Omdat leugens meer geaccepteerd worden dan de waarheid. Ik verzin die regel niet, ik volg hem alleen voor eigen bestwil.quote:
Ik kende een gast die woonde tegenover de begraafplaats. Op een dag vroeg ie waarom ik te laat was. Nu woont die gast tegenover zijn huis.quote:Op donderdag 15 januari 2009 10:26 schreef SpecialK het volgende:
Tegen m'n baas: "je moeder eiste nog 1 laatste doorsmeer beurt"
En dan begrijpen wij elkaar.
quote:Op donderdag 15 januari 2009 10:31 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Omdat leugens meer geaccepteerd worden dan de waarheid. Ik verzin die regel niet, ik volg hem alleen voor eigen bestwil.
Het is toch echt zo.quote:
Als je zelden te laat komt, dan kan dat ook heel goed. Mensen die al smoezen nodig hebben bij het te laat komen zijn blijkbaar zo vaak te laat dat ze dat soort loserpraktijken moeten gaan toepassen.quote:Op donderdag 15 januari 2009 10:40 schreef Ladylike het volgende:
Ik kom zelden te laat.
Gebeurt dat toch dan vertel ik gewoon de reden, geen smoes
juist...quote:Op donderdag 15 januari 2009 10:54 schreef AlphaOmega het volgende:
[..]
Als je zelden te laat komt, dan kan dat ook heel goed. Mensen die al smoezen nodig hebben bij het te laat komen zijn blijkbaar zo vaak te laat dat ze dat soort loserpraktijken moeten gaan toepassen.
De meest eerlijke reden die je kan geven is dat je blijkbaar ergens te laat bent vertrokken. Heb je geen smoes nodig, dat is de reden, in alle gevallen van te laat komen.quote:Op donderdag 15 januari 2009 11:01 schreef nuget het volgende:
je kunt ook gewoon zeggen dat je je verslapen hebt en eerlijk zijn
zo moeilijk kan dat niet zijn toch>
Nou lieverd ik ook hoor. Ben eerder een half uur te vroeg dan een minuut te laat. Maar als ik me ernstig verslaap dan weet ik dat een goeie smoes beter valt dan een lulverhaal over een wekker die niet afliep, hoe waar dat ook mag zijn.quote:Op donderdag 15 januari 2009 10:57 schreef Ladylike het volgende:
[..]
juist...
Ik vertrek overal op tijd met ruimte voor vertraging ingerekend.
Mocht ik door overmacht toch merken dat ik te veel vertraging heb, bel ik meestal al naar mn afspraak om aan te geven dat ik wrs later zal zijn. Mensen krijgen dus meestal al voor het tijdstip van de afspraak te horen dat ik later ben.. is voor hen ook wel zo handig. Kunnen ze nog wat dingen doen ipv op mij zitten te wachten
Maar goed fatsoen is ver te zoeken tegenwoordig
Onzin natuurlijk. Als je met het OV reist kun je niet anticiperen op een vertraging die een uur kost.quote:Op donderdag 15 januari 2009 11:05 schreef AlphaOmega het volgende:
[..]
De meest eerlijke reden die je kan geven is dat je blijkbaar ergens te laat bent vertrokken. Heb je geen smoes nodig, dat is de reden, in alle gevallen van te laat komen.
Dat komt op hetzelfde neer als met een routeplanner laten bepalen hoe lang het rijden is van A naar B, en dat vervolgens in de spits proberen te redden. Er zijn mensen die altijd maar zo laat mogelijk weg gaan, ook bij het reizen met het openbaar vervoer, en het dan gooien op de vertraging aldaar. Neem een trein eerder dan?quote:Op donderdag 15 januari 2009 11:09 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Onzin natuurlijk. Als je met het OV reist kun je niet anticiperen op een vertraging die een uur kost.
Verslapen door een wekker is gewoon dom...quote:Op donderdag 15 januari 2009 11:08 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Nou lieverd ik ook hoor. Ben eerder een half uur te vroeg dan een minuut te laat. Maar als ik me ernstig verslaap dan weet ik dat een goeie smoes beter valt dan een lulverhaal over een wekker die niet afliep, hoe waar dat ook mag zijn.
En vervolgens 8 v/d 10 keer een half uur te vroeg zijn. No wayquote:Op donderdag 15 januari 2009 11:12 schreef AlphaOmega het volgende:
[..]
Dat komt op hetzelfde neer als met een routeplanner laten bepalen hoe lang het rijden is van A naar B, en dat vervolgens in de spits proberen te redden. Er zijn mensen die altijd maar zo laat mogelijk weg gaan, ook bij het reizen met het openbaar vervoer, en het dan gooien op de vertraging aldaar. Neem een trein eerder dan?
quote:Op donderdag 15 januari 2009 11:12 schreef AlphaOmega het volgende:
[..]
Dat komt op hetzelfde neer als met een routeplanner laten bepalen hoe lang het rijden is van A naar B, en dat vervolgens in de spits proberen te redden. Er zijn mensen die altijd maar zo laat mogelijk weg gaan, ook bij het reizen met het openbaar vervoer, en het dan gooien op de vertraging aldaar. Neem een trein eerder dan?
quote:Op donderdag 15 januari 2009 11:09 schreef Pappie_Culo het volgende:
Onzin natuurlijk. Als je met het OV reist kun je niet anticiperen op een vertraging die een uur kost.
Ach, als het om werk gaat moet je maar zo denken, er zijn van die tijden, een kredietcrisisje bijvoorbeeld, waarin er wat banen geschrapt moeten worden. Als er dan twee werknemers zijn waarbij alle voorwaarden gelijk zijn en je moet kiezen, en A is bijna altijd op tijd, en B 2 van de 10 keer niet, dan weet ik wel door wiens naam het streepje gaat...quote:Op donderdag 15 januari 2009 11:13 schreef Mikkie het volgende:
[..]
En vervolgens 8 v/d 10 keer een half uur te vroeg zijn. No way.
Nee. Die file staat er bijna altijd.quote:Op donderdag 15 januari 2009 11:12 schreef AlphaOmega het volgende:
[..]
Je kunt het beide wel leuk quoten, maar dat er structureel iets heel erg mis is met ons openbaar vervoer, dat zal ik niet ontkennen. Is iets waar je rekening mee dient te houden als je gebruik maakt van het openbaar vervoer. Een werkgever dient als voorbeeld te kunnen vertrouwen op zijn werknemers. Als je standaard in de ochtend 20% (gekozen waarde ivm voorbeeld van iemand) van je mensen mist, dan moet je daar als bedrijf je planning op aanpassen, en daar is soms gewoon geen ruimte voor. En als werknemer heb je wel je verplichtingen... helaas voor sommigen...quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |