Maar als je iedere dag te laat komt, of om de dag, of 1 keer in de week.... Dan duidt dat er idd op dat je te laat van huis gaat.quote:Op donderdag 15 januari 2009 11:23 schreef AlphaOmega het volgende:
[..]
Je kunt het beide wel leuk quoten, maar dat er structureel iets heel erg mis is met ons openbaar vervoer, dat zal ik niet ontkennen. Is iets waar je rekening mee dient te houden als je gebruik maakt van het openbaar vervoer. Een werkgever dient als voorbeeld te kunnen vertrouwen op zijn werknemers. Als je standaard in de ochtend 20% (gekozen waarde ivm voorbeeld van iemand) van je mensen mist, dan moet je daar als bedrijf je planning op aanpassen, en daar is soms gewoon geen ruimte voor. En als werknemer heb je wel je verplichtingen... helaas voor sommigen...
Zorgen dat je dichter bij je standaard reisdoel woont? Goed voor het milieu, en goed voor de reistijd.quote:Op donderdag 15 januari 2009 11:19 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Nee. Die file staat er bijna altijd.
Dit is vergelijkbaar met file door een ernstig ongeval. Je kunt wat eerder weggaan, maar op grote vertraging kun je niet redelijkerwijs anticiperen.
Maar een plotselinge ernstige vertraging die in 20% van de reispogingen voorkomt noem ik niet meer echt plotseling...quote:Op donderdag 15 januari 2009 11:24 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Maar als je iedere dag te laat komt, of om de dag, of 1 keer in de week.... Dan duidt dat er idd op dat je te laat van huis gaat.
Heeft nog steeds 0,0 raakvlak met een plotselinge ernstige vertraging.
Had het bedrijf dat maar moeten eisen, denk je niet?quote:Op donderdag 15 januari 2009 11:25 schreef AlphaOmega het volgende:
[..]
Zorgen dat je dichter bij je standaard reisdoel woont? Goed voor het milieu, en goed voor de reistijd.
Oh, en ook nog goed voor de werkgevers. Die belachelijke hoeveelheden reiskostenvergoeding in sommige bedrijven...
Nee, en daarom zeg ik dus ook dat het twee verschillende dingen zijnquote:Op donderdag 15 januari 2009 11:26 schreef AlphaOmega het volgende:
[..]
Maar een plotselinge ernstige vertraging die in 20% van de reispogingen voorkomt noem ik niet meer echt plotseling...
Je leraar had heel erg gelijk. Te laat komen is echt een loser eigenschap. Maar die laatste smoes is toch wel heel tactisch bedacht...quote:Op donderdag 15 januari 2009 11:25 schreef sweetlady-o het volgende:
Vroeger was ik de smoesjes koningin, totdat mijn leraar me een keer bij zich riep en me vertelde dat te laat komen een zeer slechte eigenschap is die me op een gegeven moment in de problemen zou brengen.
Smoesjes van destijdsgebreukte ze trouwens maar 1 keer:
-Toen ik rende voor de tram die te vroeg was botste ik tegen een oma op, ik kon natuurlijk niet doorrennen voor de tram voordat ik haar omhoog had geholpen en mijn excuses honderd keer had aangeboden, zo miste ik dus te tram.
-Net voor de tram aankwam rijden voelde ik me misselijk worden, ik rende snel de bosjes om daar te kokhalzen en toen ik daarmee klaar was reed die tram al weg, ik dacht eraan om naar huis te gaan omdat ik me echt niet lekker voelde maar ik besloot toch te komen.
Op vrijdag. Het weekend stond voor de deur dus kreeg 'm niet open.quote:
Mijn verhaal ging verder op het 8 van de 10 keer te vroeg zijn... natuurlijk snap ik ook heel goed dat extreme situaties hier buiten vallen. Je kunt ook heel goed zelf een ongeluk krijgen. Hoeft niet eens je schuld te zijn, maar dan kom je ook gegarandeerd te laat... het gaat hier over smoezen voor notoire te laat komers.... en de basis van dat soort praktijken is toch serieus 'planning'.quote:Op donderdag 15 januari 2009 11:26 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Nee, en daarom zeg ik dus ook dat het twee verschillende dingen zijn
Ja, dat is waar.quote:Op donderdag 15 januari 2009 11:29 schreef AlphaOmega het volgende:
[..]
Mijn verhaal ging verder op het 8 van de 10 keer te vroeg zijn... natuurlijk snap ik ook heel goed dat extreme situaties hier buiten vallen. Je kunt ook heel goed zelf een ongeluk krijgen. Hoeft niet eens je schuld te zijn, maar dan kom je ook gegarandeerd te laat... het gaat hier over smoezen voor notoire te laat komers.... en de basis van dat soort praktijken is toch serieus 'planning'.
Daar zit wat in. Maar daarom ben ik op mn werk ook eigenlijk altijd op tijd en zeur ik niet als ik door omstandigheden een kwartiertje of half uurtje langer moet blijven, terwijl collega's van me ongeacht de omstandigheden vijf minuten voor tijd naar de uitgang lopen...quote:Op donderdag 15 januari 2009 11:16 schreef AlphaOmega het volgende:
[..]
Ach, als het om werk gaat moet je maar zo denken, er zijn van die tijden, een kredietcrisisje bijvoorbeeld, waarin er wat banen geschrapt moeten worden. Als er dan twee werknemers zijn waarbij alle voorwaarden gelijk zijn en je moet kiezen, en A is bijna altijd op tijd, en B 2 van de 10 keer niet, dan weet ik wel door wiens naam het streepje gaat...
De regel voor reiskosten vergoeding in dit land is volgens mij met een max van 30 km. Misschien moet onze overheid in het kader van het milieu (toch een speerpunt van alle regeltjes) boeteclausules gaan inzetten voor mensen die daar boven komen... een extra milieuheffing. Moet jij eens kijken hoe snel alle schrale Nederlandertjes zorgen dat ze dichter bij hun werk komen...quote:Op donderdag 15 januari 2009 11:26 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Had het bedrijf dat maar moeten eisen, denk je niet?
Maar nogmaals: ik heb het niet over chronisch te laat komen.
Ja ja, ik ga elke dag een uur te vroeg weg, omdat eens in de zoveel weken er vertraging optreedtquote:Op donderdag 15 januari 2009 11:23 schreef AlphaOmega het volgende:
[..]
Je kunt het beide wel leuk quoten, maar dat er structureel iets heel erg mis is met ons openbaar vervoer, dat zal ik niet ontkennen. Is iets waar je rekening mee dient te houden als je gebruik maakt van het openbaar vervoer. Een werkgever dient als voorbeeld te kunnen vertrouwen op zijn werknemers. Als je standaard in de ochtend 20% (gekozen waarde ivm voorbeeld van iemand) van je mensen mist, dan moet je daar als bedrijf je planning op aanpassen, en daar is soms gewoon geen ruimte voor. En als werknemer heb je wel je verplichtingen... helaas voor sommigen...
Ja, maar ik denk dat er ook wel wat minder fijne effecten zullen zijn.quote:Op donderdag 15 januari 2009 11:31 schreef AlphaOmega het volgende:
[..]
De regel voor reiskosten vergoeding in dit land is volgens mij met een max van 30 km. Misschien moet onze overheid in het kader van het milieu (toch een speerpunt van alle regeltjes) boeteclausules gaan inzetten voor mensen die daar boven komen... een extra milieuheffing. Moet jij eens kijken hoe snel alle schrale Nederlandertjes zorgen dat ze dichter bij hun werk komen...
Ach, daar heb je tegenwoordig het pasjes systeem voor bij bedrijven. We mogen er niets mee doen, roept de werkgever. Nee, maar die informatie is wel heel erg boeiend als het er een keer op aan komt. Heel handig om te kijken wanneer iemand naar binnen gaat, en weer naar buiten gaat. Vervelend alleen dat de rookzones van bedrijven vaak nog binnen die poortjes zitten...quote:Op donderdag 15 januari 2009 11:31 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Daar zit wat in. Maar daarom ben ik op mn werk ook eigenlijk altijd op tijd en zeur ik niet als ik door omstandigheden een kwartiertje of half uurtje langer moet blijven, terwijl collega's van me ongeacht de omstandigheden vijf minuten voor tijd naar de uitgang lopen....
Hé, voor het milieu mag alles in dit land. Zo heeft de PvdA bijvoorbeeld in de jaren negentig al heel goed haar best gedaan om de gehele kunststof producerende sector ons land uit te jagen... dus dat moet kunnen.quote:Op donderdag 15 januari 2009 11:32 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Ja, maar ik denk dat er ook wel wat minder fijne effecten zullen zijn.
I know, maar als ze dat vervolgens doen tegenover het argument dat die gegevens van die poortjes niet gebruikt mogen worden, dan klopt er iets niet. Maar je hebt gelijk, het is belachelijk dat je mag roken binnen die poortjes. Echter, bij roken heb ik soms de meest briljante ingevingen voor mijn werk, omdat ik even mezelf dat moment rust heb gegeven, zodat ik even ergens goed over na kan denken...quote:Op donderdag 15 januari 2009 11:39 schreef quirina het volgende:
Elke sigaret die in werktijd word gerookt moet gewoon overgewerkt worden.
Belachelijk dat de rookzone binnen de poortjes valt.
Je moet je leidinggevende ervan op de hoogte stellen, want dit is echt slecht.
Wauwquote:Op donderdag 15 januari 2009 11:53 schreef boskameel het volgende:
Maar er zijn ook tijden dat ik een maand lang op tijd ben.
Je moet natuurlijk wel rekening houden dat het te laat komen ook natuurlijk kan zijn gebeurt omdat de trein ECHT doorreed of dat je ECHT in de file stond enz...quote:Op donderdag 15 januari 2009 10:54 schreef AlphaOmega het volgende:
[..]
Als je zelden te laat komt, dan kan dat ook heel goed. Mensen die al smoezen nodig hebben bij het te laat komen zijn blijkbaar zo vaak te laat dat ze dat soort loserpraktijken moeten gaan toepassen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |