Met die kinderen van jou bedoel ik de kinderen waar je het over hebt, niet je eigen kinderen....quote:Op zondag 18 januari 2009 18:22 schreef Gia het volgende:
[..]
Wat een achterlijk gezever. Ten eerste heb ik grote kinderen, die gaan niet eens meer mee.
Ten tweede is niet iedereen zo'n koukleum als jij, als je al het volk op straat ziet met carnaval.
Er is minsten net zoveel volk op straat als in de kroeg.
Enneh, met carnaval is het heel normaal dat mensen met kleine kinderen overdag naar de kroeg gaan. Kindermatinee heet dat. Dat jij dan zo nodig onder de ogen van die kleintjes jan en alleman af moet gaan staan likken zegt meer over jou dan over die jonge gezinnen.
Alsof de kroeg alleen voor jongeren is!
oh jah inderdaadquote:Op zondag 18 januari 2009 17:17 schreef bloodymary het volgende:
[..]
Wat een gelul weer! Waar haal je die onzin toch altijd vandaan. Ik ben een Brabantse, uit de buurt van Eindhoven, vier elk jaar carnaval en kom de kroeg niet uit. Alleen om van de ene kroeg naar de andere te lopen en om even een blik te werpen als er een bekende mee doet in een optocht en dan snel weer rillend naar binnen. De meeste mensen die naar een carnavalsoptocht kijken (met kinderen) zijn overigens geen carnavalsvierders hoor, die gaan na de optocht weer netjes naar huis. Verder duurt het feest van 13.00 uur 's middags tot 02.00 uur 's nachts en dan zijn die peuters en kleuters van jou allang naar huis. En als ze er 's middags zijn en niet tegen de rook kunnen gaan ze maar naar buiten. Peuters en kleuters horen niet in de kroeg. Ik zou ze daar tenminste niet mee naar toe nemen met die harde muziek en al die ordinaire taferelen die zich vooral met carnaval afspelen.
Allereerst valt dat nog wel mee. Ken zat rokers die nog gewoon naar de kroeg gaan. Weet je wat pas achterlijk is? Niet-rokers die in een euforische stemming verkeren vanwege de invoering van het rookverbod die vervolgens de kroeg nog even hard blijven mijden.quote:Op zondag 18 januari 2009 22:07 schreef MikeyMo het volgende:
Welke principes. Genoeg rokers gaan niet meer uit omdat ze niet meer mogen roken. Althans dat wordt hier ook opgemerkt door velen. Is er een speciaal iets als carnaval, waar ook gewoon een rookverbod geldt, dan gaan in ene de rokers wel
Beetje dubbel mensen
Niks aan de hand dus.quote:Op zondag 18 januari 2009 22:20 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Allereerst valt dat nog wel mee. Ken zat rokers die nog gewoon naar de kroeg gaan. Weet je wat pas achterlijk is? Niet-rokers die in een euforische stemming verkeren vanwege de invoering van het rookverbod die vervolgens de kroeg nog even hard blijven mijden.
Als je zo tevreden bent hoeven de zaken die zich niet aan het rookverbod houden niet vervolgt te worden.quote:Op zondag 18 januari 2009 22:35 schreef Pinball het volgende:
[..]
Niks aan de hand dus.![]()
Rokers blijven komen.
Rokers die toch al niet kwamen blijven thuis.
Niet-rokers die toch al niet kwamen blijven ook thuis.
Niet rokers die toch al kwamen blijven komen.
Er verandert niets dus, het wordt alleen fijner en gezonder om te gaan stappen.
In elke roker zit een stopper.quote:Op zondag 18 januari 2009 22:40 schreef Hukkie het volgende:
Rokers blijven roken, er verandert dus inderdaad weinig.
Ja, want dat is helemaal mijn beslissing, of die vervolgd worden of niet.quote:Op zondag 18 januari 2009 22:41 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Als je zo tevreden bent hoeven de zaken die zich niet aan het rookverbod houden niet vervolgt te worden.
Jij ziet een gestopte roker of gewoon een niet-roker als het 'goed'. Terwijl de roker het kwaad vertegenwoordigt.quote:
Dom zijn jullie, dom!quote:Kritiek op rookverbod is "domheid"
Wie kritiek heeft op het rookverbod in de horeca, is dom. Dat schrijven 20 organisaties waaronder het Astma Fonds, Diabetes Fonds, KWF, Partnership Stop met Roken, Soa Aids Nederland en het Voedingscentrum. Zij roepen alle voorstanders van het rookverbod op om "de rug recht te houden".
Het is een reactie op de kanttekeningen die recentelijk bij (handhaving van) het rookverbod zijn geplaatst door Commissaris van de Koningin Borghouts en een aantal hoogleraren.
"Kritiek op de rookvrije horeca: stoere burgerlijke ongehoorzaamheid of gewoon domheid?", vragen de briefschrijvers zich af. Even verderop geven ze zelf het antwoord: "De media doet vooral verslag van de zogenaamde stoere burgerlijke ongehoorzaamheid van een relatief kleine groep." Ergo: de kritiek is gewoon domheid.
"Rookvrije horeca benoemen als betutteling of als voorbeeld van het uithollen van overheidsgezag doet onrecht aan de enorme gezondheidsschade door (mee)roken. Het aantal doden door het niet dragen van een autogordel, of door niet handsfree bellen, valt in het niet bij de schade door roken en meeroken", aldus de organisaties.
Volgens de boze briefschrijvers is het rookverbod na de invoering van riolering een van de gezondste maatregelen die een kabinet ooit heeft durven nemen.
"Horecaondernemers, bezoekers van de horeca, bestuurders, politici, artsen: houd de rug recht, de meerderheid van de bevolking steunt het rookverbod!", zo stellen zij tot besluit.
De hele brief vind je hier (PDF)
The times, they are a-changin'quote:Café's buigen voor het rookverbod
Steeds meer horecagelegenheden in de stad buigen voor het rookverbod.
Bij de invoering van het verbod, een half jaar geleden, bleven bij veel cafe's de asbakken gewoon op de bar staan. Nu de overheid de duimschroeven begint aan te draaien en zelfs dreigt met sluiting, kunnen veel kroegen niet anders dan gehoorzamen.
In totaal werden de laatse maanden bijna 150 horecagelegenheden in de stad gecontroleerd. 64 zaken kregen een boete. Ondanks die bekeuringen blijven ondernemers hopen op een versoepeling van het beleid.
En jij moet je aluhoedje even opzetten, want je ziet dingen die er niet zijn.quote:Op zondag 18 januari 2009 22:48 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Jij ziet een gestopte roker of gewoon een niet-roker als het 'goed'. Terwijl de roker het kwaad vertegenwoordigd.
De misvatting dat het rookverbod bedoeld is om niet-rokers naar de kroeg te krijgen lees ik hier wel vaker, maar daarvoor is het echt niet bedoeld. Rookvrije werkplek.quote:Leuk die zaken die jij op een rijtje zet. Zoals ik ook al opmerkte blijven de traditionele niet-rokende thuisblijvers nog steeds thuis. Dan is er dus ook geen reden om het rookverbod te handhaven.
Ja, iedereen is gek behalve jij.quote:Resteert alleen figuren als Gia. Maar die kun je beter opsluiten want die is echt compleet de weg kwjt.
Het is ook gewoon vooral een kwestie van tijd denk ik.quote:
quote:
En weet je hoeveel Bob rookt?quote:Op zondag 18 januari 2009 23:04 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Ho, niet ons aller Bob misbruiken voor je anti rook riedeltje hè
Over misvattingen gesproken. Jaja, het rookverbod is ingevoerd voor de werknemers en het feit dat alle longlijers nu naar de kroeg kunnen is slechts een leuke bijkomstigheid. Kom op zeg, jij weet net zo goed als ik dat dat gelul is.quote:Op zondag 18 januari 2009 22:59 schreef Pinball het volgende:
De misvatting dat het rookverbod bedoeld is om niet-rokers naar de kroeg te krijgen lees ik hier wel vaker, maar daarvoor is het echt niet bedoeld. Rookvrije werkplek.![]()
Dat het stappen daardoor voor iedereen (oke, vooral voor niet-rokers) leuker wordt is een fijne bijkomstigheid, en ik vermoed dat ook het algeheel terugdringen van het roken een secundair doel is van de wetgeving, maar dat weet ik niet zeker.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |