abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65060356
Zie TT, bij welke situaties gebruik je welke smoes?

Ik heb van de week mn bus gemist, maar zei dat ie te vroeg was (vonden em origineel ).

Een ander heeft een week terug gezegd dat het te koud is en de treinen dus niet rijden
[quote][img=12,12]http://i.fokzine.net/templates/new/i/p/1.gif[/img] Op dinsdag 2 juni 2009 02:28 schreef 8D het volgende:
Netzoals die mensen die nog aan het posten zijn rond deze tijd op Fok! Kansloos gewoon :') !
[/quote]
pi_65060429
Ik ben zo'n sukkel geweest dat ik me verslapen heb. Waarom smoesjes gebruiken?
  donderdag 15 januari 2009 @ 09:42:05 #3
93427 Echo99
© Boy_Snakeye 21.07.05
pi_65060430
De hond heeft mijn huiswerk en mijn fiets opgegeten.
Lang leve mij! *O*
  donderdag 15 januari 2009 @ 09:42:56 #4
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_65060449
M'n moeder is dood.
  donderdag 15 januari 2009 @ 09:43:16 #5
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_65060457
Het stoplicht ging niet op groen, dus ik durfde niet over te steken.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 15 januari 2009 @ 09:43:39 #6
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_65060467
De Koningin belde op, ze wilde weten hoe laat het was.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_65060476
De voordeur klemde.
Gouwe tande zijn toch geen echte tande!
*Tot onze grooste spijt is de cursus omgaan met teleurstellingen afgelast.*
  donderdag 15 januari 2009 @ 09:44:39 #8
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_65060491
Geen, ik zeg de echte reden. Which is onverwachte files meestal.
Als je treint kun je altijd zeggen dat er een onverwachte vertraging was. Niemand kijkt daar van op, zelfs als je die smoes elke dag gebruikt.
pi_65060507
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 09:44 schreef HzHertz het volgende:
De voordeur klemde.
die is wel grappig
[quote][img=12,12]http://i.fokzine.net/templates/new/i/p/1.gif[/img] Op dinsdag 2 juni 2009 02:28 schreef 8D het volgende:
Netzoals die mensen die nog aan het posten zijn rond deze tijd op Fok! Kansloos gewoon :') !
[/quote]
pi_65060653
Ik kom met de trein naar m'n werk, dus ik heb een vrijwel onuitputtelijk reservoir van excuses. De trein had vertraging, er was een seinstoring, wisselstoring, conducteur stond in de file, blaadjes op de rails, sneeuwvlokken op de bovenleiding, kromgetrokken rails door de hitte, treinen die niet rijden vanwege de wateroverlast, trein die het station voorbijrijdt, man op de rails, koe op de rails, gebroken bovenleiding, deuren die niet dichtwillen, etc.
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
pi_65060666
'Ik had iets beters te doen'
kaasboer
  donderdag 15 januari 2009 @ 09:51:53 #12
93427 Echo99
© Boy_Snakeye 21.07.05
pi_65060689
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 09:50 schreef Seneca het volgende:
Ik kom met de trein naar m'n werk, dus ik heb een vrijwel onuitputtelijk reservoir van excuses. De trein had vertraging, er was een seinstoring, wisselstoring, conducteur stond in de file, blaadjes op de rails, sneeuwvlokken op de bovenleiding, kromgetrokken rails door de hitte, treinen die niet rijden vanwege de wateroverlast, trein die het station voorbijrijdt, man op de rails, koe op de rails, gebroken bovenleiding, deuren die niet dichtwillen, etc.
Lekkere arbeids-ethos hou jij er op na
Lang leve mij! *O*
  donderdag 15 januari 2009 @ 09:52:00 #13
67478 Radjesh
Dire Straits!
pi_65060696
gewoon niet te laat komen. Meest slechte eigenschap die er is
  Moderator donderdag 15 januari 2009 @ 09:53:52 #14
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_65060748
Mijn fiets had vertraging !
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 15 januari 2009 @ 09:54:40 #15
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_65060774
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 09:51 schreef Echo99 het volgende:

[..]

Helaas is het wel de waarheid.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  donderdag 15 januari 2009 @ 09:55:04 #16
93427 Echo99
© Boy_Snakeye 21.07.05
pi_65060784
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 09:52 schreef Radjesh het volgende:
De slechtste eigenschap bedoel je denk ik...
Lang leve mij! *O*
pi_65060800
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 09:51 schreef Echo99 het volgende:

[..]

Ach, in werkelijkheid interesseert het mijn baas niet zo veel hoe laat ik op kantoor binnen stap, als ik mijn uren maar maak. Aangezien ik bijna systematisch overwerk is het consequent te laat komen niet zon probleem
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
  donderdag 15 januari 2009 @ 09:56:36 #18
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_65060834
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 09:52 schreef Radjesh het volgende:
Ah, dat is er eentje in de categorie 'niet verkracht worden', 'niet bij ongevallen betrokken raken' en 'niet knoeien' .
pi_65061353
Opgesloten zitten in huis (ik binnen, fiets met mijn sleutels in de schuur, vader die alles op slot heeft gedaan)
Verslapen (die gebruik ik als dat ook echt zo is)
Bus vertraging
pi_65061446
Leidingbreuk, water, chaos, ellende.

Heb je wat speling en kun je je nog lekker een keer omdraaien.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_65061463
Geen. Ik zeg gewoon dat ik geen zin had om vroeg op te staan o.i.d.
That's quite enough, thank you.
  donderdag 15 januari 2009 @ 10:23:53 #22
94617 Ps2K
And his space hamster Skeletor
pi_65061639
- Ik kon mijn bed niet uitkomen
- Ik was met de hond/kat/hamster aan het spelen
- Ik heb de wekker uitgezet ipv snooze

Ik zeg gewoon waardoor ik te laat ben, smoesjes zijn stom
http://www.last.fm/user/psych02k
Yes, it is perfectly reasonable that Kirk had the know-how to make the gunpowder and put together the bazooka to defeat the Gorn. That\'s why he\'s the goddamn Captain.
  Moderator donderdag 15 januari 2009 @ 10:25:02 #23
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_65061679
Paupers die te laat komen en dan een smoesje gaan verzinnen Zorg gewoon dat je op tijd bent en anders geef je gewoon de reden waarom je te laat bent.
F.K.A. SuperwormJim
  donderdag 15 januari 2009 @ 10:26:28 #24
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_65061721
Tegen m'n baas: "je moeder eiste nog 1 laatste doorsmeer beurt"

En dan begrijpen wij elkaar.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_65061732
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 10:25 schreef SuperwormJim het volgende:
Paupers die te laat komen en dan een smoesje gaan verzinnen Zorg gewoon dat je op tijd bent en anders geef je gewoon de reden waarom je te laat bent.
neuh, liegen is leuker.
  Moderator donderdag 15 januari 2009 @ 10:27:58 #26
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_65061754
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 10:26 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

neuh, liegen is leuker.
Waarom?
F.K.A. SuperwormJim
  donderdag 15 januari 2009 @ 10:29:08 #27
182728 honda1990
Laat gaan joh is toch heerlijk
pi_65061777
Bus had vertraging
Yes, London. You know: fish, chips, cup 'o tea, bad food, worse weather, Mary fucking Poppins... LONDON.
pi_65061827
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 10:27 schreef SuperwormJim het volgende:

[..]

Waarom?
Omdat leugens meer geaccepteerd worden dan de waarheid. Ik verzin die regel niet, ik volg hem alleen voor eigen bestwil.
pi_65061836
ik gebruik geen smoesjes
  donderdag 15 januari 2009 @ 10:31:43 #30
94617 Ps2K
And his space hamster Skeletor
pi_65061837
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 10:26 schreef SpecialK het volgende:
Tegen m'n baas: "je moeder eiste nog 1 laatste doorsmeer beurt"

En dan begrijpen wij elkaar.
Ik kende een gast die woonde tegenover de begraafplaats. Op een dag vroeg ie waarom ik te laat was. Nu woont die gast tegenover zijn huis.
http://www.last.fm/user/psych02k
Yes, it is perfectly reasonable that Kirk had the know-how to make the gunpowder and put together the bazooka to defeat the Gorn. That\'s why he\'s the goddamn Captain.
  Moderator donderdag 15 januari 2009 @ 10:31:45 #31
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_65061840
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 10:31 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

Omdat leugens meer geaccepteerd worden dan de waarheid. Ik verzin die regel niet, ik volg hem alleen voor eigen bestwil.
F.K.A. SuperwormJim
pi_65061891
Geen, zeg gewoon dat ik te laat ben, zonder smoes
stupidity has become as common as common sense was before
~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~
Travel Is Fatal To Prejudice, Bigotry and Narrow-Mindedness
pi_65061917
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 10:31 schreef SuperwormJim het volgende:

[..]

Het is toch echt zo.

Eerlijk duurt het langst in de WW misschien.

Ik heb het overigens niet over gewoon een paar minuten te laat komen. Daar heb ik geen excuus voor nodig lijkt me, kan wel eens gebeuren.
pi_65062044
Ik kom zelden te laat.
Gebeurt dat toch dan vertel ik gewoon de reden, geen smoes
In de KSC-soap is Bos81 mijn man en heb ik een kind met Dr_Flash.
RockNijntje is mn KSC-soap dochter.
Lid van de MamaSquad
pi_65062437
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 10:40 schreef Ladylike het volgende:
Ik kom zelden te laat.
Gebeurt dat toch dan vertel ik gewoon de reden, geen smoes
Als je zelden te laat komt, dan kan dat ook heel goed. Mensen die al smoezen nodig hebben bij het te laat komen zijn blijkbaar zo vaak te laat dat ze dat soort loserpraktijken moeten gaan toepassen.
The past is what made you, but the future is what you're gonna make!
pi_65062543
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 10:54 schreef AlphaOmega het volgende:

[..]

Als je zelden te laat komt, dan kan dat ook heel goed. Mensen die al smoezen nodig hebben bij het te laat komen zijn blijkbaar zo vaak te laat dat ze dat soort loserpraktijken moeten gaan toepassen.
juist...
Ik vertrek overal op tijd met ruimte voor vertraging ingerekend.
Mocht ik door overmacht toch merken dat ik te veel vertraging heb, bel ik meestal al naar mn afspraak om aan te geven dat ik wrs later zal zijn. Mensen krijgen dus meestal al voor het tijdstip van de afspraak te horen dat ik later ben.. is voor hen ook wel zo handig. Kunnen ze nog wat dingen doen ipv op mij zitten te wachten

Maar goed fatsoen is ver te zoeken tegenwoordig
Lid van de MamaSquad
pi_65062653
Meestal zeggen dat ik vast stond in het verkeer
Die onbetaalbare blikken van alle spoorstudenten dan
pi_65062666
je kunt ook gewoon zeggen dat je je verslapen hebt en eerlijk zijn

zo moeilijk kan dat niet zijn toch>
No Guts, No Glory
pi_65062821
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 11:01 schreef nuget het volgende:
je kunt ook gewoon zeggen dat je je verslapen hebt en eerlijk zijn

zo moeilijk kan dat niet zijn toch>
De meest eerlijke reden die je kan geven is dat je blijkbaar ergens te laat bent vertrokken. Heb je geen smoes nodig, dat is de reden, in alle gevallen van te laat komen.
pi_65062910
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 10:57 schreef Ladylike het volgende:

[..]

juist...
Ik vertrek overal op tijd met ruimte voor vertraging ingerekend.
Mocht ik door overmacht toch merken dat ik te veel vertraging heb, bel ik meestal al naar mn afspraak om aan te geven dat ik wrs later zal zijn. Mensen krijgen dus meestal al voor het tijdstip van de afspraak te horen dat ik later ben.. is voor hen ook wel zo handig. Kunnen ze nog wat dingen doen ipv op mij zitten te wachten

Maar goed fatsoen is ver te zoeken tegenwoordig
Nou lieverd ik ook hoor. Ben eerder een half uur te vroeg dan een minuut te laat. Maar als ik me ernstig verslaap dan weet ik dat een goeie smoes beter valt dan een lulverhaal over een wekker die niet afliep, hoe waar dat ook mag zijn.
pi_65062954
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 11:05 schreef AlphaOmega het volgende:

[..]

De meest eerlijke reden die je kan geven is dat je blijkbaar ergens te laat bent vertrokken. Heb je geen smoes nodig, dat is de reden, in alle gevallen van te laat komen.
Onzin natuurlijk. Als je met het OV reist kun je niet anticiperen op een vertraging die een uur kost.
pi_65062970
geen, ik zeg gewoon dat ik:

te laat weg ben gegaan
me heb verslapen
de bus te vroeg was

gewoon, dat wat er aan de hand was...
Ja doei.
pi_65062987
Ik ben in de regel gewoon eerlijk. Ik vergeet nog wel eens mijn wekker te zetten of ik druk 'm uit ipv snooze. Mja, shit happens. Waarom smoesjes verzinnen? Daar prikken mensen vanzelf wel doorheen. Beter eerlijk zijn .

En voor m'n werk ben ik eigenlijk altijd op tijd. Speling van een paar minuten zit ingebouwd. Als ik te laat bent, komt dat eigenlijk altijd voor het verkeer, onverwachte drukte/file. En dan bel ik vaak even vanuit de auto om dat te melden, is nooit een probleem .
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_65063056
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 11:09 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

Onzin natuurlijk. Als je met het OV reist kun je niet anticiperen op een vertraging die een uur kost.
Dat komt op hetzelfde neer als met een routeplanner laten bepalen hoe lang het rijden is van A naar B, en dat vervolgens in de spits proberen te redden. Er zijn mensen die altijd maar zo laat mogelijk weg gaan, ook bij het reizen met het openbaar vervoer, en het dan gooien op de vertraging aldaar. Neem een trein eerder dan?
pi_65063099
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 11:08 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

Nou lieverd ik ook hoor. Ben eerder een half uur te vroeg dan een minuut te laat. Maar als ik me ernstig verslaap dan weet ik dat een goeie smoes beter valt dan een lulverhaal over een wekker die niet afliep, hoe waar dat ook mag zijn.
Verslapen door een wekker is gewoon dom...
Ik heb er 2.. mn wekker en een kwartier later mn foon
Lid van de MamaSquad
pi_65063113
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 11:12 schreef AlphaOmega het volgende:

[..]

Dat komt op hetzelfde neer als met een routeplanner laten bepalen hoe lang het rijden is van A naar B, en dat vervolgens in de spits proberen te redden. Er zijn mensen die altijd maar zo laat mogelijk weg gaan, ook bij het reizen met het openbaar vervoer, en het dan gooien op de vertraging aldaar. Neem een trein eerder dan?
En vervolgens 8 v/d 10 keer een half uur te vroeg zijn. No way .
Zerg schreef:
  donderdag 15 januari 2009 @ 11:15:21 #47
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_65063173
quote:

[..]

quote:
Op donderdag 15 januari 2009 11:09 schreef Pappie_Culo het volgende:

pi_65063201
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 11:13 schreef Mikkie het volgende:

[..]

En vervolgens 8 v/d 10 keer een half uur te vroeg zijn. No way .
Ach, als het om werk gaat moet je maar zo denken, er zijn van die tijden, een kredietcrisisje bijvoorbeeld, waarin er wat banen geschrapt moeten worden. Als er dan twee werknemers zijn waarbij alle voorwaarden gelijk zijn en je moet kiezen, en A is bijna altijd op tijd, en B 2 van de 10 keer niet, dan weet ik wel door wiens naam het streepje gaat...
pi_65063288
quote:

[..]

Nee. Die file staat er bijna altijd.

Dit is vergelijkbaar met file door een ernstig ongeval. Je kunt wat eerder weggaan, maar op grote vertraging kun je niet redelijkerwijs anticiperen.
pi_65063431
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 11:15 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

[..]

Je kunt het beide wel leuk quoten, maar dat er structureel iets heel erg mis is met ons openbaar vervoer, dat zal ik niet ontkennen. Is iets waar je rekening mee dient te houden als je gebruik maakt van het openbaar vervoer. Een werkgever dient als voorbeeld te kunnen vertrouwen op zijn werknemers. Als je standaard in de ochtend 20% (gekozen waarde ivm voorbeeld van iemand) van je mensen mist, dan moet je daar als bedrijf je planning op aanpassen, en daar is soms gewoon geen ruimte voor. En als werknemer heb je wel je verplichtingen... helaas voor sommigen...
pi_65063481
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 11:23 schreef AlphaOmega het volgende:

[..]

Je kunt het beide wel leuk quoten, maar dat er structureel iets heel erg mis is met ons openbaar vervoer, dat zal ik niet ontkennen. Is iets waar je rekening mee dient te houden als je gebruik maakt van het openbaar vervoer. Een werkgever dient als voorbeeld te kunnen vertrouwen op zijn werknemers. Als je standaard in de ochtend 20% (gekozen waarde ivm voorbeeld van iemand) van je mensen mist, dan moet je daar als bedrijf je planning op aanpassen, en daar is soms gewoon geen ruimte voor. En als werknemer heb je wel je verplichtingen... helaas voor sommigen...
Maar als je iedere dag te laat komt, of om de dag, of 1 keer in de week.... Dan duidt dat er idd op dat je te laat van huis gaat.

Heeft nog steeds 0,0 raakvlak met een plotselinge ernstige vertraging.
pi_65063495
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 11:19 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

Nee. Die file staat er bijna altijd.

Dit is vergelijkbaar met file door een ernstig ongeval. Je kunt wat eerder weggaan, maar op grote vertraging kun je niet redelijkerwijs anticiperen.
Zorgen dat je dichter bij je standaard reisdoel woont? Goed voor het milieu, en goed voor de reistijd.

Oh, en ook nog goed voor de werkgevers. Die belachelijke hoeveelheden reiskostenvergoeding in sommige bedrijven...
pi_65063518
Vroeger was ik de smoesjes koningin, totdat mijn leraar me een keer bij zich riep en me vertelde dat te laat komen een zeer slechte eigenschap is die me op een gegeven moment in de problemen zou brengen.

Smoesjes van destijdsgebreukte ze trouwens maar 1 keer:
-Toen ik rende voor de tram die te vroeg was botste ik tegen een oma op, ik kon natuurlijk niet doorrennen voor de tram voordat ik haar omhoog had geholpen en mijn excuses honderd keer had aangeboden, zo miste ik dus te tram.

-Net voor de tram aankwam rijden voelde ik me misselijk worden, ik rende snel de bosjes om daar te kokhalzen en toen ik daarmee klaar was reed die tram al weg, ik dacht eraan om naar huis te gaan omdat ik me echt niet lekker voelde maar ik besloot toch te komen.
Gefeliciteerd ik heb in je topic gepost.
pi_65063535
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 11:24 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

Maar als je iedere dag te laat komt, of om de dag, of 1 keer in de week.... Dan duidt dat er idd op dat je te laat van huis gaat.

Heeft nog steeds 0,0 raakvlak met een plotselinge ernstige vertraging.
Maar een plotselinge ernstige vertraging die in 20% van de reispogingen voorkomt noem ik niet meer echt plotseling...
pi_65063537
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 11:25 schreef AlphaOmega het volgende:

[..]

Zorgen dat je dichter bij je standaard reisdoel woont? Goed voor het milieu, en goed voor de reistijd.

Oh, en ook nog goed voor de werkgevers. Die belachelijke hoeveelheden reiskostenvergoeding in sommige bedrijven...
Had het bedrijf dat maar moeten eisen, denk je niet?

Maar nogmaals: ik heb het niet over chronisch te laat komen.
pi_65063556
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 11:26 schreef AlphaOmega het volgende:

[..]

Maar een plotselinge ernstige vertraging die in 20% van de reispogingen voorkomt noem ik niet meer echt plotseling...
Nee, en daarom zeg ik dus ook dat het twee verschillende dingen zijn
pi_65063581
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 11:25 schreef sweetlady-o het volgende:
Vroeger was ik de smoesjes koningin, totdat mijn leraar me een keer bij zich riep en me vertelde dat te laat komen een zeer slechte eigenschap is die me op een gegeven moment in de problemen zou brengen.

Smoesjes van destijdsgebreukte ze trouwens maar 1 keer:
-Toen ik rende voor de tram die te vroeg was botste ik tegen een oma op, ik kon natuurlijk niet doorrennen voor de tram voordat ik haar omhoog had geholpen en mijn excuses honderd keer had aangeboden, zo miste ik dus te tram.

-Net voor de tram aankwam rijden voelde ik me misselijk worden, ik rende snel de bosjes om daar te kokhalzen en toen ik daarmee klaar was reed die tram al weg, ik dacht eraan om naar huis te gaan omdat ik me echt niet lekker voelde maar ik besloot toch te komen.
Je leraar had heel erg gelijk. Te laat komen is echt een loser eigenschap. Maar die laatste smoes is toch wel heel tactisch bedacht...
  donderdag 15 januari 2009 @ 11:28:15 #58
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_65063612
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 09:44 schreef HzHertz het volgende:
De voordeur klemde.
Op vrijdag. Het weekend stond voor de deur dus kreeg 'm niet open.
Op maandag. Het weekend zat er weer op en die zat op me fiets dus ik kon niet weg
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
pi_65063669
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 11:26 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

Nee, en daarom zeg ik dus ook dat het twee verschillende dingen zijn
Mijn verhaal ging verder op het 8 van de 10 keer te vroeg zijn... natuurlijk snap ik ook heel goed dat extreme situaties hier buiten vallen. Je kunt ook heel goed zelf een ongeluk krijgen. Hoeft niet eens je schuld te zijn, maar dan kom je ook gegarandeerd te laat... het gaat hier over smoezen voor notoire te laat komers.... en de basis van dat soort praktijken is toch serieus 'planning'.
pi_65063724
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 11:29 schreef AlphaOmega het volgende:

[..]

Mijn verhaal ging verder op het 8 van de 10 keer te vroeg zijn... natuurlijk snap ik ook heel goed dat extreme situaties hier buiten vallen. Je kunt ook heel goed zelf een ongeluk krijgen. Hoeft niet eens je schuld te zijn, maar dan kom je ook gegarandeerd te laat... het gaat hier over smoezen voor notoire te laat komers.... en de basis van dat soort praktijken is toch serieus 'planning'.
Ja, dat is waar.

Ben zelf geen notoire te laat komer overigens (zit in de ziektewet en sta nog steeds iedere ochtend om 7 uur naast m'n bed)
pi_65063732
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 11:16 schreef AlphaOmega het volgende:

[..]

Ach, als het om werk gaat moet je maar zo denken, er zijn van die tijden, een kredietcrisisje bijvoorbeeld, waarin er wat banen geschrapt moeten worden. Als er dan twee werknemers zijn waarbij alle voorwaarden gelijk zijn en je moet kiezen, en A is bijna altijd op tijd, en B 2 van de 10 keer niet, dan weet ik wel door wiens naam het streepje gaat...
Daar zit wat in. Maar daarom ben ik op mn werk ook eigenlijk altijd op tijd en zeur ik niet als ik door omstandigheden een kwartiertje of half uurtje langer moet blijven, terwijl collega's van me ongeacht de omstandigheden vijf minuten voor tijd naar de uitgang lopen... .
Zerg schreef:
pi_65063738
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 11:26 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

Had het bedrijf dat maar moeten eisen, denk je niet?

Maar nogmaals: ik heb het niet over chronisch te laat komen.
De regel voor reiskosten vergoeding in dit land is volgens mij met een max van 30 km. Misschien moet onze overheid in het kader van het milieu (toch een speerpunt van alle regeltjes) boeteclausules gaan inzetten voor mensen die daar boven komen... een extra milieuheffing. Moet jij eens kijken hoe snel alle schrale Nederlandertjes zorgen dat ze dichter bij hun werk komen...

En dan opeens is de kans op te laat komen een stuk kleiner. Want in 30 km hoef je bijna nooit 2 keer over te stappen met een trein, waardoor de vertraging zo hoog kan worden, en files is dan ook beter rekening mee te houden.
  donderdag 15 januari 2009 @ 11:32:47 #63
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_65063785
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 11:23 schreef AlphaOmega het volgende:

[..]

Ja ja, ik ga elke dag een uur te vroeg weg, omdat eens in de zoveel weken er vertraging optreedt Leef jij wel in de echte wereld?
pi_65063787
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 11:31 schreef AlphaOmega het volgende:

[..]

De regel voor reiskosten vergoeding in dit land is volgens mij met een max van 30 km. Misschien moet onze overheid in het kader van het milieu (toch een speerpunt van alle regeltjes) boeteclausules gaan inzetten voor mensen die daar boven komen... een extra milieuheffing. Moet jij eens kijken hoe snel alle schrale Nederlandertjes zorgen dat ze dichter bij hun werk komen...
Ja, maar ik denk dat er ook wel wat minder fijne effecten zullen zijn.
pi_65063858
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 11:31 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Daar zit wat in. Maar daarom ben ik op mn werk ook eigenlijk altijd op tijd en zeur ik niet als ik door omstandigheden een kwartiertje of half uurtje langer moet blijven, terwijl collega's van me ongeacht de omstandigheden vijf minuten voor tijd naar de uitgang lopen... .
Ach, daar heb je tegenwoordig het pasjes systeem voor bij bedrijven. We mogen er niets mee doen, roept de werkgever. Nee, maar die informatie is wel heel erg boeiend als het er een keer op aan komt. Heel handig om te kijken wanneer iemand naar binnen gaat, en weer naar buiten gaat. Vervelend alleen dat de rookzones van bedrijven vaak nog binnen die poortjes zitten...
pi_65064001
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 11:32 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

Ja, maar ik denk dat er ook wel wat minder fijne effecten zullen zijn.
Hé, voor het milieu mag alles in dit land. Zo heeft de PvdA bijvoorbeeld in de jaren negentig al heel goed haar best gedaan om de gehele kunststof producerende sector ons land uit te jagen... dus dat moet kunnen.
pi_65064120
Elke sigaret die in werktijd word gerookt moet gewoon overgewerkt worden.
Belachelijk dat de rookzone binnen de poortjes valt.
Je moet je leidinggevende ervan op de hoogte stellen, want dit is echt slecht.
pi_65064233
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 11:39 schreef quirina het volgende:
Elke sigaret die in werktijd word gerookt moet gewoon overgewerkt worden.
Belachelijk dat de rookzone binnen de poortjes valt.
Je moet je leidinggevende ervan op de hoogte stellen, want dit is echt slecht.
I know, maar als ze dat vervolgens doen tegenover het argument dat die gegevens van die poortjes niet gebruikt mogen worden, dan klopt er iets niet. Maar je hebt gelijk, het is belachelijk dat je mag roken binnen die poortjes. Echter, bij roken heb ik soms de meest briljante ingevingen voor mijn werk, omdat ik even mezelf dat moment rust heb gegeven, zodat ik even ergens goed over na kan denken...
pi_65064648
Reden dat ik te laat kom, dat is mijn warme bed . Ik kan er gewoon niet uitkomen. 3 wekkers die gezet zijn, en dan "Ahh wat lekker, ik blijf nog 10 min liggen". En dan dus in slaap vallen. Deze week daardoor al 4 keer te laat gekomen . Maar er zijn ook tijden dat ik een maand lang op tijd ben.
pi_65065792
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 11:53 schreef boskameel het volgende:
Maar er zijn ook tijden dat ik een maand lang op tijd ben.
Wauw
pi_65066250
Meestal gewoon dat het druk was op de weg, maar meestal is dat ook wel zo. Ach, had wel eerder kunnen vertrekken misschien, maar dan kom ik ook weer te vroeg aan als het eens niet druk is. Maar waarom wordt er altijd zo problematisch gedaan over 5 of 10 minuten te laat? Als het resultaat maar goed is, gelukkig doen ze daar op mijn werk nooit moeilijk over.

Ow en voor die mensen die roepen dat je dan maar dichterbij je werk gaat wonen, die vlieger gaat alleen op als je een vaste werkplek hebt en dan nog, die vrijheid om zelf te bepalen waar we wonen en werken hebben we gelukkig hier in Nederland. Ben je, zoals ik bijvoorbeeld, gedetacheerd, dan kan het zomaar zijn dat je de ene dag 3km van huis werkt en de andere dag op 75km van huis. Mijn werk is gevestigd op 30km van huis af, maar dat zegt helemaal niets, want daar ben ik ongeveer 1x per maand... Zo heb ik ook een collega die volgens de papieren op 150km van het werk af woont, maar gewoon de klanten in zijn eigen regio verzorgt. Volgens jullie logica zou die dan dichtbij het werk moeten gaan wonen om verre klanten te verzorgen.
Don't let my username fool you...
  donderdag 15 januari 2009 @ 12:41:03 #72
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_65066321
Ik heb altijd een goede reden.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_65071299
Smoesje bij te laat komen:
"Ik werd achtervolgd door iemand die te langzaam reed"
Op dinsdag 16 maart 2010 18:45 schreef henrydg het volgende:
Wat is er mis met de Prius?
[ afbeelding ]
Ik vind 't een hele mooie auto.
pi_65071322
Maar serieus: ik kom gewoon altijd op tijd. Bereken van tevoren hoe lang je onderweg gaat zijn, neem marge, en vertrek op tijd.
Op dinsdag 16 maart 2010 18:45 schreef henrydg het volgende:
Wat is er mis met de Prius?
[ afbeelding ]
Ik vind 't een hele mooie auto.
pi_65071569
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 09:42 schreef Hephaistos. het volgende:
M'n moeder is dood.
pi_65071865
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 10:54 schreef AlphaOmega het volgende:

[..]

Je moet natuurlijk wel rekening houden dat het te laat komen ook natuurlijk kan zijn gebeurt omdat de trein ECHT doorreed of dat je ECHT in de file stond enz...
pi_65072215
Maar ik heb bijvoorbeeld geen zin om mijn warm bedje uit te gaan, en daar speelt mijn slecht slaappatroon ook in (waar ik weinig aan kan doen atm). Ik zit hier dus half in slaap vallend op school. (Toch was ik 3 kwartier te laat).

Dan is het toch ook waardeloos. Vooral die schrale bus waar ik 1 uur over doe, en vooral dat wachten ook .
Met de brommer ben ik in 20 minuten op school.. Scheelt weer 40 min. Kan ik mijn bed uit om 8 uur ipv om 7:30 (en dan kom ik 3 kwartier te laat)
[/quote]
pi_65076519
tvp
Op donderdag 22 mei 2008 10:28 schreef Spittie het volgende:
swarma spam hoer
Op maandag 4 mei 2009 16:09 schreef Broekpaling het volgende:
Swarmahoer, deleting your posts while users are still writing them.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')