abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65117532
Gia moet die kinderen wel even waarschuwen dat rokerszaad heel vies smaakt.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zaterdag 17 januari 2009 @ 00:53:42 #142
3542 Gia
User under construction
pi_65131843
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 18:23 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ik had het over jouw sletjes en players.
? Ik heb geen dochters hoor en mijn zonen zijn alles behalve players.

Ik heb toch het vermoeden dat je het over jezelf hebt.
  zaterdag 17 januari 2009 @ 01:31:45 #143
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_65132374
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 00:53 schreef Gia het volgende:

[..]

? Ik heb geen dochters hoor en mijn zonen zijn alles behalve players.

Ik heb toch het vermoeden dat je het over jezelf hebt.
Iedere moeder denkt dat haar kind de braafste is. Maar daar kom je nog wel achter.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zaterdag 17 januari 2009 @ 11:45:16 #144
3542 Gia
User under construction
pi_65136828
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 01:31 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Iedere moeder denkt dat haar kind de braafste is. Maar daar kom je nog wel achter.
Wie heeft het over braaf? Het zijn geen players. Wil niet zeggen dat ze braaf zijn.
pi_73069526
Schop!
quote:
Kinderen mogen lawaai maken op schoolplein

ANP
Gepubliceerd op 24 september 2009 09:04, bijgewerkt op 24 september 2009 10:08

DEN HAAG -
Buren van scholen en kinderdagverblijven kunnen vanaf 1 januari niet meer klagen over schreeuwende kinderen. Geluid van kinderstemmen telt dan niet meer mee bij het vaststellen van geluidsoverlast. Dat heeft minister Jacqueline Cramer (Milieu) donderdag laten weten.
Bloemenregen op een schoolplein in Nieuwegein (ANP)

Tijdens de lessen moeten de kinderen het rustig aan doen: de uitzondering op de regels voor geluidsoverlast geldt alleen een uur voor en een uur na de schooltijden. Voor kinderdagverblijven geldt deze uitzondering alleen als deze open zijn.

Voor scholen en kinderdagverblijven waar geen andere gebouwen in de buurt staan, bijvoorbeeld op het platteland, telde stemgeluid al niet mee bij het bepalen van het lawaai. Op verzoek van de Tweede Kamer mogen ook scholieren in de grote stad straks schreeuwen op het schoolplein. Gemeenten staat het nog wel vrij om zelf te bepalen welke plaatsen geschikt zijn voor een nieuwe basisschool of kinderdagverblijf.
De minister heeft dus beslist dat kinderen moeten worden opgevoed tot onbewust asocialen die maximaal geluidsoverlast veroorzaken, terwijl de ouders er geen last van hebben terwijl ze geld aan het verdienen zijn, en de kinderdagverblijfondernemer lekker veel verdient met het pesten van zijn buren. Het zijn immers kinderen, dus de belangen van anderen tellen niet.

Het idee dat kinderen moeten leren om niet maximaal geluid te produceren is kennelijk volkomen achterhaald.
pi_73070057
Ach, straks gaat een doorgedraaide buurman even los op het schoolplein. Kans is groot dat buitenspelen dan verboden wordt en anders wordt er wel een dikke muur om het schoolplein gebouwd, zal ook wel een hoop schelen m.b.t. de geluidsoverlast.
  donderdag 24 september 2009 @ 15:55:30 #147
23158 Miss_MacPhisto
This is not an exit.
pi_73072093
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 09:12 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

Kinderen zijn kinderen, en kinderen moeten hun energie kwijt.

Heel simpel. Leer er maar mee leven.
Het moraal van de hedendaagse opvoeders. Helaas.
Smell the flowers while you can....
  donderdag 24 september 2009 @ 15:58:22 #148
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_73072178
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 15:18 schreef Gia het volgende:

[..]

Het zijn geen KINDEREN meer, maar jong volwassenen. Dan SPEEL je niet meer buiten!!

We stoppen niet met spelen omdat we oud worden.... we worden oud omdat we stoppen met spelen
quote:
Dat jij dat op die leeftijd nog wel deed......
Voetballen en skaten was hartstikke leuk toen
We stoppen niet met spelen omdat we oud worden.... We worden oud omdat we stoppen met spelen.
pi_73072706
quote:
Op donderdag 24 september 2009 14:32 schreef Weltschmerz het volgende:
Schop!
[..]

De minister heeft dus beslist dat kinderen moeten worden opgevoed tot onbewust asocialen die maximaal geluidsoverlast veroorzaken, terwijl de ouders er geen last van hebben terwijl ze geld aan het verdienen zijn, en de kinderdagverblijfondernemer lekker veel verdient met het pesten van zijn buren. Het zijn immers kinderen, dus de belangen van anderen tellen niet.

Het idee dat kinderen moeten leren om niet maximaal geluid te produceren is kennelijk volkomen achterhaald.
Sjonge wat ben jij verzuurd zeg.

Kleine kinderen maken gewoon herrie. Dat is altijd al zo geweest en jij en ik hebben als kind hoogstwaarschijnlijk ook een hoop geschreeuwd op het schoolplein.

En daarom slaat het totaal nergens op om het te gaan verbieden. Dat valt een beetje in dezelfde categorie als verbieden dat vogels kwetteren of dat de zon 's zomers schijnt.
pi_73072904
quote:
Op donderdag 24 september 2009 16:13 schreef Igen het volgende:

En daarom slaat het totaal nergens op om het te gaan verbieden. Dat valt een beetje in dezelfde categorie als verbieden dat vogels kwetteren of dat de zon 's zomers schijnt.
Wat een knudde vergelijking zeg
Kleine kinderen moeten gewoon opgevoed worden.
pi_73072969
quote:
Op donderdag 24 september 2009 16:19 schreef computergirl het volgende:

[..]

Wat een knudde vergelijking zeg
Kleine kinderen moeten gewoon opgevoed worden.
Ja, en de meeste kinderen worden ook gewoon opgevoed, en schreeuwen op hun 14e de boel niet meer bij elkaar.

Edit: Een beetje rekening met elkaar houden kan natuurlijk nooit kwaad. Maar decibelnormen erop zetten slaat wmb. echt nergens op.

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 24-09-2009 16:24:16 ]
pi_73073085
quote:
Op donderdag 24 september 2009 16:13 schreef Igen het volgende:

[..]

Sjonge wat ben jij verzuurd zeg.

Kleine kinderen maken gewoon herrie. Dat is altijd al zo geweest en jij en ik hebben als kind hoogstwaarschijnlijk ook een hoop geschreeuwd op het schoolplein.
Nee, want als we teveel geluid maakten op het schoolplein, dan mochten we niet voetballen en ging er een onderwijzer toezicht houden.
quote:
En daarom slaat het totaal nergens op om het te gaan verbieden.
Het is al verboden. Maar kennelijk voelen sommige mensen zich verheven boven de normale regels omdat ze zich hebben weten voort te planten.
quote:
Dat valt een beetje in dezelfde categorie als verbieden dat vogels kwetteren of dat de zon 's zomers schijnt.
Nee. Vogels kun je namelijk niet opvoeden. Kinderen wel. Als je een zelf en met je eigen kroost geobsedeerde asociaal bent ligt dat misschien niet voor de hand, maar opvoeden kan echt.
pi_73073310
quote:
Op donderdag 24 september 2009 16:23 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Nee, want als we teveel geluid maakten op het schoolplein, dan mochten we niet voetballen en ging er een onderwijzer toezicht houden.
Niet mogen voetballen vanwege de herrie vind ik ook flauwekul.
quote:
[..]

Nee. Vogels kun je namelijk niet opvoeden. Kinderen wel. Als je een zelf en met je eigen kroost geobsedeerde asociaal bent ligt dat misschien niet voor de hand, maar opvoeden kan echt.
Thuis kan dat ja, maar als het kind op school of in het kinderdagverblijf zit kunnen de ouders natuurlijk weinig uitrichten. En de leraren etc. kunnen bij grote groepen kinderen gewoon onmogelijk het geluidsniveau in bedwang houden zonder naar overdreven maatregelen te grijpen.

Overigens heb ik zelf een poos recht tegenover een basisschool gewoond, met al het lawaai van kleine kinderen van dien. En daar heb ik me echt nooit, niet één seconde, aan gestoord.
pi_73073337
jullie zijn zeker ook van die mensen die in de lente of zomer als het vroeg licht wordt en de vogeltjes dus vroeg fluiten hun luchtbuks pakken?
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_73073776
quote:
Op donderdag 24 september 2009 16:30 schreef Igen het volgende:
Niet mogen voetballen vanwege de herrie vind ik ook flauwekul.
Die herrie varieert dus met de bekwaamheid van de opvoeders. Het is geen gegeven, tenzij je alles maar goed vindt.
quote:
Thuis kan dat ja, maar als het kind op school of in het kinderdagverblijf zit kunnen de ouders natuurlijk weinig uitrichten.
En de leraren etc. kunnen bij grote groepen kinderen gewoon onmogelijk het geluidsniveau in bedwang houden zonder naar overdreven maatregelen te grijpen.
Jawel hoor, je houdt ze 2 dagen binnen en snappen de boodschap wel. Maar ja, dan beginnen die ouders te zeiken want hun prinsjes en prinsesjes moeten zich kunnen uiten over de rug van anderen.
quote:
Overigens heb ik zelf een poos recht tegenover een basisschool gewoond, met al het lawaai van kleine kinderen van dien. En daar heb ik me echt nooit, niet één seconde, aan gestoord.
Bij de een schieten de tieten vol met melk, de ander wil zich graag op zijn werk of andere bezigheden concentreren. Jouw persoonlijke voorkeuren zijn hierin niet doorslaggevend, net zo min als die van je kinderen. Je leven mag misschien in het teken van kinderen komen te staan zodra je je hebt voortgeplant, de samenleving niet. Er zijn nog meer mensen dan alleen de eigen kinderen. Dat hebben ouders altijd kunnen onthouden, dat moeten ze nog steeds kunnen en die obsessie met zichzelf en hun nageslacht hoeft niet tot de norm verheven te worden.
pi_73073814
quote:
Op donderdag 24 september 2009 16:31 schreef simmu het volgende:
jullie zijn zeker ook van die mensen die in de lente of zomer als het vroeg licht wordt en de vogeltjes dus vroeg fluiten hun luchtbuks pakken?
Dat deed ik alleen toen ik nog een kind was
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_73121467
Je kind is niet speicaal. hoogstwaarschijnlijk is het hondslelijk, met gaten tussen de tanden vanwege het wisselen, een snotneus en een enorm hoofd in verhouding met het lichaam. Net zoals elk kind.

Ik heb een klein neefje van de leeftijd dat een kind naar de peuterspeelzaal gaat. Eeen keer trok het zijn mond open, en toen heb ik hem duidelijk terecht gewezen. Sindsdien heeft hij nooit meer gegild. En drammen? Hij weet dat hij dat helemaal niks krijgt, dus dat doet hij ook niet meer. En hij is pas 2! Onopgevoed gillend tuig moet gewoon verboden worden.
pi_73121531
quote:
Op donderdag 24 september 2009 16:45 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Bij de een schieten de tieten vol met melk, de ander wil zich graag op zijn werk of andere bezigheden concentreren. Jouw persoonlijke voorkeuren zijn hierin niet doorslaggevend, net zo min als die van je kinderen. Je leven mag misschien in het teken van kinderen komen te staan zodra je je hebt voortgeplant, de samenleving niet. Er zijn nog meer mensen dan alleen de eigen kinderen. Dat hebben ouders altijd kunnen onthouden, dat moeten ze nog steeds kunnen en die obsessie met zichzelf en hun nageslacht hoeft niet tot de norm verheven te worden.
Ik heb helemaal geen kinderen.

Typisch.... Als ik zeg dat ik me niet aan moslims stoor, denken sommigen automatisch dat ik zelf moslim ben. Als ik zeg dat ik me niet aan spelende kinderen stoor, denken sommigen automatisch dat ik zelf kinderen heb. Echt, wat een flauwekul. Alsof je alles moet haten wat anders is dan jezelf.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 26-09-2009 11:58:14 ]
pi_73122352
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 11:57 schreef Igen het volgende:

[..]

Ik heb helemaal geen kinderen.

Typisch.... Als ik zeg dat ik me niet aan moslims stoor, denken sommigen automatisch dat ik zelf moslim ben. Als ik zeg dat ik me niet aan spelende kinderen stoor, denken sommigen automatisch dat ik zelf kinderen heb. Echt, wat een flauwekul. Alsof je alles moet haten wat anders is dan jezelf.
Het gaat ook niet om jou, net zoals de wereld ook niet om het verse gebroed gaat dat uit een SUV een woonwijk in wordt gemikt. Dat is juist het punt. Dat het jou niet stoort wil niet zeggen dat het niet storend kan zijn. Als je buurman besluit een KDV te beginnen voor onopgevoede kinderen die hij weigert te corrigeren en lekker buiten laat spelen dan ben je zuur als je of geen 9tot5 baan hebt, of kantoor aan huis hebt. En dan hoef je alleen maar 'kinderen' te roepen, en meneer KDV-eigenaar kan lekker cashen en besparen op bedrijfsruimte en ventilatie. Dat werkt niet bij 'pallets' roepen, terwijl een palletsorteerbedrijf aanzienlijk minder lawaai maakt en minder verkeer geeft, dat mag dan weer niet in een woonwijk. Maar ik zit liever naast een palletsorteerbedrijf dan naast een KDV.

Als zo'n KDV dan geen wettelijke uitzonderingspositie krijgt, is er niks aan de hand, en moeten die kinderen gewoon gecorrigeerd en opgevoed worden. Kennelijk is daar een externe prikkel voor nodig, dat is al triest genoeg, onzin om die dan af te schaffen onder het motto 'kinderen!'. Kinderen zijn de normaalste zaak van de wereld, ze lopen al vele duizenden jaren rond, beetje onzin dat dat fenomeen dan tot uitzonderingen zou moeten leiden.
pi_73123004
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 09:23 schreef computergirl het volgende:
waarom ben ik opeens hysterisch als ik wel snap dat gillende kleuters de hele dag heel vervelend zijn?

ik heb een groot (marr.) gezin boven mij wonen, die kinderen rennen tot 's avonds laat door het huis (oude woningen met houten vloeren). Ben ik dan hysterisch als ik daar last van heb?
Doe ff normaal joh.
Sorry, maar wie gaat er dan in een flat wonen. Je kan echt voor de tijd wel bekijken hoe de omgeving van een flat is. Ik heb zowel boven als beneden marokkanen wonen. Heb er niet echt last van. Lachen en gegil van kinderen gaat echt niet de hele dag door. Het enige waar ik wel last van heb is de jongste, die steeds vanalles naar beneden gooit, maar dat doet hij in een onbewaakt ogenblik.

In het begin gooide ik het speelgoed weg (was trouwens vaak kapot), maar nu gooi ik het een verdieping lager, want de mensen komen elke dag bij elkaar over de vloer, dus zoeken ze met elkaar maar uit. Dit doe ik trouwens ook met de chipszakken die ze altijd toevallig bij mij voor de deur laten liggen. Ik woon op een hoek en de families gaan via de brandtrap bij elkaar op visite. Ouders hebben trouwens nooit ruzie volgens mij, en dat is wel een verademing qua geluid en lawaai bij het vorige flat

Verder totaal geen last van de kinderen en begroeten je altijd.

M.A.W. Je weet dat je last van buren krijgt in een flat. En dan met houten vloer? Dat moet je geweten hebben
Liever leven zonder liefde, dan liefde zonder leven
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')