mja het is ook niet echt weg weg dat je moet maar gewoon afspreken met elkaar dat je een cool down doet waarin je gewoon even zelfreflecteert...quote:Op donderdag 15 januari 2009 18:25 schreef Chickiewickie het volgende:
@marijkezwolle: Ja en dat heb ik hem dus bijv vandaag in de big fight ook gezegt, dan komt hij aan met dat hij dit gedrag niet van me pikt en dat hij dat laatst ook al duidelijk had gemaakt..en dat ik maar eens moet veranderen. En dan zeg ik ook tegen hem, dat hij misschien aan mijn gedrag nog niet merkt dat ik verander, maar dat ik wel me best doe en niet voor de lol naar therapie ga, maar voor hem en mij. Maar daar krijg je dan vervolgens weer geen reactie op omdat hij ook boos is natuurlijk op zo'n moment..
@ Re:Probleem is, dat hij en ik 120 km van elkaar afwonen en vaak alleen de weekenden samen zijn, in zijn stad of in de mijne, en dus niet zomaar even naar buiten kunnen lopen om af te koelen ofzo..
Kan wel, maar je kan niet echt ''weg'' zegmaar.
Denk nog eens een keer extra voordat je weer gelijk wilt krijgen bijvoorbeeld. Wees redelijk. Iedereen maakt ruzies, ook al is het behoorlijke tijdsverspilling.quote:Op donderdag 15 januari 2009 18:29 schreef Chickiewickie het volgende:
the_omas, kan je dat wat duidelijker uitleggen??
onzin. ruzie, daar kies je voor. je kunt er ook voor kiezen geen ruzie te maken, maar dat doe je dus kennelijk niet. ruzie is echt zeau achterhaald. Ja, als het over sokken niet in de wasmand gaat, dan kun je er een keer een kutopmerking over maken ofzo, maar verder maak je toch geen ruzie? Belangrijke dingen praat je gewoon uit. Als je durft, natuurlijk. Anders wordt 't toch irritatie en ruzie...quote:Op donderdag 15 januari 2009 18:42 schreef tho_Omas het volgende:
[..]
Denk nog eens een keer extra voordat je weer gelijk wilt krijgen bijvoorbeeld. Wees redelijk. Iedereen maakt ruzies, ook al is het behoorlijke tijdsverspilling.
Niet als je in therapie bent. Dan ligt het wellicht wat genuanceerder. Verder heb ik wel het idee dat vriend des TS' haar irritant vindt.quote:Op donderdag 15 januari 2009 18:45 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
onzin. ruzie, daar kies je voor. je kunt er ook voor kiezen geen ruzie te maken, maar dat doe je dus kennelijk niet. ruzie is echt zeau achterhaald. Ja, als het over sokken niet in de wasmand gaat, dan kun je er een keer een kutopmerking over maken ofzo, maar verder maak je toch geen ruzie? Belangrijke dingen praat je gewoon uit. Als je durft, natuurlijk. Anders wordt 't toch irritatie en ruzie...
Hebben jullie wel meerdere kamers oid tot jullie beschikking als jullie samen zijn? Dan zou je kunnen zeggen dat jullie even je ruimte nemen (ieders een kamer) en dat wanneer je tot je zinnen gekomen bent dat je hem dan opzoekt. Of neem een "ankertje", iets wat je vast kunt pakken als je boos wordt maar dat je daarmee je woede kunt kanaliseren (je wilt het immers niet, en dat dat dan je geheugensteuntje wordt zeg maar).quote:Op donderdag 15 januari 2009 18:25 schreef Chickiewickie het volgende:
@marijkezwolle: Ja en dat heb ik hem dus bijv vandaag in de big fight ook gezegt, dan komt hij aan met dat hij dit gedrag niet van me pikt en dat hij dat laatst ook al duidelijk had gemaakt..en dat ik maar eens moet veranderen. En dan zeg ik ook tegen hem, dat hij misschien aan mijn gedrag nog niet merkt dat ik verander, maar dat ik wel me best doe en niet voor de lol naar therapie ga, maar voor hem en mij. Maar daar krijg je dan vervolgens weer geen reactie op omdat hij ook boos is natuurlijk op zo'n moment..
@ Re:Probleem is, dat hij en ik 120 km van elkaar afwonen en vaak alleen de weekenden samen zijn, in zijn stad of in de mijne, en dus niet zomaar even naar buiten kunnen lopen om af te koelen ofzo..
Kan wel, maar je kan niet echt ''weg'' zegmaar.
Het klinkt alsof jij verwachtingen hebt die niet reeel zijn. Hij is gewoon minder gemotiveerd om 'jullie' (jouw...)doelen te bereiken. Je kunt hem daarop aanspreken, maar kwaad worden helpt niet. Werkt meestal alleen maar averechts.quote:Op donderdag 15 januari 2009 18:05 schreef Chickiewickie het volgende:
...en kan zijn omdat hij weer wat slechts meld (hij kan zich bijv nooit aan afspraken houden, hij komt altijd te laat en onze planningen zijn nog nooit werkelijkheid geworden) waar ik dan weer pisnijdig om wordt, of doordat hij boos wordt. Als hij boos wordt wordt ik het ook.
[..]
Nou ten eerste, ik noem hier maar een paar kleine voorbeeldjes die me even net te binnen schoten. Maar jij zegt dat het klinkt alsof ik verwachtingen heb die niet reeel zijn. Is het niet reeel om te verwachten dat als je een tijd afspreekt, je vriend zich aan die tijd houd, en niet ALTIJD (letterlijk!) te laat is? of dat nou 10 of 30 minuten is? En ik kom met veel ideeen ,, maar hij ook wel. Misschien niet zoveel als ik, maar daar ligt het probleem niet zo. Dit is puur een voorbeeld. En ik vind,als jij een afspraak maakt, je je daar aan moet houden. En oke, er kan af en toe wat tussenkomen, maar ALTIJD? want echt,geloof het of niet, als wij een weekend dingen doen plannen, komt er áltijd (99% van de keren) iets tussen..Maargoed dit is ook iets waarvan ik wel denk dat ik recht heb om dit vervelend te vinden en ook wat van te zeggen..alleen tja..er gebeuren ook zovaak dingen waar ik pissig om wordt wat gewoon nergens op slaat...hoe vervelend ik het zelf ook vind, ik kan het (nog) niet laten..en waarom? no idea..quote:Op donderdag 15 januari 2009 21:06 schreef DumDaDum het volgende:
[..]
Het klinkt alsof jij verwachtingen hebt die niet reeel zijn. Hij is gewoon minder gemotiveerd om 'jullie' (jouw...)doelen te bereiken. Je kunt hem daarop aanspreken, maar kwaad worden helpt niet. Werkt meestal alleen maar averechts.
Zijn het ideeen / initiatieven waar jij vooral mee komt of komt het juist meer van zijn kant. Dat is meestal al een indicatie. Als hij bv best tevreden is met de status quo en jij wilt van alles, dan kan je daar best eens ruzie over krijgen.... en dat verandert niet ook.
Dat is vreemd.quote:Op donderdag 15 januari 2009 20:30 schreef Chickiewickie het volgende:
@ katerwater: eigenlijk alleen met hem..snap ook niet waarom :S want als ik het objectief bekijk is hij volgens mij juist een heel relaxed persoon om mee samen te zijn..die zich niet snel opwindt over allerlei dingen (zoals ik)
Als hij idd altijd te laat komt is het dus niet reeel te verwachten dat hij zijn afspraken nakomt... Of dat moreel juist is, is een andere vraag.quote:Op donderdag 15 januari 2009 21:29 schreef Chickiewickie het volgende:
[..]
Nou ten eerste, ik noem hier maar een paar kleine voorbeeldjes die me even net te binnen schoten. Maar jij zegt dat het klinkt alsof ik verwachtingen heb die niet reeel zijn. Is het niet reeel om te verwachten dat als je een tijd afspreekt, je vriend zich aan die tijd houd, en niet ALTIJD (letterlijk!) te laat is? of dat nou 10 of 30 minuten is?
Hier ligt m.i. juist wel het probleem. Jij wilt gewoon meer cq hele andere dingen dan hij, en hij reageert daarop door te traineren. Hoe langer dit duurt, hoe erger het wordt, en dus escaleert de situatie.quote:En ik kom met veel ideeen ,, maar hij ook wel. Misschien niet zoveel als ik, maar daar ligt het probleem niet zo. Dit is puur een voorbeeld.
Ik denk dat hoe woester jij wordt, des te erger wordt zijn getreuzel. Hij heeft er gewoon geen zin in.... ik denk alleen dat jij degene moet zijn die het uitmaakt, of hij moet binnenkort iemand anders tegenkomen natuurlijk.quote:En ik vind,als jij een afspraak maakt, je je daar aan moet houden. En oke, er kan af en toe wat tussenkomen, maar ALTIJD? want echt,geloof het of niet, als wij een weekend dingen doen plannen, komt er áltijd (99% van de keren) iets tussen..Maargoed dit is ook iets waarvan ik wel denk dat ik recht heb om dit vervelend te vinden en ook wat van te zeggen..alleen tja..er gebeuren ook zovaak dingen waar ik pissig om wordt wat gewoon nergens op slaat...hoe vervelend ik het zelf ook vind, ik kan het (nog) niet laten..en waarom? no idea..
Noem maar op... waar treuzelt hij?quote:Op donderdag 15 januari 2009 22:10 schreef Chickiewickie het volgende:
Hm, sorry, ligt vast aan mij,maar ik begrijp je reactie niet zo goed.
Ook over dat dat hij er geen zin in heeft..waar zou hij,volgens jou,geen zin in hebben?
Omdat jij zo te lezen de meest dominante rol hebt in jullie relatie.quote:En waarom zou ik degene moeten zijn die het uitmaakt?
Het gaat niet om alle voorbeelden, maar om het -terugkerend- gedrag. Je ergert je toch aan steeds dezelfde symptomen / houding?quote:En nogmaals lieve schat, dat te laat komen is één voorbeeldje uit 10000000000000en voorbeelden! hoe sneu het ook is.
Als je de boel leest, dan lees je dat ik dat dus al gedaan hebquote:Op donderdag 15 januari 2009 22:15 schreef SHE het volgende:
Ik zou gewoon eens wat hulp zoeken voor je oncontroleerbare woede.
Sorry, maar wat bedoel jij met treuzelen? In mijn opinie ''treuzelt'' hij niet..quote:Op donderdag 15 januari 2009 22:25 schreef DumDaDum het volgende:
[..]
Noem maar op... waar treuzelt hij?
[..]
Omdat jij zo te lezen de meest dominante rol hebt in jullie relatie.
[..]
Het gaat niet om alle voorbeelden, maar om het -terugkerend- gedrag. Je ergert je toch aan steeds dezelfde symptomen / houding?
P.s.: SHE, hoe staat het met de foto's??![]()
Niet weggaan bij die therapeut, zeker niet als ik die laatste regel lees.quote:Op donderdag 15 januari 2009 18:05 schreef Chickiewickie het volgende:
Wat doe je als je ontzettend veel van iemand houdt, en iemand eigenlijk totaaaaaaal niet kwijt wil,maar het aan de andere kant niet meer zo goed wil omdat er gewoon te veel ruzie is...?
Ik loop al bij een therapeut voor mijn eigen gedrag, maar ook om te leren hoe ik met bepaalde dingen van hem om te gaan die me dwars zitten.
Maar ik krijg het gevoel alsof hij alleen maar minder begrip toont en het me alleen maar moeilijker aan het maken is..Niet álles ligt aan mij, hij heeft ook zat dingen waar hij niet mee in zijn recht staat en fout in zit.
Dit is dus precies waarom TS wsl een einde aan de relatie zal maken, wanneer ze er niet samen uitkomen, en niet haar vriendjequote:Op vrijdag 16 januari 2009 00:49 schreef keesjeislief het volgende:
Wat DumDaDum zegt. Het feit dat je steeds weer over dezelfde dingen kwaad wordt, zoals dat te laat komen, is nogal onzinnig en waarschijnlijk slechts een aanleiding voor jou om weer eens te exploderen. Er zijn nu eenmaal mensen die niet zo georganiseerd zijn, jouw vriend is er blijkbaar één van. Daar kun je nog 100 keer boos om worden omdat je vindt dat je "het gelijk aan jouw kant hebt" maar dat is niet relevant als je het over een karaktertrek van een ander hebt. Dat zal niet veranderen, deal with it of ga uit elkaar. Ik heb respect voor je vriend dat hij die scheldpartijen van je tot dusver getolereerd heeft.
Ik denk dat de enige mogelijkheid die je hebt is te gaan begrijpen hoe jijzelf écht in elkaar zit en waarom je eigenlijk zo vaak zo kwaad wordt. Want je woede gaat 9,5 van de 10 keer natuurlijk niet puur om wat je vriend gedaan heeft.
Vraag of ze de dagelijkse dosis wat kunnen verhogen danquote:Op donderdag 15 januari 2009 22:39 schreef Chickiewickie het volgende:
[..]
Als je de boel leest, dan lees je dat ik dat dus al gedaan hebIk zit in therapie.
Het lijkt me dat je alles onder controle wil houden, klopt dat?quote:Het is iets van de laatste tijd, en we hebben ook hele fijne dagen. Maar is nu al 3x geweest dat we wel bij elkaar waren, maar dat het gewoon niet fijn was. Vooral door mijn principele gedoe (ik ben heel erg principeel), komt het... maar het ligt niet alleen bij mij.
positief dat je ervoor wil gaan, ipv meteen maar met de relatie te kappen ( de makkelijke weg)...quote:Op vrijdag 16 januari 2009 10:50 schreef Twinky het volgende:
Trouwens, wat ook nog iets is dat we doen is dat we in therapie de oude koeien gaan slachten. Er is nogal wat voorgevallen een half jaar geleden waarmee we elkaar enorm gekwetst hebben. Het blijft elke keer weer opspelen dus we gaan met een therapeut erbij proberen dat uit te spreken.
Nouja weet je, ik weet dat het kán. En dat houdt mij vooralsnog op de been. We zijn al eerder uit elkaar geweest toen het haast ondraaglijk was en toen toch weer besloten samen verder te gaan omdat het kán. We kunnen het ontzettend fijn hebben samen en ik probeer me daar maar zo veel mogelijk op te richten. En tegen elkaar vertellen waarom je voor elkaar kiest is ook erg tofquote:Op vrijdag 16 januari 2009 11:01 schreef Godshand het volgende:
[..]
positief dat je ervoor wil gaan, ipv meteen maar met de relatie te kappen ( de makkelijke weg)...
echter, als de ruzies nog niet verdwijnen, moet je toch eens bij jezelf afvragen of het bij een ander wellicht niet beter gaat. je hebt dan immers gedaan wat je kon
Nee, dat valt eigelijk best wel mee, denk ik.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 10:48 schreef bendk het volgende:
[..]
Het lijkt me dat je alles onder controle wil houden, klopt dat?
Of beter helemaal niet met iemand samen zijn, dat lijkt me nog veel beter. Dat je jezelf zo perfect vind dat je om de kleine dingen van een ander al geheel uit je slof schiet is toch een teken dat het niet helemaal 100% met je is. En dat bewijst ook het feit dat van de 3 mensen zich herkennen hierin, ook 2 van de 3 onder behandeling zijn.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 11:01 schreef Godshand het volgende:
[..]
positief dat je ervoor wil gaan, ipv meteen maar met de relatie te kappen ( de makkelijke weg)...
echter, als de ruzies nog niet verdwijnen, moet je toch eens bij jezelf afvragen of het bij een ander wellicht niet beter gaat. je hebt dan immers gedaan wat je kon
Tuurlijk ben je heel normaal, je zit in een voltijd behandeling voor de lol.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 15:33 schreef Twinky het volgende:
Ik ben niet gek, ik ben heel normaal. Ik heb alleen andere manieren ontwikkeld om met emoties om te gaan en die manieren ben ik nu aan het bijschaven. Tevens kiest ook hij er elke dag weer voor om met mij in een relatie te zijn. Hij heeft het dus wel degelijk naar zijn zin met mij.
En we maken samen ruzie, we hebben allebei onze 'zwakke punten' en het ligt niet alleen bij mij.
hoe kort door de bocht kun je gaan
nee, ben ik het niet mee eens. Het is wel zo dat er een gedeelte bij jezelf ligt maar zeker niet alles. De ander kan ook agressief of onredelijk zijn, het hoeft niet altijd verkeerd geinterpreteerd worden.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 16:32 schreef bendk het volgende:
In de psychologie is het nog steeds zo dat een prikkel die je zelf krijgt door of van een ander dit niet zoveel te maken heeft met die ander maar hoofdzakelijk bij jezelf.
Waar 2 ruzie hebben, hebben 2 schuld is niet van alles van toepassing. Als jij als persoon heel onredelijk bent en iemand de huid vol scheld omdat hij alleen maar een ruft gelaten heeft en daardoor hem 5 dagen niet aankijkt. Dan word het toch eens tijd hand in eigen boezem te steken.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 16:38 schreef Twinky het volgende:
[..]
nee, ben ik het niet mee eens. Het is wel zo dat er een gedeelte bij jezelf ligt maar zeker niet alles. De ander kan ook agressief of onredelijk zijn, het hoeft niet altijd verkeerd geinterpreteerd worden.
Ja klopt, dat laatste. Ik gebruik graag een spijkerbroekverhaal als voorbeeld:quote:Op vrijdag 16 januari 2009 16:42 schreef Aneurism het volgende:
[..]
Waar 2 ruzie hebben, hebben 2 schuld is niet van alles van toepassing. Als jij als persoon heel onredelijk bent en iemand de huid vol scheld omdat hij alleen maar een ruft gelaten heeft en daardoor hem 5 dagen niet aankijkt. Dan word het toch eens tijd hand in eigen boezem te steken.
Kortom reageer je wel proportioneel op een 'irritatie' die een ander misschien nooit gezien had of geaccepteerd.
ik herhaal het nog maar eens...daar is dus gewoon medicatie voor. Die remt de sterkste emoties af zodat je zelf kunt leren de boel onder controle te krijgen zonder dat je steeds naar het servies moet grijpen, en die je in staat stelt je relatie ook nog eens heel te houden tijdens dat proces.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 15:09 schreef SMutzskii het volgende:
[..]
Nee, dat valt eigelijk best wel mee, denk ik.![]()
Ik denk dat ik mezelf vaak niet begrepen voel waardoor ik zo bot reageer.. ik weetniet wat het is, maar ik irriteer mezelf ook mateloos aan mezelf de laatste tijd dat ik me zo gedraag. En ik weet gewoon niet wat ik eraan kan doen. Heb dagen dat het goed gaat en ik en me vriend superlief voor elkaar zijn.. maar ook dagen dat ik echt om de kleinste dingen stennis ga schoppen.![]()
Ik word niet aggressief, ik verhef mijn stem... en dat ervaar ik als vervelend. Medicatie hoef ik daarvoor niet te gebruiken hoor. Zolang ik het zelf herken en mezelf daarin wil verbeteren, en mijn omgeving me daarbij wil helpen... denk ik dat het in mijn geval op te lossen moet zijn. Mocht dat over een tijd niet blijken, dan kan ik eventueel overwegen om hulp te zoeken evt... maar op dit moment loopt het niet uit de hand ofzo.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 17:09 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
ik herhaal het nog maar eens...daar is dus gewoon medicatie voor. Die remt de sterkste emoties af zodat je zelf kunt leren de boel onder controle te krijgen zonder dat je steeds naar het servies moet grijpen, en die je in staat stelt je relatie ook nog eens heel te houden tijdens dat proces.
Ik schrijf uiteraard ook 'niet alles', maar het is jouw prikkel die loskomt en gaat reageren. Je kunt er ook voor kiezen om dan 'de boel' onder controle te houden en/of te gaan sturen, rationeel dus. Je kunt kiezen als je dat wilt.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 16:38 schreef Twinky het volgende:
[..]
nee, ben ik het niet mee eens. Het is wel zo dat er een gedeelte bij jezelf ligt maar zeker niet alles. De ander kan ook agressief of onredelijk zijn, het hoeft niet altijd verkeerd geinterpreteerd worden.
Dat dus. Ik had het ook niet gepikt als ik een vriend had die zich zo gedroeg zeg.quote:Op woensdag 21 januari 2009 15:41 schreef DumDaDum het volgende:
[..]
Die vriend van jou heeft echt te veel geduld
en waarom dan? dit is die hele basis van de ruzie, mag hij niet in zijn eentje uit?quote:Op woensdag 21 januari 2009 14:15 schreef Chickiewickie het volgende:
... omdat hij wist dat ik dan wel weer geirriteerd zou raken (heeft hij ook gelijk in..)...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |