afvragen of een relatie wel iets voor je is. Beter een Remi dan dat je een ander door een hel laat gaan.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 16-01-2009 15:12:23 ]
  vrijdag 16 januari 2009 @ 15:33:46 #52
92409 Twinky
Little star.
pi_65111735
Ik ben niet gek, ik ben heel normaal. Ik heb alleen andere manieren ontwikkeld om met emoties om te gaan en die manieren ben ik nu aan het bijschaven. Tevens kiest ook hij er elke dag weer voor om met mij in een relatie te zijn. Hij heeft het dus wel degelijk naar zijn zin met mij.
En we maken samen ruzie, we hebben allebei onze 'zwakke punten' en het ligt niet alleen bij mij.

hoe kort door de bocht kun je gaan
pi_65113349
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 15:33 schreef Twinky het volgende:
Ik ben niet gek, ik ben heel normaal. Ik heb alleen andere manieren ontwikkeld om met emoties om te gaan en die manieren ben ik nu aan het bijschaven. Tevens kiest ook hij er elke dag weer voor om met mij in een relatie te zijn. Hij heeft het dus wel degelijk naar zijn zin met mij.
En we maken samen ruzie, we hebben allebei onze 'zwakke punten' en het ligt niet alleen bij mij.

hoe kort door de bocht kun je gaan
Tuurlijk ben je heel normaal, je zit in een voltijd behandeling voor de lol.
En natuurlijk kan hij het naar zijn zin hebben als het 80% van de tijd kut en klote is.

Tot zover wat jij letterlijk opschijft.

Mijn reactie daarop is: Werk eerst aan je eigen acceptatie niveau en leer beseffen dat niemand perfect is. Leer genoegen te nemen met iemand zijn gebreken. Wat dat betreft ben je misschien wel heel normaal, want er zijn bar weinig vrouwen die een partner accepteren zoals hij echt is zonder hem te willen veranderen.
pi_65113917
In de psychologie is het nog steeds zo dat een prikkel die je zelf krijgt door of van een ander dit niet zoveel te maken heeft met die ander maar hoofdzakelijk met jezelf.
  vrijdag 16 januari 2009 @ 16:38:19 #55
92409 Twinky
Little star.
pi_65114113
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 16:32 schreef bendk het volgende:
In de psychologie is het nog steeds zo dat een prikkel die je zelf krijgt door of van een ander dit niet zoveel te maken heeft met die ander maar hoofdzakelijk bij jezelf.
nee, ben ik het niet mee eens. Het is wel zo dat er een gedeelte bij jezelf ligt maar zeker niet alles. De ander kan ook agressief of onredelijk zijn, het hoeft niet altijd verkeerd geinterpreteerd worden.
pi_65114286
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 16:38 schreef Twinky het volgende:

[..]

nee, ben ik het niet mee eens. Het is wel zo dat er een gedeelte bij jezelf ligt maar zeker niet alles. De ander kan ook agressief of onredelijk zijn, het hoeft niet altijd verkeerd geinterpreteerd worden.
Waar 2 ruzie hebben, hebben 2 schuld is niet van alles van toepassing. Als jij als persoon heel onredelijk bent en iemand de huid vol scheld omdat hij alleen maar een ruft gelaten heeft en daardoor hem 5 dagen niet aankijkt. Dan word het toch eens tijd hand in eigen boezem te steken.

Kortom reageer je wel proportioneel op een 'irritatie' die een ander misschien nooit gezien had of geaccepteerd.
  vrijdag 16 januari 2009 @ 16:50:17 #57
92409 Twinky
Little star.
pi_65114548
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 16:42 schreef Aneurism het volgende:

[..]

Waar 2 ruzie hebben, hebben 2 schuld is niet van alles van toepassing. Als jij als persoon heel onredelijk bent en iemand de huid vol scheld omdat hij alleen maar een ruft gelaten heeft en daardoor hem 5 dagen niet aankijkt. Dan word het toch eens tijd hand in eigen boezem te steken.

Kortom reageer je wel proportioneel op een 'irritatie' die een ander misschien nooit gezien had of geaccepteerd.
Ja klopt, dat laatste. Ik gebruik graag een spijkerbroekverhaal als voorbeeld:

Als ik jouw spijkerbroek lelijk vind kan ik dat tegen jou zeggen. Het kan zijn dat je spijkerbroek daadwerkelijk afschuwelijk is maar het kan ook zijn dat ik een hekel hebt aan spijkerbroeken en ze absoluut niet kan uitstaan. Dan wordt het dus jouw taak om uit te zoeken wat het geval is, of jij ook vind dat de spijkerbroek lelijk is.

Maar ik ben wel van mening dat waar twee ruzie hebben, twee schuld hebben. Een conflict is heel normaal, conflicten horen erbij. Maar het uit de hand laten lopen doen er twee, hoe hard je achter je eigen standpunt staat en hoe gelijk je ook hebt.
pi_65115192
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 15:09 schreef SMutzskii het volgende:

[..]

Nee, dat valt eigelijk best wel mee, denk ik.
Ik denk dat ik mezelf vaak niet begrepen voel waardoor ik zo bot reageer.. ik weetniet wat het is, maar ik irriteer mezelf ook mateloos aan mezelf de laatste tijd dat ik me zo gedraag. En ik weet gewoon niet wat ik eraan kan doen. Heb dagen dat het goed gaat en ik en me vriend superlief voor elkaar zijn.. maar ook dagen dat ik echt om de kleinste dingen stennis ga schoppen.
ik herhaal het nog maar eens...daar is dus gewoon medicatie voor. Die remt de sterkste emoties af zodat je zelf kunt leren de boel onder controle te krijgen zonder dat je steeds naar het servies moet grijpen, en die je in staat stelt je relatie ook nog eens heel te houden tijdens dat proces.
Mu!
pi_65115348
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 17:09 schreef SingleCoil het volgende:

[..]

ik herhaal het nog maar eens...daar is dus gewoon medicatie voor. Die remt de sterkste emoties af zodat je zelf kunt leren de boel onder controle te krijgen zonder dat je steeds naar het servies moet grijpen, en die je in staat stelt je relatie ook nog eens heel te houden tijdens dat proces.
Ik word niet aggressief, ik verhef mijn stem... en dat ervaar ik als vervelend. Medicatie hoef ik daarvoor niet te gebruiken hoor. Zolang ik het zelf herken en mezelf daarin wil verbeteren, en mijn omgeving me daarbij wil helpen... denk ik dat het in mijn geval op te lossen moet zijn. Mocht dat over een tijd niet blijken, dan kan ik eventueel overwegen om hulp te zoeken evt... maar op dit moment loopt het niet uit de hand ofzo.
pi_65115960
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 16:38 schreef Twinky het volgende:

[..]

Ik schrijf uiteraard ook 'niet alles', maar het is jouw prikkel die loskomt en gaat reageren. Je kunt er ook voor kiezen om dan 'de boel' onder controle te houden en/of te gaan sturen, rationeel dus. Je kunt kiezen als je dat wilt.
  vrijdag 16 januari 2009 @ 18:14:05 #61
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_65117114
@Chickywicky, heb je er al eens met hem over gepraat op een rustig moment? Hoe hij dit ziet, waarom hij niet op tijd kan komen en of hij dat niet kan veranderen. Waardoor komt hij te laat? Te laat komen is ook iets heel irritants, hij kan toch proberen om er iets aan te doen, om wel op tijd te komen, lijkt me niet zo moeilijk, toch?

Wat betreft die woede, kan het zijn dat het komt, juíst omdat je zo veel van hem houdt? Dat je hem maar een weekend in de week ziet en iets dan niet loopt zoals het zou moeten dat je daarom uitbarst.

Ik kan me erin vinden, ik weet alleen niet precies hoe ik het moet verwoorden.
All she wants and needs is just a little taste..
pi_65145619
Ten eerste, misschien kan hij met je mee naar therapie - zodat hij je wat beter begrijpt, ziet welke doelen je probeert te bereiken, hoe hij je kan helpen en ook dat er een onafhankelijke partij is waarbij je samen je problemen kan bespreken. Dat laatste kan misschien helpen om dingen uit te spreken zonder er ruzie over te krijgen.

Ten tweede, leer relativeren: is het nou echt zo erg als je vriend een kwartier later komt? Als je afspreekt om wat te gaan eten, verga je dan van de honger als je een kwartier later eet bijvoorbeeld? En als jij weet dat hij vaak te laat komt, spreek dan gewoon geen exacte tijd af maar 'tussen 7 en 8' bijvoorbeeld.

Dat geldt ook voor zijn andere zwakke punten. En als je een meningsverschil hebt, probeer het dan eens op te lossen door niet tegen je vriend in te gaan, maar gewoon te zeggen dat je van hem houdt en het het niet waard vindt om over zoiets ruzie te maken (moet je het wel menen natuurlijk - het gaat erom dat je je op dat moment moet realiseren dat je hem en je relatie belangrijker vindt dan het conflict). Waarschijnlijk krijg je dan van hem ook meteen een heel andere houding en dan is het niet meer hard tegen hard.
Sanity is (not) statistical
pi_65282835
Sorry people dat ik nu pas reageer..vanaf vrijdag bij hem geweest en nu pas weer thuis.
Heel veel reacties, fijn ook dat er toch een aantal reacties tussenzitten van mensen die me begrijpen en die serieuze tips geven! Fijn:)

Vrijdag naar hem toe gegaan want hadden donderdag alweer ruzie gehad en daar even over gepraat. Hem ook gezegt dat hij niet van me moet verwachten dat ik dit gedrag binnen een paar enkele weken kan veranderen en dat ik zijn hulp hierbij nodig heb, een stukje begrip ook, ook al is dat lastig, het is nodig om hier samen uit te komen. Heb hem toen ook verteld dat als er een situatie voorkomt waarin ik geirriteerd raak bijv, ik dit op een normale manier zal proberen op te lossen in plaats van hem weer compleet de pan uit te flippen, en wat het ook is, hoe onzinnig ook, ik dit wél zeg, maar op een normale manier. En dat ik ook hoopte dat hij dan hier op een normale manier op zou reageren.

Echter,gebeurde diezelfde avond weer iets waardoor er ruzie kwam.
1e avond van de week weer samen, 1e avond in zijn nieuwe kamer. DIe middag alles ingericht, 's avonds lekker chillen voor de tv en beetje gamen samen. Ik had vanaf die middag al hele erge koppijn, en het was op een gegeven moment half1, toen hij besloot dat hij nog even naar een club wou,want daar waren ze vrienden als ''verjaardagsfeestje'' van een van zijn vrienden, en daar wou hij nog even heen. (Hij was echter al naar zijn verjaardagsfeest eerder gegaan,een week hiervoor) Ik had daar totaaal geen zin in, ook om de koppijn, ook omdat ik al een beetje duf was slaperig was, en het was inmiddels kwart voor 1 's nachts. Ik zei al ga dan alleen, maar dat wou hij niet omdat hij wist dat ik dan wel weer geirriteerd zou raken (heeft hij ook gelijk in..). Dus uiteindelijk besloot ik maar om met tegenzin mee te gaan, voor hem. Helemaal chagarijnig natuurlijk maar goed, meegegaan.
Vervolgens in die club aangekomen, niemand kon zn kont keren door de drukte, de muziek stond kei en keihard wat heerlijk was voor mijn hoofdpijn, en ik had het meteen alweer gehad. Ik werd er helemaal gek gewoon. Hij merkte dat, ik schelden op wat voor pleuris tent het wel niet was, en uiteindelijk wou hij weg. Na een half uur alweer weggegaan. Hij boos omdat ik me zo gedroeg waar zn vrienden bij waren, oke ik snap best dat het vervelend is als zn vrienden zien dat zn vriendin er zo de balen in heeft, maar ik trok het daar gewoon echt niet.

Zulke dingen. Daar krijgen wij knallende ruzie over. Gister ook weer wat voorgevallen maar goed, laat ik dat maar voor me houden want anders gaat hier zometeen een half boek staan..

@maeghan: ja hij gaat binnenkort ook even met me mee naar een sessie..hopen dat we er dan wat meer uit gaan komen.. nee, het is niet erg als hij een kwartier te laat komt. Is ook zo.Maar het is wel irritant als je na ruime 13 maanden relatie nog geen moment gehad heb dat je vriend een keer op tijd kwam. Maar goed, dit zijn dingen die je misschien wel moet accepteren in een relatie, en dit is ook een voorbeeld wat nou niet bepaald een grote impact heeft op onze relatie. Er zijn andere dingen die grotere rollen spelen, maar goed..het was eventjes een voorbeeld
  woensdag 21 januari 2009 @ 15:41:43 #64
93643 DumDaDum
pi_65286162
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 14:15 schreef Chickiewickie het volgende:
[..]
Die vriend van jou heeft echt te veel geduld
— Heather Nova
pi_65286707
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 15:41 schreef DumDaDum het volgende:

[..]

Die vriend van jou heeft echt te veel geduld
Dat dus. Ik had het ook niet gepikt als ik een vriend had die zich zo gedroeg zeg.
[b] Unstable. Volatile. Dangerous. [/b]
YES! The rhythm, the rebel.
pi_65287420
Ik had het al lang uitgemaakt. Mooiste is nog wel dat je niet de schuld bij jezelf maar bij je vriend legt.
pi_65289120
Dat is helemaal niet waar, ik weet niet hoe jij leest, maar ik leg zeker de schuld niet bij mijn vriend, en besef heel goed dat ik mijn gedrag moet veranderen. Ik ben niet voor niks therapie in gegaan.
Alleen ik weet wel, dat het niet voor de 100% aan mij ligt en mijn vriend, als we hier samen uit willen komen, mij hier wel bij moet helpen.
  woensdag 21 januari 2009 @ 17:34:08 #68
262 Re
Kiss & Swallow
pi_65289804
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 14:15 schreef Chickiewickie het volgende:
... omdat hij wist dat ik dan wel weer geirriteerd zou raken (heeft hij ook gelijk in..)...
en waarom dan? dit is die hele basis van de ruzie, mag hij niet in zijn eentje uit?
pi_65297528
Ik schrok gewoon toen ik je verhaal las. Dacht dat je m'n vriendin was!

Een beetje hetzelfde verhaal hier alleen wat minder sterk misschien. Wij hebben het een beetje na relatie van 4 jaar. Ik ben dus ook zo'n persoon die nogal relaxt is ingesteld en vaak telaat kom. Verder ben ik wel redelijk consciëntieus trouwens (universitaire studie afgerond in 4 jaar, nu nog een extra studie).Maargoed zij kan dus ook een heel kort lontje hebben. Ik kan daar weer geirriteerd/boos van worden. Jaaaa ik ben weer 5/15 minuten telaat waarom moet je daar nou zo'n probleem van maken. Waarop ik steeds meer m'n stem verhef en het dan dus ruzie wordt die de hele avond kan verpesten om eigenlijk 'niks'.

Maargoed verder zijn we dus gelukkig, altijd gezellig, lachen, super etc. als ik maar optijd kom of niets doe waardoor ze geirriteerd raak (wat ook heus wel vaak genoeg aan mij ligt)

Ik ben tot de conclusie gekomen dat het gewoon karakter tekortkomingen zijn (zowel ik als haar) waar we op den duur vast wel uit gaan komen. Als je zoveel met elkaar omgaat.. Je moet gewoon een soort van afspraak of manier van omgang krijgen. Al vind ik zelf natuurlijk dat ik niet vaak het probleem ben, ik 'begin' namelijk nooit een ruzie. Zei kan wat emotioneel worden.

Typisch man vrouw probleem lijkt me Gewoon beetje in elkaar proberen in te leven en een redelijke balans zoeken

En there's always make up sex..

[ Bericht 1% gewijzigd door illusterpersoon op 21-01-2009 21:59:59 ]
pi_65298398
@ Re: omdat ik hem niet vaak kan zien, en in dat weekend bij hem was, het was 1e avond dat ik daar was en om nou hele avond mezelf in me uppie te vermaken omdat hij wil stappen is nou niet echt leuk ofzo.
Maar het is niet zo dat hij niet van me mag stappen ofzo, tuurlijk niet. En ik weet dat ik hier misschien ook niet echt een punt van zou moeten maken, oke, het is niet tof om in me uppie op zo'n moment in zijn appartementje te zitten,maja,als hij het persé wil...alleen dat punt moet ik dus nog bereiken, dat ik er zo over kan denken...over dit, maar over meer dingen. Maar dat is moeilijker dan ik gedacht had..
pi_65298602
Gun een man trouwens wel de vrijheid om normaal een leven ernaast te hebben anders was ik wel weg hoor. Moedig hem aan. Ik heb hierdoor echt teveel jongens hun leven/jeugd zien verpesten. Altijd bij de vriendin op de bank/steeds minder gaan stappen. Dat wil je niet voor hem en niet voor jezelf.
pi_65298831
Nee maar zo is het ook niet. Zowiezo heeft hij 5 dagen de tijd voor studie/werk/vrienden, en 2 dagen voor mij.
En in die 2 dagen zitten we heus niet 24/7 voor de tv hoor..we gaan er vaak genoeg uit naar zijn vrienden of mijn vrienden of allebei. Alleen deze keer lag anders omdat ik ten eerste er niet op voorbereid was, ten tweede omdat ik vette koppijn had, en ten derde omdat het half 1 's nachts was toen hij ermee aan kwam kakken en we hadden zitten smoken en luieren dus tja..was er gewoon op de koppijn na ook niet voor in de stemming en had er daarom gewoon totaal geen zin in.
pi_65301621
Ja ok dat was ook niet onredelijk van je.
People demand freedom of speech as a compensation
for the freedom of thought which they seldom use.
pi_65301954
Proef ik hier een beetje sarcasme of wat...?
pi_65302635
Nee serieus
People demand freedom of speech as a compensation
for the freedom of thought which they seldom use.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')