Het lijkt me dat je alles onder controle wil houden, klopt dat?quote:Het is iets van de laatste tijd, en we hebben ook hele fijne dagen. Maar is nu al 3x geweest dat we wel bij elkaar waren, maar dat het gewoon niet fijn was. Vooral door mijn principele gedoe (ik ben heel erg principeel), komt het... maar het ligt niet alleen bij mij.
positief dat je ervoor wil gaan, ipv meteen maar met de relatie te kappen ( de makkelijke weg)...quote:Op vrijdag 16 januari 2009 10:50 schreef Twinky het volgende:
Trouwens, wat ook nog iets is dat we doen is dat we in therapie de oude koeien gaan slachten. Er is nogal wat voorgevallen een half jaar geleden waarmee we elkaar enorm gekwetst hebben. Het blijft elke keer weer opspelen dus we gaan met een therapeut erbij proberen dat uit te spreken.
Nouja weet je, ik weet dat het kán. En dat houdt mij vooralsnog op de been. We zijn al eerder uit elkaar geweest toen het haast ondraaglijk was en toen toch weer besloten samen verder te gaan omdat het kán. We kunnen het ontzettend fijn hebben samen en ik probeer me daar maar zo veel mogelijk op te richten. En tegen elkaar vertellen waarom je voor elkaar kiest is ook erg tofquote:Op vrijdag 16 januari 2009 11:01 schreef Godshand het volgende:
[..]
positief dat je ervoor wil gaan, ipv meteen maar met de relatie te kappen ( de makkelijke weg)...
echter, als de ruzies nog niet verdwijnen, moet je toch eens bij jezelf afvragen of het bij een ander wellicht niet beter gaat. je hebt dan immers gedaan wat je kon
Nee, dat valt eigelijk best wel mee, denk ik.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 10:48 schreef bendk het volgende:
[..]
Het lijkt me dat je alles onder controle wil houden, klopt dat?
Of beter helemaal niet met iemand samen zijn, dat lijkt me nog veel beter. Dat je jezelf zo perfect vind dat je om de kleine dingen van een ander al geheel uit je slof schiet is toch een teken dat het niet helemaal 100% met je is. En dat bewijst ook het feit dat van de 3 mensen zich herkennen hierin, ook 2 van de 3 onder behandeling zijn.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 11:01 schreef Godshand het volgende:
[..]
positief dat je ervoor wil gaan, ipv meteen maar met de relatie te kappen ( de makkelijke weg)...
echter, als de ruzies nog niet verdwijnen, moet je toch eens bij jezelf afvragen of het bij een ander wellicht niet beter gaat. je hebt dan immers gedaan wat je kon
Tuurlijk ben je heel normaal, je zit in een voltijd behandeling voor de lol.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 15:33 schreef Twinky het volgende:
Ik ben niet gek, ik ben heel normaal. Ik heb alleen andere manieren ontwikkeld om met emoties om te gaan en die manieren ben ik nu aan het bijschaven. Tevens kiest ook hij er elke dag weer voor om met mij in een relatie te zijn. Hij heeft het dus wel degelijk naar zijn zin met mij.
En we maken samen ruzie, we hebben allebei onze 'zwakke punten' en het ligt niet alleen bij mij.
hoe kort door de bocht kun je gaan
nee, ben ik het niet mee eens. Het is wel zo dat er een gedeelte bij jezelf ligt maar zeker niet alles. De ander kan ook agressief of onredelijk zijn, het hoeft niet altijd verkeerd geinterpreteerd worden.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 16:32 schreef bendk het volgende:
In de psychologie is het nog steeds zo dat een prikkel die je zelf krijgt door of van een ander dit niet zoveel te maken heeft met die ander maar hoofdzakelijk bij jezelf.
Waar 2 ruzie hebben, hebben 2 schuld is niet van alles van toepassing. Als jij als persoon heel onredelijk bent en iemand de huid vol scheld omdat hij alleen maar een ruft gelaten heeft en daardoor hem 5 dagen niet aankijkt. Dan word het toch eens tijd hand in eigen boezem te steken.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 16:38 schreef Twinky het volgende:
[..]
nee, ben ik het niet mee eens. Het is wel zo dat er een gedeelte bij jezelf ligt maar zeker niet alles. De ander kan ook agressief of onredelijk zijn, het hoeft niet altijd verkeerd geinterpreteerd worden.
Ja klopt, dat laatste. Ik gebruik graag een spijkerbroekverhaal als voorbeeld:quote:Op vrijdag 16 januari 2009 16:42 schreef Aneurism het volgende:
[..]
Waar 2 ruzie hebben, hebben 2 schuld is niet van alles van toepassing. Als jij als persoon heel onredelijk bent en iemand de huid vol scheld omdat hij alleen maar een ruft gelaten heeft en daardoor hem 5 dagen niet aankijkt. Dan word het toch eens tijd hand in eigen boezem te steken.
Kortom reageer je wel proportioneel op een 'irritatie' die een ander misschien nooit gezien had of geaccepteerd.
ik herhaal het nog maar eens...daar is dus gewoon medicatie voor. Die remt de sterkste emoties af zodat je zelf kunt leren de boel onder controle te krijgen zonder dat je steeds naar het servies moet grijpen, en die je in staat stelt je relatie ook nog eens heel te houden tijdens dat proces.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 15:09 schreef SMutzskii het volgende:
[..]
Nee, dat valt eigelijk best wel mee, denk ik.![]()
Ik denk dat ik mezelf vaak niet begrepen voel waardoor ik zo bot reageer.. ik weetniet wat het is, maar ik irriteer mezelf ook mateloos aan mezelf de laatste tijd dat ik me zo gedraag. En ik weet gewoon niet wat ik eraan kan doen. Heb dagen dat het goed gaat en ik en me vriend superlief voor elkaar zijn.. maar ook dagen dat ik echt om de kleinste dingen stennis ga schoppen.![]()
Ik word niet aggressief, ik verhef mijn stem... en dat ervaar ik als vervelend. Medicatie hoef ik daarvoor niet te gebruiken hoor. Zolang ik het zelf herken en mezelf daarin wil verbeteren, en mijn omgeving me daarbij wil helpen... denk ik dat het in mijn geval op te lossen moet zijn. Mocht dat over een tijd niet blijken, dan kan ik eventueel overwegen om hulp te zoeken evt... maar op dit moment loopt het niet uit de hand ofzo.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 17:09 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
ik herhaal het nog maar eens...daar is dus gewoon medicatie voor. Die remt de sterkste emoties af zodat je zelf kunt leren de boel onder controle te krijgen zonder dat je steeds naar het servies moet grijpen, en die je in staat stelt je relatie ook nog eens heel te houden tijdens dat proces.
Ik schrijf uiteraard ook 'niet alles', maar het is jouw prikkel die loskomt en gaat reageren. Je kunt er ook voor kiezen om dan 'de boel' onder controle te houden en/of te gaan sturen, rationeel dus. Je kunt kiezen als je dat wilt.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 16:38 schreef Twinky het volgende:
[..]
nee, ben ik het niet mee eens. Het is wel zo dat er een gedeelte bij jezelf ligt maar zeker niet alles. De ander kan ook agressief of onredelijk zijn, het hoeft niet altijd verkeerd geinterpreteerd worden.
Dat dus. Ik had het ook niet gepikt als ik een vriend had die zich zo gedroeg zeg.quote:Op woensdag 21 januari 2009 15:41 schreef DumDaDum het volgende:
[..]
Die vriend van jou heeft echt te veel geduld
en waarom dan? dit is die hele basis van de ruzie, mag hij niet in zijn eentje uit?quote:Op woensdag 21 januari 2009 14:15 schreef Chickiewickie het volgende:
... omdat hij wist dat ik dan wel weer geirriteerd zou raken (heeft hij ook gelijk in..)...
Jij hebt helemaal gelijk maar natuurlijk ziet ze dat niet, dat is haar probleem juistquote:Op woensdag 21 januari 2009 23:39 schreef Twinky het volgende:
Jeezie je ook wel wat je doet? Je eist van hem dat hij bij je thuisblijft. Want als hij alleen gaat word je chagrijnig en als je meegaat verpest je zijn avond. Lijkt me een erg vervelende situatie voor hem.;
Twinky begrijpt het denk ik heel goed. Iig beter dan jijquote:Op donderdag 22 januari 2009 16:08 schreef Chickiewickie het volgende:
@ Twinky: volgens mij is begrijpend lezen nogal moeilijk of niet? Ik eis helemaal niks, ik zei tegen hem dat ik er geen zin in had en dat ik koppijn had, en wat allemaal nog meer (wat ik eerder al hier benoemde waarom ik er geen zin in had) Bovendien, BEN ik met hem meegegaan, en wou ik het proberen om er toch nog wat van te maken. Maar dat ging niet echt omdat ik me dus niet goed voelde en knallende hoofdpijn had en in een club kwam waar weet ik veel hoeveel mensen op elkaar gedrukt stonden met de muziek loei hard aan. Daarom werd ik gek.
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |