DE OP IS HIER TE VINDEN! 
Iedereen is vol vertrouwen.quote:Op donderdag 15 januari 2009 15:39 schreef w00h00 het volgende:
Het gaat echt vies hard met die topics.
ja...? ik snap het niet volgens mijquote:Op donderdag 15 januari 2009 15:40 schreef Blauwjongetje het volgende:
AFC Ajax-topic #1168: »
Het grote PSV topic #358: We beginnen weer bijna! »
Het grote Feijenoord-topic #433: Waar ADO Feyenoord verslaat »
Er is ook niet veel te melden. "Op naar NEC" is ook zo lekker droog. Dan maar zoquote:Op donderdag 15 januari 2009 15:43 schreef Silenus het volgende:
Wel effe prima zo zonder die TT's. Geen gezeik.
Juistquote:Op donderdag 15 januari 2009 15:43 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Hoe veel sneller wij als die andere 2 topics gaan, denk ik.
Oh op die manierquote:Op donderdag 15 januari 2009 15:43 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
T is ook rustig rond ons aller Ajaxquote:Op donderdag 15 januari 2009 15:43 schreef Silenus het volgende:
Wel effe prima zo zonder die TT's. Geen gezeik.
Derksen (quote:Op donderdag 15 januari 2009 15:45 schreef Black-Death het volgende:
Las ik in het vorige topic nou iets dat Real Ajax nog niet heeft betaald?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bij vlagen ben ik geniaal, alleen is het nu windstil
Daar geloof ik echt niets vanquote:Op donderdag 15 januari 2009 15:46 schreef jna het volgende:
[..]
Derksen () zei dat Ajax financieel niet zo goed zit omdat ze volgens hem in termijnen wilde betalen aan Twente
En ook meer dan 3,1 miljoen toch?quote:Op donderdag 15 januari 2009 15:46 schreef jna het volgende:
[..]
Derksen () zei dat Ajax financieel niet zo goed zit omdat ze volgens hem in termijnen wilde betalen aan Twente
quote:Eljero Elia wil FC Twente niet verruilen voor PSV
Het zit PSV niet mee in de zoektocht naar versterking. Er komt geen fatsoenlijk bod op de mopperende spelers die graag weg willen en op Toivonen na lijkt PSV moeilijk spelers aan zich te binden. In Gomes, Alex, Ooijer, Van Bommel en ook Eljero Elia ziet PSV welkome versterkingen, maar deze lijken een utopie.
Ondanks het bod van PSV op Eljero Elia lijkt de revelatie van de eerste seizoenshelft voor Ajax te kiezen. Tegen Sportweek gaf hij al aan er klaar voor te zijn en dat hij van waarde kan zijn voor de Amsterdamse ploeg.
Elia speelde in de jeugd al voor Ajax voordat hij naar ADO Den Haag vertrok. Toen FC Twente hem een aanbieding deed was Ajax ook geïnteresseerd, maar toen wilde hij dat onder andere het Haagse publiek niet aandoen. Nu lijkt hij dus wel voor Ajax te kiezen, ondanks de aanbieding van de Eindhovense kampioen.
Ik hoor het niet uit zijn mond komen anders.quote:Op donderdag 15 januari 2009 15:57 schreef Dvm86 het volgende:
Elia komt denk ik van de zomer tegen een gelimiteerde transferprijs
Lekker voor de lampen:
[..]
Lekkurrrrrrrrr boertjesquote:Op donderdag 15 januari 2009 15:57 schreef Dvm86 het volgende:
Elia komt denk ik van de zomer tegen een gelimiteerde transferprijs
Lekker voor de lampen:
[..]
Zoals Marc, zijn er weinig spelers. Robben heeft er wel wat van, maar is bij lange na niet goed - voornamelijk door zijn blessures.quote:In de printuitgave van Ajax Life heeft ex-Ajacied Marc Overmars laten weten een eventuele terugkeer naar Ajax niet uit te sluiten. Overmars komt momenteel als speler uit voor Go Ahead Eagles, maar zet na dit seizoen definitief een punt achter zijn loopbaan.
‘’Tot het einde van het seizoen ben ik beschikbaar als speler, wat ik daarna ga doen weet ik nog niet,’’ aldus de speler die vijf seizoen het rood en wit van Ajax droeg. Op de vraag of de 86-voudig international van Oranje ooit een functie bij Ajax zou willen bekleden, antwoordde Overmars met de woorden: ‘’Zeg nooit nooit.’’
Er zit dan ook geen luisterfragment bij.quote:Op donderdag 15 januari 2009 16:00 schreef Cyberia18 het volgende:
[..]
Ik hoor het niet uit zijn mond komen anders.
Wie is dat? Is zij niet van een of ander tv-programma?quote:Op donderdag 15 januari 2009 15:39 schreef w00h00 het volgende:
Ik zal deze maar eens pimpen:
[ afbeelding ]
Zou mooi zijn! Steeds meer spelers uit die gouden lichting komen bij ons terug (speler/trainer of een kantoorbaanquote:Op donderdag 15 januari 2009 16:00 schreef Dvm86 het volgende:
[..]
Zoals Marc, zijn er weinig spelers. Robben heeft er wel wat van, maar is bij lange na niet goed - voornamelijk door zijn blessures.
Jantje mag het anders ook wel bij Ajax komen doen hoor.quote:Op donderdag 15 januari 2009 16:02 schreef ub40_bboy het volgende:
Overmars mag wel bij ajax doen wat Jan van Halst bij Twente doet.
Nicolette van Damquote:Op donderdag 15 januari 2009 16:02 schreef Doezelhaar het volgende:
[..]
Wie is dat? Is zij niet van een of ander tv-programma?
Naast Elia Overmars maar ook volgende week presenteren dan.quote:Op donderdag 15 januari 2009 16:03 schreef Wooldoor het volgende:
Overmars kan jonge gastjes perfect opleiden tot echte buitenspelers.
Onder welke steen kom jij vandaanquote:Op donderdag 15 januari 2009 16:02 schreef Doezelhaar het volgende:
[..]
Wie is dat? Is zij niet van een of ander tv-programma?
Onder een steen waar ze geen commerciele rotzenders graag kijken. Waar uberhaupt alleen maar voetbal gekeken word op de televisie.quote:Op donderdag 15 januari 2009 16:05 schreef Nashje het volgende:
[..]
Onder welke steen kom jij vandaan
Ah je, zo heette ze. Dank je voor deze behulpzame reactie. Kijk hier kon ik nu wel wat mee!quote:Op donderdag 15 januari 2009 16:04 schreef Roycoooooo het volgende:
[..]
Nicolette van Dam! Schaam je als je haar naam niet weet
!
Ik denk dat hij dat met veel plezier gedaan heeftquote:Op donderdag 15 januari 2009 16:08 schreef Doezelhaar het volgende:
[..]
Onder een steen waar ze geen commerciele rotzenders graag kijken. Waar uberhaupt alleen maar voetbal gekeken word op de televisie.
Dank voor deze uiterst zinnige bijdrage trouwens. Kon er ontzettend veel mee. Top! Fijn! Hulde!
quote:Op donderdag 15 januari 2009 16:08 schreef Doezelhaar het volgende:
[..]
Onder een steen waar ze geen commerciele rotzenders graag kijken. Waar uberhaupt alleen maar voetbal gekeken word op de televisie.
Wanbeleid !!quote:Op donderdag 15 januari 2009 15:46 schreef jna het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 15 januari 2009 16:08 schreef Doezelhaar het volgende:
[..]
Hij blij, ik blij. Kon natuurlijk wel lachen om zijn reactie. Maar heb even wikipedia van haar geraadpleegd en ik moet zeggen.. wat een indrukwekkende cariere heeft deze dame! In topfilms gespeeld zoals 'Zoop in India' en 'Deuce Bigalow: European Gigolo'. Buiten dit heeft ze in een videoclip van Jim Bakkum gezeten! Wat een ontzettend palmares..! Ik word er stil van. En dat allemaal nog voor haar 25e.. waar moet dit heeeeen!?quote:Op donderdag 15 januari 2009 16:09 schreef Blauwjongetje het volgende:
[..]
Ik denk dat hij dat met veel plezier gedaan heeft
Volgens Derksen blijkbaar niet, dus misschien moeten we ons al zorgen gaan makenquote:Op donderdag 15 januari 2009 16:11 schreef Breach het volgende:
[..]
Wanbeleid !!
BESTUUR ROT OP
Ow nee, het ging goed bij ons toch
Het is wel op zijn minst opmerkelijk te noemen. Je incasseert 27 miljoen voor KJH en je gaat 3 miljoen in termijnen aflossen.quote:Op donderdag 15 januari 2009 16:17 schreef Doezelhaar het volgende:
Dat je in termijnen wil betalen wil natuurlijk helemaal niks zeggen over je financiele situatie. Meer over beheersing van je cashflow.
En wat is nu precies zo opmerkelijk? Wie zegt dat die 27 miljoen niet in termijnen is?quote:Op donderdag 15 januari 2009 16:18 schreef Breach het volgende:
[..]
Het is wel op zijn minst opmerkelijk te noemen. Je incasseert 27 miljoen voor KJH en je gaat 3 miljoen in termijnen aflossen.
Lijkt me ook niet dat Ajax die 27 miljoen van Real in 1 keer heeft gekregen. Maar klopt, het staat een beetje vreemd na zo'n grote klapper. Alsof je je frikandel speciaal bij de cafetaria in termijnen wil betalen.quote:Op donderdag 15 januari 2009 16:18 schreef Breach het volgende:
[..]
Het is wel op zijn minst opmerkelijk te noemen. Je incasseert 27 miljoen voor KJH en je gaat 3 miljoen in termijnen aflossen.
Kom op. Ik snap ook wel dat die 27 miljoen niet meteen als transferbudget gebruikt gaat worden en ik zeg ook niet dat Ajax het financieel moeilijk heeft. Maar ik vind het raar, dat over zulke 'kleine' bedragen een termijnbetaling wordt gevraagd. Temeer omdat Twente dus niet meteen over geld voor versterking kan beschikken.quote:Op donderdag 15 januari 2009 16:19 schreef Doezelhaar het volgende:
[..]
En wat is nu precies zo opmerkelijk? Wie zegt dat die 27 miljoen niet in termijnen is?
Van Basten gaat gewoon zijn Italiaanse manier van werken presenteren.quote:Op donderdag 15 januari 2009 16:18 schreef Breach het volgende:
[..]
Vrijwel elke club betaalt in termijnen, heel normaal. Zegt idd ook niks over je financiele situatie. Volgens Hans Nijland heeft tot nu toe alleen AZ steeds het geld in een keer overgemaakt.quote:Op donderdag 15 januari 2009 16:17 schreef Doezelhaar het volgende:
Dat je in termijnen wil betalen wil natuurlijk helemaal niks zeggen over je financiele situatie. Meer over beheersing van je cashflow.
Precies, zou ook niet heel slim zijn om alles in 1 keer te betalen! Daar gaan je rente inkomstenquote:Op donderdag 15 januari 2009 16:30 schreef Prosac het volgende:
[..]
Vrijwel elke club betaalt in termijnen, heel normaal. Zegt idd ook niks over je financiele situatie. Volgens Hans Nijland heeft tot nu toe alleen AZ steeds het geld in een keer overgemaakt.
Wel na het winnen van de loterij of een grote erfenis ontvangt he.quote:Op donderdag 15 januari 2009 16:20 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Alsof je je frikandel speciaal bij de cafetaria in termijnen wil betalen.
Ik wil net zeggen! Normaal betaal ik een frikadel altijd in termijnen?quote:Op donderdag 15 januari 2009 16:38 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Wel na het winnen van de loterij of een grote erfenis ontvangt he.
Blind.quote:Op donderdag 15 januari 2009 16:19 schreef Doezelhaar het volgende:
[..]
En wat is nu precies zo opmerkelijk? Wie zegt dat die 27 miljoen niet in termijnen is?
Godver. Bij elke spuit 11 moet ik aan versteegrob denkenquote:Op donderdag 15 januari 2009 16:48 schreef koningdavid het volgende:
De Mul naar Genk trouwens.
koningdavid spuit11 noemen... Lekker wakker Nashje!quote:Op donderdag 15 januari 2009 17:01 schreef Nashje het volgende:
[..]
Godver. Bij elke spuit 11 moet ik aan versteegrob denken. Hoe kut.
(winterstop) voorbij heeeerlijkquote:Op donderdag 15 januari 2009 17:18 schreef BoerBert het volgende:
[..]
![]()
Wordt tijd dat er weer eens gevoetbald gaat worden!
Kut mooiboy, wat een rot nummer is en blijft dat toch.quote:Op donderdag 15 januari 2009 16:41 schreef Jasza het volgende:
Rapapapa.
Pimpin' around!quote:Op donderdag 15 januari 2009 15:39 schreef w00h00 het volgende:
[ afbeelding ]
Snap alleen niet waarom Vermaelen nu niet mee doet en Van der Wiel wel.quote:Van der Wiel en Vertonghen doen mee tegen Nec
Jan Vertonghen en Gregory van der Wiel zijn zondag aanstaande zeker van de partij tegen Nec.
Vermaelen en Van der Wiel begonnen apart van de groep. Van der Wiel kreeg na een lichte baloefening met Vermaelen toestemming om de rest van de oefensessie af te maken met de groep en deed ook de partijvorm mee. Vertonghen heeft de hele sessie meegedaan.
Niet waar!!!!quote:Op donderdag 15 januari 2009 17:38 schreef Blauwjongetje het volgende:
[..]
En thuis wordt dat shirt snel ergens ver weg gestopt en vergeten
Klaas-Jan speelt nu bij Real, en hij nog steeds bij psv.....quote:Danko Lazovic: "Ik wilde kampioen worden en dat is gelukt. Huntelaar heeft drie seizoenen bij Ajax gespeeld, maakte in die periode enorm veel doelpunten, maar hij is nog nooit kampioen geworden.”
quote:Op donderdag 15 januari 2009 17:44 schreef KirkLazarus het volgende:
[..]
Sno is toch wel een stoere gast als je 'm zo ziet.
Daarom ook nog steeds een van mijn favoriete Ajax spelers aller tijden. Geen back was veilig tegen Overmars, hij kon een mannetje uitspelen maar ook gewoon puur op snelheid kloppen. En ook had hij echt een prima voorzet.quote:Op donderdag 15 januari 2009 16:29 schreef Aanvoerder het volgende:
Die acties van Overmars staan nog vers op mijn netvliezen... Lekker snel, lekker voorzetten van links en voor z'n ernstige blessure begon hij ook steeds vaker naar binnen te trekken om lekker uit te halen op doel.
Nicolettequote:Op donderdag 15 januari 2009 15:39 schreef w00h00 het volgende:
[ afbeelding ]
Toch jammer dat er een aantal Ajacieden vertrokken zijn zonder titelquote:Op donderdag 15 januari 2009 17:44 schreef Blauwjongetje het volgende:
[..]
Klaas-Jan speelt nu bij Real, en hij nog steeds bij psv.....
Vind je het gekquote:Op donderdag 15 januari 2009 15:43 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Ja over die saaie club uit Eindhoven valt niet veel te vertellen, dus nee het is niet gek.quote:
Zucht, daar gaan ze weerquote:Op donderdag 15 januari 2009 18:42 schreef F1Bas het volgende:
[..]
Ja over die saaie club uit Eindhoven valt niet veel te vertellen, dus nee het is niet gek.
AFCAsupportersclubquote:WOENSDAG GEHAKTDAG
Woensdag Gehaktdag is de column van Menno Pot, exclusief voor de AFCA Supportersclub. Menno schreef de supportersroman Vak 127 en publiceerde onlangs zijn tweede boek De Derby. Over twee weken verschijnt weer een nieuwe column. Op woensdag, uiteraard.
De ene Arena is de andere niet
Voor we de draad van het seizoen weer oppikken: nog éven over Hamburg.
Eén van de redenen waarom het zo geweldig was om erbij te zijn, was dat stadion. Wat een jaloersmakend geweldige voetbaltempel. De HSH Nordbank Arena is niet eens zo heel veel gróter dan de Amsterdam ArenA, maar het lijkt wel alsof ze alle dingetjes die ik aan onze ArenA irritant vind in Hamburg wisten te voorkomen. Het lijkt wel alsof ze een checklist bij de hand hadden met daarop alle denkfouten die gemaakt zijn bij het bouwen van de Amsterdam ArenA, en die tot op de dag van vandaag de schoonheid, de sfeer en het voetbalgevoel van ons stadion ondermijnen.
Om te beginnen: dichte hoeken. In Amsterdam vond men blijkbaar dat er desgewenst een Boeing 747 mét op de rug gemonteerde Space Shuttle door de hoekpoorten het stadion binnen moet kunnen taxiën. Waarom mag Joost weten, het zal wel praktisch zijn, maar het heeft vier behoorlijk akelige windgaten in ons stadion opgeleverd. Het is alsof er met dynamiet vier tribunedelen uit de hoeken zijn weggeblazen.
Ten tweede: tribunes in de clubkleur van Hamburger SV (blauw) met de clubnaam en het clublogo in witte en zwarte stoeltjes. Welke LSD-slikkende mafkees heeft voor de Amsterdam ArenA die malle swoosh in oranje, rood, groen, blauw en grijs verzonnen? Oké: de ArenA is niet van Ajax. Maar kies dan voor het rood en zwart van de stad Amsterdam, met de drie witte Andreaskruisen. Er zijn een paar jaar geleden wat meer rode en witte stoeltjes toegevoegd, en een Ajax-embleempje, maar bij dat bescheiden beginnetje is het gebleven, dus belangrijk wordt het kennelijk niet gevonden door the powers that be, en da"s knap treurig.
Derde en belangrijkste punt: de HSH Nordbank Arena heeft geen grachten. Het is een modern stadion, dat voldoet aan alle veiligheidseisen, maar toch zit het publiek er met zijn neus op de actie, óók achter de doelen. Dat kan dus wel degelijk, in een modern voetbalstadion. Het heeft er alle schijn van dat dat architectonische besef een paar jaar ná de bouw van de Amsterdam ArenA begon te dagen. Wij waren gewoon net iets te vroeg: toen de ArenA werd ontworpen, dacht men nog dat er in een modern stadion brede, betonnen grachten rond het veld moeten lopen om de veiligheid te garanderen. Nu weet iedere stadionarchitect dat dat flauwekul is, maar is het voor ons al te laat. En niet zwammen over de logistiek voor grote popconcerten, want Bruce Springsteen treedt ook in de HSH Norbank Arena op.
Bij elk bezoek aan de Amsterdam ArenA realiseer ik me weer dat ik dát de grootste miskleun aan de Amsterdam ArenA vind: die fokking klotegrachten. Toen ik het uitvak van de HSH Nordbank Arena binnenstapte en om me heen keek, dacht ik: zo had het dus ook kunnen zijn. En ja, daar word je als Ajax-supporter een tikje verdrietig van. En jaloers. En boos, want ik weet zéker dat de Amsterdam ArenA ons de laatste twaalf seizoenen punten heeft gekost. En dus titels en Champions League-deelnames.
Nederland en België willen een gooi doen naar de organisatie van het WK 2018, en in dat kader wordt bekeken of er in Amsterdam een stadion met 80.000 plaatsen zou kunnen verrijzen. 80.000 plaatsen... Mij lijkt het nogal veel. Qua capaciteit is de huidige Amsterdam ArenA precies goed voor Ajax: altijd bíjna vol, maar bijna nooit volledig. Van mij hoeft het niet groter. Een stadion van 80.000 plaatsen zal bij de gemiddelde Ajax-thuiswedstrijd halfleeg zijn, vrees ik.
Maar stel je voor... als het in rood en wit wordt uitgevoerd, als het geen tochtgaten in de hoeken heeft, als er geen betonnen grachten rond het veld lopen en als de steile tribunes zich verdringen aan de zijlijn, dan zou het er - ook in halflege toestand - wel eens gezelliger kunnen zijn dan nu in de Amsterdam ArenA.
Ik vind de ArenA niet zo lelijk en verschrikkelijk als sommige anderen. Ik vind het niet het mooiste stadion van de Eredivisie, maar ook beslist niet het lelijkste (Utrecht, over hoekgaten gesproken, en de ‘Groene Kathedraal" van Groningen vind ik bijvoorbeeld erg overschat). Door de verhuizing van Vak 410 is de sfeer in de ArenA enorm verbeterd en is het absoluut leuker geworden in de ArenA. Maar in Hamburg realiseerde ik me desondanks maar weer eens dat het nooit een écht Ajax-stadion zal worden.
Je moet hem ook de boks geven.quote:Op donderdag 15 januari 2009 17:44 schreef KirkLazarus het volgende:
[..]
Sno is toch wel een stoere gast als je 'm zo ziet.
Ach, en dan nog?quote:Op donderdag 15 januari 2009 17:38 schreef Blauwjongetje het volgende:
[..]
En thuis wordt dat shirt snel ergens ver weg gestopt en vergeten
Nee dat wist ik niet. Gunstig.quote:Op donderdag 15 januari 2009 19:27 schreef _Mike_ het volgende:
Moisander ligt er ook maanden uit, wisten jullie dat al?
Een kampioenschap.quote:
Uitwedstrijd 21,50. Dát zijn prijzenquote:Op donderdag 15 januari 2009 19:27 schreef RayMania het volgende:
Inmiddels ook kaarten besteld voor Fiorentina. Heb er zin in. Alleen jammer dat het nog dik anderhalve maand wachten is. Had het liefst in m'n eigen vak gezeten, maar 57,= is wel een beetje duur. Nu maar hopen dat de thuiswedstrijd er nog een beetje om gaat, niet dat Ajax al 3-0 verloren heeft in Florence.
Ik vind het ronduit belachelijk. Ik weet ook zeker dat de Arena weer net zo leeg is als tegen Borac, Zilina en Slavia. Gewoon lekker lage prijzen doen. Volgens mij heeft Ajax dan meer inkomsten dan een lege Arena met hoge prijzen.quote:Op donderdag 15 januari 2009 19:30 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Uitwedstrijd 21,50. Dát zijn prijzen
Er mag wel een relletje bij AZ komen.quote:Op donderdag 15 januari 2009 19:33 schreef Suijk het volgende:
En man, wat ben ik blij met de rust die er momenteel bij Ajax heerst. Gewoon de blik op voetbal.
Mij zullen ze niet zien bij de thuiswedstrijd. Misschien in het home en anders gewoon lekker in de kroeg.quote:Op donderdag 15 januari 2009 19:32 schreef RayMania het volgende:
[..]
Ik vind het ronduit belachelijk. Ik weet ook zeker dat de Arena weer net zo leeg is als tegen Borac, Zilina en Slavia. Gewoon lekker lage prijzen doen. Volgens mij heeft Ajax dan meer inkomsten dan een lege Arena met hoge prijzen.
Steek jij het stadion even in de fik?quote:Op donderdag 15 januari 2009 19:34 schreef RayMania het volgende:
[..]
Er mag wel een relletje bij AZ komen.
Zonde, zit een Ajax shirt ergens in het betonquote:Op donderdag 15 januari 2009 19:36 schreef Pritt het volgende:
[..]
Steek jij het stadion even in de fik?
quote:Op donderdag 15 januari 2009 19:34 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Mij zullen ze niet zien bij de thuiswedstrijd. Misschien in het home en anders gewoon lekker in de kroeg.
Zijn mening over de ArenA is vrijwel 100% gelijk aan die van mij over het stadion ... - ik HAAT grachten, sintelbanen etc tussen het veld en tribunes. Tribunes moeten tegen het veld aan zitten!quote:
Daar sluit ik me bij aanquote:Op donderdag 15 januari 2009 19:34 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Mij zullen ze niet zien bij de thuiswedstrijd. Misschien in het home en anders gewoon lekker in de kroeg.
Goed nieuws, laat Elia maar komen.quote:Leonardo staat in de nadrukkelijke belangstelling van Trabzonspor. Een delegatie van de Turkse club zouden naar verluidt de laatste dagen onderhandelden met Ajax.
Ajaxshowtime meldt dat Ajax de 25-jarige Leonardo toestemming heeft gegeven om met Trabzonspor te praten. De onderhandelingen tussen Leo's zaakwaarnemer en de club zouden al in volle gang zijn.
Het is onduidelijk welk bedrag er met de mogelijk transfer is gemoeid.
Dacht ik ookquote:Op donderdag 15 januari 2009 19:54 schreef Dvm86 het volgende:
[..]
Goed nieuws, laat Elia maar komen.
quote:Marco van Basten kiest voor Maarten Stekelenburg als eerste doelman.Van Basten heeft de knoopt doorgehakt en kiest voor de ervaren keeper.
De trainer liet in Portugal nog weten dat ze allebei evenveel kans maakten op een basisplaats. Dit omdat Vermeer de afgelopen maanden als stand-in van de revaliderende Stekelenburg een goede indruk heeft achter gelaten.
Stekelenburg zei vorige week zondag al in De Telegraaf dat hij er van uit ging dat hij komend weekeinde 'gewoon' op doel zou staan. Van Basten gaat de keuze voor doelman overigens niet per wedstrijd bekijken
De tegenstander interesseert me echt niet. Maar het kost me allemaal wat teveel geld zo, dus sla ik deze wedstrijd lekker over.quote:Op donderdag 15 januari 2009 19:38 schreef RayMania het volgende:
[..]. Zelfs Ajax - Fiorentina niet in de Arena? Leukste affiche sinds Inter thuis.
Vermeer gaat er gelukkig ook wel goed en realistisch mee om geloof ik, al gun ik hem op de lange termijn nou geen Fred Grim carriere.quote:Op donderdag 15 januari 2009 20:32 schreef Dr.Daggla het volgende:
Zei ik toch. Denk dat iedereen dat wel wist.
Maar je gaat niet tegen Vermeer, die uitstekend keepte, zeggen; "nou pik, bedankt. Nu ga je weer richting bank".
Het zou wel mooi zijn als Vermeer net zo'n volle prijzenkast gaat krijgen als Grim.quote:Op donderdag 15 januari 2009 20:36 schreef le_knightclub_soda het volgende:
[..]
Vermeer gaat er gelukkig ook wel goed en realistisch mee om geloof ik, al gun ik hem op de lange termijn nou geen Fred Grim carriere.
Tja... het lijkt duidelijk dat komende zomer Stekelenburg of Vermeer weggaat ja. Geen van beiden heeft zin om op de bank te zitten lijkt me, en dat kan ik begrijpen.quote:Op donderdag 15 januari 2009 21:21 schreef Wooldoor het volgende:
Op deze manier blijft Vermeer op het tweede plan, ook hij zal wel een keer gaan denken aan een andere club.
Dat lijkt mij helemaal niet duidelijk. Stekelenburg blijft nog jaren bij Ajax, en Vermeer zal wel niet verlengen en dus in de zomer van 2010 transfervrij de club verlaten.quote:Op donderdag 15 januari 2009 21:23 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Tja... het lijkt duidelijk dat komende zomer Stekelenburg of Vermeer weggaat ja. Geen van beiden heeft zin om op de bank te zitten lijkt me, en dat kan ik begrijpen.
Wielaert zou ook bij Twente blijven volgens Munsterman.quote:Op donderdag 15 januari 2009 22:08 schreef Cyberia18 het volgende:
http://media.rtvoost.nl/media/142743.asf
Geen gelimiteerde transfersom in het contract van Elia, aldus Monsterman.
Als Vermeer komend seizoen geen perspectief heeft op een basisplaats, gaat hij weg denk ik. Als hij niet verlengt zal Ajax hem best willen verkopen om er ten minste nog iets aan te verdienen.quote:Op donderdag 15 januari 2009 22:15 schreef Radegast het volgende:
[..]
Dat lijkt mij helemaal niet duidelijk. Stekelenburg blijft nog jaren bij Ajax, en Vermeer zal wel niet verlengen en dus in de zomer van 2010 transfervrij de club verlaten.
Omdat Elia ook wel inziet dat Ajax een niveau hoger is en dat Ajax zeer veel interesse in hem heeft. Met Ajax speelt hij mogelijk volgend seizoen CL. Hij gaat echt geen 3-jarig contract tekenen met Twente zonder gelimiteerde transfersom.quote:Op donderdag 15 januari 2009 22:17 schreef versteegrob het volgende:
Waarom is Elia dom? Zo ging het met Engelaar toch ook
Waar heeft Ajax dat gezegd dan?quote:Op donderdag 15 januari 2009 22:20 schreef Dvm86 het volgende:
Overigens zit Leonardo dicht aan tegen een transfer naar Turkije. Ajax heeft gezegd dat ze Elia willen als Leonardo vertrekt. Ik zou niet verbaast zijn als Elia alsnog komt deze maand.
http://fctwente.blog.nl/g(...)gt-contract-tot-2013quote:Helemaal niets in Amsterdam! Eljero Elia gaat bij FC Twente bijtekenen tot 2013 en blijft dus de Enschedese supporters trakteren op weergaloze dribbels en buitenaardse balcontrole. Wat er de afgelopen week ook gebeurd is. Per saldo wordt alles een stuk rooskleuriger.
Of niet? Twentesport.com weet namelijk te melden dat ook Elia straks een gelimiteerde afkoopsom in zijn contract heeft staan. En dat is erg aannemelijk. Hoe normaal het tegenwoordig ook is, het is te merken dat de supporters sceptisch zijn over het nieuwe contract van onze smaakmaker.
Liep een paar dagen geleden niet onze aanvoerder de poort uit met een verlengd contract? Neem maar van mij aan dat je daar nu niet op hoeft te rekenen. Of Wielaert nu onhoudbaar was of niet. Dit contract is tijdens deze periode waterdicht. Als hij gaat, dan kunnen we het stadion opnieuw verbouwen, anders gaat hij niet.
Of hij komende zomer nog blijft is afwachten. Twente heeft ongetwijfeld een transfersom genoemd waardoor ook in de zomer veel verdiend wordt, terwijl het kamp Elia een transfersom wil laten opnemen waardoor een overgang al bij voorbaat in kannen en kruiken is. Ergens in het midden hebben ze elkaar ontmoet.
Alleen nog even krabbelen.
Bron?quote:Op donderdag 15 januari 2009 22:20 schreef Dvm86 het volgende:
Ajax heeft gezegd dat ze Elia willen als Leonardo vertrekt.
En even showen met z'n dikke audiquote:Op donderdag 15 januari 2009 23:06 schreef koningdavid het volgende:
Niet heel veel gemist. Urby ging die kids even wat levenslessen geven.
ik heb m gister gekocht. Best een tof interview met Cvitanich. Wilde eigelijk de sportweek halen omdat daar een interview met Marco in stond maar die was uitverkocht.quote:
en:quote:Geen contract voor Grigalava
Volgens het Algemeen Dagblad ziet Ajax ervan om Gia Grigalava een contract aan te bieden. De 19-jarige Russische verdediger trainde de laatste dagen met Jong Ajax mee. De stage van de linksbenige verdediger werd onlangs met een week verlengd, maar hij wist uiteindelijk geen contract af te dwingen.
quote:15/1/2009 - Rommedahl mogelijk na het weekend naar NEC
(Gepost door RvN)
BRON: Algemeen Dagblad
Het Algemeen Dagblad meldt dat NEC hoopt na het weekeinde Dennis Rommedahl van Ajax te huren. Aanstaand weekend wordt NEC-Ajax gespeeld. Mogelijk wordt de verhuur over dat duel heengetild.
Ergens ben ik hier wel blij mee. Laat ze maar eens goed scouten ipv weer een speler bij twente te kopen waar Joopie veel te veel geld voor vraagt.quote:Op donderdag 15 januari 2009 22:29 schreef Dvm86 het volgende:
[..]
http://fctwente.blog.nl/g(...)gt-contract-tot-2013
Zou je hem hier willen posten? ik ken heel zo'n topic niet en ben nieuwschierigquote:Op vrijdag 16 januari 2009 01:06 schreef Voltreffer het volgende:
Iemand voor mij een linkje naar het topic met al die fantastische ajax foto's? Kan hem niet meer vinden namelijk....
//Edit
Laat maar heb em al.
Dan gaat vliegen/bus/kaart me maar 100 euro kostenquote:Op donderdag 15 januari 2009 19:30 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Uitwedstrijd 21,50. Dát zijn prijzen
Ik zoek: Ajax foto'squote:Op vrijdag 16 januari 2009 01:11 schreef Triptamine het volgende:
[..]
Zou je hem hier willen posten? ik ken heel zo'n topic niet en ben nieuwschierig
Thanks
Meteen halen, nadat zijn handtekening is gezet.quote:De toekomstige werkgever van Elia zal diep in de buidel moeten tasten, omdat zijn nieuwe contract een gelimiteerde afkoopsom bevat van een kleine tien miljoen euro.
True?quote:'Barcelona volgt Suarez'
De Spaanse sportkrant AS komt met het bericht dat Barcelona Ajax-aanvaller Luis Suarez al geruime tijd in de gaten houdt. De Uruguayaan wordt bijna wekelijks door scouts van de Catalaanse club bekeken.
Gun het alleen Ajax niet. Nog een jaartje wachten.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 09:00 schreef Nicasius het volgende:
[..]
True?![]()
Hoop het voor suarez , gun het hem wel
quote:De clausule in het nieuwe contract, dat een loopduur van 3,5 seizoen bedraagt, moet een transfer in de zomer eenvoudiger maken
Laat ze eerst maar el-hamburger halenquote:Op vrijdag 16 januari 2009 09:00 schreef Nicasius het volgende:
[..]
True?![]()
Ze hebben 12 miljoen voor hem overquote:Op vrijdag 16 januari 2009 09:00 schreef Nicasius het volgende:
[..]
True?![]()
Daar kun je Elia nog nauwelijks voor halenquote:Op vrijdag 16 januari 2009 11:19 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Ze hebben 12 miljoen voor hem over
quote:Op vrijdag 16 januari 2009 11:16 schreef Dj_Day-V het volgende:
Zondag laat Ajax in Nijmegen zien hoe je moet voetballenAFC
Jij bent net als Jack van Gelder eigenlijk fan van AFC?quote:Op vrijdag 16 januari 2009 11:22 schreef Dj_Day-V het volgende:
[..]
AFCAIk ben dan ook niet zo heel lang Ajacied in hart en nieren.
Zo hoor ik het graag ouwe.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 11:16 schreef Dj_Day-V het volgende:
Zondag laat Ajax in Nijmegen zien hoe je moet voetballenAFCA
quote:Op vrijdag 16 januari 2009 11:22 schreef Dj_Day-V het volgende:
[..]
AFCAIk ben dan ook niet zo heel lang Ajacied in hart en nieren.
quote:
quote:Op vrijdag 16 januari 2009 11:13 schreef Dj_Day-V het volgende:
Laten we maar zelf is een paar wedstrijden achter elkaar winnen, en dan kunnen we Ajax weer uitlachen
Jorien 2²quote:
Hmm ik? Ik ben toch niet voor PSVquote:Op vrijdag 16 januari 2009 11:25 schreef Rumille het volgende:
[..]
Oh fijn, de Jorien uit het zuiden dus
misschien dat manchester city meer biedquote:Op vrijdag 16 januari 2009 11:19 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Suarez naar City. Alsjeblieft zeg...quote:Op vrijdag 16 januari 2009 11:31 schreef Nicasius het volgende:
[..]
misschien dat manchester city meer bied
Inderdaad. Als Suarez t voor het geld deed was ie wel naar een club in rusland ofzo gegaanquote:Op vrijdag 16 januari 2009 11:34 schreef Cyberia18 het volgende:
[..]
Suarez naar City. Alsjeblieft zeg...
Die gozer doet een flinke stap terug, waarom verbasst mij dat niet?quote:
Het domste is nog dat hij er meer van verwacht had, hij mist dus realiteitsbesef. hehequote:Op vrijdag 16 januari 2009 11:39 schreef Longmen het volgende:
[..]
Die gozer doet een flinke stap terug, waarom verbasst mij dat niet?
Ja laten we hem daar lekker verzuipen.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 11:40 schreef MaxC het volgende:
Als City komt kunnen we wel mooi 50 miljoen vragen
Tuurlijk had hij er meer van verwacht, anders was hij nooit naar Sevilla vertrokken. Vind het wel goed van hem dat hij deze stap terug maakt om speelminuten te maken.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 11:41 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Het domste is nog dat hij er meer van verwacht had, hij mist dus realiteitsbesef. hehe
Het is warmer in Genkquote:Op vrijdag 16 januari 2009 11:39 schreef Longmen het volgende:
[..]
Die gozer doet een flinke stap terug, waarom verbasst mij dat niet?
quote:De wedstrijd Jong Feyenoord - Jong Ajax is door de KNVB verplaatst van maandag 19 januari naar donderdag 12 februari, aanvang 18.30 uur.
quote:'Davids pakt in Argentinië de draad weer op'
Na ruim een half jaar staat Edgar Davids voor een terugkeer op de velden. In Argentinië wordt de linkspoot in verband gebracht met River Plate.
Davids zou zijn carrière willen afsluiten in de Argentijnse competitie, waarbij River Plate de voorkeur heeft van de 35-jarige middenvelder. Los Millonarios hebben bij monde van trainer Néstor Gorosito kenbaar gemaakt op zoek te zijn naar een verdedigende middenvelder, waarbij ook de namen Cristian Fabbiani, Humberto Mendoza en Aquivaldo Mosquera zijn gevallen.
Onder andere TyC meldt dat Davids niet alleen zijn licht heeft opgestoken bij River. De oud-Ajacied, die op 18 mei tegen FC Twente voor het laatst binnen de lijnen kwam, zou ook geen problemen hebben met een dienstverband bij Boca Juniors, Independiente of Newell's Old Boys.
Sinds zijn vertrek bij Ajax in de zomer van 2008 hebben verschillende clubs zich sterk gemaakt voor de komst van Davids. Maar Genoa en Kocaelispor bleken uiteindelijk niet bij machte de oud-international te verleiden tot een dienstverband.
Overmars is in ieder geval een businessman.quote:Op donderdag 15 januari 2009 16:02 schreef ub40_bboy het volgende:
Overmars mag wel bij ajax doen wat Jan van Halst bij Twente doet.
Prima verdediging, me dunkt.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 13:21 schreef Wooldoor het volgende:
Anders zou je zondag zo kunnen spelen: Silva - van der Wiel - Wielaert - Vertonghen
Enige speler die nog alles heeft gespeeld tot nu toe.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 13:25 schreef BliksemSchigt het volgende:
Zonde dat Vermaelen niet speelt.
Best mogelijke optie.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 13:21 schreef Wooldoor het volgende:
Anders zou je zondag zo kunnen spelen: Silva - van der Wiel - Wielaert - Vertonghen
Daar krijgen we dan eventueel ook nog een percentage van neem ik aan?quote:Man City 16 milj voor Nigel de Jong
Nigel de Jong wordt door Manchester City-manager Mark Hughes gezien als de ideale verbindingsspeler tussen verdediging en aanval. De koopgrage club uit Engeland heeft zestien miljoen euro over voor de middenvelder van Hamburger SV. De oud-Ajacied staat echter op het punt om zijn contract met één seizoen te verlengen en de best betaalde speler van die Rothosen te worden.
Ja, daar lijkt me niet veel mis mee eigenlijk.quote:
Lijkt me wel.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 13:41 schreef w00h00 het volgende:
[..]
Daar krijgen we dan eventueel ook nog een percentage van neem ik aan?
Elke voetballer, zo niet elk mens, is een liefhebber van geld.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 13:44 schreef Pritt het volgende:
Nigel als liefhebber van geld past prima tussen die rattenbende daar.
Sommige mensen nemen genoegen met een mooie baan bij Ajax en 1 Bentley.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 13:48 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Elke voetballer, zo niet elk mens, is een liefhebber van geld.
Niet mee eens. Nigel doet het goed in Hamburg.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 13:58 schreef BB-boy het volgende:
16 miljoen voor Nigel
Dat is nog belachelijker dan 100 miljoen voor Kaka.
quote:Op vrijdag 16 januari 2009 13:21 schreef Wooldoor het volgende:
Vertonghen heeft een publiekswissel gehad tegen volgens mij Vitesse.quote:
Het is een degelijke speler, maar 16 miljoen...quote:Op vrijdag 16 januari 2009 13:59 schreef Nashje het volgende:
[..]
Niet mee eens. Nigel doet het goed in Hamburg.
Dat weet ik niet meer, zou kunnen.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 14:00 schreef RayMania het volgende:
[..]
Vertonghen heeft een publiekswissel gehad tegen volgens mij Vitesse.
- Net nieuw contractquote:Op vrijdag 16 januari 2009 13:58 schreef BB-boy het volgende:
16 miljoen voor Nigel
Dat is nog belachelijker dan 100 miljoen voor Kaka.
Nigel is tegenwoordig goed bezig.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 14:12 schreef koningdavid het volgende:
[..]
- Net nieuw contract
- Meest verdienende speler bij HSV
- Oranje-international en uitblinker op het EK
- Pas 23 jaar en toch redelijk veel ervaring.
Wel terechte prijs imho.
Ach zo gaat dat tegenwoordig in Engeland. Zo kun je bijvoorbeeld bij alle aankopen van Spurs een vraagteken zetten.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 14:11 schreef BB-boy het volgende:
[..]
Het is een degelijke speler, maar 16 miljoen...
quote:Op vrijdag 16 januari 2009 14:13 schreef Leonos het volgende:
Ik wil maandag naar jong Feyenoord - jong Ajax.
Maar zitten alle supporters dan door elkaar? Want heb geen zin om klappen te krijgen van een stel gefrustreerde kakkerlakken
Je kan ergere taken hebben dan het vuile werk van Kaka opknappen.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 14:15 schreef Cyberia18 het volgende:
[..]
Ach zo gaat dat tegenwoordig in Engeland. Zo kun je bijvoorbeeld bij alle aankopen van Spurs een vraagteken zetten.![]()
Voor City is 16 miljoen natuurlijk een schijntje.
Haha, laat ze maar eens beginnen met het dubbele daarvanquote:Op vrijdag 16 januari 2009 11:19 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Wedstrijd is verplaatst naar februari.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 14:17 schreef Leonos het volgende:
[..]
Is gewoon een normale vraag hoor?
Hoe is dat dan geregeld?
Volgens mij is dat ook de reden dat tegenwoordig zelfs deze potjes in het stadion worden afgewerkt.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 14:23 schreef toma het volgende:
Paar jaar geleden zijn er toch rellen uitgebroken tijdesn jong Feyenoord - jong Ajax? Toen werd van Persie toch aangevallen door Ajacieden?
En geen Oleguer.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 14:28 schreef kevin6188 het volgende:
Drukte qua nieuws, dus
- Geen Vermaelen zondag
- Stekelenburg op doel
- Leonardo mogelijk richting Turkije
Toch?
Geweldigquote:Op vrijdag 16 januari 2009 14:04 schreef toma het volgende:
Gabri heeft een nieuwe functie sinds hij niet meer iedere wedstrijd in de basis staat.
Alweer Perezquote:Op vrijdag 16 januari 2009 14:04 schreef toma het volgende:
Gabri heeft een nieuwe functie sinds hij niet meer iedere wedstrijd in de basis staat.
quote:Leonardo blijft voorlopig bij Ajax. Marco van Basten heeft vrijdag laten weten dat de Braziliaanse aanvaller niet in de winterstop mag vertrekken.
Leonardo zou volgens de Turkse krant Hurriyet in de belangstelling van Trabzonspor staan. Van Basten liet op de wekelijkse persdag echter weten dat hij de speler niet laat vertrekken.
Op een mogelijk vertrek van andere spelers, zoals Dennis Rommedahl wilde de Ajax-coach niet ingaan. De Deen zou in de belangstelling staan van NEC.
Belangrijke Voorwaarden ‘kopen toegangsbewijs’quote:Op vrijdag 16 januari 2009 14:44 schreef Silenus het volgende:
Fiorentina - AFC Ajax
22 dec 2008
UEFA CUP
Artemio Franchi
Donderdag 19 februari 2009
Prijs: ¤ 21,50
Vrij vervoer
Let op: lees voor aankoop eerst de algemene informatie op deze pagina goed door .
Let op: overname van tickets is bij deze wedstrijd niet mogelijk vanwege strenge eisen aan de toegangscontrole! Koper dient dus ook zelf te gaan.
Verkoop start zaterdag 17 januari 10 uur via TicketBox en Online. (Prijs ¤ 21,50, vrij vervoer.)
Start verkoop via TicketBox (alleen voor uitkaarthouders) én Onlineverkoop
Za 17-01, 10.00 uur: Alle EU+, EU en nat. SCC voorrang uitkaarthouders
Wo 21-01, 10.00 uur: Alle Ajax uitkaarthouders SCC
Vanaf 24-01, 10.00 uur alleen Onlineverkoop!
Za 24-01,10.00 uur: Alle Ajax Seizoenkaarthouders
Wo 28-01,10.00 uur: Alle Supp.CC uitkaart/Supp.CC/AJS/AKC
Za 31-01,10.00 uur: Alle Ajax Club Card-houders
Za 07-02, 20.00 uur Einde verkoop
Die komen wel aan de beurt denk ik.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 14:57 schreef Jasza het volgende:
[..]
Wilde voor maatje met clubcards eerder halen maargoed de italianen doen weer lastig.
quote:Op vrijdag 16 januari 2009 14:04 schreef toma het volgende:
Ja maar nu kandie ze vlucht nog niet regelen, ofja hij moet annuleringserbij nemenquote:Op vrijdag 16 januari 2009 15:02 schreef Silenus het volgende:
[..]
Die komen wel aan de beurt denk ik.
Van der Wiel - Wielaert - Vertonghen - Schilder dus zondag.quote:'Duel met NEC belangrijk voor titel'
Amsterdam, 16 jan 2009
Ajax staat voor belangrijke weken. Met opponenten als NEC, Groningen en sc Heerenveen spreekt trainer Marco van Basten, die Maarten Stekelenburg weer tot eerste keeper heeft benoemd, zelfs van cruciale weken in de strijd om de landstitel.
Het rijtje tegenstanders voor de eerste duels van 2009 is, met alle respect, een ander dan de laatste opponenten van 2008. Toen wilde Van Basten 12 punten uit de laatste vier wedstrijden halen. Dat lukte. Nu wil hij negen punten uit drie wedstrijden. ,,Maar natuurlijk is het doel 51 punten uit de resterende 17 duels", sprak de trainer met een lach. Want winnen wil elke trainer, elke speler. Bovendien hebben zeer weinig spelers van Ajax ooit een kampioenschap meegemaakt. ,,Dus zou de wil om dat eens mee te maken zeer groot moeten zijn. Je moet niet alleen elke wedstrijd het besef hebben dat je er alles aan en voor hebt gedaan, maar elke dag. Je hoeft niet helemaal mesjogge te zijn, maar je moet de wil om kampioen te worden wel bijna als een levensstijl hanteren. Voor de spelers is het ook belangrijk dat ze de ervaring krijgen van hoe je daar mee omgaat. Ik zie AZ als favoriet voor de titel, want zij staan drie punten voor op ons. Wij moeten wachten tot zij een steek laten vallen en weten dat we dat zelf niet mogen doen."
De spelers van Ajax hebben het besef dat ze door de transfer van Rob Wielaert als team sterker zijn geworden, gaf de trainer aan tijdens de persconferentie. ,,Ik verwacht dat Rob weinig aanpassingsproblemen zal kennen. Mijn eerste indruk van hem is dat het een verstandige voetballer is. Hij doet geen gekke dingen en is bezig met het team. Ik denk dat dat de jongens dat wel prettig vinden. Met Rob Wielaert en Jan Vertonghen hebben we een goed centraal duo, dat kan inschuiven en zich verbaal ook laat gelden. Omdat Thomas Vermaelen zondag wegens een achillespeesblessure niet kan spelen, is Robbert Schilder zijn logische vervanger. Gregory van der Wiel speelt rechtsback. Robbert en Gregory zijn opkomende backs, dus ik denk dat we een uitgebalanceerde verdediging hebben waar voetbal in zit."
Deze week heeft de trainer zijn keepers laten weten dat Maarten Stekelenburg zijn eerste keuze is. ,,Veel aspecten spreken in het voordeel van Maarten. De reputatie die hij zelf in het verleden heeft opgebouwd, het feit dat hij tweede aanvoerder was en hij heeft de laatste weken goed gewerkt. Kenneth Vermeer heeft het ook prima gedaan, maar hij begreep de keuze voor Stekelenburg als eerste keeper wel."
Zondag kan Ajax direct aan de bak tegen NEC. ,,Ik hoop dat er veel verschil zit in de eerste wedstrijd van het seizoen en de eerste wedstrijd van de tweede helft van het seizoen", stelt Van Basten, die nog goed weet dat de ouverture tegen Willem II met 2-1 verloren ging. ,,We zijn als groep nu meer aan elkaar gewend en meer een groep. Dat moet het verschil zijn met de wedstrijd tegen Willem II."
In de winterstop oefende Ajax één keer, tegen de Duitse subtopper VfB Stuttgart. Van Basten:,, Het was na de winnende reeks tegen Volendam, NAC, De Graafschap en ADO Den Haag, goed om tegen Stuttgart te spelen. Nu weten de spelers weer dat sommige dingen ook direct afgestraft kunnen worden (Ajax verloor met 3-2, red.) Het duel met NEC is belangrijk voor het kampioenschap en belangrijk voor Ajax. Bij NEC is de laatste week ook veel gebeurd. De trainer die in de belangstelling kwam te staan, de aanvoerder die naar Twente vertrok. Wij weten dat het moeilijk wordt, want NEC is een lastig te slechten vesting. Het is aan ons om daar verandering in te brengen."
Op zich de meest logische opstelling gezien de omstandigheden.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 15:37 schreef BliksemSchigt het volgende:
Eredivisie Kanaal Ajax - met alle samenvattingen.. Wel relaxed zo! Werkt wel alleen in IE.
[..]
Van der Wiel - Wielaert - Vertonghen - Schilder dus zondag.
Weinig andere keus, Wielaert en Vertonghen moeten wel centraal door het wegvallen van Vermaelen. Ja, of Oleguer moet spelenquote:Op vrijdag 16 januari 2009 15:37 schreef BliksemSchigt het volgende:
Van der Wiel - Wielaert - Vertonghen - Schilder dus zondag.
Ohja, natuurlijk. Door al dat zweven van Vertonghen vergat ik dat hij de laatste tijd gewoon centraal speelt. Hij heeft namelijk ook een tijdje linksback gespeeld met Vermaelen en Oleguer in het centrum.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 15:46 schreef BliksemSchigt het volgende:
Nou ja, Schilder vervangt Vermaelen, dus Wielaert en Vertonghen is gewoon het centrale duo. Zoals ik het lees.
Mwa, ik zie Wielaert gewoon als vervanger van Oleguer. Silva en Van der Wiel moeten het gewoon uitvechten op de rechtsbackpositie.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 15:49 schreef Rumille het volgende:
Jep, kan ik ook wel vrede mee hebben.
Enige wat ik jammer vind aan de transfer van Wielaert is dat Silva nu bijna niet meer speelt.
Is het ook, maar wat in principe ook had gekund is dat van der Wiel centraal kwam en Silva op rechtsback.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 15:50 schreef RayMania het volgende:
[..]
Mwa, ik zie Wielaert gewoon als vervanger van Oleguer. Silva en Van der Wiel moeten het gewoon uitvechten op de rechtsbackpositie.
Geweldig.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 14:04 schreef toma het volgende:
Juist wel toch?quote:Op vrijdag 16 januari 2009 16:13 schreef BB-boy het volgende:
Zei Van Basten niet iets in de trant van dat Sulejmani niet meer op 10 moet spelen?
Sterk genoeg voor NEC. en ook wel az denk ik met vermaelen er weer bijquote:Op vrijdag 16 januari 2009 16:09 schreef Rumille het volgende:
Maar hoe gaan we dus spelen zondag?
Stekelenburg
Van der Wiel - Wielaert - Vertonghen - Schilder
Gabri - Lindgren/Enoh (?)
Sulejmani
Suarez - Cvitanich - Emanuelson
Zo hoop ik?
En de week erop Vermaelen voor Schilder weer.
Dan heb je wel zo'n beetje m'n ideale basiself.
Dat bericht lees ik ook net. Voor z'n blessure liep het iig wel lekker achter Klaas-Jan.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 16:17 schreef Rumille het volgende:
Volgens mij vond hij dat Mickey niet genoeg z'n best deed, maar zeker wel potentie heeft op '10'.
Inderdaad, viel me ook al op. Dat is ook wel eens anders geweestquote:Op vrijdag 16 januari 2009 16:26 schreef BB-boy het volgende:
[..]
Dat bericht lees ik ook net. Voor z'n blessure liep het iig wel lekker achter Klaas-Jan.
Het is bij Sulejmani wel zo dat hij altijd een goede voorzet in huis heeft als buitenspeler ook al speelt hij slecht.
Hoe zou het met wereldtopper Rosales zijn?quote:Op vrijdag 16 januari 2009 16:28 schreef Rumille het volgende:
[..]
Inderdaad, viel me ook al op. Dat is ook wel eens anders geweest.
Ieder geval niet in de horeca aan het werk. Iemand goed serveren gaat hem nooit goed af.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 16:28 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Hoe zou het met wereldtopper Rosales zijn?.
Stond laatst nog een artikel over hem hier in het topic. Ging geloof ik vrij goed met jouw kleine vriend.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 16:28 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ook weer zo'n kut aankoop van Ronald Koeman.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 16:28 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dat stukje dan over de A-jeugd van 1998. Wist helemaal niet dat Verhoeven en Zonneveld uit de Ajax jeugd komen.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 16:28 schreef Houniet het volgende:
Cvita en Suarez in de nieuwe Ajax Life.
Kut aankoop zou ik het niet noemen. Hij kwam hier niet uit de verf maar hij presteerde heel goed in het Argentijns jeugdelftal en nu ook weer redelijk bij River.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 16:33 schreef ub40_bboy het volgende:
[..]
Ook weer zo'n kut aankoop van Ronald Koeman.
Volgens mij is hij drama bij River tegenwoordig.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 16:39 schreef superjood het volgende:
[..]
Kut aankoop zou ik het niet noemen. Hij kwam hier niet uit de verf maar hij presteerde heel goed in het Argentijns jeugdelftal en nu ook weer redelijk bij River.
7 miljoen heeft hij gekost toch? Gewoon kapitaal vernietiging. Koeman en spelers kopen = kapitaal vernietigen.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 16:39 schreef superjood het volgende:
[..]
Kut aankoop zou ik het niet noemen. Hij kwam hier niet uit de verf maar hij presteerde heel goed in het Argentijns jeugdelftal en nu ook weer redelijk bij River.
Zonneveld ook ja?quote:Op vrijdag 16 januari 2009 16:35 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Dat stukje dan over de A-jeugd van 1998. Wist helemaal niet dat Verhoeven en Zonneveld uit de Ajax jeugd komen.
Een goede scouting kent zo'n speler allang en beslist niet na een toernooitje. Net zoals Royston Drenthe is Rosales na 1 goede voorzet op de OS gekocht.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 16:40 schreef kevin6188 het volgende:
[..]
Volgens mij is hij drama bij River tegenwoordig.
Maargoed, als je iemand kunt halen die goud won met Argentinië op de OS, dan ben je gek als je dat niet doet. Dat hij daarna niet blijk te voldoen is een ander verhaal.
mwah niet alles over een kam scheren, Grygera speelt op t moment keurig bij Juventus en Escude is Frans international, dus of dat slechte aankopen waren...quote:Op vrijdag 16 januari 2009 16:41 schreef ub40_bboy het volgende:
[..]
7 miljoen heeft hij gekost toch? Gewoon kapitaal vernietiging. Koeman en spelers kopen = kapitaal vernietigen.
quote:Op vrijdag 16 januari 2009 16:41 schreef StarGazer het volgende:
Ik zou dus Silva laten starten komende zondag....
Ik wil alle Koeman aankopen wel eens op een rijtje zien. Heeft iemand toe toevallig? Zitten heel wat miskopen bij.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 16:45 schreef Han-Pekel het volgende:
[..]
mwah niet alles over een kam scheren, Grygera speelt op t moment keurig bij Juventus en Escude is Frans international, dus of dat slechte aankopen waren...
Rosales maakte genoeg goals en assits bij Newell's, hij presteerde goed bij het Argentijnse team. Verder is het een klasse gozer maar heeft hij het helaas niet gehaald bij ons.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 16:43 schreef ub40_bboy het volgende:
[..]
Een goede scouting kent zo'n speler allang en beslist niet na een toernooitje. Net zoals Royston Drenthe is Rosales na 1 goede voorzet op de OS gekocht.
Er lopen zo'n 50 spelers in de Eredivisie die uit de Ajax-jeugd komen.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 16:35 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Dat stukje dan over de A-jeugd van 1998. Wist helemaal niet dat Verhoeven en Zonneveld uit de Ajax jeugd komen.
Geintje zeker? Grygera was meer dan een goede verdediger.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 16:48 schreef ub40_bboy het volgende:
[..]
Ik wil alle Koeman aankopen wel eens op een rijtje zien. Heeft iemand toe toevallig? Zitten heel wat miskopen bij.
Sonck
Soetaers
Sikora
Charisteas
Rosales
Grygera
]Escude
Escude en Grygera miskopen noemen.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 16:48 schreef ub40_bboy het volgende:
[..]
Ik wil alle Koeman aankopen wel eens op een rijtje zien. Heeft iemand toe toevallig? Zitten heel wat miskopen bij.
Sonck
Soetaers
Sikora
Charisteas
Rosales
Grygera
Escude
En Sikora dan.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 16:52 schreef RayMania het volgende:
[..]
Escude en Grygera miskopen noemen.
Ach, de helft van het AH personeel hier in Amsterdam spreekt nauwelijks Nederlands.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 16:08 schreef BB-boy het volgende:
Had het AD toch gelijk over Gabri's talenkennis.
Ik zie geen kassa juffrouwen zonder hoofddoek meer inderdaad.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 16:54 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Ach, de helft van het AH personeel hier in Amsterdam spreekt nauwelijks Nederlands..
Inderdaad, Grygera kreeg ook veel te weinig waardering in de tijd dat hij bij Ajax speelde terwijl hij het super goed deed. Hij staat nu bijna iedere wedstrijd bij Juve in de basis.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 16:52 schreef El-Salvador het volgende:
[..]
Geintje zeker? Grygera was meer dan een goede verdediger.
Mijn c1000 begint weer wat te vernederlandsen de laatste tijdquote:Op vrijdag 16 januari 2009 16:56 schreef ub40_bboy het volgende:
[..]
Ik zie geen kassa juffrouwen zonder hoofddoek meer inderdaad.
Leuk om weer eens te zien. Tijd gaat hard zeg.quote:
Die verdediging bij de 2-3 van Feyenoord daar verbaas ik me nog elke keer over als ik het ziequote:Op vrijdag 16 januari 2009 16:59 schreef RayMania het volgende:
[..]
Leuk om weer eens te zien. Tijd gaat hard zeg.
Echt zo'n lelijke Kuijt-goal weer hè.
Ik denk dat ik de samenvatting van die wedstrijd een keer of 20 gezien heb, maar het verveelt nog steeds niet.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 16:57 schreef toma het volgende:
[..]
Inderdaad, Grygera kreeg ook veel te weinig waardering in de tijd dat hij bij Ajax speelde terwijl hij het super goed deed. Hij staat nu bijna iedere wedstrijd bij Juve in de basis.
Dat doelpunt van Grygera bij Feyenoord uit
Fucking hell dat blijft toch een van de mooiste wedstrijden van dit decenniaquote:Op vrijdag 16 januari 2009 16:57 schreef toma het volgende:
[..]
Inderdaad, Grygera kreeg ook veel te weinig waardering in de tijd dat hij bij Ajax speelde terwijl hij het super goed deed. Hij staat nu bijna iedere wedstrijd bij Juve in de basis.
Dat doelpunt van Grygera bij Feyenoord uit
Ik heb toen de hele week niet kunnen pratenquote:Op vrijdag 16 januari 2009 17:00 schreef BB-boy het volgende:
[..]
Ik denk dat ik de samenvatting van die wedstrijd een keer of 20 gezien heb, maar het verveelt nog steeds niet.
Dubbel gevoel over die wedstrijd. Het had toen echt 9 of 10-0 voor ons moeten worden ofzo.quote:
Dat heldenshirt heb ik in de kast liggen.quote:
Klopt, als je die kansen zietquote:Op vrijdag 16 januari 2009 17:14 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Dubbel gevoel over die wedstrijd. Het had toen echt 9 of 10-0 voor ons moeten worden ofzo.
Daarom was die 2-3 eigenlijk mooier.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 17:14 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Dubbel gevoel over die wedstrijd. Het had toen echt 9 of 10-0 voor ons moeten worden ofzo.
Triest filmpje eigenlijk.quote:
Idd zegquote:Op vrijdag 16 januari 2009 17:00 schreef toma het volgende:
[..]
Die verdediging bij de 2-3 van Feyenoord daar verbaas ik me nog elke keer over als ik het zie
ik heb dat oerlelijke shirt waarin Ibrahimovic een wereld doelpunt tegen NAC scoorde.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 17:15 schreef Houniet het volgende:
[..]
Dat heldenshirt heb ik in de kast liggen.
Bij Cziommer? Nee dat magquote:
En ze zijn ook arrogantquote:Op vrijdag 16 januari 2009 16:54 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Ach, de helft van het AH personeel hier in Amsterdam spreekt nauwelijks Nederlands..
Ja, maar gaymuziek eronder en 18 keer herhalen maakt het wel triest.quote:
Inderdaad, zooo jammer.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 17:14 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Die van urby was geniaal jaquote:Op vrijdag 16 januari 2009 17:39 schreef BliksemSchigt het volgende:
Actie van het seizoen blijft misschien toch wel die van Emanuelson tegen PSV, al heeft Suarez ook fantastische ballen gehad en waren die goals van Vertonghen tegen Vitesse ook wel lekker.
En incidenten zoals Volendam uit aub vermijdenquote:Op vrijdag 16 januari 2009 17:39 schreef BliksemSchigt het volgende:
Daarnet zo'n beetje alle samenvattingen teruggekeken van het afgelopen seizoen, maar er zaten toch wel redelijk wat pareltjes bij hoor. Eigenlijk is het geen onaardig seizoen, zo'n wedstrijd uit bij Willem II overkomt je sowieso altijd wel, Feyenoord uit is nog steeds raar dat je die gelijkspeelt, deels door de scheids, maar die heb je bij Twente uit dan ook wel weer lichtelijk mee na dat Gabri - Elia incident.
Was overigens wel weer erg lekker om terug te kijken, vooral die ontlading met Lindgren na de 0-2. PSV thuis was ook extreem lekker weer. AZ uit is dan weer redelijk kutgeweest, zelfde voor Heerenveen, al gebeurd dat ook 1 keer in de drie jaar denk ik.
Denk dat we echt wel behoorlijk tevreden kunnen zijn en de tweede helft van het seizoen toch wel moeten kunnen proberen minimaal 45 punten van de 17 te halen.
Volgend seizoen moeten we dan echt vanaf het begin er op knallen en ook geen wedstrijden meer hebben als Utrecht thuis en Willem II uit, dan zijn we echt compleet op de goede weg.
Actie van het seizoen blijft misschien toch wel die van Emanuelson tegen PSV, al heeft Suarez ook fantastische ballen gehad en waren die goals van Vertonghen tegen Vitesse ook wel lekker.
Dat zijn zes verliespunten. Twee keer verliezen of drie keer gelijkspelenquote:Op vrijdag 16 januari 2009 17:39 schreef BliksemSchigt het volgende:
Denk dat we echt wel behoorlijk tevreden kunnen zijn en de tweede helft van het seizoen toch wel moeten kunnen proberen minimaal 45 punten van de 17 te halen.
quote:Op vrijdag 16 januari 2009 17:39 schreef BliksemSchigt het volgende:
Bewaar deze link maarquote:Op vrijdag 16 januari 2009 17:49 schreef Rumille het volgende:
Wie download trouwens de EL video's? Voordat ze weer offline zijn?
Kunnen we over een paar jaar weer genieten van PSV thuis.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |